Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Combat Mission

Combat Mission: Beyond the Overlord

Combat Mission: Beyond the Overlord
A legutóbbi Combat Mission: Beyond the Overlord cikkek, hírek
249 levél
Válasz 03.04.23. 15:23 #612
Epameinondasz
A CMBO modjai, ha ilyen részletesen érdekelnek, akkor tételesen felsorolom az enyémet. Esküszöm, olyan szépek, hogy a Napra lehet nézni, de a Beyond Overlord-omra nem.
A CMMOS 4.03 progit töltsd le mindenképp, szinte az össsze CMBO-s mod megjelent már hozzá, így arról az oldalról begyűjtheted majdnem mindet. Egyértelműen szerző szerint kell válogatni.
-Épületek: Ed Kinney (szinte háttérképnek is elmennek, oly gyönyörűek)
-Táj elemei: döntően Ed Kinney munkái
-Fű: mivel ez döntő fontosságú Strontium Dog vagy DD
-Úttest: Pud többféle útjai
-Téli táj: Tom (T. Klimisch) ardennek modnak nevezett havas tája a legjobb ( CMMOS-ban is benne van már)
-Bunker: Ed Kinney vagy Pud, nem tudnék választani köztük
-Egyenruhák: Andrew Fox német vagy angolszász ruhái, soha nem láttam még részletesebbet (Az angolszász egyenruhákat, mivel a CMMOS-ban nincsenek benne, letöltheted (ha tudod) TOM's HQ oldaláról (www.militarygameronline.com/TCMHQ/)
-Arcok: Tom's HQ-n részletes arcokat találsz (Marcus Bloess)
-Égbolt, horizont: SurleyB
Járművekből pedig szabad a gazda. A legjobbak, kik láttak is már legalább műszaki rajzon harcjárművet: Andrew Fox, Fernando Carrera, KwazyDog, Makjager, Marcus Bloess, Mike Duplessis ..stb

Ezeken kívül sok apróság is lehet pl. tűz, interfész, Juju fegyverikon modjai, ...stb

Hang: a Boots and Tracks oldalán (www.militarygameronline.com/boots_tracks/ , található egy sok megás konverzió, melyet telepíteni kell, de ha leinstallálod, akkor visszaállítja az eredetidet. Így könnyen kezelhető. Én csak a CMBB-hez szedtem csak le (az volt 70 mega), mivel a változatosság gyönyörködtett és egyébként dinamikus hozzáértő hanghatásokkal rendelkezik.
A CMBO-hoz TOM'S HQ-n kitűnő mindenre kiterjedő hangmodokat találsz. Én még Captain Wacky és Scipio hangeffektjeiből válogattam.

Lacko, még mindig nem árultad el, honnan vannak a skót dudás effektjeid ?
11392 levél
Válasz 03.04.23. 13:58 #611
Lacko
Ajánlom a Tom's Combat Mission oldalt. Ez arról híres, hogy nincs sok MOD, de ami ott van, az tényleg nagyon szép. Én a CMBO-hoz főleg onnan szedtem a cuccot, mert kb megegyezik a stílusom ennek a német srácéval. rRáadásul ez a gyerek készítette az Ardennek MOD-ot, ami lecserélni az "alaszkai telet" normális európai tére. És neki volt egy olyan egyenruha győjteménye, hogy nem kellett gondolkodni, hogy melyiket válasszam, mert mindenhez csak egy volt, de az a legszebb...
5408 levél
Válasz 03.04.23. 13:20 #610
Pras
Sajna CMBO-hoz nincs MOD CD-m, a CMBB-hez anno csináltam, rajta volt a Selector, meg a RuleSet-ek, meg persze milliónyi MOD. Csak rohadt bonyolult volt összeszedegetni egyenként + rendszerezni Azóta már +fújta a "haverom", de én neki nem állok mégegyszer megcsinálni...
4695 levél
Válasz 03.04.23. 09:56 #609
szedrencs
Nincs valamelyikőtöknek egy cd-je, amin összegyűjtötte a legjobb hang, egység, stb. modokat?

Én most szedtem le egy pár nagyon jó cuccost, amelyik kicseréli a házakat, a Full Foliage Mod Pack v2-t ami a terepet, és egy modot, amelyik a "horizont" képeket.

Kéne egy jó mod, amelyik hi-res-re cseréli a gyalogságot, mert eléggé botrányosan néznek ki szegények, főleg az arcok, meg a német egyenruhák.

Melyiket javasoljátok?

11392 levél
Válasz 03.04.23. 08:23 #608
Lacko
CMBO-hoz a legjobb hangmod az angol gyalogság skótdudás hangja. Hihetetlenül feldobja a játékot. Emiatt játszottam angolokkal...

