25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Digital Reality: Afrika Korps vs Desert Rats - Első reakciók...

Warhawk
#37 Warhawk [1146]
Szvsz Dauby mosolyogva tudná sorolni, hogy pl Hegemonianál mibe kötöttek bele, kezdve a bolygók és űrrhajók méretarányától az űr színességén keresztül a légüres-térben-nincs-robbanás fizika fanboy megszólalásokig.
Egyébként meg még mindig azt mondom, és nem (csak) a DR védelmében, hanem minden más játékgyártó esetében is, hogy a játékokban az a szép, hogy látjuk, a készítők hogyan KÉPZELTEK el valamit. Ha most ez nem 1:48 méretarányban van? Vagy nem sárga-zöld festésű? Hát istenem, megtörtént. Aki normális méretarányokat, unalmasan reális színeket akar, az tologassa a terepasztalon a makettjeit.

Válasz erre

Előzmény: erdos 2003.09.10. 08:30
erdos
#36 erdos [1247]
Na most tudtam megnézni a trailert. Nagyon szép, de a téma szerintem akkor sem a legjobb. Az űrben az volt a jó hogy nem volt összehasonlítási alap, a fanyalgók nem tudták azt mondani hogy egy lézerágyú 400 m-ről átviszi egy romboló mellpáncélját....
Na majd itt lesz ilyen bőven...
Mindamellett drukkolok, és ternmészetesen 1 pld. el van adva...

Nem az a baj hogy nagy az isten állatkertje, hanem hogy alacsony a kerítés...

Válasz erre

erdos
#35 erdos [1247]
Azért arra kíváncsi lennék hogy az eladások alapján mennyire tartod sikeresnek a Haeget, illetve a Platoont.

Nem az a baj hogy nagy az isten állatkertje, hanem hogy alacsony a kerítés...

Válasz erre

Előzmény: Dauby 2003.09.09. 19:08
Dauby
#34 Dauby [417]
Szerintem ez pont azért érződhetett igy, mert minket mindenki "űrstratégia-gyárosoknak" könyvel el. Pedig itthon a kommunikáció és a médiában való szereplés terén a Platoon abszolút pariban volt a Haegemoniával.
De tudtuk azt, hogy a Platoon csak az első lépés volt a DR nyitásában - a maga pozitiv és negativ tapasztalataival együtt, és a figyelmet a jóval kiforrottabb, érettebb DRvsAK-val szeretnénk magunkra terelni.

Annyiban tudok neked igazat adni, hogy a külföldi visszhang és a külföldi sajtózás a Platoon és a DRvsAK életében is nagyon bonyolult és ezért nehézkes: tudniillik szinte minden országban más terjesztőhálózaton keresztül jelenik meg, ezért aztán globális kommunikációról nem beszélhetünk, hanem országonként az ottani disztribútornak kell ezt ellátnia. Ez igy kicsit "púp a hátunkon" és követni sem egyszerű, de mi mindent elkövetünk, hogy mindegyik disztribútor a lehető legjobb termékkel és anyagokkal tudjon vevőket szerezni a játékunknak. Magyarra forditva a játékot nem egyidőben jelentik be a különböző nyelvi területeken és az információ áramlása is külön csatornákon, eltérő tartalommal és eltérő módon zajlik...
(A Haegemonia tekintetében csak az amerikai - DreamCatcher - és az európai kiadó - Wanadoo Editions - személye tért el, tehát össze lehetett hangolni a kommunikációt és globálisan sikerült hype-olni a játékot.)

Válasz erre

Előzmény: Diszkósajt 2003.09.09. 18:48
Diszkósajt
#33 Diszkósajt [2401]
Mondjuk és 95% űrstatégia fan vagyok, de engem nem nagyon fogott meg a Platoon.
Sőt ha megkérnének, hogy soroljak fel pár DR játékot akkor hirtelen ezt mondanám:
Reunion
Ig1
Ig2
Haegemonia

A Platoon valahogy nem ragadt meg az emlékeimben és a felhajtás sem volt akkora körülőtte és most is nagyobb a felhajtás a Solon hagyaték körül.

