Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Combat Mission

Combat Mission: Beyond the Overlord

Combat Mission: Beyond the Overlord
A legutóbbi Combat Mission: Beyond the Overlord cikkek, hírek
4695 levél
Válasz 06.09.06. 11:01 #3712
szedrencs
uhu - szerintem jobb lenne egyben hagyni az installert, mert így azért mégiscsak profibb munka hatását kelti. De a Lacko féle megoldás nem rossz, esetleg írd meg minden scen. után, hogyha nem akarnak keresgélni, akkor szedjék le egyben az egészet installerrel a wargamerről vagy a dome-ról.
11392 levél
Válasz 06.09.05. 16:20 #3711
Lacko
petyo, megcselekedtem.

uhu, az én saram, hogy nem raktam ki. Mentségem, hogy a Scenario Depot-ból csak az eredetit ismertem (oda rendszeresen töltöttem fel) és miután meghalt, nem hallottam erről az újról. Köszi, hogy feltöltöd! És szerintem tök jó ha külön-külön, csak tényleg írd oda, hogy ott van azért a többi is (reklám). Kösz.
3973 levél
Válasz 06.09.05. 14:36 #3710
Petyo
Hi!

Megtenné akkor valaki, hogy válaszol a battlefronton. Valami olyasmit, amit alant írtam.
thx.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
443 levél
Válasz 06.09.02. 13:11 #3709
uhu
Ok, akkor felrakom a magyar pályákat a Proving Grounds-ra, és a Scenario Depot II-re. Viszont ugye ez nem gond, ha nem egy csomagban, hanem darabokban? (Természetesen jelezve, h egy sorozat egy-egy részéről van szó.) Ugyanis a rendszer így működik, h mikor feltöltesz egy scenariot, akkor a scenarioval kapcsolatban kell megadnod a részletes adatokat, amik ugye nem ugyanazok a 6 pályán.
Emellett van egy olyan előnye is, h mivel 6 darabban jelenik meg a csomag, így többen "belebotolhatnak", minth ha csak 1 lenne.
5409 levél
Válasz 06.09.02. 12:04 #3708
Morello
Már csak azért él, h még többet láthasson!
Egyébként sztem "I'd like to see more" akart lenni.
3973 levél
Válasz 06.09.02. 11:57 #3707
Petyo
Újabb játékos jelentkezett a battlefronton.
Ezt írta: "Just downloaded the pack and played the first scenario. Very well done! I'd live to see more!"
Az utolsó mondat mi is akar lenni?
Esetleg valaki megválaszolná neki, hogy köszönjük a hsz-t, próbálja ki a többit is, és írjon róla, mert nekünk ez fontos, észrevételei számítanak, a későbbiekben felhasználjuk, hogy mégjobb scen-eket tudjukn csinálni. Ez a többiekre is igaz. Vagy ilyesmi.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
4695 levél
Válasz 06.08.31. 16:20 #3706
szedrencs
Passz. Tényleg, miért nem dobtuk fel?
Ha gondolod, akkor felrakhatod az egész kommuna nevében.
443 levél
Válasz 06.08.31. 15:22 #3705
uhu
Akkor körül kell néznem, hol kapni azt a könyvet.
Köszi, leszedtem Prasco oldaláról, te csak koncentrálj az általam küldött stuffokra.

Innen lehet letölteni, fennt van a Scenario Depot II-n:

Egyébként a HMP-t miért nem töltöttétek fel a Proving Grounds-ra, meg a Scenario Depot-ra? Szerintem egy csomó mindenkit érdekelne még.
3973 levél
Válasz 06.08.31. 12:53 #3704
Petyo
Igen, a Csernavölgyi könyvből.
Akkor elvileg le tudod szedni Pras oldaláról a magyar verziót, de ha akarod, elküldhetem.
Én nem ismerem ezt a küldit, honnan lehet leszedni?
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
5408 levél
Válasz 06.08.31. 12:51 #3703
Pras
Megjött a pálya, köszönöm! Ma - mi sem természetesebb - elutazom, úgyhogy nincs nagyon értelme beletenyerelnem, de hétvégén nekifekszem.
4695 levél
Válasz 06.08.30. 17:55 #3702
szedrencs
bocs. ez az angol, a magyarból ha jól emlékszem nem volt installeres változat, de a PrasCo féle címről:

http://combatmission.uw.hu/hunmappack.html

le lehet szedni egyenként a térképeket.
4695 levél
Válasz 06.08.30. 17:54 #3701
szedrencs
Itt a link a pakkoshoz (azt hiszem csak az angolt pakoltuk fel, de ott a link a magyarral is.)

http://wargamer.hu/wg.cgi?modul=news;page=newscom;date=2006.03.27%2014:53:34;
443 levél
Válasz 06.08.30. 16:53 #3700
uhu
Honnan van ilyen visszaemlékezésed??? Léccilécci, nekem is! Vagy ez a Csernavölgyi-féle írás, amelyik a briefing-ben is volt. OKsa, küldd légyszi a magyar verziót, mégha csak egy hónap múlva is fogom folytatni cmbb-s karrieremet.

