Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Combat Mission

Combat Mission: Beyond the Overlord

Combat Mission: Beyond the Overlord
A legutóbbi Combat Mission: Beyond the Overlord cikkek, hírek
11392 levél
Válasz 02.10.01. 07:19 #162
Lacko
A battlefron.com írta ezt vissza a megrendelésedre?????
91 levél
Válasz 02.10.01. 00:08 #161
Wallenstein
Teeb, a záróosztagok gépkocsizók voltak és nagyrészt 45mm-es pct.ágyúval ill. 76mm-es un. hadosztály vagy ezredágyúval szerelték fel őket. Ja és kötegelt kézigránátokkal.

Talán feltünt, hogy a nagy anyagi fölénnyel rendelkező Vörös Hadsereg, hogy-hogy ilyen kevés pct. fegyverrel rendelkezett. Az oka, hogy pont a Barbarossa elött '41 első felében, hibás gazdasági döntés miatt, leállították a 45 és 76mm-es ágyúk gyártását. Ez is a sztálini tisztogatás következménye.

Más. Egy észrevétel a meglepően jó PC Gurus CM cikkhez (természetesen a tied is jó Lacko). Azért nem a topicukba írom, mert ott valószinű senkit nem érdekel.
Azzal nem értek egyet, hogy támadásban gyenge a csapataink intelligenciája. Az elején nagyrészt valóban nincs kontaktus az ellenséggel, de a parancsoknak olyan széles a tárháza, hogy különösebb sokkhatás nélkül, lépcsőzetesen is felvehetjük a harcot.
Mondjuk az egységek tehetetlenkednek, ez megmagyarázható. Gondoljunk arra, hogy zászlóalj pk.-ok vagyunk és a kiadott parancs, végigfut a legalsó szintig (raj). A raj pedig pillanatnyi állapotának megfelelően megpróbálja végrehajtani, ez is időbe telik. A parancsot, meg végre KELL hajtani és ha rossz, akkor az MI.-t szidják.

A grafikával kapcsolatban, nem tudom hány millióba került a Battlefield 1942, de a járművek egy része még formájában is különbözik az eredetitől. Szubjektivitásomtól függetlenül, nálam a grafika simán veri a Ghost Recont (valahogy ahoz hasonlít). Ez halál komoly.

Ui: Egy másik cikkel kapcsolatban: G.Zsukov marsall még a közelébe sem járt Magyarországnak, három fronttal északabra vezényelte a csapatokat.
70 levél
Válasz 02.09.30. 21:50 #160
teeb
Lacko!
Sajnos kell, a kontaktom ezt írja: I am sorry, it seems we will get the game in a few more days. I can not tell you when.
Nem örülök ennek a dolognak, és fogadok, hogy a szigorlatom előtt jön meg majd 2 nappal.

Fedezéktéma: megnéztem, a CMBB demóban ua. a helyzet (legalábbis a LOS „átlátott a tankokon”.

PBEM: O.K., akkor várjuk meg a CMBB-t. Azért szólj, ha megvan!
11392 levél
Válasz 02.09.30. 07:43 #159
Lacko
Szasztok skacok!

Na tegnap megint csináltam egy CMBO küldetést, de túl brutálisra sikeredett, úgyhogy még finomítok rajta.

Teeb, nem kell várnod semmennyit se a CMBB-re, mert a múlt héten már megjelent. (sőt, pontosabban két héttel ezelött pénteken

A CMBO-ban biztos, hogy nem tudod fedezéknek használni a páncélosokat, mert minden egység pontszerű. Azaz a kiterjedése csak grafikusan létezik. Ez eléggé kritizált slendriánsága volt, úgyhogy gondolom ezt a CMBB-ben kijavították, de még nem teszteltem le.

Én sokat játszottam PBEM (főleg jenkikkel, mármint igazi jenkikkel , nem játékbeliekkel, de néhány magyarral is.) Most azonban nem kezdenék bele egy CMBO-ba, inkább megvárom a CMBB-t. Már találtam is egy belgiumi magyart, aki majd játszik velem. De természetesen veletek is szeretnék. Sőt, veletek nagyon.

Legalább megoldódik Wallenstein frusztrációja, amit a gép ellen szerzett...

70 levél
Válasz 02.09.29. 23:49 #158
teeb
Wallenstein!
Köszi az infókat. Úgy látom a harckocsik nemigen nyújtanak fedezéket a CM-ben. Jól látom ? Ezek a záróosztagok többnyire gondolom teherautóval vontatott 45-ösök voltak ? Hihi, ezt beleteszem. Csináltam egy hasonló próbát a CMBO-ban, és ott is beleraktam 10%-os eséllyel 40mm-es Bofors ágyút.
A történet a Barbarossa elején játszódna, látatlanban is megmerem kockáztatni, hogy ekkor az orosz rajok fele volt csak golyószóros.
Nem tudom milyen 1ségeket tesznek majd a CMBB-be, de remélem figyelembe veszik azt, hogy voltak időszakok, amikor egy egész századot indíthattak útnak egyetlen géppuska nélkül (nincs infóm, hogy így lenne, de ezt következtettem ki más adatokból).
A CloseCombat-ban ezt jól megoldották (lsd. partizánok).
Ilyen esetekben pedig jó szolgálatot tehet 1etlen Stug (bár a próbámban szinte csak ellődözte a lőszerét)
Igazából azt szeretném vizsgálni átlagosan mennyi életet ment meg egy rohamlöveg support-ja, ha hozzárendeled 1 századnyi manushoz, akik amúgy is jó eséllyel elvégeznék a munkát, csak elképzelhető, hogy irgalmatlan veszteséggel.
91 levél
Válasz 02.09.29. 23:09 #157
Wallenstein
Felszerelési és szervezeti táblázattal ugyan nem szolgálhatok, de néhány hasznos információval talán igen.

Először is, ugye szigorúan az 1941-es évről van szó, mert a szervezési formák szinte folyamatosan változtak, főleg a szovjeteknél. Az elméleti táblázatok, valójában csak irányadók, mert mint kedvencünk a CM negatív példája is mutatja a gyakorlatban sok minden nem valósul meg. Pl.:a német lövészrajoknál az MP44 (Stgw44), vagy az oroszoknál az SVT-40 (közismerten, Tokarev-féle puska), melyek egyáltalán nem voltak általánosan rendszeresítve.

A Barbarossa kezdetén a Vörös Hadseregben, arcvonal-kilométerenként 6-9 pct.löveg volt rendszeresítve 3 km. mélységben. Valójában csak 0,5-1 db. jutott erre a távolságra. Ezért létrehozták '41 okt.-től a mozgó záróosztagokat, melyeknek az áttörő páncélosokra kellett lecsapnia. Ügyes küldetésszerkesztők, ezekkel nagy meglepetést szerezhetnek a már gondtalan játékosnak. A kevés pct.fegyver miatt, késöbb páncélelhárító támpontokat (körleteket) szerveztek, vagyis egy területre gyűjtötték az ágyúkat, így nagyobb lett az ellenállásuk.

