montanosz
Fórum » Beszélgetés a játékokról
Combat Mission
gates off hell: ostfront-ot érdemes kiprobálni, nem csak a mikromenedzsment miatt hanem példa az AI nagyon inteligensen támogatja a csapásmérő csoportositást, németek első pályáját 4 alkalommal sikerült megcsinálnim különböző-különböző taktikával, oroszoknak erős a tüzérségük
Vannak hibái a CM-nek, de ennek a játéknak rengeteg. Borzalmas ez ahogy lépni kell.
Borzalmas, ahogy a repcsi benne vannak (kb ugyan olyan gyorsan halad egy repülő, mint egy teherautó? Hiszen ugyan annyit lép egy kör alatt?)
Simán kilövik a német egységeket, úgy, hogy nem is léphetnek? Nem is látja a német játékos, csak amikor indul a köre, akkor derül ki, hogy lemészárolták az egységeit?
Nagyon fura ez nekem. Szerintem ebben (real-rime, de mégis körökre osztott) sokkal jobb a CM.
Ha már nagyon bele kéne nyúlni, akkor én azon változtatnék, (a CM-en) ahogy az egységek reagálnak. Sokkal jobb AI kéne neki. Meg olyan parancsnoki lánc, hogy ha nem akarok mikromenedzselni, akkor elég legyen mondjuk egy szakasz, vagy egy századparancsnoknak kiadni a feladatot és ő oldja meg. (van ilyen játék, csak az sajnos nem ilyen 3D-s egységes, hanem NATO-szimbolumos, térkép felülről... De ha ezt bele lehetne valahogy vinni a CM-be, akkor mindenvivő lenne.
Ez a játék a videóban nagy visszalépés szerintem.
Borzalmas, ahogy a repcsi benne vannak (kb ugyan olyan gyorsan halad egy repülő, mint egy teherautó? Hiszen ugyan annyit lép egy kör alatt?)
Simán kilövik a német egységeket, úgy, hogy nem is léphetnek? Nem is látja a német játékos, csak amikor indul a köre, akkor derül ki, hogy lemészárolták az egységeit?
Nagyon fura ez nekem. Szerintem ebben (real-rime, de mégis körökre osztott) sokkal jobb a CM.
Ha már nagyon bele kéne nyúlni, akkor én azon változtatnék, (a CM-en) ahogy az egységek reagálnak. Sokkal jobb AI kéne neki. Meg olyan parancsnoki lánc, hogy ha nem akarok mikromenedzselni, akkor elég legyen mondjuk egy szakasz, vagy egy századparancsnoknak kiadni a feladatot és ő oldja meg. (van ilyen játék, csak az sajnos nem ilyen 3D-s egységes, hanem NATO-szimbolumos, térkép felülről... De ha ezt bele lehetne valahogy vinni a CM-be, akkor mindenvivő lenne.
Ez a játék a videóban nagy visszalépés szerintem.
egy új játék
https://www.youtube.com/watch?v=V_PR6xk0dj8&list=PLHhKBCqAMxQ2q0UW7iuC9XAnOIukruTSf
https://www.youtube.com/watch?v=V_PR6xk0dj8&list=PLHhKBCqAMxQ2q0UW7iuC9XAnOIukruTSf
montanosz
Steel division 2-ben is vannak magyar egységek, és a pause gomb miatt van idő a stratégián agyalni és parancsot kiadni
https://www.youtube.com/watch?v=MeDDr_pB47k&t=1322s
https://www.youtube.com/watch?v=MeDDr_pB47k&t=1322s
montanosz
Egy szimpla single player PC játék csupán, egyfejlesztős, a világháborús fegyverkezési versenyre koncentrál elsősorban, de nem a történelmi eseményeket replikálja. Elvileg nincs kapcsolatban táblás játékkal, tehát nem bír "képernyőn kívüli" résszel, a modellek ötlete csak saját agymenés / toldás.
Illetve jól érted, elsősorban az idő okán mentem egyelőre a "többre" a "nagyobb" helyett. Tettem már többször is olyant, hogy éjszakára kikapcsoltam a nyomtatót és reggel folytattam a folyamatot, látható hibahely nincs, de azért két napon keresztül meggondolom, miért hallgatom a léptetőmotorok vinnyogását.
A Csaba is egy kísérlet volt, ha lesz lehetőségem rá, készítek értelmezhetőbb képet róla. A rengeteg sorjagyanús elem többsége jó okkal van rajta, az abroncsokon azok a "recék", a páncélon pedig a szegecsek. Ahonnan letöltöttem (ezek nem saját modellezések), ott érdekes és nem jellemző módon épp a Csabából volt szegecses-, és szegecs nélküli felületekkel rajzolt verzió is, az előbbit választottam.
Nu meg igen, amikor összekapartam a pénzt egy makettre, akkor bementem a megyeszékhely áruházába (ma amolyan pláza-gyanús besorolást kapna a koncepció), és az ott lévő két-három világháborús doboz közül választhattam, ha akartam. Ehhez képest ma Lengyelből rendelek obskúrus japán repfedélzetes csatahajóhoz maratott kiegészítő-alkatrészeket. Forog a világ, bár időnként nehéz eldönteni, előre vagy hátra-e...
Petyo még életben van?! Na, ez a nap jóhíre, idejét se tudom, mikor ette erre a fene. Igaz, messze nem ő az egyetlen távollévő.
Illetve jól érted, elsősorban az idő okán mentem egyelőre a "többre" a "nagyobb" helyett. Tettem már többször is olyant, hogy éjszakára kikapcsoltam a nyomtatót és reggel folytattam a folyamatot, látható hibahely nincs, de azért két napon keresztül meggondolom, miért hallgatom a léptetőmotorok vinnyogását.
A Csaba is egy kísérlet volt, ha lesz lehetőségem rá, készítek értelmezhetőbb képet róla. A rengeteg sorjagyanús elem többsége jó okkal van rajta, az abroncsokon azok a "recék", a páncélon pedig a szegecsek. Ahonnan letöltöttem (ezek nem saját modellezések), ott érdekes és nem jellemző módon épp a Csabából volt szegecses-, és szegecs nélküli felületekkel rajzolt verzió is, az előbbit választottam.
Nu meg igen, amikor összekapartam a pénzt egy makettre, akkor bementem a megyeszékhely áruházába (ma amolyan pláza-gyanús besorolást kapna a koncepció), és az ott lévő két-három világháborús doboz közül választhattam, ha akartam. Ehhez képest ma Lengyelből rendelek obskúrus japán repfedélzetes csatahajóhoz maratott kiegészítő-alkatrészeket. Forog a világ, bár időnként nehéz eldönteni, előre vagy hátra-e...
Petyo még életben van?! Na, ez a nap jóhíre, idejét se tudom, mikor ette erre a fene. Igaz, messze nem ő az egyetlen távollévő.
Köszönöm a képeket!!! Zseniálisak.
Ez a játék amit írsz ez olyan, mint a wargame, hogy terepasztalon játszátok, de a számítások olyan bonyolultak, hogy van hozzá szoftver (kiváltva a millió táblázatot)? Vagy ez sima társas, csak mivel senki nem játszana veled 500km-es körzetben ezért Vassal-on keresztül játszod?
Petyó (bár más témában: gyalogság) de wargamezik és ő is sokat pepecsel a makettekkel. Persze neki inkább az a problémája, hogy látszódjon a pipázó francia baka füstje vagy sem.
Szóval akkor ha jól értem, nem a pénz miatt nem nyomtattad a magyar tankokat nagyobban, hanem az idő miatt? Egy kollégám is nyomtatgat (kocsihoz műanyag alkatrészeket, amiket már nem gyártanak) és ő is mondta, hogy egy kis bizbasz simán 40 óra. Emiatt ő kirakta a nyomtatót a garázsba, hogy a gyerekek tudjanak éjszaka aludni.
