Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Combat Mission

Combat Mission: Beyond the Overlord

Combat Mission: Beyond the Overlord
A legutóbbi Combat Mission: Beyond the Overlord cikkek, hírek
13057 levél
Válasz 08.04.25. 20:53 #4412
konrad
Nagyon OFF (bocsánat), de ez nagyon kiverte a biztosítékot:

"Egerben pár nappal ezelőtt vandálok brutális támadást indítottak az I. világháborús sírok ellen.

A kereszttel díszített sírkövek közül megközelítőleg félszázat döntöttek le és törtek össze, a Szent József parkban pedig a Mosónő szobor padjáról vandál kezek feltépték a bronz ruhákat.

A kisgazdák azonnali segítő kezet nyújtottak, hogy a magyar tradíciók őrzésében esett súlyos károk helyreállításában ott legyenek. A tettesek azonnali kézre kerítését és megbüntetését várjuk el a rendőrségtől, s egyben felszólítjuk a bűnüldöző szervezetet, hogy ne burkolózzanak a hallgatás köntösébe és időben, pontos tájékoztatást nyújtsanak a megyében folyó bűncselekményekről."

Az a képzeletbeli STG 44-em betárazódott... A lelkük száradjon a pokol tornácán ezeknek az aljasoknak.

ui: Elnézést Tőletek, tudom, ez a topik a CM-ről szól, de szerintem annál többről és tudjátok miről beszélek.

ON
5408 levél
Válasz 08.04.16. 01:03 #4411
Pras
Nofene! konrad, ma is tanultam valami újat!

Amúgy, mert ilyen itt még nem volt, pedig most már illene! SVT-40
11392 levél
Válasz 08.04.10. 13:19 #4410
Lacko
Index? Hozzáértés?
3973 levél
Válasz 08.04.10. 13:14 #4409
Petyo
Ez igen érdekes.
köszi!

(bár néha az indexen elég érdekes stílusban fogalmaznak, ami esetleg elgondolkoztathatja az embert a cikk írójának hozzáértésén)
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
13057 levél
Válasz 08.04.07. 10:06 #4408
konrad
Kicsit off, de azért érdemes ezt elolvasni!
5408 levél
Válasz 08.03.25. 15:50 #4407
Pras
Szinte már nyúlás-szagúan. Egyébként, bár grafkóban szinte CMBO-szint, már textúrára, de azért egy próbát minden megér.
3973 levél
Válasz 08.03.25. 15:35 #4406
Petyo
Nem akartam új topicot nyitni neki, de most láttam a galériában ezt a Panzer Command: Kharkov nevű játékot. E'mmög mi? Kicsit CM szagú, nem?
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
443 levél
Válasz 08.03.18. 13:34 #4405
uhu
Sziasztok!

Jó leírás, nekem annyi kiegészítés jutott eszembe, hogy az *assault* is ad némi morál-növekedést, de tényleg nagyon fárasztó, ezért tényleg csak nagyon közelre ajánlott. Ugyanígy a *human wave* is.
És ha már a morálnál tartunk, jó tudni, hogy éjszaka a bakáink jóval beszaribbak. Ha a hátuk mögül jön tüzelés, pillanatok alatt pánikba esnek (szövetséges tűz esetén is), illetve előfordul, h eltévedt golyó tizedeli meg a soraikat.
75 levél
Válasz 08.03.18. 05:07 #4404
montanosz
köszi!

- hát rome-t gyötröm meg arréb költöztem vagy 500 kilométert zalába))
és netem dem volt-
montanosz
5408 levél
Válasz 08.03.15. 19:43 #4403
Pras
Üdv!
Téged is rég láttunk errefelé. Megnézem, mit tudok összehozni fejből, hátha a semminél több lesz:

MOZGÁS

Move - Mozgás. Az egység normál tempóval (lépésben) halad a cél felé. Az egység a tüzet szórványosan viszonozza, esetleg lehasal. "Szimpla haladásnál" célszerű alkalmazni, mert a katonákat nem fárasztja (kül. nehézfegyverzetnél). Érdemes azt is szem előtt tartani, hogy egy ilyen mozgás nehezebben kiszúrható.

