Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Combat Mission

Combat Mission: Beyond the Overlord

Combat Mission: Beyond the Overlord
A legutóbbi Combat Mission: Beyond the Overlord cikkek, hírek
11392 levél
Válasz 05.03.08. 08:58 #2262
Lacko
off: Morello jól van. Most jelent meg egy cikke a főoldalon a Pacific Fighterről.
11392 levél
Válasz 05.03.08. 08:46 #2261
Lacko
Konrad!

kerestem neked a Dome-os letöltés rovatban a CMBB patcheket, hogy egyből tudd tölteni, de nem találtam meg, mert volt egyszer egy HDD krach és akkor megszűnt néhány file - úgy látszik ezek a patchek is köztük voltak
Milyen kiadású a CMBB-d? Battlefrontos vagy CDV-s? Ez fontos, mert nem mindegy, hogy melyik kiadásra melyik patchet rakod fel.
Pl ha van Waffen-SS a játékban, akkor Battlefrontos a kiadásod, de ha SS helyett valami Sturmtruppen vagy Waffengrenadier vagy valami hasonló hülyeség van, akkor CDV (a német törvények miatt) kiadásod van.
Elöbbi esetben a battlefront.com oldalára menj és ott keresd meg. Utőbbi esetben pedig a CDV.de oldalra. Ha nem megy, szólj, megkeresem én és kirakom a Dome-ra.
13057 levél
Válasz 05.03.07. 22:11 #2260
konrad
Hi PrasCo!

No, akkor beidul a keresgélés a patch-ekre! Amiket írtál apróságokat, gondolom kellenek és fontosak, ezért leszedem őket!
Egyetértek a "magyar fehérkeresztes" alakulatok megjelenítésével, már ha magyar vitézek is vitézlettek amottan! Mármint az általam szerkesztett map-en!

Egyébként érdekes, hogy tavaly feltártunk a (zámolyi) térségben egy - talán - páncélos lőállást és előkerült, talán egy SdKfz. páncélmaradvány (páncél-lemez)! De ami az érdekes, hogy a birodalmi kereszt nem fehérrel, hanem pirossal volt rá felfestve....és abban a térségben csak magyarok tevékenykedtek! (Ha minden igaz, akkor a május 08-án, a Zámolyi páncélos csaták 60. évfordulójára rendezett kiállításunkon e darabot is láthatjátok Ha valakit érdekel, a helyszínen készített fotót szívesen átküldöm!

Na, folytatom a pálya (scenario) szerkesztést....újból!
5407 levél
Válasz 05.03.07. 21:43 #2259
Pras
Üdv konrad!

Nem gond, én azért mindenképpen javaslom őket, mind a hármat (1.01, 1.02, 1.03) mert rengeteg apró, és mégis fontos (pl. páncélvastagság, vagy idő-gyakoriság) adatokat javítanak, amik azért dobnak az összképen. Főleg azért, mert ha 1.03-ban szerkesztesz pályát, egészen biztosan nem lesznek kompatibilitási problémáid.
"Egyébként" az 1.01-est "Magyar Javítás"-ként is szokták említeni, mert ez adja hozzá a játékhoz a magyar egységek modelljeit és textúráit. Kicsiség, de mégis jobb szívvel szemlél egy magyar fehérkeresztes Zrínyit végigvágtatni egy úton, mint egy annak kinevezett német rohamlöveget. Nem utolsósorban a magyar Panzer IV-esek (ééés Tigrisek pl. ) is kapnak szép magyar felségjelet.
A patcheket tudtommal mind letöltheted innen a Dome-ról, a HQ-n nincsenek fent, mert egyrészt marha nagyok (relatíve, nekünk meg ugye "reklámtárhelyünk" van), másrészt a Dome szerveren jobb és biztosabb helyük van, mint a Bocsaszervermostnemmegy-Letöröltempárdolgotrandomize UW-seknél. Bár az FW-hez képest ez is hatalmas előrelépés.
13057 levél
Válasz 05.03.07. 21:33 #2258
konrad
Köszi PrasCo! A "South"-al megpróbálom, bár sajnos pecsek nem állnak rendelkezésemre! A történeti forrásanyag szerint - ebben a térségben és azokban a napokban- a magyar katonáink Pz IV H harckocsikat használtak!
5407 levél
Válasz 05.03.07. 21:14 #2257
Pras
A magyar csapatok a CM felosztásában a "South" térképszektorban harcoltak, tehát a Preferences-ben arra állítsd be, és onnantól, ha a dátum is megfelelő, nem lesz gond. Patchek fent vannak, ugye? Különben a Csabából PSW222, a Zrínyiből StugIII, a Nimródból meg asszem Ostwind lesz.
Ezen a képen találsz egy olyan beállítást, hogy Region. Ennek az állása legyen a képen láható South-on, szerintem ez a probléma oka.
13057 levél
Válasz 05.03.07. 21:00 #2256
konrad
Helo Petyo!