Perzse ettől még lehet jó ez a game és szerintem az is lesz.

"Ha állat lennék nem tartanék embert a lakásban!"

Válasz erre

erdos
#32 erdos [1247]
Az 5. pontod első fele tökéletes válasz a kérdésemre.

Nem az a baj hogy nagy az isten állatkertje, hanem hogy alacsony a kerítés...

Válasz erre

Előzmény: Dauby 2003.09.09. 12:17
Dauby
#31 Dauby [417]
Gyors reakciók:

1, Cimválasztás: ebben a cimben szerepel mindkét fél, tehát aki kicsit is vonzódik a II. Világháborúhoz és ismeri az észak-afrikai hadszinteret, egyből tudja, kikről van szó a játékban "Desert Rats" és "Afrika Korps" cimszó alatt és mely hadvezérekről beszélünk.
Ennek ellenére mi úgy éreztük, hogy a stilus megérett egyfajta újitásra, mert az eddigi II. Világháborús stratégiai játékok személytelenek voltak. Ezért találtunk ki alá egy külön történetet, szakértő bevonásával és profi iró által tálalva, a klasszikus filmeket idéző hangulattal átitatva (ezért is talányos nekem az a hozzászólás, hogy mekkora LOL a kémnő kegyeiért küzdő két főszereplő).

2a, Többször szó esett arról, hogy egy játékot nem a realitáshoz való viszonya tesz jóvá, hanem az, hogy élvezetessé sikerül-e tenni mindazon összetevőkből, melyeket a fejlesztés során belehelyeznek! Rengeteg nagyszerű játék létezik, melyek 99,9%-ának nincs köze a realitáshoz - alternativ világok, létező egységek vagy szereplők, de alternativ tálalásban, kitalált értékekkel...

2b, Nem egy Teaser alapján kell megitélni egy játékot, amely 3 hónapja készült, akkor, amikor még egyáltalán nem volt összerakva a játék maga. A Teaser célja mindig is az, hogy a hangulatot, az élményt próbálja átadni, mely a játékban fogadja majd a játékost - ezért a Teaser a látványra és a zenére/hanghatásokra összpontosit és ezekkel próbálja kifejezni magát!

3, Daedalus: komoly figyelmet szenteltünk és szentelünk a történelmi hűségnek (pl. Tigrisek csak akkor és ott szerepeljenek, ahol már szerepelhettek és ott is rendkivüli módon limitálva, illetve a "setupolás"nál a harci értékeiket is megfelelően állitottuk be), mindemellett a korrektségre is maximálisan törekszünk.

4, Nyilvánvalóan egy II. Világháborús stratégia nem ugyanazt a rajongótábort fogja meg, mint akik újabb űrstratégiát vártak tőlünk. De a DR elhatározta, hogy nagyon komoly munka árán megmutatjuk a világnak, hogy mi más tipusú játékot is tudunk késziteni. A Platoon ennek a folyamatnak az első lépcsője volt és most, a "DRvsAK" megjelenésével fogjuk bizonyitani azt, hogy mi ehhez a stilushoz is értünk, itt is tudunk világszinvonalú játékot késziteni.

5, Ha már néhányan a realitásról/realizmusról/valósághűségről beszéltek, akkor gondolom, mindenki tudatában van annak, hogy régesrég elmúltak már azok az idők, amikor egy fejlesztő olyan játékot készithet, amit szeretne.
Kőkemény viszonyok uralkodnak ezen a piacon, naponta mennek csődbe fejlesztők és kiadók (köztük olyan nagyokat is meglegyint a bezárás szele, mint a Blizzard), de mi szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hogy ilyen körülmények között is olyan játékokat készithetünk, melyeken szeretünk dolgozni és tudjuk, hogy a rajongóink is szeretni fogják őket!

