Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» StarCraft 2

StarCraft II: Heart of the Swarm

StarCraft II: Heart of the Swarm
A legutóbbi StarCraft II: Heart of the Swarm cikkek, hírek
32233 levél
Válasz 13.05.08. 00:20 #1863
szbszig
Van egy olyan érzésem, hogy a LotV is ugyanolyan lesz, mint a WoL és a HotS voltak: egyrészt kiszámítható; másrészt nem lineáris felépítésű, huzamosabb összefüggő történet nélkül. Kiszámítható, hiszen míg a WoL-nál azt mondtam, hogy a közepétől, a HotS-nál pedig hogy az intro videótól lehetett tudni, hogyan végződik a kampány, ugyanezt itt a LotV-nál még annál is korábban, gyakorlatilag két évvel a megjelenés előtt ki lehet jelenteni... Másrészt a WoL-ban és a HotS-ban megismert a semmiből felfejlődős, szövetségeseket gyűjtő, illetve nem lineáris, szabad pályaválasztásos felépítéshez is adott minden feltétel. Azt ugye tudjuk, hogy Zeratul lesz a LotV főhőse, azt pedig ő maga mondta ki a HotS-ban, hogy a próféciákban való mániákus hite és a Kerrigannel való újabb szövetkezés miatt a népe idiótának tartja, illetve megveti. Szóval ugyanúgy fog indulni a játék megint: csak a Void Seekert (Zeratul űrhajóját) irányítjuk, aztán ahogy szép lassan beüt a krach, és Amon csatlósainak megjelenésével kezd beteljesedni az a bizonyos prófécia, a protoss törzsek úgy fognak fokozatosan csatlakozni hozzá, hogy a végén persze egy gigantikus csatában (vélhetően terran és zerg támogatással) legyőzzék a hibrideket.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
52252 levél
Válasz 13.05.07. 23:45 #1862
Barthezz
Jogos, utólag már nem emlékeztem pontosan, de valóban, Mengskék voltak a Sons of Korhal és ebből lett a Dominium.

goodboy: A hibrides szálat én is kiemeltem, ami komolyabb történések felé viheti a sztorit. Amúgy miért vinnék ezt át StarCraft 3-ba? A WoL mini Protoss kampánya éppen ezt készítette elő, így a LotV kampánya várhatóan erről fog szólni, és valószínűleg a WoL-ban lejátszott shakurasi végső csatában fog kicsúcsosodni, csak pozitív kimenetellel.
4262 levél
Válasz 13.05.07. 22:42 #1861
csuroach
óriási
"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux
32233 levél
Válasz 13.05.07. 21:12 #1860
szbszig
the closest game ever

Meg kell hagyni, ez tényleg vicces. Akit elrettent a hossza, vagy nem szokott multizni, az az első felét kihagyhatja, de a közepétől érdemes figyelni.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
8934 levél
Válasz 13.05.07. 11:47 #1859
goodboy007
"nyoma nincs annak a monumentalitásnak, ami az egész SC1-et folyamatosan átszőtte."

Azért a hibrid szál még bőven tartogathat meglepetést (bár a hibrid lab elején vagyok, gondolom majd megszökik egy, legalábbis remélem ), bár szerintem ezt már nem fogják kifejteni, lezárni az utolsó epizódban, hanem megmarad a harmadik részre. Azért az elég nyomós indok arra nézve, hogy még lesz itt csavar, ha az, akinek egész nemzetét porig rombolták a zergek (Zeratul) azt mondja, hogy Kerrigannek élnie kell, hogy ne pusztuljon el az egész világegyetem a hibridek által.
In god we trust, all others we track!
342 levél
Válasz 13.05.07. 08:35 #1858
harras125
"kezdte ugye domínium katonaként, majd parancsmegtagadás miatt a lázadókhoz került Mengsk mellé"

Szerintem Konföderációt akartál írni, a Domímium volt Mengsk kreálmánya. És azért Raynornak a WOL végén segített a fél terran flotta Valeriannal.
Egyébként igazad van sokmindenben. És szbszignek is, én is arra gondoltam, lehetett tudni előre mi lesz WOL és a HOTS vége, lineárisan haladt a történet.

Úgy látszik a multi uralja már a Blizzard gondolkodását is, és ezen meg is látszik a munka.
Az SC1-gyel az volt a fő bajuk hogy bár milliónyian játszották nekik ebből lófütty hasznuk származott. Most is sokmilliónyian játsszák az SC2-t a világ minden részén de már csak a battleneten keresztül lehet, széles közösségek alakultak ki és vannak profi látványbajnokságok közvetítéssel, helyszínen többezer nézővel stb. De ehhez meg egyenlő erőre kellett összehozni a 3 fajt és tökéletesen felépíteni a rendszert a "tömegsporttól" az "élsportig" és bugmentesre kihozni magát a játékot is. Ebbe fektették az energiát nem sztoriba, és bár számomra is szomorú a silány sztrori az SC2-ben, azért érthető, miért nem ez volt nekik a legfontosabb.