Run/Fast move - Futás/gyors haladás. Az egység a lehető leggyorsabban igyekszik elérni a kijelölt célt. Ez, a move-parancstól eltérően már eléggé különböző sebességeket takar egységtípusonként. Függ a fáradtság fokától és a talajtípustól. A tüzet nem viszonozza, fedezékbe nem vonul (ha igen, akkor általában hasra vágja magát, és visszafordul), sérülékeny.

Advance - Előrenyomulás. A játékban futás-effekttel jelenik meg, de ez jóval több annál. Az egység így effektív tűz alatt is képes az előretörésre (ez persze megint millió dologtól függ), fedezékről fedezékre fut (szintén csak a hatása érzékelhető), a tüzet viszonozza. Támadásoknál célszerű használni, mikor még relatíve távol vagyunk az ellenségtől, de már jelentős mennyiségű ólom repül ellenkező irányba. A katonák hamar fáradnak!

Assault - Lerohanás. Ritkán alkalmazom, elsősorban 20-30 méteren belülről, ha közelharc-kontaktusba szeretnék kerülni az ellenséggel. Bővebben nem fejteném ki, mivel nemigen ismerem a parancsot (...hány éve is CM-ezünk? ), inkább nem írnék hülyeséget. Az "advance"-szal együtt emlékeim szerint csak bizonyos tapasztalati szint felett adhatóak ki. Azaz pl. conscriptek nem tudnak előrenyomulni.

Sneak - Kúszás. Egyfelől a gyalogság így közlekedik a leginkább rejtve, másfelől védve, viszont baromi lassú, és "zabálja az erőt".

Shoot&Scoot - Lőj és iszkolj! Csak felfegyverzett járműveknek kiadható parancs. Két kijelölendő pontból áll, az elsőhöz a gépállat "Fast" típusú mozgással odarongyol, ott kilövöldözi magát, majd a második gúlához visszatolat. Értelemszerűen fedezékek mögűl ki"lesésre", vagy terepviszonyokat kihasználva célszerű használni (pl. toronytakarásig "hull down" felküldeni), nemigen szoktam alkalmazni.

Hunt - "Páncélvadászat". ...ezt már annál többször. Az egység "Move" sebességgel halad végig a kijelölt útvonalon, ellenséges jármű felbukkanása esetén megáll, és leküzdi, majd csak eztán halad tovább. Az ellenséges gyalogság jelenléte a parancsot nem befolyásolja, ezért csak óvatosan vele; amúgy szerintem nagyon hasznos utasítás.

Reverse - Tolatás. "Move", csak hátrafelé. Ha nagy a gáz, iszkolni kell, de természetesen nem célszerű a segget az ellenségnek felmutatni, mert az azonnali halált jelent. A frontpáncélzat így mindig elöl marad a visszavonlás során.

Withdraw - Visszavonulás. A gyalogság számára kiadható parancs, röviden "Húzzatok el onnan a búsba!". A trükkje, hogy nagyon kicsi késleltetési idejű, viszont értelemszerűen csak a frontvonallal ellenkező irányban lehet kiadni.

Rotate - Forgatás. Szintén sűrűn alkalmazott parancs, elsősorban nehézfegyverzetnél és járműnél. Pozícióját tartva az egység frontálisan ráfordul a megadott irányra.

Human Wawe - öö... na, ezt ültesse át valaki magyarra. Amolyan "URRRAAA!"-s/oroszos roham, csak a szövetséges oldalon adható ki a parancs, és csak egy bizonyos létszám felett, emlékeim szerint. A parancs egy waypointú, ha jól rémlik, és az út első felét bakáink gyalogolva és tüzelve teszik meg, a végét pedig rohammal. Úgy emlékszem, némi morálnövelő hatása is van, de ebben nem vagyok biztos.