Erről eszembe jutott, amikor ált.iskolásként készítettem egy Mandelbrot-rajzoló programoz ZX Spectrumra. Elinditottam délután. Estig alig számolt ki egy pixelsort, szóval TV kikapcs és gép ment éjszaka (tesóim nagyon boldogok voltak, mert egy PICO márkájú modelvasút trafó adta a delejt a Spectrumnak, ami zúgott mint a fene) másnap suli. Délután rohantam haza a suliból, megnéztem és még csak a fele volt kész a képnek.
A Csabán lévő "sorját" azt lecsiszolod?
Oh, a szép ifjú Tigris-kor...! Emlékszem, bár nekem nagyon későn (gimi vége felé jött el). A mai Allee (régen Skála) földszintjén volt egy játékbolt a kirakatában egy Tigris modell doboz(!!). A buszom fél óránként járt és hónapokig képes voltam fél órán át csodálni a festményt a dobozon.
Ez a játék amit írsz ez olyan, mint a wargame, hogy terepasztalon játszátok, de a számítások olyan bonyolultak, hogy van hozzá szoftver (kiváltva a millió táblázatot)? Vagy ez sima társas, csak mivel senki nem játszana veled 500km-es körzetben ezért Vassal-on keresztül játszod?
Petyó (bár más témában: gyalogság) de wargamezik és ő is sokat pepecsel a makettekkel. Persze neki inkább az a problémája, hogy látszódjon a pipázó francia baka füstje vagy sem.
Szóval akkor ha jól értem, nem a pénz miatt nem nyomtattad a magyar tankokat nagyobban, hanem az idő miatt? Egy kollégám is nyomtatgat (kocsihoz műanyag alkatrészeket, amiket már nem gyártanak) és ő is mondta, hogy egy kis bizbasz simán 40 óra. Emiatt ő kirakta a nyomtatót a garázsba, hogy a gyerekek tudjanak éjszaka aludni.
Erről eszembe jutott, amikor ált.iskolásként készítettem egy Mandelbrot-rajzoló programoz ZX Spectrumra. Elinditottam délután. Estig alig számolt ki egy pixelsort, szóval TV kikapcs és gép ment éjszaka (tesóim nagyon boldogok voltak, mert egy PICO márkájú modelvasút trafó adta a delejt a Spectrumnak, ami zúgott mint a fene) másnap suli. Délután rohantam haza a suliból, megnéztem és még csak a fele volt kész a képnek.
A Csabán lévő "sorját" azt lecsiszolod?
Oh, a szép ifjú Tigris-kor...! Emlékszem, bár nekem nagyon későn (gimi vége felé jött el). A mai Allee (régen Skála) földszintjén volt egy játékbolt a kirakatában egy Tigris modell doboz(!!). A buszom fél óránként járt és hónapokig képes voltam fél órán át csodálni a festményt a dobozon.
Illetve egy addíció, most, hogy a modelleket pakolászgattam: A Tiger a szomszéd kissrácnak készítettem, meglepetésnek. Tudod, a Tigris-korban van épp, és amikor a múltkor meglátogatott, pár nagyon korai makettemet odaadtam neki (Puma, Pz. III. L), de Tigrissel épp nem tudtam szolgálni. Azóta a nehézipar behozta magát.
Az egész úgy kezdődött, hogy édesapámnak szereztem egy nyomtatót, hogy nyugdíjas-korában legyen mivel lekötnie magát ...aztán persze elkezdtem egyre többször "kölcsönvenni", a francba is. A bekerülési költség vaskos volt, de ha némi demagógiával azt (és a villanyt - 270W) nem számítom, a műanyag (most épp poli-tejsav, PLA) kilója olyan 780 forintra jön ki, úgy emlékszem.
Veszem mondjuk ennek a gyalogstukának a modelljét. Szabadon átméretezhetném kisebbre-nagyobbra, de maradjon 1:100 méretarányú, így a hossza úgy ~61mm. A program legenerálja a szerszámpályát az adott paraméterek mellett, majd közli, hogy ez így ~15,7 gramm anyagot fog elhasználni, az anyagköltség pedig úgy 13 forint. (Eeegen, ez mondjuk egyúttal kétségkívül válasz arra is, hogy miért fullad bele a létező összes tengeri teknős a nejlonszatyrokba.)
Ezért aztán a nagyobb méretben nyomtatás anyagban messze nem vágja földhöz az embert, csak rohadtul időigényes lenne, az 1:100 Tigris önmagában, a test és torony együtt úgy hat-hét órát is tud ketyegni a gépen. Lehet a beállításokkal ezt lejjebb szorítani, persze, egy ponton túl a minőség kárára.
Ehelyett egyelőre csak nyomtattam minden marhaságot.
Kép 1
Kép 2
Előbb-utóbb sor kerül a Turánra, Toldira és Botondra is, de a "fő projektem" most egy elég minimalista kis játék, a Rule the Waves, ahol a játékos maga tervezheti a flottájának az egységeit, és a játék második része tavasszal érkezik, benne a rep.gépekkel, úgyhogy elvileg hamarosan osztrák-magyar repülőgép-hordozókat fogok tervezni.
...és nyomtatni, mivel azt találtam ki, hogy a játékot kicsit kibővítve vinni fogok egy olyan kampányt, ahol a megtervezett hajóimat meg kell építenem, na, nem mindet, de minden új hajóosztályból egyet. Ugyan ez még az RtW2-ig várat magára, de a főpróba már megtörtént, képekben:
Az 1500 tonnás Balaton romboló, ahogy a játékban megjelenik
A modell. Műszaki szoftvert használok, ami olyan kissé, mint láncfűrészel faragni ki Mürón Diszkoszvetőjét, de csak ehhez értek.
A játék felülnézete és a modellé
Némi axonometria
...és akkor prüntyögtetés!
A nyers késztermék feneke'.
Tisztítások közben. Ez volt a legelső saját modellem, így nem volt tapasztalatom a nyomtató képességeit illetően - mit érdemes modellezni, mit nem, mi elvárható, mi nem.
...így ami nem lett elvárható, azt rézhuzallal pótoltam.
Alapozás után 1
...2
...és 3.
Végül a késztermék. Nagyon cseszi a csőrömet, hogy tervezési hiányosság miatt a modellen nem sikerült kinyomtatni a kéményeket. Túl szűkre vettem a falvastagságot, a méretarány-problémák miatt a nyomtató alatt pedig ez mégkisebb lett, így a düzninél vékonyabb (0,4mm) falat a nyomtató figyelmen kívül hagyta. Valószínűleg a nyugalmam és a teljesség kedvéért később pótolni fogom, de egyébként elégedett-forma vagyok. A kémény nélküli, de amúgy nagyjából kész SMS Balaton:
Kép 1
Kép 2
Kép 3
Kép 4
Összességében, ez a hosszútávú tervem az RtW2-vel, modellezgetek 1900-tól 1950-ig "saját gyártású és tervezésű" monarchia-hajókat, tengótól hordozóig. Talán pár diorámával kiegészítve.
A fiatalember meglátása pedig mindenképpen jogos, üzenném neki, hogy így fogok tenni. Annyi csak, hogy jelenleg főleg japán hadihajókra való szürke festékeim vannak, magyar tereptarka nem, ezért késlekedik még a festés, de ami késik...! (A pici fehér tengeralattjáró is RtW-s projekt, az O-M SM U-1 alapján készült, de nem egyező méretarányúak!)
Veszem mondjuk ennek a gyalogstukának a modelljét. Szabadon átméretezhetném kisebbre-nagyobbra, de maradjon 1:100 méretarányú, így a hossza úgy ~61mm. A program legenerálja a szerszámpályát az adott paraméterek mellett, majd közli, hogy ez így ~15,7 gramm anyagot fog elhasználni, az anyagköltség pedig úgy 13 forint. (Eeegen, ez mondjuk egyúttal kétségkívül válasz arra is, hogy miért fullad bele a létező összes tengeri teknős a nejlonszatyrokba.)