Géppuskás szakaszban 4 gp. volt.(Maxim).
Lövész szakaszhoz, még járt egy 50mm-es gránátvető (ha járt), plusz DP golyószórók (mai divatos szóhasználattal könnyű géppuska).
Pct.puskás szakasz kb. 10 PTRD pct.puska, '41 őszétől került a csapatokhoz.

Teeb, remélem ennyiből már elméletben meg tudod tervezni a küldetésedet. Ha az egy StugB-vel egy páncélelhárító körletbe ütközől, akkor mondj el egy "Miatyánkot", aztán hajrá.

Ui: Talán a Combat Mission rajongói, nem veszik rossz néven, hogy összehordtam ennyi marhaságot.

Ui2: 103. hozzászólásomnál találsz egy netes oldalt, ott elég jól használható táblázatokat is találsz.


91 levél
Válasz 02.09.29. 19:35 #156
Wallenstein
Lacko, megpróbálom elmagyarázni még egyszer, mert tényleg kicsit leegyszerűsitve fogalmaztam.

Igen, ez az "ambush" funkció továbbfejlesztése.
Cover armor: csak a páncéltörőfegyvereidnél (löveg, pct.puska...) jelenik meg, mint parancs, mert csak az ellenséges páncélosok ellen használható.
Cover arc: minden harcoló csapatodnál megjelenik, mint parancs, mert bármely ellenséges cél aktiválja, tehát az élőerők is.
A "cover ..." funkciókkal lefedett terület, lehet fagylalt, vagy akár félkör formájú. A fagylaltnál az öblösödő oldallal ellenkező csúcsnál áll az egységed, a félkörnél pedig az egyenesen. 5 perc gyakorlással tökéletesen kezelhető a dolog.

Zsoo, ha lehetséges mindenképp patch-eld meg a CMBO demóját (1.12 az utolsó), mert drasztikusan megnöveli a taktikai MI-át.
Én egy ideig az alapprogrammal nyomultam, majd a patch után fájdalmas felismerés volt, hogy milyen brutálisan használja a gép pl. a tüzérséget.
Ha zárótüzet kaptam, megpróbáltam kivonni a csapataimat alóla, erre most utánam kúsztatta a tüzet. A felszerelésben is jópár kiegyensúlyozás történt.
70 levél
Válasz 02.09.29. 13:12 #155
teeb
Már kitaláltam egy saját készítésű scenario-t az orosz frontra.
Az ihletet egy doksifilm adta, egész pontosan a következő idézet.
„Az osztagparancsnokok mindig örültek, ha egy Stug-ot rendeltek hozzájuk”
A korabeli filmeken mindig azt látni, hogy a gyalogság a rohamlövegek fedezékében nyomul előre.
A CM-ben ilyet viszont sosem csináltam, ezért szeretném modellezni azt a környezetet, ahol nagy nyitott térségek vannak, fedezék nélkül.
Nekem csak néhány ’39-es német hadseregről szóló kimutatás áll rendelkezésemre, amely szerint 100 emberre jutott egy aknavető, 200-ra egy 37 milis, 600 egy gyaloggyilkoló ágyú.
Ezekből arra következtetek, hogy az oroszoknak átlagos esetet véve egy századra (amekkorában modellezném az esetet) a jutó nehézfegyverzete a Barbarossa elején kimerülhetett néhány géppuskában, és aknavetőben. Páncéltörő fegyvernek híre-hamva sem volt több négyzetkilométernyi távolságban (leszámítva a 14.5-ket).
Az a tervem, hogy egy századnak kéne átnyomulnia egy mezőn egyszer egy StugB-vel, egyszer pedig anélkül. Borzasztó kíváncsi vagyok mi sülne ki ebből.
Ha a fenti dolgokat másként gondoljátok, dobjatok meg már egy orosz Table of Equimpent and Organization-nal. Köszi.
70 levél
Válasz 02.09.29. 03:24 #154
teeb
Én már kiprobálnám a PBME-t. Ha valakinek van kedve nyomatni jelezze.

Lackó!
Olvastam az egyik cikked. Látom jól rája vagy izgulva a 2vh.-s témára.
70 levél
Válasz 02.09.29. 01:11 #153
teeb
Úgy néz ki a CMBB-re még egy ideig várni kell.
11392 levél
Válasz 02.09.27. 10:23 #152
Lacko
Arra gondoltam... De még mindig nem értem.
Amikor én le akartam tenni egy ilyet, akkor az ívnek nem a gyújtópontja (közepe vagy mi) volt az egység, hanem az ív egyik széle. (megpróbálom "plasztikusan" is elmesélni: szóval va az ívet úgy vesszük, mint egy fagyitölcsért akkor szvsz az egységemnek ott kellene lenni, ahol elkezd csöpögni alúl a fagy, de ehelyett ott volt, ahol bele tidsz harapni felül). És ezt rohadtúl nem értem, hogy miért.
Aztán: ezek szerint cover izét csak páncélelhárító tehet ki? Mert ha jól emlékszem én valami gyaloggal csináltam meg, de lehet, hogy pont egy panzerschreckes csákó volt.
És akkor a cover izé az olyan, mint régen az ambush, csak éppen nem egy pontra gerjed, hanem egy egész ívre?
91 levél
Válasz 02.09.27. 00:58 #151
Wallenstein
Lacko, mit értesz védelmi vonalakon, Remélem a "cover armor, cover arc" opciót, mert arról szeretnék mesélni.
Cover armor: a rejtőzködő löveg csak abban az esetben aktiválódik, ha ellenséges páncélos ért, abba a szögbe amit megadtunk neki. Cover arc: ua. mint elöbb, csak bármely ellenséges célra tüzelni kezd. Szerintem baromi jó újítás, így ha megfelelő a küldetés, szinte mértani pontosságú védvonalakat építhetünk, ezek után már csak a körző és vonalzó hiányzik a kelléktárunkból.

Én az Operation Schwerpunkt küldetést mikor az oroszokkal próbáltam, a felvonulás fázisban, a páncéltörő fegyvereket szépen, gondosan, mondhatni hadmérnöki precizitással rakosgattam, bekapcsolva a "cover..." funkciókat. A szögek szépen fedezték egymást, öröm volt a szemnek.
Majd jöttek a németek és 5 kör alatt halomra lövöldözték a páncélelhárító körletemet, természetesen mélyen magamba néztem és hosszasan keresgéltem kudarcom okait.

Van még egy jó beállítás, ez az "extrem fog of war", amit ugyan extremnek hívnak, de ez közelíti meg legjobban a valódi felderíthetőséget. Távolban levő egységekkel, ha harcolunk, nem írja ki, hogy mi történt az ellennel, kilődtük-e, vagy csak visszavonult, mivel nem lehet egyértelműen azonosítani. Ez a bizonytalanság nagyon fokozza a hangulatot, főleg a mazochistákét.