Sewer movement - Csatornában közlekedés. Nagyon ritka, de megesik, hogy nagyvárosokban házak között az egység a csatornákban közlekedik, ilyenkor "teleportál", a csatornában nem érik veszteségek. Szinte egyátalán nem emlékszem ilyen esetre, mikor CMBB-ben használtam volna.


TŰZPARANCSOK

Target - Célpont megadása. Az egység számára az "automatikustól" eltérő célpontot lehet megadni, majd kiválasztani, hogy mely fegyverzettel tüzeljen (fő/kiegészítő). Főleg akkor alkalmazom, ha mondjuk szét akarok lőni egy házat, vagy aknavetővel LOS-on belül egy facsoportot akarok megszóratni; esetleg harckocsiknál ha csak géppuskalőszert akarok felhasználni. És persze, ha egy bizonyos egységre össztüzet kérek. Amúgy azért nem érdemes cseszegetni, mert az egységeink általában nagyon jól tudják, hogy mikor és mire kell tüzet nyitniuk, hogy az hatékony legyen. Kivéve páncélosok, őket érdemes mikromenedzselni, továbbá ilyen dolgokat, mint pl. mesterlövészek és lángszórósok. De például a géppuskások tipikusan az az egység, amit nem ildomos folyamatos target-eléssel cseszegetni, teszi a dolgát magától is.

Next target - Következő célpont. Az egységgel végigléptethető a látóterében lévő összes célpont. Olykor hasznos, mert általában vagy a számára legveszélyesebb, vagy a legkönnyebben eltalálható célpontot jelöli meg elsőként. Ehhez először be kell szüntetni a tüzet (X), majd kiadni a Target next-et. Ha olyan alkalom van, hogy például rajtaütést csinálok, akkor sem a "Target" paranccsal szórakozok, csak nyomok egy "Target next"-et mindenkinél. Azonnal ráugrik az optimális célpontra - ha van egyátalán célpont.

Target wide - Tág célpont, zárótűz. Tüzérségnek kiadható utasítás, ilyenkor a szokásos sugárnál szándékosan nagyobb szórással dolgozik. Példa alkalmazására a még nem ismert pozíciójú felvonuló ellenség megdolgozása. Ilyenkor inkább széles területet lövök be kisebb tűzsűrűséggel, minthogy esetleg egy bizonyos szektort teljesen rommálőjek, de végül kiderüljön, hogy ott pár káposztalepkén kívül nem volt semmi. A menetelő gyalogság közé 150 darab 80-as aknagránátot leszórva Target wide-ben egész korrekt eredményeket lehet kapni.

Cancel target - Tüzet szüntess. Az egység az éppen aktuális célpontját "ejti." Sokat nem használom a parancsot, mert ha olyan a helyzet, úgyis azonnal felülbírálja a gép. Nagyon helyesen egyébként.

Smoke - Ködösítés. A tűzparancs egy különleges fajtája. Járművek és csöves tüzérség utasítható így (általában), a kijelölt helyet belövi ködgránáttal. Érdemes figyelembe venni, hogy a szórás általában (különösen aknavetőknél) hosszirányú. Így ha az előrenyomuló csapataink elé szeretnénk ködfüggönyt lőni, azt oldalirányból célszerű megtenni.

Cover arc - Ív figyelése. Tipikusan az a parancs, amit szinte csak a "Hide" paranccsal érdemes használni. Az egység, amint a kijelölt ívbe ér valami, bármi, tüzet nyit. Azért ésszerű a "Hide" paranccsal kombinálni, mert "tiszta Hide" esetén az egységek csak akkor fognak már tüzet nyitni, amikor közvetlen veszélyeztetve érzik magukat. Ami sűrűn késő már, ezenkívül egyenként fogják felfedni magukat. Az ívfigyelés esetén pedig nemigen fognak az íven kívül lőni, de ha nem rejtőznek, az ellenfél még az íven kívül kiszúrhatja őket.

