Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Combat Mission

Combat Mission: Beyond the Overlord

Combat Mission: Beyond the Overlord
A legutóbbi Combat Mission: Beyond the Overlord cikkek, hírek
11392 levél
Válasz 11.05.16. 08:30 #4812
Lacko
Csirke,
nézegetem a képeidet és az az érdekes, hogy annak a sherman legénységnek nincs is rádiója. Vagy van? A felszerelésük között csak egy távcső van. Vagy a kilőtt sherman rádióját használják? De hát az ki van lőve?

Más: a bétateszter fórumon most mindenki jelenti, amit a külső forumokon mondanak a játékosok. Jelentsem én is ezt a korai tűzcsapást? Vagy még játszotok párat és lehet, hogy nem is akkora gond?
282 levél
Válasz 11.05.15. 22:47 #4811
Krieger
Én is akartam csinálni néhány képet de nem sikerült. A lényeg tömören: Road to Berlin, warrior szint, total us victory. 7 halott, 8 sebesült a teljes veszteség. Túloldalon mindössze 23 landser maradt állva
Igaz nálunk mindenki regulár, ott meg főleg conscript és kétszeres túlerőben vagyunk de akkor is nagyon jól érzem most magam
16989 levél
Válasz 11.05.15. 21:08 #4810
KisCsirkee
Na, erre jöttem rá:

Valaki a Battlefront fórumon felvetette azt az ötletet, hogy ha a mostani, lepattanó lövedékek képesek kárt okozni a tankokban (főleg a Panther rádiója és optikája károsodik a lepattanó lövedékek miatt) a CMx2 motor képességei miatt, akkor lehet, hogy érdemesebb tüzérséggel is rálőni a nehezebb tanokra, hátha valamiféle szerkezeti károsodást el lehet érni velük, ha nem talál. (Ugye sima CMBB-ben/BO-ban/AK-ban nem érte meg artyzni a tankokat, ahhoz ők túl pontatlanok voltak.)

Amire nem számítottam, az ez. A képen az látható, ahogy egy, előzőleg kilőtt platoon leader 76(w) Sherman legénysége használva a rangjukat és a rádiót point fire módban tüzet vezet a Pantherre. Nem reménykedtem semmiben, maximum egy lánctalpszakadásban, de a 105mm-esek olyan pontosak voltak, hogy számos találat érte a Panther tetejét, kiütve, sőt, megsemmisítve azt. Még láttam, hogy a legénység éppen elhagyja a páncélost, de olyan durván lőtt még a 105mm-es üteg, hogy senkit sem hagyott életben. (Legalábbis azt hittem, ugyanis a sofőr a csodával határos módon életben maradt.)

Később, a bal szárnyon tűnt fel a második cicus, pechére, egy másik parancsnoki raj látóterébe. Felbuzdulva az erlőző sikereken, újabb csapást kértem, ami ismét annyira heves volt, hogy a Panther eltűnt a ködben. Féltem elmenekült, de kisvártatva felcsaptak a lángok, a por leült, és megláthattam munkám gyümölcsét.

Végezetül néhány egyéb kép.

- Magányos német géppuskás (valószínűleg nem az eredeti kezelő, mivel Kar98k van a hátán) támad az amerikai állások ellen. Jól látszik, hogy a csata felénél is, a vonalak teljesen rendezettek, a védelem szilárdan áll, holott kaptunk a német Howitzerektől.

- Csata utáni kép a mészárszékről. Durva veszteségeket sikerült okozni a németeknek, köszönhetően az aknavetőim fáradhatatlan munkájának, és a 105mm-es Howitzereknek.

- M4 Sherman a bocage-ban. Viszonylag jó helyet sikerült találni neki, mint az előző képen is látszik, a Marderek elég szerencsétlen helyet választottak a jobbszárnyra húzódásra[/link]

- Leamortizálódott amerikai raj, a legjobban teljesítő egységem. A bokor tövében simán tudták levadászni a gránátvetők pergőtüzében szorongó, áttörni akaró német bakákat. Majdnem 30 killel büszkélkedhetnek.

- Végezetül egy 57mm-es AT. Ezt az ágyút meg sem kellett mozdítani, ideális helyen volt, 2 SPW Puma mellett 15 killt szerzett az átkelő gyalogosokat lőve.

Kurvajó ez a játék...
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
11392 levél
Válasz 11.05.15. 19:08 #4809
Lacko
Nem vagyok semmi jónak az elrontója, de mi célból?
Dumálni itt is tudunk és ez már kész van.
Küldetéseket - ha majd csináltok - feltöltjük a Battlefrontra és szólunk egymásnak, hogy lehet tölteni.
282 levél
Válasz 11.05.15. 18:29 #4808
Krieger
Sajnos pont azért nagyon népszerűtlen amiért mi annyira szeretjük.

Én biztos látogatnám az oldalt és valszeg az ide írogatók is. De rajtunk kívül még ki?
202 levél
Válasz 11.05.15. 17:41 #4807
Solyom2
Már reggel óta fogalmazódik bennem a gondolat:Nem lehetne csinálni egy magyar CM weboldalt ha már úgyis összejött a csapat.Ha jól tudom ilyen még nincs
16989 levél
Válasz 11.05.15. 15:53 #4806
KisCsirkee
Na, újrapróbáltam,bár ezúttal amerikaiként. Most bekapcsoltam a FRAPS-et, rengeteg képet lőttem, majd feltöltöm. Nagyon érdekes dologra jöttem rá, baromira meglepett, de sikerült. Sőt mitöbb kétszer is.