Kéne egy kis segítség. Letöltöttem egy kis hangmodot (whistles), ez két különböző sípjel (egy angol, egy germán). Kicsomagolom (wav), bemásolom, erre a játékban egy egércincogás hallható a sípok helyett. Miért lehet ez?
Ezek katonai sípjelek, melyek a "Move it soldier!" ill. "Los bewegung Manner!" parancsoknak felelnek meg.
1267 levél
Válasz 02.09.26. 14:39 #150
zsoo
Emberek!!!

Most nézem, hogy lehet a CMBO+CMBB - t egyszerre rendelni és csak 65.-USD.
Egy füst/posta költség alatt.

Valaki még lejjebb írta, hogy a MédiaM.-ban a CMBO-t 11.000.-Ft körül lehet kapni és gondolkozik rajta, meg hogy várja a CMBB-t.
NEHOGY megvegye!
Inkább rendelje meg - még ha a postaköltséget hozzászámítjuk is jobban jön ki.
(hely: battlefront.com - bár gondolom úgyis ismeritek)

Üdv.
zsoo
11392 levél
Válasz 02.09.26. 14:33 #149
Lacko
Szerintem azonnal megküldik... Csak hát mire ideér ámerikábúl....
1267 levél
Válasz 02.09.26. 14:22 #148
zsoo
Na mi van?!

Mindenki suliban, vagy dolgozik, esetleg nyomja a CM -et?

Nem tudja valaki, ha rendelem a játékot (CMB, akkor kb. mennyi idő múlva szokták megküldeni?

Üdv.
zsoo
11392 levél
Válasz 02.09.25. 14:02 #147
Lacko
Isten hozott zsoo az inyencek között!
Azért az tényleg perverz lehet az egészet a földszintről játszani... De jó ötlet! Majd egyszer kipróbálom.
1267 levél
Válasz 02.09.25. 09:29 #146
zsoo
Hali mindenkinek !

A CM - egy nagyon jóóó játék, amint látom nem csak nekem - tetszik.

Sajnos Nekem csak a demó-hoz (első rész) volt még ezidáig szerencsém.
A CMBB - ha jól tudom most jelent meg - és már rendelhető - ha összejön a pénz megrendelem. Szerintem nem is vészes az ára (jah , ha ezt pl. a Microsoft követte volna el ???!!! - mennyibe kerülne?) cca. 46.- USD/EURO érdekes az árfolyamok 5-6 forint eltérést mutatnak (igaz csak kis hazánkban) éppen ezért - gondolom nincs különbség a két valutanem között.

Szerintem a hangulata - fantasztikus!!!!

Lehet hogy lököttnek tartotok - de Én minden parancsot a csapatom, embereim szemszögéből adok ki. Szerintem így sokkal hangulatosabb - igaz nehezebben áttekinthető - és így nehezebb is.

A csatajeleneteket pedig egy - egy magaslatról nézem végig. (kérdés persze, hogy ez a CMBB - ben a "Nagy OROSZ sztyeppéken" hogy fog megvalósulni ???) Szerintem a játék király !!!
Mintha ott lennék közöttük!!!
A robbanások - ahogy megremegtetik a földet! Hihetetlen!
A kölső nézeteket csak nagy ritkán - ha egy egy pontot nem tudok abszolute belétni - használom , de ha lehet inkább kerülöm.

Igaz nekem csak mint írtam a demo van meg, de már többször végigjátszottam mindkét oldalt - néha győzelem egy-egy dönttelen és bizony volt csúfos vereség is. Dehát ... ez van.

Azzal nem értek személy szerint eggyet, hogy nem való FPS - rajongóknak (ill. nem igazán nekik készült).
Lehet - Én a MOHA - val rengeteget játszottam (a hangulata fantasztikus) - de mikor elfáradok tőle, egy -két hét után, jól esik beülni a parancsnoki székbe és innen szemlélődni....
(A másik kedvenc játékom a Close Combat IV.
Szerintem a hangulat és a hangok itt is nagyon jól sikerültek - de sajna csak felülnézet volt. sebaj....)

Egy kicsit elkeseredtem amit az előzőekben írtatok a nézetekről, (ill. az nem is annyira aggaszt - inkább a robbanások - becsapódások rezgései!!! azokat adják visszzaaaa!!!!! - ne legyenek mááá ilyen birkák - hát nem ???)
A grafika pedig igazán kellemes - na persze minden lehetne jobb is - de hát ez van ...

Bocsánat ha egy kicsit sokat blablázok - de ez a játék nagyon lelkesít.
Legutoljára ezt a tenger alatt éltem át a második világháború idején ...
Lackó szerintem tudja - melyik (kicsit nállunk méltatlanul, keveset emlegetett) szim.-re gondolok.

Sziasztok ..!!
zsoo
91 levél
Válasz 02.09.24. 23:19 #145
Wallenstein
Lacko, a látszat ellenére én még egy darab küldetést sem csináltam, a nagyon jól megkonstruált pályák kivesézése, engem eddig kielégített.
Sejtésem az, a radart valószínű, egy elfoglalandó zászló jelképezné, amit persze meg is kéne tartani, hogy az értékelésnél a mi győzelmünk legyen. A csapatokat pedig egy "exit zone" nevű területen kéne kivezetni. Mivel ez egy kommandós akció, feltételezhető, hogy a környékről nem lehet kiírtani minden német egységet. Ha abból indulunk ki, hogy a radar egy zászló, akkor a leszerelése után, ha elindulunk az "exit zone" felé, a zászló ismét kérdőjellé válik, vagy elfoglalják, tehát embereket kéne ott hagyni, ami persze marhaság. Na, eddig jutottam.
A Combat Mission Scenario Depot-n van egy elég magasra értékelt Skorzeny kommandós akcióról másolt küldetés, én még nem próbáltam, de most kiváncsi vagyok a megoldásaira.

Nekem is van 3 példány a Népszerű történelem sorozatból: Jakovlev-Pearl Harbor rejtélye (részletes, jól dokumentált USA ellenes munka, szovjet szerző), egy a Szálasi-perről és nem találod ki G. Millar-A nagy lokátorháború. Ezek közül persze, csak az utolsót nem olvastam. A Központi antikváriumban fél polcot megtölt ez a sorozat, ha érdekel, lehet csemegézni.

Megnéztem ismét a CMBB demóját, valóban a német páncélvadász rajoknak a különféle gránátok mellett, zsákmányolt PPD géppisztolyaik vannak, hisz elsődlegesen közelharc fegyver kellett nekik. Gondolom, ezeket fogják felváltani idővel a Panzerschreck-es osztagok.
A németek tömegével használtak, különféle orosz fegyvereket még 1943-ban is a frontalakulatoknál, majd a hátországi alakulatok kapták meg. A románok pedig, a zsákmányanyagból készítették jópár nehézfegyverüket pl: TACAM páncélvadász tipusokat.