Válasz erre

Cloud
#30 Cloud [2469]
A dr sose hallgat a rajongókra.

Egy Imperium Galaktika I next generation

vilagsiker lenne.

nem, ehelyett, sivatagi patkányok, xmen ellen, elvégre csak a commandos 3 jön idén

Válasz erre

Diszkósajt
#29 Diszkósajt [2401]
Szerintem is a II. világháborús téma lerágott csont.
2001-2002 volt ezeknek a játékoknak a fénykora, de mára kezdenek letűnni.
De reméljük, hogy ez a game új erőt önt a stílusba.

"Ha állat lennék nem tartanék embert a lakásban!"

Válasz erre

erdos
#28 erdos [1247]
Nahát akkor az első reakciók:
Mindenekelőtt valamiféle csalódás. Semmi köze a játék technikai megvalósításához, mert nincs kétségem hogy kiváló lesz. Hanem a legnagyobb problémám a vérszegénység a témaválasztás terén. Miért a II.vh ? Belefogtok egy olyan témába ahol a konkurencia így is hatalmas, nem még a lassan megérkező új játékok...
Mégegyszer mondom nincs kétségem afelől hogy kiváló munkát fogtok készíteni, de sajnos egy dolgot hiányolok (nem csak nálatok), az pedig az eredetiség.

Nem az a baj hogy nagy az isten állatkertje, hanem hogy alacsony a kerítés...

Válasz erre

Daedalus
#27 Daedalus [2284]
Én inkább pozitív jellegű építő kritikának nevezném.

Elvégre mindent meg lehet még változtatni - átalakítani (inkább minthogy rossz legyen)

(De eddigi tapasztalatom az volt hogy ha valamilyen DI-snek megmondtam hogy ez vagy az nem tetszett akkor "szegény" vagyok stb. stb., ellenben pl. az Illusionösök azt mondták hogy "de jó ötlet" vagy "ezen el is fogunk gondolkodni" és konkrétan a sok kritika amely a Mafia versenyzői részét illette ki is adták a javító patchot - bár eltartott egy ideig)

"?"

Válasz erre

Előzmény: NF 2003.09.07. 19:04
NF
#26 NF [877]
ennyi szidás után lehet ki se adják =)

Válasz erre

Shaq
#25 Shaq [678]
Igen, én is ezt sérelmezem. Olyan mintha kis mecsókat tologatnánk 10 m-re egymástól!

Only Easy Day was Yesterday!

Válasz erre

Daedalus
#24 Daedalus [2284]
Az én szememben sem volt realisztikus (és ez miatt nem is tetszett). Na ott a nagy afrikai pálya amit láttam: pl. 43-ban Rommelnek nagy nehezen összeszedtek 20 Tigrist, de a játékban csak úgy veretnek a Tigrisek (és egy találattól persze kaputt) mintha biciklik lennének, bazz - olyan mennyiségben voltak pazarolva.

(miért nem tudnak már észheztérni és egy olyant csinálni hogy pl. összecsap 2 Pzkpfw VI Tigris + mondjuk 6 Pzkfw IV - veszemazt 12 Shermannal és nem ártana meg hogy ha a Tigrisről véletlenszerűen lepattannának a lövegek...)

Ha pédul a Shermanokat irányítanám akkor számolnom kell azzal hogy 4-et kilől (valóságban 8-ból 7-et ), de hogy élvezhető legyen akkor maradjunk 4-nél és a többivel pedig megpróbálnám a szárnyakon megkerülni a tigrist hogy hátulról nyissanak rá tüzet) (esetleg ha rákattintanák a tankomra akkor ott ahol a viselkedést, meg a formációt szokás beállítani lehetne olyan hogy pl. a toronyra mérjen, vagy a lánctalpra.

És akkor olyan effektus hogy a 2-3 Shermannal megbéníthatnák egy Tigrist mert leszakítanák a lánctalpat.

STB. STB.