A másik egy jeep MOD. Sajnos nem emlékszem ki készítette, de Tom oldalán ott van, meg egy beromi jó német egyenruha garnitúra is.
249 levél
Válasz 03.04.23. 01:04 #607
Epameinondasz
Helló !

Történetesen nekem is a CDV-féle változat van meg a 190 oldalas kézikönyvel. Patch-elni már nem kell a véglegest tartalmazza. Az amerikaitól annyiban különbözik, hogy kiírtották belőle az összes Waffen-SS -re mutató szót, vagy jelvényeket. Helyettesítve van ostoba kifejezésekkel.

PrasCo által ajánlott oldal a legjobb a Beyond Overlord-hoz. Egy másik a http://cmoutpost.net. Itt tételesen felsorolják az első részhez készített modokat, sok olyan van ami nincs benne a CM Mod Selector-ban. Felhívom figyelmed az Andrew T. Fox általi angolszász egyenruha modra mely kitűnő és rejtélyes okból kimaradt a CM Mod Selector-ból.

Ínyencek nagyszerű hangmodokat találhatnak, mellyel a gépágyúnak valóban űrméretének megfelelő gépágyúhangja lehet ..stb.
249 levél
Válasz 03.04.23. 00:34 #606
Epameinondasz
Kösz, de egyenlőre megoldódott a gond. Windows XP alatt ne rakja fel senki a 43.45 Nvidia drivert (ez az utolsó), mert defektusos lesz tőle szegény CM. Az Nvidia-s fejlesztők igérik a hiba kijavítását. A régiek mind működnek.
5408 levél
Válasz 03.04.22. 17:14 #605
Pras
Ha MODokat keresel a CM-hez, rengeteget találsz a www.combatmission.com-on, és még nagyon sok érdekes dolgot, infót a www.combat-mission.com-on. Jópofa oldal, úgy van megszerkesztve, mint egy korabeli újság
4695 levél
Válasz 03.04.22. 15:52 #604
szedrencs
kampfi köszi szépen az infókat. Közben már itt beleolvasgattam a topicba.

Még annyi, hogy melyik modokat töltsem le optikai tuning gyanánt?

Egy lista jó lenne, mert a belinkelt site-on kicsit bőségzavarom lett.
4695 levél
Válasz 03.04.22. 15:47 #603
szedrencs
Dede, nagyon bejött, bár még csak a 140 oldalas kézikönyv, és a tutorial misszió van mögöttem a németekkel.

Nagyon tettszik, hogy a terepen jól el lehet bújtatni az egységeket. Pl. a PZIV-esemet a "tutor" pályán előrehoztam a zászló előtti bemélyedéshez a másikat pedig a német szemszögből bal oldali erdőnél található dombocska mögé rejtettem, 3 Gewehr44 szakasz és egy Panzerschreckes + egy szakaszparancsnoksággal együtt, MG42-vel megtámogatva.

Az első Shermant kb. 250-300 méterről gyújtottam fel, a másodikat az árokban megbújt PZIV-es lőtte ki 125 méterről, úgy hogy ki sem gyulladt.

A Mörser 81-es megfigyelőm és egy MG42-es szakasz a zászló előtti fák mögül szórta a mezőre tévedő jenkiket, de a bal oldali erdőkben egész sokáig kitartottak.

A jobb oldalon egy szakaszpaancsnoksággal, és 3 Gew44 szakasszal vonultam. Vicces volt, amikor maguktól 5 méterre észrevettek egy amerikai 12 fős gyalogos szakaszt, amit nagy hirtelen lemészároltak.

Utána a tankokkal szépen elválaszttottam egymástól a 2 erdőben lévő jeniket, a gyalogok pedig tönkreverték őket.

Még 1db géppuskás is megadta magát.

A végeredmény:

3 német halott (ebből 2 a bal oldali erdőben gyalogság ellen bevetett Panzerschreck-Truppe-m volt) az összes veszteség pedig 11 fő sebesültekkel.

Amcsiknál 2 Sherman, 19 halott és - asszem - 76 sebesült.

96%-os győzelem lett, de mikor az amerikaiakkal voltam, akkor hasonló módon levertek engem is
5408 levél
Válasz 03.04.22. 13:59 #602
Pras
Szedrencs! Nahát! Arra nem gondoltam volna, hogy te is rákattansz...
5408 levél
Válasz 03.04.22. 13:59 #601
Pras
Szedrencs! Nahát! Arra nem gondoltam volna, hogy te is rákattansz...
85 levél
Válasz 03.04.22. 12:35 #600
kampfi
Udvozollek a magyar CM rajongok kozott.

En mar igen regen jatszottam(kb 1,5 eve es nem emlekszem ra) a CMBO val de mindent megtalalsz a http://battlefront.com/on ami kellhet a jatekhoz.

