Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Combat Mission

Combat Mission: Beyond the Overlord

Combat Mission: Beyond the Overlord
A legutóbbi Combat Mission: Beyond the Overlord cikkek, hírek
85 levél
Válasz 02.09.24. 17:39 #143
kampfi
Mamint 2002/09 bocsi
85 levél
Válasz 02.09.24. 17:38 #142
kampfi
Walli, a CMBO leiras a PC guru 2000/9 szamaban talalhato 4 oldalon.Ugy gondolom ritka korrektre sikerult(semmi fikazas/ocsarolas).


Ma nagyon varom hogy isora is kitegyek a final jatekot, addig is a demot gyurom.A szogek nekem szerencsere nem okoznak gondod, ha igy marad igy is jo.
11029 levél
Válasz 02.09.23. 12:46 #141
Lacko
Na tesztelgettem még egy kicsit a demót...

A kameraszögek megszokhatók, csak annál a pályánál rossz, ahol a PzIV-kel kell áttörni az orosz páncéltörő ágyúk során, mert ott olyan hosszú a pálya, hogy egyik kameraállásba se fér bele.
A grafika továbbra is gyönyörű. A rohamsisakok sokat fejlődtek, végre normál német sisakok vannak, festéssel (MODerek előre!), a robbanások is nagyon szépek, természetesen a tankok is részletesebbek. De az emberi lábak még mindig szörnyűek.

Az új utasításokat még szokom, kicsit zavar még az advance, assault, attack, move, sneak mozgások, mert meg kell szokni, hogy melyik mire jó. A régibe a sneak nagyon jó volt, mert az szimpla menés volt, de ha lőttek rájuk, akkor fedezébe húzódtak. Most a sneak baromi lassú kúszás. Meg azokat a védelmi íveket se teljesen értem, de ez csak szokás kérdése.

Azt észrevettétek, hogy a demo egyik küldetésében a német tisztnek PPS géppisztolya van? Ez bug vagy feature? A Stalingrad film szerint a németek szívesen használták ezt a géppisztolyt, de azért furcsa.

Összegezve, nagyon jó játék lesz ez is, csak még szokni kell.

Elvileg múlt pénteken jelent meg a játék. Már nagyon várom a review példányomat és a kézikönyvet...!
11029 levél
Válasz 02.09.20. 08:46 #140
Lacko
Igen, a Freya társberendezése volt, tulajdonképpen radar.

Van az a régi könyvsorozat, hogy Népszerő történelem (sok-sok komcsi könyv jelent meg benne, de elvétve voltak nagyon jók) Az egyik legjobb a sorozatból: a nagy lokátorháború c. rész, ami baromi izgalmasan - kát szálon vezetve - meséli el a radar fejlődését mindkét oldalon és a Bruneval (Franciao) elleni brit kommandos akciót, amelynek keretében megszereztek egy Würzburgot. KÖTELEZŐ OLVASMÁNY!!!

A CM verziójával két gond van:
1., 1942-ben történt, tehát nem "beyond Overlord". De ez nem nagyon gond, mert gyalogság, gyalogság ellen, szóval nem feltűnő.
2., Összetettebb a feladat annál, minthogy CM-be egyszerűen berakható lenne: ugyanis az elején el kell foglalni a Würzburgot egy domb tetején, aztán pedig - minimális veszteség mellett - evakuálni, elhagyni a terepet.
Te ezt hogy csinálnád meg?
91 levél
Válasz 02.09.19. 22:58 #139
Wallenstein
Lacko, óvatosan mondom, mintha tojáson lépkednék (ez enyhe képzavar volt). Würtzburg...Würzburg egy német radarrendszer volt, ha jól csalódom, de az is lehet, hogy rosszul tévedek. Az akcióról semmit sem tudok. Eh, eh... még én sem tudhatok mindent.

Kampfi, természetesen tudom, hogy ez a realitás, csak az indulat beszélt belőlem. Ha belegondolok, hajdan, mikor még szélesebb, de jóval felületesebb látókörű voltam és neki akartam állni az Alpha Centaurinak, vagy a Total Annihilationnak elborzasztott a rengeteg ismeretlen egység és név, úgyhogy elsírtam magam és hagytam a fenébe.
Emlékszel még, melyik újság írt a CM-ről?
85 levél
Válasz 02.09.18. 14:20 #138
kampfi
Walli!

Lacko mar regebben felvetette a prolemat, me nem jatszik senki a CMBO -val.
Megprobalom nehany mondatban osszefoglalni:


-a jatekot magyarorszakon nem lehetett kereskedelmi forgalomban kapni, ezert EGY UJSAG SEM irt rola ismertetot(megjegyzem most ir rola valamelyik ujsag amikor mar 1,5 eves a game.de meg igy is 81% ot kapott az elso resz ami nagyon jo)
-hardcore jatek, tehat kezdoknek a sikerelmeny a kezdetekben erosen kozelit a nullahoz
-aki nem ismeri a II VH haditechnikajat, annak igencsak hosszu lesz megismerkednie minden eggyes egyseggel
-a jatek valobban stretegia progi, nemugy mint a tobbi annak csufolt jatek(bemegy a legnagyobbat lovo/legdragabb egyseggel es tutira nyerek)
-es vegul valljuk be teleg nemvalami szep a grafika(ami mondjuk egy igazi strategat nemigazan izgat)

Na kb ennyi
11029 levél
Válasz 02.09.18. 09:08 #137
Lacko
Hát azt képzeld el, amikor a CMBO-t kipróbáltam és összeszartam magam a gyönyörúségtől, aztán elkezdtem a fórumokat bombázni (nem csak a dome-ét) és rájöttem, hogy nincs senki, akit ez érdekel... Nagyon ledöbbentem.
Szerintem már az is csoda, hogy egy normális topicot tudtunk nyitni a Combat Mission-nek. Légy türelmesebb. Ha megjelenik a full, szerintem többen leszünk. Én pl nagyon hamar leraktam a demót, mert jobban szeretek saját magam által készített pályákon játszani - hisz ismersz. Szóval most én sem nagyon játszom a demóval, mert várom a teljeset.
Remélem akkor beindul újra ez a topic.