Ezért aztán a nagyobb méretben nyomtatás anyagban messze nem vágja földhöz az embert, csak rohadtul időigényes lenne, az 1:100 Tigris önmagában, a test és torony együtt úgy hat-hét órát is tud ketyegni a gépen. Lehet a beállításokkal ezt lejjebb szorítani, persze, egy ponton túl a minőség kárára.
Ehelyett egyelőre csak nyomtattam minden marhaságot.
Kép 1
Kép 2
Előbb-utóbb sor kerül a Turánra, Toldira és Botondra is, de a "fő projektem" most egy elég minimalista kis játék, a Rule the Waves, ahol a játékos maga tervezheti a flottájának az egységeit, és a játék második része tavasszal érkezik, benne a rep.gépekkel, úgyhogy elvileg hamarosan osztrák-magyar repülőgép-hordozókat fogok tervezni.
...és nyomtatni, mivel azt találtam ki, hogy a játékot kicsit kibővítve vinni fogok egy olyan kampányt, ahol a megtervezett hajóimat meg kell építenem, na, nem mindet, de minden új hajóosztályból egyet. Ugyan ez még az RtW2-ig várat magára, de a főpróba már megtörtént, képekben:
Az 1500 tonnás Balaton romboló, ahogy a játékban megjelenik
A modell. Műszaki szoftvert használok, ami olyan kissé, mint láncfűrészel faragni ki Mürón Diszkoszvetőjét, de csak ehhez értek.
A játék felülnézete és a modellé
Némi axonometria
...és akkor prüntyögtetés!
A nyers késztermék feneke'.
Tisztítások közben. Ez volt a legelső saját modellem, így nem volt tapasztalatom a nyomtató képességeit illetően - mit érdemes modellezni, mit nem, mi elvárható, mi nem.
...így ami nem lett elvárható, azt rézhuzallal pótoltam.
Alapozás után 1
...2
...és 3.
Végül a késztermék. Nagyon cseszi a csőrömet, hogy tervezési hiányosság miatt a modellen nem sikerült kinyomtatni a kéményeket. Túl szűkre vettem a falvastagságot, a méretarány-problémák miatt a nyomtató alatt pedig ez mégkisebb lett, így a düzninél vékonyabb (0,4mm) falat a nyomtató figyelmen kívül hagyta. Valószínűleg a nyugalmam és a teljesség kedvéért később pótolni fogom, de egyébként elégedett-forma vagyok. A kémény nélküli, de amúgy nagyjából kész SMS Balaton:
Kép 1
Kép 2
Kép 3
Kép 4
Összességében, ez a hosszútávú tervem az RtW2-vel, modellezgetek 1900-tól 1950-ig "saját gyártású és tervezésű" monarchia-hajókat, tengótól hordozóig. Talán pár diorámával kiegészítve.
A fiatalember meglátása pedig mindenképpen jogos, üzenném neki, hogy így fogok tenni. Annyi csak, hogy jelenleg főleg japán hadihajókra való szürke festékeim vannak, magyar tereptarka nem, ezért késlekedik még a festés, de ami késik...! (A pici fehér tengeralattjáró is RtW-s projekt, az O-M SM U-1 alapján készült, de nem egyező méretarányúak!)
ja és kisfiam üzenik: "És miért nem festette ki?" Úgyhogy ess neki!
De rohadt jó!!!!
Nagyobban sokkal drágább lenne? Csak a hibák (sorja?) miatt kérdezem, mert gondolom nagyobban, azok elenyészőbbek lennének.
Így gyerek mellett, amúgy már én is gondolkodtam egy 3d nyomtatón.
Király vagy!
Nagyobban sokkal drágább lenne? Csak a hibák (sorja?) miatt kérdezem, mert gondolom nagyobban, azok elenyészőbbek lennének.
Így gyerek mellett, amúgy már én is gondolkodtam egy 3d nyomtatón.
Király vagy!
Nagy ritkán az ember a legfurcsább dolgokkal kapcsolatban tekint vissza. Olyan bő (sőt: ...bőőő!) 15 évvel ezelőtt történt, hogy lemászott a prüntyögős interneten keresztül a CMBO demója a család akkori egyetlen, közös számítógépére; aztán "nem sokkal rá" eldobhattam az agyamat attól a CMBB kapcsán, hogy teljes 3D-ben forgathatok, láthatok, harcolhatok magyar harcjárművekkel.
Most, egy nyomott-szürke hétvégén az agyam kapcsolt egyet és elkezdtem ezen tűnődni, miközben épp tisztítottam a 3D nyomtatott magyar harcjárműveim első főzetét:
kép 1
kép 2
kép 3
kép 4
Írnám, hogy melyik jármű micsoda, de ebben a topicban az úgy venné le magát, mintha a pápának magyaráznám a teológiát.
Jópofa belegondolni mindenesetre, hogy ehhez mit szólt volna a "tizenöt évvel ezelőtti én".
Most, egy nyomott-szürke hétvégén az agyam kapcsolt egyet és elkezdtem ezen tűnődni, miközben épp tisztítottam a 3D nyomtatott magyar harcjárműveim első főzetét:
kép 1
kép 2
kép 3
kép 4
Írnám, hogy melyik jármű micsoda, de ebben a topicban az úgy venné le magát, mintha a pápának magyaráznám a teológiát.
Jópofa belegondolni mindenesetre, hogy ehhez mit szólt volna a "tizenöt évvel ezelőtti én".
köszi a válaszokat
montanosz
Még annyi van, hogy a végén, amikor kiírja, hogy saját veszteség és ellenség vesztesége, akkor abban az összefoglalóban sebesültként jelenik meg az akit elláttak. Ha viszont mész tovább az egységgel és hagyod a vöröskeresztest a fenébe, akkor ő meg fog halni és a halottak közé számítják a végén. Úgyhogy ez inkább csak erkölcsi kérdés.
Fegyvert, lőszert is csak akkor vesznek el halottól, sebesülttől, ha hagyod azon a helyen az egységet egy-két percig. Szóval futtában nem kapják fel.
És ilyenkor nem csak lőszert, de nehézfegyvert is felvesznek: pl tankelháritó csövet (Javelint vagy Panzerschrecket - attól függően, hogy milyen korban játszol ) vagy géppuskát.
Fegyvert, lőszert is csak akkor vesznek el halottól, sebesülttől, ha hagyod azon a helyen az egységet egy-két percig. Szóval futtában nem kapják fel.
És ilyenkor nem csak lőszert, de nehézfegyvert is felvesznek: pl tankelháritó csövet (Javelint vagy Panzerschrecket - attól függően, hogy milyen korban játszol ) vagy géppuskát.
Az ellenségtől nem. Pedig néha tényleg hasznos lenne.
Aha köszi!
Jut eszembe a halott ellenfelektől is elveszik a fegyvert lőszert ha melléjük viszem a saját egységeimet?
Kár hogy nincs olyan lehetőség mint a Theatre of warban vagy a men of war-ban hogy manuálisan szabályozhatjuk ezt
Jut eszembe a halott ellenfelektől is elveszik a fegyvert lőszert ha melléjük viszem a saját egységeimet?
Kár hogy nincs olyan lehetőség mint a Theatre of warban vagy a men of war-ban hogy manuálisan szabályozhatjuk ezt
montanosz
Csak jelzi, hogy ott valaki vagy meghalt vagy olyan súlyosan megsebesült, hogy a továbbiakban használhatatlan. A halottaktól(sötétebb) a társai elveszik a fegyvert, lőszert. A sebesülteket előbb ellátják és utána veszik el a felszerelését, ezért az tovább tart. Más jelentősége nincs, hogy ellátod-e vagy sem.
sziasztok
Ez a megsebesül egy egység és megjelenik melette egy vöröskereszt ikon a térképen nem világos számomra ilyenkor mit kell csinálni? gondolo valahogy ellátni kellene?
Ez a megsebesül egy egység és megjelenik melette egy vöröskereszt ikon a térképen nem világos számomra ilyenkor mit kell csinálni? gondolo valahogy ellátni kellene?
montanosz
Akkor a Black See-t is próbáld ki.