Az SC1 sztoriját nagyjából ismerem, de mikor játszottam vele anno nem mindig tudtam mi mért történik, és bár grafikája meg mai szemmel szar, és a battleneten vár az igazi szórakozás, lehet egy gyenge pillanatomban tényleg nekiállok. Volt ott nezézségi szintbeállítás ?
Öreg vagyok ehhez a sok játékhoz, abba kéne hagyni
52252 levél
Válasz 13.05.07. 03:02 #1857
Barthezz
Az a baj az SC2-vel, hogy bár nagyon bírom Raynort és Kerrigant is, az egész játék kizárólag róluk szól és nyoma nincs annak a monumentalitásnak, ami az egész SC1-et folyamatosan átszőtte. Nem éreztem sehol, hogy akkora lenne a tét, vagy hogy most egy egész faj sorsásról lenne szó. Nah jó, a már említett Protoss minikampányt leszámítva, ami azért bíztató tény, hiszen az utolsó felvonást vetítette előre, ahol talán ismét kapunk a régi SC-feelingből.

Emlékszem, a SC1-ben pl. már a Terran kampány önmagában mennyire szerteágazó volt. Egyszerre kellett irányítani a domínium és a lázadók oldalát, sokszor egyik küldetésről a másikra váltva közöttük, majd hirtelen Mengsk által létrejött egy harmadik oldal, s a vicces, hogy Raynorral mindhárom Terran frakció részeként kellett harcolnunk (kezdte ugye domínium katonaként, majd parancsmegtagadás miatt a lázadókhoz került Mengsk mellé, de miután Mengsk feláldozta Kerrigant, már ellene kellett nyomulnunk Raynorral az utolsó pályán). Mindezt a Brood War még fokozta, hogy megjelent a UED, szintén egy új Terran frakcióként, akinek az időközben császárrá lett Mengsk is egyaránt ellensége volt, de Raynor sem az ő oldalukon állt. És ez csak a Terran belviszály, a Zerg és Protoss szálak még 2-szer ennyi bonyodalmat hozzáadtak a sztorihoz és csavarták ide-oda a történetet.
Ezeknek a SC2-ben nyoma sincs, kaptunk egy kőegyszerű Terran kampányt, Raynor zsoldosaival és ennyi. Hozzáteszem, a küldetések ugyanakkor nagyon jók voltak: lávaemelkedős pálya, szupernova, stb., önmagukban rohadt nagy ötletek, csak sajnos nem álltak össze egy egésszé. Különálló epizódküldetéseket kaptunk, a végjátékot és a már sokat emlegetett Protoss minikampányt leszámítva.

Az sem tetszett még az SC2 történetében, hogy gyakorlatilag figyelmen kívül hagyta a Brood War végén kialakult állapotokat. Kerrigan megsemmisítő vereséget mért a UED-re, Mengsk-re és a Protossokra egyaránt, utóbbiakat még szét is alázta vezéregyéniségeik (Fenix, Razagal) bábuként rángatásával. Az oszd meg és uralkodj elvet tökélyre fejlesztve az egész galaxis királynőjévé vált, az emberek és a Protossok helyzete pedig kilátástalan lett.
Ezzel szemben a WoL-ban Raynor 30 fős zsoldoshadserege elegendő volt a status quo teljes megváltoztatására és Kerrigan hatalmának teljes megtörésére. Amit korábban a teljes emberi és Protoss faj karöltve nem tudott véghezvinni, most egy űrhajónyi legénység megcsinálta. Komolytalan.

Az indok, amit írsz, részben megmagyarázza a fentieket, ugyanakkor ha már a sztorit beáldozták a linearitás lazításának érdekében, sajnálatos, hogy a játékos általi döntésekkel végül semmit nem kezdett a Blizzard. [INNENTŐL HotS SPOILER]: Pl. megválaszthattuk, hogy hibrid lab lerombolása vagy Raynor megkeresése legyen-e előbb. A történet igazából adta a sorrendet és így is lett minden kialakítva. Az említett Narud vs. Kerrigan összecsapás Raynor kiszabadítása után feleannyira nem lett volna meghökkentő, hiszen ez esetben azonnal egyértelmű lett volna, hogy Raynor nem lehet ott. Aztán hiába kaptam meg a legénységbe Stukovot, a Raynor kiszabadítós pályák alatt teljes csendbe burkolózott, így szerepe ugyanannyi volt, mintha a Raynor-os vonalat csináltam volna előbb és ott se lett volna az űrhajón, szóval semmi. Pedig vártam volna tőle plusz infokat, a történet menetének piciny megváltozását, de semmi ilyesmi nem történt. Már csak a finálé van hátra, s félek, hogy itt is kőegyszerű lesz minden és az lesz a vége, amit várunk (Kerrigan bosszúja beteljesedik, Mengsk pedig meghal).

