Fórum » Beszélgetés a játékokról
Combat Mission
Szerintem én majd csak akkor fogom beszerezni, amikor megjelenik már az összes modul, s akkor egyben megveszem őket...
Igen. Írtam róla hírt is.
Múlt hét óta előrendelhető a Commonwealth Forces. 35 dolcsi...Ha valaki most egyben megrendeli az alap CM:BN-t és a modult, 65 dollár az ár. Aki meg tavaly kipengetett 60 dollárt az alapjátékért, megszívta (mint pl. én is .
Ez így furcsa és felejtős is. Jöhetne már a keleti front, de az eddigiekből okulva ott is okosan kell majd rendelni/várni.
Ez így furcsa és felejtős is. Jöhetne már a keleti front, de az eddigiekből okulva ott is okosan kell majd rendelni/várni.
'The owls are not what they seem'
Pras nem tudott valamiért patchelni, meg azt hiszem a játszós gépe is gallyra ment és a laptopján nem indult el.
A hatástűz volt ennyire pontatlan: a korábbi körökben volt a bemérés és elkezdte szórni az áldást ennyivel odébb.
A hatástűz volt ennyire pontatlan: a korábbi körökben volt a bemérés és elkezdte szórni az áldást ennyivel odébb.
Miért nem folytatjátok? Pedig vannak még itt lehetőségek
Az aknavetők ennyivel mellé szórták a teljes áldást? Nem csak a bemérő lövéssel szarakodtak? Olyan velem is viszonylag gyakran előfordul, hogy a spotter nem látja a becsapódást ezért küldenek még egyet és még egyet.. Körönként egyet mindig máshova aztán mikor telibe veri egy rajomat akkor leállítom
Az aknavetők ennyivel mellé szórták a teljes áldást? Nem csak a bemérő lövéssel szarakodtak? Olyan velem is viszonylag gyakran előfordul, hogy a spotter nem látja a becsapódást ezért küldenek még egyet és még egyet.. Körönként egyet mindig máshova aztán mikor telibe veri egy rajomat akkor leállítom
Itt az új év és mivel úgy néz ki, már nem fogjuk folytatni Prassal az elkezdett csatát, így megosztom veletek annak leírását, plusz képeit. Elég izgalmas, de a baj, hogy a legizgalmasabb résznél vége. Én szóltam...
===TERV===
praslacko_terv1.jpg
A balszárnyon a 3. szakasszal és egy M8-as önjáró löveggel kicsit hasonló módon nyitok, mint krieger (ugyan ezen térképen játszódó csatában), bár már nem vagyok olyan öntelt, mint akkor. Nincsen átkaroló támadásra félretett szakasz. A 3. szakasz feladata itt a feltartóztatás és a minél nagyobb veszteség okozása. Emiatt az egyik géppuskás és két raj a sövényes kert felős végébe szalad, hogy onnan fogadja a németeket. Míg egy raj és egy másik géppuskás (ez kísértetiesen ugyan az a húzás, mint kriegerrel és ezért félek, hogy Pras ellenlépéseket tesz ha olvasta az előző AAR-t) teammel két félhernyóban átrongyolunk a farmhoz és bevesszük. Aztán igyekszünk tovább tartani, mint kriegerrel szemben, aki kb 1 perc alatt kifüstölt. Azonban - a tanulópénzt megfizettem - annak az volt az oka, hogy közepesen képzett és alacsony motivációjúak voltak a csapataim. Ezt a hibát többé nem követem el.
Középen, a faluban helyeztem el az összes szakasz aknavetőseit egy rádiós jeep és a lőszerhordozók társaságában. Innen hívok tüzet két pontra. Egyrészt a templomra (mivel ezt krieger is az első körben sikeresen elfoglalta, gondolom Pras is megteszi) így ide nyugodtan szórhatom a gránátokat. A másik a jobbszárnyam ellen indulható németek (ha jönnek) elleni csapás. Mindkettőt rózsaszín krumpli jelző a képen.
Ezen kívül középen van a 4. szakasz is, amiknek a képen látható raja és a géppuskása rohan előre. A gpu feladat elfoglalni a kőhidat és annak pereme mögül lőni a templomnál feltűnő németeket, míg a raj előretör a folyóparti sövényig és ott figyel és véd.
praslacko_terv2.jpg
Ennek a rajnak a másik fele, már csak a jobbszárnyat ábrázoló tervre fért rá. Az ő feladatuk felszaladni a dombra és a jobbszárnyamat védeni, amit a múltkor teljesen elfelejtettem ész ez adta meg a végső pofont a teljes kudarc előtt.
A 2. szakasz a félhernyókon várja a megindulást. Ők első fázisban a legjobboldali szárnyamhoz törnek előre és igyekeznek megakasztani, majd megsemmisíteni az innen történő német előrenyomulást. Ha ez sikerül (vagy elmarad a német roham) akkor innen kell majd előre nyomulniuk a németek falujába és balra kanyarodva lehetőleg felgöngyölíteni a német állásokat.
===1.kör===
Nagyon bizakodóvá tett ez az első kör. (csak nehogy elbízzam magam) Pras se lövetett meg engem tüzérséggel, így kár volt az óvatosság, hogy a balszárnyon lévő sövényes kertbe nem mertem bemenni az önjáró löveggel. Az én tüzérségem meg a templomnál (bár nem sok minden látszik) de kis veszteséget biztos okozott az ott mászkáló németek között.
A farmot elérte a két félhernyó és kipakolták a rajt, meg a géppuskást és az egyik hernyó észrevett egy Opel Blizet, amit géppuskával úgy megsorozott, hogy tönkre ment a motorja és a kiugráló német raj se járt különbül. Aztán a középső részen a folyó menti sövényhez küldött másik raj egy másik Opel Blitzet vett észre az első Opel mögött és kézifegyverekből tüzet nyitnak rá, de a távolság túl nagy, hogy komoly kárt tegyenek benne. Mindenesetre úgy néz ki, mintha ezek ketten a farmot akarták volna befoglalni, csak megelőztük őket: hurrá!
A jobbszárnyon semmi esemény, mindenki halad a kijelölt pozíciója felé.
===pár perc===
Pras támadása a farm ellen elbukott. Két raja menekül a fák közé, de tűz alatt állnak. praclacko_01.jpg Sajnos nem elég puska lövi őket, mivel a félhernyóm takarásban van a farm mögött, így azt kicsit szögbe kellett hozni. Másrészt a középen lévő rajom, ami elég jól be tudja szűrni ezt a részt, most több felől tüzet kap: egyrészt a templom sarkánál felállított 75millis páncélelhárító ágyúból, másrészt a jobbszárnyam felé induló németektől. Itt - ismerve Pras óvatosságát - szerintem egy védelmi vonalat állított fel (legalábbis úgy néz ki). Ezért felesleges, hogy én is védekezzek ezen az oldalon. Emiatt óvatos támadásba fogok átmenni az itt található másfél szakaszommal. praclacko_02.jpg Azonban az előbb említett sövényes rajom (akit három oldalról lőnek) vissza fogom vonni. Egyelőre csak egy a veszteségük és nem is pánikolnak, de az a 75milis elég szigorú a templomnál, plusz a jobbszárnyamon (ahol majd támadni fogok) feltűnik a sarokban egy Puma. Ez gáz, de reménykedek a jó kis bazookákban (ezen az oldalon ugyanis semmi komoly cuccom sincs, csak gyalogság). De mivel - szerintem - Pras védelmi vonalat alakított is ki, aminek egyik támasza ez a Puma, ezért meghívok két aknavető tüzet vonalban a feltételezett védelmi állásai ellen. Remélem még 4 perc múlva is ott lesznek és talán a Puma is kap egyet (bár ennek minimális az esélye).