Mindjárt kész a cd (50%-on), egyébiránt kb. 696 Mb-t. Ami Téged (minket) érdekel, mármint az eredeti német Dél-Hadseregcsoport térképei, a "Térképek-Karten Ungartn 44-45" mappában találod! De ezen kívül még megírtam Neked más mappákat is, amelyekben találhatsz 3d-s Nagy-Magyarország (domborzati) térképeket, fényképeket, német birodalmi jelzéseket, fotókat, sőt a Waffen-SS alakulatjelzőit is: mindezt eredeti doksikból! Remélem fel tudod őket használni , ezért jó csemegézést kívánok! (Persze azért annyi kérésem van, hogy privátan, csakis a többiek - Lacko, PrasCo, Szedrencs - közreműködésével használjátok az anyagot, mert sajna manapság sok az "idegen"! Ez az anyag pedig több éves kutatási kísérlet eredménye, amelyeket manapság nem nagyon tudunk fellelni a neten (Főleg a Bundes Archive-os anyagot)

Jahhh....pályaszerkesztés: amikor kiválasztanám az egységeket, akkor a magyar "egység-kiválasztásnál" le van tiltva a tengelyhatalmi rész, csak a németeket tudom választani!

Na, megíródott a cd is: konrad kamerad holnap postára dobja...
3973 levél
Válasz 05.03.07. 20:10 #2255
Petyo
köszönöm, köszönöm, köszönöm

Magyar efységek gyárilag is vannak a játékban
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
13057 levél
Válasz 05.03.07. 20:03 #2254
konrad
Üdv Uraim!

Hát sajons a map - 800x800-as- léptékével nem voltam tisztában, hogy az a 3d-ben 800 métert jelent. Tulajdonképpen ez a 14 km az a két település közötti távolságot jelenti, maga a "battlefield" az kb 4 km-en É-D irányban és 3 km-en Ny-K irányban zajlik (illetve zajlott). Ha kicsit nagyobbra veszem a térképet, akkor a Zámoly előterében található - és ma is meglévő - majorok körüli csatát talán le lehet modellezni! Valószínű, hogy az az alternatíva marad, hogy csökkentem a résztvevő - főleg német - felek "létszámát"! Apropó: ezen a csatatéren voltak magyar egységek is (2.m.kir. pc. hadosztály), ezen egységeket honnan tudok generálni? Bár láttam a HQ-n szépen megrajzolt magyar vitézeket, ezek gondolom letölthető addonok (1.5 Mb?).

Huhh Lacko! Az a Vértes sztori tényleg nehéz lehet: nekem ott van "birtokom" (Csókakő), és az valóban meredek, hegyes vidék. (cca. 400 m-el a tengerszint felett). Különben ezúton köszönöm a szerkesztési jótanácsokat, sokat jelentenek. Hál'istennek patak és híd nincs a küzdőtéren, így talán nem találkozom hasonló AI problémákkal, mint a Bécsi kapus eset!

Petyo! Írodik a térképes cd-d! Küldöm!

üdv:konrad
3973 levél
Válasz 05.03.07. 19:12 #2253
Petyo
Esetleg néhány cikk vagy írás, hogy a valóságban mi hogy történt. Bár lehet, hogy ez nem túl jó ötlet, mert akkor ki lehet találni a scenariok történéseit.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
4695 levél
Válasz 05.03.07. 18:51 #2252
szedrencs
Pras, egész jókat mondtál.

