Pro Evolution Soccer 2018
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» StarCraft 2

StarCraft II: Heart of the Swarm

StarCraft II: Heart of the Swarm
A legutóbbi StarCraft II: Heart of the Swarm cikkek, hírek
32233 levél
Válasz 16.02.01. 20:40 #2012
szbszig
Huhú, na most viszont beindultak a dolgok megint.

Mondjuk a purifier program valami irtó hülye elnevezés, mivel purificationnek eddig, a WoL-ban például, de már az eredeti StarCraft közvetlen előzményeiben is azt nevezték, amikor a protossok felégettek teljesen egy menthetetlennek tartott bolygót, és minden élőlényt elpusztítottak rajta. Úgyhogy valami hasonló technológiára számítottam, amikor megérkeztem a Glaciusre, de kiderült, hogy egyáltalán nem, valójában klónozásról van szó.

A klónozás pedig izgalmas téma. Azt már a SOMA óta pontosan tudom, hogy érdekes dolgokat, fordulatokat lehet kihozni belőle.

SPOILER
És hát Fenix. Pontosabban a klónja. Na, ez megint egy olyan fordulat volt kicsit, mint az említettek a sztori legelején.

Még akkor is, ha egyelőre Artanisék maguk se tudják igazán, mit kezdjenek vele, hogyan viszonyuljanak hozzá. Ráadásul eléggé összevissza beszél, én sem tudok kiigazodni rajta. Nem emlékszik Tassadar halálára, ami még az eredeti StarCraftban történt, de emlékszik arra, hogy Artanisszal együtt harcoltak, aki meg a Brood Warban jelenik meg először. WTF?

Oké, ezt még talán ki lehet magyarázni két érvvel. Egyrészt hogy Artanis már korábban is, végig ott volt vele együtt az összes küldetésen, csak nekünk nem mutatták soha. (Mondjuk ennek megint ellentmond, hogy a Brood War elején Artanis úgy mutatkozik be Aldarisnak, mintha soha nem látták volna egymást...) Másrészt azzal a kézenfekvő megoldással, hogy azt a tudatállapotát klónozták, amikor először "meghalt" (SC protoss kampány, 3. küldetés utáni átvezető). Szóval amikor a testét megtalálták, csináltak belőle egyrészt egy rendes dragoont, másrészt pedig ezt az izét, amit most felszedtünk a Glaciusön. Ez nagyjából azt is megmagyarázná, hogy ez az izé is miért dragoonnak képzeli magát.

Viszont azt is mondja, hogy Aldarisnak engedelmeskedve ment a Glaciusre, és csak a Konklávé utasításait követi, azokat nem kérdőjelezheti meg. De nem akad ki azon (mint például Rohana), hogy tele van dark templarokkal a hajó, meg Artanis is beszél róluk folyamatosan, noha amikor Fenix először "meghalt", akkor még a Konklávé egyértelműen árulóknak tekintette a dark templarokat, és üldözte őket. Valamint mellettük Tassadart is, aki ugye a pártjukat fogta. Tassadarról ugyanakkor Fenix is elismerően beszél. WTF?!

Ezeket már tényleg nem tudom megmagyarázni semmivel... Remélem, a továbbiakban tisztázzák majd a helyzetet ezzel az új "Fenixszel" kapcsolatosan, mert ez így nagyon nagy zagyvaságnak tűnik egyelőre...


SPOILER
És ez már egy másik spoiler, de az is nagyon izgalmasan hangzik, hogy megyünk a xel'nagák szülőbolygójára.


Bár vagyok olyan hülye, hogy ahelyett, hogy léptem is volna tovább, inkább nekiálltam a régi StarCraft és Brood War protoss küldetéseit és a bevezető párbeszédeket végignézegetni, mert zavar még mindig az, amit az első spoilerben fejtegettem. ( Ha valakit érdekel, még mindig ez a régi csatorna a legjobb a témában szerintem, az SC és a BW minden küldetése fent van külön-külön kb. 5 perces videókba foglalva. )
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
52251 levél
Válasz 16.01.31. 22:26 #2011
Barthezz
Jogos, de egyébként ez a jó taktika arra a pályára. Később is ezt kell csinálni a védekezős küldiken. A LotV-ban elég sok ilyen akad.
52251 levél
Válasz 16.01.31. 22:25 #2010
Barthezz
Hmm, érdekes értelmezés, erre nem gondoltam, de tényleg van benne vmi. Mondjuk valóban nem baljóslatú kép volt, inkább iylen színes nyugis, békés.

Az oldschool játékmenethez nekem már nem biztos, hogy lenne időm és türelmem. Gyerekként tök jó volt, hogy egy komolyabb Brood War küldetést 2 órán át csináltam, az Insurrection-ben vagy a HunCraft-ban pedig voltak giga-térképek, amik 3 órába is beleteltek és nagyon élveztem. De most, hogy nem sok időm jut játszani, jobban örülök, ha fél óra, a hosszabb küldik esetén 1 óra alatt végzek egy pályával és az építkezés nem telik gyakorlatilag időbe.
32233 levél
Válasz 16.01.31. 21:31 #2009
szbszig
Én a WoL protoss minikampányából okulva már sejtettem, hogy itt is valami hasonló lesz a végén, mint ott. Úgyhogy jó előre nekiálltam magát a templomot belül körbevenni több sorban ágyúkkal meg tornyokkal amellett, hogy a bejáratokhoz is telepítettem külön-külön védelmet. Csak kissé ész nélkül csináltam, és egy idő után mozogni sem tudtam.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
2175 levél
Válasz 16.01.31. 20:19 #2008
Shadowguard
SPOILER
Én a legutolsó képkockából teljesen mást vettem ki: a Xel'Nagák teremtették az életet, most már Kerrigan az egyetlen közülük és átvéve az ő feladatukat nekiállt életet teremtgetni, mert ő ilyen kis rendes. Aztán lehet, hogy ebből tényleg lesz egy harmadik rész, de nekem az jött le, hogy tök kopár bolygókon megjelent az élet, ami nem feltétlenül értelmes (még).


Én szeret(t)em az oldschool játékmenetet, ott (főleg, ha már ismered is a pályákat) sokkal több lehetőséged van, mint ezekben a scriptelt csodákban.
Bár ebben a "legjobb" a WoL volt, ott ha kaptál egy egységet 90%-ban azzal kellett megcsinálni a küldetést.
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
52251 levél
Válasz 16.01.31. 19:53 #2007
Barthezz
Hát hajrá! Számomra ez elég nagy fordulat volt, mert mégiscsak egy ikonikus bolygó pusztult el úgy, hogy semmi nem maradt belőle.

SPOILER
Zeratul halála nálam azért nem volt meglepő, mert vhogy megéreztem. A Prologue rá épített, a kampány Artanisra és valahogy sejtettem, hogy ez fog történni.


Amúgy én ezt a védekező pályát anno azzal csesztem el, hogy építettem minden bejárathoz 6-7 photon cannont meg 2 khaldaryan monolithot és azt hittem, ez elég lesz. Nem tudtam ugyebár, hogy ekkora roham lesz a végén. Youtube-on néztem meg utána, hogy így kellett volna.