Visszatérve a bal szárnyra. Szóval a farmon lévő raj és a géppuskás elég szépen aprít, csak kevesen vannak. De nem tudok utánpótlást küldeni, mert nincs hova. Csak az a két ház használható, ami már foglalt. Ezen kívül van két istálló, de azokból szarul látnak ki. Szóval a szakasz többi egysége marad a legbaloldalibb kis zárt kert felső végében, ahonnan szuper a kilátás a templomra és az oda berohanó rajokra (azonban ezeket csak riogatja a tüzünk, sebesülést nem látok Pras oldalán). Viszont ő is nyitja a szárnyat a balomon (neki jobbszárny) és az alacsony sövényhez küld pár egységet, de ezeket is látjuk...
===6. perc===
Megérkezik Pras zárótüze. Valami keményebb anyag ez, biztos nem 60-as aknavető. Legalább 80-as. Két helyre jön az áldás: az egyik a balszárnyamnál lévő győzelmi zóna rész, ahol fás liget van és szerencsére nem tartózkodik senki. A másik hely, ugyan ennek a győzelmi zónának a középső szakaszomnál lévő csúcsa (a második képen lehet majd látni).
Nézzük a képeket (és a szektoraimat):
Balszárny praclacko_03.jpg: Itt látható PrasCo zárótüze az üres ligetbe. Két veszteség így is ér: az egyik a liget baloldalán álló félhernyó géppuskása, akit repesz öl meg, de a század pk (Black Hawk Down-t nézhetett bevetés előtt a tábori moziban) felugrik a forgatható 50-eshez és folytatja a tüzelést, míg a lábánál sírva borulnak a véres bajtárs tetemére.
A másik veszteség a ligetről jobbra, a hídon felállított géppuska egyik kisegítő személyzete. A géppuska továbbra is szórja a lefogó tüzet Pras legjobbszárnyán lévő két német egység felé.
A farmon is ér egy veszteség, bár hihetetlen számomra, hogy a totál előretolt farmházban lévő egységemet nem érik komolyabb veszteségek. Az előző körben előre küldtem egy félhernyót, hogy a géppuskájával segítse a farmot védők maroknyi csapatát. Na ez a jármű alighogy elfoglalta a helyét, máris kilőtték a géppuskást. Más azonban itt nem veszi át a helyét, úgyhogy ezzel a járművel vissza fogok vonulni. És valakit felveszek géppuskásnak. Annyi látható még ezen a képen, hogy van ez a kis önjáró lövegem. Ezt pár körrel ezelőtt (látva, hogy nyerésre állunk a farm körül) előre küldtem, hogy lője szét a templomot. Azonban ekkor elkezdett tolatni a jobbszárnyammal szemben álló Puma, fel egy kis dombra és attól féltem, hogy belátja az önjárómat és ki fogja csinálni a 20milissel, ezért inkább visszatolattam a liget mögé takarásba. Na ekkor jött Pras áldása, de szerencsére az önjárónak nem lett baja.
Középső szektor praclacko_04.jpg: Itt az látható, hogy hova csapódnak PrasCo gránátjai a lerombolt hídtól felém. Itt egyetlen egység van kitéve a tűznek, egy raj, akiket ide-oda kúszatok a területen, hogy azért itt maradjanak (például ők látják a Pumát, illetve a templom sarkában meghúzódó 75 milis páncéltörő ágyút. Másrészt nem akarom, hogy ezek (pct ágyú és Puma) kinyiffantsák őket. Na most még a tűzcsapás miatt is arrébb kell kúszniuk.
És végül a jobbszárny praclacko_05.jpg: ahol ugye vonalban nézünk farkasszemet egymással. Folyamatos a tűzpárbaj, de nincsenek veszteségek. Látszik itt a Puma is a távolban. Ellene szerzek bazookákat. Ide a gyalogosok már lábon érkeztek, de előre küldtem a félhernyókat, hogy beszálljanak a rajok ás felvegyék a Bazookákat, amiket a járművekben tárolnak. Ha megjön az aknavetős támogatás Pras vonala ellen, akkor a (ha Isten is megsegít) megindítjuk itt a támadást.
===9. perc===
Megérkezik a várva várt aknavető tüzünk. De hova??? Sírva fakadok. Alig maradt pár gránátunk, azt meg ellövik a fenébe. praslacko_06.jpg A képen bejelöltem, hogy hova kértem a csapást és ehelyett hova kaptam. Kivárva a középső vonalas tüzet, mert az kb oda jött ahova kéne - kivéve, hogy a többsége a sövényen kívülre hullott - de ami a másik tapasztalat: sose kérj aknavető tüzet fás területre. A lombkoronák megvédik PrasCo káposztazabálóit.
Leginkább a templom zavar, ugyanis ott az előző körben kilőtték az egyik (eddig hatékonyan harcoló) félhernyómat: gyanítom, hogy a sarokban megbújó 75mm-es páncéltörő ágyú a felelős. Jó lett volna revansot venni rajta azzal, hogy aknavető tűz végez a kezelőkkel. Ez most a nagy semmibe hullik. De legalább nem a saját csapatokra: ez is valami. Amúgy nem értem mi a fenéért van ez az eltolódás, hisz a tisztek akik vezetik a tüzet pontosan rálátnak a célra. Ez valami program hiba lehet.
Mindegy, a jobbszárnyamon elkezdtem az előre nyomulást a kis erdőbe és talán még tovább is indulok, hisz azt terveztem, hogy amíg tart a pánik az aknáim miatt (ami most lehet, hogy elmarad) az alatt rohanom le Pras állásait. Most kétszeresen kockáztatnom kell: egyrészt nem biztos, hogy Pras katonái beijedtek és hát ők vannak állásba, mi pedig védtelenül. Másrészt ha rosszul időzítek, a saját aknáim végeznek az embereimmel. Ez utóbbi esetben megnyílik előtte az út a védtelen centrumomhoz. Viszont ha nem megyek, akkor ő ül rajta a kétcsillagos győzelmi zónán, tehát muszáj támadnom.
===TERV===
praslacko_terv1.jpg
A balszárnyon a 3. szakasszal és egy M8-as önjáró löveggel kicsit hasonló módon nyitok, mint krieger (ugyan ezen térképen játszódó csatában), bár már nem vagyok olyan öntelt, mint akkor. Nincsen átkaroló támadásra félretett szakasz. A 3. szakasz feladata itt a feltartóztatás és a minél nagyobb veszteség okozása. Emiatt az egyik géppuskás és két raj a sövényes kert felős végébe szalad, hogy onnan fogadja a németeket. Míg egy raj és egy másik géppuskás (ez kísértetiesen ugyan az a húzás, mint kriegerrel és ezért félek, hogy Pras ellenlépéseket tesz ha olvasta az előző AAR-t) teammel két félhernyóban átrongyolunk a farmhoz és bevesszük. Aztán igyekszünk tovább tartani, mint kriegerrel szemben, aki kb 1 perc alatt kifüstölt. Azonban - a tanulópénzt megfizettem - annak az volt az oka, hogy közepesen képzett és alacsony motivációjúak voltak a csapataim. Ezt a hibát többé nem követem el.
Középen, a faluban helyeztem el az összes szakasz aknavetőseit egy rádiós jeep és a lőszerhordozók társaságában. Innen hívok tüzet két pontra. Egyrészt a templomra (mivel ezt krieger is az első körben sikeresen elfoglalta, gondolom Pras is megteszi) így ide nyugodtan szórhatom a gránátokat. A másik a jobbszárnyam ellen indulható németek (ha jönnek) elleni csapás. Mindkettőt rózsaszín krumpli jelző a képen.