Én csak a CM keretein belül gondolkoztam, de lehetne mellé dobni egy kicsit résztelesebb - a briefingek szintjén túlmutató - HTML-es leírás a scenariókról, esetleg képekkel térképekkel (persze minden kis felbontású lenne, hogy ne tudják lenyúlni)

Vélemény?
5407 levél
Válasz 05.03.07. 17:21 #2251
Pras
Én ehhez annyit tudok hozzászólni, hogy...
@Petyo - Ez csak rajtad múlik, én ebbe nem ugatok bele. Ha szólsz, kirakom (bár megjegyzem, jobb' örülnék neki, ha min. egy hetet most csúszna a dolog, mert nem tudnék vele foglalkozni - ugye a Hun MP egy külön aloldalat kapna mindenképpen, és egyértelműen a legértékesebb része lenne a lapnak)
@Szedi - Jó ötletnek tartom! Én is gondolkodtam vmi "extrákon", de az én korlátolt fantáziámmal csak addig jutottam el, hogy vmi forrásanyagot (térképeket, bescannelt napiparancsot, ábrákat, leírásokat, magyar fegyverek leírását VAGY ilyesmi...) csapjunk hozzá, hogy tényleg ez legyen A! Hun MapPack, és ne "csak" egy kitűnő pályacsomag. Jó, most az angol és a magyar név tul. ugyanaz, de értem, mire gondolok?
3973 levél
Válasz 05.03.07. 17:13 #2250
Petyo
Hát nem is tudom. Én szerettem volna egybe kiadno sok küldit, hogy tényleg pályacsomag legyen. Persze pályákat folyamatosan lehet hozzá csinálni. Phase one? Éppenséggel azt is lehet. na majd megnézem, hogy állok, mert egy két briefing még hiányzik. Meggyőzhető vagyok
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
4695 levél
Válasz 05.03.07. 16:27 #2249
szedrencs
Nem akartok (akarunk?) hozzá készíteni egy szép kezdőképet is, amivel ki lehetne cserélni a standard cmbb kezdőt?

Csak kérdezem. Ha valakinek lennének jó, esteleg színes képei + 1-1 térkép, akkor szívesen összedobnék vmi. grafikai cuccot. (Bár a wargamert, meg haveromék együttesének a site-ját kellene csinálni, de már szívesen tennék vmit a magyar community-ért, ha már a scen. editáláshoz gyík vagyok, játszani meg nincs időm.)

off: Nem tudjátok mi van Morellóval?
11392 levél
Válasz 05.03.07. 15:50 #2248
Lacko
Petyo, szerintem tedd ki! Legyen a neve Phase One, mint a panzers-nek... aztán ha összeszedtél még egy adagot, az lesz a phase two...
5407 levél
Válasz 05.03.07. 15:46 #2247
Pras
Én is sokat ugattam, hogy "Ugyanhaddtegyemmárki", de Petyo mindig lezárta annyival, hogy "Majd egyben, ha kész lesz."
Helye már lesz neki...
11392 levél
Válasz 05.03.07. 15:37 #2246
Lacko
Ja! Lesz megjelenés? ez nem olyan, hogy örökké csináljuk...?
Jó legyenek screenek meg néhány nyálcsorgató élménybeszámoló (elegánsan: AAR). Akár innen a fórumról is bekopizhatod...
3973 levél
Válasz 05.03.07. 15:30 #2245
Petyo
De akkor hová lesz a meglepetés a megjelenéskor? max. egy-két szkrínsátot kirakhatok
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
3973 levél
Válasz 05.03.07. 15:29 #2244
Petyo
Saját operation volt. vagyis most is az. Azért nem toltam végig, mert olyan problémákba ütköztem, amit nem tudtam úgy megoldani, ahogy én akartam volna, és ettől elment tőle a kedvem. Pedig rengeteget dolgoztam vele. Hónapokat. Térképet szerezni, korabeli dokumentumokból kiszöszölni a csapatokat. kár érte.

Mások küldetéseit mindig becsülettel teszteltem/tesztelem.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
11392 levél
Válasz 05.03.07. 15:27 #2243
Lacko
Ja és Petyo... miért nem rakod ki az összes - már kész - magyar küldit a magyar CM oldalra? Tök jó lenne, ha kint lenne az összes, egy-egy screenshottal és leírással. A leírással nem kellene vacakolnod, mert a briefinget (nem az axis-t és az allied-ot, hanem az általánost) rakhatnád ki.
Lécci, léci, lécci.
3973 levél
Válasz 05.03.07. 15:25 #2242
Petyo
Szia savanyu!