A magyar kozponti oldal a http://www.pezo.net/frontvonal/ talalhato. Itt minden a gammel kapcsolatos kerdesedre valszt kapsz.



4695 levél
Válasz 03.04.22. 11:47 #599
szedrencs
Sziasztok!

Végre én is megszereztem ezt a fantasztikus programot (megvettem kint N.o.-ban) !!!

Egyébként az első részt szereztem meg, tehát a Beyond Overlord-ot.

Sajna nem volt még időm végignézni ezt a fórumot, úgyhogy lenne néhány kérdés:

- vannak valamilyen patch-ek, amiket fel kell raknom?
- a német verzióval is tudok majd veletek multizni?
- van valami központi magyar CM oldal?
- vannak olyam modok/skinpackek, amiket semmiképpen se hagyjak ki?

és végül az utolsó:
- ti meg tudjátok csinálni a tutorial missziót az amerikaiakkal? Nekem pikpakk kilövik a 2 Zippomat (a Sherman beceneve, mivel olyan szépen ég . A németekkel röhögve megcsináltam ugyanazt a pályát, 3 halott és kb. 11 sebesült veszteség mellett, de az amcsikkal nagyon nem megy.

Na, előre is köszi mindenkinek a segítséget, és nézzétek el a hülye rookie kérdéseket, dehát minden kezdet nehéz.
85 levél
Válasz 03.04.17. 08:54 #598
kampfi
Az Xp t torold le surgosen, ha nem akarsz sz@pni minden gammel es felhasznaloi progival. Javaslom a 98 SE t vagy a ME-ot.
249 levél
Válasz 03.04.16. 22:47 #597
Epameinondasz
Lenne egy technikai jellegű kérdésem. Történetesen beköltözött a winchesterembe a Windows XP nevezetű program. A Combat Mission előzőleg valamilyen 2001-es NVIDIA drivert használt, most a legutolsó, tavasszal megjelent driver lett telepítve. Azóta a CM olyan lett, mint egy diafilm, játszhatatlanul lassú. Kérdésem, találkozott-e valaki eme problémával, vagy csak nekem jutott ez a megtiszteltetés ?

A Windows XP-ről még csak annyit, a Terratec 128PCi hangkártyám nem működik együtt az Operation Flashpoint-al, időközönként egyszerűen elnémul. Idestova egy éve, három darab játékprogi van huzamosabb ideje a gépemen, ezek közül csak kettő lett játszhatatlan. Eddig én "idegeltem" mongol íjamat, de most ez a nyavalyás gép játszik az én idegeimen.

11392 levél
Válasz 03.04.11. 13:07 #596
Lacko
de az tetszett, hogy csináltak hozzá olasz hangokat: avanti, avanti...
249 levél
Válasz 03.04.10. 23:43 #595
Epameinondasz
Eszembe jutott, az eredeti Combat Mission-höz is készítettek egy majdnem teljes sivatagi konverziót, Dfdr mod néven. Első látásra lenyűgözőnek tűnik, de a kevés áttextúrázott modell és a fantáziátlan küldetések hamar megunhatóvá tették. A készítők által alkotott küldetéseken kívül, más nem is szerkesztett erre szkenáriót. Béke poraira.
249 levél
Válasz 03.04.10. 00:43 #594
Epameinondasz
Az rendben van, hogy a német festést meghagyták, viszont a tábori műhelyek végezték a gyári festés pótlását az elhasználódás miatt.
A németeknél a műhelyek ragasztották fel a zimmerit réteget a harcjárművekre, a teljesen más környezetbe vezényelt csapatok járműveit is hozzáigazították az adott tájegységhez, hiszen a németek igen kényesek voltak erre. A magyar javító-műszaki századok a terhelés miatt, talán nem foglalkoztak vele, de más nemzetek javító-műszaki egységeinek ez feladatköre volt. Ez mind az elmélet, gyakorlatban csak csendes időszakban lehetett e feladatokat ellátni.
7044 levél
Válasz 03.04.09. 11:25 #593
Aruns
Amit még tábori körülmények között festettek, azok a karikák voltak a lövegcsövekre
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
7044 levél
Válasz 03.04.09. 11:23 #592
Aruns
Epameinondasz