Ja, nem tudom, játszottatok-e vele, van egy nagyon jó magyar, '42 nyári küldetés "DEY - No goulasch for Ivan" a címe, és hihetetlenül jó. No, nem annyira, mint egy Korotojak, de tényleg élvezetes.

Utászok. Mondom, ezt nem tudom, h automatikusan csinálják-e, végülis semmi perc alatt le lehet tesztelni.
Viszont tényleg annyira jók páncélosok ellen? Mert azt láttam, h jól hajigálják rájuk a tölteteket, viszont egy gyalogsággal kombinált támadásnál vajon mennyire hatékonyak? Csak azért morfondírozom ezen, mert '43 januártól tervezem, h a kampány-századom egyik szakaszát utászra cserélem, csak nem tudom, van-e értelme. Mert az oké, h jók páncélosok ellen, de ha gyalogság is jön, akkor a kettő kombinációja szétszedi őket, golyószóró hijján viszont nem képviselnek valami nagy tűzerőt.
3973 levél
Válasz 06.08.30. 15:17 #3699
Petyo
uhu: Ha szeretnéd, átküldöm a magyart.
PrasCo-nál kell érdeklődni, hogy hol a magyar, mert anno ő rakta fel a netre. az 1. táb. pc. ho. valóban elitebb volt, de úgy gondoltam, hogy sok harcot azért még ők sem éltek át azért. Meg olvastam egy visszaemlékezést egy harckocsizótól, aki aznap ott volt (azért ez durva szerintem, hogy olvasom az emlékeit a játékban meg ott játszok vele, mert valahol ott van), és úgy jött le, hogy azért nem voltak olyan profik. később persze már tapasztaltabbak voltak és majd a játékban is azok lesznek.

Na, ezt nem tudtam, hogy automatikusan megtámadják az aknamezőt is. én eddig az utászokat páncélosok ellen használtam, mert azok a robbantótöltetek elég jók tudnak lenni.
hiába, mindig van valami új.
köszi!
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
636 levél
Válasz 06.08.30. 14:53 #3698
Herrera
Az utászok automatikusan rádobják a demo charge-ot az aknamezőre, nem kell parancsot adni nekik. Eléggé hülyeség, de ez van - az egy dolog, hogy pl. bunkert maguktól kiszedik, de hogy egy felfedezett aknamezőre miért kell mindenáron robbanószert pazarolni...
'The owls are not what they seem'
443 levél
Válasz 06.08.30. 14:11 #3697
uhu
Mert azt találtam meg! (anno, azóta meg fennt pihent a gépemen)
Lehet, h én vagyok a láma, de néztem a neten a magyar verziót is pár napja, de nem találtam. Ráadásul nekem a Scenario Depot és a Proving Grounds oldalán az angolra sem jött találat...

Nem volt tragikus a green, ha az ember már ért a dolgokhoz, akkor tudja kezelni őket, és legalább óvatosabban bánik velük. Csak egy kérdés volt, különösen azért, mert azt hittem, azért az 1. t. pc. ho. ténylegesen egy elit(ebb) alakulat volt.

Uátszok? Háhá, ez tényleg jó kérdés!
Igazából én sem használtam eddig gyakran őket. Volt egy régebbi, folyóm átkeléses küldetés, ahol a folyóban /!/ volt akna, de azt nem sikerült a pár kör alatt, amíg még tartott a küldetés, eltakarítani.
Nem tudom, h szükséges-e, én mindenesetre úgy csináltam, h közel mentem az aknatáblához, de még nem rá, és megcéloztam az aknát. Állítólag ez random, meg tapasztaltsági, állapot, stb. szinttől függ, de hogy kell-e ez a célozgatás, vagy automatikusan rádobják-e a töltetet, arról fogalmam sincs.
Tudtommal a barikád, szögesdrót lebonthatatlan, ami elég hülyeség, de ez van. Szögesdrót felett mondjuk harckocsikra ültetve át lehet vinni a gyalogságot, ha van rá lehetőség.
636 levél
Válasz 06.08.30. 14:05 #3696
Herrera
Petyo: Ok, én péntektől 10 napig nyaralok, jövő héten nem tudok válaszolni.

Korotojak nekem is nagyon tetszett! Jól kiegyensúlyozott ellenfelek, remek terep, végig izgalmas harc jellemzi. HMP legjobb pályája, bár Lacko Lánchidas scen-je is kiváló, de támadni mégiscsak élvezetesebb...Major victory-t sikerült elérnem. Fordítást én követtem el, Szedrencs lektorálta.
'The owls are not what they seem'
3973 levél
Válasz 06.08.30. 13:36 #3695
Petyo
Hi uhu!