Cover armor - Páncélosok figyelése. Ugyanaz, mint az előző, csak harckocsikra. Páncéltörő ágyúk ideális utasítása.


EGYÉB

Split squad - Rajfelosztás. Általában felderítésnél használatos, a rajt felosztja fele-fele arányban, hogy a tűzerő nagyjából egyenlő legyen. (Azaz: puskás rajban az egyik hatosba megy a géppisztolyos, másikba a géppuskás.) Egymás mellé víve a két félrajt, egy idő után újraegyesülnek. Morálzabáló.

Button up - Búvónyílások nyit/zár. A páncélosok kezelői zárt nyílások mellett sokkal nagyobb védettséget élveznek, de látóterük korlátozott, ami sűrűn végzetes lehet a reakcióidőt tekintve. Általában gyalogság jelenlétekor zárjuk a harckocsikat, az ember nem is gondolná, milyen hamar kiemeli akár csak egy géppuskás is a parancsnokot. Ilyenkor a harckocsi általában azonnal kap egy "Shocked"-et.

Line of Sight - Látótér. Ezzel a vonallal ellenőrizhető, hogy az egység milyen rálátással bír a terepre. Minél világosabb a kék, annál jobb a rálátás. Fák közt már elsötétedik a vonal, végül, ha piros-fekete vonalat kapunk, olyankor a határnál olyan akadályba ütközik az egység, ami végérvényesen meggátolja a vizuális kontaktus felvételét.

Hide - Rejtőzés. Az egység képességeitől függően megpróbál elrejtőzni. Vigyázni kell azonban pláne multiban, mert ha már észrevették, és újra elrejtőzik, bár aktuális pozícióját nem látják, de egy jelet otthagy a program. Ilyenkor, ha muszáj, kúszva érdemes arrébbmenni.

Pause - Szünet. Ha időzítünk egy parancshálózatot, akkor ezzel lehet tízmásodpercenként késleltetést adni az egységnek. Azaz, ha bármilyen parancsot kiadunk, majd egy Pause-t, akkor a parancs az egység egyéni késleltetésén felül plusz tíz másodperc várakozás után áll neki azt végrehajtani. Maximálisan 50 másodpercig dekkoltathatunk, utána a pause-számláló (megjelenik a status baron) visszaugrik nullára.



Fejből most így ennyi, ha valamit kifelejtettem volna, korrigáljatok plz.
75 levél
Válasz 08.03.15. 09:08 #4402
montanosz
Sziasztok!

nem tudna valaki az egységeknek kiadható parancsokról egy leírást adni,
parancsok hatásairól,stb...

angol nyelvű is jöhetne...

pls és előre is köszi!

monti
montanosz
13057 levél
Válasz 08.02.28. 13:40 #4401
konrad
Ja, jó volt nagyon.

off
Upppsz, most jut eszembe, hogy lógok neked még egy rahedli válasszal...
on
11392 levél
Válasz 08.02.28. 08:42 #4400
Lacko
Kis sztori: barátom, aki besegít egy templomban, hozott nekem tegnap egy érmét, hogy ezt dobták be a perselybe. Nanáhogy egy birodali 5 márkás volt, horogkereszttel meg Hindenburggal.

Találgattuk, hogy mi vette rá az öreget, hogy bedobja? Célzás? Nem vette észre? Már csak ez maradt?
3973 levél
Válasz 08.02.25. 15:23 #4399
Petyo
ok, köszönöm!
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
5408 levél
Válasz 08.02.24. 23:11 #4398
Pras
Nem tudom, mennyi időt tudok rászánni; de abban az esetben, ha senki más nem vállalná, vésztartaléknak jelentkezem.
3973 levél
Válasz 08.02.24. 20:58 #4397
Petyo
Ja, konrad!
Egy honlapon láttam képeket a zámolyi mókáról. Jó lehetett a képek alapján. Hetzer a király?!
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
3973 levél
Válasz 08.02.24. 20:57 #4396
Petyo
Sziasztok!