A tábori műhelyek a harcjárművek javításával voltak lekötve és nem a festegetésükkel. Mivel a német álcázófestés jó volt, teljesen felesleges és időrabló dolog lett volna átfestegetni őket, ezért nem is csinálták.
A német rejtőszínek egyébként olyan elterjedtek voltak nálunk, hogy a repülőknél nemcsak a nálunk gyártott német típusokat, hanem pl. az utoljára gyártott Sólymokat is német RLM színskála alapján festették a gyárakban (a festékeket is itthon gyártották)
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
249 levél
Válasz 03.04.08. 23:34 #591
Epameinondasz
Meglepő döntés, hogy a mediterrán térséget a régi motorral készítik el, hisz lépten-nyomon arról volt szó, fejlesztik az új motort. Meglehet az új fejlesztés már nem a II. világégés témáját érinti. Személy szerint örülök az év végi megjelenésnek, ki tudja mi lesz 2-3 év múlva.
Látható egy kép a sivatagi német haderő harckocsijairól és egy szem páncélvadászról, PzV-Panther -eket nem találunk köztük, mivel nem járt arra egy darab sem. Ezt hajlamosak elfelejteni, a programozók, mintha a Panzers sivatagi képein is vírítana egy, tévesen.

Aruns
Gyakorlatilag az álcázófestések alkalmazása, a tábori műhelyek leterheltségétől függött.
85 levél
Válasz 03.04.07. 18:03 #590
kampfi
Semmi gaz, megvan karacsonykor mivel fogom elutni az idot.

A grafika pedig soha nem tartozott a CM sorozat erossegei koze. A hangulat gondolom a regi lesz de jo lenne ,ha a hadjarat modod jobban kigyurnak a jatekban.
5408 levél
Válasz 03.04.07. 14:17 #589
Pras
Meglestem a screenshotokat, meg olvasgattam...
Hogy fogom én kibírni legalább a demo-ig?!
Háááát ez baromi jó lesz. Ahogy porzanak a tankok... Csak hát mire kijön, már tényleg kissé elavult lesz a grafkó. Na de cserébe...
7044 levél
Válasz 03.04.07. 10:20 #588
Aruns
A német harcjárművek festéséről:

Az 1. tábori páncéloshadosztály járművei különleges esetek voltak. Ezeket a járműveket korán kapták meg, jóval a kivonulás előtt és volt idő a festegetéssel bíbelődni (a Pz IV-esek és T-38-asok szürkék maradtak ott is). Az 1944-45-ös járműkiutalások közvetlenül a csapatoknál történtek. Itt csak a hadijeleket festették át, de azokat sem mindig - sok esetben teljesen német jelzésű járműveket használtak. Ez volt egyébként a légierőnél is - a Luftwaffe rejtőszíneket meghagyták és a felségjeleket festették csak át, de sok esetben azt sem (főleg télen, mikor a festékek nagyon rosszul száradtak ill. megfeszített bevetések idején). A harckocsikon télen mezei meszeléssel csinálták a fehér álcázófestést.

A Számvéber főleg németekkel foglalkozik, magyar páncélosokkal kapcsolatban a Bonhardt Attila a mindentudó (meg vannak még páran mások is, főleg öreg veteránok, akik nagyon vágják a témát)

Akit az 1. táb. pc. ho nyári harci bevetése érdekel, az lapozza fel a 99-es Top Gun-okat (aug-szept-okt).
"War without fire is as worthless as sausages without mustard" Henry V
11392 levél
Válasz 03.04.07. 09:42 #587
Lacko
Különösen az olasz városrészlet teszik: ugyanis az olaszok pont arról hiresek, hogy bigottan ortodox vallásúak... hehe. Ezek a képek még úgy készültek, hogy áttextúrázták a CMBB-t...
Sebaj, év végére csak lecserélik az ortodox keresztet katolikusra...

Ja és kihagytam a lényeget: nem csak afrika meg taljánföld, de KRÉTA is!!! Na ezt nagyon várom!
11392 levél
Válasz 03.04.07. 09:24 #586
Lacko
Újra ONTOPIC!!! Lesz min csámcsognunk... Olvastátok a hírekben? Megdöbbentő, fantasztikus!!!!!!!

Nemrég dumáltunk itt a topicban, hogy mi lesz a CM3 és akkor ésn 100%-ra mondtam, amit Matdog-ék írtak a BFC fórumon, hogy Olaszország lesz és nuku Észak Afrika, pedig az egész CM közösség elkezdett sírni, hogy ha már Olaszrország, akkor miből állna észak-afrikát is beletenni... ÉS TESSÉK!!!!! Tádádádádmmmm!!! Ilyen ez a BFC, kéréseink meghalgatásra találtak! A CM3-ban Észak-Afrika! DAK, Rommel és a digók. ...és persze Monty... Yeah! Láttátok a screenshotokat? Beszartam! Persze valószinüleg a motor már ugyan az marad, de nagyon szépek a textúrák.