A legutolsó küldetés lesz hasonló az alapkampányban. Ott már így csináltam én is, hogy teleépítettem mindent tornyokkal és valóban nem volt vele úgy gond. Pedig ott a Golden Armadát is bevetette Amon.
32233 levél
Válasz 16.01.31. 17:36 #2006
szbszig
Na, túl vagyok már közben Korhalon és Shakurason is. Bevallom őszintén, számomra a shakurasi fordulat nem volt akkora, mint amiket az első hozzászólásomban szereplő spoilerben említettem.

SPOILER
Elvégre az mégiscsak egy bolygó, egy tárgy, amiről a túlélők már mind elmenekültek addigra. Míg az első három küldetés során Zeratul hal meg, aki az egész franchise egyik ikonikus karaktere, és akivel kapcsolatosan én sokáig azt vártam konkrétan, hogy az egész LotV főszereplője lesz. Illetve a protossok a népük egy jelentős részét (többségét?) elveszítik, akiknek nem sikerül hirtelenjében levágni az idegvégződéseiket, és hátra kell hagyniuk őket Aiurön Amon hatalma alatt.

Ettől függetlenül persze kellően drámai volt Shakuras felrobbantása is.


A shakurasi pályák amúgy különösen tetszettek. Az első elképesztően jól vezette be a dark templarokat (mármint az egységeket) a játékba. Én tulajdonképpen csak azokkal és orbital strike-okkal csináltam meg az egész pályát. Lévén detektorból nincs sok a zergeknek, így a dark templarokkal haladtam előre, és ha detektort észleltem, lebombáztam az égből, aztán mentem tovább. Azért itt a dark templarok jóval erősebbek, mint az eredeti játékban. Többek között annak köszönhetően, hogy az overlordokat megfosztották a detektorképességtől, amiből egy zerg játékosnak millió volt állandóan, és járőröztek fel-alá. Ráadásul ami detektor maradt, azt külön jelzi a térképen, meg még a hatósugarát is berajzolja. Így tényleg nagyon könnyű úgy manőverezni, hogy ne vegyenek észre.

Az egyetlen kisebb problémát az jelentette, hogy túl jól emlékszem az eredeti játékra. Ott ugye Talematros városa abban a küldetésben szerepel, amikor Kerrigan és Duran elrabolják Raszagalt, és a pálya azért különleges, mert a fő protoss bázis egy olyan fennsíkon fekszik, amihez nem vezet feljáró, és nincsenek légi egységeid sem. Itt meg valamiért elkerülte a figyelmemet az az átjáró, ami a pálya utolsó részéhez vezet, így elkönyveltem, hogy földi egységekkel itt is megközelíthetetlen, és elkezdtem orbital strike-okkal lebombázni az utolsó célpontot.

A második shakurasi pálya meg tényleg epic lett. A végére már kezdte kicsit megfektetni a videokártyámat is. Pedig a játékkal nincs semmi probléma általában, sőt, nagyon szépen fut minden beállítási lehetőséget maximumra állítva is. Csak azt nem értem ennél sem, meg más játékoknál sem, hogy indításnál miért egy gyenge közepes grafikai beállítási kombinációt ajánl fel alapértelmezettként a gépem meg a videokártyám paramétereinek észlelése után, ha tényleg megy simán szaggatás nélkül maximumon is...

Na de visszatérve, elsőre éppen 2 milliárd zergig mentem el, a számláló átfordulásának pillanatában voltam kénytelen rányomni a gombra, addigra csökkent le a templom ereje vészesen. Azt hittem, annyi kell majd az achievementhez, pedig csak 1,8 milliárd. Mondjuk nem nagyon figyelem az achievementeket. A bónuszfeladatokat megcsinálom mindig a solarite miatt is, meg mert azokat az előző két részben is mindig megcsináltam, de az achievementekre nem gyúrok külön, azok annyira nem izgatnak. Pláne hogy egyesekhez újra kéne játszani a pályát mindenképpen. Ahhoz meg azért nincsen kedvem. Éppen azért játszom normalon is, mert nem akarok órákig szenvedni meg visszatöltögetni korábbi állásokat, hanem egy kicsit szórakozni, élvezni a küldetést, aztán haladni a történetben tovább folyamatosan.

Pedig az a 2 milliárd is bőven javítható lenne, mert ész és különösebb taktika nélkül pakoltam csak lefelé a photon cannonokat meg a khaydarin monolith-eket úgy, hogy a végén az egységeimmel már mozdulni sem tudtam közöttük, a harcosaimat meg a probe-ok nagy részét is bekerítettem véletlenül. És maradt több mint 10 000 ásványom, amit fel se tudtam használni, mert már minden elérhető hely be volt építve, meg az egységlimit is maximálisan kihasználva.

SPOILER
Nem volt rossz a videó sem Shakuras végén, ahogy Artanis harcolt a templomban egyszerre használva high és dark templar technikákat, amit a kétféle színű penge volt hivatott szimbolizálni. Ráadásul utána Vorazun (Raszagal lánya, az új matriarcha) is elmagyarázta a Spear of Adunon, hogy ezzel Artanis hivatalosan is dark templarrá vált, mivel teljesítette tulajdonképpen az ő beavatási szertartásukat.

Ennek ellenére nekem a Korhal végi videó is borzasztóan tetszett. Talán még hangulatosabb is kicsivel, ahogy a sebesülteket és a halottakat vizsgálják a város romjai között. Az meg igazán emlékezetes pillanat, amikor Artanis és Raynor kezet ráznak.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
52251 levél
Válasz 16.01.31. 16:35 #2005
Barthezz
Semmilyen volt?

SPOILER
Azért Raynor és Kerrigan összejövetele és elvonulása sztem bármilyennek mondható, csak nem semmilyennek. Hogy hogyan tért vissza emberként, az jó kérdés, de nyilván vhogy megoldotta, nem is lényeges. Plusz beköszöntött a béke a galaxisban, lezárva a StarCraft 1 óta tartó háborút. A legutolsó képkocka pedig előkészíti a terepet a következő részre. Vajon mi lehet ez az új létforma? Sztem tökéletes lezárást kaptunk.


