Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Combat Mission

Combat Mission: Beyond the Overlord

Combat Mission: Beyond the Overlord
A legutóbbi Combat Mission: Beyond the Overlord cikkek, hírek
91 levél
Válasz 02.08.05. 23:54 #112
Wallenstein
Lacko, valóban, ha jobban meggondoljuk a hosszú kampányban, egy ilyen valóságos játékban csomó olyan feltételt kellene létrehozni, amiket nehezen lehetséges. Pl: embereink megsérülnek, mikor kerüljenek vissza a frontra és akik helyére visszakerülnek azokkal mi legyen, akik sokszor vereséget szenvednek azokat leváltják, itt mi legyen a kedves játékos sorsa és még jó sok probléma.

Egy közepes méretű épületben oldalanként úgy kettő raj fészkelődhet be, ha még egyet beraksz az pár másodperc múlva helyszűke miatt távozik, ez szerintem korrekt. Pl: egy amerikai lövészraj 12 főt számlál, persze csak hármat mutat a grafika, ezek valahogy elrendeződnek az ablakoknál, vagy a falon áttört réseken, annyira pontosan ez nem kontrollálható.

Teeb, nem kell már a három programból összehozni egyet, mert az az EGY már megszületett.

A Steel Panthers első három részének az MI-a finoman szólva is hagyott némi kívánnivalót maga után, csak mióta más fejlesztők foglalkoznak vele azóta változott meg drasztikusan pozitív irányban.
A Sudden Strike-on ugyan néha gúnyolódom, de bevallom nagyon szórakosztató élmény volt. A csatákban a cél nem a realitás, hanem az árkád jellegű "adj király katonát", de annak nagyon is megfelelt.

A CM-hez hasonló valósághűséget valós időben, csak a Waterloo:NLB-nak ill. elődeinek (Gettysburg, Antietam) sikerült megközelítenie, amik szintén alig ismertek hazánkban. Ellenben a Shogun-nal amit ugyan szeretek, de a realitás csak nyomokban fedezhető fel benne, minden ellenkező híreszteléssel ellentétben.

Az, hogy a kilőtt járművek mögött nem lehet fedezéket keresni nagy hiba, de a CMBB-ben alig hiszem, hogy változik, nem készítettek új motort, aminek részben örülök, mert szerintem ezt már csak elrontani lehet, így kaptam még pár év haladékot.


11392 levél
Válasz 02.08.05. 14:01 #111
Lacko
A kampány úgy néz ki benne, hogy az egy hosszabb csata. Szóval nem úgy, mint a Panzer Generalban, hogy egyik csata a másik után és viszed magaddal az egyre tapasztaltabb egységeket... Itt nincs tapasztalat gyűjtés és a kampány egyetlen NAGY térképen zajlik, de csak egy normális méretű részét látod és a következő csatát már egy olyan részen játszod, amerre előretörtél, vagy amerre visszaszorítottak.

Persze áthozhatod az előző csatából megmaradt egységeidet. És a kilőtt roncsok is ottmaradnak (bár ennek semmi értelme, mert úgysem lehet fedezéknek használni, csak szép).
11392 levél
Válasz 02.08.05. 13:54 #110
Lacko
Pssszzzzt! Deadlus, halkabban! Még meghallja a Dino és számonkéri rajtam. Ugyanis az asztalomon hever már egy ideje egy demo vagy sajtó verzió és írnom kellene róla, de nekem annyira nem tetszik. Valahogy káosz, meg túl gyors. De majd ránézek megint.
11392 levél
Válasz 02.08.05. 13:50 #109
Lacko
Természetesen nem azért írtam ezt a "hibát", hogy kekeckedjek. Csak mert érdekes szerintem összeírni a rossz oldalát is egy olyan játéknak, amit itt orbba-szájba dicsérünk (csak hogy teljesebb legyen a kép). És abban is igazad van, hogy ez a probléma eltörpül ahhoz képest, hogy mennyire jó a játék.
70 levél
Válasz 02.08.03. 20:15 #108
teeb
Én ezidáig inkább a SteelPanthers-t nyomattam,
annak is volt néhány baja. Ennek a 3-nak az előnyeiből
kéne kidolgozni valakiknek valamit.
Ezen problémák (pontszerűség,etc.) után kiváncsi vagyok a Barbarossa-ra.
A látvány annyiból érdekel, hogy legyenek arányosak egymáshoz az
ábrázolt objektumok, effektek.
Pl. teccett a robbanások eltérő nagysága (150mm ).
Gondolom ez a "blast" határozza meg.
Attól a Sudden-ban majdem falnak mentem, hogy a PzII-es nagyobb,
mint a PzIII-as (vagy IV-es).
Gondolom a fejlesztők elkezdték az I-nél, és a III-nál már látták,
hogy ha nem kicsinyitik le az object-et, akkor a Tigris már
nem fog beleférni a kockába.
A páncélvastagság+dőlésszög dolgot a Steel4-ben már láttam,
úgyhogy ez mindössze elégedettséggel töltött el.

Lackó!
Írtad, hogy a Campaign eléggé "egycsatás". Ez azt jelenti,
hogy a csaták között nincs összefüggés ?
Presztizspontok használate, valami, bármi ?
Írhatnál erről még (a demóból ui. ha megszakadok se jövök rá )!