Mivel mindkét pálya az én művem(az angol fordítást kivéve), ezért én válaszolok. Apropó, miért az angol verzióval játszottál?
naszóval:
Az első pálya egy iszonyat kezdetleges valami. A pozitív visszajelzések miatt raktam bele a HMP-be, hátha másnak is tetszik. Bmelegítésnek megfelel.

Korotojak:
Azért green az összes gyalogság, mert úgy találtam, hogy ezzel lehet megfelelően modellezni a Don-nál harcoló magyar katonákat. Ha belegondolunk nagyrészük tényleg az volt, nem beszélve arról, hogy igen könnyen estek pánikba hajlamosak voltak a viszaözönlésre is. Még akkor is ha épp ők voltak támadásban, ahol szerintem pedig pont a támadó van pszihikai, morális fölényben. És szerintem észrevetted, hogy a játékban is így van. nekem legalábbis így volt. Sz'al nem lehet velük csak úgy előretörni, szükség van a tisztekre, hogy megőrizzék moráljukat, de azért eredményekre is képesek, ahogy anno volt. Nekem a gyümölcsös előtti bunkert a dombtetőn egyszer az utászaim profi munkában, kétoldalról kúszva megközelíteték, majd szépen felrobbantották. Ezután gyalogságom szó szerint megrohamozta (imádom az assault parancsot) a dombot később pedig ugyanígy a gyümölcsös utáni házak némelyikét. Erős tiszti támogatással persze.
Ez véleményem szerint jellemző volt az ottani harcmodorra/tiszti eljárásra is. sokszor vezették egyszerűen rohamra a magyar bakákat a jól felszerelt szovjetek ellen, akik ezután nagy veszteségeket is szenvedtek. Többek között ez is része a doni tragédiának nemcsak a 43 év eleji események. Úgy pazarolták a tisztek (tisztelet a kivételnek természetesen) a drága magyar vért, hogy az már magában kimeríti a bűn fogalmát. Ennek részben oka volt a kiképzetlenségnek is, mind a tisztek, mind a legénység részéről.
Bocsánat, elkalandoztam. Sz'al ezért green-ek a magyarok.
Had kérdezzem meg, hogy az utászok hogy tudnak utat nyitni az aknamezőn? nekem még sose sikerült ilyen. A barikád és a szögesdrót ellen is tudnak valamit?
Köszi a beszámolóért és nagyon örülök, hogy tetszett. Sokat jelent ha tetszik az embereknek amit elkövetek.

Herrera:
neked is válaszolok mélre, de az némi "elemzést" igényel, de sor fog rá kerülni.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
4695 levél
Válasz 06.08.30. 09:47 #3694
szedrencs
(Nem is) kicsit off, de kiraktuk a wargamerre a Theatre of Warról a lipcsei Games Convention-ön készült videót, amit a német theatreofwar.de-től kaptunk. A 22 perces filmen az 1C-s srácok kommentálják a képernyőn történő eseményeket, oroszul ill. angolul. A képminőség nem fergeteges, de azért ki lehet venni mindent.

Vessetek rá egy pillantást, nekem néha határozottan CMes érzésem volt, amikor néztem, de kíváncsi vagyok a ti véleményetekre is.
443 levél
Válasz 06.08.29. 20:04 #3693
uhu
HMP 02 - Korotojak

Általános megjegyzések:
-Miért green az összes gyalogság? (reális?) -> a kampány-egységeim miatt 1 comp-ot, meg 2 HMG-t átírtam, de később majd kiderül, h gyakorlatilag nekik minimális szerepük volt a harcban.
-Az eligazítás kiváló alapozó, nagyon hangulatos harctéri beszámoló, profi (angol) fordítás!
-A térkép is kiváló minőségű
-Summa summarum: egy nagyon-nagyon jól sikerült szkenárió, még sok ilyet szeretnék látni! Ja, és szép hosszú, szóval egy fél napot minimum kalkuláljatok rá!