Ezen kívül középen van a 4. szakasz is, amiknek a képen látható raja és a géppuskása rohan előre. A gpu feladat elfoglalni a kőhidat és annak pereme mögül lőni a templomnál feltűnő németeket, míg a raj előretör a folyóparti sövényig és ott figyel és véd.
praslacko_terv2.jpg
Ennek a rajnak a másik fele, már csak a jobbszárnyat ábrázoló tervre fért rá. Az ő feladatuk felszaladni a dombra és a jobbszárnyamat védeni, amit a múltkor teljesen elfelejtettem ész ez adta meg a végső pofont a teljes kudarc előtt.
A 2. szakasz a félhernyókon várja a megindulást. Ők első fázisban a legjobboldali szárnyamhoz törnek előre és igyekeznek megakasztani, majd megsemmisíteni az innen történő német előrenyomulást. Ha ez sikerül (vagy elmarad a német roham) akkor innen kell majd előre nyomulniuk a németek falujába és balra kanyarodva lehetőleg felgöngyölíteni a német állásokat.
===1.kör===
Nagyon bizakodóvá tett ez az első kör. (csak nehogy elbízzam magam) Pras se lövetett meg engem tüzérséggel, így kár volt az óvatosság, hogy a balszárnyon lévő sövényes kertbe nem mertem bemenni az önjáró löveggel. Az én tüzérségem meg a templomnál (bár nem sok minden látszik) de kis veszteséget biztos okozott az ott mászkáló németek között.
A farmot elérte a két félhernyó és kipakolták a rajt, meg a géppuskást és az egyik hernyó észrevett egy Opel Blizet, amit géppuskával úgy megsorozott, hogy tönkre ment a motorja és a kiugráló német raj se járt különbül. Aztán a középső részen a folyó menti sövényhez küldött másik raj egy másik Opel Blitzet vett észre az első Opel mögött és kézifegyverekből tüzet nyitnak rá, de a távolság túl nagy, hogy komoly kárt tegyenek benne. Mindenesetre úgy néz ki, mintha ezek ketten a farmot akarták volna befoglalni, csak megelőztük őket: hurrá!
A jobbszárnyon semmi esemény, mindenki halad a kijelölt pozíciója felé.
===pár perc===
Pras támadása a farm ellen elbukott. Két raja menekül a fák közé, de tűz alatt állnak. praclacko_01.jpg Sajnos nem elég puska lövi őket, mivel a félhernyóm takarásban van a farm mögött, így azt kicsit szögbe kellett hozni. Másrészt a középen lévő rajom, ami elég jól be tudja szűrni ezt a részt, most több felől tüzet kap: egyrészt a templom sarkánál felállított 75millis páncélelhárító ágyúból, másrészt a jobbszárnyam felé induló németektől. Itt - ismerve Pras óvatosságát - szerintem egy védelmi vonalat állított fel (legalábbis úgy néz ki). Ezért felesleges, hogy én is védekezzek ezen az oldalon. Emiatt óvatos támadásba fogok átmenni az itt található másfél szakaszommal. praclacko_02.jpg Azonban az előbb említett sövényes rajom (akit három oldalról lőnek) vissza fogom vonni. Egyelőre csak egy a veszteségük és nem is pánikolnak, de az a 75milis elég szigorú a templomnál, plusz a jobbszárnyamon (ahol majd támadni fogok) feltűnik a sarokban egy Puma. Ez gáz, de reménykedek a jó kis bazookákban (ezen az oldalon ugyanis semmi komoly cuccom sincs, csak gyalogság). De mivel - szerintem - Pras védelmi vonalat alakított is ki, aminek egyik támasza ez a Puma, ezért meghívok két aknavető tüzet vonalban a feltételezett védelmi állásai ellen. Remélem még 4 perc múlva is ott lesznek és talán a Puma is kap egyet (bár ennek minimális az esélye).
Visszatérve a bal szárnyra. Szóval a farmon lévő raj és a géppuskás elég szépen aprít, csak kevesen vannak. De nem tudok utánpótlást küldeni, mert nincs hova. Csak az a két ház használható, ami már foglalt. Ezen kívül van két istálló, de azokból szarul látnak ki. Szóval a szakasz többi egysége marad a legbaloldalibb kis zárt kert felső végében, ahonnan szuper a kilátás a templomra és az oda berohanó rajokra (azonban ezeket csak riogatja a tüzünk, sebesülést nem látok Pras oldalán). Viszont ő is nyitja a szárnyat a balomon (neki jobbszárny) és az alacsony sövényhez küld pár egységet, de ezeket is látjuk...
===6. perc===
Megérkezik Pras zárótüze. Valami keményebb anyag ez, biztos nem 60-as aknavető. Legalább 80-as. Két helyre jön az áldás: az egyik a balszárnyamnál lévő győzelmi zóna rész, ahol fás liget van és szerencsére nem tartózkodik senki. A másik hely, ugyan ennek a győzelmi zónának a középső szakaszomnál lévő csúcsa (a második képen lehet majd látni).
Nézzük a képeket (és a szektoraimat):
Balszárny praclacko_03.jpg: Itt látható PrasCo zárótüze az üres ligetbe. Két veszteség így is ér: az egyik a liget baloldalán álló félhernyó géppuskása, akit repesz öl meg, de a század pk (Black Hawk Down-t nézhetett bevetés előtt a tábori moziban) felugrik a forgatható 50-eshez és folytatja a tüzelést, míg a lábánál sírva borulnak a véres bajtárs tetemére.
A másik veszteség a ligetről jobbra, a hídon felállított géppuska egyik kisegítő személyzete. A géppuska továbbra is szórja a lefogó tüzet Pras legjobbszárnyán lévő két német egység felé.
A farmon is ér egy veszteség, bár hihetetlen számomra, hogy a totál előretolt farmházban lévő egységemet nem érik komolyabb veszteségek. Az előző körben előre küldtem egy félhernyót, hogy a géppuskájával segítse a farmot védők maroknyi csapatát. Na ez a jármű alighogy elfoglalta a helyét, máris kilőtték a géppuskást. Más azonban itt nem veszi át a helyét, úgyhogy ezzel a járművel vissza fogok vonulni. És valakit felveszek géppuskásnak. Annyi látható még ezen a képen, hogy van ez a kis önjáró lövegem. Ezt pár körrel ezelőtt (látva, hogy nyerésre állunk a farm körül) előre küldtem, hogy lője szét a templomot. Azonban ekkor elkezdett tolatni a jobbszárnyammal szemben álló Puma, fel egy kis dombra és attól féltem, hogy belátja az önjárómat és ki fogja csinálni a 20milissel, ezért inkább visszatolattam a liget mögé takarásba. Na ekkor jött Pras áldása, de szerencsére az önjárónak nem lett baja.
Középső szektor praclacko_04.jpg: Itt az látható, hogy hova csapódnak PrasCo gránátjai a lerombolt hídtól felém. Itt egyetlen egység van kitéve a tűznek, egy raj, akiket ide-oda kúszatok a területen, hogy azért itt maradjanak (például ők látják a Pumát, illetve a templom sarkában meghúzódó 75 milis páncéltörő ágyút. Másrészt nem akarom, hogy ezek (pct ágyú és Puma) kinyiffantsák őket. Na most még a tűzcsapás miatt is arrébb kell kúszniuk.