Walli!
A hangfelvételekkel elégedetlen vagyok.
Ez részint a mikrofonom minőségéből, részint a saját
kedvtelenségemből adódott (tavasszal nem voltam jó passzban).
A jel-zaj viszony úgy nézett ki, hogy próbáltam eltalálni
az =súlyt a háttérből és a torzításból adódó zajok között.
Összességében a minták 10%-val vagyok elégedett, írtam is
a jó embereknek, hogy ami nem jó nekik felveszem újra, de
elég keveset kellett.
Ha legközelebb ilyen lesz veszek 1 normális mikrot, mert
a legjobban sikerült hangmintáimat elrontotta valamien
odanem való kattogás

Arra lennék kiváncsi, hogy vajon mit művelne a Barbarossa speed-ügyileg
ha csak a procit cserélném ki 1GHz-re (a videó maradna 16MB-os DViper).
2284 levél
Válasz 02.08.02. 17:54 #107
Daedalus
What the hell?!

üdv Combat-osok! Ismeri valaki a GI Combatot?? Úgy egy hónapja láttam a neten, hogy készülőben van, meg szereztem is róla infókat. Ezt azért mondom mert kisértetiesen hasonlít a Combat Missions-re!!! A Close Combat fejlesztői dolgoznak rajta. (gyártó:Freedom Games, distribútor:Strategy First) Na az egés term. 3D és elég szépen néz ki. (azért nem kidudja mi, na de jobb mint a semmi) Ami tetszett, hogy akkori fényképek és térképek szerint vannak megmondellezve a terepek. Állítólag minden bunkert, de még fát is a helyére tettek! Na gyorsan még amire emlékszek. A katonáknak a kezükben lévő fegyvereik is különbözőek és faxa, hogy különb. géppisztolyok, pisztolyok, puskák mind külön, szépen, láthatóan, hallhatóan!!! Áhhh! Na meg ha pl. katonáink akik tűz alatt vannak megparancsoljuk, hogy támadjanak inkább fedezékbe megkezdik a visszavonulást (ignorálva a parancsot). Na jó, majd ha lesz időm még szólok hozzá valamit.
Lackó léci nézd meg. (és írj róla előzetest adatokkal tudok szolgálni...

Na bye!

Dae
"?"
2342 levél
Válasz 02.08.02. 16:36 #106
Bismarck
igen ez a pontszerű dolog elég idegölő de nem csak a Combat mission-ban
pl. Cossacks
ott is ugyan ez van (na yo azért kicsit más dolog.)
megszámoltam átlagosan 67 ember fér el "egymáson" (persze a minimális 0.001 mm es eltéréssel) de itt viszont 10 sec után az összes ember "elmegy" 1 meghatározott távolságra a többitől.........
néha elég zavaró

de Lacko ne legyél maximalista szerintem sok olyan fontosabb dologgal potólták az alkotók ezt a hibát (pl amit említettetek)

Close combat-ban pedig az a halálom volt mikor a grafika nem passzolt a programozott "utakhoz"
remélem értitek
ot viszont el lehetettt bujni a tank alá
www.wargamer.hu
11392 levél
Válasz 02.08.02. 08:20 #105
Lacko
Én is írok hibát: A harcoló objektumok (ember, tank...) pontszerűek. Tehát az engine számára csak egy kiterjedés nélküli pont minden. Ami azért szar, mert a kilőtt harckocsik nem szolgálnak fedezékül. (illetve grafikailag is csúnya a sok egymásba torlódott tank). Ez számomra a legzavaróbb.
Kicsit zavar még, hogy az emberek nem jelennek meg a maguk valójában csak három, kettő vagy egy ember szimbolizál egy csomó embert. De ezt megértem, csak picit zavar.
És a házban zajló közelharcok is furcsák. A kézikönyv szerint vannak ablakok, meg ajtók és ott lehet tüzelni, a falon át meg nem... de ebből a játékos nem lát semmit és fogalma sincs, hogy hova érdemesebb tenni az egységeit...

És, hogy egy általad írt gondot is helyre tegyek: azért nincs benne olyan kampány, amit te szeretnél (se fejlődő egységek), mert a készítők csak egy-egy csatás játékra koncentráltak és nem tartják reálisnak az ilyen hónapokat, éveket felölelő kampányokat (legalábbis ezt írták a kézikönyvben).
11392 levél
Válasz 02.08.02. 08:14 #104
Lacko
Szia teeb!

Szerintem akkor szerezd meg a CM1-et mert annak sokkal kevesebb a grafikus igénye. Kicsit félek, hogy a CM2 szaggatni fog a gépeden. És tök igazad van, hogy a látvány csak harmadlagos!!!
91 levél
Válasz 02.08.02. 01:20 #103
Wallenstein
Teeb, mesélj már légyszíves erről a hangfelvételről néhány kulisszatitkot. Pl: úgy tudom valamilyen jel-zaj viszony értéket meghatároztak, vagy mit és mennyi szöveget kellett felmondami?