249 levél
Válasz 03.03.16. 22:48 #585
Epameinondasz
Őszintén szólva az első hozzászólásomat, a játékkal való régi felületes találkozásom ihlette. Azóta, folyamatosan újraértékelem magam. Task Force Gallagher, mint értékelhető küldetés eredménye:
Blue - Mission failure
Red - Mission accomplished
Red exit% - 20
Points result:
Blue Attrition Points - 14452
Red Attrition Points - 8459

Lebecsülni nem akarom a progit, mert más-más módon jön az ellenség és én biztos nem tudtam volna elhárítani a fenti példánál a déli áttörést. Az erdő széléről egyszerűen kibombázta az egységeimet. Az ICM tüzérségi gránátot elméletben a nehezebb páncélosok ellen találták ki.

Kiemelünk a kék oldalról néhány pct. egységet és máris baromi nehéz lesz.

A progit egyértelműen multira készítették.

Az biztos, hogy nem ez fogja a CM-t felülmúlni.


249 levél
Válasz 03.03.16. 22:24 #584
Epameinondasz
Lacko, remélem megkaptad a választ.
85 levél
Válasz 03.03.16. 19:06 #583
kampfi
A demot kiprobalva ugy gondolom a jatek nem sikerult tul jol. A gep elleni mindket scenariot meggyozo folennyel nyertem:

Blue - Mission accomplished
Red - Mission failure
Red exit % - 0
Point results:
Blue Attrition Points - 17511
Red Attrition Points - 4499

Amire erdemes figyelni, az az hogy az osszes egyseg 1 "kalapbol" kapja az utanpotlast. Ezert csinyan kell banni a tuzerseggel es az aknavetokkel(on map), mivel brutalis tempoban fogyasztjak az amugy is szukos utanpotlast.

Amikor elsore nekiugrottam a jateknak, azt hittem a legutosebb 1segek a harckocsik lesznek(M1A1,T-80)Az elso csata kozben radobbentem a regi igazsagra. A megfeleloen alcazott es felszerelt gyalogsag a vedelem kulcsa(az ATGM Javelin Team nek nincs parja)A BMP ugy hullotak mint a legyek es a T-80 asok is meghatralasra kenyszerultek. A pontosan vezetett tuzersegi tuznek koszonhetoen a gyalogsag el sem jutott a vedelem elso vonalaig. Megfigyeleseim szerint a harckocsik igencsak immunisak a tuzersegre, de a konnyu pancelosok kozott irgalmatlan pusztitast vegeznek. A legiero sajnos nem igen hasznalhato(ellenben a valosagban..) mivel az ellen igen okosan mozgatja legvedelmi alakulatait es csak lelovetni sikerult a gepeket.


A gepi MI nek vannak jo megmozdulasai de meg sem kozeliti a CMBB megismertet.1-2 orat ra kell szanni, meg kell ismerkedni a jatekrendszerrel es a pancelelharito eszkozokkel Ez utan mar nem jelenthet gondod a gep feltartoztatasa es megverese.

Ami erdekes lehet meg a gepi MI kiprobalasa vedekezo oldalon(ezt sajnos nem lehet a demoban) Ott talan ki tud fejteni komolyabb ellenallast is.
249 levél
Válasz 03.03.16. 15:54 #582
Epameinondasz
Mostanában a CM-ről egy árva szó sem esik, pedig a kapcsolódó témák okán kimeríthetetlennek tűnt.
Én is másról szeretnék írni, mégpedig a TacOps-ról. Betegségem miatt tüzetesebben megvizsgálgathattam, így rájöttem, hogy a páncélzat adatokat mm.-ben adja meg, de a kinetikai és kumulatív lövedék elleni védelmet viszonyítja egymáshoz.

Azoknak a merészeknek kik belevágnak, némi élménybeszámoló. A demóban a Task Force Gallagher címűt érdemes favorizálni, a másik gyengusz volt. Furcsa mód a küldetés alatt is könnyedén nyomonkövethetjük az ellenség egységeit, támogatását és minden apróságot ami velük kapcsolatos, persze csak ha direkt beállítjuk. Ezt valószínű a komolyabb felhasználás okán hagyták benne, hogy egy-egy részösszecsapás eredményét tudják tanulmányozni, elemezni. A Plotting options-ban érdemes mindent kipipálni, hisz csak így látjuk a távolságot, a tűztámogatás típusát, lőszereit...stb. a térképen. A Logistic riport opciót érdemes folyamatosan nyomonkövetni, ez jelzi a lőszerfelhasználást, piros, ha már 50 százalék alatt van. Az egységek pozícióba helyezését az F8 terület elemző gombbal érdemes elvégezni, 1 négyzet = 100m., minél sötétebb egy terület, annál magasabban helyezkedik el. Az egységek parancs tábláján, a kérdőjeleket is érdemes nyomogatni, megmutatja pl. mennyi idő míg eljut egy jármű erre, vagy arra a pontra.