Húú, jó sokat sikerült írnom, szóval sorry a többiektől.
32233 levél
Válasz 13.05.07. 01:49 #1856
szbszig
Sajnos teljesen igazad van. Az SC2 sztorija meg sem közelíti az SC1-ét. Mondjuk ebben közrejátszik az is szerintem, hogy az SC2-ben közel 30 egymást követő küldetés van egy faj bemutatására, az SC1 meg 8-10 küldetésenként vált fajt és nézőpontot, így sokkal tempósabban, feszesebben tud haladni végig. Ezzel szemben a WoL gyakorlatilag arról szól, hogy a harmadik artifactdarab után ugyanúgy el kell menni a negyedikért is, és a játék vége felé van csak néhány pálya, ami igazából a klasszikus értelemben történetnek nevezhető. A másik ok, amiért nem is lehetett volna nagyon összefüggő történetet csinálni az SC2-ben, pedig az, hogy a küldetések sorrendje szabadon választható. Emiatt nyilván a kampány közepén nem lehet hivatkozni az előző pályákon történtek nagy részére, a küldetések pedig egymástól függetlenül lógnak a levegőben.

Szóval én úgy gondolom, hogy az SC2 történetének hiányossága jelentős részben a technikai feltételekben keresendő. Ugyanakkor mégsem írnám teljesen csak azok rovására. A történet maga is túlságosan kiszámítható. A WoL-ban körülbelül a közepétől már lehet tudni, mire megy ki a játék, a HotS-ban meg gyakorlatilag az intro videótól... Ha végignézzük módszeresen az SC1 hat epizódját, akkor azt állapíthatjuk meg, hogy a hatból öt esetében lényegében az utolsó küldetésekig vagy konkrétan a legutolsó küldetésig nem lehetett tudni, hogyan fog végződni. Az egyetlen kivétel a Brood War protoss kampánya, amit én már akkoriban, tehát jóval az SC2 megjelenése előtt is úgy éreztem, hogy kicsit kilóg a sorból. És valóban, ez az, ami leginkább hasonlít az új SC2-re: az első küldetés eligazításában elhangzik, mi a cél; utána szép komótosan gyűjtögetjük a kristályokat; majd az utolsó pályán fogjuk, és összerakjuk őket. Persze még ez is sokkal izgalmasabb, hiszen 8 küldetésbe van sűrítve, és van benne két kellemes fordulat.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
52252 levél
Válasz 13.05.06. 22:29 #1855
Barthezz
A WoL-nak nagyon sztorija sem volt, csak ilyen zsoldosos portyázás Raynorral... Mondjuk a Protoss mini-kampány jól sikerült, de a Terran része tényleg nem volt történetnek nevezhető a Brood War monumentális sztorijához képest. A HotS megint csak arról szól, hogyan erősödik meg Kerrigan és mikétn egyesíti a zergeket, hogy bosszút állhasson Mengsken. Bár a Xel Naga szál itt is jó volt, a Zerus bolygó meg poén, csipetnyi Warcraft 3 + RPG.

Amúgy hy esetleg kimaradt volna és még be tudod szerezni, ajánlom az SC és a Brood War újrajátszása után a HunCraftot. Zseniális magyar küldetéslemez, a Brood War sztoriját folytatta, átvezető videokkal, új egységekkel és brutálisan jól megszerkesztett sztorival (mondjuk egy baromságnak nevezhető fordulat volt benne, de ha azt nem vesszük, tényleg profi munka). Mondjuk kegyetlen nehéz is volt.
342 levél
Válasz 13.05.06. 14:36 #1854
harras125
2 éve megrendeltem az 1-ső részt, azóta se csomagoltam ki, de most hogy olvaslak lehet végigtolom a sztori miatt.
Öreg vagyok ehhez a sok játékhoz, abba kéne hagyni
342 levél
Válasz 13.05.06. 14:34 #1853
harras125
Szerintem a WOL és HOTS sztorija együttesen is két-három mondatban összefoglalható, fájóan kiszámítható és egyszerű az 1-es rész eposzához képest.
A sztorin tényleg kár volt 10+3 évet dolgozni ha ennyi tellett a sok verítékből.

Persze technikailag szinte tökéletes a játék, a multi is, ebben látszik a sok munka.
Öreg vagyok ehhez a sok játékhoz, abba kéne hagyni
342 levél
Válasz 13.05.06. 14:31 #1852
harras125
Vajon miért ?

Sajnos én is kevesebbet játszok, ráadásul a csapat hétvégén többet lossolt mint nyert, de hát ez van mikor 1v1-es mastereket oszt az ellenfélbe a bnet.
Ettől még nagyszerű a multi teamben.
Öreg vagyok ehhez a sok játékhoz, abba kéne hagyni
27965 levél
Válasz 13.05.05. 11:06 #1851
LordMatteo
Nem nagyon volt időm még leülni elé, ha van egy kis időm valamire, akkor abból WoT, vagy Bf3 lesz a csapattársaimmal (és barátnőmmel ), nincs nekem időm SC-ni.