Ez csak természetes, én jelentkezek tesztelésre. Máskor automatába elküldheted nekem, szívesen tesztelek bármikor. De nem ígérek azonnali választ, mert nem sok időm van. Vagyis változó.
Viszont te most orrba-szájba játszhatsz.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
11392 levél
Válasz 05.03.07. 15:24 #2241
Lacko
Na szép... szóval így tesztelsz? Lebuktál...

Amúgy az operation jó dolog általában. Pl még a CMBO-ban játszottam napokig egy Arnhemes operation-t meg egy Oroszlánfókásat. Nagyon nagy élmény volt.

Majd szeretnék egy ilyesmi hangulatút csinálni Krétásat, a Malemai reptérről CMAK-kal.
3973 levél
Válasz 05.03.07. 15:22 #2240
Petyo
Valójában, sohasem teszteltem végig. Csak az elsű ütközetet. A többit nem. Sz'al csak tippeltem.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
11392 levél
Válasz 05.03.07. 15:20 #2239
Lacko
ez érdekes, de nekem a a hosszú operation nem nagyon jött be. Egyszer csináltam egy 800 széles és maximum hosszú operation-t, őgy, hogy végig raktam oroszokkal és a németek az elejéről indulnak. És az lett, hogy hiába mentem tökre előre a németekkel, a következő napszakban már a hátamban voltak a ruszkik...
3973 levél
Válasz 05.03.07. 15:06 #2238
Petyo
Nem, akkorát valóban nem lehet csinálni. háromezer akárhány méterest max. Viszont Nowij Oskol-t pl. csak darabokban jeleníti meg.
Az nem scenario, hanem operation. Amikor elkezdődik az első ütközet, akkor a városnak csak kb. a felét jeleníti meg. Ahol harc folyik. Gondolom a további ütközetekben, amikor eltolódnak térben a harci cselekmények, akkor több részt is megjelenít.
Ez gondolom a könnyebb kezelés miatt van. Minek jelenítsen meg egy bazinagy üres városrészt, ahol semmi sem történik, kameramozgásnál meg fölöslegesen kell számolnia a gépnek egy csomót. De ez csak tipp.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
11392 levél
Válasz 05.03.07. 14:54 #2237
Lacko
Hülye mesterséges intelligencia... Annyi géppuskást raktam oda, mint a szemét, mégsem nagyon lőnek. Meg az MI nem használja a TRP-ket sem...

Van egy non-historical scenariom, ami Budai váras (abból kellett kiszednem a Bécsi kaput) és arról azt írták a scenario depo-n hogy egyedi a map design...
11392 levél
Válasz 05.03.07. 14:50 #2236
Lacko
de ugye azt jól tudom, hogy a 14 km az azért tényleg sok, annyi nem fér bele...
3973 levél
Válasz 05.03.07. 14:50 #2235
Petyo
Azért valljuk be Lacko, a kompromisszumok ellenére zsír lett a Sons of Zríny. Meg a többi Budapestes küldi.
Csak kár, hogy a kitöréskor a Széna téren nem nagyon van tüzérségi tűz.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
3973 levél
Válasz 05.03.07. 14:46 #2234
Petyo
"A 800x800 az alapm;ret. Ennél jóval nagyobbat is lehet készíteni. 3000x3000-est is. csak ezt megtölteni tartalommal jóval nehezebb."

khm...nem dicsekvésből, de Nowij Oskol....khmmm...

Ez a házat nem rakok emelkedőre dolog az egyik legidegesítőbb dolog az editorban.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
11392 levél
Válasz 05.03.07. 14:03 #2233
Lacko
A 14 km az nem kicsi!!!
Akkorát nem is kezel a CM. Az a 800x800 azt jelenti, hogy 800 méter!!! Tehát ha valódi 14 km-ert szeretnél, akkor 140000-as térkép kellene, de akkorát szerintem nem bír a CM. Szóval mindenképpen le kell kicsinyítened a terepet. Azaz ki kell választanod a csata egy olyan momentumát ami elfér egy 3km x 3km-es területen és ennek megfelelően csökkentened kell a résztvevő csapatokat is.