Viszont sajnálom, hogy ennyire nem jött be neked a játék, sztem az oldschool játékmenet kora lejárt. Ezekkel a dinamikus, scriptelt eseményekkel igencsak változatos lett a kampány és minden küldetésben volt vmi egyedi.
2175 levél
Válasz 16.01.31. 15:51 #2004
Shadowguard
Nem a nehézséggel volt baj, szimplán meguntam és kinyomtam, mert idegesített Az első három obeliszket simán lehoztam Kerrigannel meg néhány mutaliskkel, de öt után elegem lett. Nekem ez már nem az a stratégia amit én szeretek. Amon néha kiköp egy rakás egységet, meg baromi erős obeliszkeket, egyébként csak lebeg a térkép közepén és néha beharap egy fél bázist... Értem én, hogy isten meg franckarika, de ennél az is jobb lett volna, ha az utolsó küldetést megcsinálják valami kommandósnak.
Tegnap egyébként a hozzászólásom után megcsináltam újra a HotS utolsó pályáját, az fényévekkel jobb, ott lehet úgy játszani, ahogy én szeretek. Mondjuk nekem az egész LotV nem tetszett, lehet toleránsabb lettem volna a lezárással, ha egyébként nem unom az egész kampányt.
Mindenesetre megnéztem a záróvideót youtube-on... Hát én attól sem vagyok elájulva, jobbra számítottam. Olyan semmilyen lett az egész...
Majd egyszer valamikor, ha sok időm lesz újrajátszom az egész sorozatot és akkor letolom az utolsó pályát is. Most viszont ennyi elég volt. Inkább előkotrom a jó öreg RA2-t, az még olyan, amit én szeretek
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
52251 levél
Válasz 16.01.31. 14:03 #2003
Barthezz
Azért normalon hozható az utolsó küldetés is. Én is megjegyeztem, hogy brutál módon csal Amon és bizony egy másodperc alatt képes a fél seregemet eltüntetni, 50-60 cap-et visszaesve, de ugyanígy egy jó kezdés után ezt nekem 1 percbe telt visszaállítani és már támadhattam újra. Annyi, hogy rögtön kezdéskor be kell telepedni egy-egy hatcheryvel a szomszédos ásványmezőkre és gyűjteni kell ezerrel a nyersanyagot. A talajkirobbantást Amon a Terran bázissal kezdi, majd a Protossokkal folytatja, így mi csak harmadikként kerülünk sorra, majd megint tesz egy kört és újra, így a 9. robbantás után jutunk el odáig, hogy megszűnik a kitermelésünk. Addigra viszont 20.000 mineralt szedtem össze és kb. ugyanennyi gázt. Fel kell húzni máshova is 1-2 Hive-ot és szinte azonnal tudsz bármikor egységet gyártani. A robbantások előtt figyelmeztetést kapsz, azalatt kimenekíthetők a Drone-ok.

Nem beszélve arról, hogy mi is tudunk "csalni", Kerrgian Extinction képességével, ami ugyebár minden ellenséges egységet kinyír a teljes térképen 300 HP alatt. Ezt folyamatosan aktiválni kell, amint feltöltődik. Az első 3 repülő kristályt így nekem a szövetségesek leszedték, mivel az Extinction után azonnal megtudták támadni azokat, amelyek épp kiértek a Void-felhőből. Aztán mire megerősödünk és támadunk, szintén egy Extinction-t elnyomva előtte, már jóval könnyebb a helyzetünk. Persze a kristályok megtámadásakor Amon azonnal bedobálja ezeket a brutál erős Obeliskeket, erre viszont a Kerrigan + Ultralisk kombó a megoldás. Az Ultralisk szívós, nagy a HP-ja, Kerrigan pedig 5 másodpercenként tud gyógyítani. Gyengébb egységeket nem érdemes vinni, mert azokat ah 5 mp-es healing downtime alatt kinyírják az oszlopok, de az Ultrák folyamatosan gyógyítva őket legyűrik az oszlopokat. Inkább az okoz bosszúságot, amikor a támadósereg alól Amon kirobbantja a talajt, de a fenti taktikát alkalmazva 1 perc alatt újra előállatható a teljes sereg, Kerrigan pedig szintén kb. ennyi idő alatt újjáéled.

Nekem tetszett ez a küldetés, hiszen pontosan azt hozta elő, hogy Amon egy isten, így ekkora erejű támadásokra képes és bizony, baromi nagy veszteségek árán gyűrhető csak le. Teljesen megadta azt a hangulatot, hogy egy igazán epikus csatában vagyunk. Ezt Amon több képernyős mérete is bizonyította, mégis milyen támadásokat várnánk tőle, ha nem ilyeneket?
2175 levél
Válasz 16.01.30. 21:42 #2002
Shadowguard
Hmmm, elővettem megint, jóval könnyebb volt, mint amire emlékeztem. Bár valamit patchelhettek rajta, mert a checkpointos mentésemet nem tudtam betölteni. Simán ugyanazzal a taktikával mentem, mint legutóbb (nálam is tank meg bunkerek játszottak) és elsőre meglett. Bázisok is megmaradtak. Furcsa...
Viszont ez az utolsó küldetés mi a f***om? Amon lezabálja a bázisom alól a talajt és a vége felé már kettesével dobálja az obeliszkeket... Elmegy a francba aki ezt a baromságot kitalálta, félúton ki is nyomtam a fenébe. Inkább megyek és megnézem youtube-on a záróvideót, mert ez k**vára nem egy stratégiai játékba való, kb. a C&C4 baromságára emlékeztet...
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
52251 levél
Válasz 16.01.29. 18:47 #2001
Barthezz
Hát bánhatod, mert a Shakuras-szál egyenes ági epikus folytatása a kezdésnek, a Korhalos kitérő most így megtöri neked ezt a menetet.

ezt csak Shakuras után olvasd el:
SPOILER
Szóval így a Protossok egymás után veszítik el mindkét szülőbolygójukat, a Shakurast ráadásul véglegesen és visszafordíthatatlanul.


A Spear of Adun amúgy kb. középtájt és a vége felé brutál erős lesz, olyan hendikep képességeket lehet vele aktiválni, hogy ihaj.

A cap+-t, a shield regeneration bónuszt és a construction time bónuszt felnyomtam maxra, az első helyen a Chrono Surge-öt használtam, a másodikon a három sugaras lézercsapást, a harmadikat küldetés típustól függően váltogattam az automata extractor és a robotics facility / stargate warp között, a negyediknél az átmeneti pajzs az összes egységre a legjobb, az ötödiknél a folyamatos, 3 egységre kiterjedő repair, védekezős pályán viszont a pylon-mező bónusz, az utolsónál pedig az összes ellenséges egység és épület befagyasztása, mely úgy megy végbe, hogy közben támadhatod is őket. Szóval javaslom, hogy csinálgasd meg a bónusz külditek a szerezhető fejlesztési pontok miatt.
32233 levél
Válasz 16.01.28. 22:20 #2000
szbszig
Hát, most Korhalra mentem először, úgyhogy Shakuras vár egy kicsit. De itt sem unatkozom egyelőre.

Mondjuk az általában is igaz, hogy a küldetések nagyon változatosak továbbra is. Ezt kifelejtettem még az előző hozzászólásból, pedig akartam írni. De ezzel nem volt sem a WoL-ban, sem a HotS-ban semmi probléma. Mindig valami más a feladat, és mindig van valami csavar, például nincs gejzír, hanem a gázt a pályáról szétszórva kell összeszedegetni. Vagy most a korhali második küldetés tisztára olyan, mint egy MOBA-pálya: három különálló bázisból indulnak az egységek, és három kijelölt útvonalon haladnak a térkép másik vége felé. És még ez is meg van bolondítva azzal, hogy a két szövetséges időnként lebénul, és olyankor meg kell védeni őket. Szóval nagyon izgalmas és mozgalmas még mindig minden küldetés.