Na meg, amíg nem lesz pénzem megvenni...tudod, hogy megy ez.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
32233 levél
Válasz 13.05.05. 00:39 #1850
szbszig
A könyvek és az egyéb rövid történetek igenis a kánon része. Legalábbis azok, amiket közvetlenül a Blizzard munkatársai adtak, vagy amikre a Blizzard előzőleg/utólag áldását adta. Azokban tehát minden az utolsó pontig a StarCraft-univerzum része. Részletesebben arról, hogy mi kánon, és mi nem, errefelé lehet tájékozódni...

Egyébként nem, nem kell megijedni, a könyveket én sem olvastam. Csak a wikit.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
52252 levél
Válasz 13.05.05. 00:24 #1849
Barthezz
"Resurrection IV is a two-player secret mission originally only available in the Nintendo 64 version of StarCraft. "

Gyanítom, hogy innen olyan sokan ismernék...

Amúgy sztem a többség pedig pont így van, hogy kizárólag a játékbeli infókból építkezik. Te vagy csak olyan mazochista, hogy képes végigtúrni az egész internetet. Könyvet meg pláne nem olvas a többség, meg azért az azokban megjelenő infók csak fikciók, nem a Blizzard kézjegye alatt születtek, szóval egyáltalán nem vehetők készpénznek.

Így pl. engem Stukov visszatérése alaposan meglepett.
32233 levél
Válasz 13.05.05. 00:13 #1848
szbszig
Szóval így "bepótolva" ezt a pályát már értem, a végén Duran elmondja, hogy tulajdonképpen ő felelős Kerrigan megfertőzéséért és hogy sokféle néven tevékenykedik, meg ugye a Brood War Terran kampányában asszem ő ölte meg Stukovot (vagyis mint nemrég kiderült, csak megfertőzte őt), szóval most már értem az előző hsz-ed. Szóval így "bepótolva" ezt a pályát már értem, a végén Duran elmondja, hogy tulajdonképpen ő felelős Kerrigan megfertőzéséért és hogy sokféle néven tevékenykedik,

Egy dolgot azért ebben is javítsunk ki gyorsan: Durannak semmi köze Kerrigan megfertőzéséhez. Az kizárólag az Overmind ötlete volt. Egyrészt azért, hogy legyen egy utóda, ha majd ő elpatkol (SC1-féle magyarázat); másrészt azért, mert

SPOILER
Kerrigan nem, vagy nem annyira állt Amon befolyása alatt, mint az Overmind és a cerebrate-jei, így megvolt az esélye arra, hogy megmentse a zergeket az eljövendő pusztulástól (SC2-féle magyarázat).
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
32233 levél
Válasz 13.05.05. 00:05 #1847
szbszig
Stukov megfertőzése ismert volt már korábban is a StarCraft univerzumán belül. Úgyhogy ez nem igazán újdonság, legfeljebb azoknak, akik kizárólag a játékbeli kampányt játszották végig, és se a könyveket nem olvasták, se a kiegészítő küldetésekről nem hallottak (Stukovval például a Resurrection IV foglalkozik többek között). Pontosabban annyit kijavítanék, hogy Duran valóban megölte, csak utána egy cerebrate újraélesztette, aztán onnantól kezdődött az ő kálváriája...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
52252 levél
Válasz 13.05.04. 23:57 #1846
Barthezz
Ismételten sorry, a Brood War-ról írtakat nem akartam spoilerbe tenni, hiszen azt már mindenki ismeri, azt meg közben nem gondoltam át, hogy tettem ezt a zárójeles utalást a HotS-ra és emiatt kellett volna oda egy spoiler. Ezek után abban írok mindent.

Amúgy ezek szerint jól sejtem, hogy még nem játszottad végig? Nálad pedig pont alapnak gondoltam, hogy már rég végeztél vele.
27965 levél
Válasz 13.05.04. 23:51 #1845
LordMatteo
asszem ő ölte meg Stukovot (vagyis mint nemrég kiderült, csak megfertőzte őt), szóval most már értem az előző hsz-ed.

na most már tényleg írjatok spoiler tagbe a kettő történéseiről faszomat...
A kibaszás társas játék, sose feledd.
52252 levél
Válasz 13.05.04. 23:49 #1844
Barthezz
Rá persze hogy emlékszem, te hüle , Narud az, aki nem rémlik, hogy szerepelt volna az SC1-ben. Jó, így hogy írtad, már értem, Duran visszafele olvasva Narud és most pótlólag megnéztem youtube-on a Brood War secret missionjét, ami anno teljesen kimaradt nekem (nem volt még net, így sehonnan nem hallottam róla, hogy van rejtett küldetés és hogyan kell aktiválni, haverok szintén nem említették, gondolom mindenki kicentizte azon a pályán az időt). Szóval így "bepótolva" ezt a pályát már értem, a végén Duran elmondja, hogy tulajdonképpen ő felelős Kerrigan megfertőzéséért és hogy sokféle néven tevékenykedik, meg ugye a Brood War Terran kampányában asszem ő ölte meg Stukovot (vagyis mint nemrég kiderült, csak megfertőzte őt), szóval most már értem az előző hsz-ed.