Érdekesség. Nem értem az okát, de nyugaton a Turán nagy népszerűségnek örvend, legalábbis erre következtetek a sok CMBB screenshot-ból. A fejlesztők részéről az egyik legkorább közzétett fotók egyike is Turán, de hamar levették a netről, mondván, még nincs kész.

Kampfi, köszi a infót, holnap beszerzem magamnak.

Ha valaki hazánkban, valamely forgalmazónál találkozna a Combat Mission-Barbarossa to Berlin-el, legyen szíves jelezze a topicban.

70 levél
Válasz 02.09.24. 21:44 #144
teeb
CD minőségű hangok ? Hihi. Arra befizetek.
Má várom a proggit nagyon a >200 oldalas kézikönyvével együtt.
Vajon hány napot kell még aludni ?

85 levél
Válasz 02.09.24. 17:39 #143
kampfi
Mamint 2002/09 bocsi
85 levél
Válasz 02.09.24. 17:38 #142
kampfi
Walli, a CMBO leiras a PC guru 2000/9 szamaban talalhato 4 oldalon.Ugy gondolom ritka korrektre sikerult(semmi fikazas/ocsarolas).


Ma nagyon varom hogy isora is kitegyek a final jatekot, addig is a demot gyurom.A szogek nekem szerencsere nem okoznak gondod, ha igy marad igy is jo.
11392 levél
Válasz 02.09.23. 12:46 #141
Lacko
Na tesztelgettem még egy kicsit a demót...

A kameraszögek megszokhatók, csak annál a pályánál rossz, ahol a PzIV-kel kell áttörni az orosz páncéltörő ágyúk során, mert ott olyan hosszú a pálya, hogy egyik kameraállásba se fér bele.
A grafika továbbra is gyönyörű. A rohamsisakok sokat fejlődtek, végre normál német sisakok vannak, festéssel (MODerek előre!), a robbanások is nagyon szépek, természetesen a tankok is részletesebbek. De az emberi lábak még mindig szörnyűek.

Az új utasításokat még szokom, kicsit zavar még az advance, assault, attack, move, sneak mozgások, mert meg kell szokni, hogy melyik mire jó. A régibe a sneak nagyon jó volt, mert az szimpla menés volt, de ha lőttek rájuk, akkor fedezébe húzódtak. Most a sneak baromi lassú kúszás. Meg azokat a védelmi íveket se teljesen értem, de ez csak szokás kérdése.

Azt észrevettétek, hogy a demo egyik küldetésében a német tisztnek PPS géppisztolya van? Ez bug vagy feature? A Stalingrad film szerint a németek szívesen használták ezt a géppisztolyt, de azért furcsa.

Összegezve, nagyon jó játék lesz ez is, csak még szokni kell.

Elvileg múlt pénteken jelent meg a játék. Már nagyon várom a review példányomat és a kézikönyvet...!
11392 levél
Válasz 02.09.20. 08:46 #140
Lacko
Igen, a Freya társberendezése volt, tulajdonképpen radar.

Van az a régi könyvsorozat, hogy Népszerő történelem (sok-sok komcsi könyv jelent meg benne, de elvétve voltak nagyon jók) Az egyik legjobb a sorozatból: a nagy lokátorháború c. rész, ami baromi izgalmasan - kát szálon vezetve - meséli el a radar fejlődését mindkét oldalon és a Bruneval (Franciao) elleni brit kommandos akciót, amelynek keretében megszereztek egy Würzburgot. KÖTELEZŐ OLVASMÁNY!!!

A CM verziójával két gond van:
1., 1942-ben történt, tehát nem "beyond Overlord". De ez nem nagyon gond, mert gyalogság, gyalogság ellen, szóval nem feltűnő.
2., Összetettebb a feladat annál, minthogy CM-be egyszerűen berakható lenne: ugyanis az elején el kell foglalni a Würzburgot egy domb tetején, aztán pedig - minimális veszteség mellett - evakuálni, elhagyni a terepet.
Te ezt hogy csinálnád meg?
91 levél
Válasz 02.09.19. 22:58 #139
Wallenstein
Lacko, óvatosan mondom, mintha tojáson lépkednék (ez enyhe képzavar volt). Würtzburg...Würzburg egy német radarrendszer volt, ha jól csalódom, de az is lehet, hogy rosszul tévedek. Az akcióról semmit sem tudok. Eh, eh... még én sem tudhatok mindent.

Kampfi, természetesen tudom, hogy ez a realitás, csak az indulat beszélt belőlem. Ha belegondolok, hajdan, mikor még szélesebb, de jóval felületesebb látókörű voltam és neki akartam állni az Alpha Centaurinak, vagy a Total Annihilationnak elborzasztott a rengeteg ismeretlen egység és név, úgyhogy elsírtam magam és hagytam a fenébe.
Emlékszel még, melyik újság írt a CM-ről?
85 levél
Válasz 02.09.18. 14:20 #138
kampfi
Walli!

Lacko mar regebben felvetette a prolemat, me nem jatszik senki a CMBO -val.
Megprobalom nehany mondatban osszefoglalni:


-a jatekot magyarorszakon nem lehetett kereskedelmi forgalomban kapni, ezert EGY UJSAG SEM irt rola ismertetot(megjegyzem most ir rola valamelyik ujsag amikor mar 1,5 eves a game.de meg igy is 81% ot kapott az elso resz ami nagyon jo)
-hardcore jatek, tehat kezdoknek a sikerelmeny a kezdetekben erosen kozelit a nullahoz
-aki nem ismeri a II VH haditechnikajat, annak igencsak hosszu lesz megismerkednie minden eggyes egyseggel
-a jatek valobban stretegia progi, nemugy mint a tobbi annak csufolt jatek(bemegy a legnagyobbat lovo/legdragabb egyseggel es tutira nyerek)
-es vegul valljuk be teleg nemvalami szep a grafika(ami mondjuk egy igazi strategat nemigazan izgat)

Na kb ennyi
11392 levél
Válasz 02.09.18. 09:08 #137
Lacko
Hát azt képzeld el, amikor a CMBO-t kipróbáltam és összeszartam magam a gyönyörúségtől, aztán elkezdtem a fórumokat bombázni (nem csak a dome-ét) és rájöttem, hogy nincs senki, akit ez érdekel... Nagyon ledöbbentem.
Szerintem már az is csoda, hogy egy normális topicot tudtunk nyitni a Combat Mission-nek. Légy türelmesebb. Ha megjelenik a full, szerintem többen leszünk. Én pl nagyon hamar leraktam a demót, mert jobban szeretek saját magam által készített pályákon játszani - hisz ismersz. Szóval most én sem nagyon játszom a demóval, mert várom a teljeset.
Remélem akkor beindul újra ez a topic.