Az mázli ha nem túl nagy a szintkülönbség. Amikor Konrádon kondolkoztam, akkor nekem is inkább a Velencei tó jutott eszembe, mint a Vértes. mert a Vértes sokkal izgalmasabb, de állati nehéz megvalósítani CM-ben. (arra figyelj, hogy a küldetés általános beállításainál be tudod állítani, hogy egy szintkülönség hány métert jelentsen. <-- most még nem fontos, de később, jobb ha tudod)

Nyugodtan összecsaphatsz küldetést, csak utánna sokat teszteld és polírozd. Így lesz játszható. Jó, mondjuk ez nem igaz a történelmileg hiteles csatákra (pl pont arra, amit éppen csinálsz). De még az első CM-ben csináltam egy olyan pályát, amit negyed óra alatt raktam össze, mert pont olvastam egy érdekes szitut valamelyik könyvben és azt akartam lemodellezni és átérezni. Semmilyen térképem meg pontos csapatleírásom nem volt hozzá, ezért könnyű volt összedobni. Aztán teszteltem mindkét oldalról és alakítgattam rajta, amíg valami jó ki nem sült belőle. Mondjuk amcsikkal könnyebb volt, mert volt egy híd, amin a németeknek át kellett jönniük és ha a hidat a játék legelején az összes spotterrel elkeztem lövetni, akkor 2. körre felrobbant és a németeknek esélyük sem volt

Ja és még egy fontos tanács, nehogy szívj vele, mint én. A gépi játékos soha nem kel át a folyón ha nincs híd! Sőt, olyan küldetésben nem is játszhatsz gép ellen, amiben a gépi félnél egyetlen egy csónak is szerepel. egyszer pl csak látványnak betettem az angolokhoz egy csónakot és már akkor sem lehet egyjátékos módban németekkel lenni. Azaz felejts el a Ryan jellegű küldetést, hogy te vagy a német géppuskásokkal és az oroszok (gép) próbál átkelni a folyón csonakokkal. Ezt valamiért nem tudják megcsinálni a fejlesztők már a harmadik eresztésben sem.

És van még egy érdekesség, szintén a gép esetén: ha az út egy híd alatt vezet át, akkor sem megy át a gép. Pl az egyik Buda Vár-i küldetésemben úgy csináltam meg a Bécsi Kaput, hogy beraktam egy híd elemet. Csak kinézet miatt, mert így pont úgy nézett ki, mint a Bécsi kapu. De ki kellett szednem, mert az gép, ha oroszokkal volt, nem akart bemenni a kapun ("állt a T-34-es és nézett mint borjú a Bécsi Kapura" )
903 levél
Válasz 05.03.07. 13:55 #2232
savanyu
Szép jó napot!
Most momentán magas lázzal tartózkodom itthon, úgyhogy még a héten elkészül a Csata Nagykanizsa belvárosáért című pálya... Ha majd kész lesz, akkor vállalkozna valaki tesztelésre?
Dugjunk pulykákat a homérumba!
13057 levél
Válasz 05.03.07. 13:41 #2231
konrad
Szia Lacko!

Ahogy leírod, gondolom kemény lehetett a budai Vár környékét "lemodellezni"! Nekem talán annyiból szerencsésebb a helyzetem, hogy az terepszakasz, amely Szfvárt és Zámolyt tartalmazza, aránylag kevesebb szintkülönbség van. Maga az út és az azt közrefogó szántóföldek a valóságban a 160 és 214 magassági pontok között vannak, tehát elég csekélynek mondható a szintkülönbség. Azért hagytam "alapon" a map-méretét, mert a valóságban is aránylag kis távolságról - 14 km-ről - van szó, és a támadási kiinduló pontok (majorok, tanyák) pár km-re vannak az úttól, de ez igaz a másik oldalon védekező orosz erőkre is.

Amivel én is szintén szenvedtem, az a Zámoly faluba bevezető út, amely rettenetesen meredek és a falu 1/3-a is e meredek domboldalra épült. Nos megvan a magyarázata annak, hogy a map-re hiába rakosgattam a házakat, azok valóban nem jelentek meg. Most már értem ennek okát.