Ha nagyon lesz időm, a WoL sztoriját felelevenítem, bár inkább a LotV előttre fogom hagyni és akkor a finálé előtt egyben végigolvasom az egész addigi StarCraft sztorit, addig úgyis elfelejteném 6-szor. Az eredeti SC-vel amúgy anno az volt a bajom, hogy nem tudtam még angolul (németet tanultam ált. suliban), így kb. félig fogtam csak fel a sztorit. Szóval majd azt se ártana felfrissítenem, mert a te hsz-eidet olvasgatva bizony úgy tűnik, nagyon sok minden kimaradt anno nekem. (Jó, te wikizel is ezerrel, nemcsak a játékból meríted az infókat. )
32233 levél
Válasz 13.05.04. 23:32 #1843
szbszig
Duranra nem emlékszel a Brood Warból? Pedig ő elég meghatározó karakter volt.

Ha az SC2-re nincs igazán időd, akkor gondolom, erre se lesz sajnos, pedig van YouTube-on egy nagyon jó videós összefoglalás az SC1-ről, ahol az összes animáció, az összes pálya előtti eligazítás, valamint minden pályáról egy-két perc akció és a pályán belüli beszélgetések is megtekinthetők. Érdemes végignézni, én is 10 éve játszottam utoljára az SC1-gyel, és nagyon élveztem, sok apróságra már én sem emlékeztem.

SC1 & Brood War walkthrough

Ez meg a Wings of Liberty képes, szöveges összefoglalása a hivatalos oldalról:
part 1
part 2
part 3
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
32233 levél
Válasz 13.05.04. 23:17 #1842
szbszig
Bocs, tényleg spoiler volt, de már nagyon rég jött ki a játék, és én is hetekkel ezelőtt befejeztem, pedig én aztán igazán lassan haladtam vele. A másik meg, hogy Barthezz kezdte, én csak annyit csináltam, hogy részletesebben kifejtettem azt az eseményt, amit ő megemlített.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
27965 levél
Válasz 13.05.04. 23:06 #1841
LordMatteo
Nemár, ne hozzám kössétek. Elolvastam szbszig hosszú kommentjének az első három sorát, és úgy éreztem, hogy spoilerbanánra léptem, és nem akarom, hogy más, kevésbé jó arc, meg türelmes ember is így járjon, mert ugye, nem csak öten olvassák ezt a topikot, még ha úgy is tűnik.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
52252 levél
Válasz 13.05.04. 22:18 #1840
Barthezz
Jólvan, akkor már csak LM engedelmére várunk.

Amúgy vicces, de mostanában inkább a Vector köt le Androidon. Az elképesztően addiktív játékmenet és a "csakazértis megcsinálom 3 csillagra az összes pályát" érveken kívül az szól mellette, hogy pár percre is bármikor elő lehet venni, nem igényel legalább 1 órát, mint a StarCraft. Ehhez képest sokszor lazán 1 órára leragadok előtte.
8934 levél
Válasz 13.05.04. 21:05 #1839
goodboy007
Én is nyomom még, bár 2 hete rá se néztem már :S. Mostanában valahogy a (2005-ös) NFS MW jobban leköt, ha nincs kedvem DoTA-zni.
In god we trust, all others we track!
9083 levél
Válasz 13.05.04. 20:29 #1838
davkar9
Én már végigjátszottam, szerintem mostanra szbszig is, így már csak te vagy az aki még nem fejezte be a kampányt. Nyugodtan el lehet hagyni a spoiler taget mert rajtunk kívül úgyis mindenki csak multizik.
Simple. Eternal. Beige.
52252 levél
Válasz 13.05.04. 19:14 #1837
Barthezz
Sorry, én se használtam már. Gondoltam szbsziggel 2-en írogatunk a topicba a kampány miatt, így feleslegesnek gondoltam. De ha más is olvasgatja, akit érdekel a sztori és ezek az infok még újak számára, akkor visszatérek én is a spoiler tagekhez.
27965 levél
Válasz 13.05.04. 19:12 #1836
LordMatteo
spoilertag?...
A kibaszás társas játék, sose feledd.
52252 levél
Válasz 13.05.04. 19:12 #1835
Barthezz
Hmm, nekem Narud egyáltalán nem rémlett korábbról, legalábbis a Brood War-ból nem emlékszem rá, a WoL sztoriját meg szinte teljesen elfelejtettem 3 év távlatában, nem igazán maradt meg bennem, ellentétben a StarCraft és a Brood War történetével (akkor még általános iskolás voltam, teendőm nem sok volt, szabadidőm ellenben rengeteg , így volt időm elmélyedni a sztoriban, utánaolvasni dolgoknak, a WoL-nál sajnos erre már nem volt lehetőségem, csak gyorsan végigtolni a kampányt).

Amúgy Raynoron én is csak egy pillanatra lepődtem meg, aztán rögtön leesett, hogy Narud vette fel az alakját. Kerrigan is gyorsan eszmélt, ez az 1 másodperc kihagyás és meglepődés meg pont elég volt Narudnak arra, hogy ráomlassza a plafont. Amúgy sztem nem meglepő, hogy Kerrigan végig pariban volt vele, elvégre Zerus és Zurvan erejét szívta magába, ami őt is egyfajta isteni erővel ruházta fel.