És végül a jobbszárny praclacko_05.jpg: ahol ugye vonalban nézünk farkasszemet egymással. Folyamatos a tűzpárbaj, de nincsenek veszteségek. Látszik itt a Puma is a távolban. Ellene szerzek bazookákat. Ide a gyalogosok már lábon érkeztek, de előre küldtem a félhernyókat, hogy beszálljanak a rajok ás felvegyék a Bazookákat, amiket a járművekben tárolnak. Ha megjön az aknavetős támogatás Pras vonala ellen, akkor a (ha Isten is megsegít) megindítjuk itt a támadást.
===9. perc===
Megérkezik a várva várt aknavető tüzünk. De hova??? Sírva fakadok. Alig maradt pár gránátunk, azt meg ellövik a fenébe. praslacko_06.jpg A képen bejelöltem, hogy hova kértem a csapást és ehelyett hova kaptam. Kivárva a középső vonalas tüzet, mert az kb oda jött ahova kéne - kivéve, hogy a többsége a sövényen kívülre hullott - de ami a másik tapasztalat: sose kérj aknavető tüzet fás területre. A lombkoronák megvédik PrasCo káposztazabálóit.
Leginkább a templom zavar, ugyanis ott az előző körben kilőtték az egyik (eddig hatékonyan harcoló) félhernyómat: gyanítom, hogy a sarokban megbújó 75mm-es páncéltörő ágyú a felelős. Jó lett volna revansot venni rajta azzal, hogy aknavető tűz végez a kezelőkkel. Ez most a nagy semmibe hullik. De legalább nem a saját csapatokra: ez is valami. Amúgy nem értem mi a fenéért van ez az eltolódás, hisz a tisztek akik vezetik a tüzet pontosan rálátnak a célra. Ez valami program hiba lehet.
Mindegy, a jobbszárnyamon elkezdtem az előre nyomulást a kis erdőbe és talán még tovább is indulok, hisz azt terveztem, hogy amíg tart a pánik az aknáim miatt (ami most lehet, hogy elmarad) az alatt rohanom le Pras állásait. Most kétszeresen kockáztatnom kell: egyrészt nem biztos, hogy Pras katonái beijedtek és hát ők vannak állásba, mi pedig védtelenül. Másrészt ha rosszul időzítek, a saját aknáim végeznek az embereimmel. Ez utóbbi esetben megnyílik előtte az út a védtelen centrumomhoz. Viszont ha nem megyek, akkor ő ül rajta a kétcsillagos győzelmi zónán, tehát muszáj támadnom.
JPG bőven elég. Aztán told fel egy képmegosztóra. Lehet a kepfeltoltes.hu is, bár ez sokaknak lassú. Én az imageshack.us használom. Ez jobb. És ott a linket bemásolod ide a topikba és akkor meg tudjuk nézni.
Ja és JPG v. BMP minőségben kéne csinálni a képeket?
Feltettem a Fraps-ot. Lassacskán kipróbálom szerintem.
Hát megnyomod a PrntScrn gombot, aztán Alt-Tab-bal átváltasz a desktopra, ahol indítasz egy Paintet (vagy bármilyen képszerkesztő progit) és nyomsz benne egy Ctr-V-t. Akkor megjelenik a kép a képszerkesztőben és elmented.
Ha win7-d van akkor ez nem működik, akkor be kell szerezned valami képlopó progit (pl Fraps) és azt elindítani játék előtt, aztán játék közben nyomogatod azt a gombot, ami be van állítva a képlopó progiban a capture-nek.
Ha win7-d van akkor ez nem működik, akkor be kell szerezned valami képlopó progit (pl Fraps) és azt elindítani játék előtt, aztán játék közben nyomogatod azt a gombot, ami be van állítva a képlopó progiban a capture-nek.
Ha elmondod, hogy hogyan kell csinálni, akkor szívesen csinálok a csatáimról képeket, s szívesen leírom az eseményeket.
Kösz. Jó volt a leírás! Legközelebb pár képet is mellékelj! Nagyon jó.
A gép automatikusan elfogadja a tűzszünetet.
Nekem volt olyan csatám ahol hatalmas mészárlás után a vége előtt fél órával ajánlottam tűszünetet mert minden target zone az enyém volt, de az ellenfél nem adta fel és folytattuk a harcot a megtépázott csapatokkal. A végére nekem kevesebb mint 10 emberem maradt lőszer szinte semmi, ő pedig kevesebb mint 30 emberrel ért el minor victoryt. Nem hittem el, hogy meg tudta csinálni mert Összességében sokkal több embert veszített mint én. Mindenesetre az is egy feeling amikor azon izgulsz, hogy talál-e a katonád néhány 9mm-es lőszert a halottaknál az MP40-esébe amivel legalább visszalőhet.
Nekem volt olyan csatám ahol hatalmas mészárlás után a vége előtt fél órával ajánlottam tűszünetet mert minden target zone az enyém volt, de az ellenfél nem adta fel és folytattuk a harcot a megtépázott csapatokkal. A végére nekem kevesebb mint 10 emberem maradt lőszer szinte semmi, ő pedig kevesebb mint 30 emberrel ért el minor victoryt. Nem hittem el, hogy meg tudta csinálni mert Összességében sokkal több embert veszített mint én. Mindenesetre az is egy feeling amikor azon izgulsz, hogy talál-e a katonád néhány 9mm-es lőszert a halottaknál az MP40-esébe amivel legalább visszalőhet.
Ma neki álltam egy kicsit CM-ezni, persze jó szokásomhoz híven az SF-el és az Afganisztánnal. Ha nem baj, röviden elmesélném a két csatám történetet:
1. Afganisztán, az afgánokkal kellett megvédenem egy dombra épült "központot".
Ellenem 1 század specnazos + 3 BMP volt. Nekem durván 100 emberem volt, 4 db nehézgéppuskával, meg vagy 6 RPG-vel, illetve pár mesterlövész kószált még a vonalaim környékén. Az elején a domb alján, nyílt mezőn lévő specnazosokkal vettük fel a harcot, kb 3-4 emberük eleste után elérték az első épületeket, közben az egyik BMP-jük elkezdte lőni az embereimet a gépágyújával. A mesterlövészeim továbbra is megpróbálták távol tartani az oroszokat az első vonaltól, de ez nem teljesen jött össze, mert az oroszok közben elkezdték a tüzérséggel lőni az 1. és 2. vonalamat....
Gyakorlatilag a 3. percben már a teljes 1. vonalat kiírtották. Ezután viszonoztuk a tüzérségi tüzüket aknavetőkkel, de csak pár sebesült lett az eredmény...
Az oroszok beásták magukat az én volt első vonalamban, ami a település első, legalsó épületeit jelentette. Mire az ellenség nagyobbik fele beköltözött az 1. vonalba, már durván 7-8 halottjuk és legalább ugyanennyi sebesültjük volt. Közben 2 nehézgéppuskával tűzalá vettem az orosz gyalogosokat, akik így további veszteségeket szenvedtek, illetve abbahagyták az előrenyomulást a középső részen. Egy BMP-vel megpróbálták áttörni a 2. vonalat, de a szemközti házban lévő nehézgéppuska megkopogtatta a páncélzatát és mozgásképtelenné tette. A járművet elhagyó gyalogságból 2 ember meghalt azelőtt, hogy elérhette volna az út mellett lévő épületet. A BMP végig lőtte azt az épületet, ahol a nehézgéppuskásom volt, aminek hatására 8 emberem halt meg, vagy vált hosszú távon harcképtelenné. Mivel ezután nem kavart nagyobb bajt a mozgásképtelen BMP leküldtem egy RPG-s csapatot, akikkel biztos ami biztos alapon kb 20 méterről telibe lövettem az oldalát...