Csak annyit szeretnék mondani, hogy forward observer, hátsó jeep ide vagy oda, nem láttam be a fasorba. Egy német egyéséget sem vettem észre sehogy, csak mikor már kiléptek az erdőből, így nem tudom mire vélni az ellenem elkövetett pontos tűzcsapást. Az is kiderült, hogy nem a 105mm-es Howitzerek lőttek be, hanem mezei gránátvetők.
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
11392 levél
Válasz 11.05.15. 08:15 #4805
Lacko
KisCsirke: és még annyit, hogy azt írták ennek a küldinek a designer's notejában, hogy több különböző plan-t készített az AI-nak. Ami azt jelenti, hogy random, hogy melyiket játssza az ellen.Tehát simán lehet, hogy te a szopatósat kaptad ki. Javaslom, hogy fuss neki mégegyszer. Simán lehet, hogy én egy olyan plan-t kaptam, ami könnyebb.

Ja és kamuztam (vagyis elfelejtettem), mert rögtön az elején kilőtték az egyik Pumámat, ami nagyon érdekes, mert a domb takarásában (hull down) volt a fák között. Jó, az igaz, hogy gépágyúzta a falut, tehát az nem gáz ha észrevették. De ki lőtte ki? Ha a faluból ellőttek addig egy Bazookával, akkor megeszem a kalapom. Ha viszont az egy AT löveg volt, akkor az egy mesterlövész: két ház közötti résen átlőtt úgy, hogy ő is, meg én is takarásban, plusz erdőben voltunk. Annyira az elején volt, hogy akkor még nem volt hk-ja az amcsiknak se, meg nekem se.
11392 levél
Válasz 11.05.15. 07:53 #4804
Lacko
Amennyire tudom, morál bónust nem ad a parancsnok jelenléte. Azért fontos, hogy halló vagy látótávban legyenek az egységeiktől, mert ha egy elöl lévő gyalogos raj meglát egy ellenséget, akkor azt a hírt leadja a parancsnoknak, aki szépen szól lefele a többi rajnak és felfele a századparancsnoknak, hogy ott az ellenség és így tovább. Tehát szép lassan elterjed a hír (persze mondhatjuk nagyon lassan). Ettől még nem fogják látni a többiek, de könnyebben észreveszik ha tényleg megláthatnák.
Ha egy másik pk-t viszel a fiukkal, az nem sokat ér, hiszen ők a sajátjuknak jelentenek (aki viszont ha hátul van, akkor nem tudnak jelenteni).
Az aknavetősöknek viszont bármilyen rádió jó. Pl egy sima autó vagy félhernyó is jó. Szakasz pk-t semmiképp nem tennék melléjük, de század pk-t talán. Még jobb ha a század pk kiegészítő (XO) egységet teszed oda (ha van rádiója). Ők viszonylag feleslegesek, amíg él a század pk. A legtöbb player arra használja őket, hogy megy a gyalogos rajok után és leápolja a sebesülteket.
Amúgy a parancsnoki láncot láthatod a GUI-n alul balra, ha kijelölsz egy egységet. Mutatja, hogy milyen szintek vannak felette és hogy melyik szinttel van kapcsolata és melyikkel nincs. (azaz látod, hol a szakadás).

Sajnos a CM-ben nincs olyan AI, mint az Airborne Assaultban, azazhogy kiadod a századnak a parancsot és a százados AI leadja a parancsokat a szakaszoknak, ahol a szakaszparancsnok AI lebontja feladatokra a rajoknak. Jó volna, de sajnos ilyen szinte egyik játékban sincs (kivéve az említett Airborne Assault-ot). Pl a Close Combatokban sincs ilyen, hisz ott is minden egységnek egyenként kell parancsot adni. Vagy én értettelek félre?
Olyat lehet, hogy kijelölsz egy egész szakaszt és egybe adsz parancsot, de az nem lesz egy intelligens megoldás, mivel minden raj a mostani helyzetéhez képest fog úgy mozogni, mint amit kiadtál.

Parancsmegtagadás természetesen (ahogy a való életben is) van.
Legtöbbször ha bepánikolnak, azonnal abbahagyják a parancsot és menedékbe futnak. De pl egy nehezebb harckocsi sem fog átmenni egy könnyű kis hídon.
7 levél
Válasz 11.05.14. 23:14 #4803
Grinder
Eszembe jutott még egy dolog. Az egységeket, hogy érdemes kezelni szakasz szinten, vagy a rajokat külön irányítva. Eddig még csak a road to berlin pályát játszottam végig, ott raj szinten adtam a parancsokat de elég macerás volt. Gongolom persze ezt a helyzet is befolyásolja, de a gyalogos egységeknek szakasz szinten kiadott parancsokkat eredményesen hajtja végre az ai?
7 levél
Válasz 11.05.14. 23:08 #4802
Grinder
Sziasztok!
Már egy ideje követem a topicot, és tegnap leszedtem a demot a játék eddignagyon tetszik de pár dolog még nem teljesen világos. Régebben sokat játszottam a close combat-al (többek között) viszont a combat mission sorozat valamiért kimaradt az életemből. A kérdésem a parancsnoklási lánccal kapcsolatos. Ugye a a parancsnoki egységeket folyamatosan mozgatni kell a rajokkal a morál bónusz, és egyéb okok folytán, na de ha van 2 mortar egységem és hozzájuk tartozik egy külön parancsnoki egység de nincs rádiója. Ugye a tűzcsapást az első vonalbeli parancsnoki/megfigyelő egységekkel lehet kérni. Szóval ilyenkor a mortar-t érdemes mozgatni előre, hogy halló vagy látó távolságra legyen az elülső figyelőktől, vagy maradjanak hátul, rendeljek melléjük egy külön parancsoki egységet amely rendelkezik rádióval, és így kapcsolatban lehetnek az elülső felderítőkkel, a hozzájuk tartozó parancsnoki egységet meg rendeljem hozzá egy másik egységhez? jár e ez valami hátránnyal?
Egy másik dolog amit még észrevettem, hogy az egységek nem mindig hajtják végre a parancsaimat, de ez gondolom az ellenség tevékenysége miatt lehet( tűz alá veszik őket stb)