Eredmény: Draw

***Spoiler!***

Indításként a két 105-ös tüzérségi figyelovel megszórattam a templomdomb elotti ligetes részt. A fö támadási irányaim D-en, az erdő, majd a településre vezető, fás út mentén vezetett. Emellett 1-1 szakaszal nyomultam óvatosan középen, elsősorban felderítés céljából, valamint 1 szakasszal, majd a hozzá csatlakozó utász szakasszal a térkép Ny-i szélén lavírozva É-i irányba indultam. A harckocsik sokáig csak lapultak, majd ők is követték, utolérték a D-en, faluban előrenyomuló csoportot.
Külön bontom a 3 támadási súlypontot:

1., Észak: a fent lévő bunker megakadályozta az előrejutást, de aztán egészen a térkép Ny-i szélén az utászaim vágtak egy rést az
aknamezőn és ott a 2 szakasz átment, majd óvatos advanced-eléssel haladt É, majd K felé a parton lévo szászlóhoz. Csak egy kis csetepaté volt, majd még egy pici legvégén a szászlónál, de gyakorlatilag ez a csoport semmit sem harcolt. Később még utánuk küldtem az utánpótlás századból még 2 szakaszt, de kb. ők sem harcoltak semmit. Feltehetően, ha egy 1-2 feláldozandó félrajt gyorsabban küldök előre, akkor hamarabb elérem a zászlót és tovább tudok előrenyomulni, harapófogóba fogva a pálya közepén harcoló szovjet egységeket.

2., Középen: az 1-1 szakasz óvatosan haladt elore, az oldalró tüzelő bunkert kilőttem harckocsikkal, az ágyút meg a D-i csoport aknavetőivel, így továbbhaladhattak. A kisebb ellenállásokat felszámolták, de a középső, "Gyümölcsös" elnevezésű erdőrészben komolyan megakadtak. Jópár körön át a pánikoló (ugyebár green egységek...) rajokat kellett pátyolgatni, rendbe rakni, de mentségükre legyen mondva, utána még, így 'pirospontosan' is megfutamították kemény küzdelemben az ellenséget. Igaz a gyümölcsösön csak a játék végére verekedték át magukat, így ők sem tudtak igazán támogatást adni a D-en haladó főerőknek. Ja, a 2 másik utánpótlás-szakaszt is itt vetettem be, de csak nagyon a végén, úgyhogy gyakorlatilag csak a gyümölcsösből É felé menekülő szovjeteket lődözték. Két (regularra módosított) géppuskás a gyümölcsöstől D-re foglalt a ligetben állást, onnan lődözött K felé, amivel akadályozták a D-re menő szovjet erősítéseket, de hatalmas szerepük nekik sem volt.

3., Dél: A legtöbb esemény itt történt. 5 szakasszal, majd fokozatosan az összes harckocsival, 4 aknavetővel, 2 századossal, 2 ATR-rel nyomultam itt előre. Egyrészt az út két oldalán a fák fedezékében, illetve az úttal párhuzamosan futó erdőben, ligetben. Az ellenállást legyűrtem, közben kaptam időnként tüzérségi támadást, de nem voltak hosszúak és elég jól megúsztam őket, csak egy Nimród lett KO, meg egy T-38-asnak szétment a lövege. A lelassulás az Almáskert és Templomdomb közötti, már É-i irányban kanyarodó útnál következett be a heves ellenállás miatt. A K-i iránybol védekezőket sikerült megfutamítani, de az ellenség folyamatosan tüzelt középről és küldte át a mezőn keresztül is D felé a felmentő seregeit, így csak igen lassan tudtam tovább haladni K, azaz a temlomdomb felé. Ezt akartam mindenképp elérni, mert a Don parti kicsi és az Almáskert-Templomdomb közti kicsi zászló mellett csak ezt találtam reálisan elérhető célnak. Persze a lelassulás amiatt is volt, h sokáig csak 2 T-38-as segítette a gyalogságot, másik kettő "kampány-jármű" volta miatt csak óvatosan, felderített részről szórta a géppuskatüzet a mezőn rohamozó muszkákra. Ja, közben még sikerült 2-3 ágyút, aknavetőkkel kilőni. Az idő azonban rohamosan fogyott... Annyit sikerült még elérnem, h kb. 2 szakasznyi erővel az É felé forduló úton pár háznyira előreküzdöttem magam, illetve 1 szakaszzal kelet felé kúszva, át a búzamezőn, majd a templomdomb tövében növő bokros részen megközelítettem a domb felső részén lévő erdőt (de még csak a bokrokban kúszva). Mikor láttam, h már jóval 40 kör felett járunk, összeszedtem a még lőszerrel rendelkező 5 T-38-ast, kilőttem a domb tetején lévő bunkert, majd huszáros rohamba kezdtem a dombtető felé, remélvén, h leküzdik az ellenállást, őket meg majd segíti a közben odaérő gyalogosszakasz
is. Ja, korábban még kilőttem az ellenség 2 kóricáló T-26-osát is. Az utolsó körben 4 T-38-as elérte a domb tetején lévő erdő
szélét, az 5.-et kilőtte egy ott lévő páncéltörő löveg, de látva a felé süvítő acélszörnyetegeket, végül jobbnak látta megadni magát. Itt lett vége, fuss el vége, szép volt, jó, volt, de a hibáim, meg a kampány-egységeim kímélése miatt nem alakítottam kimagaslót.