Ja éppen azon vagyok, hogy készítsek egy CMBO küldetést, csak azt vettem észre, hogy mások már megcsinálták... Úgyhogy elöbb azokat letesztelem, aztán megcsinálom a sajátomat: Würtzburg at Bruneval.
Ez lesz a címe. Remélem a háttértörténetet ismered...
91 levél
Válasz 02.09.17. 23:51 #136
Wallenstein
Egy kis kesergés következik.
Szétnézegetve a fórumokon, látom mennyi sok 2.vh.-val foglalkozó játéktopic van. Megjelenik a CMBB ominózus demója és mit látok, kb. kettő kezemen meg tudom számolni a véleményezését. Áruljátok el, aki kiváncsi a Panzer Generalra, Commandosra, Sudden Stikera, Close Combatra, Medal of Honorra az miért nem kiváncsi a CM-re?
Grafika-baromi jó, kezelhetőség-marha jó, játékélmény-kurva jó, értékelés-100%. Hazánkban a fogadtatása olyan, mint Nagy-Britanniában a királynő esetleges gyilkosának.
91 levél
Válasz 02.09.07. 10:59 #135
Wallenstein
Látom a múltkori véleményemmel jól ledorongoltam, a CMBB demóját, ezért most kompenzálásként egy kis kedvcsináló.

Grafika: nézzétek meg a szovjet harckocsik lánctalpait mozgás közben, egyszerűen gyönyörű. Kanyarodásnál pedig, ahogy az egyiket befékezi, míg a másik tovább forog, arra már nincsenek is szavak.

Hangok: azt mondják a demó korlátai miatt ez nem a végleges konstrukció, a teljes változatban CD-minőségű hangok lesznek.

Belbecs: a Citadel Schwerpunkt küldetésben figyelhető meg, hogy a páncélos párbajok sokkal tovább tartanak, nem csak néhány lövésváltásig. Egyrészt az ágyúk még nem olyan hatalmas energiájúak, a páncél több találatot elvisel, másrészt sok új nem végzetes találati pontot találtak ki a harcjárművek testén. Én a KV-1-el vagy 10 körön keresztűl bujócskáztam, eközben többszőr is pánikba esett, magától visszavonult, elviselt vagy 7-8 találatot, (németek is) kb. 500-750m-ől, nagyszerű élmény volt. A másik küldetésben a T-34 bepánikolt és keresztültört mindenen fán, bokron, kísérő gyalogságon.

A "cover arc, cover armor" parancsok baromi hasznosak, különösen ha állandó megjelenítésre állítod be az opciókban. Aki geometriában, szögmérők világában otthonérzi magát, az minden perverz fantáziáját kiélheti a PAK-frontok szerkesztése közben.

Lacko, ha rákattintok a Dáváj császü modra lefagy a gépem, így nem töltöttem le.
91 levél
Válasz 02.09.06. 02:13 #134
Wallenstein
CMBB demó, grafika. A terep megjelenítésében előrelépés a szélben hajladozó fák ill. a talajból kiálló bokrok stb... A jármű modellezés gyönyörű, a demóra az egyenruhákat is felhozták a nézhető szintre. A kezelőtábla nekem túl képregényes, a fegyverek úgy néznek ki, mint valami gyerekrajz, de lehet, hogy már túlságosan megszoktam a sajátomat.

Hangok: nálam a lövések baromi halkak voltak, a ropogó tűz, beszédhangok simán túlharsogták, hiányzott a dörejek, robbanások ereje. Az egyik szakaszomat megfutamították, én másfelé bóklásztam a nem is nagy térképen, de csak a kör végén szereztem minderről tudomást. A páncélosokba becsapódó gránát olyan halk, hogy azt sem tudnám rálőttek-e vagy sem, ha nem írná ki.

Egy kis belbecs. A Mosin-Nagant puskának miért csak 250m a hatásos lőtávolsága? A Mauser maradt 500m. Az SVT-40 öntöltő puska biztos nem volt rendszeresítve az egész Vörös Hadseregben, ráadásul ugyanazt a lőszert tüzeli, mint a Mosin-Nagant, mégis 500m a lőtáv. Ki érti ezt? Az orosz géppisztolyok hatótávolsága 250m-re növekedett, (ellenben a nyugati 100-150m-el) amivel nincs semmi baj, köszönhetően a 7,62*25-ös lőszernek. Pozitívum az, hogy tudják a mindenki által ismert PPS géppisztoly elődjét a háború elején még bőségesen használták. Ez volt a PPD-34 és 40.

Ugyan még nem lehet végleges véleményt mondani, de mintha lassítottak volna a játékmeneten. Ezt úgy értem, sokkal nehezebb a felderíthetőség, nem olyan egyértelműek a dolgok, hogy meglátom az ellenséget, majd 20-an gyorsan egyszerre rálővünk és elintézzük (ezt a mondatot lehet, hogy csak én értettem). A harckocsik gyámoltalanabbak, a németek is azok voltak, de ezek a gondolatok csak spekulációk és nem hibák.

A kettő küldetés inkább a látványosságra megy, majd a teljes progiban jönnek az igazi kihívások.

Én is hiányolom azt a nézőpontot, mikor is a járműre szinte ráülhettünk. A kép úgy rázkódik, mint az elsőben, csak valami extrém opciót is be kell kapcsolni.

Nagyon gonosz voltam legkedvencebb programommal (de csupa jószándékból, tudjuk a pokol is...), ezért a végére az MI dícsérete. Nyílt terepen lövészeink, az ellenséges tűz elöl képesek és behúzódnak egy arra tévedő gránáttölcsérbe.
11029 levél
Válasz 02.09.03. 13:44 #133
Lacko
Kiraktam a Dáváj császü MOD-ot is a netre... Letölthetitek innen.
És itt egy kép (screenshot), hogyan néz ki majd a játékban...

IN MEMORIAM LOPOTT ÓRÁK...
11029 levél
Válasz 02.09.03. 13:39 #132
Lacko
Azért van egy nagyon idegesítő újítás... Megváltoztatták a nézet szintek szögeit. A régiben volt egy két kedvenc szögem, ahonnan jól nézett ki az egész, de mégis látni lehetett mindent. Most nemhogy nem néz ki jól, de NINCS olyan látvány szög, amiből beláthatom az egészet (csak a legmagasabb felülről nézet, de hát az iszonyatos).