282 levél
Válasz 11.05.14. 21:42 #4801
Krieger
Én is lejátszottam mégegyszer /visszavettem warrior fokozatra/. Tüzérség semmi... az elején legalábbis. Később jött egy kicsi de semmi jelentős veszteséget nem okozott mert nagyon mellé ment mindig. A Kezdeti roham most is elég jól ment. Konkrétan 4 főt veszített a szakasz amíg elért a sövényig, ott még kettőt leszedtek aztán csönd lett. A páncélosokkal most sem voltam elég óvatos de maradt mindegyik típusból egy Öröm volt nézni ahogy a párducom levadássza a shermanokat. Az uccsó marder személyzete meg annyira beparázott a többiek pusztulását látván, hogy onnantól kezdve ha előre vezényeltem, kétszer annyit tolatott vissza. Nem sok haszna volt szegénynek de legalább megmaradt.
11392 levél
Válasz 11.05.14. 20:12 #4800
Lacko
Csirke, letoltam ezt a Close the gap-et. Nagyon jó kis küldi. Állati hangulatos. Én rögtön az elején (ugye ha setupkor állítasz be tüzérséget az majdnem rögtön jön - sajnos nem azonnal) beverettem a középen lévő falunak az ágyúval és az egyik aknavetővel pedig vonalat lőttem a sövénybe.
Sajnos nem azonnal jött az áldás, így az a szakaszom, amelyik frontálisan támadt (szerencsére csak két rajjal) elég súlyos veszteségeket szenvedett, mire megjött a német tüzérség. De amikor már ott volt, akkor viszonylag biztonságban utánuk vihettem a schrekest meg a 3. rajt és pk-t. És igaz, hogy az első két raj szopott, de ők még így lefogyva is hasznosak voltak a végjátékban a falú megtisztításakor.
A másik szakasz és a Pumák a jobbszárnyon (crossroad) osontak előre tök óvatosan, de folyamatosan mozgásban. Egyszer vagy 5 percre úgy hagytam a Pumákat, mert rohadt jó helyen voltak és nagyon klasszul támogatták a középen nyomuló szakaszt, na akkor rájuk is hívták a jenkik az aknavetőt, de idejében kihátráltam a tűzből. Később az egyik Pumámat egy M10 kiszedte, egy másik meg a falun belül túl közel ment és kézigránáttal hazavágták a kerekét. De kb ennyi veszteség volt. Az egyik Párducot lehoztam és fogócskáztam a shermanokkal egy sövény körül és kettőt kicsinált. A másik párducot és később a mardereket fenthagytam a dombtetőn és állati szépen aprították a jenki vasakat.

Szóval nekem nem volt nagyon komoly amcsi tűzcsapás.
Szerintem még szokni kell, hogy itt más, mint a CMSF és aztán rohadt jó lesz.

Lehet persze, hogy csak azért sikerült ilyen jól, mert fostam előre az általad beharangozott tüzérségtől és ezért akik fent voltak a gerincen (tartalék + géppuskások) azok az elején HIDE-ban voltak. Később már nem, de szerintem addigra menekült a spotterük.
A végén megnéztem mi maradt a jenkiknél és a térkép túlfelén hasalt egy spotter. Az simán lehet, hogy észrevehette a német oldali dombtetőn megjelenőket és hívta a tüzet. Szerintem ezt nem kell javítani, ez tök okos AI húzás volt.
282 levél
Válasz 11.05.14. 19:14 #4799
Krieger
Én is rts-ben játszom. Sűrűn nyomkodom a pause-t úgyhogy nagyjából minden fontos eseménynél ott vagyok.

Etalon ez a játék, minden taktikai játékok királya.
16989 levél
Válasz 11.05.14. 10:29 #4798
KisCsirkee
RTS-ben játszok. És nem olyan könnyű, mivel épp el vagyok foglalva a Pumák irányítgatásával. A legnagyobb probléma mégsem ez, hanem az, hogy az első pár lepottyant gránát hihetetlen pontossággal tette tönkre a rajokat, onnantól kezdve pánikoltak, és az istenért sem moccantak meg. Ez lett a vesztük.
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
11392 levél
Válasz 11.05.14. 09:55 #4797
Lacko
És ti wego-ban vagy rts-ben játszotok?
Mert pl rts-ben sokkal konnyebben kezelni lehet az ilyen tűzcsapásokat. Amikor lepottyan az elsö - bemérő - gránát, akkor rögtön húzás onnan.
282 levél
Válasz 11.05.13. 19:23 #4796
Krieger
Én azonnal rohamoztam, 5-6 fős veszteséggel jutottam el a bokorig. Lehet csak mázlim volt, de ellenséges tüzérséggel nem találkoztam azon a pályán. Teljes erővel lövettem a házakat talán azért nem tudták kidugni a fejüket az ablakon. Viszont a tankjaimat én is csúnyán bebuktam.

Összességében a játékról nem tudok véleményt mondani, ugyanis tegnap óta keresem a szavakat az elégedettségem kifejezéséhez de még nem találtam meg.
16989 levél
Válasz 11.05.13. 17:48 #4795
KisCsirkee
Ott még elmegy, előre beásott pozícióra kapod az áldást /ráadásul azt a küldit amerikaiakra tervezték/, de amiről én beszéltem az a Closing the Pocket. Nem akartam kifutni rögtön a gyalogosaimmal a semmibe (nem is lett volna jó ötlet, azért 3 amerikai raj két .30-as géppuskával támogatva nem hagyott vona sok esélyt a rohamozó bakáimnak) így ott hagytam őket, ahová alapból pakolta őket a gép. A szemét AI rögötn belőtte a gyülekezési zónámat.