Kíváncsi vagyok a folytatásra. Sajnos nagyon kevés időm jut játszani, még így is, hogy 5 nap szabim volt most, úgyhogy még van hátra egy kevés a kampányból. Most az Atlas station-ön vagyok Raynort kiszabadítani. Sejtek egy komolyabb fordulatot a pálya végére.
32233 levél
Válasz 13.05.04. 16:57 #1834
szbszig
Érdekes, nekem meg pont nem tetszett az az átvezető... Valahogy túl kiszámítható az egész: Kerrigannel ellentétben én abszolút nem lepődtem meg, amikor Narud Raynorként tűnt fel a színen, hiszen már régóta tudtuk róla, hogy alakváltó. Kerrigan túl hülye, hogy egyedül megy be harcolni egy ilyen veszélyes fazonhoz. Mondjuk ez korábban is jellemző volt rá, és még itt is lesz rá példa. Narud pedig túl gyenge szerintem, még így is, hogy sikerült megsebesítenie Kerrigant. Én legalábbis ennél többet vártam volna tőle azok után, amit hallottunk róla, hogy egy mindenható istennek a szolgája.

Ráadásul a fentiektől függetlenül én azért is roppant csalódott vagyok, mert Narud végül úgy halt meg, hogy nem történt semmi visszautalás a Brood Warra. Pedig ők ketten együtt bandáztak végig egy egész kampányt, Kerrigan mégse vetette a szemére, hogy átverte, kihasználta, vagy valami. Igazából még csak az se derült ki egyértelműen, hogy Duran és Narud között mi a kapcsolat, valóban egy személyről van-e szó. Oké, minden jel erre mutat, de hivatalosan mindmáig nem került megerősítésre sem a játékban, sem a Blizzard játékon kívüli nyilatkozataiban.

Végig lehet nézni a két szócikket, ahol tényleg minden információt összegyűjtöttek róluk: Samir Duran, Emil Narud.

És érdekes módon nem is Narud az egyetlen ilyen karakter, aki csak úgy lebeg a levegőben. Például Izsháról írtam még én is valahol lejjebb, hogy olvastam a háttértörténetét, és milyen szomorú, mert hogy ő eredetileg ember volt, akit Kerrigan fertőzött meg, és alakított át ilyenné. Nos, ezt megint csak teljes egészében kiszedték a végleges játékból. Nem értem, miért. Szerintem sokkal zavaróbb így, hogy egy alapvető karakter a kampányban, aki ott van végig velünk, mégse tudunk meg róla semmit.

"Izsha's original background had her as an adjutant, from an era where they were cybernetic rather than synthetic. Her organic components allowed her to be infested by the zerg. By BlizzCon 2011, her backstory had been altered, instead portraying her as a former Amanda Haley. However, her (supposed) former life as Haley is never mentioned in the campaign."
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
52252 levél
Válasz 13.05.04. 08:29 #1833
Barthezz
Kis kihagyás után a napokban volt időm folytatni a kampányt. A Kerrigan vs. Narud összecsapás minden idők egyik leglátványosabb és legizgalmasabb Blizzard videoja volt! Nem sokszor nézek meg többször egy bejátszást, de ez kiérdemelte. ^^

Ellenben kissé szemétségnek tartom, hogy a Mutalisk Evolution-ön a Brood Lord és a Viper között kellett választani.
342 levél
Válasz 13.04.28. 07:32 #1832
harras125
Ha kihívást akarsz menj terrannak.

Ahogy elnézem a tegnapi stockholmi eredményeket, hát eléggé elbillent a balansz és nem először a T-k szívnak.
Öreg vagyok ehhez a sok játékhoz, abba kéne hagyni
52252 levél
Válasz 13.04.23. 00:23 #1831
Barthezz
Nem sok időm van játszani, de fúh, egyre inkább ledöbbent a kampány, van meglepetés bőven. Most végeztem Zerus-szal, ez az utolsó pálya az egymás utáni bossfight-okkal egy az egyben szerepjáték volt és full WarCraft 3 feeling ez is. Nekem nagyon bejött, ráadásul hardon piszok nehéz volt, de végül mindegyik bossnál rá lehetett jönni a megfelelő taktikára. Mondjuk nem ez az első, hogy RTS-ben ilyen küldit kapunk, de ettől még nagyon élveztem!

SPOILER
A Raynor-os fordulatot sejtettem. Azért várható volt, hogy az egyik fő karaktert nem iktatják ki. Aztán Stukov visszatért, és bónuszként csak kaptunk egy Terran minikampányt. Még nem tudom, a kettő közül melyik irányt válasszam, mindkét szál élvezetesnek tűnik. Persze utána úgyis meg kell csinálni a másikat. Meglepően sok amúgy a komamndós küldetés, de nem bánom, legalább fel tudom tenni a nehézséget hardra.