Én a Shock Force-t. Valahogy az új 2.VH-sak nem annyira jöttek be, de a shock force nagyon betalált nálam.
~tizenöt év eltelt.
...és már megint felraktam a frissen húzott gépre a CMBB-t. Avagy még mindig.
...és már megint felraktam a frissen húzott gépre a CMBB-t. Avagy még mindig.
Na remek, nem is tudtam))
ismét hasonlo, friss megjelenéssel
Graviteam Tactics: Mius Front
http://graviteam.com/games/GT_Mius_Front.html
ismét hasonlo, friss megjelenéssel
Graviteam Tactics: Mius Front
http://graviteam.com/games/GT_Mius_Front.html
montanosz
Még cikket is írtam róla annó: http://www.playdome.hu/cikk/26479/squad_assault_west_front_pc
Mondjuk ez pont az első részéről szól.
Mondjuk ez pont az első részéről szól.
Teljesen hasonló játék a Squad Assault - Second Wave:
http://tort.fm/public_file//screenshots/14_squad_assault_second_wave.JPG
http://tort.fm/public_file//screenshots/14_squad_assault_second_wave.JPG
montanosz
Én azóta is rendületlenül képviselem (általában egyedül) Magyarországot nemzetközi Combat Mission körökben. Azon kívül a paradoxos grand strategy-k szippantottak be nagyon. A Hearts of Iron 4-et várom, a Crusader Kings 2 egyedi és nagyszerű, az Europa Universalis 4 pedig a non plus ultra. Szívből ajánlom mindenkinek.
Legyen egy film is hogy felbuzduljatok egy kis csatározásra, élethűségben veri a Harag c. filmet kenterbe simán ))
A karéliai háború 1944
http://filmbirodalom.com/watch-embed-380991-23466
A karéliai háború 1944
http://filmbirodalom.com/watch-embed-380991-23466
montanosz
sztem annyira sok szöveg nincs benne hogy ne lehessen érteni
rövid magyar leírást, bill parancsokrol meg efféle itt csinált valaki, azt kérd el de a kézikönyv googleval forditva is azért sokat segit
rövid magyar leírást, bill parancsokrol meg efféle itt csinált valaki, azt kérd el de a kézikönyv googleval forditva is azért sokat segit
montanosz
Kár,hogy nincsen hozzá magyarítás. Mármint a Combat Missionhoz.
Fenyeskardu Sturm 20W/Mo Feketebotos Necron 20N/Mo Ayzaz A Yazin 20Mo/Me Havas Jon 20R/Ri Vak Aemon 20Ri/Mo M A L B O R D U S 20E/Me D A R D A L I O N 20P/W Geor Dar Khordak 20A/E
Én jelenleg a legélethűbb legnagyobb volumenü stratégiával a gary grigsby's war in the west játszom kb fél éve
Sziciliával kínlódok, persze német oldalon.
http://i.ytimg.com/vi/KgqjiN3JNNo/maxresdefault.jpg
- Khm,khm, elég drága, torrenten nincs fent, szoval aki imádja a hard wargame-t nyugodtan írjon privit rám, egy orosz forumon megkönyörültek rajtam és adtak egy működő verziót így ennek a pár embernek akik itt szeretnék tolni nem gond ha priviben megosztom a letölthetőséget gondolom. -
Sziciliával kínlódok, persze német oldalon.
http://i.ytimg.com/vi/KgqjiN3JNNo/maxresdefault.jpg
- Khm,khm, elég drága, torrenten nincs fent, szoval aki imádja a hard wargame-t nyugodtan írjon privit rám, egy orosz forumon megkönyörültek rajtam és adtak egy működő verziót így ennek a pár embernek akik itt szeretnék tolni nem gond ha priviben megosztom a letölthetőséget gondolom. -
montanosz
Ki milyen stratégiával játszik manapság? Nagyon leült mára ez a topik.
Kipróbáltam már a T-90AM vs M1A2SEP párbajt. 5:9-re nyertek a yenkik.
Igazából nyílt egy erdős-dombos terepen volt a csata, én a jenkikkel voltam, kényelmesen előre mentem tüzelő helyzetekbe, sehol semmi, csak kaptuk a lézeres besugárzást... Aztán hirtelen nyílt terepes roham jött! a dombon felbukkant először 4 db T-90AM, ami végül 10-re duzzadt fel. Az első lövésváltás 10 azaz tíz méterről történt az Abramsom a ház mögött volt és pont úgy jött vele szembe az orosz páncélos hogy 10 méterről lőtték telibe egymást... és senki nem lőtt ki senkit! A jenki DU páncél felfogta az orosz lövését, az orosz (N)ERA pedig a jenki lövedéket...
Mind a kettő páncélos sűrű füstképzés mellett nekiállt tolatni míg végül nem látták egymást. Mire kitisztult a köd 5 azaz öt darab orosz páncélos állta körbe 10 méterről az Abramsot, s adta át véleményét az amerikai hadseregről. Meglepő módon a jenki teljes személyzete túlélte, de kiszálláskor agyonlőtték őket...Ezután az orosz páncélosok megindultak és 400 méterről 4 másik M1A2SEP-et is oneshotoltak (úgy hogy nekik nem volt veszteségük mi pedig egy lövést sem adtunk le...).
Ekkor bevallom már kezdtem be pánikolni hogy éppen kitörölnek az univerzumból és valami csinálni kéne. Mivel tudtam hogy merről fognak jönni egyszerűen irányba állítottam a megmaradt 3 páncélost. Minden orosz páncélos kilövéséhez 2 lövedék kellett: az első az ERA-t ütötte ki, a 2. pedig átütötte a páncélt. Most már tényleg szemtől szembe (mivel tudtam hogy merről fognak jönni) a páncélosaim ledaráltak 7 páncélost az övéi közül, 4-2-1 volt a killszám az 1. század megmaradt páncélosainak. Ekkor hirtelen az egyik külön álló Abramsem seggébe becsapódott volna egy lövedék, ha a mögötte lévő már kilőtt és éppen lángoló Abrams meg nem fogja... De megfogta, gyorsan ráfordítottam, amíg a dombon lévőkkel lőttük egymást, 1 páncélossal oldalba kerül az AI. Ráfordítom, telibe is kapták az embereim, de itt is a 2 lövedékes szabály volt érvénybe, tehát kéne még 1 lövést leadni, hirtelen egy bejövő lövedék telibe kapja a kicsikém frontját, az le se szart a, de akkor kiderült hogy nem 1 hanem 4 T-90AM-el kaptak oldalba, kettőt sikerült kilőni, a másik kettő pedig visszahúzódott...
Ekkor mondtam azt hogy elég volt ebből a meccsből, alig 20 perc volt, de meglepően fárasztó is a maga módján.
Az AI-nak maradt 3 v. 4 db páncélosa, nekem 3, összesen 2 T-90-nek volt killje, de az egyiknek egyből 4 M1A2SEP volt a listáján + 11 crewmanom.
Nálam 4-4-1-es végső statot hoztak le a túlélők, a másik 5 páncélost bármilyen eredmény elérése nélkül lőtték ki.
Játszottam mellette egy amcsi-orosz infra only meccset is, mind a kettő oldalon kb 20-20 db katona. A sztori szerint az erdőben járőröző jenki fél-szakasz (kb 20 fő). Mondom ők egy elhagyatott tanyán vannak, simán felsorakozok az erdő szélére, a raj ott tűzalá veszi őket, míg a 2 LMG-t felállítjuk kicsit lentebb. Ez össze is jött, de mikor az erdő szélére értünk az oroszok az álcázott és előre felállított PKM-el jó kis fogadót lőttek ránk. Mi viszonoztunk a tüzet és előre a 2 géppuska előrevonásával és felállításával végül sikerrel semlegesítettük is a problémát, alig 1 fő veszteség árán. Ekkor előrevontam a szakasz PK-t, mondom van aknavető, szétlövöm a tanyát a picsába és csak tisztogatunk. Na az orosz AI-nak ugyanez volt a terve, csak ő "picit" több tüzérséget hívott és "pici" jobb pontossággal amivel azt érte el hogy maradt kemény 4 emberem miután fizikálisan kitöröltek minket az erdő széléről aknavetőkkel alig 60 másodperc alatt..