Ha nagy a támadóerő, nem érdemes egy kisebb erővel leállni és lövöldözni, mivel 2 percen belül megérkezik a tüzérségi tűz és annyi rakétavető van az ellenségnél, hogy az álló egységeket egyszerűen felszámolják. Hatásos a SOP funkciók állítgatása, pl. tűz, majd 200m hátrálás, de lehet bőven variálni. A tüzérséggel kapcsolatban, HE a könnyű páncélos erők és a lövészerők ellen hatásos, az ICM gránát már bármely páncélost képes megsemmisíteni. Rengeteg a lövészpáncélos, azért, mert a katonákat ebben kell szállítani, gyalogosan már a harcmezőn nincs létjogosultságuk.

Ennyit sikerült megfejtenem, plusz még pár dolgot, de a kézikönyv nélkül sok minden homályban maradt, ez nem az a játék ahol magad rájösz mindenre. Task Force Gallagher küldetést érdemes kipróbálni, mert kombinálva használja a gép a fegyvereket, csak kb kétszeres erőfölényben van, ő támad, te mégsem tudod elhárítani az áttörést maradéktalanul, kellően nehéz.



249 levél
Válasz 03.03.14. 01:44 #581
Epameinondasz
Szerintem nem lehet küldetést készíteni, van viszont egy "umpire" opció, amivel valamilyen szinten át lehet építeni az egységeket. Egyébként a scenárió elején a saját csapataidat is kedvedre cserélgetheted.
A Battlefront-on van a játék fóruma, amiből elég érdekes dolgokat lehet megtudni. A fejlesztő Holdridge őrnagy folyamatosan jelen van ott és akinek van valami búbánata, azt ő szépen megmagyarázza. Persze nem azt, milyen gombot kell nyomni ezért vagy azért, hanem pl: valakinek ilyen elfajzott kérdése lenne, hogy kíváncsi a volt szovjet hadtest-tüzérségnek kiadott doktrínákra, akkor választ kaphat kérdésére.
A játékban alkalmazott taktikák állítólag jellemzik a harcoló feleket, így az OPFOR-t is ami persze a volt Szovjetunióra utal. Ezeket a taktikákat hivatalosan kiadott, harceljárásokat bemutató tanulmányokból vette, amiket megkapunk, ha megvásároljuk a progit.
Érdekességek, ha valaki a részletes morált keresné, azt nem fogja megtalálni, mivel az őrnagy úr szerint ez a játékokban eltúlzott dolog. A páncélok átütési adatait a legmodernebb módon adja meg, nem mm.-ben, hanem egy viszonyszám alapján. Érdemes megnézegetni külön a kinetikai és külön a kumulatív adatokat.

A játékról még az őszi találkozásom alapján írtam a dolgokat, most levezényeltem az egyik küldetést és enyhe csalódás volt, kiváncsi leszek a patch-elt teljes verziómra.

Airborne Assault-ba belekukkantva, igencsak érdekes játékmenetet kínál, talán bonyolultabb mint a TacOps, de élvezetesebbnek tűnik.
11392 levél
Válasz 03.03.13. 13:36 #580
Lacko
Ez egy részletesebb leírás a TacOps-ról egy CM fan tollából (angolul), ami ráadásul hasonlítgatja is a CM-hez.
85 levél
Válasz 03.03.13. 11:56 #579
kampfi
Sikerult teljesen felcsigaznotok, ugyhogy mar huzom is lefele a demot.

Ti vagytok a felelosek azert ,ha ujabb atvirrasztott ejszakak kovetkeznek
11392 levél
Válasz 03.03.13. 09:13 #578
Lacko
NAGYON JÓ megfogalmazás!!! Hiába raktam vigyort, komolyan gondolom!!! Kábé így érzek én is. Az a gépesített ruszki egység engem is úgy otthagyott mint kutya szarát...
De azért igyekszem megismerni. Egyelőre még nem adtam fel, bár én is erősen azt érzem, amit hadzsi. Csak még nem akarom beismerni!!!

Epameinondasz! Nem tudod, hogyan lehet benne scenariot szerkeszteni? Lehet egyáltalán? Mert szükségem lenne egy kisebbre, hogy gyakorolhassak. Tudom van a training, de azt már megnyertem US és CA-val is. Viszont a következő scenario már egy baromi nagy csata... amiben csak veszíteni tudok. Szeretnék egy-két kisebb villongást kipróbálni. Tudsz ebben segíteni...