Az biztos, hogy sokat kell még tapasztalnom, de talán ettől tartok a leginkább amelyet Te is említesz: a játszhatóság és izgalom kialakítása. Persze gondolom egy egy scenarión sokat kell és lehet csiszolgatni: természetesen ezt tervezem jómagam is, semmiképp sem azt, hogy összecsapom őket. Ennél többet érdemel a szülőföldem történelme és természetesen maga a játék is!
11392 levél
Válasz 05.03.07. 10:35 #2230
Lacko
A 800x800 az alapm;ret. Ennél jóval nagyobbat is lehet készíteni. 3000x3000-est is. csak ezt megtölteni tartalommal jóval nehezebb.

Amit írtam korábban, hogy bele fogsz ütközni néhány hibájába a grafikus motornak, az nemsokára eljön. Ez pedig abból adódik, hogy nem lehet normális domborzatot készíteni, mivel a négyzet alapú felosztás erre alkalmatlan. Nem nagyon tudom szavakba önteni miért, de majd rájössz. Főleg ha valódi térképek alapján dolgozol. Nekem vérpisilés volt a Budai Vár környékének "hiteles" megjelenítése CM-ben. És végül csak erős kompromisszumok árán sikerült. A Sons of Zrinyi küldetés legnehezebb része a térkép elkészítése volt. Ráadásul a meredekebb terepeken (és ilyen az Ostrom utca) hiába raksz a térkép szerkesztőn házakat az utca mellé, a 3D-s megjelenítőben nem jeleníti meg, mert nem tud meredek oldalra házakat kirakni... Ilyenkor jön a kompromisszum, ami a scenario készítő felelőssége. Ugyan így a te felelősséged, hogy maradsz a 800x800 nál és arányosan csökkented a résztvevő erőket, vagy növeled a térképet, ami nem triviális döntés, mert nem biztos, hogy a térkép növelés a legjobb megoldás. Aztán pedig az is felmerül majd, hogy a kész küldetés mennyire "játszható". Mert sajnos hiába historical egy küldetés, ha nem izgalmas... Ilyen a My grandfather last shot küldetésem, ami tök játszhatatlan, csak egy valódi családi történetet jelenít meg.
13057 levél
Válasz 05.03.07. 10:20 #2229
konrad
Üdv Petyo és a Többiek!

Köszi az infot: este nekiállok újból a pályának! Látom akkor nem vagyok egyedül azzal, hogy több mint egy félnapos meló pikkpakk eltűnjön.
Különben igazatok volt: iszonyú király érzés küldetést szerkeszteni. Eddig csak térképeken sematizáltam a hadmozdulatokat (nyilak, alakulatmozgások stb.), de most hogy lehetőségem lett 3d-ben ez megjeleníteni: nos a látvány és az érzés fantasztikus.

Viszont elég komoly dilemma előtt álltam (állok): 1945. január 31-én komoly ütközetek voltak Zámoly környékén. A (Számvéber-féle)forrásanyag 8 db StugIII-at, 1 JagdPz IV-et és 9 Királytigrist említ a HeeresSüd hadinaplója alapján. Nos ezt az "erőt" meg is jelenítettem a mapen, de kissé túlzsúfolt lett a pálya. Két alternatívám maradhat: vagy "leveszem" a harckocsik számát, de akkor a történelmi hitelességre való törekvés csorbát szenved vagy nagyobb pályát szerkesztek, amelyre nem tudom van-e lehetőség (a tegnapi pálya a 800-800 méretet kapta)!
Ti is voltatok így? Ja, ha már a pályaméretnél tatunk: meddig lehet növelni azt?

3973 levél
Válasz 05.03.07. 08:09 #2228
Petyo
Ilyen velem is volt. Rohadt idegesítő, de azért állj neki mégegyszer.

A reinforcement-et az oldal alján tudod beállítani. Kis nyilakkal, föl-le. Van ott mégegy beálítás, hogy hány százalékos valószínűséggel érkezzen. Én mondjuk ezt még nem próbáltam, de ha pl. 50%, akkor vagy jön vagy nem. Nem biztos.