HIBÁIM:
-A 149-es és 81es spottert csak küldözgettem, mire odaértek már nem volt a tüzérségin csapás megkezdésére idő
-A később jövő gyalogos századdal sokáig nem csináltam semmit (ez mondjuk abból is adódott, h kampány-egységeim százada volt, akiket óvni akartam, amennyire lehet. De igazából sokáig nem is ütköztem sehol olyan mértékű ellenállásba, h éreztem volna, oda kell küldjem őket utánpótlásnak
-2 T-38-as szakasszal szintén sokáig csak lapultam, hátul, félve az AT gun-októl (később azért bevetettem őket)
-Aaz É-on előrenyomuló 2 szakaszt túl óvatosan, ezért túl lassan vittem előre, így ők szinte egyáltalán nem befolyásolták a csata kimenetelét - illetve elfoglaltak egy 100-as zászlót, ami azért nem rossz.

Megjegyzések a szkenárióval kapcsolatban:
-Don túlpartjára lehetne egységeket rakni, akik lövik a mi, parton menö egységeinket (én féltem is ettöl, ezért sem azt választottam fő támadási iránynak)
-A mezőn át középről D felé rohamozó szovjetek könnyű célpontok voltak, más kérdés, h a MI viselkedése miatt ez gyakorlatilag kikerülhetetlen.
-Nekem kicsit sok volt már ennyi egységet irányítani, a 2+ század elég lett volna, efölött kicsit már elveszünk a sok egység irányításában.
443 levél
Válasz 06.08.29. 19:00 #3692
uhu
No, ígértem HMP 01, 02 beszámot, íme 'e a 01-ről:

Általános megjegyzések:
-Térkép jól megcsinált, hangulatos
-A Toldi II-esek reálisak júniusban? (1. t. pc. ho. csak júliusban érkezik meg)
-Jó, hogy rövid és gyors, nem tart évekig végigvinni
-Összességében kicsit könnyű volt, alapbeállításokkal (ráadásul közben úgy vigyáztam a 4 rajomra, mint a hímes tojásra) - pár gyalogos egységem módosítva lett (azaz Veteran szintűek lettek, de ők csak az erdőből lövöldöztek, óvatosan), a kampány miatt, cserébe viszont vigyázni kellett rájuk, mert továbbvittem őket, XP, stb.
-Summa summarum: nagyon élvezetes pálya!

Eredmény: Total Victory

***Spoiler!***


A D-i irányból, a gyalogsággal az erdő takarásában mentem, majd kúsztam a nagy épület vonaláig. A gp., 2 mortar, company HQ, 3 raj, spotter ott maradt az erdöszélén, rögtön az induló árok után. Késöbb jött fast-tal a Csaba, felderíteni, és beállt az elsö ház elötti erdöfolt takarásába, de közben a nagy épület is védte az ágyútól (erröl nem tudtam). Késöbb az ágyút sikerült kilöni aknavetővel, elöhoztam a harckocsikat is, Csabával elorerohantam, a házsor utáni kis ház védelmébe, sikerült kilöni a BA-64-et. Közben megindult az erdösávból, ahonnan eddig csak tüzeltem, a kúszás-mászás, késobb advance a föépület felé, a szovjet utánpótlást pedig a páncélosok vágták el, akik végig a házsor fedezékében harcoltak. Végül, mivel idő volt, pár egységgel berohantam a nagy házba, a szászlóhoz, ekkor már gyakorlatilag nem volt ellenállás, aki még éllt, kúszott K felé ki a pályáról.

HMP 02-ről beszámoló majd később.

3973 levél
Válasz 06.08.29. 15:18 #3691
Petyo
Naszóval.
A battlefronton aztat írták, hogy kell neki 500MHz, 16Megás vidikártya, 64Mega RAM, 1.2Giga szabad hely, és DirectX 8.0
Ez gondolom a minimum, de amit én a laptopra írtam, az azért jóval több, szal elvileg szépen kell futnia.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
443 levél
Válasz 06.08.29. 14:56 #3690
uhu
Utána kéne nézni, h mikor megjelent a játék, milyen gépekkel toltuk, és abból visszakövetkeztetni. Szerintem a kisebb, század nagyságrendű csaták jól elfutnak ilyen konfigon is, egy operation, vagy egy többezer pontos csata már erősen akadni fog. De, ha nem ez a fő szempont, akkor túl lehet élni - lényeg, h lehessen tolni!
3973 levél
Válasz 06.08.29. 14:45 #3689
Petyo
Igen köszönöm, de még nem tudtam megnézni, mert itt a melóhelyen nem tölthetem le őket.
Bátor vagyok? miért? Nem játékra veszem a gépet, de szupi lenne, ha elfutna rajta. Gondolod hogy 1,4GHz meg 512 Ram kevés lenne?
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
443 levél
Válasz 06.08.29. 14:29 #3688
uhu
Elmenni, bzitos elmegy, de hogy milyen sebességgel...elég bátor vagy.