Meg fogom nézni ezt a küdit amcsiként is, most vagy én nem értek a spottolási rendszerhez, vagy tényleg végig látszottak a gyalogosaim az amcsi AI számára. Az utóbbi különösen nagy geciség lenne, baszott nagy előny ez így, hisz pillanatok alatt szétzúzható így a német gyalogság gerince. Onnantól már csak a Párducokkal kell lényegében elbánni, ami lesből, M10-esekkel egyáltalán nem kilőhetetlen.
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
202 levél
Válasz 11.05.13. 17:47 #4794
Solyom2
Kösz!Csak azon gondolkoztam hogy miért írja ki a parancsnoknál a tüzérség hívásakor hogy out of contact.De már látom hogy azért mert nem látja
282 levél
Válasz 11.05.13. 17:17 #4793
Krieger
Busting the Bocage
Németekkel.
11392 levél
Válasz 11.05.13. 17:10 #4792
Lacko
Mi a neve ennek a kuldinek, amiben ez a korai csapas van?
11392 levél
Válasz 11.05.13. 16:51 #4791
Lacko
A korai (indulás utáni közvetlenül) tüzérségi csapástól nem kell félnetek. Én rohadt sok scenariot játszottam és eddig sose találkoztam ilyennek (utoljára CMSF-ben láttam ezt). Ennek ellenére az AI természetesen használ tüzérséget és hullottak is már egységeim rendesen tüzérségtől. És ez teljesen reális.

Különösen tetszett, amikor egy éjszakai ejtőernyős akcióban elkezdett potyogni az ernyősökre az áldás, de felfedeztük a spottert akit nagyon megsoroztunk (ugye azt mi nem látjuk, hogy meghal-e vagy sem, de valószínűleg csak megsebesült) mert utána már sokkal pontatlanabb volt a tűz.

Solyom, mi nem megy a tűzvezetésben?
Fogod ugye a spottert (kijelölöd), ráböksz a tüzérség gombra, ekkor előbukkan a tüzérség menü, ahol látod az elérhető ütegeket. Kiválasztod, hogy melyikkel akarsz lőni, aztán megmondod, hogy pont, vonal vagy area tüzet akarsz adni. Ez után kijelölöd a térképen a pont, vonal vagy area helyét (persze csak olyat, amit a spotter lát), aztán meg kell adni, hogy milyen sokáig tartson a tűzcsapás és aztán meg, hogy milyen intenzitású legyen és aztán utoljára az egészre kell nyomni egy Confirm-t.
Ez után várni kell (azt a tüzérség kiválasztásakor kiírja, hogy hány percet. Kb 2-10 perc közötti időt kell várni és aztán elkezdődik a móka (de ebbe már nem szólsz bele, csak szépen megpróbálják belőni a területet).
5408 levél
Válasz 11.05.13. 16:20 #4790
Pras
Egyébként a nagygépem legalább jövő hét hétvégéig nem lesz üzemképes, ahhhahahaha! szívás.

Mellesleg, senkinek nem kell a sör?
202 levél
Válasz 11.05.13. 16:19 #4789
Solyom2
http://kepfeltoltes.hu/view/110513/CM_Normandy_Demo_2011-05-13_14-26-45-71090_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Kelly hősei
202 levél
Válasz 11.05.13. 16:17 #4788
Solyom2
Na én is kipróbáltam.Hát mit ne mondjak sokat fejlődött az MI.Ez a tűzcsapás nekem is az agyamra ment de hátha kijavítják mert ez így elég morbid.Amúgy valaki elmagyarázná hogy a tüzérség irányítása hogy működik mert nekem nem megy.
Néha ha Forgatom a kamerát a játék kissé akad.Ez nálatok is így van vagy az én gépem gyenge?
DE eddig nagyon pozitívak a benyomásaim.Remélem azok is maradnak

5408 levél
Válasz 11.05.13. 15:55 #4787
Pras
Ha nem meeting engagement van, akkor "PLAN FIRE" (tervezett tűzcsapás) is megjelenhet mind a védő, mind a támadó részéről, de CMBB-ben az AI csak akkor szokta ezt a kártyát kijátszani, ha a csoportosuló kezdőerőkre bármely egysége rálát (jellemzően sík, steppei területeken szokott ez szívás lenni). Ilyenkor, az első körben bárhová kérhet a spotter tűzcsapást másodpercek leforgása alatt, azonban ez később nem módosítható, az összes malac el lesz lőve arra a pontra.
11392 levél
Válasz 11.05.13. 15:37 #4786
Lacko
Hid: en még csak ai oldalt lattam bénázni hidon. Nekem sikerult mindig atvezetni a tankokat. Mondjuk egyenként, mert tomegben bénáznak. És az is van - bar ez pumara nem igaz - hogy néhany hidon nem mennek at a nehezebb tankok.

M10: hat mindig az allonak jobb. Ha a mardereid mozogtak es az M10ek alltak, akkor nagy esellyel az m10ek gyoznek.