Lacko, a küldetéseid közül, még csak a training-nek nevezetten vagyok túl, a többi sajna jövőhétre marad, mostanában későn jutok haza.
A németekkel kezdtem, első kísérletre az ellenség nagyon hazavágott, csak egy Pumám maradt mutatóban géppuska és repeszlőszer nélkül, a gyalogság pedig nem bírta legyűrni az angolokat. Az önbizalmam eléggé letört, miután láttam a végén, hogy ez egyenlő erők harca volt, mégis ilyen csúfos kudarc ért. Másodjára, míg a lövegek és páncélosok tűzharcot vívtak, előkészítettem a támadást az egyik szélső hídon keresztűl (ahová a német oldalon nem raktál semmit), középen ahol az angolok legjobban összpontosíthattak, egy szakasz maradt csak tűzharcot vívni, előnyomulás öngyilkosság lenne. A támadás oldalról érte a falut, így felgöngyölítettem őket.
Néhány észrevétel: ha a lövészeidet nem tudod legalább egy löveggel és harckocsival támogatni, az ellenséges gyalogság felszámolása közben, akkor egyszerűen felörlődnek. Viszont ha több páncélosod is túléli a "páncéloscsatát" akkor semmi esélye az angoloknak, több rakétavetős raj kellett volna nekik, persze ez egy ördögi kör.

Táblázatok kedvelői bogarászhatnak a "users.erols.com/chare/cm/" oldalon (bocs nem tudok linkelni). Nemzetiség szerinti felosztásban a különböző rajok szervezési formáját mutatja be, fegyverzetét ill. azok tűzerejét adott távolságon. Harcjárművek löveg és páncéladatai, tábori tüzérség adatai stb...

Legyünk egy kicsit önkritikusak, mint mindennek a CM-nek is vannak hibái. pl:
-a kilőtt jármű kezelői viszonylag biztonságosan előremehetnek felderítőnek, nem valami buzgón lövöldöznek rájuk.
-a német rajok fegyverzete csak elméleti, a valóságban meg sem közelítette az MP44-es azt a mennyiséget, hogy általánosan felszereljék vele az egész Wehrmacht-ot.
-hosszú kampány hiánya (milyen jó lenne '44 júniusától, '45 májusáig egy kidolgozott küzdelem)

Utoljára egy érdekesség: a tábori tüzérségnél meg van adva egy lövésszám, tehát nincsenek felosztva a gránát tipusok (repesz, köd kumulatív stb..), mint a gyalogsági lövegeknél, tehát ha ködgránátot lősz akkor azt a közös fix mennyiséget fogyasztja, valószínű hogy egy adott tűzcsapással támogatják az ütegek a te harcod, ebből kell gazdálkodnod, így már nagyon is reális.
Bocs, remélem nem kell a Katonai Lexikon mondandóm megfejtéséhez.
70 levél
Válasz 02.08.01. 21:25 #102
teeb
Nem kell ennél jobb grafika, mert a gépem fika.
1ébbiránt meg az a lényeg, hogy élethű legyen és jáccható. A Sudden-ban pl. azt utáltam, hogy az összes robbanás uakkora volt (bár ez is grafika, vagy nem ?).
70 levél
Válasz 02.08.01. 21:21 #101
teeb
Tényleg igen tájékozatlan vagyok.
Ez főként annak köszönhető, hogy le akarok szokni erről az időrabló tevékenységről.
Hosszabb-rövidebb ideig megy is, de aztán jön egy új gáma, és leszek újból llama.
Inkább bebeszéltem magamnak, hogy a vasamon ez lassú lesz, és meg sem néztem.
Aztán ráakadtam az élvezkedő nyilatkozataitokra, így meg kellett néznem.
Letöltöttem a demót és teccik.
2284 levél
Válasz 02.08.01. 16:03 #100
Daedalus
Hi! Csak annyit szeretnék, hogy végre van itt egypár tag aki ért a jó gammákhoz!
Panzer General 1-2, Combat Missions, Shogun, Medieval...áháhh!!! Mind tök rulez!!! Éljenek a jó stratégiák!!
Na most mennem kell mert ezekkel a sáros kezekkel marha rossz írni és közben tankot irányítani. (ezeknél a ruszkiknál néha azért van szárasság is???... inkább mentem volna a kaukázusra...)



BYE!
"?"
11392 levél
Válasz 02.07.31. 13:31 #99
Lacko
Bele is írták a kézikönyvbe, hogy szerették volna felpakolni a CD-re azokat a képeket, amik az összes tank descartes szorzatát mutatja: tehát, hogy melyik tank melyik ellen, milyen eséllyel harcol mekkora szögből, milyen távolságról... (ha egy pók egy perc alatt egy hálót sző, akkor hány pók, hány perc alatt hány hálót sző

Emlékszem DOS-os időkben le lehetett tölteni ilyen minikalkulátorokat ASL-hez (amiből a CM ötlete is származik, de táblás játék), ami pont ugyan ilyeneket számol ki. Fantasztikus, hogy ez nekünk ma már real time megadatik. Persze ezek a baromi erős és fantasztikus feature-ök nem láthatók a laikus gamer szemével. Ők csak azt látják, hogy a 3D-s model nem eléggé kidolgozott és a textura nem HiRes... Azt hiszem emiatt nem nagyon sikeres hazánkban a CM... Túl sok a laikus...
11392 levél
Válasz 02.07.31. 09:46 #98
Lacko
teeb!

Legalább egy kicsit legyél tájékozottabb, ha már a hangod adod egy olyan játékhoz, mint a CM, hogy ez a játék egy két éve megjelent játék, és amire te gondolsz az a második része. Persze gratulálok, hogy résztvettél a szinkronba és remélem, hogy megnyeri tetszésed a játék és összecsapunk majd PBEM a neten keresztül, amint kijön a NAGY ő...