Emaileket megkaptad?
3973 levél
Válasz 06.08.29. 13:28 #3687
Petyo
jóvanna, még nem fejeztem be. min. 2 hete nem volt a kezemben CM.

Szerintetek egy 1,4GHz-es 512MBRAM-al 64Megás vidikártyával Laptopon elmenne a CM? Mert úgy néz ki, hogy veszek egyet, és mekkora jóság lenne ha futna rajta. (elvileg a gépigénynek megfelel, nem?)
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
3973 levél
Válasz 06.08.29. 13:25 #3686
Petyo
Mit szolnál valami teszthez? esetleg egy operation?

Amúgy én valahogy nem szeretem a quick battle-kat, valahogy olyan semmilyenek, se történet se semmi.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
636 levél
Válasz 06.08.29. 13:22 #3685
Herrera
Már hogy ne lenne...Figyelmeztetlek, hogy az eddigi egyetlen teszter (Petyo) sem jelzett még vissza. Német oldalról játszva mondjuk úgy 'challenging'. Mail ment.
'The owls are not what they seem'
5408 levél
Válasz 06.08.29. 13:07 #3684
Pras
Üdvözlet!

Most, hogy iskolakezdés, érettségi-évi vérszívás eljövendett vala, nincs valakinek valami jó kis home-made pályája? Szeretnék a tanulás he... mellett valami értelmes dolgot is csinálni, de csak úgy "á la natur" nincs gyomrom beletenyerelni valami Quick Battle-be
pras_kukac_citromail_pont_hu-ra legyen szíves valaki bármit is küldeni a szegény éhezőnek. AAR-rel hálálnám meg.
636 levél
Válasz 06.08.29. 12:58 #3683
Herrera
Ok. Csak pár sort írtam, siettem. Nézd meg a képeket, az beszédesebb. Ja, nem írtam (bár a képekből látszik), 28-72 major defeat lett. Érdekes viszont, hogy az oroszok morálja csak 48% volt. Aki kihoz legalább egy minor defeat-et, ahhoz beíratkozom egy CM tanfolyamra .
'The owls are not what they seem'
3973 levél
Válasz 06.08.29. 12:32 #3682
Petyo
Herrera!

Megjött a méled. Ha otthon nyugodt körülmények között géphez kerülök, akkor válaszolok majd, na meg a jegyzeteim is otthon vannak.
Most a melóhelyről netezek.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
3973 levél
Válasz 06.08.28. 21:17 #3681
Petyo
A két bug-ról nem tudtam.
Viszont ez a páncéltörős dolog nem egyedi eset habár kétségtelenül nagy tett.
Herrera írta nem is rég, hogy lőtte ki a Nimródja a SU-85-öst.
Nekem pedig a pop guns and elephants pályán szintén nem túl közelről egy 37mm-es PAK-om lőtt ki egy T-34-et. Igaz űrméret feletti, üreges töltettel.
mindenesetre grat a legénységednek
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
3973 levél
Válasz 06.08.28. 21:13 #3680
Petyo
Bocsesz félreértettelek, kétszer is.
Mondjuk szvsz a szovjet pct-k jobbak, mint a harckocsik.
Mármint a szovjet járgányok rosszul lőnek, keveset élnek. Bár ha betalál mondjuk a 85-ös, az jóóóó
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
443 levél
Válasz 06.08.28. 20:11 #3679
uhu
Úgy látszik, ma rámjött a szófosás, vagy úgy van ez, mint a mondás szerint a szexben: aki nem csinálja, az beszél róla..

Először is 2 újabb találos kérdés:

1., CMBB Bug 1.: tudtátok, h az egyik patch óta a védekező oldal védműveinek a pontszáma beleszámít a támadó okozta veszteségbe? Ráadásul ez Quick Battle, Scenario szinten egyaránt megtalálható. Példa: a HMP 02 - Korotoak pályán, alapbeállításnál ez 341 pont, vagyis jogosulatlanul ennyivel több pontot kapunk támadóként.
-Megoldás: ha támadóként vagyunk, akkor miután elmentettük a végeredményt, indítsuk újra a legelső olyan mentést, ahol még biztosan nem okoztunk az ellenfélnek veszteséget, és nyomjunk Surrendert. Ekkor megláthatjuk, mennyi pontot kaptunk jogtalanul, ezt kivonjuk a tényleges harcért kapott pontjainkból és az arányok alapján megállapítjuk a tényleges végeredményt. Védekezésnél kicsit nehezebb, ilyenkor ki kell mindenkit küldeni a pályáról, és úgy megnézni, mennyit kapott a támadó jogtalanul. Ha pl. bunkereket nem tudtunk kivinni, akkor az szívás, marad a saccolás.