Airborne Assault: most kellene róla cikket írnom...
2705 levél
Válasz 03.03.13. 02:03 #577
hadzsi
A TacOps-ot én is kipróbáltam, de gyorsan rájöttem, hogy nem vagyok méltó erre a játékra.
"We have the best two teams on Merseyside, Liverpool and Liverpool reserves" /Bill Shankly/
249 levél
Válasz 03.03.13. 00:30 #576
Epameinondasz
Nekem a TacOps v4 demójához volt szerencsém. Eredmény, először 2 óra kiesett az életemből, ami talán utoljára a Waterloo: NLB-nél fordult elő. Az állítási lehetőségek bősége talán sokakat elriaszt, de aki komolyan veszi a progit annak ez nem akadály. A játék szakasz ill. rajalapú, mint hajdan a Talonsoft-os Campaign sorozat.
Tapasztalataim, megdöbbentően rugalmas M.I., az egységeit ködfüggönnyel védi, az ellenségre tüzérségi tüzet zúdít, ha nincs a közelben (ez itt gyakorlatilag akár több ezer méter is lehet) közvetlen irányzású hatásos egysége, rendszeresen tűzrajtaütéseket lő. A játékban megvalósul a modern harcászatra jellemző, mozgó hadviselés. Akit kiszúrtak és nem változtat pozíciót, azt a gép mindenképp leküzdi, akár ha ember ellen játszanál. A progi típusából adódóan igen "személytelen", olyan mint a háború, harci események összetettnek, bonyolultnak tetszenek. Aki ilyen körülmények között megtanulta értékelni, megbecsülni a helyzetelemző térképen az ikonoknak álcázott, de mégis hús-vér csapatokat az elindult azon úton, hogy valamiféle stratéga váljon belőle. Irányíthatóak a csapatok NATO katonai ikonokkal ill. leegyszerűsített harcjármű és ember jelzésekkel, habár ez utóbbit választóknak külön gratulálok a térképen való eligazodáshoz.
Játékélményem csalódások sorozatából állt, pl: egy gépesített konvojt kellett volna megakadályozni az áttörésben, persze úgy átmentek a védelmemen, mint kés a vajon, amíg átcsoportosítottam már el is hagyták a terepet.
Ha az M.I.-t nézzük akkor ez a 2D-s stratégiák etalonja, habár van még egy ki nem vesézett Airborne Assault demóm és egy teljes Armored Task Force-om.
11392 levél
Válasz 03.03.11. 09:08 #575
Lacko
Most olvastam a hírekben (egy hétig beteg voltam), hogy a TacOps-nak van egy önálló változata a TacOpsCav, amit valójában katonai oktatásra és gyakorlatozásra használnak, ami nekünk kijött, az a játék változat.

Én sem mélyedtem bele nagyon: elvesztettem két scenariot és aztán mohaa-ztam egyet, hogy visszahozzam az önbecsülésem. De azt gondolom, hogy valószínüleg megérné jobban megismerni. És simán lehet, hogy több szót érdemel, mint a mohaa, amiről sajnos már így is túl sok szó esett..

De azon is elgondolkodtam, hogy miben is tud többet, mint a steel beasts taktikai része? Mert bár ez egy szimulátor, ezt is katonai megfontolások készíttették és a taktikai része, majndnem ugyan ezt tudja, ráadásul real-time-ban. Plusz ebben még be is ülhetsz a tankba lövöldözni.

Egy dologban biztosan több a TacOps: multiplayer. Jó sok kadét nyomulhat vele egyszerre... Bár csak egyszer én lehetnék a magyar hadügyminiszter egyik tanácsadója! Olyan költségtakarékos programot ajánlanék neki, hogy beszarna: TacOps, Steel Beast, OpFlaspoint...
387 levél
Válasz 03.03.10. 17:53 #574
Paladin73
Tacops? Az az, amit egyszer gyorsan kipróbáltam, elhatároztam, hogy erre egyszer több időt fogok szánni
Azóta is ott lapul egy eldugott folderben Bár én csak egy régebbi változatát láttam, nem tudom, a 4 miben lehet más?
11392 levél
Válasz 03.03.10. 09:12 #573
Lacko
Még egy OFF hoozászólás. Bocsássátok meg, de a "stratégiai játékok" meg hason topicokban egészen másról megy a téma és a war- meg stracraft rajongók nem biztos, hogy hozzá tudnak szólni.

Szóval: TacOps
Ki próbálta már? Mi a véleményetek?

Ez az a progi, amit egy nyugalmazott őrnagy irogat és játékkként és - állítólag - oktatási segédanyagként is szólgál néhány hadseregben. A grafikája állati primitív... ami ugye önmagában nem jó pont, de már lehet sejteni, hogy tudhat valamit...