U.I.: És itt a Dome-on tényleg illetlenség ilyet kérdezni.
91 levél
Válasz 02.07.31. 01:49 #97
Wallenstein
Te a CM:Barbarossa to Berlin-t fogod megkapni? 2 hónap múlva mondjuk az esedékes.
Nekem 706MHz-em van plusz egy sima Geforce MX, a nagyon-nagy küldetéseknél számolgat egy ideig, de én már a lehető legjobbra tuningoltam a grafikát, ezért fekszi meg néha a gyomrát.
70 levél
Válasz 02.07.30. 21:34 #96
teeb
Csak azért merészeltem megkérdezni, mert a készítőktől úgyis megkapom az eredetit, csak hát az még legalább 2 hónap.
A demót letöltöttem, jól fut csak sokat számol.
Ha vennék a gépembe 1GHz-t, mennyivel számíthatnék jobbra ?
91 levél
Válasz 02.07.30. 00:15 #95
Wallenstein
Az erededeti, enyhén ronda grafikával el fog futni (úgy 200MHz a minimum), csak sokat fog számolni a lépések között.
A másik kérdésre a válasz: valóban ilyet itt nem illik megkérdezni.
70 levél
Válasz 02.07.28. 23:03 #94
teeb
Megígérem, hogy nem töltögetek vissza állást, csak fusson el a gépemen (Cel366 ).
91 levél
Válasz 02.07.26. 19:52 #93
Wallenstein
Az Elbás küldetésed lehetne egy hipotetikus campaign első scenarioja. A másodikban, az amerikaiak már hídfőt foglaltak és innen indul az alapszituáció, a területnek elég mélysége van, a németek erősítést kapnak, elszórsz néhány aknát vagy akadályt, hogy kordában tartsd a sok támadó páncélost, de persze nem akarok beleszólni.

A JgdPz IV/70 és 75mm-es Shermanok viszonyából látszik a CM egy másik nagyon-nagy pozitívuma. Az alkotók a különböző harcjárművek között felállítottak egy kölcsönös viszonyt, miszerint adott helyzetben van-e nagyobb esélye abból a távolságból, szögből teszemaszt egy Sherman(75)-nak leküzdeni egy JgdPz IV/70-t, ha nincs megfutamodik, vagy ködgránátot lő. Ez persze nem szentírás, sok mindentől is függ pl: képzettség, távolság. Egy Tigristől a 75mm-es Sherman mindig megfutamodik, de a Firefly már nem. Ez a módszer szerintem a CM-ben tökéletesre van hangolva, ezért mondom, hogy ebben a játékban soha nem szabadna menteni és állást visszatölteni, mint a sakkban, ha léptél az már így marad. A taktikai AI ezt megérdemli, el kell viselni a veszteségeket, vagy megfontoltabban irányítani.

A JgdPz IV/70-től volt oka az M4-eknek tartani, 75mm-es 70 űrmérethosszú ágyújának lövedéke szinte biztos pusztulást hozott az ellen járművére. Pozitívuma még a nagyon alacsony sziluett, elölről jól döntött páncélzat, hátránya, hogy kissé orrnehéz és a hatalmas energiájú löveg túl közel volt a földhöz, így nagyon sok port kavart fel.
Az M4A3E2 vagyis a Sherman Jumbo, speciális gyalogságot támogató rohamharckocsinak készült, homlokpáncélzata 100-140mm, lövegpajzsa 178mm vastag, még a PzVIE Tigris is 100-120mm volt azokon a helyeken.

Küldetéseidet megkaptam.
11392 levél
Válasz 02.07.26. 10:58 #92
Lacko
Walli! Küldtem a freemailes címedre még scenariókat...
11392 levél
Válasz 02.07.26. 09:38 #91
Lacko
Kösz a kritikát.
Az amerikaiak majdnem kétszeres túlerőben vannak (7000pont a 4000-rel szemben). De ez realisztikus, mivel Wenck (ha jól emlékszem a nevére) tábornok csapatai baromi nagy alárendeltségben voltak az amerikaiakkal szemben és csak cseles dolgok bevetésével sikerült megtisztitaniuk a hídfőt. (például úszó aknákkal próbálták felrobbantani a hidat, de végül ágyútűzzel pusztították el). Ja és a falut visszafoglalni induló Stugokra amerikai hadifoglyokat ültettek kívülre... Nem éppen lovagias cselekedet, de ugyan olyan tehetetlen helyzetbe hozták ezzel az amerikaiakat, mint a jenki bombázók a német városok lakóit...

Én német oldalról azonnal felrobbantottam a hidat, így a két falu megtartása és a keleti parton lévő jenkik visszaszorítása a híd csonkjához nem volt nehéz, de a nagy zászlóhoz csak iszonyatos véráldozatok árán jutottam el én is, egyrészt akkor már látnak a túlpartról, másrészt a vadászbombázók is jól szétkaptak.

Jenki oldalról persze megmentettem a hidat (a két harry spottert kinyiffantottam egy különítménnyel) és szép lassan, házról-házra elfoglaltam a két falut. De aztán jön ugye a német ellentámadás, addigra viszont odaértek a shermanok, csakhogy az a fránya JgdPz IV/70 kilőtt vagy 4-5 shermant, mire sikerült ártalmatlanítanom. Ez a gép ennyire jó volt a valóságban is? A PzIV-esek hullottak, mint a legyek, de ez még a Jumbo shermanomat is kellemetlen helyzetbe hozta (kilőni szerencsére nem bírta).