Egyedülálló scenariokészítő keresi kitartó, megbízható pályatesztelő társát. Tesztelésre és a tapasztalatok közös megbeszélésére. Éredklődjön a magyar történelem iránt és ne féljen kimondani véleményét. Csak komoly szándékú partnerek jelentkezését várom.
Jelige: Hosszabb projekt.
Köszönöm.
Üdv!

Petyo
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
13057 levél
Válasz 08.02.22. 08:46 #4395
konrad
Brutál jó képek Pras, köszi, hogy belinkelted! Monumentális egy bemutató lehetett, ennyi reenactort még képeken sem láttam. Ahogy elnéztem, egyenruhák, fegyver- és haditechnika replikák nagyon korrekten meg voltak csinálva.

Sajnos Laconak van igaza: kis ország, kis hagyományőrzés (bár egyszer Hollandiból láttam fotókat bemutatóról, amely igényes és tartalmas volt, rengeteg nézővel, és Hollandia sem egy nagy ország. Csak hát a pénz és nem utolsósorban a mentalitás...ez lenne itt is fontos.)
A mi kis bemutatónktavaly Zámlyon "csak" ilyenre sikerült...de legalább volt!
11392 levél
Válasz 08.02.22. 08:16 #4394
Lacko
Nyilván, persze! Na de én nem is kezdek el sírni-ríni a Battlefront fórumán - ahol ez tök offtopik - hogy "jaja, jajaajjj trianon..."

Ráadásul a beteg a dologban az, hogy kiderült, a csókáról, hogy nem is szerb, hanem szlokák. Ott él békességben, bőségben, távol Koszovótól és elkezd rinyálni. Az miért nem zavarta, hogy Szlovákia kikáltotta a függetlenségét? Akkor miért nem kezdett el azon borongani, hogy nyakunkon a 3. világháború? Ugyan már! Ez egy pöcs!

Na, ma reggel se kell kávét innom...
5408 levél
Válasz 08.02.22. 00:16 #4393
Pras
Ejj!
Igen, ez még egy olyan időszak szüleménye, ahol világszínvonalú volt még a Posta és a vasút is.

@Lacko: Jogos. De felteszem, ha fordított eset lenne (szerb seggek idestova száz éve szétrúgva, minket meg most szabnának szét), téged sem érdekelne, hogy a szerbekkel mi történt ezelőtt, és emiatt jogosnak tartja-e a gyászunkat, nemde?
Egyébként, nem komálom a szerbeket... Minden általánosítást kivéve, mert bizony a soviniszták nálunk is épp elég számban előfordulnak; de arrafelé már így is épp elég vér folyt.
443 levél
Válasz 08.02.21. 23:26 #4392
uhu
11392 levél
Válasz 08.02.20. 16:05 #4391
Lacko
Nem nagyon hittem volna, hogy ekkore OFFTOPIC-ot találok a hivatalos Battlefront fórumban, de eléggé felidegesített. Egy szerb (vagy cseh) elkezdett sírni Koszovó miatt.

Alapvetően együtt tudnék érezni velük, hiszen hasonlót - csak sokkal nagyobbat - szoptunk Trianonnal. Na de, hogy a szerbeknek van pofájuk sírni? Amikor ugyan ezt csinálták velünk???