A battlefront.com forumában sírnak is ezerrel a fan-ek, hogy adják vissza a szögeinket. Sőt, amiatt is sírnak, hogy a régi CM (te jó ég miket mondok!!!) ha lőttek egy nagyobb ágyúval, vagy valami nagyot robbant, akkor berezonált a kamera, növelve ezzel a feelinget; na ez nincs a CMBB-ben. De szerintem ez a legkevesebb... Láttátok, hogy a tankok hogy lőnek? Baromi szép, gyönyörű...
11029 levél
Válasz 02.09.03. 08:21 #131
Lacko
Hehehe... Nincsenek is szavak... Nagyon jó!!! Jöhetne már a full! Pz38(t)-s küldiket akarok szerkeszteni!!!!

Ja és elkészítettem az első MOD-ot a CMBB-hez... Igéretemhez híven DavajCsasziMOD névre hallgat és az orosz katonák keze tele van órákkal... Akinek kell szívesen elküldöm. Megpróbálom rábeszélni TOM-ot, a TCMHQ készítőjét, hogy tegye ki...
11029 levél
Válasz 02.09.02. 08:46 #130
Lacko
Én még csak - igéretemhez híven - most kezdtem hozzá a letöltéshez. Nagyon jön... Bár mindegy, mert csak este, otthon tudom megnézni...
85 levél
Válasz 02.09.01. 11:06 #129
kampfi
A demo 3 utkozetebol 2 ot kiprobaltam frissiben.
A jarmuvek jobban kidolgozottabbaknak tunnek mint az elso reszben voltak.
A Kurszki utkozetnel tortent, hogy elso nekifutasra(es turelmetlensegem kovetkezteben) az elen halado PzIII -ast kilottek a panceltoro agyuk. A becsapodas es a harckocsi kigyuladasa nekem nagyon tetszett. Sajnos a terkepek texturairol mar nem mondhato ugyanez el.Nem neznek olyan jol ki, mint a fenykepek alapjan gondoltam(velemenyem szerint a Kurszki map botranyosan randa.

Ami miatt a legjobban tartottam az uj resz megjelenese elott , hogy a majdnem tokeletes MI t elszurjak. Szerencsere maradt a "regi",
sot talana meg jobb is lett.Az orosz harckocsik gyalogsaggal torteno tamogatasat sok nagynevu rts megirigyelhetne. Talan meg tul jol is sikerult. Nemhiszem hogy a valosagban 41 -ben a tapasztalatlan orosz harckicsizok ennyire figyeltek volna a gyalogsag mozgasat utkozet kozben. Gyonyoruen egyutt maradtak es nem szakadtak el, pedig sajna a taktikamat erre epitettem.

Az ujdonsagok kozul talan a legjobb a kinezek eslovok volt, amit ivan jol "eladott" nekem a KV I vel.Jol nez meg ki hogy minden gyalog egysegnel nyomon lehet kovetni a panceltoro eszkozok fajtait illetve mennyiseget.A jarmuvek vegre valahara nem akadnak ossze es nem csusznak egymasba, ezt a csunya es idegesito hibat oruluk hogy megoldottak.
Hirtelen ennyi jutott eszembe, megyek vissza tovabb nyomni a demot( latom ma mivel fogom tolteni az elkovetkezo napokat)


85 levél
Válasz 02.09.01. 08:03 #128
kampfi
Jelentem mar szedem is lefele meg (meg 1 ora ahhhh..)
A demo 60 megas, igeretesnek tunik.

A szarverek tulterheltek csak sokadik klikkelesre engedett fel, nembaj majd holnapra tobb helyen fenn lessz mar.

Amint kiprobaltam jovok es leirom az elso benyomasaimat. (baromi hosszunak tunik meg az a tobb mint 1 ora)

91 levél
Válasz 02.09.01. 00:36 #127
Wallenstein
Még egy utolsó hozzászólás a nagy nap elött. A MilitaryGamer Online -on olvasható egy interjú a CM fejlesztőivel, főleg a két rész különbségeiről esik szó. Állítólag a kedves megrendelők kapnak egy katalógust, melyben tételesen fel lesznek sorolva a kettő rész közti változtatások. Én majd eget-földet megmozgatok, hogy valahonnan le tudjam töltetni a demot, mert otthonról nem megy.

Visszatérve a CM első részére, felfedeztem a taktikai AI egy megdöbbentő tulajdonságát. Eddigi csatározásaim során is előkerült, viszonylag ritkán, de csak most tudatosult bennem. Ha egy egységedet az ellen erősen szorongatja, sőt megfutamítja, akkor más löveged, páncélosod, ha jó helyzetben van segít bajtársainak és ködfejfesztő gránátot (kukacoskodóknak füst, bár a kettő nem ugyanaz) tüzel rájuk és ezzel jótékony homályba burkolja a menekülő gyalogságod. Régen is néha előfordult ez, csak akkor csodálkoztam minek tüzel a páncélos mikor nem adtam rá parancsot, majd érvénytelenítettem a végrehajtást.
Döbbenetes taktikai AI-ja, még pár év előnyt biztosít a CM-nek (remélem nem a próféta szólt belőlem).

Utószó:
Ezotériára fogékony topic olvasóknak egy kis eszmefuttatás. Előre bocsátok valamit, a bekerítés, még a harcászati is, összességében a hadtörténelemben elég ritka, csak ha megtörténik, nagyon sokat regélnek róla, ezért tűnik mindennaposnak.

-i.e. 216, Második pun háború, Cannae: Hannibál BEKERÍTI és megsemmisíti a Varro és PAULLUS konzulok által vezetett római sereget.
-1939 jún-aug Halhin-Gol: a távol-keleti főparancsnoknak frissen kinevezett G.ZSUKOV hadseregtábornok BEKERÍTI és megsemmisíti a japán 6.(HATODIK) hadsereget.
-1942 nov.19-1943 febr.2 Sztálingrád (csak az orosz bekerítés időszaka): G.ZSUKOV és Vaszilevszkij marsallok, mint a főhadiszállás képviselői, vezetésével BEKERÍTIK és megsemmisítik többek között a PAULUS tábornagy vezette német 6.(HATODIK) hadsereget.

Igy a végére már valami enyhe köze van a CMBB-hez. Saját kreálmány, semmi másnak nem jó csak érdekességnek.






11029 levél
Válasz 02.08.30. 10:34 #126
Lacko
Vihar elötti csend a topicban... Remélem már mindenki élesíti a download managerét... (én upgradeltem a netvámpíromat). Most vasárnap nemcsak a suliszezon kezdődik, de KIJÖN A BARBAROSSA TO BERLIN DEMÓJA!!!!