Látom a folyó partjára emelt gátrendszer, neked is problémát okozott.. eheheh...
Ez megerősít, hogy jó ötlet volt.
91 levél
Válasz 02.07.25. 22:13 #90
Wallenstein
Befejeztem Elbás küldetésedet, hát gratulálok, igen szép munka volt.

Bővebben, nálam az amerikaiak első hullámának támadása, úgy a 12. kör után kifulladt. Őszintén szólva a két falu megvédése igazán nem is okozott nagy gondot, ebből is láthatjuk milyen szar lehet csak gyalogsági támadással jó védekező pozícióban levő ellenséget kifüstölni. Néha ugyan a Volkssturm egységek megszaladtak, de még idejében lettek megtámogatva. A 20. kör táján megindítottam az ellenlökést, gondolván, hogy visszafoglalom a hídfőt. Az intenzív légicsapások ekkor kezdődtek és baromi sok kárt okoztak, pl:az erősítés nagy részét szétvágták a vadászbombázók. A folyó mentén volt egy pozíció ahonnan rá lehetett látni a hídra és páncélos is eltudott helyezkedni, gondoltam onnan kilövöldözgetem a hídra tévedőket. Erre a másik oldalon a parti magaslatra felkapaszkodott, vagy 4 db. Sherman és kilőtték a StugIII-at. A Shermanok, mint közvetlen irányzású tüzérség működtek és belőtték az én oldalam egy jó részét. A StugIII helyére beálltam a JgdPz IV/70-el, az meg sorra lezavarta az amerikaiakat a magaslatról, de késöbb ez is elpusztult. Kilőtték az összes harckocsimat, vadászpáncélosomat, így a gyalogság hősies rohamai a híd lábához nem értek semmit, pedig az ellen gyalogsága már vonult visszafelé a hídon.

Elsőre tőlem nem is volt rossz teljesítmény, habár már tudom, hogy egy csomó taktikai hibát követtem el. A végeredmény: döntetlen. Veszteségek: Axis 275 fő (70 halott), plusz 17 db. jármű elpusztult, Allied 507 fő (156 halott). A veszteségek döntő részét az utolsó 8 körben szenvedtem el, az erőltetett támadások és a légitámadások okán.

A győzelem egyik receptje következik: az ellenlökés megindításakor, az egyik tüzérségi üteg ködgránátokat lő a másik partra tömegével, egy másik üteg bombázza az amerikai hídfőt, majd megindul a roham, míg a köd hatása tart döntésre kell vinni a dolgot, mert különben az esélytelenek nyugalmával szemlélődhetünk. Papíron jól hangzik, de a csata forgatagában nehéz összehangolni a dolgokat.

Nem baj, hogy nem jönnek át az ellen páncélosai a hídon, így legalább van egy minimális esélyünk. A németek oldaláról jól "súlyoztad" a fegyvernemeket, nincsenek ellentmondások. A szövetségeseket még nem irányítottam, de iszonyú erőfölényben vannak. Lacko, remélem megörvendezteted a jónépet hasonló színvonalu küldetésekkel.

Visszatérve a modokra, alább írtad, hogy a hangmódosításokat nem díjazod, de nagyon hatásos fegyverhangokat lehet összeállítani. Az eredeti jó része is használható, mégis pl. én a különböző űrméretü lövegekhez találtam jól illeszkedő módosításokat, vagy a közelharc hangjai hitelesebbek: rohamkés szúrása, puskatusával ütés, ordibálás, megpattanó fémesen pengő lövedék fokozzák a hangulatot. Grafikánál az egyik legjobban kidolgozott jármű egy Churchill, a homlokgéppuska olyan érzékcsalódás, hogy ha különböző szögekből nézed, mintha a cső mindig feléd fordulna. A lengyel vagy litván Tigris és Királytigris, pedig egyenesen szemet gyönyörködtető.

11392 levél
Válasz 02.07.25. 09:06 #89
Lacko
Ha már MOD-oknál tartunk, van egy olyan site, hogy CMoutpost, amelyik modokat hasonlít össze. És a minap közzétettek egy MOD katalógust (bár még csak a német cuccokra).
11392 levél
Válasz 02.07.25. 08:30 #88
Lacko
Én is sokat barangolok a túlvilági (akarom mondani újvilági) játékoldalakon és ott bukkantam rá a battlefrontra, amely akkoriban nagyon reklámozta a megjelenésre váró CM-et. A demót ki is próbáltam és írtam is róla egy előzetest. Aztán amint megjelent kértünk tőlük sajtópáldányt... és azóta teljesen bele vagyok zúgva. Nem mondom, hogy néha nem unom meg egy picit, de akkor OpFlashezek egy kicsit és máris folytathatom a CM-et. Azokban az időkben tök értetlenül álltam az elött, hogy Magyarországon ennyire senkit sem izgatott fel. Aztán nyomozni kezdtem magyar CM-esek után és elszórva rábukkantam egyre-egyre (például az egyetlen magyar fan-site készítőjére, aztán a HIX Játékban egy PBEM partnerre, meg az Index gamezba is írogatott pár ember).