Ha esetleg más is arra jár, beszólhatna nekik...
507 levél
Válasz 08.02.14. 19:31 #4390
cossack
Csendőrnapra.
Ma 127 éve állt fel Budapesten a Magyar Királyi Csendőrség testülete nagyjából 200 fő legénységi és 20-25 főnyi tiszti rendfokozatú csendőrrel.
A szervezet 1945-ös megszűnéséig a legeredményesebb magyar bűnüldözési és rendfenntartási alakulat volt( nyomozásaik az esetek 90%-ában sikerrel jártak).
5408 levél
Válasz 08.01.29. 19:50 #4389
Pras
Hasonlóképp szívesen játszanék vele, de mielőtt pénzt adnék érte, először is "hardware-tesztelésképp" (A Medieval 2-vel ugyanígy csináltam, nagyon helyesen, mint utóbb kiderült), másfelől puding próbája-mián "biztonsági másolat"-próbát végeznék, azonban egyelőre nem találtam sehol. Pedig a demo, bár sokan lehúzták, bennem egészen élvezetes játék benyomását keltette.
3973 levél
Válasz 08.01.29. 17:42 #4388
Petyo
Jó, képek. köszönjük. én is nagyon sajnálom, hogy nem lehet képeket rakni a briefingbe.

ToW: szívesen játszanék vele, de nem hinném, hogy menne a lapostopomon.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
443 levél
Válasz 08.01.29. 16:41 #4387
uhu
Tudom, hogy kicsit OFF, de milyen a tapasztalatotok a Theatre of Warral? Most látom, hogy megjelent egy Über patch - élvezetesebb már, mint a kezdeti félkész, bugokkal teli változat?
443 levél
Válasz 08.01.29. 16:40 #4386
uhu
...REÁLIS 2. vh-s filmet készítenének (amiben ráadásul a németek/magyarok nem a sátán katonái... )
443 levél
Válasz 08.01.29. 16:39 #4385
uhu
Ah, köszi nagyon szép képek! Tisztára, mintha egy filmből lenne...(és bárcsak több REÁLIS
443 levél
Válasz 08.01.29. 16:38 #4384
uhu
Ez változó. Teliholdas, tiszta időben 200 méter. Ködben-esőben meg néhány /!/ méter. A többi a kettő között... Ja, és tudj róla, hogy éjszaka minden gyalogos egység hajlamos könnyebben pánikba esni, különösen, ha a háta mögül hall lövéseket (még akkor is, ha saját egységtől)! Meg könnyen szereznek veszteségeket eltévedt golyóktól is - szóval csak óvatosan.
5408 levél
Válasz 08.01.29. 16:04 #4383
Pras
Nézd, én azt tudom mondani, mint mindenki másnak is, aki nálam érdeklődött a CM-ről.
Próbáld ki!
A CM tipikusan olyan játék, hogy hamar el fog dőlni, hogy "egy életre" belegabalyodsz, vagy számodra felejtős. A "nehézsége" meg a CM esetében úgymond értelmezhetetlen, hiszen - ahogy a valóságban - vannak szinte megnyerhetetlen csaták, és vannak sétagalopp taposások is. Sőt, olyan szempontból is választhatsz, hogy zászlóaljszinten szeretnél vezetni, vagy csak apró rajtaütésekkel operálni, mondjuk szakasz-szinten. Esetleg kétszer két kilométeres pályán kívánsz eredményeket elérni harckocsidandárral a Citadella-hadműveletben a kiszáradt sztyeppén, vagy egy piciny ukrán falut védenél este, tücsökciripelésben, egy pofa cabernet sauvignonnal.
Ezen kívül Te is szerkeszthetsz pályát a pályaszerkesztővel; illetve az interneten is kismillió igen színvonalas pálya és küldetéscsomag lelhető fel, köztük a Magyar Küldetéscsomaggal.
1340 levél
Válasz 08.01.29. 15:56 #4382
tomcsa4
Köszi a választ! Kezdő-haladót úgy értettem, hogy átmenet. Tehát valahol mediumon tolom a stratégiákat, valahol easyn Tehát láttam már jó sok RTSt és TBSt (játszottam is velük) kezdő csúcsa, de haladó alja, mert valamikor mediumon igencsak nehéz és lejjebb kell vennem! De sorry ha félreérthető volt!
World of Warcraft 2006.01.31-2007.10.08 || only original server (Arathor) || total played: 239 days || Kedvenc játékom
11392 levél
Válasz 08.01.29. 13:10 #4381
Lacko
Kezdő-haladó stratéga??? Ez ellentmondás. Ha kezdő, akkor nem haladó és fordítva.

