Játszik itt valaki a
Geometry Dash-sel? Érdemes lenne-e esetleg topicot nyitni neki? Amióta belevágtam január óta, gyakorlatilag az összes A kategóriás PC-s játékot félretettem és kizárólag a mobilomon nyüstölöm a GD-t. Annyira óriási content van benne, milliónyi user created level-lel, köztük sok-sok alternatív játékmóddal, hogy ha ezentúl semmilyen más játékkal nem játszanék, akkor is kb. életem végéig el tudnék lenni vele és nem is igényelnék mást. Brutálisan függővé tud tenni és megfelelően jutalmazza is a haladást egyrészt a fejlődéssel (mármint hogy érzi a játékos, hogy egyre jobb), másrészt a milliónyi feloldható acsival és ikonnal. Nem beszélve a zenéről, amihez foghatót még egyetlen játékban nem hallottam. Elektronikus zenei rajongóként, különösen a bass alapú stílusok kedvelőjeként nekem ez egy óriási csemege, csak úgy dübörögnek a drop-ok a pörgős pályák alatt: brutál jó electrohouse, dubstep, trap, dnb, breakbeat, moombacore, glitch hop, hard trance, de gyakorlatilag minden elektronikus zenei stílust képviselő zenékkel (pl., hardstyle, happy hardcore témájú pályákkal is találkoztam már). A zenék és a pályák pedig jelentős összhangban vannak, egy-egy bonyolultabb résznél nagyon sokat segít, ha figyeljük a zene ritmusát és arra ugrálunk. Ennek révén felfedeztem számomra eddig ismeretlen, de nagyon minőségi zenét készítő elektronikus zenei előadókat is, akik zenéit leginkább kölcsönzik a pályákhoz: Waterflame, DJVI, DJ Nate, F-777, Dex Arson, ColBreakz, stb. Különösen Waterflame-et emelném ki, aki gyakorlatilag a Music Instructor féle zenei stílust élesztette fel, a kedvenc pályáimnak is ők adják rendre a zenéjét. Mellesleg feszültséglevezetésnek is kiváló, ha csak pár szabad percünk van, akkor is elő ehet venni, de akár órákig, napokig el lehet szórakozni egy-egy nehezebb pálya teljesítésével is. Ritkán okoz rage-et, 1-2 idegesítőbb pályát leszámítva inkább élvezni szoktam, hogy egyre tovább és tovább jutok, mígnem teljesítem. Vannak napi kihívások is, daily level-ek, weekly demon-ok, stb. és még előtte állunk egy 6 év óta várt, órási frissítésnek (2.2 verzió), ami teljesen forradalmasítani fogja az eddigi játékmenetet, ami persze már így is kellően összetett a sok, eltérő irányítási módot és játékstílust kínáló alakzatnak (az alap 7 form: cube, ship, ball, ufo, wave, robot és spider), illetve modifier-nek, portal-nak (pl. gravity change, mini mode, mirror mode, speed portal-oknak) köszönhetően, főleg, hogy ezek egy-egy szinten belül akár pár másodpercenként is váltakoznak (harder, insane és demon nehézségű pályák esetén ez szinte alap is).
Én most ott tartok, hogy a könnyebb easy demon-okkal el tudok már bánni. 14 teljesített demonnál tartok jelenleg (ezt külön számolja a játék és megjeleníti a felhasználók adatainál egyfajta rangot jelképezve). Kezdéskor, amikor még az első hivatalos pályával sem bírtam és 1 órát szenvedtem vele, mire meglett, álmomban nem gondoltam volna, hogy valaha is lesz akár 1 teljesített demon-om is, annyira impossible nehézségűnek tűntek mind (de még az insane level-ek is), aztán tessék. Persze most is még a medium demon-okon semmi esélyem sincs, nemhogy a hard demon-okon,míg insane demon-t és extreme demont-t valószínűleg soha nem fogok tudni teljesíteni, utóbbiak közül a legnehezebbeket tényleg csak pár ember tudja a világon megcsinálni sokszor többszázezer próbálkozás után. A hivatalos level-ek jó részét már megcsináltam a 3 main demon és a legnehezebb insane level-ek (Electrodynamix, rád nézek) kivételével, ahogy a 3 kiegészítő játékot (World, Meltdown, SubZero) is már teljesen kivittem. Ezen kívül 18 map pack-et teljesítettem már a 65-ből, köztük az egyik demon pack-et is, illetve belevágtam a gauntlet-ekbe, ami már egy magasabb nehézségi szint, de épp az első célként kitűzött gauntlet-em utolsó pályáján járok már (az egyik legnehezebbnek tartott gauntlet-tel, a Chaos Gauntlet-tel kezdtem a basement-ben lévő kulcsőrző demon kiszabadítása miatt). Ezen kívül lassan elérem a 300 teljesített user create-ed level-t is, melyek között tényleg akadnak gyöngyszemek, mint pl. Serponge pályái (Altergame sorozat, MasterGame, Rail Game, stb.), amik teljesen más stílusú és játékmenetű minipályákat adnak (flappy bird témában is pl. rengeteg pálya van az ufo játékmódra alapozva, de friday night dash stílusban is vannak tipikusan ritmus játékok, vagy akár autóversenyezni is lehet).
A kis bevezető után tehát még egyszer a fő kérdésem: Játszik még valaki GD-vel innen? Nyissunk topicot neki, ahol megoszthatnánk a tapasztalatainkat és esetleg segíthetnénk egymást a fejlődésben, előrehaladásban?
Puhára főne ezekben a bögybográcsokban a sonkádi sütibaba pici macipraclija? o_O