De ez engem megerősít abban a tudatban, hogy ez egy BAROMI jó játék. A jó játékoknak nincs nagy piaca. Az idétlen, agynélküli játékokért élnek halnak a tömegek, ami persze érthető is, hiszen mindig a butábbak vannak többen. Az, hogy angolszász nyelven hatalmas topicok vannak rá, nem azt jelenti, hogy a jenkik okosabbak, hanem azt, hogy többen vannak. Több emberből, persze több értelmesebb is akad.
Mellesleg azért megjegyzem, hogy a legigényesebb MOD készítők nem jenkik, hanem németek, lengyelek, spanyolok...
Magyar MOD-ot nem igen találtam, ezért kezdtem el az általam legszebbnek itélt MOD-okra felrajzolni a magyar felségjelt...

Én is hajtok a HiRes mod-okra, emiatt nekem is baromira megnőtt már a BMP könyvtáram. Bár még nem néztem meg, hogy mekkorára...
91 levél
Válasz 02.07.24. 17:26 #87
Wallenstein
Helló Lacko!

Küldetésedet megkaptam, köszi. A németekkel kezdtem, a 7. körben járok, a hidat nem robbantottam fel (igaz így elsőre nem is akartam), egyik tüzérségi figyelő halott, a másik elszaladt, amerikaiak pokolian szorongatnak, majd ha befejeztem írók róla véleményt.

Más, elég elkeserítő, hogy ilyen kevesen vagyunk ezen a topikon. A Combat Mission-nél százszorta értéktelenebb programok sokkal több figyelmet kapnak, ez a számítógépes játéktörténelmet írt anyag, pedig hazánkban már eltünt volna rég a süllyesztőben, ha nem teszel róla, hogy legalább itt pislákoljon a lángja. Ha elnézel a Battlefront fórumára, azt láthatod, hogy kb. 400000 hozzászólás volt csak ebben a témában. A CMBB-t Kelet-Európában úgy hallom csak a neten lehet, majd megrendelni, így a helyzet semmit nem fog változni. Nekem január óta van meg a CM és márciusban megvettem a hivatalosan kiadott verziót, játékok jönnek, játékok mennek (legutobb a Legion), de a CM és a Operation Flashpoint marad. Hazudok, mert valójában a Waterloo:Napoleon's Last Battle és a Shogun:Total War is maradt.

Más. Témának fel lehetne dobni a mod-ok kérdését, javítjátok-e a grafikát, vagy esetleg a hangokat? Nekem a Bmp fájlok mérete úgy 1,1 giga körül van, úgy tudom az alapjáték összesen volt kb. 380 mega. A CMBB-hoz közzétett Panther baromi részletes, nehéz dolga lesz a mod készítőknek.
11392 levél
Válasz 02.07.24. 10:38 #86
Lacko
Ez a Jeep mod mindenkinek kötelező!!! Beszarás szép.
11392 levél
Válasz 02.07.23. 10:47 #85
Lacko
Szia Wallenstein!

Remélem tudod még a freemailes címed jelszavát, mert oda küldtem el az Elbás küldetésemet. Ha azt nem olvasod, akkor küld el az én címemre azt a címet, ahova küldjem...
1819 levél
Válasz 02.07.18. 12:11 #84
Moken
Amúgy tényleg ezt az oldalt kerestem csak a cím furának tűnt és azt hittem ez egy másik. Köszike.
Inkább vagyok őrült optimista, mint egy pesszimista akinek igaza van !
1819 levél
Válasz 02.07.18. 12:09 #83
Moken
Volt két kép ami az átlátszóság miatt furán nézett ki és igencsak kifigurázta és lebénázta a grafot. Ebben a játékban nem is a graf számít!
Minimum egy 2 hetes hír csak nem voltam itt és nem mentettem le.
Inkább vagyok őrült optimista, mint egy pesszimista akinek igaza van !
11392 levél
Válasz 02.07.18. 11:55 #82
Lacko
Ez a magyar CM fan oldal. Szerintem nincs másik. Hol írtam másikat?

Lehúzta??? Én csak azt vettem észre, hogy picit sántit, hogy a CDV megszerezte a kaidás jogát, mert csak európára szerezte meg. De ezt javítottuk. Mit volt, amit te lehúzásnak vettél?

De azért előre is szeretném megvédeni az összes kollegát, mert baromi nehéz ám a hír írás. Jön valami infó és sietni kell, hogy elsőként adhassuk közre és nem mindenki ismerhet minden játékot. Szerencsére a hírekben IS nagyon topon vagyunk !!!
1819 levél
Válasz 02.07.18. 11:48 #81
Moken
Nem, a másik ami a CM-mel foglalkozik.

Jók a képek csak jöhetne már.

Ja! Ugye jól bezúztál a hírező kollégádnak aki a múltkor lehúzta a CM2-t?
Inkább vagyok őrült optimista, mint egy pesszimista akinek igaza van !
11392 levél
Válasz 02.07.18. 11:31 #80
Lacko
erre gondolsz? http://tzs.pardey.org/frontvonal/

De hogy ne csak off legyek, tettem fel pár új képet a Galériába a CM2-höz. Az a Párduc a búzamezőben elég meggyőző...
1819 levél
Válasz 02.07.18. 10:45 #79
Moken
Szia Lackó! Csak beköszönök, de annyira jó megint köztetek lenni.