A CM sorozat kezdőknek nehéz (ugye a kezdő, vagy aki haladó RTS-es az menne bele az ellenbe aztán csodálkozik, hogy az meg leaprítja). Haladóknak éppen jó kihívás.

Amúgy a CM inkább taktikai, mint stratégiai játék.
1340 levél
Válasz 08.01.29. 12:37 #4380
tomcsa4
Sziasztok! Mennyire nehét a CM játékok? Mert 4 félét is láttam és akkor pörgetném őkat, ha nem izzadósak (mondjuk kezdő-haladó stratégának)? Válaszokat köszönöm!
World of Warcraft 2006.01.31-2007.10.08 || only original server (Arathor) || total played: 239 days || Kedvenc játékom
11392 levél
Válasz 08.01.29. 07:37 #4379
Lacko
Durván jó képek. De csak azért, mert a fotóst közel engedték.
Szerintem a Hadtörténeti Múzeumnál lezajlott kis bemutatóról is lehetett volna ilyen képeket csinálni. (Persze: nagy ország, nagy reenact, kis ország, kis hagyományőrzés...)
5408 levél
Válasz 08.01.29. 02:22 #4378
Pras
3973 levél
Válasz 08.01.25. 13:04 #4377
Petyo
gratula
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
5408 levél
Válasz 08.01.24. 17:37 #4376
Pras
...ééés igeeen! ^^ Hajszálon múlt, de minden vizsgám megvan.
Amúgy kíváncsi vagyok, hogy a felhős, vagy a tiszta idő befolyásolja-e a látótávolságot este, nna, ezt ki is fogom próbálni. Gyanítom, nem, pedig a telihold vs. felhős este komoly differenciát képes okozni a valóságban.
De a legszebb, amikor az esős ködben este egymást lövik a rajaid.

3973 levél
Válasz 08.01.24. 17:25 #4375
Petyo
Az függ az egyéb időjárási körülményektől is. Esö, köd pl. Én most ködben és este játszok és sík terepen kb 45m-ig látnak. Tiszta időben, este sem megy 100m fölé szerintem. Ha meg nagyon pontos értéket akarsz, próbáld ki.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
37 levél
Válasz 08.01.23. 14:26 #4374
Megabaluka
Meg tudná valaki mondani, hogy éjszakai harcnál mennyire csökken a látótávolság a nappalihoz képest?
5408 levél
Válasz 08.01.22. 08:18 #4373
Pras
3973 levél
Válasz 08.01.21. 21:52 #4372
Petyo
Hi skacok!
Atom off és még topicja is lenne, de én mégis ide raknám be csak most, csak önöknek. Egy másik fórumon láttam és én tök jót röhögtem rajta. Kicsit bugyuták, de bájosak:

Hazug embert előbb utolérik, ha tankkal mennek utána.
Addig jár a tank a benzínkútra, amig ki nem lövik.
*Nem esik messze a tank a trélertől.
*Aki tankok közé keveredik, azt kísérő gyalogságnak hívják.
Jó tank holtig tapos...

Nekem a két *-al megjelölt tetszik a legjobban
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
3973 levél
Válasz 08.01.21. 11:55 #4371
Petyo
Sajnos szabin voltam. Csak a Ruszlánról vannak képeim még vavalyról, kb.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
11392 levél
Válasz 08.01.21. 11:22 #4370
Lacko
OFF: Petyo megnézted közelről az Antonovot? Nem csináltál fotókat?
11392 levél
Válasz 08.01.18. 16:52 #4369
Lacko
Nem tudjáték mi van ezzel a Campaigns nevű csodával? Most van vagy nincs?
636 levél
Válasz 08.01.15. 08:39 #4368
Herrera
A 64. évforduló előtt írtam a helyi "sajtónak", hogy egy rövid cikk erejéig szeretnének-e foglalkozni a dologgal. Persze, küldjem csak az írást, az se baj, ha hosszú, majd beteszik 2 számba. Gondoltam az óvodai hírek és a református egyházközösség mellé csak befér. Tévedtem. Az újság közepén a helyi vállalkozók reklámjaival ékesített éves naptár pöffeszkedett, a megemlékezés valahogy kimaradt.