Startup tuzcsapas: szerintem ket dolog van. az egyik hogy cmsf-ben volt ilyen, hogy a designer beallithatott startup tuzcsapast: ez par masodperccel a kezdes utan jott. Ez geciseg, de arra jo, hogy kiugrassza a playert. van olyan szitu, ahol ez korrekt. de en ilyet nem lattam cmbn-ben, tehat valszeg a masik lesz: azaz ott tõköltél egy ellenseges spotter elott. De ez elvileg nem azonnal indulas utan jon, hanem picit kesobb. addogra illik nem ott lenni.
Van egy harmadik eset is: trp. amikor letehetsz setupkor ilyen trp-t valahova (ilyen volt mar a cmbb-ben is) es arra a pontra gyorsabban kerhetsz csapast.
16989 levél
Válasz 11.05.13. 14:49 #4785
KisCsirkee
Basszus letoltam a német demó küldit, horribilis veszteségekkel, de egy Minor Victory-t kikapartam. Egyre jobban tetszik, egyszerűen annyira élvezem, és mivel bátrabban használom a gyalogságot, sokkal durvább gyalogos akciókat látok mint a CMSF-ben bármikor.

Azért remélem a hidakat javítják. Sajna nem screenshotoltam, de az egyik SPW Pumám átment U-Bootba a hídon átkelés közben, gondolom átesett, és ezzel nyertem meg a csatát. A folyó fenekén az SPW sérthetetlen volt, de az OBJ-et azért foglalta. Vicces volt látni.

Viszont a Marder III-asokkal jól pórul jártam. Két M10 a páya másik végéről szimplán levadászta őket, miközben azok kifelé araszoltak az erdőből. Az egyik Pantherem pedig egy Sherman lőtte ki 20 méterről, Hull Down pozícióban.

Amit viszont zavar az az AI-nak az a remek tulajdonsága, hogy amint elindul a játék, az összes tüzérségi támogatását lekéri a kezdőzónámba, ahol a rohamozni készülő gyalogságom vár. Vagy le kéne védeni a kezdőzónát, vagy elvenni az AI-tól a tüzérséget, mert ez így mocskosul unfair. Elkezdődik a játék, meg sem moccanok, de a tüzérségi áldást már rögtön kapom, ami a rajok 3/4-edét tönkre is vágja! Ez már a CMSF-ben is idegesítő volt, főleg Lacko a brit kampányod második(?) küldetésében, ahol az angolok egy puszta közepéről indultak, nyitott Jackalokba zsúvolva, a szír tüzérség pedig a csata kezdetén rögötn el is intézte az egységek felét. Ezt jó lenne orvosolni.
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
11392 levél
Válasz 11.05.13. 09:47 #4784
Lacko
Amerikaiak. Azok vannak. (vagy - UPSZ - a demóban nincsenek?)
Csak a Fallschirmjagereket hagyták ki a mostaniból.
16989 levél
Válasz 11.05.13. 09:30 #4783
KisCsirkee
Ejtőernyősőőőőőők?
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
11392 levél
Válasz 11.05.13. 07:51 #4781
Lacko
Na a többieknek mik az első benyomásaik?

Csirke, én azt szerintem mondtam nektek, hogy jobban optimalizált a grafika és egyáltalán nem fog szaggatni.

Nekem is az aknások volt az első nagy élményem, ámbár én akkor nem közvetett, hanem közvetlen tüzet adtam velük: pár rajom (meg az aknások) futottak át egy mezőn, amikor az egyik templom alacsony kőkerítése mögül elkezdett tüzelni egy MG42. Jól el is kapott pár embert (bár a többség sikeresen lehasalt és lefogó tüzet adtak a németekre), ekkor jöttek az aknások. Gyorsan készenlétbe helyezték a csövet és elkezdték küldeni a gránátokat. Kb a második gránát elég pontosan elkapta az MG42 személyzetét, úgyhogy a többi raj folytathatta is az útját.

A második nagy élményem nem a sövények voltak, hanem a hidak. Azt hiszem csak harmadjára tűnt fel, hogy mennyire jól használhatók a sövények (ám ugyan ez az átka is). Majd ha kijön a teljes, elküldöm az első kampányomat, na abban van egy két jól elhelyezett StuG a sövényrendszerben és ettől bevehetetlenné válik az egész terület...
5408 levél
Válasz 11.05.12. 12:20 #4780
Pras
Na, a fenébe is, én a mai este aludni akartam...
Emlékszem(keményfejbenszámolás), amikor hozzávetőleg nyolc(?), kilenc(?) évvel ezelőtt az origo szoftverbázisról lerántottam a CMBO demot. Röhögni fogtok, de ahogy a StuG III-asok körül forgott a kamera, ahogy élt az egész hadszíntér, hát ember, az valami varázslatos volt. Azzal a kb. két pályával hetekig eljátszottam, egy jenki aknavetővel sikerült még egy StuG tetőlemezének is odaverni.
Van egy olyan gyanúm, hogy nosztalgiaestet tartok ma.

Más.
Ha valaki még nem rendelte meg és pesti, játszhatnánk olyant, hogy két példányt kér, én pedig kicsengetem magyar valutában plusz egy jobbféle búzasörben a vételárat?
16989 levél
Válasz 11.05.12. 11:44 #4779
KisCsirkee
Lenyomtam a turtoialt és mit ne mondjak. BAROMIRA TETSZIK! Sokkal jobban bejön, mint a CMSF, főleg azért mert sokkal jobban kedvelem a kiegyenlített II.vh-s környezetet, semmit a mai modern asszimetrikus hadviselést!

Ami eddig legjobban tetszik, az az aknavetősök jelenléte és rendszere! Baromi fasza, hogy az XO-k az off-map dobozból tudják lehívni az egyes csövek támogatását, és tudják vezetni azt, de csak akkor ha jelen van a rádiós (ezt Lacko alapján állítom) vagy kézjel távolságban vannak! Baromi hangulatos!

Aztán üdvözlöm a kiírásos rendszer jelenlétét, tényleg sokkal egyszerűbbé teszi az életet, hogy nem kell minden a páncélosomat ért találat után leállítani a meccset és megnézni minek esett baja!