De, hogy ne csak offoljak:
Mi volt annak a magyar fanpagenek a címe mert most nincs kedvem kikeresni és kéne.
Inkább vagyok őrült optimista, mint egy pesszimista akinek igaza van !
11392 levél
Válasz 02.07.18. 10:37 #78
Lacko
Életem legelső CM csatája egy baromi egyszerű küldetés volt: pár tank és egy két gyalogos...
Megyek a Shermanünel a mezőn egyszercsak egy addig elbújt német felkel a mezőn és bevág egy krumlinyomót a nyitott tankba. Persze azonnal K.O. De a kiugró jenki túlélők elkezdték pisztollyal lőni 1-2m-ről. A német meg pisztollyal vissza!!! Nagyon tetszett.

Wallenstein! Ma elmegyek Kárpátaljára vállalati buliba, de hétfőn behozom és elküldöm neked. (Ha le nem lőnek az I. Ukrán front katonái... Ma reggel jenki oldalról teszteltem. Persze nem hagytam, hogy felrobbantsák a hidat és így verhetetlen helyzetbe kerültem. Abba is hagytam...
91 levél
Válasz 02.07.17. 20:33 #77
Wallenstein
Lacko, ha fel tudod rakni valahova a scenariódat, én szívesen letesztelem.

Néhány életkép a harcmezőről és a taktikai AI dicsérete: ködgránátokkal elárasztom a fennsíkot, de képtelen vagyok összehangolni a páncélosok és a gyalogság támadását, mérgemben előre küldöm a harckocsikat, egyszer csak a ködből kiválik egy amerikai, odarohan a harckocsimhoz, matat valamit, majd elrohan. A megmaradt páncélossal gyorsan lehátrálok a dombról. Egy másik eset: sűrű fákkal szegélyezett úton mozgásképtelen lett egy Pantherem, a fák takarásából olyan 40-50 m-re előbukkan egy Sherman, páncélosom tornya kezd felé fordulni, Sherman megijed és visszahátrál, torony megáll, 10 mp. múlva a Sherman "fast" módban átviharzik az úton és eltűnik a fák között, ha nem saját szemmel látom, még Lacko, neked sem hinném el.
11392 levél
Válasz 02.07.17. 15:53 #76
Lacko
őőőőő ez egy érdekes kérdés....
Hát a setup phase alatt simán rá(bal)klikkelve egy egységre kijelölöd, aztán jobb klikk és a menüben átmove-olhatod, meg egy két parancs még ott van pl forgatás).

DE!!! Ne feledd, hogy a scenario készítője beállíthatja, hogy bizonyos egységeket ne lehessen elmozdítani a setup fázisban. Ezekkel nem tudsz mozogni, csak az első körben.
439 levél
Válasz 02.07.17. 15:02 #75
Dead Heart
Na, megjavult magától a grafika, biztos a gépem szórakozott.
Viszont lenne egy kérdésem. Hogyan lehet a misszió elején áthelyezni az egységeket? régebben sikerült, most meg egyszerűen nem megy.
"A meggyőződések veszélyesebb ellenségei az igazságnak, mint a hazugságok."
11392 levél
Válasz 02.07.17. 08:42 #74
Lacko
Tesztelgettem tegnap ezt az Elbás scenáriómat és azért ráakadtam egy kis AI problémára.
A jenkik kétszeres túlerőben vannak, de a folyón túl (a német oldalon) kevesebben. Miután lerombolom a hidat, megállnak a shermanok és nem mennek oda, hogy legalább a túloldalról támogassák az ottrekedteket...

De a scenario nagyon jó!
11392 levél
Válasz 02.07.17. 08:38 #73
Lacko
Igen, ez is benne van, de ennél azért sokkal több dolog. Például a főszereplőt (aki jenki katonaként átélte ezt a bombázást) elrabolják az ufók (egész konkrétan a tralfamagoriak, vagy ki a szöszök) és onnantól kezdve néha átesik az időbe: egyszer gyerek, aztán zsupsz hatavanéves, aztán zsupsz ott van a német hadifogságban, aztán zsupsz vissza az ufókhoz... Nagyon izgalmas. És baromi humoros. És tragikus...
91 levél
Válasz 02.07.16. 23:38 #72
Wallenstein
Combat Mission Byond Ovr Prefs file-t kell kitörölni, ilyenkor a következő indításnál újra optimalizálja a grafikát.

Berlinben a Moltke hidat 10 forduló alatt sikerült csak lerombolnom, 2 db 105mm-es és 1 db 8 inch-es löveg összpontosított tüzével, de életemben először végre láttam egy híd összeomlását. Ilyen erős tüzet nem szoktam egy helyre lövetni, mert felesleges és nincs annyi tartalékom. Ha a pályát ilyenkor madártávlatból figyeled, eszméletlenül jól néznek ki a pillanatra feltünő gránátok vagy a talajon a lökéshullámok. Aknavetőkkel sokszor ködgránátot lövetek, mert van néhány scenárió amiben nem tudod máshogy megközelíteni a domboldalba, erdőbe befészkelődött ellenséget.

Az Az ötös számú vágóhíd melyben Drezda bombázását egy vágóhíd hűtőkamrájában töltötte ? Nincs meg, majd kikölcsönzöm.
11392 levél
Válasz 02.07.16. 15:01 #71
Lacko
Legvégső esetben egy reinstall is segíthet...
439 levél
Válasz 02.07.16. 15:00 #70
Dead Heart
Nem tudom mi változott volna. Nem játszottam vele vagy egy hete, és akkor működött. Most bekapcsolom, erre ezt írja ki. Nem tudom mi lehet.
"A meggyőződések veszélyesebb ellenségei az igazságnak, mint a hazugságok."
11392 levél
Válasz 02.07.16. 14:43 #69
Lacko
De hát már egyszer működött. Azóta nem csináltál semmit? Gondold át.