Ja éppen azon vagyok, hogy készítsek egy CMBO küldetést, csak azt vettem észre, hogy mások már megcsinálták... Úgyhogy elöbb azokat letesztelem, aztán megcsinálom a sajátomat: Würtzburg at Bruneval.
Ez lesz a címe. Remélem a háttértörténetet ismered...
91 levél
Válasz 02.09.17. 23:51 #136
Wallenstein
Egy kis kesergés következik.
Szétnézegetve a fórumokon, látom mennyi sok 2.vh.-val foglalkozó játéktopic van. Megjelenik a CMBB ominózus demója és mit látok, kb. kettő kezemen meg tudom számolni a véleményezését. Áruljátok el, aki kiváncsi a Panzer Generalra, Commandosra, Sudden Stikera, Close Combatra, Medal of Honorra az miért nem kiváncsi a CM-re?
Grafika-baromi jó, kezelhetőség-marha jó, játékélmény-kurva jó, értékelés-100%. Hazánkban a fogadtatása olyan, mint Nagy-Britanniában a királynő esetleges gyilkosának.
91 levél
Válasz 02.09.07. 10:59 #135
Wallenstein
Látom a múltkori véleményemmel jól ledorongoltam, a CMBB demóját, ezért most kompenzálásként egy kis kedvcsináló.

Grafika: nézzétek meg a szovjet harckocsik lánctalpait mozgás közben, egyszerűen gyönyörű. Kanyarodásnál pedig, ahogy az egyiket befékezi, míg a másik tovább forog, arra már nincsenek is szavak.

Hangok: azt mondják a demó korlátai miatt ez nem a végleges konstrukció, a teljes változatban CD-minőségű hangok lesznek.

Belbecs: a Citadel Schwerpunkt küldetésben figyelhető meg, hogy a páncélos párbajok sokkal tovább tartanak, nem csak néhány lövésváltásig. Egyrészt az ágyúk még nem olyan hatalmas energiájúak, a páncél több találatot elvisel, másrészt sok új nem végzetes találati pontot találtak ki a harcjárművek testén. Én a KV-1-el vagy 10 körön keresztűl bujócskáztam, eközben többszőr is pánikba esett, magától visszavonult, elviselt vagy 7-8 találatot, (németek is) kb. 500-750m-ől, nagyszerű élmény volt. A másik küldetésben a T-34 bepánikolt és keresztültört mindenen fán, bokron, kísérő gyalogságon.

A "cover arc, cover armor" parancsok baromi hasznosak, különösen ha állandó megjelenítésre állítod be az opciókban. Aki geometriában, szögmérők világában otthonérzi magát, az minden perverz fantáziáját kiélheti a PAK-frontok szerkesztése közben.

Lacko, ha rákattintok a Dáváj császü modra lefagy a gépem, így nem töltöttem le.
91 levél
Válasz 02.09.06. 02:13 #134
Wallenstein
CMBB demó, grafika. A terep megjelenítésében előrelépés a szélben hajladozó fák ill. a talajból kiálló bokrok stb... A jármű modellezés gyönyörű, a demóra az egyenruhákat is felhozták a nézhető szintre. A kezelőtábla nekem túl képregényes, a fegyverek úgy néznek ki, mint valami gyerekrajz, de lehet, hogy már túlságosan megszoktam a sajátomat.

Hangok: nálam a lövések baromi halkak voltak, a ropogó tűz, beszédhangok simán túlharsogták, hiányzott a dörejek, robbanások ereje. Az egyik szakaszomat megfutamították, én másfelé bóklásztam a nem is nagy térképen, de csak a kör végén szereztem minderről tudomást. A páncélosokba becsapódó gránát olyan halk, hogy azt sem tudnám rálőttek-e vagy sem, ha nem írná ki.

Egy kis belbecs. A Mosin-Nagant puskának miért csak 250m a hatásos lőtávolsága? A Mauser maradt 500m. Az SVT-40 öntöltő puska biztos nem volt rendszeresítve az egész Vörös Hadseregben, ráadásul ugyanazt a lőszert tüzeli, mint a Mosin-Nagant, mégis 500m a lőtáv. Ki érti ezt? Az orosz géppisztolyok hatótávolsága 250m-re növekedett, (ellenben a nyugati 100-150m-el) amivel nincs semmi baj, köszönhetően a 7,62*25-ös lőszernek. Pozitívum az, hogy tudják a mindenki által ismert PPS géppisztoly elődjét a háború elején még bőségesen használták. Ez volt a PPD-34 és 40.

Ugyan még nem lehet végleges véleményt mondani, de mintha lassítottak volna a játékmeneten. Ezt úgy értem, sokkal nehezebb a felderíthetőség, nem olyan egyértelműek a dolgok, hogy meglátom az ellenséget, majd 20-an gyorsan egyszerre rálővünk és elintézzük (ezt a mondatot lehet, hogy csak én értettem). A harckocsik gyámoltalanabbak, a németek is azok voltak, de ezek a gondolatok csak spekulációk és nem hibák.

A kettő küldetés inkább a látványosságra megy, majd a teljes progiban jönnek az igazi kihívások.

Én is hiányolom azt a nézőpontot, mikor is a járműre szinte ráülhettünk. A kép úgy rázkódik, mint az elsőben, csak valami extrém opciót is be kell kapcsolni.

Nagyon gonosz voltam legkedvencebb programommal (de csupa jószándékból, tudjuk a pokol is...), ezért a végére az MI dícsérete. Nyílt terepen lövészeink, az ellenséges tűz elöl képesek és behúzódnak egy arra tévedő gránáttölcsérbe.
11392 levél
Válasz 02.09.03. 13:44 #133
Lacko
Kiraktam a Dáváj császü MOD-ot is a netre... Letölthetitek innen.
És itt egy kép (screenshot), hogyan néz ki majd a játékban...

IN MEMORIAM LOPOTT ÓRÁK...
11392 levél
Válasz 02.09.03. 13:39 #132
Lacko
Azért van egy nagyon idegesítő újítás... Megváltoztatták a nézet szintek szögeit. A régiben volt egy két kedvenc szögem, ahonnan jól nézett ki az egész, de mégis látni lehetett mindent. Most nemhogy nem néz ki jól, de NINCS olyan látvány szög, amiből beláthatom az egészet (csak a legmagasabb felülről nézet, de hát az iszonyatos).

A battlefront.com forumában sírnak is ezerrel a fan-ek, hogy adják vissza a szögeinket. Sőt, amiatt is sírnak, hogy a régi CM (te jó ég miket mondok!!!) ha lőttek egy nagyobb ágyúval, vagy valami nagyot robbant, akkor berezonált a kamera, növelve ezzel a feelinget; na ez nincs a CMBB-ben. De szerintem ez a legkevesebb... Láttátok, hogy a tankok hogy lőnek? Baromi szép, gyönyörű...
11392 levél
Válasz 02.09.03. 08:21 #131
Lacko
Hehehe... Nincsenek is szavak... Nagyon jó!!! Jöhetne már a full! Pz38(t)-s küldiket akarok szerkeszteni!!!!