Valamiért ebben a meccsben kénytelen voltam elismerni az AI felsőbbrendűségét ilyen kérdésekben, ezt még gyakorolnom kell.
Igazából nyílt egy erdős-dombos terepen volt a csata, én a jenkikkel voltam, kényelmesen előre mentem tüzelő helyzetekbe, sehol semmi, csak kaptuk a lézeres besugárzást... Aztán hirtelen nyílt terepes roham jött! a dombon felbukkant először 4 db T-90AM, ami végül 10-re duzzadt fel. Az első lövésváltás 10 azaz tíz méterről történt az Abramsom a ház mögött volt és pont úgy jött vele szembe az orosz páncélos hogy 10 méterről lőtték telibe egymást... és senki nem lőtt ki senkit! A jenki DU páncél felfogta az orosz lövését, az orosz (N)ERA pedig a jenki lövedéket...
Mind a kettő páncélos sűrű füstképzés mellett nekiállt tolatni míg végül nem látták egymást. Mire kitisztult a köd 5 azaz öt darab orosz páncélos állta körbe 10 méterről az Abramsot, s adta át véleményét az amerikai hadseregről. Meglepő módon a jenki teljes személyzete túlélte, de kiszálláskor agyonlőtték őket...Ezután az orosz páncélosok megindultak és 400 méterről 4 másik M1A2SEP-et is oneshotoltak (úgy hogy nekik nem volt veszteségük mi pedig egy lövést sem adtunk le...).
Ekkor bevallom már kezdtem be pánikolni hogy éppen kitörölnek az univerzumból és valami csinálni kéne. Mivel tudtam hogy merről fognak jönni egyszerűen irányba állítottam a megmaradt 3 páncélost. Minden orosz páncélos kilövéséhez 2 lövedék kellett: az első az ERA-t ütötte ki, a 2. pedig átütötte a páncélt. Most már tényleg szemtől szembe (mivel tudtam hogy merről fognak jönni) a páncélosaim ledaráltak 7 páncélost az övéi közül, 4-2-1 volt a killszám az 1. század megmaradt páncélosainak. Ekkor hirtelen az egyik külön álló Abramsem seggébe becsapódott volna egy lövedék, ha a mögötte lévő már kilőtt és éppen lángoló Abrams meg nem fogja... De megfogta, gyorsan ráfordítottam, amíg a dombon lévőkkel lőttük egymást, 1 páncélossal oldalba kerül az AI. Ráfordítom, telibe is kapták az embereim, de itt is a 2 lövedékes szabály volt érvénybe, tehát kéne még 1 lövést leadni, hirtelen egy bejövő lövedék telibe kapja a kicsikém frontját, az le se szart a, de akkor kiderült hogy nem 1 hanem 4 T-90AM-el kaptak oldalba, kettőt sikerült kilőni, a másik kettő pedig visszahúzódott...
Ekkor mondtam azt hogy elég volt ebből a meccsből, alig 20 perc volt, de meglepően fárasztó is a maga módján.
Az AI-nak maradt 3 v. 4 db páncélosa, nekem 3, összesen 2 T-90-nek volt killje, de az egyiknek egyből 4 M1A2SEP volt a listáján + 11 crewmanom.
Nálam 4-4-1-es végső statot hoztak le a túlélők, a másik 5 páncélost bármilyen eredmény elérése nélkül lőtték ki.
Játszottam mellette egy amcsi-orosz infra only meccset is, mind a kettő oldalon kb 20-20 db katona. A sztori szerint az erdőben járőröző jenki fél-szakasz (kb 20 fő). Mondom ők egy elhagyatott tanyán vannak, simán felsorakozok az erdő szélére, a raj ott tűzalá veszi őket, míg a 2 LMG-t felállítjuk kicsit lentebb. Ez össze is jött, de mikor az erdő szélére értünk az oroszok az álcázott és előre felállított PKM-el jó kis fogadót lőttek ránk. Mi viszonoztunk a tüzet és előre a 2 géppuska előrevonásával és felállításával végül sikerrel semlegesítettük is a problémát, alig 1 fő veszteség árán. Ekkor előrevontam a szakasz PK-t, mondom van aknavető, szétlövöm a tanyát a picsába és csak tisztogatunk. Na az orosz AI-nak ugyanez volt a terve, csak ő "picit" több tüzérséget hívott és "pici" jobb pontossággal amivel azt érte el hogy maradt kemény 4 emberem miután fizikálisan kitöröltek minket az erdő széléről aknavetőkkel alig 60 másodperc alatt..
Valamiért ebben a meccsben kénytelen voltam elismerni az AI felsőbbrendűségét ilyen kérdésekben, ezt még gyakorolnom kell.
ha nem gond ide irom az ajánlot mert e témában ez a topik él csak
http://warsandbattles.com/en/
http://warsandbattles.com/en/
montanosz
Na de várjunk, ez nem levegőrobbantó, hanem levegőben robbanó lőszer, ami növeli a repesszel beterített zónát, mint a klesszik CMBB-ben a lombkoronán elrobbanó aknagránát, nem?
Nekem a CMRT már túl régi korszakban játszódik, már kicsit ráuntam.
De szerintem a nyáron ettől függetlenül majd beszerzem mivel kíváncsi vagyok rá hogy mennyit változhatott.
De szerintem a nyáron ettől függetlenül majd beszerzem mivel kíváncsi vagyok rá hogy mennyit változhatott.
Én inkább a Red Thunderbe várom a magyarokat!
Most hogy végre ténylegesen kiderült hogy miről van szó így változott a véleményem, láttam már működésben és nem rossz.
Egyébként kíváncsi leszek hogy milyen modulok érkeznek majd a játékhoz, behalnék ha a magyarok is belekerülnének.
Egyébként kíváncsi leszek hogy milyen modulok érkeznek majd a játékhoz, behalnék ha a magyarok is belekerülnének.
Közben utána néztem ennek az M25-nek és ez egy gépkarabély szerű dolog (de igaziból inkább gránátvető, csak már elmosódnak a határok), amihez létezik levegőégető lőszer.
http://en.wikipedia.org/wiki/XM25_CDTE
http://en.wikipedia.org/wiki/XM25_CDTE
"Airburst Munitions
High explosive shells fired from many ground weapons are now even deadlier thanks to their ability to airburst directly above the target, or even just behind cover such as a wall or building window! This capability is possible due to the proliferation of integrated laser rangefinders, targeting computers, and programmable munitions. Airburst capability is available at the squad level to United States rifle squads in the form of the M25 CDTE (nicknamed the "Punisher") as well as to vehicles such as Abrams tanks, and Russian vehicles such as the BMP-3, BTR-82A, and T-90AM."
Na most azt pontosan nem tudom mi az a M25 CDTE...
High explosive shells fired from many ground weapons are now even deadlier thanks to their ability to airburst directly above the target, or even just behind cover such as a wall or building window! This capability is possible due to the proliferation of integrated laser rangefinders, targeting computers, and programmable munitions. Airburst capability is available at the squad level to United States rifle squads in the form of the M25 CDTE (nicknamed the "Punisher") as well as to vehicles such as Abrams tanks, and Russian vehicles such as the BMP-3, BTR-82A, and T-90AM."
Na most azt pontosan nem tudom mi az a M25 CDTE...
Azon tűnődöm, van egy tippem, milyen fegyverről írsz. Azt hiszem, termobarikus fegyvereknek hívják őket; amikor először üzemanyagot porlaszt szét a levegőben, és azt lobbantja be. RPG-7-eshez is létezik termobarikus gránát.
A levegő égetető lövedék még nem tűnt fel, talán a jenkiknél lehet v. csak én nem figyeltem oda a másik kettővel játszván. De majd még megnézem hogy milyük van a srácoknak. Bár az hogy a csőalatti gránátvető valami kurva OP az már nekem is feltűnt, főleg nyílt terepes harcászatnál.