2., CMBB Bug 2.: tudtátok, h Quick Battle-ban, függetlenül attól, h egy előre elkészített pályát töltünk be, a friendly side a tengelycsapatoknál MINDIG nyugat, míg a szovjeteknél mindig kelet? Ez ugye akkor a legdurvább, ha mondjuk egy bekerítést akarunk modellezni, mert akkor az ellenség, pánik esetén mindig birka módjára rohan felénk, vagy gyorsan megadja magát, ami ugye nem túl reális... Ja, és emellett az összes egység az alapbeállítási irányban néz (pl. szovjetek nyugatra), ami mondjuk egy bunkernél elég gázos. Egyetlen vígasz, hogy a szkenárióknál működik a beállított friendly side (igaz, eddig abban a hitben voltam, h ott sem, de a Korotojak pályánál előzőleg megnéztem a beállítást és meglepődve tapasztaltam, h tényleg É felé futnak

A végére egy örömhír: sikerült még pár napja 3 db 47mm-es páncéltörő ágyúval (conscript, green, veteran), 2 db KV-I M41-est kilőnöm!!!
Az idő felhős volt, nappal, a távolság 2-300m, az esély a sikerre pedig 'Rare'!!! Igaz, mindkettő csak abadoned lett, de a célnak megfelelt, előbukkahattak vackaikból az addig lapuló T-38-asaim és Pz IVF1-em! Amúgy, hogy mennyire kicsi az esély, az bizonyítha, h utána fraps felvétel kedvéért visszatöltöttem az állást, ahol pont az oldalát mutatja az egyik fenevad, én meg mindhárom ágyúmmal megcélzom - nos, kb. 10.-re sikerült elérnem, h ismét kilőjék a dögöt. Szóval vannak néha mókás dolgok! (hasonló dicsőséges tett volt, mikor a veteran 40mm-es AT Gun-om 2 T-34 M41-et kilőtt, a harmadiknak meg megrongálta a lövegét). Természetesen Vitézségi Érdemrendet kaptak a kezelők!
443 levél
Válasz 06.08.28. 17:43 #3678
uhu
A válasz helyes, namármost ezek szerint én voltam a tudatlan, mert az elmúlt éveket abban a homályban játszottam, h a TRP csak a tüzérségi megfigyelőknek segít és fogalmam sem volt, mi az a boresighted. Hát ez van...dehát jobb később, mint soha!
443 levél
Válasz 06.08.28. 17:38 #3677
uhu
Hehe, ez olyan, mint a Zrinyi II, ami előbb lett kész, mint az I?
(Az I ugyebár sosem lett kész.)
123 levél
Válasz 06.08.28. 16:44 #3676
kiskorúbézoltán
Visszaolvastam én valameddig mikor elkezdtem foglalkozni a CM-nel , de nem emlékeztem rá , sry .
Csak a magyar oldal játszható ?

Én tudom mi a TRP (magyarul : rögzítőpont) , csak azt nem tudtam , hogy uhu a játékban lévőt említette vagy a valósat .

"tehát nagyot nem kell taktikázni a gép ellen"
Ne vedd komolyan , csak kommunista propaganda , nem szokásom pixelszásáim "életét" fölöslegesen kockáztatni .
Egyébként a páncéltörők a szivem csücskei nem a hk-k , rendszerint hozom velük a 3:1-es arányt .
3973 levél
Válasz 06.08.28. 15:56 #3675
Petyo
Ja, nem az, bocs, csak azt írtad visszaolvastad a topcot ezért hittem, hogy tudod. sry.
Sz'al a HMP egy magyar pályacsomag (Hungarian Mission Pack), amit mi készítettünk közösen, és már külföldön is "piacra dobtunk"
Ez annyit tesz, hogy angol nyelvű a briefing, és így külföldiek is játszhatnak vele, amúgy meg persze teljesen ingyenes a dolog. Viszont a battlefront fórumán kedvező fogadtatásre talált.
Ja és ha nem egyértelmű (mert volt olyan külföldi úriember, akinek nem volt az, de tekintsd ezt kötelező figyelmeztetésnek), akkor ez a magyar katonákról/történelemről szól, és a magyarokkal kell benne játszani.

A TRP az egy olyan pont, amit a tüzéreid előzetesen már bemértek/belőttek maguknak, így ha oda vezényelsz tüzet, akkor az hamarabb fog "megérkezni" és pontosabb is lesz a tűzvezetés.

"tehát nagyot nem kell taktikázni a gép ellen"
azért kell néha ha másért nem, akkor a veszteségek csökkentéséért, és a sikeresebb befejezésért.
Az olyan apró finomságokról nem is beszélve, hogy pl. hogy használd sikeresen páncélosaidat... pl.: utcasarkon toronnyal elfordulva "benézni", stb... sz'al vannak nyalánkságok, amikre csak később jön rá az ember.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
123 levél
Válasz 06.08.28. 15:07 #3674
kiskorúbézoltán
Petyo
"Remélem azért a HMP-t is kipróbálod!"