Ja és elkészítettem az első MOD-ot a CMBB-hez... Igéretemhez híven DavajCsasziMOD névre hallgat és az orosz katonák keze tele van órákkal... Akinek kell szívesen elküldöm. Megpróbálom rábeszélni TOM-ot, a TCMHQ készítőjét, hogy tegye ki...
11392 levél
Válasz 02.09.02. 08:46 #130
Lacko
Én még csak - igéretemhez híven - most kezdtem hozzá a letöltéshez. Nagyon jön... Bár mindegy, mert csak este, otthon tudom megnézni...
85 levél
Válasz 02.09.01. 11:06 #129
kampfi
A demo 3 utkozetebol 2 ot kiprobaltam frissiben.
A jarmuvek jobban kidolgozottabbaknak tunnek mint az elso reszben voltak.
A Kurszki utkozetnel tortent, hogy elso nekifutasra(es turelmetlensegem kovetkezteben) az elen halado PzIII -ast kilottek a panceltoro agyuk. A becsapodas es a harckocsi kigyuladasa nekem nagyon tetszett. Sajnos a terkepek texturairol mar nem mondhato ugyanez el.Nem neznek olyan jol ki, mint a fenykepek alapjan gondoltam(velemenyem szerint a Kurszki map botranyosan randa.

Ami miatt a legjobban tartottam az uj resz megjelenese elott , hogy a majdnem tokeletes MI t elszurjak. Szerencsere maradt a "regi",
sot talana meg jobb is lett.Az orosz harckocsik gyalogsaggal torteno tamogatasat sok nagynevu rts megirigyelhetne. Talan meg tul jol is sikerult. Nemhiszem hogy a valosagban 41 -ben a tapasztalatlan orosz harckicsizok ennyire figyeltek volna a gyalogsag mozgasat utkozet kozben. Gyonyoruen egyutt maradtak es nem szakadtak el, pedig sajna a taktikamat erre epitettem.

Az ujdonsagok kozul talan a legjobb a kinezek eslovok volt, amit ivan jol "eladott" nekem a KV I vel.Jol nez meg ki hogy minden gyalog egysegnel nyomon lehet kovetni a panceltoro eszkozok fajtait illetve mennyiseget.A jarmuvek vegre valahara nem akadnak ossze es nem csusznak egymasba, ezt a csunya es idegesito hibat oruluk hogy megoldottak.
Hirtelen ennyi jutott eszembe, megyek vissza tovabb nyomni a demot( latom ma mivel fogom tolteni az elkovetkezo napokat)


85 levél
Válasz 02.09.01. 08:03 #128
kampfi
Jelentem mar szedem is lefele meg (meg 1 ora ahhhh..)
A demo 60 megas, igeretesnek tunik.

A szarverek tulterheltek csak sokadik klikkelesre engedett fel, nembaj majd holnapra tobb helyen fenn lessz mar.

Amint kiprobaltam jovok es leirom az elso benyomasaimat. (baromi hosszunak tunik meg az a tobb mint 1 ora)

91 levél
Válasz 02.09.01. 00:36 #127
Wallenstein
Még egy utolsó hozzászólás a nagy nap elött. A MilitaryGamer Online -on olvasható egy interjú a CM fejlesztőivel, főleg a két rész különbségeiről esik szó. Állítólag a kedves megrendelők kapnak egy katalógust, melyben tételesen fel lesznek sorolva a kettő rész közti változtatások. Én majd eget-földet megmozgatok, hogy valahonnan le tudjam töltetni a demot, mert otthonról nem megy.

Visszatérve a CM első részére, felfedeztem a taktikai AI egy megdöbbentő tulajdonságát. Eddigi csatározásaim során is előkerült, viszonylag ritkán, de csak most tudatosult bennem. Ha egy egységedet az ellen erősen szorongatja, sőt megfutamítja, akkor más löveged, páncélosod, ha jó helyzetben van segít bajtársainak és ködfejfesztő gránátot (kukacoskodóknak füst, bár a kettő nem ugyanaz) tüzel rájuk és ezzel jótékony homályba burkolja a menekülő gyalogságod. Régen is néha előfordult ez, csak akkor csodálkoztam minek tüzel a páncélos mikor nem adtam rá parancsot, majd érvénytelenítettem a végrehajtást.
Döbbenetes taktikai AI-ja, még pár év előnyt biztosít a CM-nek (remélem nem a próféta szólt belőlem).

Utószó:
Ezotériára fogékony topic olvasóknak egy kis eszmefuttatás. Előre bocsátok valamit, a bekerítés, még a harcászati is, összességében a hadtörténelemben elég ritka, csak ha megtörténik, nagyon sokat regélnek róla, ezért tűnik mindennaposnak.

-i.e. 216, Második pun háború, Cannae: Hannibál BEKERÍTI és megsemmisíti a Varro és PAULLUS konzulok által vezetett római sereget.
-1939 jún-aug Halhin-Gol: a távol-keleti főparancsnoknak frissen kinevezett G.ZSUKOV hadseregtábornok BEKERÍTI és megsemmisíti a japán 6.(HATODIK) hadsereget.
-1942 nov.19-1943 febr.2 Sztálingrád (csak az orosz bekerítés időszaka): G.ZSUKOV és Vaszilevszkij marsallok, mint a főhadiszállás képviselői, vezetésével BEKERÍTIK és megsemmisítik többek között a PAULUS tábornagy vezette német 6.(HATODIK) hadsereget.

Igy a végére már valami enyhe köze van a CMBB-hez. Saját kreálmány, semmi másnak nem jó csak érdekességnek.






11392 levél
Válasz 02.08.30. 10:34 #126
Lacko
Vihar elötti csend a topicban... Remélem már mindenki élesíti a download managerét... (én upgradeltem a netvámpíromat). Most vasárnap nemcsak a suliszezon kezdődik, de KIJÖN A BARBAROSSA TO BERLIN DEMÓJA!!!!

Én csak hétfőn fogom tudni letölteni, úgyhogy az első benyomások megírásával remélem sokan megelőznek itten.
11392 levél
Válasz 02.08.21. 12:07 #125
Lacko
Én oda nem raktam fel küldetést!!! Na ezek lopnak... Gyorsan megnézem.

Most éppne lelassult a CM-es életem, mert a négynapos hétvégén gyurmafilmeket készítettünk a feleségemmel. Beszarás, hogy milyen vicces szórakozás. És tök jó dolog megnézni a végeredményt.
91 levél
Válasz 02.08.21. 01:09 #124
Wallenstein
Most veszem észre, hogy korai szárnypróbálgatásaid már megtalálhatóak a Combat Mission Depot-on. Na, ha más nem, majd én véleményezem.
91 levél
Válasz 02.08.21. 00:32 #123
Wallenstein
Üdvözlet !