Miután végetért a BMP-s balhé az oroszok a két szárnyon próbáltak meg áttörést elérni. Itt érdemes megjegyezni, hogy bal és jobb oldalon csak egy kopár, meredek emelkedő van, így az ottani támadás egy félig-meddig öngyilkos támadás volt. A bal oldalon támadó mintegy 10-12 katonát veszteség nélkül lemészároltuk, ezzel ellentétben a jobboldalon áttörték a 2. vonal szélét, lerohanták a lövészárkot, s szószerint lemészárolták a benne fetrengő 10 emberemet, utána nehézgéppuskával lövettem őket, aminek hatására megrohamozták a legközelebbi épületemet, s sikerrel elfoglalták.
A teljes jobboldali harc nem tartott tovább 6-7 percnél, de ezalatt meghalt mintegy 6-8 emberem, s elveszítettem a jobb szélső állásomat + az egyik épületemet. Végül 10 percnyi várakozás után tűzszünetet ajánlottam a gépnek, aki boldogan elfogadta, s kihozta, hogy én vagyok a nap hőse és enyhénszolva megnyertem a csatát.
2. Szíria, egy elhagyatott völgyében játszódott le. A völgy egyik oldalán az egyik domb takarásában egy 12 harckocsiból álló sorfal várta, hogy a völgy túloldalán felbukkanjanak az amerikai harckocsik. Nekünk csak modernizált t-62MV-ink voltak, de már járt hozzájuk páncéltörő rakéta! Az első percek tehetetlensége után az amerikaiak megindultak a völgy másikoldala felé, pont úgy ahogyan vártam. A felbukkanó 2 Abramst rövid úton kilőttük. Az egyik már az első lövedéktől felrobbant, ami a motorja környékén kapta el, míg a másik csak mozgásképtelené vált, s kilőtte az egyik páncélosomat, a másiknak pedig megkopogtatta a páncélját aminek hála a személyzet 2 tagja meghalt, s a páncélos tűzvezető rendszere megszünt. Mivel még mozgásképes volt, kivontam a sorfalból, s utasítottam a személyzetet a páncélos elhagyására. Közben megjött a forradalmi gárda és a mechanizált gyalogság erősítésként. A pályaszéli dombon lévő mechanizált gyalogosokat utasítottam a járművek elhagyására, s az irányítottpáncéltörő rakétáik tűzkészültségbe helyezésére. Innen tökéletes kilátás volt az egész pályára, így az itt lévő rakétások időnként elpuffogtattak pár irányított rakétát az amik irányába, ami néha talált, néha nem, de legalább az amik adrelalin szinte megvolt...
Mivel az amik nem szánták el magukat támadásra, előre küldtem 2, utasoktól megfosztott BMP 1-est azzal a provokatív szándékkal, hátha támadást indítanak miattuk. Nos, ez nem jött be, viszont minimálidőn belül volt 2 égő BMP 1-es roncs, benne a halott személyzetével. Ezután 3 köztársosági gárdás, modernizált t-72-essel indítottam támadást a dombok mögül, de sajnos kilőtték mind a három páncélosomat... de legalább 1 abrams mozgásképtelenné vált. Valami isteni csoda folytán végre megindult egy abrams a vonalaim felé, de azt is csak mozgásképtelenné tudtam tenni, mert Face-to-Face nem igazán tudtuk kilőni a páncélosaikat... mondjuk visszalőni se tudott, mert a tűzvezető rendszerét gajra vágta a becsapódó kb 30 lövedék... Miközben a mozgásképtelen ami m1-essel játszadoztam megérkezett az amerikai gépesített gyalogság... Megpróbálták rohammal elvinni a páncélosaimat, aminek csak 4 kilőtt Stryker lett az eredménye... + a kiugráló s végül lelőtt 20 gyalogos... Vártam 5 percet, s mivel nem történt semmi tűzszünetet ajánlottam. Az eredmény TOTÁLIS győzelem lett
1. Afganisztán, az afgánokkal kellett megvédenem egy dombra épült "központot".
Ellenem 1 század specnazos + 3 BMP volt. Nekem durván 100 emberem volt, 4 db nehézgéppuskával, meg vagy 6 RPG-vel, illetve pár mesterlövész kószált még a vonalaim környékén. Az elején a domb alján, nyílt mezőn lévő specnazosokkal vettük fel a harcot, kb 3-4 emberük eleste után elérték az első épületeket, közben az egyik BMP-jük elkezdte lőni az embereimet a gépágyújával. A mesterlövészeim továbbra is megpróbálták távol tartani az oroszokat az első vonaltól, de ez nem teljesen jött össze, mert az oroszok közben elkezdték a tüzérséggel lőni az 1. és 2. vonalamat....
Gyakorlatilag a 3. percben már a teljes 1. vonalat kiírtották. Ezután viszonoztuk a tüzérségi tüzüket aknavetőkkel, de csak pár sebesült lett az eredmény...
Az oroszok beásták magukat az én volt első vonalamban, ami a település első, legalsó épületeit jelentette. Mire az ellenség nagyobbik fele beköltözött az 1. vonalba, már durván 7-8 halottjuk és legalább ugyanennyi sebesültjük volt. Közben 2 nehézgéppuskával tűzalá vettem az orosz gyalogosokat, akik így további veszteségeket szenvedtek, illetve abbahagyták az előrenyomulást a középső részen. Egy BMP-vel megpróbálták áttörni a 2. vonalat, de a szemközti házban lévő nehézgéppuska megkopogtatta a páncélzatát és mozgásképtelenné tette. A járművet elhagyó gyalogságból 2 ember meghalt azelőtt, hogy elérhette volna az út mellett lévő épületet. A BMP végig lőtte azt az épületet, ahol a nehézgéppuskásom volt, aminek hatására 8 emberem halt meg, vagy vált hosszú távon harcképtelenné. Mivel ezután nem kavart nagyobb bajt a mozgásképtelen BMP leküldtem egy RPG-s csapatot, akikkel biztos ami biztos alapon kb 20 méterről telibe lövettem az oldalát...
Miután végetért a BMP-s balhé az oroszok a két szárnyon próbáltak meg áttörést elérni. Itt érdemes megjegyezni, hogy bal és jobb oldalon csak egy kopár, meredek emelkedő van, így az ottani támadás egy félig-meddig öngyilkos támadás volt. A bal oldalon támadó mintegy 10-12 katonát veszteség nélkül lemészároltuk, ezzel ellentétben a jobboldalon áttörték a 2. vonal szélét, lerohanták a lövészárkot, s szószerint lemészárolták a benne fetrengő 10 emberemet, utána nehézgéppuskával lövettem őket, aminek hatására megrohamozták a legközelebbi épületemet, s sikerrel elfoglalták.
A teljes jobboldali harc nem tartott tovább 6-7 percnél, de ezalatt meghalt mintegy 6-8 emberem, s elveszítettem a jobb szélső állásomat + az egyik épületemet. Végül 10 percnyi várakozás után tűzszünetet ajánlottam a gépnek, aki boldogan elfogadta, s kihozta, hogy én vagyok a nap hőse és enyhénszolva megnyertem a csatát.