A fejlesztési lehetőségek és a Spear of Adunról küldetés közben aktiválható speciális képességek is jól néznek ki, bár ezekből olyan sokat egyelőre nem láttam értelemszerűen.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
52251 levél
Válasz 16.01.28. 20:37 #1999
Barthezz
Csodálkoztam is a távolmaradásod a topictól, ezekszerint ez volt az oka. Én ugye pont pár napja értem a játék végére és én is igencsak elégedett voltam.

Az elejéén tényleg belecsapunk a sűrűjébe, a történet is piszok erős és a nehézség is. Hozzáteszem persze, hogy a prológ után a rendes kampány első 3, Aiur-ön játszódó küldetését hardon játszottam le. Az említett 3. küldetésen az általad írt 2 bázist nem is tudtam lenyomni, mert hardon folyamatosan jöttek a térkép szélén bescriptelt hibrid seregek, így ha nagy veszteségek árán elpusztítottam a bázist, utána a scripetlt egységek miatt nem tudtam már betelepedni a helyére. Szóval visszatöltöttem és csak a fő küldetésre koncentráltam, hardon az is éppen hogy csak meglett. Ezután levettem a nehézséget, hardon még a kommandós küldetések sem mentek már a későbbiekben. Normal szinten viszont Shakuras után lecsökken a kihívás és kicsit laposodik is a kampány (előtte lesz még Shakurason egy óriási fordulat, de vmi tényleg olyan, amire álmában sem számít az ember), aztán a kampány zárása megint élvezetes lesz, a 3 küldetéses epilógus pedig nehézség terén is kihívást jelent újra, ráadásul ott mindhárom pálya nagyon epikus lesz, egy nagyon extrém helyszínen fog lejátszódni a végső leszámolás Naruddal, majd Amonnal, Artanis, Raynor és Kerrigan összefogásával, de lesz fordulat ebben a szálban is.
8933 levél
Válasz 16.01.28. 17:34 #1998
goodboy007
Most, hogy letudtam a vizsgáimat, újra elkezdtem a WoL-t, aztán jöhet a HoTS, meg a LoTV is. Mondanom sem kell, a végkifejletet várom a legjobban, de annak ellenére, hogy a WoL-t már kétszer végigvittem, majdnem ugyanolyan élvezetes, mint elsőre .
A HoTS-ot meg nem vittem anno végig, csak kb. feléig, úgyhogy az is rejtély egy ponton túl.
In god we trust, all others we track!
32233 levél
Válasz 16.01.28. 16:56 #1997
szbszig
A héten végre én is elkezdtem. Nem igazán tudtam, mi van, úgyhogy első körben rányomtam a prológra, és kicsit meglepődtem, hogy bele a sűrűjébe rögtön. Nem mondom, hogy nehéz volt, de nem arra számítottam például, hogy full tech tree-vel indítok rögtön, úgyhogy egy darabig alap zealotokkal és stalkerekkel próbáltam megoldani a pályákat, mire rájöttem, hogy mondjuk a void ray micsoda, és hogy azt is tudok gyártani. Utána már könnyebb volt. Na jó, azért még így sem volt vészes, de egy kicsit megijedtem, bevallom, hogy ha ilyen szinten kezd a játék, akkor mi lesz majd a vége felé. Talán még normal fokozaton sem fogom tudni végigvinni. Aztán vége lett a prológnak, másnap elkezdtem a főküldetés-sorozatot, és ott van a tutorial. Remek.

Megjegyzem, a harmadik pályán nemcsak a célpontokra mentem, hanem leradíroztam módszeresen az egész térképet, beleértve a fő zerg és protoss bázist is, és úgy azért kihívás volt. Expandolni is kellett legalább az egyik ellenséges bázis helyére, anélkül nem ment volna. Ennek ellenére szomorú voltam, mert azt hittem, az ellenséges bázisok kiiktatása után majd csökkennek az enyém elleni folyamatos támadások, és mehetek nyugodtan tovább, de egy francokat, inkább erősödtek. Nem értettem, de aztán később láttam, hogy egyszerűen a térkép széléről jönnek befelé időszakonként scriptelt egységek. Hát igen, a single campaign varázsa... Ezt annyira azért nem csípem benne.

Ami viszont a sztorit illeti, abban nagyon kellemesen csalódtam egyelőre. Még szinte csak elkezdtem az egészet, most szereztem meg a Spear of Adunt, de már volt legalább két olyan fordulat, amihez hasonló mérvűt talán a komplett előző játékokban is csak elvétve találtam. Nem tudom, illik-e még használni spoiler taget errefelé, de szóval:

SPOILER
- Artanis és Zeratul párbaja, valamint Zeratul halála önmagában hatalmasat ütött. Bár emlékszem, azért a HotS elején is volt legalább egy ilyen átvezető, amikor bejelentik Raynor kivégzését, Kerrigan meg összetörik teljesen, és akkor áll a zergek élére újra (utóbbi azért várható volt persze). Remélem, Raynorral ellentétben itt Zeratul tényleg halva marad, vagy legalábbis csak a voidból kommunikál majd néha Artanisékkal, mint Tassadar tette egy párszor, és nem akarják pár küldetés múlva újjáéleszteni teljesen...
- És az előzetesek alapján azt hittem, hogy a kampány első fele vagy legalább harmada ilyen tingli-tangli izé lesz, és csak Aiur visszafoglalásáról szól majd, meg a zergek ellen kell menni, mint ezer éve folyamatosan, hibridek pedig sehol. Aztán Amon már a legelején beleköpött a levesbe, és a nagy, büszke visszafoglalásból fület-farkat behúzva menekülés lett megint. Ez speciel nagyon tetszett.


Külön tetszik az is, hogy végre a khalai (dolgozó) kaszt is szerepel a játékban, és Karax személyében kaptak egy központi karaktert. Ők eddig egyetlen játékban sem jelentek meg emlékezeteim szerint, minden csak a templar (harcos) meg a judicator (irányító) kasztról szólt, a játékból pedig úgy tűnhetett, legalábbis a probe-okból kiindulva, hogy a kétkezi munkát kizárólag robotok végzik a protossoknál. Pedig egy működő társadalomhoz jelentős mennyiségű dolgozó is kell elvileg.

Összességében egyelőre nagyon meg vagyok elégedve, és kíváncsian várom a folytatást.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
52251 levél
Válasz 16.01.26. 20:30 #1996
Barthezz
No, végigvittem én is, a lezárás nagyon tetszett! ^^ Nem akarok spoilerezni, de igencsak méltó befejezést kaptunk a 2 StarCraft rész történetére. A legutolsó képkocka pedig megadta a felütést az esetleges újabb résznek, de lehet a Nova DLC fog majd erről szólni.

Tetszett továbbá, hogy az epilógusban újra mindhárom fajt irányíthattuk és középpontba került Kerrigan és Raynor karaktere.