342 levél
Válasz 13.04.17. 09:38 #1830
harras125
A multi válna monotonná ???? Sajnos tényleg fogalmad nincs róla.

Persze van akit frusztrál ha kidolgozza a belét és legyőzik, ráadásul néha előfordul hogy az ellenfél egy bunkó aki még be is szól, de ezeket el lehet viselni. De én már túl vagyok 3000 meccsen, talán ha húsz köcsöggel találkoztam összesen (most a 6poolsok a meg a cannonrusholók nem eleve köcsögök )
Én azért teamelek mert nekem már sok a multitasking, vagy legalábbis túl fárasztó meg sokkal jobb a hangulat.

Ja, másnak is la van lőve most a bnet, vagy csak nekem szarakszik ?
Öreg vagyok ehhez a sok játékhoz, abba kéne hagyni
342 levél
Válasz 13.04.17. 09:31 #1829
harras125
Na most te olyanról vitatkozol amiről semmit nem tudsz ellenben azzal a kb 90 százalékkal akinek a multi jelenti az sc2-t, mert a single csak díszcsomagolása a tortának.

Először is nem a koreai gyerekek ellen kell játszani, a bnet igyekszik mindenkinek olyan ellenfelet adni 1v1-ben hogy nyerjen is meg veszítsen is. Erre vannak a ligák. Hallottam olyat egyesítik a területeket, de azzal csak még inkább talál neked való ellenfelet a rendszer másodperceken belül. Persze eleinte biztos hogy több a loss, én úgy 50 meccs után kezdtem egálban lenni és persze vannak megtanulandó alapok, mint pl a sakkban a megnyitásoknál nem rohanunk egyetlen gyaloggal előre. De ha jól emlékszem volt előkészítő liga is ahol 50 meccsig nem számít mit produkálsz, hasonló újoncokkal kell játszani.

Másodszor a gép ellen unalmas és egyhangú, aki izgalmas ellenfél az az ember. És a zellenfelek többsége nem bunkó paraszt, sokszor megy a a baráti chat egy idegen némettel aki a vonal túlsó végén ül.

Harmadszor könnyen szerzel ismerősöket akikkel csapatban nyomulsz a világ ellen. Itt már főleg nincs akkora "stressz" ez már olyan mint a grundfoci, mindenki hozza amit tud, közben közben közös stratégia, viccelődés és beszéletés skype-on vagy ts-n.

Aztán van vagy 100 egyéb "arcade" játék amin ezrek vannak fenn, ha már elfáradtál az igazi sc2-ben százféle pihentető buligame némelyik 12 résztvevővel (pl egy battleshippel mész az űrben hatodmagaddal, szembe jön a másik hat.

És végezetül, ha olyan szar lenne, akkor nem lenne nekem legalább 8 online ismerősöm fenn mindig a 40-ből (pedig már vagy 50-et töröltem) az elemi iskolásoktól a nyugdíjas otthonban üldögelő tatákig.

Szóval nem kell fosni, sőt inkább pont hogy rászokik a ember a multira és eszébe se jut az AI.
Öreg vagyok ehhez a sok játékhoz, abba kéne hagyni
4262 levél
Válasz 13.04.16. 23:03 #1828
csuroach
Én elfogadom a véleményed, csak az idézőjeles élvezeten én is felkaptam a fejem. Több mint 1000 meccs után is látok újat, és változnak a játék szakaszai. Amúgy azért h ne kapjál ki folyton vannak ligák ahol veled azonos szintű ellenfeleket kapsz és a győzelmi arányod 50% körül jön ki hosszútávon. Meg kell tanulni veszíteni is.
"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux
52252 levél
Válasz 13.04.16. 22:42 #1827
Barthezz
Nem erről van szó. Csak a StarCraft multija - és ebben LM-nek igaza van, valóban hallomás alapján - nekem egy tömény frusztrációnak tűnik, ahol a koreai kockagyerekek ellen úgyse rúgsz labdába. Egy azonos szintű haver ellen nyilván élvezetesebb lenne, de ennyi időm meg nincs és késztetést sem érzek rá. A kampány nekem bőven elég, a sztori és a változatos küldetések számít nekem, míg a multi elég monotonná válna egy idő után számomra (skirmish-t se szerettem soha játszani).
4262 levél
Válasz 13.04.16. 20:34 #1826
csuroach
Óvodásokkal is szeretsz focizni?
"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux
27965 levél
Válasz 13.04.16. 20:24 #1825
LordMatteo
A multi nem erről szól kb. Ki kellene próbálnod valami haver ellen, aki a Te szinteden van, és utána leírni az egészet, ha még mindig nem tetszik.

De ha nem is ebben, akkor valami más, multizható játékban, és kevésbé lennél szemellenzős a témában.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
52252 levél
Válasz 13.04.16. 20:23 #1824
Barthezz
De mi a jó abban, hogy őrült módjára hajszálpontos terv szerint klikkelgetsz mindenfelé, hogy mindent a kellő időzítéssel és sorrendben építs fel, és ha csak egy apróságot is vétesz valamelyik lépésnél, azonnal lerusholnak? Ez kikapcsolódás helyett sokkal inkább frusztrálja az embert.