Amennyire én olvastam, a levegő-égető nem tüzérség, hanem cső alatti gránát (vagy esetleg speciális lövedék). Egy olyan videót láttam, hogy az ellenség tökéletes fedezékben volt, hiába lőtték őket kézifegyverekkel (a CMSF-ben ilyenkor hívok tüzérséget), de itt elkezdtek kézifegyverekkel levegő-égetőt lőni, ami a fedezékben megölte az ellenséget.
Szerintem sokkal jobb mint a CMSF, sokkal közelebb áll szerintem a magyarok szívéhez a téma, drága, de aki szeretni a CM sorozatot annak megéri. A HK-k aktív védelme nekem úgy nem tűnt fel, csak annyi ha valami lézer irányzós cuccal célba veszik (akár kézi fegyver, akár másik jármű) azonnal kiírja hogy "LASER WARNING",előre 180 fokban füstfelhőt csinál és elkezd visszafelé, fedezékbe tolatni a tank.
A levegő égető lőszer még úgy nagyon nem tűnt fel, pedig használok tüzérséget, de volt olyan amcsi vs orosz csata hogy kb a 60 percből kb 20 percig CSAK a tüzérséggel lőttük egymást és meg sem mozdultunk.
A tüzérség jól alkalmazva nagyon erős, itt a rendes tüzérségre gondolok, nem az aknavetőkre. Az is egy jó dolog hogy végre a csata elején a meglévő homokfedezékeket szabadon lehet áthelyezni és egész jó tűzzsákot lehet létrehozni. Az ukránok mint említettem gyengébbek mint a másik 2 frakció, de városi harcban ezt lelehet dolgozni simán. Én pl azt csináltam hogy egy Tunguzkát küldtem be és szépen végiglőttem azokat a házakat ahol tudtam hogy lesznek oroszok... a dupla 30mm-es eléggé nagyot ütött.
Amúgy a járművek szerepe elég érdekes most, ugye gyak mindenhol mindenkinél van valami RPG ami az esetek 99%-ában one shotol bármilyen páncélost, járművet, tehát vigyázni kell a kicsikékre, ellenben ha nem vetik be ellened akkor akár 1 jármű is hatalmas mészárlást tud csinálni. Mondom én egy darab HMWWE-vel elkaptam 4 db BTR-80A-t... sőt volt olyan hogy 12,7-es Barettel lőttünk ki 2 BTR-t 100-300 méterről.
Az AI-nak van 1 nagyon idegesítő szokása ha épületet kell támadni: RPG-t küld, nem egyet, nem kettőt, ráadásul külön van a gyalogságnál AT és HE lövedék hozzá... 1 RPG simán kiüt akár 3-6 főt is az egységből és a csőalatti gránátvető szintúgy nagyon fontos lett! Nagyon sokat használja az AI, mind a saját mind az ellenséges és elég hatékonyan használják.
Az egységek megadásáról egy szót: igazából eléggé ritka, nem túl gyakran adják meg magukat, akkor is általában csak 1-2 ember és kb csatánként ennyi az összes, bár múltkor nekem egy 4 ukrán katonám adta meg magát úgy hogy tökéletes tüzelő helyzetben voltak és ha tüzelnek tovább ott feltartották volna az oroszokat
Egyébként kicsit módosult a támogatások hívása: szakaszparancsnokok tudnak tüzérséget hívni, a légi támogatásokhoz és a UAV-hez külön 4 fős unit van mint a valóságban JTAC...
A levegő égető lőszer még úgy nagyon nem tűnt fel, pedig használok tüzérséget, de volt olyan amcsi vs orosz csata hogy kb a 60 percből kb 20 percig CSAK a tüzérséggel lőttük egymást és meg sem mozdultunk.
A tüzérség jól alkalmazva nagyon erős, itt a rendes tüzérségre gondolok, nem az aknavetőkre. Az is egy jó dolog hogy végre a csata elején a meglévő homokfedezékeket szabadon lehet áthelyezni és egész jó tűzzsákot lehet létrehozni. Az ukránok mint említettem gyengébbek mint a másik 2 frakció, de városi harcban ezt lelehet dolgozni simán. Én pl azt csináltam hogy egy Tunguzkát küldtem be és szépen végiglőttem azokat a házakat ahol tudtam hogy lesznek oroszok... a dupla 30mm-es eléggé nagyot ütött.
Amúgy a járművek szerepe elég érdekes most, ugye gyak mindenhol mindenkinél van valami RPG ami az esetek 99%-ában one shotol bármilyen páncélost, járművet, tehát vigyázni kell a kicsikékre, ellenben ha nem vetik be ellened akkor akár 1 jármű is hatalmas mészárlást tud csinálni. Mondom én egy darab HMWWE-vel elkaptam 4 db BTR-80A-t... sőt volt olyan hogy 12,7-es Barettel lőttünk ki 2 BTR-t 100-300 méterről.
Az AI-nak van 1 nagyon idegesítő szokása ha épületet kell támadni: RPG-t küld, nem egyet, nem kettőt, ráadásul külön van a gyalogságnál AT és HE lövedék hozzá... 1 RPG simán kiüt akár 3-6 főt is az egységből és a csőalatti gránátvető szintúgy nagyon fontos lett! Nagyon sokat használja az AI, mind a saját mind az ellenséges és elég hatékonyan használják.
Az egységek megadásáról egy szót: igazából eléggé ritka, nem túl gyakran adják meg magukat, akkor is általában csak 1-2 ember és kb csatánként ennyi az összes, bár múltkor nekem egy 4 ukrán katonám adta meg magát úgy hogy tökéletes tüzelő helyzetben voltak és ha tüzelnek tovább ott feltartották volna az oroszokat
Egyébként kicsit módosult a támogatások hívása: szakaszparancsnokok tudnak tüzérséget hívni, a légi támogatásokhoz és a UAV-hez külön 4 fős unit van mint a valóságban JTAC...
Kösz a beszámolókat! Nagyon izgalmasak a csataleírások.
Mivel én nagyon szerettem a Shock Force-ot, remélem egyszer kipróbálhatom ezt is.
Mennyire használsz ilyen levegő-égető lőszert? Illetve milyen az aktív hk védelem? Korai szakaszban láttam olyan videót, hogy Bradley lőni akart egy rakétát, de a védelme támadónak ismerte fel a saját rakétáját és rögtön indított ellene valami védelmet (másik rakéta? lézer?) amitől a rakétája felrobbant közvetlenül a Bradley elött és ezzel kinyírta saját magát.
Mivel én nagyon szerettem a Shock Force-ot, remélem egyszer kipróbálhatom ezt is.
Mennyire használsz ilyen levegő-égető lőszert? Illetve milyen az aktív hk védelem? Korai szakaszban láttam olyan videót, hogy Bradley lőni akart egy rakétát, de a védelme támadónak ismerte fel a saját rakétáját és rögtön indított ellene valami védelmet (másik rakéta? lézer?) amitől a rakétája felrobbant közvetlenül a Bradley elött és ezzel kinyírta saját magát.
Így érettségi közben megfogyatkozott szabadidővel, de nyomtam már 1 meccset az amerikaiakkal is. Elég erős egy társaság, a Javelin OP mint mindig és alapvetően jó felszerelésük van. A HMMWE 50-esével sikerült elkapni egy rakat BTR-t oldalról, röhögve átvitte őket. A légitámogatásuk első osztályú, F-16C + AH-64 = overkill. Plusz találkoztam az ukránok (elméletileg) legjobb tankjával a T-84BM Oplottal. Az én oldalamon volt és kb 500 méteres távról összecsapott egy T-72B3-al, a végeredmény 1-0 lett az oroszoknak... Az első lövés oda-vissza telibe kapta egymás frontpáncélját, de az ERA megfogta és végül az orosz 2. lövése berobbantotta az Oplot lőszerkészletét.