Amúgy Pras! Tényleg jó az új oldal előzetese.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
13057 levél
Válasz 05.03.06. 21:20 #2227
konrad
Jajjjj...ne, menten agyonlövöm magam Délelőtt 10 óra óta próbálkozom az alább leírt scen megszerkesztésével! Hál istennek és itt köszönöm PrasCo segítségét, kinyomtatom a szerkesztés leírását, no így már könnyebb!!! Este 21 órára összeáll a pálya, egységek, helyszínek stb. (Első próbálkozásra talán nem is rossz). Marad hátra a briefing megírás: PrasCo tanácsait követve txt file stb, felakarom tölteni, erre fel nem jól mentem el az egész pályát.... , így a briefing oké, csak éppen a pályám üres a "Zámolyi páncéloscsaták" scenarionéven. Nos menten felrobbanok!

Köszi Petyo a segítséget: közben rájöttem a kis- és nagy zászlók lehelyezésére! A lövészárkot akkor megpróbálom, mert most kezdhetek mindent elölről...a qrva életbe! (Bocs a kifakadásért, de pipa vagyok nagyon)

Még 1 kérdés a végére: hogy tudom "beszabályozni" és a mapre tenni
az x-dik fordulóra szánt "reinforcementet"?

üdv konrad


ui: Prasco! Csuda szép az a HQ - tervezett - új főoldala! Jó az elrendezés és szépek ezek a korabeli gót-betűk!


5407 levél
Válasz 05.03.06. 18:37 #2226
Pras
Hidd el, nem udvariaskodásból mondom. Én tudok pályát szerkeszteni, de nem eresztettem el magam benne sosem. A Te pályáidat már ezerszer átnéztük, átdolgoztad, kritizáltuk, javítottad. Ha valaki tudja, mik a trükkjei, az a magyar CM-esek közül egyértelműen Te vagy.
konrad: Nagyon szívesen, kívánom, hogy hasznodra legyen.
Más.
Előreláthatólag a CMHQ nyárra megújult külsőt kap. Vázlat. Nah, nagyjából így. A fejléc végleges, a menüsoron még agyalok, de nagy változás ott sem lesz már, esetleg némi díszítés, a legnagyobb része meg az lesz, hogy a régi anyagokat átrakni új design-be. Egyébként a régit is meghagyom terveim szerint, tehát két skin lesz (bár, minek?... )
3973 levél
Válasz 05.03.06. 18:06 #2225
Petyo
Igazán kedves vagy Pras! A végén zavarba hozol.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
3973 levél
Válasz 05.03.06. 18:05 #2224
Petyo
"Hogy lehet a helyiségneveket feltüntetni a falvaknál, tanyáknál?"

A Map editorban arra a négyzetre, ahova a nevet akarod beírni ctrl+bal katt

"Hogy lehet lövészárkokat gyártani, a védekező orosz csapatoknak?"

A Unit editorban az orosz csapatoknál van olyan hogy 'fortifications' ott tudod kiválasztani. Trench néven fut.

"A "Battle Parameters"-ben mit jelent a "Flags (small 100 pt) 0", illetve a "Flags (large 300 pt) 1"?"

A zászlók mérete, a fontosságukat jelöli. Értelem szerűen a nagy zászlót (fontosabb célpontot)a gép erősebben, elszántabban védi/támadja. A kis zászlót kevésbé. A pontok a végelszámolásnál számítanak, amikor a csata végeredményét kikalkulálja a gép.
Előfordulhat, hogy egy kis zászlót a gép nem is támad vagy véd, ha nincs elég ereje. A nagy zászlóért pedig még ellentámadásra is hajlandó néha védekező küldiben.

"Hogy lehet több zászlót letenni a map-re, amelyet elfoglalhatunk?"

A battle parameters-nél tudod növelni a számukat. kis + jelek vannak ott. a map editor prewiev részénél meg is fognak jelenni. Itt úgy tudod őket arrébb rakni, mint bármely más egységet. P gomb
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
13057 levél
Válasz 05.03.06. 17:45 #2223
konrad
Üdv PrasCo!

Köszönöm a segítséget, ezek szerint tényleg vak vagyok! Már nyomtatom is ki.