2. Szíria, egy elhagyatott völgyében játszódott le. A völgy egyik oldalán az egyik domb takarásában egy 12 harckocsiból álló sorfal várta, hogy a völgy túloldalán felbukkanjanak az amerikai harckocsik. Nekünk csak modernizált t-62MV-ink voltak, de már járt hozzájuk páncéltörő rakéta! Az első percek tehetetlensége után az amerikaiak megindultak a völgy másikoldala felé, pont úgy ahogyan vártam. A felbukkanó 2 Abramst rövid úton kilőttük. Az egyik már az első lövedéktől felrobbant, ami a motorja környékén kapta el, míg a másik csak mozgásképtelené vált, s kilőtte az egyik páncélosomat, a másiknak pedig megkopogtatta a páncélját aminek hála a személyzet 2 tagja meghalt, s a páncélos tűzvezető rendszere megszünt. Mivel még mozgásképes volt, kivontam a sorfalból, s utasítottam a személyzetet a páncélos elhagyására. Közben megjött a forradalmi gárda és a mechanizált gyalogság erősítésként. A pályaszéli dombon lévő mechanizált gyalogosokat utasítottam a járművek elhagyására, s az irányítottpáncéltörő rakétáik tűzkészültségbe helyezésére. Innen tökéletes kilátás volt az egész pályára, így az itt lévő rakétások időnként elpuffogtattak pár irányított rakétát az amik irányába, ami néha talált, néha nem, de legalább az amik adrelalin szinte megvolt...
Mivel az amik nem szánták el magukat támadásra, előre küldtem 2, utasoktól megfosztott BMP 1-est azzal a provokatív szándékkal, hátha támadást indítanak miattuk. Nos, ez nem jött be, viszont minimálidőn belül volt 2 égő BMP 1-es roncs, benne a halott személyzetével. Ezután 3 köztársosági gárdás, modernizált t-72-essel indítottam támadást a dombok mögül, de sajnos kilőtték mind a három páncélosomat... de legalább 1 abrams mozgásképtelenné vált. Valami isteni csoda folytán végre megindult egy abrams a vonalaim felé, de azt is csak mozgásképtelenné tudtam tenni, mert Face-to-Face nem igazán tudtuk kilőni a páncélosaikat... mondjuk visszalőni se tudott, mert a tűzvezető rendszerét gajra vágta a becsapódó kb 30 lövedék... Miközben a mozgásképtelen ami m1-essel játszadoztam megérkezett az amerikai gépesített gyalogság... Megpróbálták rohammal elvinni a páncélosaimat, aminek csak 4 kilőtt Stryker lett az eredménye... + a kiugráló s végül lelőtt 20 gyalogos... Vártam 5 percet, s mivel nem történt semmi tűzszünetet ajánlottam. Az eredmény TOTÁLIS győzelem lett
Szia!
OK, felrakom majd újra, esetleg feldarabolom több részre. Szólok, ha megvan.
OK, felrakom majd újra, esetleg feldarabolom több részre. Szólok, ha megvan.
Szia uhu!
Lenne egy probléma , a fájlok első része lejött de a második részt nem tudtam letölteni mert a netem mindig megszakadt.Feltudnád tölteni a második részt mégegyszer?.
Lenne egy probléma , a fájlok első része lejött de a második részt nem tudtam letölteni mert a netem mindig megszakadt.Feltudnád tölteni a második részt mégegyszer?.
A demo csatákat szívesen lejátszom veled ha arra vonatkozott a kérdés, de a teljes játékot nem akarom megvenni mert nekem meg a modern környezet nem jön be.
Töltsd le innen a demót, aztán ha úgy döntesz megéri akkor küld el privátban az msn címedet és segítek megrendelni.
Sziasztok! Meg tudnátok mondani, hogy mi a menete, ha meg akarom venni a legújabb CM-et? Az tudom, hogy a honlapjukon kell megrendelni, de az nekem nagyon "angol"! Gondolom,már volt erről szó ezen a fórumon, az is jó, ha a hozzászólás számát adjátok meg! Megéri egyáltalán?
Háát ha ennyire ember hiány van, akkor inkább maradok az Afganisztánnál, de nekem nincsen sok kedvem az amikkal v. éppen a németekkel verni egymást... az már olyan maradi!
Nem szeretek ruszkikkal lenni.
Nem hiszem. Még a külföldi közösségek sem. Normandyval barátkozzál.
Ja az is, már alig várom
És a JagdPanther
Meg a kanadaiak meg a lengyelek meg a luftwaffe és a schutzstaffel
Tudom, hogy ez itt off, de a Panzer Corps Italian campaign-ján fellelkesülve (valamint azért, mert az East Fronthoz és a CMBB-hez is csináltam magyar kampányt), kitaláltam, hogy csinálhatnánk egy Hungarian campaign-t. A kampány vonulata, céljai, lehetséges befejezései, lehetséges pályáiról elképzelések megvannak, tehát a "játékdizájneri" munkát vállalom, viszont pályákat sosem csináltam, illetve nyilván kéne majd mind a pályákat, mint a kampányt tesztelni. Láttok benne fantáziát? Aki részt tudna venni benne, az kérem jelentkezzen nálam.
"Jobb később, mint soha" mottó mentén végre feltöltöttem a bmp könyvtárat. Majd kérek visszajelzést, hogy mennyire vagy elégedett!
Természetesen másnak is jogában áll letölteni.
https://rapidshare.com/files/3873296332/Bmp1.zip
https://rapidshare.com/files/3524804465/Bmp2.zip
Természetesen másnak is jogában áll letölteni.
https://rapidshare.com/files/3873296332/Bmp1.zip
https://rapidshare.com/files/3524804465/Bmp2.zip
Nézzétek meg ezt a taktikai gyorstalpalót hátha megjön a bátorságotok a játékhoz.
Hali!
Én mindig kapható vagyok egy jó csatára. Javaslom a pbem-et de ha ragaszkodsz a real time-hoz azt is játszom veled néhányat, hogy lásd miért nem olyan jó
Én mindig kapható vagyok egy jó csatára. Javaslom a pbem-et de ha ragaszkodsz a real time-hoz azt is játszom veled néhányat, hogy lásd miért nem olyan jó
Ha felraknád egy oldalra azt megköszönném.Egy bizonyos lucky strike égbolt modjait én is letöltöttem de néhány "ütötte" egymást így nincs meg az összes.
Krieger folyamatosan játékpartnert keres. Ő biztosan kapható lesz.
Sziasztok!
Nekem is megvan ez a nagyszerű játék, csak ritkán tudok vele játszani. Azért írok, hogy ha valakinek lenne kedve kiprobálni a real-time online csatát én szívesen vállalkozok ellenfélnek. Az ai általában nem jelent nagy kihívást, ezért is próbálnám ki a játékot egy hús vér ellenfél ellen. Az ai eddigi tapasztalataim szerint lassan reagál és általában azt is rosszul teszi, így nem tul élvezetesek a csaták. Igaz csak veteranon játszok (bár a nehézségi szint tudtommal csak a parancsnoklási láncra van kihatással). Szóval ha valakinek van kedve játszani nyugodtan írjon, bár lehet nem leszek túl nagy kihívás mivel csak gép ellen játszottam eddig, és vannak még homályos részei a játéknak amiket nem értek még teljesen.
Nekem is megvan ez a nagyszerű játék, csak ritkán tudok vele játszani. Azért írok, hogy ha valakinek lenne kedve kiprobálni a real-time online csatát én szívesen vállalkozok ellenfélnek. Az ai általában nem jelent nagy kihívást, ezért is próbálnám ki a játékot egy hús vér ellenfél ellen. Az ai eddigi tapasztalataim szerint lassan reagál és általában azt is rosszul teszi, így nem tul élvezetesek a csaták. Igaz csak veteranon játszok (bár a nehézségi szint tudtommal csak a parancsnoklási láncra van kihatással). Szóval ha valakinek van kedve játszani nyugodtan írjon, bár lehet nem leszek túl nagy kihívás mivel csak gép ellen játszottam eddig, és vannak még homályos részei a játéknak amiket nem értek még teljesen.