Én csak hétfőn fogom tudni letölteni, úgyhogy az első benyomások megírásával remélem sokan megelőznek itten.
11029 levél
Válasz 02.08.21. 12:07 #125
Lacko
Én oda nem raktam fel küldetést!!! Na ezek lopnak... Gyorsan megnézem.

Most éppne lelassult a CM-es életem, mert a négynapos hétvégén gyurmafilmeket készítettünk a feleségemmel. Beszarás, hogy milyen vicces szórakozás. És tök jó dolog megnézni a végeredményt.
91 levél
Válasz 02.08.21. 01:09 #124
Wallenstein
Most veszem észre, hogy korai szárnypróbálgatásaid már megtalálhatóak a Combat Mission Depot-on. Na, ha más nem, majd én véleményezem.
91 levél
Válasz 02.08.21. 00:32 #123
Wallenstein
Üdvözlet !

Látom a topic feledés homályába vész. Lacko, a Pud-féle site-ot gondolom már megtaláltad, ha érdekelt, a címe hosszú, de a CM Outposton keresztül, ahol a germán modokat összesítve sorolják fel, könnyen elérhető.

Minap a Wargamer oldalán pótoltam a lemaradásaimat, erre mivel találkozok, hát nem a te Elbás küldetéseddel a CM scenáriók rovatban.

Push Back nevezetű küldetésedet befejeztem a német oldalról. Elárulom, hogy szenzációs volt. Nyugodtan elküldhetnéd a Combat Mission Depot site-nak, ott jópár szempontból értékelik és véleményezik a küldetéseket, simán az élmezőnyben végeznél. Én is általában onnan töltögetem le a pozitívan értékelt scenáriókat és nem is csalódom bennük. A Push Back-et többszőr is végigvezényeltem a germánokkal, ha plusz 1 bonuszt adunk a taktikai AI-nek, iszonyú kiélezett lesz a szituáció, örültem minden egyes bokor elfoglalásának. Észrevettem ám, hogy te a szövetségesek oldaláról valódi Európa Uniós összefogással próbálkoztál: angolok, lengyelek, franciák, mindenféle náció. A tömjénezést be is fejezem, nehogy túlságosan is elbízd magad.

Más. A Turán valóban ragyogóan néz ki. Mégis egy észrevétel a CMBB-hez, a járműveket igen jól lemodellezik, ezzel nincs probléma, de a katonák egyenruhái hányingert keltőek, legalábbis egyenlőre. Az első rész modjai simán verik, plusz még az utak gyengébbek és az épületek felszíne (hasonlítsátok csak össze a remek Ed Kinney-féle házakkal). Szerintem a fejlesztők egyszerűen nem akarnak több objektumot jobban kidolgozni, így a mod készítőknek éveki tartó munkát adnak és ez persze folyamatos propaganda. Remélem nem gondoljátok rólam, hogy csak a grafika érdekel.

Az első részhez úgy tudom már hónapokkal a megjelenés elött kijött a demó, de a CMBB demójának se híre se hamva.
2284 levél
Válasz 02.08.13. 21:09 #122
Daedalus
Nagyon állati!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"?"
11029 levél
Válasz 02.08.13. 12:52 #121
Lacko
Raktam ki VADIÚJ, soha nem látott screenshotokat a Galériába a CM2-ről. Van köztük egy TURÁN!!!!!!!!!!!!!!!
Kötelezőőőőőőő!!!
11029 levél
Válasz 02.08.09. 15:23 #120
Lacko
Bocs, off voltam. Gyorsan megkérdezem: és hogy tetszett a jeep mod? Szerintem beszarás szép. És hol van az a pud site?
11029 levél
Válasz 02.08.09. 15:22 #119
Lacko
Oh, hát ennyit nem kell rajta gondolkodni. Csak egy vicc az egész. A Red Devils-t "fordítottam" így oroszra, amiböl a devlis-t, csak hangzásában. Így lett "gyevlisz".

Két orosz ejtőernyös leugrik és kinyiffant egy adag jenkit. Szívesen átküldöm (majd hétfőn) és nem csak a single mission-t, hanem a forrást is, hogy megnézhesd mi a franc zakkanás van a végén. Mert a végén jönnie kéne 5 orosz hajónak, tele muszkával és egy nagy összecsapás lenne. De baromira nem jönnek. A tisztem pedig teljesen bekattan és másodpercenként közli velem, hogy "no target". De azért amíg ki kell nyírni a jenkiket és felrobbantani a tankokat, addig nagyon okés.
91 levél
Válasz 02.08.08. 21:32 #118
Wallenstein
Lacko, végeztem a Red Devils küldetéseddel. Most töltöttem csak le Andrew TF Jeep mod-ját, gondoltam majd gyönyörködöm benne, erre az erdő mögül kilövöldözte egy Hotchkiss az összeset, így a roncsaikban gyönyörködhettem. Az ejtőernyősökkel elfoglaltam a fő falut, de egyre nagyobb erőket kellett elvonni, a távoli híd körzetéből, míg végül csak egy lövészpáncélos és egy lestrapált ejtőernyős raj maradt ott. Erre a szétvert német egységek az erdőből és a felbukkant erősítés visszafoglalta a hidat, nekem meg nem maradt időm elfoglalni ismét. Mondanom sem kell, majd felrobbantam a méregtől.

Összesen 28 foglyot ejtettem, aki ismeri a játékot az tudja milyen magas szám ez. Belefogtam a germánokkal is, de az angolok csak nem jöttek, járműveim fogyogattak a légicsapások miatt, végül abbahagytam.

Pud site-ján van egy remek mod: egy wood bunker, de úgy néz ki, mint amin átzúdult a front, tele van sérülésekkel.

Lacko, áruld már el mi az a Krasznaja Gyevilsz. 4 évig tanultam oroszul, de csak a vörösig jutottam, ilyeneket tudok gyevocska=leányzó, gyeviz=jelszó. Ha már kész vagy a Flashpoint-os küldetéseddel és elakarod küldeni én vevő vagyok rá.

Daedalus, még a Shogun-hoz annyit, hogy a csapatokat nem lehet nyakra-főre termelni, legalábbis hard fokozaton vagy feljebb nem, így meg van az az érzésünk, hogy vigyázzunk rájuk.

Hétvégén Táborfalva, II. világháborús bemutatóval.
11029 levél
Válasz 02.08.07. 15:38 #117
Lacko
Daedalus! Én csak a CM-es részre válaszolnék...