Hmm , láma kérdés , de az mi ?

uhu

Miután kihagytam pár évet a műfajból nekem most szinte minden meglepetés ...
Amúgy meg a Vörös Hadsereg előtt úgysem áll meg senki , tehát nagyot nem kell taktikázni a gép ellen .

A játékban lévő TRP vagy az IRL TRP (Target Reference Point) érdekel ?



Megérkezett a CM-pakkom , egész kellemes mennyiségű olvasnivalót mellékeltek hozzá .
3973 levél
Válasz 06.08.28. 14:59 #3673
Petyo
Azaz! Csak most én neveztem Torda 2-nek, mert tervezek egy "első részt" is.
Lényegében kész is, csak asszem a briefingen van mit faragni, mintha egy-két nevet még nem írtam volna be. Bár nem emlékszek már teljesen, mert marha rég volt a kezemben, úgy általában CM is. (meg belefogtam egy új,nagy projektbe)
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
636 levél
Válasz 06.08.28. 13:59 #3672
Herrera
Te Petyo, én teszteltem tordai pályát (Nem,nem,soha!). Vagy az a Torda 2?
'The owls are not what they seem'
3973 levél
Válasz 06.08.28. 13:40 #3671
Petyo
Persze, persze küld a magyar Biltongot, meg a többit.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
3973 levél
Válasz 06.08.28. 13:39 #3670
Petyo
Most kapásból 3 pályát tudnék mondani ami végstádiumban van. A Torda 2-t (elsőrész még nincs) a szentesit mag a Székesfehérvárosat. Az utobbinál konrad lektorrálását várom, de lehet, hogy anélkül adom le.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
443 levél
Válasz 06.08.28. 13:04 #3669
uhu
Jaja, meg szóljatok, küldjétek a már kész, tesztelt, újabb magyar küldetéseket, nehogy kimaradjon a kampányomból!!
Néztem a Proving Grounds-on, ott alig van fenn magyar pálya...
443 levél
Válasz 06.08.28. 13:02 #3668
uhu
Ha érdekel, átküldhetem a 41, 42, 43-as magyar módosítású Biltong kampány excell fájlokat, egy csomó mindent fejlesztettem is benne - igazi profi lettem BCR készítés terén.

(42, 43, 44-es waffen-ss harccsoport fájlok is vannak, csak most csak Önöknek, most vigyék, amíg a készlet tart! )

Oksa, majd küldöm a cuccokat, meg a beszámolót.
443 levél
Válasz 06.08.28. 12:57 #3667
uhu
>>Asszem megvárom a cm-hez készülő kampányrendszert inkább

Nem akarom magam ismételni, de van hozzá kampányrendszer, elképesztő részletességű kidolgozottsággal. Annyi, h manuálisan játszod, excell táblázat, és dobokócka/elektronikus dobókocka segítségével. Én évek óta ezt tolom, és hihetetlenül élvezetes (és addiktív...).

A Panzer Command szerintem már a trailer alapján sem volt ígéretes...
4695 levél
Válasz 06.08.28. 12:41 #3666
szedrencs
Ezt láttátok?

http://www.ww2steel.com/CM/Combatmission.html
4695 levél
Válasz 06.08.28. 12:37 #3665
szedrencs
Én már egy ideje pihentetem a játékot, de lassan összehozhatnánk a HMP 2. részét, ha készült elég pálya azóta. Mert ugye eléggé jó volt a fogadtatása.

Épp a már vagy 4 éve húzódó, térképes, webes multikampánnyal cseszem el a szabadidőmet - amelynek a taktikai szintjét még nem tudjuk melyik játékban fogjuk lejátszani - ahelyett, hogy Red Orchestráznék.
3973 levél
Válasz 06.08.28. 12:32 #3664
Petyo
Azt azért ugye tudod hogy a CM hiányos élet később komolyabb betegségekhez vezethet?
A magyar harccsoporthoz milyen módosítások szükségesek a Biltong kampányban?
Az infómban megadott címre küldheted a képet. Köszönöm!
Szerintem nyugodtan beírhatod ide a beszámolót, had olvassa mindenki!
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
443 levél
Válasz 06.08.28. 12:06 #3663
uhu
Hmm, nem akarom, h nagyképűen hangozzon, de azért nehogy azt gondold, h pár hét után nagyon megismerted a játékot.
Még, jópár évvel a megjelenés után is tud újat mutatni még nekem is a program.

Amúgy, ki mit tud a TRP-kről? Én pl. most tudtam meg egy rendkivül fontos "apróságot". (A 'boresighted' dologra gondolok.)

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.