Azt javasolnám, hogy másold át a BMP könyvtáramat (csak 1,5 giga : az évek alatt annyi jó modot raktam bele - részben német harckocsi "skinek" (pl. PzIVH, Párduc), magyarosított változatát, hogy nem tudnám neked kiválogatni. A háttérkép-horizont-égbolt modok és a szép arcok modok kötelezőek.
Ha gondolod, felrakom neked ingyenes tárhelyre, vagy kiírom dvd-re.
Ha gondolod, felrakom neked ingyenes tárhelyre, vagy kiírom dvd-re.
Igen, láttam, hogy évente akarják kiadni - ez azt is jelenti, hogy pl. 42-esben benne lesz Észak-Afrika ÉS a Szovjetunió is? Nem vagyok benne biztos...
A többit a Panzer Corps topicba írom ( http://www.pcdome.hu/forum.php?action=ll&t=21610 ), nem akarom összeoffolni a Combat Mission fórumot.
Úgyhogy ON: nem arról van szó, hogy nem jönne be az új generációs CM, csak tényleg szeretném előbb befejezni a CMBB-s kampányomat. Nem akarom, hogy az legyen, mint az East Front-nál, hogy a remek kis magyar harccsoportommal végigharcoltam a háborút, ott is már 44 vége felé jártam, mire megjelent a CM és innentől az East Front gyerekjátéknak számított, realitás terén...
A többit a Panzer Corps topicba írom ( http://www.pcdome.hu/forum.php?action=ll&t=21610 ), nem akarom összeoffolni a Combat Mission fórumot.
Úgyhogy ON: nem arról van szó, hogy nem jönne be az új generációs CM, csak tényleg szeretném előbb befejezni a CMBB-s kampányomat. Nem akarom, hogy az legyen, mint az East Front-nál, hogy a remek kis magyar harccsoportommal végigharcoltam a háborút, ott is már 44 vége felé jártam, mire megjelent a CM és innentől az East Front gyerekjátéknak számított, realitás terén...
A tájkép modot letöltöttem és szerintem sokkal élettel telibb lett a táj.
Most OFF leszek,csak érdekességként mostanában rátaláltam egy jó kis online játékra az Iron Crossra.Aki szereti a világháborút annak érdemes vele tennie egy próbát.
Most OFF leszek,csak érdekességként mostanában rátaláltam egy jó kis online játékra az Iron Crossra.Aki szereti a világháborút annak érdemes vele tennie egy próbát.
Azért nekem is bejött a CMSF, csak alig volt benne kihívás... kivéve, ha szírekkel voltál szírek ellen, akkor relatív kiegyensúlyozott volt...
Én AndrewTF modjait imádtam régen.
Illetve CMBO-hoz volt egy skót duda mod, ami nagyon megdobta a hangulatot, ha angolokkal játszottál.
Ezt meg mi csináltuk AndrewTF magyar egyenruha modjához.
Ki kellett cserélni a hajtóka zöldjét, mert túl sötétre csinálta meg Andrew, ami persze sokkal jobban nézett ki, de ez az autentikus.
Plusz én még rámontíroztam a saját vitézi jelvényemet is!
Hahahaha, ezt is én csináltam. Érdemes megnézni a ruszki katona kezét!
Jó, kicsit gagyi a Paintben rajzolt cucc, de azért jó poén volt. Elég jellemző, hogy azt a MODomat ki se tették, csak a Jeep-es mod képén látszik.
Illetve CMBO-hoz volt egy skót duda mod, ami nagyon megdobta a hangulatot, ha angolokkal játszottál.
Ezt meg mi csináltuk AndrewTF magyar egyenruha modjához.
Ki kellett cserélni a hajtóka zöldjét, mert túl sötétre csinálta meg Andrew, ami persze sokkal jobban nézett ki, de ez az autentikus.
Plusz én még rámontíroztam a saját vitézi jelvényemet is!
Hahahaha, ezt is én csináltam. Érdemes megnézni a ruszki katona kezét!
Jó, kicsit gagyi a Paintben rajzolt cucc, de azért jó poén volt. Elég jellemző, hogy azt a MODomat ki se tették, csak a Jeep-es mod képén látszik.
Persze a motor jobb és új lehetőségeket ad,nekem csak az a makett stílusú (vagy nem is tudom milyen) hangulat hiányzik.Egy CMBN rajongót sem szeretnék kritizálni ez csak a személyes véleményem.
Érdekesség(legalábbis nekem)Most találtam rá a CM mods warehouse ahol az összes részhez remek modokat lehet találni.Láttam is egy újonnan elkészített tájkép modot a CMBB-hez.Ti mint veterán játékosok milyen modokat tudnátok ajánlani?
Érdekesség(legalábbis nekem)Most találtam rá a CM mods warehouse ahol az összes részhez remek modokat lehet találni.Láttam is egy újonnan elkészített tájkép modot a CMBB-hez.Ti mint veterán játékosok milyen modokat tudnátok ajánlani?
Én ezt tök megértem. Először kicsit csodálkoztam, hogy a CMSF rajtam kívül senkinek se jön be. De aztán valahogy megértettem. Azt már kevésbé értem, hogy a CMBO jobban tetszik, mint a CMBN, mert hisz ugyan az a hadszíntér, csak egy sokkal szebb és jobb és érdekesebb motor, meg ai, meg irányítás. De ennek ellenére megértem persze. Nekem is van egy csomó ilyenem: pl a Ghost Reconból csak az első játék (és a két kiegje) tetszik, és ezek az új részek... háááááát nem nagyon. Főleg ez a legújabb része.
Na és egy kis CMBN reklám a végére: egy kicsit lökött fanatikus, iszonyat sok órát beleöl abba, hogy ilyen áldokumentum filmeket készítsen CMBN-nel. De azért jól néz ki, csak veszett sok idő. Én naponta csak egy részt birok megnézni (5-10 perc egy rész) és ez meg már legyártott vagy 15 részt.
Tales of Virtual Combat
Na és egy kis CMBN reklám a végére: egy kicsit lökött fanatikus, iszonyat sok órát beleöl abba, hogy ilyen áldokumentum filmeket készítsen CMBN-nel. De azért jól néz ki, csak veszett sok idő. Én naponta csak egy részt birok megnézni (5-10 perc egy rész) és ez meg már legyártott vagy 15 részt.
Tales of Virtual Combat
Az az igazság hogy nekem az első generációs CM játékok talán még jobban be is jöttek mint mostani utódaik.Valahogy az egész játéknak(grafikának) meg volt az a hangulata amit nekem az újabb részek nem tudnak visszaadni.Végül is a CMBO volt az ELSŐ és soha nem fogom elfelejteni ahogy az első csatám során a pegazus hidaknál a német páncélosaimmal elsöpörtem a brit vörös ördögöket.
Nem helyszínenként, hanem (háborús) évenként lesznek a kiegek.
Ami engem meglepett, hogy ez csak egy mission pack. Tehát ami a legeslegjobban hiányzott az alapjátékból (észak-afrika) azt még csak bele se tették. Ami ugye eleve röhej, mert az volt az indok, hogy akkor az összes egységet el kellett volna készíteni sivatagi színben is.... Komoly??? Ez egy érv?