Nos úgy állok, hogy "felépítettem" egy pályát, amely az eredeti 1910-es térképek alapján a Székesfehérvár-Zámoly közötti térséget ábrázolja. A küldi 1945. februárjában zajlik (Konrad3), amikor a zámolyi út 214-es magaslatáért folyt egy kis csetepaté. A "recept" általános: ÉNY-i irányból támadó német páncélosok és gyalogság, míg az úttól K-re védekező szovjet gárdisták, akiket majd az x-dik körben belépő orosz hk-k is megtámogatnak. A cél a magaslati pont elérése és birtokbavétele, valamint a később - Székesfehérvár irányából - támadó orosz hk-k feltartóztatása.

Kérdések:

Hogy lehet a helyiségneveket feltüntetni a falvaknál, tanyáknál?
Hogy lehet lövészárkokat gyártani, a védekező orosz csapatoknak?
A "Battle Parameters"-ben mit jelent a "Flags (small 100 pt) 0", illetve a "Flags (large 300 pt) 1"?
Hogy lehet több zászlót letenni a map-re, amelyet elfoglalhatunk?

Röviden ennyi kérdés egyenlőre, bár PrasCo leírását most kezdem majd áttanulányozni!










5407 levél
Válasz 05.03.06. 12:59 #2222
Pras
Itt lesz.
Igazán nem sok újdonságra tér ki, inkább csak általánosságban az alapokkal foglalkozik, de ha a pályaszerkesztés überfokára vagy kíváncsi, fordulj bizalommal Petyohoz.
13057 levél
Válasz 05.03.06. 12:19 #2221
konrad
Kösz Petyo, az előbb körülnéztem a HQ-n, de nem találtam semmit a pályaszerkesztéssel kapcsolatban...vagy vak vagyok?
3973 levél
Válasz 05.03.06. 12:01 #2220
Petyo
Érdekesek ezek a mod-ok szedrencs
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
3973 levél
Válasz 05.03.06. 11:57 #2219
Petyo
ha jól tévedek itt lenni kell pályaszerkesztő leírásnak. Nézz alaposan körül

Amúgy meg nyugodtan fordulj hozzánk kérdésekkel. Szvsz a legnehezebb a küldiszerkesztésben, a történéssek és az ellenség mozgásának megalkotása, hogy úgy is follyanak le a dolgok, ahogy azokat mi elképzeltük
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
13057 levél
Válasz 05.03.06. 11:45 #2218
konrad
Jól mondod a lementést. Jövő héten megpróbálom leszedni őket az egyik cimbimnél, neki adsl-e van, néhány szelvény pikkpakk lejön.

Tegnap elkezdtem pályát "szerkeszteni"! Nagyon klassz, de persze még meg kell tanulnom az uatsítások és gombok használatát. Fehérvárt és köenyékét igyekeztem "felrajzolni", le is telepítettem a német egységeket, de a városban lévő orosz csapatokat már nem tudtam betenni. Nincs valami leírásotok?
3973 levél
Válasz 05.03.06. 11:10 #2217
Petyo
Már nem emlékszem, hogy bukkantam rá. Le kéne ezt is menteni.
Elég durva, hogy még Umany is rajta van. Umany-i katlan rulez.
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
13057 levél
Válasz 05.03.06. 00:34 #2216
konrad
Üdv Petyo!

Öregem, nem semmi térkép-linket találtál, az biztos! Ezek a térképek nekem is megvannak 1930-as "kiadásban", még anno a Hadtörténeti Intézet térképtárából fénymásolgattam őket, így sajnos csak fekete-fehérek (és csak Fejér vármegye, mert ugye az itteni hadtörténeti kutatáshoz kell).

De így színesben nagyon klassz, egy épp készülő anyagomhoz jól jöhetnek!
4695 levél
Válasz 05.03.05. 23:55 #2215
szedrencs
Hoppááá...ezt hogy találtad?

Dobok én is egy linket, hátha érdekel valakit:

http://www.frontiernet.net/~junk2drive/
3973 levél
Válasz 05.03.05. 21:32 #2214
Petyo
Ezt lessétek meg!!!
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
3973 levél
Válasz 05.03.05. 13:32 #2213
Petyo
no problemnek levés.
kira, már alig várom a CD-t.
itt van két kép infantry gun-ról
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.