Az utolsó pálya amúgy piszok mód szemét volt, elképesztő módon csalt Amon. Amikor csak úgy kirobbantotta a seregem alól a talajt és a fél csapatom odaveszett Kerrigannel együtt, 50-60-as cap veszteséget szenvedve hirtelen, és ezt vagy 3-szor eljátszva, nah ez volt a csúcs. De a semmiből beteleportáló többezres HP-jű, másodpercenként kb. 50 területi sebzést okozó obeliszkek is ritka mód szemetek voltak, volt, hogy a fél km-rel arrébb lévő bázisom is kapott ebből a területi sebzésből és leamortizálta a teljes védelmemet... Nem beszélve arról, hogy Amon a bázisom alól is folyamatosan robbantgatta ki a sziklát...

Nah, jó, az Ultraliskek + Brood Lordok + Kerrigan kombó, Kerrigan gyógyítását folyamatosan használva azért ütős volt + gyakorlatilag korlátlan erőforrásra lehetett szert tenni, nem beszélve arról, hogy Kerrigannel is lehetett csalni az extinction képességét használva, ami hát valóban azt csinálta, ami a képesség neve.

Jó volt, tetszett, igazán epikus lezárást kaptunk, gratula Blizzard!
592 levél
Válasz 16.01.25. 16:43 #1995
nazgul
Sziasztok. Végigvittem az egészet, az epilógus utolsó két pályáját csak normálon bírtam, hardon épphogy csak, de sehogy nem jön össze egyik pálya sem viszont a legvégső záró vidónál én nekem fülig ért a szám
52251 levél
Válasz 16.01.24. 16:28 #1994
Barthezz
Nah pont közben írtam a saját hsz-em. Hibridek? Ezen a küldetésen egy darab sem jött belőlük. Vagy a Void Thrasherekre gondolsz? Mert azokat Kerrigannel mindig megetettem reggelire, amint felbukkantak. De ha a Hybrid Dominator / Destroyer / Reaver / Mastermind / Behemoth egységekre gondolsz, azok ezen a pályán egyáltalán nem jöttek ellenem.
52251 levél
Válasz 16.01.24. 16:25 #1993
Barthezz
Hát ez tényleg nem volt nehéz, legalábbis normal fokozaton. Egy halom bunker és siege tank a két bejárathoz, plusz néhány a Protoss bázis bejáratához (a zerghez nem tudtam a creep miatt, de ők alapból erősebbek voltak), a 200-as cap feltöltése így a maximumra, supply depotok a hátsó bejáratok elé, ha mégis túljutna az ellenség a két szövetséges bázison, illetve Kerrigan képességének használata az izmosabb ellenfelek ellen, kilőni őket még a támadásuk előtt (Void Thrasher, warpoló kövek, Battlecruiserek, Brood Lordok, Thorok, Ultraliskek, Carrierek, Colossusok, stb.).

Ezzel a taktikával úgy lett meg a 100%, hogy mindkét szövetséges bázis sértetlenül állt, és esetemben nem jutottak fel a magaslatra sem, gyakorlatilag bunkert és siege tankot sem vesztettem az utolsó roham alatt.

Jöhet az utolsó küldetés a zergekkel és egyben a végső leszámolás Amonnal! ^^
2175 levél
Válasz 16.01.24. 16:22 #1992
Shadowguard
Ó ne aggódj, én is ezt hittem Az eleje nevetségesen könnyű, ha jól emlékszem valahol 85-90%-nál indult be az össznépi mulatság. Addig szinte nem is használtam Kerrigant, néhány nagyobb egységet szedtem csak le vele (Ultra-BC-Carrier trióból).
Amikor már egyszerre három irányból jönnek a hibridek, és egyszerre 4-5 darab az kicsit nehezebb lesz
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
52251 levél
Válasz 16.01.23. 20:42 #1991
Barthezz
Nekem nagyon tetszik az Epilogue! Sztem az első pálya baromi élvezetes volt. A legelején az első Void Thrasher támadása után bekaptam azonnal még egy vegyes Protoss/Terran sereget a bázisomra. Mivel ekkor csak a legyengült kezdő egységeim voltak, a Spear of Adun-t meg lemerítettem a Void Thrasher ellen, a teljes kezdőcsapatom odaveszett ebben a támadásban, így már a bázisomat kezdte szétkapni a gép. Hála istennek only ground sebző csapattal támadt és éppen a Starportra is kiterjesztett spawn volt a Spear of Adun állandó bónusza, így azonnal elő tudtam teremteni egy Destroyert, ami aztán lassan, de szétkapta a a bázisomat bontó zealotokat. Ezután talpra álltam és már nem volt gond a küldetéssel, de meglepett, hogy normal módon így lerusholtak a legelején. Maga a küldetés meg nagyon élvezetes volt, végre egy igazi, egész térképre kiterjedő csata történt!

Most vagyok a sokat emlegetett Terranos pályán. Mivel a WoL-t 2010-ben vittem végig és azóta nem toltam terranokkal, csináltam egy tét nélküli próbajátékot, amiben sorra nézegettem az egységeket, épületeket, anélkül, hogy bármit is építkeztem volna. Kerrigan képességét közben használgattam, hogy ne kapjanak szét ez idő alatt. Nos, 50% fölé mentem, mikor kiléptem a pályából és mindhárom bázis állt még ekkor, tehát a játékidő fele megvolt úgy, hogy 0 védelmem volt és kizárólag Kerrigannel lövöldözgettem ki Amon csapatait. Ez alapján nem tűnik egy nehéz küldetésnek, mert ha ezt az időt védelem építésére használom, plusz Kerrigan bárkit bármilyen távolságban kilövő képességét hozzáteszem, sztem nincs az a sereg, ami átjusson. Aztán lehet nem lesz igazam
52251 levél
Válasz 16.01.18. 13:03 #1990
Barthezz
Úgy tudom, az utolsó küldetés meg a zergekkel lesz. Szóval elvileg ez az utolsó Protoss pálya a kampányban. Az összeállítás meg akkor úgy tűnik, a prológhoz hasonlóan fix.
2175 levél
Válasz 16.01.18. 09:43 #1989
Shadowguard
Nem lehet Legalábbis az elsőnél nekem se engedte, utána meg az emlegetett terranos küldetés jön, az utolsóról nem tudok nyilatkozni, azóta se indítottam el a játékot
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
52251 levél
Válasz 16.01.18. 09:13 #1988
Barthezz
Amúgy az epilógus során lehet vhogy változtatni az egységek összetételén vagy a Spear of Adun képességein? Mert nem adott be az első küldetés előtt semmi ilyesmit, ráadásul a legutóbbi összeállításomnak sem felel meg, amit kaptam. (Ami mondjuk nem gond, mert a kampány utolsó küldetése védekezős volt, így gyakorlatilag totál átvariáltam mindent, ami az epilógus első, inkább támadó felfogású küldetéséhez nyilván nem lenne jó.)
52251 levél
Válasz 16.01.17. 16:51 #1987
Barthezz
Nah az alapkampány megcsinálva, már csak ez Epilogue van hátra. ^^ Nekem tetszik a végjáték.
52251 levél
Válasz 16.01.16. 20:18 #1986
Barthezz
Én is azt tapasztaltam, hogy baromi erősek, bár én a Tal'Darim változatra váltottam a több célpont miatt. A Carriernél valóban olcsóbbak és gyorsabban készülnek. Viszont a Carrier meg nosztalgia nekem, az SC1-ben végig azokkal nyomultam, ezért szeretem őket annyira. Valószínű kipróbálom a többi lehetőséget is, pl. ez a Tempest nekem a Guardian Protoss megfelelőjének tűnik. Ha Void Ray-t viszek mellé, akkor sztem sem kockázatos. Meg hát normal fokozatról van szó, hardon nyilván baromira nem lenne már ez mindegy.
2175 levél
Válasz 16.01.16. 19:51 #1985
Shadowguard
Én beértem a void rayekkel (a rendes egy célpontos verzió), ha van belőlük 15-20 darab simán végigmennek bármin. Mellé a passzív javítás és egy-két támogató képesség még a hajóról és veszteség is alig van. Ráadásul gyorsabbak is a carriernél.
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
52251 levél
Válasz 16.01.16. 19:02 #1984
Barthezz
Hétközben nem volt időm játszani, így most folytattam a kampányt. Az első Aiur-ös küldit megcsináltam a végjátékban. Mivel kommandós küldetés, hardon álltam neki, az 1. fázis elég húzós volt, a 2. nem volt nehéz, de a 3. szakasz hardon lehetetlen. Olyan gyorsan halad ott a psi felhő, hogy nem lehet ennyi idő alatt végigverekedni a seregemet a térképen. Úgyhogy kénytelen voltam normal fokozaton az egészet elölről kezdeni, így se volt könnyű a 3. szakasz, de így már éppenhogy teljesíthető volt és kb. minden nagyobb összecsapással akkor végeztem, ahogy utolért az energiafelhő.
Külön tetszett, hogy Rohana kivételével az összes hős irányítható volt és az egész küldetés az ő különleges képességeikre épült.