A német AI még így basic-en is (sajna nem az én világom, amikor nem látom át rendesen a csatateret) egész okosan mozgott, a Panzerschrekesek igen szépen levadászták 2 Shermanomat is, míg egy harmadik a 75mm-es pct. ágyú áldozata lett.

Aztán a grafika. Ámbár nem változott, mintha sokkal jobban futna, mint a CMSF, ráadásul nem röccen meg a nagyobb fa vagy bokorcsoportosulásoktól, esetleg kisebb városoktól sem! Ezt nagyon jó látni, előzőleg nagyon féltem, mivel nálam a CMSF néha élvezhetetlenül lassú.

A dús növényzet pedig nem csak látványelem, baromi jók ezek a bocage harcok, nagyon hangulatosak, ahogy besáncolsz 2-3 gyalogos rajt egy bokor tövébe, és löveted a németeket! (Az AI aztán ezt is kihasználta, olyan tüzérségi csapást hívott az összetömörödött gyalogságomra, ami után a rajokból átlagosan 2-3-4 emberes kis csoportok lettek.)

Ezek után nagyon kíváncsi leszek a teljesre, amit tegnap rendeltem elő. Egyenlőre nagyon optimista vagyok. Rohadtul tetszik. Ezek után biztos vétel az elkövetkezendő pár modul, kellenek Fallschirmok, kellenek SS-ek és kellenek britek is!
"Es rasseln die Ketten, es dröhnt der Motor, Panzer rollen in Afrika vor!"||| http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Szalami111/stats/226302379/ ||| =PPS=Szalami111
11392 levél
Válasz 11.05.12. 11:13 #4778
Lacko
Na kiraktam itt is a demót.
Tépjétek, toljátok!
11392 levél
Válasz 11.05.12. 06:25 #4777
Lacko
KINT VAN A DEMO!
Ha beerek lehuzom a dome-ra is.
11392 levél
Válasz 11.05.04. 08:09 #4776
Lacko
Nem írtam eddig nektek, csak konradnak magánban, hogy azért voltak problémák a korai állapotban a kiegyensúlyozottsággal. Egy picit azért nekem még most is túl erősek a shermanok, de sokkal jobb a helyzet. Van egy tesztelő küldim, ami meeting engagement, de ha a németekkel vagyok, akkor csak előretörök egy picit, aztán szuper állásokból bevárom a jenkiket. Na és ebben a küldiben csomószor szétkapták a szuperjól beállított Tigrisemet, amit nagyon fájlaltam. Tegnap viszont újrapróbáltam és sokkal jobb eredményt kaptam. Így is eltrafálták jópárszor a szerencsétlen Tigrist, ami eleve mesterlövész Shermanokat sejtet, hisz egy kis emelkedő takarásából csak a torony látszott ki. Az optikáját végül szarrá is lőtték. De a Tigris végül kinyírt pár shermant és életben maradt. Mondjuk nem egy lövéssel nyírta ki a shermanokat.

Szóval most már sokkal jobb, de azért érződik, hogy ez egy szimmetrikusra megcsinált játék.

Na de a lényeg: tegnap még szkeptikus voltam, hogyan lesz mára (szerda) demó. És nem is lesz. Főleg mivel még az usában kedd van. De azért úgy látom a héten még lesz belőle valami.
202 levél
Válasz 11.05.03. 17:38 #4775
Solyom2
Fel is rakom a CMBO-t hogy kicsit hozzászokjak a Normandiai környezethez
636 levél
Válasz 11.05.03. 15:14 #4774
Herrera
Warrior? Na ilyen se volt még a 2008-as CMSF-ban. Amúgy igazad lehet a nehézségi fokozattal kapcsolatban,igazából arra lettem volna kíváncsi, hogy mennyire gépies az, amit az AI csinál.
Nagyon jó újítás a küldetésszerkesztő kibővítése az AI oldalt illetően, ezzel máris kiszámíthatatlanabb lesz a gép (nem csináltam küldit még, nem tudom, hogyan működik ez pontosan). De eddig egyáltalán nem hangolta össze a fegyvernemeket pl. nem fedezi a harckocsikat gyalogsággal még városi környezetben sem; ilyen hibát human játékos nem követ el. Kiad a hk.-nak egy move parancsot a zászló irányába, aztán kész - hogy a többi egység hol van, mit csinál, az mellékes...Szóval ilyen téren lesz-e pozitív változás, vagy nem tapasztaltál hasonlót? Amikor először játszottam PBEM módban, rögtön éreztem a hatalmas különbséget, az lenne jó, ha a gép ellen játszva is az lenne az ember benyomása, hogy többé-kevésbé emberi módon taktikázva harcol az AI.
'The owls are not what they seem'
11392 levél
Válasz 11.05.03. 11:01 #4773
Lacko
Szerintem az Iron meg a Warrior stb (hangzatos nevű) nehézségi fokozat nem az AI-t módosítja, hanem, hogy a playernek mennyire reális az 2C (parancsnoki lánc, parancskiadási lánc - hierarchia... stb), amit az aknavetős rádiózásnál leírtam. Azaz közepes fokozaton gyorsabban terjednek a hírek/parancsok (és a legkönnyebb fokozaton meg azonnal). Meg van ugye az is, hogy minden egység maga lát vagy nem lát dolgokat. És van olyan nehézségi fok, hogy a player se lát egybe semmit (én warriorban játszom és ott ha nincs kiválasztva egyetlen egység se, akkor azért egy általános képet (sok kérdőjellel) azért látok az ellenfélről, de állítólag a magasabb fokozatokon ez sincs). Szóval ezekben különböznek a nehézségi szintek, nem az AI-ben.