Szerintem már nem kell soká várni a CMBB-re, kitartás, nyugi...
Mint lejebb írtam két nagyszerű MOD lelőhely van: az egyik a CMHQ (combatmission.com), a másik a Tom's CM HQ, ez egy német site és az URL-t ennek a topicnak az eleje felé találod. Ezekről érdemes mazsolázni. A MOD-ok egyébként a grafikát, meg a hangokat cserélik le, ezért ezek csak az érzést (feelinget) javítják, a játékmenethez - szerencsére - nem nyúlnak.
Tőlünk (pc dome) is megkapta a díjat... Mert egyszerűen NAGYON jó.
A CM1-ben is vannak repülők és - ahogy te mondod - "kétéltű operációk". Ebből adódóan, gondolom nem fognak kikerülni a CM2-ből.
Az pedig, hogy visszanyúlik-e 44 elé, egészen biztos, ugyanis a Barbarossa hadművelettől (41 jún) Berlin elestéig (45 ápr) fog játszódni. De - félreértés ne essék - ebben nem lesznek angolszász, meg francia egységek, mert ez a játék KIZÁRÓLAg a Keleti Frontra fog fókuszálni.
2284 levél
Válasz 02.08.07. 15:16 #116
Daedalus
What the hell 2 ?
Hi Lackó, mi a helyzet a CM2-vel? Már rohadtul kéne.
Azt szeretném még megtudni, hogy a CM1-hez milyen modokat töltöttetek le magatoknak és honnan? (mennyire változatnak a gamén?)
Én egyébként a CM-et 2000 májusában ismertem meg, akkor meglett a demó és rohadtul tetszett. (és olvastam róla olyan cikkeket is, hogy "mi ez a 3D-s shit?!") Na ezek után elég szkeptikus voltam, hogy lesz e valaki aki legalább ráébred a játék nagy színvonalára. (aztán 2000 júliusában írt róla a LEVEL (legjobb cseh újság, pontosabb legjobb közép eu-i ujság és megkapta az "aranycsillagot" - 10-ből, 9.3-at kapott. (ami nagyon szép, mert eléggé szigorúak. pl. H&D 7.9 a 10-ből, nagyon megdicsérték stb. ,de nem voltak annyira oda, mint ahogy azt csinálja néhány újság, főleg ha saját fejlesztésű játékot értékel.)

Na de vissza. Remélem a kettesben lesznek már repülők és kétéltű operációk. Na meg nem csak 44-45, hanem egy kicsit korábbi operációk.
(Ja és a véleményem, hogy bármennyire is szép, meg jó lesz a GI Combat, sokat fog veszíteni ha full real time lesz.)


Shogun téma.
Ahogy Walli (üdv!) is említette, azért végeredményben nem nagyon lehet taktikázni. Nekem pl. jobban paszolna ha egy kicsit nagyobb területen menne a harc és a térképen nem lehetne látni az ellenfelet. (így fölösleges próbálkozni a lovassággal esetleg valamilyen átkaroló hadműveletekre, mert látja az ellenfél a mozgásom és kicsi a terep)
És ahogy Walli is mondta nem tart sokáig a harc. Egy kettő lerendezik egymást. Ilyenkor pedig a legjobb ha minden kézenfogható csapatod a közelben van.
Ami viszont teljesen felháborított, hogy multiban csak sima csatákat lehet vívni. Nincs benne az egész térkép, diplomácia, szabotázs akciók stb. a Shogun legjobb része. Egyszerűen nem értem miért nem lehetett ezt összehozni...
De a játék nagyon jó. Ha valaki nem játszotta mindenképpen próbálja ki.

Sudden
Na ez az a game amiben én nagyon csalódtam. *censored* arcade.
"?"
11029 levél
Válasz 02.08.07. 09:52 #115
Lacko
Kösz Wallenstein!

Ez számomra nagyon érdekes volt. Tökre érdekel minden ilyesmi. Közben majdnem kész lettem a Flashpointos küldetésemmel is (aminek pont ugyan ez a címe: Krásznájá Gyevilsz , csak tegnap meglátogatott a mamám és filmeket néztünk inkább, meg vacsoráztunk, de remélem ma már kész leszek vele.
91 levél
Válasz 02.08.07. 00:57 #114
Wallenstein
A magyarázat némiképp bonyolult lesz, amilyen a valóságban is a hadvezetés. A Shogunt én kedvelem, csak megállt félúton a realitás felé, ami persze nem baj. Azt vizsgáljuk a játékkal kapcsolatban, mennyire is hasonlít a tényleges középkori hadviselésre.

Első és legfontosabb hibája, az egységek pillanatok alatt leamortizálják egymást, magyarul a csaták a tényleges harc megkezdése után, rövid idő alatt véget érnek. Igazi taktikázást, harc közbeni átcsoportosítást kizárja, ha egyszer elkezdünk küzdeni, belesodródik az egész sereg. Nincs olyan pl.: a balszárny jó ideig feltartóztatja az ellent, míg a jobbszárnyal operálunk, visszavonulunk ennek egy oka van a csapatok gyors lepusztulása. Megoldás lehet rá a játék drasztikus lassítása.
Persze mondhatná erre valaki, akkor hogy írányították hajdan a vezérek csapataikat. Hát úgy, hogy a csapatokra nem kellett minden 10 másodpercben odafigyelni, így át lehetett látni a harcmezőt, mert bármilyen hihetetlen 100 katona is akár órákig elharcolt 100 másik katona ellen.

A Waterloo jó megoldásához tudnám hasonlítani, ahol ha egymást támogató zászlóaljainkat jól vezényeljük, akkor az ellent órákig feltartóztathatjuk, míg más csapatrészekkel manőverezhetünk a szárnyakon. Így meg van az az érzésünk, hogy alkotó módon vettünk részt az ütközetben, persze ez csak elvi összehasonlítás.
A Shogunban a felgyorsított játékmenet miatt van 16 db.-ra korlátozva az irányítható egységek száma, annyit még az egyszeri játékos is kontrollálhat.