Most a nagy kérdés a következő küldetés előtt, hogy a Carrier / Tempest / Mothership hármas közül melyiket válasszam. A Carrier az SC1 óta megszokott kedvencem a Protossoknál és mivel már Arbiter is van, ami láthatatlanná teszi őket, így csak az interceptorokat tudják lőni, és bármikor be tudok teleportálni erősítést is, szal szívem szerint így nyomulnék. De kíváncsi lennék a Tempest-re is. Neki Arbiter helyett Void Ray kell támogatásnak, nah meg Corsair, főleg, ha esetleg nem lőne levegőbe (ezt sajnos nem írták róla előzetesen a tulajdonságainál). A Mothership hátránya, hogy csak egy lehet belőle egyszerre, de bivaly erős és menő lenne azzal nyomulni. Támogatásként neki is Void Ray kellene. Melyik légi egységet ajánlanátok? Érdemes próbálkoznom, vagy maradjak a jó öreg Carriereknél?
52251 levél
Válasz 16.01.10. 21:59 #1983
Barthezz
Akkor másodszorra neked is meglett volna, csak gondolom nem volt kedved újrakezdeni. Bár nem sok kedvem van így hozzá, ahogy leírtad. Amikor az említett shakurasi pályán elértem kb. az 1,2 billiót, rémálomszerűen bedurvult és totálisan kicsúszott a kezeim közül az irányítás. Csak néztem, ahogy szétszedik az egész bázisom. Ezt nem szívesen élném át újra.

Amúgy meg használhatod a megszokott csapatodat, normalon sztem nem igazán van jelentősége, hogyan variálod az egységeket. Most a végén pedig, hogy van Carrier, már lényegtelen is gyakorlatilag a többi egység. 6-8 Corsair-ral megtámogatva verhetetlenek. De ugyanilyen erős a Colossus + Void Ray kombó is, különösen a Tal'Darim változatuk. (Corsairt ezek mellé is szoktam vinni, a Disruption Web nagyon erős bónusz a csaták közben és szerencsére automatiksuan szórják.)

Mondjuk most, hogy van Tempest, ki akarom próbálni majd az egyik küldetésben a Carrierek helyett, Void Ray-jel vegyesen megtámogatva sztem az is egy mindent letarolós sereg lenne.
2175 levél
Válasz 16.01.10. 21:02 #1982
Shadowguard
Bizony, normálon is ilyen nehéz Az első küldetése nem volt az, csak baromi unalmas. Meg engem személy szerint idegesített, hogy random egységfejlesztésekkel kell menni és nem az általam megszokott csapatomat használhatom.
Egyébként egy sima védekező küldetés a második, amiből mintha kicsit sok is lenne a LotV-ban. Mellé ott van a két szövetséges bázis, amik csak arra jók, hogy bosszantsanak, mert foglalkozni kell velük, de egyébként semmi hasznuk.
Az eleje egyébként nem vészes, a végén szalad el a géppel a ló. Kb. olyan az utolsó 10%, mint a WoL protoss kampányánál amikor már csak a bónuszért mész.
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
52251 levél
Válasz 16.01.10. 20:42 #1981
Barthezz
De normal nehézségi szinten is ilyen nehezek az epilógus küldetései? Mert még az elején Shakuras-t leszámítva (ott is csak a bónusz küldetések miatt) a normal szint nem volt eddig ebben a részben sem nehéz. Hardon viszont a legtöbb pálya esélytelen, próbálkoztam néha, de felhagytam vele. Nem lehet, hogy véletlenül hard-on kezdted el a záró-kampányt?

Nekem amúgy tetszik ez a rész, de már kinőttem vhogy ebből. Még a WoL-nál előjöttek az SC1-es emlékeim, de a HotS és most a LotV alatt is már semmi ilyen feelingem nincs. Vagyis mint korábban írtam, a LotV kezdése nagyon epikus, torokszorító, drámai és izgalmas volt, de aztán leült és átment ez a rész is ilyen világűrben portyázóssá, ahol bolygóról bolygóra haladva különféle küldetéseket kapunk. Bár én a végében bízom így, hogy visszaértünk újra Aiur-re!
2175 levél
Válasz 16.01.10. 20:28 #1980
Shadowguard
Én megvallom őszintén beleuntam, kicsivel később, mint ahol most te tartasz Még két küldetés volt vissza a kampányból, de már annyira nem érdekeltek "Univerzummegmentő Artanis és barátai", hogy inkább olvastam Aztán decemberben erőt vettem magamon, letoltam a két hiányzó küldetést, meg elkezdtem az epilógust, de ott elég is lett. Az első pályát még megcsináltam, de a második már sok volt.
Elvileg egyébként is a legnehezebb pálya, ráadásul a terranokkal kell megoldani ( ). Az elején azt se tudtam mi merre (multit nem játszok, a WoL-t meg rég toltam már) és a végén sikerült 99,8-nál elbukni. Másodjára nem volt kedvem nekikezdeni (már az epilógus első pályáján is az arcomat kapartam), majd egyszer megnézem youtube-ona záróvideót, ha nagyon unatkozok.
Nekem ez toronymagasan a legrosszabb rész, összesen talán két küldetés volt, ami tetszett...
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...
52251 levél
Válasz 16.01.10. 19:45 #1979
Barthezz
Lassan pedig már csak én írok egyedül ebbe a topicba. Átnevezhetnénk "Barthezz SC2-es naplója" címre is akár...
52251 levél
Válasz 16.01.10. 19:43 #1978
Barthezz
A vicces, hogy pont ez a pálya után beadta az Arbiter-t válaszható egységként, így ha ez eggyel előbb jön, meg tudtam volna csinálni a platform mozgatása nélkül is.