Az AI szerintem elég jó, bizonyos esetekben jobb mint én , persze azért néha meg béna: mondjuk van egy olyan kiindulási körzet, amit a gonosz küldiszerkesztő úgy csinált meg, hogy zsúfoltan vannak az egységek, azt egy human player rendbe rakja és megindul. Az AI csak megindul és emiatt lehet néha az elején kavarodás, dugó. De nem végletes, simán kihámozza. Egyszer próbáltam ilyet és dörzsöltem is a markom, hogy most megszórom tüzérséggel az összeakadt egységeit, de minimális veszteségei voltak és szépen hozta ki a shermanokat a dugóból és jött nekem ezerrel.

Azt ugye tudod - ez már a CMSF-ben is így van - hogy az AI nem csak egyedül okoskodik, hanem a küldi szerkesztő (azaz egy human) adja meg az AI vezette oldal főbb vonalait? Ha nem ad meg a szerkesztő semmi ilyen "waypointot", akkor az az oldal statikusan fog védekezni. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem mozog (mert ha lövik, akkor jobb helyet keres), de nem tervszerűen mozog. Tehát itt azért a küldi minősége nem csak a térképen és az egységeken mérhető, hanem hogy milyen tervet adott a készítő az AI-nek.
636 levél
Válasz 11.05.03. 10:46 #4772
Herrera
Kösz a részletes választ . AI hogy teljesít általánosságban? Csak mert iron fokozaton is gyenge volt CMSF-ban. Egyáltalán lehet nehézségi szintet választani, vagy elhagyták ezt a hülyeséget és inkább az ellenség tapasztalati szintjével, létszámával, stb. lehet variálni, mint CMBB-ben?
'The owls are not what they seem'
11392 levél
Válasz 11.05.03. 09:08 #4771
Lacko
Egyrészt a 2008-as CMSF-hez képest a 2010-es CMSF is nagy változásokon ment át. Például az említett on-map aknavető is később került bele.

A motor nagyrésze azért ugyan az, mint a felturbózott CMSF-é. De persze nem teljesen. A legnagyobb különbség (bár ez nem a motor miatt van, hanem az egységek képességei miatt), hogy ez egy szimmetrikus háború: tehát az amcsi fél nem rendelkezik technikai fölénnyel. Nem volt könnyű a védekező, beásott, lesből támadó szíreket se legyőzni, de ez csak idő kérdése volt, hogy pl önmagában a Javelin mindent kiütött, ami az útjába került. Itt viszont nem ez van.

A másik - nem túl nagy, de nekem fontos - különbség, hogy vannak hidak. A CMBB-ben elég furcsán viselkedett az AI a hidak körül, így a CMSF-be nem is raktak be hidakat. Most újra vannak, ami szemet gyönyörködtető és fontos taktikai elem. Mondjuk most se halok le az AI híd kezelésén, de a CMBB-nél sokkal jobb.

A táj se sima áttextúrázás, hisz ha csak a sivatagot festették volna be zöldre és a pálmafát rajzolták volna át tölgyre, akkor azért mesterkélten nézne ki és valószínűleg akadozna is. Azonban a CMBN-ben tök jól néz ki a táj (mondjuk ez inkább közelről igaz, távolról - a LoD miatt - kicsit steril), de nem szaggat úgy be a dús növényzettől, mint néha a CMSF.

A CMBB-hez képest az irányítás nagyon különbözik, mert választható real-time mód is a hagyományos egyperces lépések mellett. De ez már így volt a CMSF-ben is. Azért vannak olyan parancsok, amiket nem használtam CMSF-ben (mert valahogy nem volt rá szükség), pedig azt még CMBB-ben igen: ez a Cover Arc. Létezik a Normandyban is, de mivel én szinte mindig real-timeban játszom, azaz ha történik valami, arra rögtön tudok reagálni, így nem volt szükségem a cover arc-ra. De ez nem biztos, hogy így marad. Hisz ha tudom, hogy jobbra egy ház mögött sunnyog egy StuG, akkor lesz értelme a Sherman tornyát eleve jobbra fordítani a Cover Arc segítségével.

Ja a tegnapi rádiós kapcsolathoz tartozóan van még különbség a CMSF-hez képest. Ott ugye, ha kifogyott egy raj a lőszerből, akkor be kellett szállni vele egy járműbe és ott kiadni az Aquire parancsot, kiválasztani, hogy mennyi és milyen lőszert vételezzen, aztán újra kiszállni. Most a CMBN-ben elég a kifogyott rajt egy jármű mellé (vagy akár egy olyan raj mellé, aminek bőven van lőszere) tenni és akkor szép lassan feltölti magát. Pont emiatt a tulajdonság miatt lett egy új típusú team is: a lőszerhordozó. Ez főleg géppuskákhoz és aknavetősökhöz tartozik. Őket érdemes elrejteni, de úgy, hogyha kell oda tudjanak menni a kifogyott lőszerű team-hez, hogy feltöltsék.