Harcászatról áttérve a csapatok formációira, nem tudom ki találta ki még a múltban azt, hogy a számítógépes játékok nagy többségében, egy támadó egységnek kizárólag a háromszög formáció az üdvözítő. Ezt a formációt még hajdanában a barbár lovas törzsek alkalmazták (és a makedónok is stb..), hogy betudjanak törni a rómaiak arcvonalának réseibe. Háromszög alakzat az arcvonalon keletkező réseken való áttörésre szolgált többségében, vagy pl.: a manipulusok tagolt harcrendjei közé törtek be, ez volt az egyik oka, hogy létrehozták a cohors harcrendet. Nem ám úgy, hogy elöl áll egy fő mögötte kettő stb..., gondolj bele azokat lemészárolták volna egy-kettőre. A legjobban felfegyverezettek álltak sokan elől, azokból indult a háromszög, tehát tompa volt. Ez a háromszögelés messze nem volt ilyen kizárólagos, késöbb pedig el is tünt. Mondok rá egy valós példát: a teuton lovagrend nagy fegyelmet kívánó harcrendje a XI-XIII. sz.-ban, de ez csak egyedi példa.

Más téma a Medieval-ben elég érdekes, hogy pont ott lesz vége a történetnek, ahol végre megint fejlődni kezd a hadművészet, mert a lovagi harcmodor nem sokat tett hozzá.

Elmondtam most sok csúnya dolgot mindenki kedvencéről a Shogun:Total War-ról, de félreértés ne essék nekem is egyik kedvencem, csak a gyilkos kritika fényében tűnhet fel néhány hibája és én is azt a játékot kritizálom amit igazából szeretek.

Látod, Lacko ahelyett, hogy Red Devils küldetésedet próbálgatnám, több oldalas leveleket írogatok a gép elött.
11029 levél
Válasz 02.08.06. 14:40 #113
Lacko
Sziasztok!

Walli, mesélnél arról, hogy a shogun miért nem jó? Tökre érdekel. Én mondjuk baromira nem értek hozzá és csak a traininget csináltam meg benne.

És bocs, hogy most nem csinálok új CM küldetést, de épp megint Flashpoint ciklus van (olyan ez, mint a menstruáció... és éppen egy orosz küldetést csinálok. És már tökre kész van, de egy szar logikai feltétel nem akar teljesülni és ezért nincs vége a küldinek. Pedig neked tetszene ...
91 levél
Válasz 02.08.05. 23:54 #112
Wallenstein
Lacko, valóban, ha jobban meggondoljuk a hosszú kampányban, egy ilyen valóságos játékban csomó olyan feltételt kellene létrehozni, amiket nehezen lehetséges. Pl: embereink megsérülnek, mikor kerüljenek vissza a frontra és akik helyére visszakerülnek azokkal mi legyen, akik sokszor vereséget szenvednek azokat leváltják, itt mi legyen a kedves játékos sorsa és még jó sok probléma.

Egy közepes méretű épületben oldalanként úgy kettő raj fészkelődhet be, ha még egyet beraksz az pár másodperc múlva helyszűke miatt távozik, ez szerintem korrekt. Pl: egy amerikai lövészraj 12 főt számlál, persze csak hármat mutat a grafika, ezek valahogy elrendeződnek az ablakoknál, vagy a falon áttört réseken, annyira pontosan ez nem kontrollálható.

Teeb, nem kell már a három programból összehozni egyet, mert az az EGY már megszületett.

A Steel Panthers első három részének az MI-a finoman szólva is hagyott némi kívánnivalót maga után, csak mióta más fejlesztők foglalkoznak vele azóta változott meg drasztikusan pozitív irányban.
A Sudden Strike-on ugyan néha gúnyolódom, de bevallom nagyon szórakosztató élmény volt. A csatákban a cél nem a realitás, hanem az árkád jellegű "adj király katonát", de annak nagyon is megfelelt.

A CM-hez hasonló valósághűséget valós időben, csak a Waterloo:NLB-nak ill. elődeinek (Gettysburg, Antietam) sikerült megközelítenie, amik szintén alig ismertek hazánkban. Ellenben a Shogun-nal amit ugyan szeretek, de a realitás csak nyomokban fedezhető fel benne, minden ellenkező híreszteléssel ellentétben.

Az, hogy a kilőtt járművek mögött nem lehet fedezéket keresni nagy hiba, de a CMBB-ben alig hiszem, hogy változik, nem készítettek új motort, aminek részben örülök, mert szerintem ezt már csak elrontani lehet, így kaptam még pár év haladékot.


11029 levél
Válasz 02.08.05. 14:01 #111
Lacko
A kampány úgy néz ki benne, hogy az egy hosszabb csata. Szóval nem úgy, mint a Panzer Generalban, hogy egyik csata a másik után és viszed magaddal az egyre tapasztaltabb egységeket... Itt nincs tapasztalat gyűjtés és a kampány egyetlen NAGY térképen zajlik, de csak egy normális méretű részét látod és a következő csatát már egy olyan részen játszod, amerre előretörtél, vagy amerre visszaszorítottak.

Persze áthozhatod az előző csatából megmaradt egységeidet. És a kilőtt roncsok is ottmaradnak (bár ennek semmi értelme, mert úgysem lehet fedezéknek használni, csak szép).
11029 levél
Válasz 02.08.05. 13:54 #110
Lacko
Pssszzzzt! Deadlus, halkabban! Még meghallja a Dino és számonkéri rajtam. Ugyanis az asztalomon hever már egy ideje egy demo vagy sajtó verzió és írnom kellene róla, de nekem annyira nem tetszik. Valahogy káosz, meg túl gyors. De majd ránézek megint.
11029 levél
Válasz 02.08.05. 13:50 #109
Lacko
Természetesen nem azért írtam ezt a "hibát", hogy kekeckedjek. Csak mert érdekes szerintem összeírni a rossz oldalát is egy olyan játéknak, amit itt orbba-szájba dicsérünk (csak hogy teljesebb legyen a kép). És abban is igazad van, hogy ez a probléma eltörpül ahhoz képest, hogy mennyire jó a játék.
70 levél
Válasz 02.08.03. 20:15 #108
teeb
Én ezidáig inkább a SteelPanthers-t nyomattam,
annak is volt néhány baja. Ennek a 3-nak az előnyeiből
kéne kidolgozni valakiknek valamit.
Ezen problémák (pontszerűség,etc.) után kiváncsi vagyok a Barbarossa-ra.
A látvány annyiból érdekel, hogy legyenek arányosak egymáshoz az
ábrázolt objektumok, effektek.
Pl. teccett a robbanások eltérő nagysága (150mm ).
Gondolom ez a "blast" határozza meg.
Attól a Sudden-ban majdem falnak mentem, hogy a PzII-es nagyobb,
mint a PzIII-as (vagy IV-es).
Gondolom a fejlesztők elkezdték az I-nél, és a III-nál már látták,
hogy ha nem kicsinyitik le az object-et, akkor a Tigris már
nem fog beleférni a kockába.
A páncélvastagság+dőlésszög dolgot a Steel4-ben már láttam,
úgyhogy ez mindössze elégedettséggel töltött el.