Van egy pár ötletem, de j lenne tudni mi változott.

Páldául a főkönyvtárban van egy file (nem emlékszem pontosan a nevére, de Combat Mission biztos, hogy van benne spaceüekkel elválasztva és a filenak nincs kiterjesztése). Na ezt a filet töröld le és indítsd el a játékot. Akkor elkezdi a képernyő módokat tesztelni és az egyiknél, ami elég jó, mond azt, hogy ez kell. És akkor azt csak fogja tudni...
Bár nekem sem hajlandó, csak 800x600-ban menni és amikor várom, hogy felmenjen 1024x768-ra, akkor elszáll valami hibával. De a 800x600-at bírja.
439 levél
Válasz 02.07.16. 14:11 #68
Dead Heart
Megszívtam rendesen. Akár mikor akarom indítani a programot, azt írja ki, nem tudja betölteni a 3d-s grafikát. ennyit ír ki, semmi mást. Van valami ötlet?
"A meggyőződések veszélyesebb ellenségei az igazságnak, mint a hazugságok."
11392 levél
Válasz 02.07.16. 14:03 #67
Lacko
De várom már a szeptembert!!!
Barbarossa... Júniusban kellett volna kijönnie...
11392 levél
Válasz 02.07.16. 09:08 #66
Lacko
Tegnap este végre volt idő, kipróbálni a híd rombolhatóságát egy 105mm-es megfigyelővel. Wooooooooaaaaaaawwwwwwww!!! Hát ezt ki kell próbálnotok. Baromi jó!!!

Készítettem is egy scenariót egy csataról, amit most olvastam a Berlini csata c. filmben, hogy a jenkik rohannak ezerrel, hogy elöbb érjenek berlinbe mint az oroszok és szétnyújtják a vonalaikat és semmivel nem törődve törnek előre és amint kiérnek az Elbához elkezdenek hidat verni rajta gondolván, hogy hasonlóan zéró a németek ellenállása, mint a Rajna és az Elba között. Kész is lesz egy pontonhíd. át is megy két század és el is foglalnak két falut. Ám ekkor a nlémetek lecsapnak és szétbombázzák tüzérséggel a pontonhidat, a jenkiket meg beleszorítják az Elbába, a túluldalon meg hiába ott a sok sherman. Nem tudnak mit csinálni, mert a többi hídanyag még messze hátul van.

Ebben a scenarioban is az a németek legfontosabb feladata, hogy szetbombázzák a hidat, különben iszonyatos a jenki túlerő. De ha nincs híd, legyűrhetőek.
11392 levél
Válasz 02.07.16. 09:00 #65
Lacko
Az én gyalogsági taktikám is majdnem ugyan ez. De nekem a három szakasz egymás mellett van és mögöttük a parancsnok. És én is sneak-elek és lehetőleg erdőben vagy háztól házig futok.

Szerintem is béna a mesterlövész, de a Close Combatban is nagyon ergya volt. Sőt nekem néha a aknavetősök is feleslegesek, mert nem tudom olyan gyorsan előremozgatni őket, hogy érdemben részt vegyenek, hátulről meg nem látják a célokat.

Van egy olyan könyve Vonneguthnak, hogy Ötös számú vágóhíd. Mindenképpen olvasd el. Kicsit sciüfi, de igazából a II. Világháború végéről és Drezda bopmbázásáról szól. Az egyik legjobb könyv!!!
91 levél
Válasz 02.07.16. 08:54 #64
Wallenstein
A CM Outposton a fiúknak elég impozáns monitorparkjuk van. A 2. rész érdekes újítása, ha jól értelmezem, a meglőtt páncélost tovább lövik míg ki nem gyullad vagy el nem hagyják a kezelők, mivel nem lehet tudni, hogy döglött-e már. Olvastam, a felborult harcjárműbe is sokszor belelőttek -fő a biztonság alapon- meg persze idegesség volt az oka.

Visszatérve a CM-re, én a leghasznavehetetlenebb egységnek a mesterlövészt tartom, mert ugyan néha "kiemeli" a harckocsiparancsnokot, vagy a lövészpáncélos géppuskását, de többet nem ér. Támadó taktikám: még a játék elején mindig elrendezem a szakaszt, előre állítom az egyik rajt a másik kettő mögötte marad, majd a szakaszparancsnoki raj következik, leghátul pedig a nehézfegyverek. Sneak módban indulok velük, de sokszor kell fedezékbe rohanni, sok minden a tereptől függ. A támogató géppuskát nem viszem közel a harcolókhoz, 300 méterről is ugyanaz a hatása, mint 100-ról, lefogja tüzével az ellent, míg a rohamcsapatok kisebb veszteségekkel törnek előre.

Vonneguth-ot még hajdanában sci-fi íróként szerettem meg, rettentő cinikus humorát megőrízte komoly műveiben is.

Ja, szeptember 20.-a: megjelenik a CMBB.
11392 levél
Válasz 02.07.15. 08:16 #63
Lacko
Angolul tudóknak egy-két érdekesség...

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.