Látom a topic feledés homályába vész. Lacko, a Pud-féle site-ot gondolom már megtaláltad, ha érdekelt, a címe hosszú, de a CM Outposton keresztül, ahol a germán modokat összesítve sorolják fel, könnyen elérhető.

Minap a Wargamer oldalán pótoltam a lemaradásaimat, erre mivel találkozok, hát nem a te Elbás küldetéseddel a CM scenáriók rovatban.

Push Back nevezetű küldetésedet befejeztem a német oldalról. Elárulom, hogy szenzációs volt. Nyugodtan elküldhetnéd a Combat Mission Depot site-nak, ott jópár szempontból értékelik és véleményezik a küldetéseket, simán az élmezőnyben végeznél. Én is általában onnan töltögetem le a pozitívan értékelt scenáriókat és nem is csalódom bennük. A Push Back-et többszőr is végigvezényeltem a germánokkal, ha plusz 1 bonuszt adunk a taktikai AI-nek, iszonyú kiélezett lesz a szituáció, örültem minden egyes bokor elfoglalásának. Észrevettem ám, hogy te a szövetségesek oldaláról valódi Európa Uniós összefogással próbálkoztál: angolok, lengyelek, franciák, mindenféle náció. A tömjénezést be is fejezem, nehogy túlságosan is elbízd magad.

Más. A Turán valóban ragyogóan néz ki. Mégis egy észrevétel a CMBB-hez, a járműveket igen jól lemodellezik, ezzel nincs probléma, de a katonák egyenruhái hányingert keltőek, legalábbis egyenlőre. Az első rész modjai simán verik, plusz még az utak gyengébbek és az épületek felszíne (hasonlítsátok csak össze a remek Ed Kinney-féle házakkal). Szerintem a fejlesztők egyszerűen nem akarnak több objektumot jobban kidolgozni, így a mod készítőknek éveki tartó munkát adnak és ez persze folyamatos propaganda. Remélem nem gondoljátok rólam, hogy csak a grafika érdekel.

Az első részhez úgy tudom már hónapokkal a megjelenés elött kijött a demó, de a CMBB demójának se híre se hamva.
2284 levél
Válasz 02.08.13. 21:09 #122
Daedalus
Nagyon állati!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"?"
11392 levél
Válasz 02.08.13. 12:52 #121
Lacko
Raktam ki VADIÚJ, soha nem látott screenshotokat a Galériába a CM2-ről. Van köztük egy TURÁN!!!!!!!!!!!!!!!
Kötelezőőőőőőő!!!
11392 levél
Válasz 02.08.09. 15:23 #120
Lacko
Bocs, off voltam. Gyorsan megkérdezem: és hogy tetszett a jeep mod? Szerintem beszarás szép. És hol van az a pud site?
11392 levél
Válasz 02.08.09. 15:22 #119
Lacko
Oh, hát ennyit nem kell rajta gondolkodni. Csak egy vicc az egész. A Red Devils-t "fordítottam" így oroszra, amiböl a devlis-t, csak hangzásában. Így lett "gyevlisz".

Két orosz ejtőernyös leugrik és kinyiffant egy adag jenkit. Szívesen átküldöm (majd hétfőn) és nem csak a single mission-t, hanem a forrást is, hogy megnézhesd mi a franc zakkanás van a végén. Mert a végén jönnie kéne 5 orosz hajónak, tele muszkával és egy nagy összecsapás lenne. De baromira nem jönnek. A tisztem pedig teljesen bekattan és másodpercenként közli velem, hogy "no target". De azért amíg ki kell nyírni a jenkiket és felrobbantani a tankokat, addig nagyon okés.
91 levél
Válasz 02.08.08. 21:32 #118
Wallenstein
Lacko, végeztem a Red Devils küldetéseddel. Most töltöttem csak le Andrew TF Jeep mod-ját, gondoltam majd gyönyörködöm benne, erre az erdő mögül kilövöldözte egy Hotchkiss az összeset, így a roncsaikban gyönyörködhettem. Az ejtőernyősökkel elfoglaltam a fő falut, de egyre nagyobb erőket kellett elvonni, a távoli híd körzetéből, míg végül csak egy lövészpáncélos és egy lestrapált ejtőernyős raj maradt ott. Erre a szétvert német egységek az erdőből és a felbukkant erősítés visszafoglalta a hidat, nekem meg nem maradt időm elfoglalni ismét. Mondanom sem kell, majd felrobbantam a méregtől.

Összesen 28 foglyot ejtettem, aki ismeri a játékot az tudja milyen magas szám ez. Belefogtam a germánokkal is, de az angolok csak nem jöttek, járműveim fogyogattak a légicsapások miatt, végül abbahagytam.

Pud site-ján van egy remek mod: egy wood bunker, de úgy néz ki, mint amin átzúdult a front, tele van sérülésekkel.

Lacko, áruld már el mi az a Krasznaja Gyevilsz. 4 évig tanultam oroszul, de csak a vörösig jutottam, ilyeneket tudok gyevocska=leányzó, gyeviz=jelszó. Ha már kész vagy a Flashpoint-os küldetéseddel és elakarod küldeni én vevő vagyok rá.

Daedalus, még a Shogun-hoz annyit, hogy a csapatokat nem lehet nyakra-főre termelni, legalábbis hard fokozaton vagy feljebb nem, így meg van az az érzésünk, hogy vigyázzunk rájuk.

Hétvégén Táborfalva, II. világháborús bemutatóval.
11392 levél
Válasz 02.08.07. 15:38 #117
Lacko
Daedalus! Én csak a CM-es részre válaszolnék...

Szerintem már nem kell soká várni a CMBB-re, kitartás, nyugi...
Mint lejebb írtam két nagyszerű MOD lelőhely van: az egyik a CMHQ (combatmission.com), a másik a Tom's CM HQ, ez egy német site és az URL-t ennek a topicnak az eleje felé találod. Ezekről érdemes mazsolázni. A MOD-ok egyébként a grafikát, meg a hangokat cserélik le, ezért ezek csak az érzést (feelinget) javítják, a játékmenethez - szerencsére - nem nyúlnak.
Tőlünk (pc dome) is megkapta a díjat... Mert egyszerűen NAGYON jó.
A CM1-ben is vannak repülők és - ahogy te mondod - "kétéltű operációk". Ebből adódóan, gondolom nem fognak kikerülni a CM2-ből.
Az pedig, hogy visszanyúlik-e 44 elé, egészen biztos, ugyanis a Barbarossa hadművelettől (41 jún) Berlin elestéig (45 ápr) fog játszódni. De - félreértés ne essék - ebben nem lesznek angolszász, meg francia egységek, mert ez a játék KIZÁRÓLAg a Keleti Frontra fog fókuszálni.
2284 levél
Válasz 02.08.07. 15:16 #116
Daedalus
What the hell 2 ?
Hi Lackó, mi a helyzet a CM2-vel? Már rohadtul kéne.
Azt szeretném még megtudni, hogy a CM1-hez milyen modokat töltöttetek le magatoknak és honnan? (mennyire változatnak a gamén?)
Én egyébként a CM-et 2000 májusában ismertem meg, akkor meglett a demó és rohadtul tetszett. (és olvastam róla olyan cikkeket is, hogy "mi ez a 3D-s shit?!") Na ezek után elég szkeptikus voltam, hogy lesz e valaki aki legalább ráébred a játék nagy színvonalára. (aztán 2000 júliusában írt róla a LEVEL (legjobb cseh újság, pontosabb legjobb közép eu-i ujság és megkapta az "aranycsillagot" - 10-ből, 9.3-at kapott. (ami nagyon szép, mert eléggé szigorúak. pl. H&D 7.9 a 10-ből, nagyon megdicsérték stb. ,de nem voltak annyira oda, mint ahogy azt csinálja néhány újság, főleg ha saját fejlesztésű játékot értékel.)