Volt egy érdekes szituáció, mikor az oroszok Mi-24-el és Szu-25-el támadták az állásaimat, én pedig egy AH-64 gépárral és egy F-16CJ-vel. Látványos volt hogy mind a kettő oldalon csak úgy száguldoztak a lövedékek és pár bomba is becsapódott elég látványos hatást elérvén.
Volt egy érdekes szituáció, mikor az oroszok Mi-24-el és Szu-25-el támadták az állásaimat, én pedig egy AH-64 gépárral és egy F-16CJ-vel. Látványos volt hogy mind a kettő oldalon csak úgy száguldoztak a lövedékek és pár bomba is becsapódott elég látványos hatást elérvén.
Sziasztok (én vagyok az sulyid csak új regisztrációval)!
Miven nem igazán jelent meg írás a Combat Mission Black Searól ezért gondolkodtam rajta hogy írok már egy cikket a playdomenak. Végül úgy találtam hogy egyszerűbb lesz egy gyak cikk hosszúságú kommentet írnom, kevesebb macerával jár.
Kezdjük az elején: a játék k**** drága, 15k forint. Sokallom érte nem kicsit, ellenben nagyon.
Grafika: a topokhoz képest majdhogyem ocsmány, de itt nem a grafika számít amúgy sem.
Hangok: semmi kiemelkedő.
Kezelés: a szokásos CM-es dolgok...
Most hogy kipanaszkodtam magamt jöjjön a lényege, akit érdekel a modern hadviselés annak orgazmus a játék, de tényleg. Végre vannak UAV-k, helikopterek, repülők, EW, légvédelem rendesen modellezve. Mit is jelent az utolsó? Ha UAV-t v. egyéb repeszközt kérsz és az ellenségnek van AA rakétája akkor jobb búcsúzni tőle, mivel egy hatalmas füstcsíkot látsz majd ami az ég felé megy, s megszűnik az előbb még oly hasznos támogatást nyújtó drágaság.
Amennyiben nem szükséges nem játszok amerikaiakkal, szóval velük nincs (még) tapasztalatom, ellenben oroszokkal és ukránokkal már játszottam pár meccset. A különbség ég és föld, akarom mondani hidegháború és modern hálózat alapú hadviselés.
Az ukrán egységek érdemi része még mindig a SZU összeomlásakor jellemző technikai szinten vagy éppen az alatt van. Ami modernebb jármű ukrán oldalon az a t-64BM (ami még mindig gyengébb az orosz társainál, volt olyan hogy nyílt terepen 1 km-es távolságban találkozott a T-90-esemmel, ráfordultak egymásra, de a csatát az orosz nyerte, frontálisan lőtte ki úgy hogy a teljes személyzet bennégett) illetve a BTR-4E. Ami nagyon fontos az az hogy éjszakai harcban ukránokkal gyak esélytelen a harc! Az összes orosz katonának van éjjellátója, az ukránoknál általában csak a parancsnoknak van = mészárlás (járműveknél ugyanolyan éjszaki fölényben vannak az oroszok (kiv BTR-4E + T-64BM ellen).
A járművek szerepe egyrészt felértékelődött másik részt pedig brutálisan lecsökkent. Ritka az olyan szituáció amikor a másik oldalnak nincsen páncéltörője. Egyébként az orosz gyalogosnak már a kinézetén látszik a fölénye, mindenütt testpáncél, több lőszer, RPG, éjjellátó + jobb kiképzés (jobban harcolnak, kisebb eséllyel van pinned down kiírva).
A támadó hadviselésre nem igazán alkalmasak az ukrán csapatok. Volt olyan hogy járművekkel + gyalogsággal próbáltam támadni egy orosz gyalogság által védett falut, hatalmas mészárszék lett belőle. Az összes járművemet kilőtték + a gyalogságomat is beaprították.
Orosz oldalon nagyon jellemző és elterjedt egység az MT-LBM, ez egy csapatszállító 30mm-essel, olyan sok BTR-t és BMP-t nem igazán szoktam látni, páncélosokat is csak ritkán.
Az AI használja a hidakat rendesen + nyugodtan átmegy a folyókon is ha szüksége van rá.
Tegnap volt egy kicsit több mint 1 órás csatám. Ukránokkal kellett védekeznem infantry only üzemmóban az orosz gépesített támadás ellen. Mivel 3-5 emeletes házakból állt a védendő település, egy folyó pedig végleg elválasztott az orosz támadás irányától. Az AI-ank 2 lehetősége volt, vagy átkelni a folyón v. elfoglalni a hidakat. A folyótól durván 1 km-ig majdnem nyílt terep volt, én pedig a város határában a tetőkre feldobáltam pár nagy AT-t + az emeletekre géppuskákat (és pár embert még szétszórva a városban + ahol lehetséges volt a hídfő kiépítése oda kb 20 gyalogost PKM-el és AT-vel). Az elején adtak le olyan lövést az embereim AT-vel hogy a robbanása 2 MT-LBM-et is elvitt (eltalálta az egyiket és annak a berobbanó lőszere elvitte a másikat). Ezután megpróbálkoztak egy teljes hátbakerüléssel csak mikor átkeltek volna a folyón az egyiket kilőttük, a másik pedig bennragadt a vízben, az az egy darab jármű pedig ami kiért nyílt terepre kapta is a páncéltörőt. Ezután ment oda vissza a lövöldözés kikaptunk még 1-2 csapatszállítót, de mikor megérkezett az erősítésük akkor indítottak egy hatalmas páncélos és gyalogos rohamot az elsődleges híd mellett. Kb 10-12 MTLBM veszett ott oda + 1 t-72b3-as, amint átkeltek a folyón elkezdték kirakni az embereket a félig fedezékből, mi pedig kiszedegetni az ő járműveiket és embereiket, miután kifogytunk a páncéltörőből megindítottak egy kb 100 fős gyalogos rohamot a megmaradt technikával, ezzel végleg kiírtottak minket a város határból, de ők is veszítettek nyílt terepen kb 50 embert + sok időt. Ezután már csak az ment a város ezen felén hogy házról házra tisztogatták ki az embereimet, ahol volt még lőszer ott felfogtuk őket egy kis időre de egyébként nyomultak előre. A második (és egyben másodlagos hídnál) egy kb 30 fős gyalogos rohammal + 2 MTLBM-el próbáltak előrenyomulni. Az örök klasszikus RPG7-tel kilőttük a csapatszállítókat, majd kb 10-12 emberrel megpróbáltuk feltartani őket, ebből egy 10 perces tűzharc lett, oda vissza lőtt mind a két oldal mindennel amilye csak volt AK-SZVD-PKM-RPG... Közben folyamatosan nyomultak előre és végül 2 ember elvesztése árán megtették azt a pár métert a hídig + átkeltek rajta, közben az embereim olyan szinten kifogytak a lőszerből hogy a 20 méterre lévő orosz gyalogságot már makarovval lőtték... Végül elkezdtem visszavonulni a belső városrészbe, de elszórtan elhelyezkedő 1-3 emberkék lőszerhiánnyal kevesek voltak a támadók felfogására, s sokan megadták magukat... Kemény meccs volt nagyon, de ugyanolyan élvezetes is.
Szerintem a fentiek tartalmazzák a véleményemet a játékról
Miven nem igazán jelent meg írás a Combat Mission Black Searól ezért gondolkodtam rajta hogy írok már egy cikket a playdomenak. Végül úgy találtam hogy egyszerűbb lesz egy gyak cikk hosszúságú kommentet írnom, kevesebb macerával jár.
Kezdjük az elején: a játék k**** drága, 15k forint. Sokallom érte nem kicsit, ellenben nagyon.
Grafika: a topokhoz képest majdhogyem ocsmány, de itt nem a grafika számít amúgy sem.
Hangok: semmi kiemelkedő.
Kezelés: a szokásos CM-es dolgok...