249 levél
Válasz 03.03.06. 19:50 #572
Epameinondasz
A fejlesztők ugyanazok, mint a G.I.Combat-é. Hajdan olvastam egy interjút velük, amiben kifejtették, hogy egy Észak-Afrikára és egy keleti hadszíntérre is van szerződésük. A bukás után úgy látszik kiebrudalta őket a kiadó. Szerintem a motor alapvetően hibás, de én nagyon remélem ki tudják javítani, mert a Close Combatból örökölt koncepció jó.
Mi a hiba, a járművekkel hosszú percekig kóvályoghatunk, mondjuk egy dombos terepszakaszon, mire rájövünk nem is tud felkapaszkodni, ez egy "adj király katonát" típusú RTS-ben nem hiba, de itt. Ez koncepciójuk része, tehát tapasztalati úton kell rájönnünk a dolgokra, de legalább a kezelők mondanák, akadály. A harcjárművek nem a számukra veszélyesebb ellenségre tüzelnek, hanem amelyet előbb megláttak, ami a rossz RTS-ek tulajdonsága.
Az új verzióban a visszajelzések alapján, ezeket biztos kijavítják, hisz nagyon magasra tette a konkurencia a lécet.
249 levél
Válasz 03.03.06. 19:29 #571
Epameinondasz
A magyar használatban levő német járművek festéséről nem szakirodalomból tudok, talán mert nem is publikáltak ilyesmiről. Olvasmányaim alapján írtam ezt, konkrétan Mányi Pál az 1. páncéloshadosztály altisztje által összeállított memoárgyűjteményből. Ilyen formában "...szokás szerint szövetségeseink páncélosait meghagytuk eredeti színükben...", vagy valami hasonló, de lehet hogy nem Mányi könyvében volt. Bocs, de ez csak a fejemben van és egyenlőre nem tudom azonosítani.

Az álcafestésekről még néhány szó, mert szerintem nagy a zavar. Az ember azt gondolná, hogy a háború első felében mázolták egységes sötétzöldre a járműveket, később pedig a keverék mintára, de már a 30-as évek magyar harckocsi prototípusait is láttam háromszínű álcázófestéssel ill. 44-es esztendőből találkoztam egységes színűvel. Párhuzamosan használták mind a kettőt.

Van egy híres kép 1942 közepéről, a 2. hds. kivonuló hadrendjébe tartozó 1. tábori pc.hdo. felszerelésének egy részéről. Toldik, Nimródok és Pz38(t)-k sokasága. A Nimródok, Toldik háromszínű festéssel láthatók, míg a Pz38(t)-ken nem látható semmiféle mintázat. Ez csak egy érdekes példa.

Számvéber kétségtelenül szakterületének legkíválóbb ismerője, másutt említette, jó lenne a magyar csapatokról is írni, amit ha megtenne, mindannyian kiokosodnánk ebből a témából is.

5408 levél
Válasz 03.03.06. 16:00 #570
Pras
Nekem a stratégiáról a Dune 2 jut eszembe
21 levél
Válasz 03.03.05. 18:38 #569
-csonti-
Na igen, szerencsére vannak olyanok, akiknek a strategy szóról nem a Warcraft jut eszébe...
11392 levél
Válasz 03.03.04. 18:33 #568
Lacko
A különbség csak annyi, hogy a SPWaW ingyenes, ez pedig nem...
387 levél
Válasz 03.03.04. 18:02 #567
Paladin73
Új Matrix Games játék?
A Steel Panthers WaW sokáig a kedvencem volt, remélem most is valami nagyot alkotnak.
11392 levél
Válasz 03.03.03. 12:46 #566
Lacko
Új kihívója akadt a CM-nek:Squad Assault

Nem real-time, 3D-s, taktikai, IIVH-s...
Kicsit hasonlít a GI Combatra. De lehet még benne valami.
11392 levél
Válasz 03.03.03. 12:43 #565
Lacko
Vannak még normális emberek!

The Wargamer's Best Wargame of the year 2002: Combat Mission BB.

The Wargamer's Best Game of the year 2002: Combat Mission BB.

The Wargamer's Best Developer of the year 2002: Big Time Software

És mindezt úgy, hogy nem csak egy közül lehetett választani. A Wargameren siman lenyomott olyan játékokat, mint a W3 vagy a AoM...
443 levél
Válasz 03.03.03. 02:30 #564
uhu
Honnan vannak infóid a kapott német harcjárművek festéséről? Esetleg vannak róluk fotók is? Nagyon örülnék mindenfajta dolognak ez ügyben, mert még a hadtörténeti levéltáros Számvéber Norbert sem tudott mondani semmit a 44-45-ös időszakról.

249 levél
Válasz 03.03.02. 16:09 #563
Epameinondasz
Én is csak egy-egy modra állok rá, utána már nem igen bolygatom, de olyan megnyugtató érzés, ha akarnám, de nem akarom, megváltoztathatom az egészet. Persze értelmét a könnyen elérhető, alkalmazható modok adják és változó kedélyállapotú rajongóknak is hasznos segítség.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.