Witchfire
Már egy ideje szemezgettem vele, még az oldalon is volt róla cikk (csak akkor még rajta volt az epic ragacsos mancsa

). Tegnap csak nem bírtam megállni, hajnal négyig toltam
A koncepció érdekes, a játék egy soulslike-roguelike hibrid, de van benne egy kicsi az extraction shooterekből is, mert közben FPS és ami a legfontosabb meglehetősen szórakoztató.
Többen emlegették vele kapcsolatban a Painkillert is, azt nem látom benne, de a többi része rendben van.
A fejlődés érdekes, egyfelől az ellenfelek dobnak soult (mely itt a címadó witchfire névre hallgat, de mind tudjuk mi is ez valójában), ezt találhatunk mindenfelé eldobálva is kristályos formában (szia zseblélek), ebből tudunk fejlődni a központi bázison, illetve megtisztíthatunk vele átkozott ereklyéket vagy eltüntethetünk illúzió kapukat. Már ha kijutunk a pályáról, mert ha fűbe harapunk akkor eldobjuk. Természetesen mivel soulslike címről beszélünk vissza lehet szerezni, ha eljutunk odáig és a játék is rendes velünk (később).
A pályán lezárt ládákban találhatunk még aranyat is, ebből a bázison tudunk magunknak új fegyvereket, ereklyéket, varázslatokat rendelni, ez egyrészt idő, másrészt drága. És még szinthez is van kötve az elején. Plusz a fegyvert fejlesztő itemet is ebből rendeljük, ugyanis fegyvereink is fejlődnek. Ehhez egyrészt ölni kell vele, sokat... Másrészt kihasználni a különleges képességüket: például a kettes szintű shotgun lőszert nyer vissza, ha charged meleevel ölünk enemyt. Na és ezt kell hússzor ismételni.
Ez így leírva zavaros, de a rendszer egész intuitív és szépen apránként adagolja a dolgokat.
Például a Gnosis rendszert, ami egyfajta nehézségi szint. Ha emeljük a pályákon több és fejlettebb ellenfél van, de cserébe több mindent dobnak és bizonyos dolgokat addig nem tudunk megoldani, amíg a Gnosis szint nem elég magas. Például első szinten már kapunk egy kereskedőt is a szigetünkre.
És akkor a roguelike rész: a pályákon mindig ugyanott kezdünk (vagyis majdnem mindig, lehet megnyitni más kezdőhelyet is, akkor véletlenszerűen sorsol), a térkép minden ugyanaz. Ami változik:
- eventek helye: például az első pályán van egy obelisk, amit ha megvédünk három hullámnyi ellenféltől akkor az felgyógyít minket
- a ládák helye: ebből van zárt (kulcs az ellenfelektől szerezhető) és nyitott, előbbiben több a loot, kis szerencsével még toll is van benne. Plusz van lőszeres láda is, azokkal érdemes spórolni. Az ellenfelek is dobhatnak, de limitált a készlet.
- az ellenfelek csoportjai: ez egy érdekes megoldás, a térképen kezdéskor jelölve van hét nagy ellenségcsoport. Amikor egy csoportot teljesen megölünk kapunk egy fejlesztő kristályt és választhatunk két véletlenszerűen sorsolt képességből egyet. Kivéve ha van nálunk a korábban említett toll, amivel feloldhatunk egy harmadik választási lehetőséget is vagy esetleg mind a kettőt is egyszerre.
Az ellenséges csapatok helye fix, a konkrét összetételt viszont csapat erőssége és a Gnosis szint határozza meg. Egy idő után azért ki lehet tapasztalni, hol mi vár az emberre, de azért nem árt vigyázni.
Én buktam el kevés híján komoly mennyiségű XP-t, mert a második kezdőhelyre dobott be és tőlem kettő méterre volt egy ellenségcsapat és az eventes monolith is egyszerre.
Azt nem tudom meddig tart ki a játék, még továbbra is early accessben van és csak három helyszín elérhető (decemberre ígérnek plusz egyet), de én csak kettőt láttam és még csak egyes szinten van a Gnosis levelem. Meg a fegyvereket is fejleszteni kellene, van itt mit csinálni

...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...