Amúgy ez nagyon tetszik, hogy majdnem az összes eredeti SC1-es Protoss egység megjelent. Így akár beállíthatók úgy az egységek, hogy szinte teljes mértékben SC1-es paletta legyen. Mondjuk ezt az meggátolja, hogy a High Templar egy ágon van a Dark Archonnal, valamint a Scout, Shuttle, Observer egységek kimaradtak, de minden más egység sztem jelen van.
52251 levél
Válasz 16.01.10. 16:51 #1977
Barthezz
Nah jó, meglestem youtube-on... Hát erre az életbe rá nem jöttem volna. Egy gyors tipp segítségével kiírhatta volna a játék, hogy

SPOILER
a platform amin vagyok, mozgatható.

Nem is értettem, miért rakta ki az egységek mozgás parancsát felülre, hát mint most kiderült, azok a gombok nem az egységekre vonatkoztak. De mivel ezt nem tudtam, meg sem próbáltam nyomkodni őket, sőt meg sem néztem tüzetesebben és biztos voltam benne, hogy a move / attack / hold position stb. gombok ezek...
52251 levél
Válasz 16.01.10. 16:42 #1976
Barthezz
Hát ez vicces, de így hogy egy hét után folytatni akarnám a kampányt, rögtön el is akadtam. Azon a pályán vagyok, ahol egy aszteroida mezőn kell elpusztítani a Moebius Corps hibrid gyárát és a kezdeti platform, ahol vagyok, minimális nyersanyagot tartalmaz csak. A gond csak az, hogy nem tudok sehogyse átköltözni a következő platformra, mivel nincs a Protoss kampányban csapatszállító egység! Gyorsan végigvettem az elérhető egységeimet és a Spear of Adun képességeit, de Probe-ot semmilyen módon nem lehet teleportálni. Mégis hogy a francba lehet átvinni a következő Nexus pointra egy Probe-ot?
52251 levél
Válasz 16.01.02. 22:46 #1975
Barthezz
Hmm, erre most ez az Alarak vs. Tal'Darim vezér "ki tudja belelökni előbb a másikat a piros fénynyalábos gödörbe" küldetés eléggé betalált és le is kötött végig. ^^ Nah meg a Tal'Darim Protoss egységek kurva jók, cseréltem is a Colossus-t és a Void Ray-t ezekre, csak úgy letaroltam velük a térképet mindenféle Behemoth és egyéb hibridestül együtt. (Levegőbe is lövő, 200-at sebző Colossus? Három egységet egyszerre sebző Void Ray? Hát hogy a pi***ba ne kéne? )

Már csak 4 küldetés van hátra + az epilógus, így majdnem a végére is értem a téli szünetben, ahogy terveztem. A januári hétvégéken ez a maradék 7 pálya pedig már bele fog férni, jól tettem, hogy halasztottam a végigjátszást erre az időszakomra, amikor ráértem érdemben foglalkozni a játékkal. ^^
52251 levél
Válasz 15.12.31. 15:12 #1974
Barthezz
Egyre előrébb haladok a sztoriban. Sajnos kicsit ellaposodtak a küldetések és a nehézség is teljesen visszaugrott normal szinten. Gyakorlatilag csak az első küldetések jelentettek kihívást, amíg kevés elérhető egység volt és rá nem érzett az ember a protossok játékmenetére. Picit a sztori is már követhetetlenné vált számomra, ki kivel van, mit miért csinál, bár egy erősebb angoltudás ezen nyilván segítene (elég speciális a nyelvezet a párbeszédek alatt). A küldetések is sztem az előző 2 részben változatosabbak voltak, pl a HoTS alienes protoss hajó elfoglalós pályája, vagy a WoL szupernova elől menekülős, vagy láva emelkedős küldetése. Nem rossz azért így sem, csak Shakuras óta picit egysíkúnak érzem. A nagy durranást és drámát ellőtték az elején.
52251 levél
Válasz 15.12.27. 19:35 #1973
Barthezz
Igen, én is a Dark Templarokkal oldottam meg a tornyokat. De a kivédekezés így is lehetetlennek tűnt 1,3-1,4 billió zerg felett. De annyira nem érdekel, mert csak egy mellékküldetés volt, 10 solar pontot buktam rajta, elviselem.

Azóta viszont kezdek ráérezni a protossokra és igazából rájöttem, hogy ezzel a warpolásos gyártás képességgel brutálisan erősek! Gyakorlatilag a térkép bármely pontjára bármikor 10 másodperc alatt felállítható egy komplett sereg a semmiből. Ha megvan a megfelelő nyersanyag utánpótlás, nonstop warpolhatod a csapatokat az ellenség bázisának a kapujába. (A kampányban ráadásul most elérhetővé vált egy olyan fejlesztés, hogy a gatewayeken kívül a robotics facilitykre és a starportokra is kiterjeszthetjük ezt a képességet, ami már tényleg brutálisan nagy előny.)
4262 levél
Válasz 15.12.27. 18:53 #1972
csuroach
annál a palyanal a trükk az, hogy ha kifejleszted azt a képességet hogy "bombat" tudsz dobni bizonyos időközönként akkor 3 dark templar megoldja a gondod ha leszeded a overseereket, a DT megoldja te meg be canonozod az egész bázist közben kényelmesen.
"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux
52251 levél
Válasz 15.12.26. 13:19 #1971
Barthezz
Persze, de te multizol is emellett, tényleg a kisujjadban van minden taktika és a gyors kattintgatás. Azt néztem, hogy az említett küldetésre a hard fokozatú acsi 2,2 billió zerg. És ugye normalon nem tudtam megcsinálni az optional mission 1,5 billiót sem. Persze a küldetés teljesítéséhez 1 billió az előírás, szal az kényelmesen teljesíthető volt, utána durvult be. Meg ott csesztem el, hogy a három tornyot nem pusztítottam el az elején, aztán meg már nem volt időm egyszerre a védekezésre és a tornyok elpusztítására is figyelni. Ha lehetne pauzálás közben is parancsokat adni, vagy levenni a játék sebességét minimálisra, ahogy az SC1-ben lehetett, akkor a fentiek nem okoznának gondot, de normal játéktempóban képtelen vagyok egyszerre bázist építeni és támadni is. Ettől függetlenül nem bánom, hogy kihíváést jelent a kampány eddig, mert az előző 2 részben épp ezt hiányoltam, hogy normal fokozaton sétagalopp volt (a hard meg ezzel szemben aránytalanul nehéz).
4262 levél
Válasz 15.12.26. 12:44 #1970
csuroach
Brutalon toltam, P a fő fajom, zergeset ki sem tudnám vinni Terrannal meg max Hard, nem olyan vészes a nehézség sokszor csak jó taktika kell meg ugye rá kell érezni az adott fajra.
"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux
551 levél
Válasz 15.12.25. 18:47 #1969
Slyder
Nexus Overdrive + Nexusok elé D.T-k, a Nexusok mögé pajzstöltők és sok távolsági harcos. Aztán Amon mehet szart enni. Ez az expanzió tényleg jól sikeredett, kár, hogy az első kettő egy fanfic szintű foshalmaz lett...
52251 levél
Válasz 15.12.25. 12:26 #1968
Barthezz
Ahogy jutok előrébb a kampányban, egyre epikusabb az egész sztori. Ezt az epikusságot hiányoltam az első 2 részből. Teljesbe átjön, hogy itt bizony a létéért küzd a megmaradt Protoss népesség és egyben a teljes galaxis létéért. Amon elképesztő sebességgel emészti fel a bolygókat és tesz mindent a pusztulás tárgyává.