Lackó!
Írtad, hogy a Campaign eléggé "egycsatás". Ez azt jelenti,
hogy a csaták között nincs összefüggés ?
Presztizspontok használate, valami, bármi ?
Írhatnál erről még (a demóból ui. ha megszakadok se jövök rá )!

Walli!
A hangfelvételekkel elégedetlen vagyok.
Ez részint a mikrofonom minőségéből, részint a saját
kedvtelenségemből adódott (tavasszal nem voltam jó passzban).
A jel-zaj viszony úgy nézett ki, hogy próbáltam eltalálni
az =súlyt a háttérből és a torzításból adódó zajok között.
Összességében a minták 10%-val vagyok elégedett, írtam is
a jó embereknek, hogy ami nem jó nekik felveszem újra, de
elég keveset kellett.
Ha legközelebb ilyen lesz veszek 1 normális mikrot, mert
a legjobban sikerült hangmintáimat elrontotta valamien
odanem való kattogás

Arra lennék kiváncsi, hogy vajon mit művelne a Barbarossa speed-ügyileg
ha csak a procit cserélném ki 1GHz-re (a videó maradna 16MB-os DViper).
2284 levél
Válasz 02.08.02. 17:54 #107
Daedalus
What the hell?!

üdv Combat-osok! Ismeri valaki a GI Combatot?? Úgy egy hónapja láttam a neten, hogy készülőben van, meg szereztem is róla infókat. Ezt azért mondom mert kisértetiesen hasonlít a Combat Missions-re!!! A Close Combat fejlesztői dolgoznak rajta. (gyártó:Freedom Games, distribútor:Strategy First) Na az egés term. 3D és elég szépen néz ki. (azért nem kidudja mi, na de jobb mint a semmi) Ami tetszett, hogy akkori fényképek és térképek szerint vannak megmondellezve a terepek. Állítólag minden bunkert, de még fát is a helyére tettek! Na gyorsan még amire emlékszek. A katonáknak a kezükben lévő fegyvereik is különbözőek és faxa, hogy különb. géppisztolyok, pisztolyok, puskák mind külön, szépen, láthatóan, hallhatóan!!! Áhhh! Na meg ha pl. katonáink akik tűz alatt vannak megparancsoljuk, hogy támadjanak inkább fedezékbe megkezdik a visszavonulást (ignorálva a parancsot). Na jó, majd ha lesz időm még szólok hozzá valamit.
Lackó léci nézd meg. (és írj róla előzetest adatokkal tudok szolgálni...

Na bye!

Dae
"?"
2342 levél
Válasz 02.08.02. 16:36 #106
Bismarck
igen ez a pontszerű dolog elég idegölő de nem csak a Combat mission-ban
pl. Cossacks
ott is ugyan ez van (na yo azért kicsit más dolog.)
megszámoltam átlagosan 67 ember fér el "egymáson" (persze a minimális 0.001 mm es eltéréssel) de itt viszont 10 sec után az összes ember "elmegy" 1 meghatározott távolságra a többitől.........
néha elég zavaró

de Lacko ne legyél maximalista szerintem sok olyan fontosabb dologgal potólták az alkotók ezt a hibát (pl amit említettetek)

Close combat-ban pedig az a halálom volt mikor a grafika nem passzolt a programozott "utakhoz"
remélem értitek
ot viszont el lehetettt bujni a tank alá
www.wargamer.hu
11029 levél
Válasz 02.08.02. 08:20 #105
Lacko
Én is írok hibát: A harcoló objektumok (ember, tank...) pontszerűek. Tehát az engine számára csak egy kiterjedés nélküli pont minden. Ami azért szar, mert a kilőtt harckocsik nem szolgálnak fedezékül. (illetve grafikailag is csúnya a sok egymásba torlódott tank). Ez számomra a legzavaróbb.
Kicsit zavar még, hogy az emberek nem jelennek meg a maguk valójában csak három, kettő vagy egy ember szimbolizál egy csomó embert. De ezt megértem, csak picit zavar.
És a házban zajló közelharcok is furcsák. A kézikönyv szerint vannak ablakok, meg ajtók és ott lehet tüzelni, a falon át meg nem... de ebből a játékos nem lát semmit és fogalma sincs, hogy hova érdemesebb tenni az egységeit...

És, hogy egy általad írt gondot is helyre tegyek: azért nincs benne olyan kampány, amit te szeretnél (se fejlődő egységek), mert a készítők csak egy-egy csatás játékra koncentráltak és nem tartják reálisnak az ilyen hónapokat, éveket felölelő kampányokat (legalábbis ezt írták a kézikönyvben).
11029 levél
Válasz 02.08.02. 08:14 #104
Lacko
Szia teeb!

Szerintem akkor szerezd meg a CM1-et mert annak sokkal kevesebb a grafikus igénye. Kicsit félek, hogy a CM2 szaggatni fog a gépeden. És tök igazad van, hogy a látvány csak harmadlagos!!!
91 levél
Válasz 02.08.02. 01:20 #103
Wallenstein
Teeb, mesélj már légyszíves erről a hangfelvételről néhány kulisszatitkot. Pl: úgy tudom valamilyen jel-zaj viszony értéket meghatároztak, vagy mit és mennyi szöveget kellett felmondami?

Lacko, a küldetéseid közül, még csak a training-nek nevezetten vagyok túl, a többi sajna jövőhétre marad, mostanában későn jutok haza.
A németekkel kezdtem, első kísérletre az ellenség nagyon hazavágott, csak egy Pumám maradt mutatóban géppuska és repeszlőszer nélkül, a gyalogság pedig nem bírta legyűrni az angolokat. Az önbizalmam eléggé letört, miután láttam a végén, hogy ez egyenlő erők harca volt, mégis ilyen csúfos kudarc ért. Másodjára, míg a lövegek és páncélosok tűzharcot vívtak, előkészítettem a támadást az egyik szélső hídon keresztűl (ahová a német oldalon nem raktál semmit), középen ahol az angolok legjobban összpontosíthattak, egy szakasz maradt csak tűzharcot vívni, előnyomulás öngyilkosság lenne. A támadás oldalról érte a falut, így felgöngyölítettem őket.
Néhány észrevétel: ha a lövészeidet nem tudod legalább egy löveggel és harckocsival támogatni, az ellenséges gyalogság felszámolása közben, akkor egyszerűen felörlődnek. Viszont ha több páncélosod is túléli a "páncéloscsatát" akkor semmi esélye az angoloknak, több rakétavetős raj kellett volna nekik, persze ez egy ördögi kör.