Szóval az itt fórumozók biztosan nem felejtették el, a többiek meg...
'The owls are not what they seem'
3973 levél
Válasz 08.01.14. 18:30 #4367
Petyo
Hi!

Végre megy a net!

Ugye nem felejtettétek el a doni áttörés 65. évfordulóját?!
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
5408 levél
Válasz 08.01.11. 02:56 #4366
Pras
Személy szerint úgy vettem észre, hogy a program a csata végén, tehát az AAR utáni terepre visszatéréskor már mindenütt valós adatokat mutat, mind morált, mind győzelmi arányokat, mind veszteséglistákat tekintve. Ami addig unidentified volt, az megkapja a kis cetlijét, és a harckocsik "berongyolok a tömegbe"-jénél ilyenkor szokott kiderülni, hogy az a "23 infantry casualties caused" valójában 56...
A tüzérségi megfigyelőmnél is szépen kilistáz mindent (az ellenség tüzérségi megfigyelőit is meg szoktam keresni AAR után a terepen, ha biztosan tudom, hogy nem futott le a térképről, végképp, ha sikerült elkapnia, mert az ő adatait is pontosan közli a CM, és tudom szívni a fogam, hogy ezt a zárótüzét iszonyatosan beszívtam... Sőt, volt már olyan is (meg is van örökítve ), hogy merő véletlenségből egy Göringgel seggbedurrantottam egy Pz.38(t)-met, az is megjelent a kill list-en.

Tehát csak a futó játékban kap a játékos szubjektív információkat (amihez éppen hozzájuthat, ugye), de az összesítés már a tényleges, objektív adatokon nyugszik, a pontozás is, és erről a játékos a fentiek szellemében visszajelzést is kap.
443 levél
Válasz 08.01.10. 20:07 #4365
uhu
Úgy érted, hogy nem volt beazonosítva, hogy a csata végéig nem jutsz el odáig a katonáiddal, és nem veszed észre? Mert amúgy az összes pre-bombarding nem jelenne meg, pedig a tüzérfigyelőknél szokott írni veszteséget.
3973 levél
Válasz 08.01.10. 16:44 #4364
Petyo
Sőt, ha tüzérséggel pl. úgy okozol veszteséget egy egységnek, hogy nincs azonosítva, akkor a kill infoban sem jelenik meg. Szerintem azért sem jár pont.
Amúgy meg a kezelőket szvsz nem is szabad harcba vetni, csak önvédelemre esetleg nagyon vészhelyzetben.
Nekem volt már olyan, hogy a muszkák betörtek a védelembe és a védők nagy része elfutott, megsebesült vagy elesett. Néhány ember maradt a helyszínen, köztük nem messze asszem egy löveg személyzete. Nagyon égető volt a helyzet, mert több szakaszom mögé kerülhettek volna a ruszkik, így hát bevetettem -az egyébként már hátrább vont, de a közelben tartózkodó- kezelőket.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
443 levél
Válasz 08.01.10. 15:33 #4363
uhu
Sziasztok!
Néha egész érdekes infókat lehet még most is találni a battlefront fórumon!
Egy tag csinált némi tesztet, aminek a következő lett az eredménye: a kilőtt harckocsi legénysége - lelőve darabonként kb. 6,5 pontot ér. Egy 5 fős crew pl. 30-at. Viszont, ha felrobban a páncélos, és senki sem mászik ki belőle, akkor nem kap érte plussz pontokat a támadó. Szóval tényleg nem annyira éri meg, max. speciális esetekben harcba vetni a kezelőket...

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.