SPOILER
Shakuras teljes elpusztulása óriásit ütött. A Wings of Libertyben látomásként szereplő vízió most megvalósult és ugyanúgy menthetetlen volt a helyzet, mint ott. Nem gondoltam volna, hogy ez ténylegesen megtörténik majd, bátor húzás volt!


Meg kell továbbá mondjam, a nehézség még így normalra visszatéve is elég magas. Vagy tényleg nehezebb ez a kampány a korábbiaknál, vagy nagyon elszoktam az RTS-ektől. Konkrétan ezen a legutóbbi pályán lemondtam a bónusz feladatról és a +10 solar cellről, holott úgy vágtam bele a kampányba, hogy minden opcionális feladatot teljesítek. 1,421 billió zergig bírtam az inváziót, 1,5-től lett volna meg a bónusz, de ebben a pontban gyakorlatilag lesöpörtek a térképről, nonstop tele volt minden ezekkel a brutálerős Xel Naga hibrid egységekkel, brood lordokkal és ultraliskekkel. Még a játék is belaggolt, pedig nem szokott akadni. Az addig igencsak erős bázisvédelmemet és a 150 capnyi egységemet kb. másfél perc leforgása alatt tették a földdel egyenlővé. És ha belegondolok, hogy az acsihoz 1,8 billió zergig kellene kihúzni... Hát erős képtelenségnek tűnik.
52251 levél
Válasz 15.12.24. 13:32 #1967
Barthezz
Eddig nagyon epikus a kampány, nagyon jól átjön a világ pusztulásának érzete minden egyes küldetésben és átvezetőben! Azt hittem, Amon csak a kampány felétől lép színre, de már rögtön a legelején belecsapunk a lecsóba! Szegény protossok pedig... Még egy ilyen tragikus sorsú nép nincs a videojáték történelemben.

SPOILER
Szegények mire végre eljutottak odáig, hogy fel tudják szabadítani Aiurt, az orruk elől foglalja el Amon. Zeratul pedig... hát attól függetlenül, hogy vmiért ez várható volt, elég komoly veszteség. : (



Technikai jellegű kérdés: Be lehet állítani vhogy, hogy ellenséges egységet is ki tudjak jelölni, hogy lássam a HP-ját és a tulajdonságait? Ugyanez vonatkozik a mineral mezőkre is. Nagyon zavaró, hogy nem lehet megnézni, mennyi ásvány van még bennük. Sajnos már nem emlékszem, az előző két részben ez hogy működött és be lehetett-e állítani vhogy, hogy bármit ki lehessen jelölni.
52251 levél
Válasz 15.12.23. 16:46 #1966
Barthezz
Most, hogy megkezdődött nekem is a szünet, belekezdtem a kampányba. Ma a prológ küldetéseket toltam végig. Hardon kezdtem el, de az első pálya rögtön túl nehéznek tűnt, így visszavettem normalra. Érdekes mód így is vissza kellett töltenem az 1. küldetést, mert kifutottam az időből. Bár maga a fő feladat nem volt nehéz így utólag visszagondolva, csak úgy akartam eredetileg csinálni, hogy a teljes térképet legyakom. A zerg bázisok viszont lehetetlen feladatnak bizonyultak, gyakorlatilag nonstop jöttek elő a semmiből a seregeik, valószínűleg automatikusan spawnoltak, mert ilyen ütemben nem lehet egységet gyártani. Aztán a 2. pálya elég könnyű volt, a 3.-ra pedig, mivel kommandós küldetés volt, visszatettem hardra a nehézséget, s sztem a teljes kampányt így fogom tolni ezúttal is (bázisépítősek normalon, kommandósok hardon). Mindenesetre ez a felütés tetszett, hangulatos volt mindhárom bevezető küldetés! Ráadásul gyakorlatilag az összes egység rendelkezésre állt, ami nem szokott jellemző lenni a kampányok elején.
9083 levél
Válasz 15.12.03. 19:27 #1965
davkar9
Belenéztem a coopba, egész jó. Ketten kell védeni/elpusztítani különféle dolgokat a kampányból (menekülő protoss hajók pl). Szintlépés, skillek, commandertől függő egységek. Van hangulata, viszont hamar unalomba tud fulladni, csak 2-3 kört érdemes menni fajonként naponta.
Simple. Eternal. Beige.
4262 levél
Válasz 15.11.24. 09:42 #1964
csuroach
Tatabánya, 576, péntek, elsetalok az üzlet mellett ki van rakva kB 100 sc2 kiegészítő, mondom beruhazok rá úgyis a protoss a kedvenc fajom és fel kell eleveníteni a multit. Azt mondja a gyerek új a játék nincsen egyse raktáron sem... mondom oké mindegy.
Győr, 576, hétfő, bemegyek leveszem polcról odaviszem, ugyanazt a választ kaptam, majd átsetaltam a gameshopba és ajándék poszterrel megkaptam.. egy pályát vittem ki hardon, kicsit bevagyok lassulva de ma neki vágok meló után brutalon aztán multi.
"A fiataloknak azt üzenem, élvezzék ki a játék minden pillanatát, mert nagyon hamar vége lesz." - Mario Lemieux
922 levél
Válasz 15.11.16. 19:38 #1963
ivanova36
Tény, hogy ritkábbak a minőségi RTS-ek, de nem várom vissza a 95-01 közötti időszakot, amikor évente jött ki 4-6 c&c klón, teljes árért.

Ezek ellenére azért évente megjelenik 1-1 meglepetés RTS, lásd pl a Grey Goo (2015 év eleje), Act of War (2005), RUSE (2010), Act of Aggression (2015.09), Wargame sorozat vagy a warhammer40k: dow1 (2006) és kiegjei...

Ha csak az SC2 single részét nézzük, nem tudom mi tartott ennyi ideig hogy kihozzák. Az SC2 első fejezete hozott igazán újdonságot, a többi csak annak ismétlése. Persze minőséggel nyakon öntve, történetvezetés szempontjából, de meglátásom szerint ez nem indokolta a sok éves "kihagyásokat" a fejezetek között. Az a pár egység meg a hajó-kaptár-hajó kidolgozása nem indokolja ezt.
Ettől függetlenül normálon nem lehet végigrohanni rajta 6-8 óra alatt, tehát ha már csak a single árát nézzük, megérheti.
De majd most jön tavasszal a DLC hozzá, remélhetőleg nem 20+ eurokért...

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.