Táblázatok kedvelői bogarászhatnak a "users.erols.com/chare/cm/" oldalon (bocs nem tudok linkelni). Nemzetiség szerinti felosztásban a különböző rajok szervezési formáját mutatja be, fegyverzetét ill. azok tűzerejét adott távolságon. Harcjárművek löveg és páncéladatai, tábori tüzérség adatai stb...

Legyünk egy kicsit önkritikusak, mint mindennek a CM-nek is vannak hibái. pl:
-a kilőtt jármű kezelői viszonylag biztonságosan előremehetnek felderítőnek, nem valami buzgón lövöldöznek rájuk.
-a német rajok fegyverzete csak elméleti, a valóságban meg sem közelítette az MP44-es azt a mennyiséget, hogy általánosan felszereljék vele az egész Wehrmacht-ot.
-hosszú kampány hiánya (milyen jó lenne '44 júniusától, '45 májusáig egy kidolgozott küzdelem)

Utoljára egy érdekesség: a tábori tüzérségnél meg van adva egy lövésszám, tehát nincsenek felosztva a gránát tipusok (repesz, köd kumulatív stb..), mint a gyalogsági lövegeknél, tehát ha ködgránátot lősz akkor azt a közös fix mennyiséget fogyasztja, valószínű hogy egy adott tűzcsapással támogatják az ütegek a te harcod, ebből kell gazdálkodnod, így már nagyon is reális.
Bocs, remélem nem kell a Katonai Lexikon mondandóm megfejtéséhez.
70 levél
Válasz 02.08.01. 21:25 #102
teeb
Nem kell ennél jobb grafika, mert a gépem fika.
1ébbiránt meg az a lényeg, hogy élethű legyen és jáccható. A Sudden-ban pl. azt utáltam, hogy az összes robbanás uakkora volt (bár ez is grafika, vagy nem ?).
70 levél
Válasz 02.08.01. 21:21 #101
teeb
Tényleg igen tájékozatlan vagyok.
Ez főként annak köszönhető, hogy le akarok szokni erről az időrabló tevékenységről.
Hosszabb-rövidebb ideig megy is, de aztán jön egy új gáma, és leszek újból llama.
Inkább bebeszéltem magamnak, hogy a vasamon ez lassú lesz, és meg sem néztem.
Aztán ráakadtam az élvezkedő nyilatkozataitokra, így meg kellett néznem.
Letöltöttem a demót és teccik.
2284 levél
Válasz 02.08.01. 16:03 #100
Daedalus
Hi! Csak annyit szeretnék, hogy végre van itt egypár tag aki ért a jó gammákhoz!
Panzer General 1-2, Combat Missions, Shogun, Medieval...áháhh!!! Mind tök rulez!!! Éljenek a jó stratégiák!!
Na most mennem kell mert ezekkel a sáros kezekkel marha rossz írni és közben tankot irányítani. (ezeknél a ruszkiknál néha azért van szárasság is???... inkább mentem volna a kaukázusra...)



BYE!
"?"
11029 levél
Válasz 02.07.31. 13:31 #99
Lacko
Bele is írták a kézikönyvbe, hogy szerették volna felpakolni a CD-re azokat a képeket, amik az összes tank descartes szorzatát mutatja: tehát, hogy melyik tank melyik ellen, milyen eséllyel harcol mekkora szögből, milyen távolságról... (ha egy pók egy perc alatt egy hálót sző, akkor hány pók, hány perc alatt hány hálót sző

Emlékszem DOS-os időkben le lehetett tölteni ilyen minikalkulátorokat ASL-hez (amiből a CM ötlete is származik, de táblás játék), ami pont ugyan ilyeneket számol ki. Fantasztikus, hogy ez nekünk ma már real time megadatik. Persze ezek a baromi erős és fantasztikus feature-ök nem láthatók a laikus gamer szemével. Ők csak azt látják, hogy a 3D-s model nem eléggé kidolgozott és a textura nem HiRes... Azt hiszem emiatt nem nagyon sikeres hazánkban a CM... Túl sok a laikus...
11029 levél
Válasz 02.07.31. 09:46 #98
Lacko
teeb!

Legalább egy kicsit legyél tájékozottabb, ha már a hangod adod egy olyan játékhoz, mint a CM, hogy ez a játék egy két éve megjelent játék, és amire te gondolsz az a második része. Persze gratulálok, hogy résztvettél a szinkronba és remélem, hogy megnyeri tetszésed a játék és összecsapunk majd PBEM a neten keresztül, amint kijön a NAGY ő...

U.I.: És itt a Dome-on tényleg illetlenség ilyet kérdezni.
91 levél
Válasz 02.07.31. 01:49 #97
Wallenstein
Te a CM:Barbarossa to Berlin-t fogod megkapni? 2 hónap múlva mondjuk az esedékes.
Nekem 706MHz-em van plusz egy sima Geforce MX, a nagyon-nagy küldetéseknél számolgat egy ideig, de én már a lehető legjobbra tuningoltam a grafikát, ezért fekszi meg néha a gyomrát.
70 levél
Válasz 02.07.30. 21:34 #96
teeb
Csak azért merészeltem megkérdezni, mert a készítőktől úgyis megkapom az eredetit, csak hát az még legalább 2 hónap.
A demót letöltöttem, jól fut csak sokat számol.
Ha vennék a gépembe 1GHz-t, mennyivel számíthatnék jobbra ?
91 levél
Válasz 02.07.30. 00:15 #95
Wallenstein
Az erededeti, enyhén ronda grafikával el fog futni (úgy 200MHz a minimum), csak sokat fog számolni a lépések között.
A másik kérdésre a válasz: valóban ilyet itt nem illik megkérdezni.
70 levél
Válasz 02.07.28. 23:03 #94
teeb
Megígérem, hogy nem töltögetek vissza állást, csak fusson el a gépemen (Cel366 ).

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.