Ja és aki még nem játszott a CMSF-fel annak mondom, hogy itt tökre van értelme pátyolgatni a sebesülteket és az elesetteket! Ami nagyban növeli a személyes kötődést a katonáidhoz! Több fajta sebesülési szint van. A sárga csak annyi, hogy járó- és harcolóképes, de azért sérült (tehát pl lassabb), a piros az súlyos sebesült, ott marad ahol eltalálták. Őt érdemes leápolni. Bárki le tudja ápolni, ha sokáig ugyan azon a helyen hagyod a sebesülttel (azaz nem mindig érdemes egy harcoló raj sebesültjeit a saját rajjal leápolni, mert az megy tovább, de egy pk kisegítő raj vagy pl egy lőszerhordozó is simán leápolja). Azért érdemes foglalkozni a súlyos sebesülttel, mert ha leápolod, akkor a végső statisztikában nagyobb eséllyel szerepel sebesültként, mint halottként (ez kampány esetén - amikor viszed őket tovább - sokkal fontosabb!) Másrészt - és ez a barna színnel jelölt halottra is érvényes - a leápolttól elveszik a lőszert (és ha volt a speciális fegyverét). Azaz ha kilövik a páncélöklöst vagy a géppuskást, nem feltétlenül maradunk speckó fegyver nélkül, mert leápoláskor az újra a raj tulajdonába kerül és használják is.
636 levél
Válasz 11.05.03. 08:29 #4770
Herrera
Jó, hogy szóba hoztad a CMSF-t. Nekem megvan, bár nem vonzó egy fiktív háború Szíriában, úgyhogy nem játszottam rongyosra. Milyen észrevehető változások vannak az új játékban a 2008-as CMSF-hoz képest (gondolom nem csak kicseréltek a tengerészgyalogost Mauseres németre meg a Strykert lövészpáncélosra)?
'The owls are not what they seem'
5408 levél
Válasz 11.05.02. 16:58 #4769
Pras
...ugye, ha ezek után megjön a magyar vonatkozású Keleti Front, elmegyünk inni?
11392 levél
Válasz 11.05.02. 16:38 #4768
Lacko
Hadd meséljek el még egy apróságot - ilyenek úgyse férnének bele az Ismertetőbe. Persze többségetek nem ismeri a Shock Force-t se, úgyhogy picit azt is be kell mutatnom. Szóval a CMSF-ben van off-map tüzérség (azaz olyan tűzcsapás hívható, ami nem látszik a térképen és "valahonnan jön") de van on-map aknavető, ami a CMSF-ben főleg csak egy kis cső, pár gránáttal a parancsnoki rajban. Itt viszont - a CMBN-ben - vannak rendes aknavetős rajok a szakaszban. Ők egyrészt tüzelhetnek olyanra, amit látnak (direkt tűzcsapás) vagy a parancsnokuk (igazából úgy vettem észre, hogy a hierarchián belül bármelyik parancsnok) vezethet tűzcsapást olyanra, amit ő (pk) lát, de az aknavetősök nem. Azonban(!!!) ez még a II. VH, tehát nincs rádiója mindenkinek, sőt. Így tehát az aknavetősöknek sincs. Azaz csak akkor használhatja őket a pk, ha halló távolságban van, vagy azon túl, de akkor meg látniuk kell egymást (kézjelekkel vezeti a tüzet). Namost ez azt jelenti, hogy olyan nagyon messze nem lehetnek egymástól. Csakhogy, ha a közelben van egy rádiós egység (ami lehet egy pk vagy akár egy jármű amiben van rádió) akkor már hívhatják őt rádión is.
Ezt régebben nem is értettem, hogy hogyan lehetséges, hogy egy század 3 szakaszparancsnoka mind elérik mind a három aknavetős rajt. De ez csak azért lehetett, mert az aknások mind a saját parancsnokuk közelében voltak, így a pk-k rádióján keresztül tudtak kommunikálni.

Zseniálisan megcsinálták. És ez csak egy a sok szuper feature közül.
11392 levél
Válasz 11.04.29. 18:58 #4767
Lacko
202 levél
Válasz 11.04.29. 16:13 #4766
Solyom2
Nvidia geforce 7300 GT jó lesz?
3973 levél
Válasz 11.04.29. 11:48 #4765
Petyo
Akkor most új gépet kéne vennem?
Most nekünk, erőseknek kell elviselnünk a gyengék gyengeségét, és nem a magunk kedvére kell tenni.
636 levél
Válasz 11.04.29. 11:28 #4764
Herrera
Akkor majd várjuk a "mesét" (hogyan kerültél be a teszterek közé, hogyan zajlott maga a tesztelés, stb.) Ha kicsit irigykedem is, megérdemelted.

memóriát illene már bővítenem, ez így csúfos
'The owls are not what they seem'
11392 levél
Válasz 11.04.29. 11:03 #4763
Lacko
Kösz. Nagyon jó volt tesztelni. Szerintem ez külön megér majd egy mesét. Mindig is kíváncsi voltam milyen lehet egy ilyen. Mondjuk ez nem volt nagyon komoly, cserébe nagyon élvezetes volt. Azon túl, hogy kedvemre játszhattam egy olyan játékkal, amit már régóta vártam, egy olyan közösség van ott betateszterekből, hogy az is külön élmény volt. Vicces fickók.

Jellemző, hogy mi káeurópaiak (bár lehet, hogy ez csak az én jellemem) igyekszünk kompromisszumokat kötni. Ha valami többé-kevésbé működött, azt én nem tettem szóvá. De az amcsik minden baromságért azonnal hibajegyet küldtek.

Meg az is érdekes, hogy a bejelentett és kijavított hibákból egy egész más kép tárult elém, hogy mit is TUD ez a Combat Mission. Volt egy olyan hiba, hogy a Tigrisek nem vették észre az ellenséget. Aztán, amikor kijavították, akkor elmondták, hogy az volt a baj, hogy véletlenül fordítva (háttal) ült a pk a toronyban. Ergo ez azt jelenti, hogy nem TANK lát, hanem a SZEMÉLYZET. És tényleg csak azt, amit a kémlelőnyíláson észrevesz.

Az én gépem, amin simán fut: Intel Core2 3Ghz, 2Gb RAM, Gef8800GT,
de szerintem a tieden is fog, csak már közelebbről LODolni fog, ami azért egy taktikainál nem olyan nagy baj.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.