Számomra pont az nyújtja a stratégiai játékokban az élvezetet, hogy szépen kiépítem a bázisomat, kifejlődök maxra, közben védekezem, felderítem a térképet, aztán legyártom a legerősebb egységeket és megindítom a támadást.
342 levél
Válasz 13.04.16. 08:00 #1823
harras125
A multi adta játékélmény élvezete megér mindent.
Öreg vagyok ehhez a sok játékhoz, abba kéne hagyni
52252 levél
Válasz 13.04.15. 20:11 #1822
Barthezz
Hát ezek a feral zergek tényleg tiszta orkok + amikor az elején elkezdett dumálni is ugyanazzal a hanglejtéssel...
32233 levél
Válasz 13.04.15. 03:29 #1821
szbszig
Ugyanezt írtam én is rögtön. Majd meglátod, ha a játék befejezése után elolvasod a spoileres hozzászólásaimat. Az első küldetés Zeruson tisztára olyan, mintha a Warcraft 3 ork kampányából szalajtották volna.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
4262 levél
Válasz 13.04.14. 18:08 #1820
csuroach
nem kell klikkelő bajnoknak lenni, csak hotkeyek használatával felgyorsítani saját magad.
"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux
52252 levél
Válasz 13.04.14. 16:39 #1819
Barthezz
Zerusra még csak most érkeztem meg, de nem tudom, ki az a Dehaka. A pálya elejét megnéztem, hát beszarás, de azt hittem a WarCraft 3-ban járok. Szóval a Blizzard humorérzékét nagyon bírom. ^^

Amúgy az imént említett űrhajós pályát hardon toltam, a legvége kurva nehéz volt, de pár visszatöltés után sikerült. És sztem a továbbiakban is így fogom csinálni, hogy az alap bázisépítős küldiken normalra teszem a nehézségi szintet, a kommandós pályákét meg felrakom hardra. Utóbbiakon kizárólag a taktika és az egységek képességeinek a kihasználása számít és szeretek kísérletezgetni, amíg rájövök a megoldásra. A hagyományos építkezős pályák már más tészta, ott hardon a baromi gyors kifejlődés és az egyszerre 2-3 helyen való villámgyors intézkedések hoznak sikert, ehhez pedig klikkelgető-bajnoknak kéne lenni, ami nem vagyok. Ezt az "élvezetet" meghagyom a multisoknak.
32233 levél
Válasz 13.04.14. 15:26 #1818
szbszig
Jellemző, hogy amit én találtam easter egget, például a roachnak az evolution pályáján valami bazi nagy kristályrengeteg, azt nem értettem, micsoda. Sőt, még most se értem igazán, pedig rákerestem neten, és elolvastam.

A legjobb easter eggek viszont Zeruson vannak szerintem. Ott Dehakát meg lehet találni minden pályán, ahogy figyeli a rejtekéből Kerrigan ténykedéseit. Nemcsak ötletes, de a sztori szempontjából is fontos.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
52252 levél
Válasz 13.04.14. 13:57 #1817
Barthezz
Ki találta még meg rajtam kívül Diablot az űrhajó megfertőzős pályán? Bírom ezeket a Blizzard easter eggeket. ^^
342 levél
Válasz 13.04.11. 07:13 #1816
harras125
Őszintén szólva ezt nem vágom.

Öreg vagyok ehhez a sok játékhoz, abba kéne hagyni
342 levél
Válasz 13.04.11. 07:02 #1815
harras125
Egyfelől igen. De nem akkora kunszt mert nem tudod elhibázni, csak gyakorolni kell kicsit, hogy gyorsan menjen. Az összes queen egy billentyűn van. Mikor lenyomod a queenek hívógombját bejön a "menüjük". Benyomod a köpőgombot, majd a kurzort a minimapra viszed. Nagyjából látod hol vannak a hatcheryk, de a kurzor akkor vált zöldre (?) ha tényleg a nem spawnolt hatch felett van és ha rányomod hogy spawn akkor a legközelebbi energiával rendelkező (elvben pont ott álló) queen köpi be. Eleinte szokni kell, de később támadás közben is végig lehet köpni az összes keltetőt pillanatok alatt anélkül hogy vissza scrolloznál a bázisodra. És ha a hatchek is egy gombon vannak egy "R" lenyomással már jön is a 35 roach utána.

Persze másnak más a keltető módszere, de nekem ez a tipp jött be.
Öreg vagyok ehhez a sok játékhoz, abba kéne hagyni
135 levél
Válasz 13.04.10. 20:34 #1814
Leon Shepard
Hopp, megnéztem egy replay-t, amit profik játszottak. Letöltött hozzá valami csomagot, a lényeg hogy utána eltűnt egy halom map, köztük a kedvenceim az outpost és az antiga shpyard. Honnan tudnám ezeket visszatölteni?

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.