Most hogy kipanaszkodtam magamt jöjjön a lényege, akit érdekel a modern hadviselés annak orgazmus a játék, de tényleg. Végre vannak UAV-k, helikopterek, repülők, EW, légvédelem rendesen modellezve. Mit is jelent az utolsó? Ha UAV-t v. egyéb repeszközt kérsz és az ellenségnek van AA rakétája akkor jobb búcsúzni tőle, mivel egy hatalmas füstcsíkot látsz majd ami az ég felé megy, s megszűnik az előbb még oly hasznos támogatást nyújtó drágaság.
Amennyiben nem szükséges nem játszok amerikaiakkal, szóval velük nincs (még) tapasztalatom, ellenben oroszokkal és ukránokkal már játszottam pár meccset. A különbség ég és föld, akarom mondani hidegháború és modern hálózat alapú hadviselés.
Az ukrán egységek érdemi része még mindig a SZU összeomlásakor jellemző technikai szinten vagy éppen az alatt van. Ami modernebb jármű ukrán oldalon az a t-64BM (ami még mindig gyengébb az orosz társainál, volt olyan hogy nyílt terepen 1 km-es távolságban találkozott a T-90-esemmel, ráfordultak egymásra, de a csatát az orosz nyerte, frontálisan lőtte ki úgy hogy a teljes személyzet bennégett) illetve a BTR-4E. Ami nagyon fontos az az hogy éjszakai harcban ukránokkal gyak esélytelen a harc! Az összes orosz katonának van éjjellátója, az ukránoknál általában csak a parancsnoknak van = mészárlás (járműveknél ugyanolyan éjszaki fölényben vannak az oroszok (kiv BTR-4E + T-64BM ellen).
A járművek szerepe egyrészt felértékelődött másik részt pedig brutálisan lecsökkent. Ritka az olyan szituáció amikor a másik oldalnak nincsen páncéltörője. Egyébként az orosz gyalogosnak már a kinézetén látszik a fölénye, mindenütt testpáncél, több lőszer, RPG, éjjellátó + jobb kiképzés (jobban harcolnak, kisebb eséllyel van pinned down kiírva).
A támadó hadviselésre nem igazán alkalmasak az ukrán csapatok. Volt olyan hogy járművekkel + gyalogsággal próbáltam támadni egy orosz gyalogság által védett falut, hatalmas mészárszék lett belőle. Az összes járművemet kilőtték + a gyalogságomat is beaprították.
Orosz oldalon nagyon jellemző és elterjedt egység az MT-LBM, ez egy csapatszállító 30mm-essel, olyan sok BTR-t és BMP-t nem igazán szoktam látni, páncélosokat is csak ritkán.
Az AI használja a hidakat rendesen + nyugodtan átmegy a folyókon is ha szüksége van rá.
Tegnap volt egy kicsit több mint 1 órás csatám. Ukránokkal kellett védekeznem infantry only üzemmóban az orosz gépesített támadás ellen. Mivel 3-5 emeletes házakból állt a védendő település, egy folyó pedig végleg elválasztott az orosz támadás irányától. Az AI-ank 2 lehetősége volt, vagy átkelni a folyón v. elfoglalni a hidakat. A folyótól durván 1 km-ig majdnem nyílt terep volt, én pedig a város határában a tetőkre feldobáltam pár nagy AT-t + az emeletekre géppuskákat (és pár embert még szétszórva a városban + ahol lehetséges volt a hídfő kiépítése oda kb 20 gyalogost PKM-el és AT-vel). Az elején adtak le olyan lövést az embereim AT-vel hogy a robbanása 2 MT-LBM-et is elvitt (eltalálta az egyiket és annak a berobbanó lőszere elvitte a másikat). Ezután megpróbálkoztak egy teljes hátbakerüléssel csak mikor átkeltek volna a folyón az egyiket kilőttük, a másik pedig bennragadt a vízben, az az egy darab jármű pedig ami kiért nyílt terepre kapta is a páncéltörőt. Ezután ment oda vissza a lövöldözés kikaptunk még 1-2 csapatszállítót, de mikor megérkezett az erősítésük akkor indítottak egy hatalmas páncélos és gyalogos rohamot az elsődleges híd mellett. Kb 10-12 MTLBM veszett ott oda + 1 t-72b3-as, amint átkeltek a folyón elkezdték kirakni az embereket a félig fedezékből, mi pedig kiszedegetni az ő járműveiket és embereiket, miután kifogytunk a páncéltörőből megindítottak egy kb 100 fős gyalogos rohamot a megmaradt technikával, ezzel végleg kiírtottak minket a város határból, de ők is veszítettek nyílt terepen kb 50 embert + sok időt. Ezután már csak az ment a város ezen felén hogy házról házra tisztogatták ki az embereimet, ahol volt még lőszer ott felfogtuk őket egy kis időre de egyébként nyomultak előre. A második (és egyben másodlagos hídnál) egy kb 30 fős gyalogos rohammal + 2 MTLBM-el próbáltak előrenyomulni. Az örök klasszikus RPG7-tel kilőttük a csapatszállítókat, majd kb 10-12 emberrel megpróbáltuk feltartani őket, ebből egy 10 perces tűzharc lett, oda vissza lőtt mind a két oldal mindennel amilye csak volt AK-SZVD-PKM-RPG... Közben folyamatosan nyomultak előre és végül 2 ember elvesztése árán megtették azt a pár métert a hídig + átkeltek rajta, közben az embereim olyan szinten kifogytak a lőszerből hogy a 20 méterre lévő orosz gyalogságot már makarovval lőtték... Végül elkezdtem visszavonulni a belső városrészbe, de elszórtan elhelyezkedő 1-3 emberkék lőszerhiánnyal kevesek voltak a támadók felfogására, s sokan megadták magukat... Kemény meccs volt nagyon, de ugyanolyan élvezetes is.
Szerintem a fentiek tartalmazzák a véleményemet a játékról
figyelmetekbe ajánlom ezt a játékot
http://www.callofcombat.com/
http://www.callofcombat.com/
montanosz
Na, ez már érdekesnek tűnik:
http://www.battlefront.com/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=334&Itemid=576
http://www.battlefront.com/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=334&Itemid=576
Ismeri valaki?
http://www.matrixgames.com/products/391/details/Panzer.Command:.Ostfront
Nekem úgy tűnik, valahol épp a CM 2 generációja között van, valami CMx1.5
http://www.matrixgames.com/products/391/details/Panzer.Command:.Ostfront
Nekem úgy tűnik, valahol épp a CM 2 generációja között van, valami CMx1.5
Velem még nem történt ilyen, igaz, a cmbbfan elnevezésemen kívül nincs is semmi más kapcsolatom a youtube-on a játékhoz.
Köszi, aranyos sztori!
Nektek is csinálja mostanában a youtube, hogy reklám helyett (néha ha kérsz egy videót, akkor előtte lejátszik egy reklámot, amit 5 másodperc után skippelhetsz), szóval reklám gyanánt egy CM Normandy jelenetet játszik le. Direkt nem skippeltem, hogy a végén ki lesz-e írva hogy vegyen CM-et... de nem volt kiírva semmi.
A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.
Legnépszerűbb cikkek
- 1. Próbáld ki a Commandos: Origins demóját!
- 2. Test Drive Unlimited Solar Crown teszt – A hong-kongi balhé
- 3. Készül az Alien: Isolation 2
- 4. Napokon belül kipróbálhatjuk a The Precinctet
- 5. Dragon Ball: Sparking! Zero teszt – Sokadszorra is üvölthetjük, hogy Kamehameha!
Legfrissebb fórumtémák
- 21:37
- Elden Ring [247]
- 14:48
- Diablo IV [414]
- 14:36
- Ki mivel játszik mostanában? [7897]
- 14:16
- Nioh [104]
- 14:07
- John Marston kalandja PC-re jön végre [hozzászólások] [1]
- 13:21
- Total Club Manager 2004 [66]
- 12:49
- Szét*** az ideg [5130]
- 12:40
- Helyzetjelentés [157225]
- 15:45
- Próbáld ki a Commandos: Origins demóját! [hozzászólások] [7]
- 15:00
- Mit játszottál végig legutóbb? Értékeld! [1441]