Na de vissza. Remélem a kettesben lesznek már repülők és kétéltű operációk. Na meg nem csak 44-45, hanem egy kicsit korábbi operációk.
(Ja és a véleményem, hogy bármennyire is szép, meg jó lesz a GI Combat, sokat fog veszíteni ha full real time lesz.)


Shogun téma.
Ahogy Walli (üdv!) is említette, azért végeredményben nem nagyon lehet taktikázni. Nekem pl. jobban paszolna ha egy kicsit nagyobb területen menne a harc és a térképen nem lehetne látni az ellenfelet. (így fölösleges próbálkozni a lovassággal esetleg valamilyen átkaroló hadműveletekre, mert látja az ellenfél a mozgásom és kicsi a terep)
És ahogy Walli is mondta nem tart sokáig a harc. Egy kettő lerendezik egymást. Ilyenkor pedig a legjobb ha minden kézenfogható csapatod a közelben van.
Ami viszont teljesen felháborított, hogy multiban csak sima csatákat lehet vívni. Nincs benne az egész térkép, diplomácia, szabotázs akciók stb. a Shogun legjobb része. Egyszerűen nem értem miért nem lehetett ezt összehozni...
De a játék nagyon jó. Ha valaki nem játszotta mindenképpen próbálja ki.

Sudden
Na ez az a game amiben én nagyon csalódtam. *censored* arcade.
"?"
11392 levél
Válasz 02.08.07. 09:52 #115
Lacko
Kösz Wallenstein!

Ez számomra nagyon érdekes volt. Tökre érdekel minden ilyesmi. Közben majdnem kész lettem a Flashpointos küldetésemmel is (aminek pont ugyan ez a címe: Krásznájá Gyevilsz , csak tegnap meglátogatott a mamám és filmeket néztünk inkább, meg vacsoráztunk, de remélem ma már kész leszek vele.
91 levél
Válasz 02.08.07. 00:57 #114
Wallenstein
A magyarázat némiképp bonyolult lesz, amilyen a valóságban is a hadvezetés. A Shogunt én kedvelem, csak megállt félúton a realitás felé, ami persze nem baj. Azt vizsgáljuk a játékkal kapcsolatban, mennyire is hasonlít a tényleges középkori hadviselésre.

Első és legfontosabb hibája, az egységek pillanatok alatt leamortizálják egymást, magyarul a csaták a tényleges harc megkezdése után, rövid idő alatt véget érnek. Igazi taktikázást, harc közbeni átcsoportosítást kizárja, ha egyszer elkezdünk küzdeni, belesodródik az egész sereg. Nincs olyan pl.: a balszárny jó ideig feltartóztatja az ellent, míg a jobbszárnyal operálunk, visszavonulunk ennek egy oka van a csapatok gyors lepusztulása. Megoldás lehet rá a játék drasztikus lassítása.
Persze mondhatná erre valaki, akkor hogy írányították hajdan a vezérek csapataikat. Hát úgy, hogy a csapatokra nem kellett minden 10 másodpercben odafigyelni, így át lehetett látni a harcmezőt, mert bármilyen hihetetlen 100 katona is akár órákig elharcolt 100 másik katona ellen.

A Waterloo jó megoldásához tudnám hasonlítani, ahol ha egymást támogató zászlóaljainkat jól vezényeljük, akkor az ellent órákig feltartóztathatjuk, míg más csapatrészekkel manőverezhetünk a szárnyakon. Így meg van az az érzésünk, hogy alkotó módon vettünk részt az ütközetben, persze ez csak elvi összehasonlítás.
A Shogunban a felgyorsított játékmenet miatt van 16 db.-ra korlátozva az irányítható egységek száma, annyit még az egyszeri játékos is kontrollálhat.

Harcászatról áttérve a csapatok formációira, nem tudom ki találta ki még a múltban azt, hogy a számítógépes játékok nagy többségében, egy támadó egységnek kizárólag a háromszög formáció az üdvözítő. Ezt a formációt még hajdanában a barbár lovas törzsek alkalmazták (és a makedónok is stb..), hogy betudjanak törni a rómaiak arcvonalának réseibe. Háromszög alakzat az arcvonalon keletkező réseken való áttörésre szolgált többségében, vagy pl.: a manipulusok tagolt harcrendjei közé törtek be, ez volt az egyik oka, hogy létrehozták a cohors harcrendet. Nem ám úgy, hogy elöl áll egy fő mögötte kettő stb..., gondolj bele azokat lemészárolták volna egy-kettőre. A legjobban felfegyverezettek álltak sokan elől, azokból indult a háromszög, tehát tompa volt. Ez a háromszögelés messze nem volt ilyen kizárólagos, késöbb pedig el is tünt. Mondok rá egy valós példát: a teuton lovagrend nagy fegyelmet kívánó harcrendje a XI-XIII. sz.-ban, de ez csak egyedi példa.

Más téma a Medieval-ben elég érdekes, hogy pont ott lesz vége a történetnek, ahol végre megint fejlődni kezd a hadművészet, mert a lovagi harcmodor nem sokat tett hozzá.

Elmondtam most sok csúnya dolgot mindenki kedvencéről a Shogun:Total War-ról, de félreértés ne essék nekem is egyik kedvencem, csak a gyilkos kritika fényében tűnhet fel néhány hibája és én is azt a játékot kritizálom amit igazából szeretek.

Látod, Lacko ahelyett, hogy Red Devils küldetésedet próbálgatnám, több oldalas leveleket írogatok a gép elött.
11392 levél
Válasz 02.08.06. 14:40 #113
Lacko
Sziasztok!

Walli, mesélnél arról, hogy a shogun miért nem jó? Tökre érdekel. Én mondjuk baromira nem értek hozzá és csak a traininget csináltam meg benne.

És bocs, hogy most nem csinálok új CM küldetést, de épp megint Flashpoint ciklus van (olyan ez, mint a menstruáció... és éppen egy orosz küldetést csinálok. És már tökre kész van, de egy szar logikai feltétel nem akar teljesülni és ezért nincs vége a küldinek. Pedig neked tetszene ...

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.