Az árképzést én értem:
1. Nem egy CoD és milliók nem állnak sorban érte, tehát kevesebb játékostól kell beszedni a teljes fejlesztés árát.
2. Mégis beszarás hangulatos. És ezt a fejlesztők is tudják.
Te pontosan milyen újításokra gondolsz? Mert kb 99%ban az eredeti PzG. Ami nem baj, csak azért reméltem, hogy mondjuk 40% saját ötletet is belevisznek. Én kb annyit találtam, hogy vannak olyan egységek, amik kapcsolgathatók, hogy pl a 88-as az tud AT és AA is lenni. Ami klassz, meg jópofa, de cserébe kihagyták a teljes észak-afrikát.
Sajnálom, hogy nem nyerte meg a tetszésed (és a géped) a CMBN. Én már a CMSF-be is nagyon belezúgtam, ami igen kevés magyart csábított le a CMBB-ről. És úgy tűnik, hogy azért van egy-két magyar CMBN játékos, de ez se olyan horderejű, mint amilyen a CMBO volt annak idején. Pedig hát az is csak egy Normandy-s játék volt.
Én nagyon szeretem a CMx2 motort és bár nagyon hiányzik a Zrinyi meg a Csaba, de én már nem fogok soha visszatérni CMx1-es játékhoz.
Ami engem meglepett, hogy ez csak egy mission pack. Tehát ami a legeslegjobban hiányzott az alapjátékból (észak-afrika) azt még csak bele se tették. Ami ugye eleve röhej, mert az volt az indok, hogy akkor az összes egységet el kellett volna készíteni sivatagi színben is.... Komoly??? Ez egy érv?
Az árképzést én értem:
1. Nem egy CoD és milliók nem állnak sorban érte, tehát kevesebb játékostól kell beszedni a teljes fejlesztés árát.
2. Mégis beszarás hangulatos. És ezt a fejlesztők is tudják.
Te pontosan milyen újításokra gondolsz? Mert kb 99%ban az eredeti PzG. Ami nem baj, csak azért reméltem, hogy mondjuk 40% saját ötletet is belevisznek. Én kb annyit találtam, hogy vannak olyan egységek, amik kapcsolgathatók, hogy pl a 88-as az tud AT és AA is lenni. Ami klassz, meg jópofa, de cserébe kihagyták a teljes észak-afrikát.
Sajnálom, hogy nem nyerte meg a tetszésed (és a géped) a CMBN. Én már a CMSF-be is nagyon belezúgtam, ami igen kevés magyart csábított le a CMBB-ről. És úgy tűnik, hogy azért van egy-két magyar CMBN játékos, de ez se olyan horderejű, mint amilyen a CMBO volt annak idején. Pedig hát az is csak egy Normandy-s játék volt.
Én nagyon szeretem a CMx2 motort és bár nagyon hiányzik a Zrinyi meg a Csaba, de én már nem fogok soha visszatérni CMx1-es játékhoz.
Igen, láttam!
Egyedül az dühít, hogy ezért további pénzeket gombolnak le, ráadásul háborús helyszínenként! Jó játék, nem kérdéses, de azért, ha összevetem az árát a mostanság kiadott más játékkal, ami mondjuk über 3D-s grafikával rendelkezik, tele van renderelt filmekkel, stb. - tehát a gyártási költsége a többszöröse, akkor azért kicsit pofátlannak tartom ezt az árképzést.
Illetve, ha már a renderelt filmeknél tartunk, azért 2011-ben már beleférne 1-1 kis átvezető film az egyes küldetések között...Na mindegy.
Amúgy a gáma jó és az újítások, amelyek beraktak, mind ötletesek és növelik a játszhatóság színvonalát.
Egyedül az dühít, hogy ezért további pénzeket gombolnak le, ráadásul háborús helyszínenként! Jó játék, nem kérdéses, de azért, ha összevetem az árát a mostanság kiadott más játékkal, ami mondjuk über 3D-s grafikával rendelkezik, tele van renderelt filmekkel, stb. - tehát a gyártási költsége a többszöröse, akkor azért kicsit pofátlannak tartom ezt az árképzést.
Illetve, ha már a renderelt filmeknél tartunk, azért 2011-ben már beleférne 1-1 kis átvezető film az egyes küldetések között...Na mindegy.
Amúgy a gáma jó és az újítások, amelyek beraktak, mind ötletesek és növelik a játszhatóság színvonalát.
A PzChez nemsokára jön két DLC 5-5dolcsiért. Sokkal bővebb 39-es esztendő, megy 40es
Sziasztok!
Jó rég jártam itt...igaz jó régen nem is toltam a CMBB-t. Pedig már csak pár hónap a Biltong's kampányos, magyar harccsoportommal és vége lenne a háborúnak!
No, de nem is ezért írok most, hanem hogy rögtön OFF-oljak:
teljesen beszippantott a Panzer Corps - pont úgy, mint anno a Panzer General. Ami annyira nem meglepő, tekintve, hogy annak az újrahasznosított, grafikailag és néhány hasznos játékmenetbeli újítással megerősített változata.
UI: néztem a CMBN demóját, de egyrészt kicsit kevés hozzá a gépem (kb. 6 éve nem bővítettem, vagy még régebb óta...), meg az látszik, hogy sok mindent újra kell tanulni a CMBB-hez képest. Meg az is lehet, hogy megvárom a keleti frontot - ráérünk: addig elvagyok a Panzer Corps-sal, meg befejezem a CMBB-t.
Jó rég jártam itt...igaz jó régen nem is toltam a CMBB-t. Pedig már csak pár hónap a Biltong's kampányos, magyar harccsoportommal és vége lenne a háborúnak!
No, de nem is ezért írok most, hanem hogy rögtön OFF-oljak:
teljesen beszippantott a Panzer Corps - pont úgy, mint anno a Panzer General. Ami annyira nem meglepő, tekintve, hogy annak az újrahasznosított, grafikailag és néhány hasznos játékmenetbeli újítással megerősített változata.
UI: néztem a CMBN demóját, de egyrészt kicsit kevés hozzá a gépem (kb. 6 éve nem bővítettem, vagy még régebb óta...), meg az látszik, hogy sok mindent újra kell tanulni a CMBB-hez képest. Meg az is lehet, hogy megvárom a keleti frontot - ráérünk: addig elvagyok a Panzer Corps-sal, meg befejezem a CMBB-t.
Nagyon klassz képek!!!
A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.
Legnépszerűbb cikkek
- 1. Immár tényleg készül a The Witcher 4
- 2. Ezekkel a gondokkal foglalkoznak most a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl fejlesztői
- 3. Dragon Quest 3 HD-2D Remake teszt – Hősök őse
- 4. Chicken Police: Into the HIVE! teszt – A kotlós mindenségit!
- 5. Új gameplay-bemutatókon a Flint: Treasure of Oblivion
Legfrissebb fórumtémák
- 14:21
- Szét*** az ideg [5163]
- 08:53
- :::Music Club::: |House,Trance,Techno| [9492]
- 06:08
- Most akkor van A-Life 2.0 vagy nincs a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobylban? [hozzászólások] [1]
- 09:52
- PRIM teszt – Míg a halál el nem választ [hozzászólások] [1]
- 07:57
- Mit játszottál végig legutóbb? Értékeld! [1462]
- 18:47
- Touch Type Tale teszt – Egy középkori írnok kalandjai [hozzászólások] [2]
- 13:30
- S.T.A.L.K.E.R. 2 [37]
- 18:33
- Erre számíthatnak a Frostpunk 2 rajongói 2025-ben [hozzászólások] [2]
- 16:06
- Helyzetjelentés [157284]
- 13:23
- Sorozatok [10854]