Szóval LEHETNE egy jó II vhs gamet csinálni (ami tetszene a fanatikusoknak) MERT ez így csak azknak lesz jó akik a Westwoodos strat. szeretik...

Dae

"?"

Válasz erre

Előzmény: Shaq 2003.09.06. 22:40
Gerry
#23 Gerry [8081]
Egyéb irányú vágyaidnak ott a közelgő MoHAA kiegészítő.

Válasz erre

Előzmény: Warhawk 2003.09.05. 10:38
Spitzbube
#22 Spitzbube [525]
Kiváncsi leszek erre a játékra, de nem fűzök túl sok reményt hozzá.

Eleve: hogy lehetett ilyen infantilis címet adni neki??? Ne vicceljetek már...

Viszont azt tudom értékelni, h nem csak a szövetségesekkel lehet lenni és nyírni a nácikat,akik, minden gémbe olya nhülyékmint egy-egy dawnkóros tetű, és másra sem valók, mint arra hogy szarrálőjük őket....

Az infóban elolvasva a cikket, majdnem sírva fakadtam ettől a romantikus szálltól:a két fő-fő ellenfél/ellenség a az egyes csaták mellett egy titokzatos nő kegyeiért is harcol....... Ez akkorra LOL mint egy ház...

Na mind1 DG, azért ki fogom próbálni a gammát.

ui.: vhogy bekacsoltam ezt a rohadt átír üzemmódot, így elég macerás volt a levél javítgatása...

DEBRECEN és semmi más, győzni fogunk KITARTÁS!!!

Válasz erre

Shaq
#21 Shaq [678]
Srácok világítsatok fel, mert sajnos nem tudom! Hogy nézett ki egy igazi tankcsata? Mármint méreteiben, mert szerintem biztos, hogy nem így! Itt, egyik tankról le lehet köpni a másikat - mármint a hatalmas tankcsatánál -, ami szerintem nem realisztikus! Szerintetek?

Only Easy Day was Yesterday!

Válasz erre

Haegemonia
#20 Haegemonia [422]
Eddig szinte csak stratégiai játékokkal játszottam, abból 2 II. Világháborús volt, 1 Vietnam, és 2 űrstratégia. Ja és a Settlers IV, ami állandóan lefagyott.

Válasz erre

Cloud
#19 Cloud [2469]
Lehet rosszul sejtem, de csunyán befog bukni ez a játék.
Én ha DR lennék a 2 eddigi sorozatot folytatnám, finomítanám. A video is igen semmitmondó . Hiába csilivili, üresnek tűnik.
A Haegemonia legalább megfogta a ürstratégia szerelmeseit. De az a II vilaghaboru mar leragott csont.

( szerintem )


nem leszólásnak szántam, csak negatív kritikának.

Válasz erre

Diszkósajt
#18 Diszkósajt [2401]
Azért nem olyan rossz a Haegemonia sem...

Nagyon remélem, hogy ez a játék nem az a Tiberian Sun stílus lesz.
Tehát bányászunk jó sokat aztán gyártsunk egy csomó egységet és nyírjunk ki mindenkit. Az nekem nem nagyon jön be.

"Ha állat lennék nem tartanék embert a lakásban!"

Válasz erre

Előzmény: NF 2003.09.06. 15:47
NF
#17 NF [877]
Hát szerintem elcsépelt téma gagyi grafikával.

Tisztelt DR-esek mikor fogtok újra egy olyan hangulatos játékot összedobni mint az IG1-IG2 volt? Ez is olyan lesz mint a haegemonia...

Válasz erre

#16 "Jenci" [105]
Ok utánna már megtaláltam de azért köszi

Üdv:
Jenci

Haegemonia forever!!!!

Válasz erre

Dino
#15 Dino [5887]
Desert Rats vs Afrika Korps képek
Direkt fentre pakoltuk a keresőt, és a magazin felépítése is elég egyértelmű, ennek ellenére meglep, hogy nem mindenki találja meg a dolgokat

Válasz erre

Előzmény: Diszkósajt 2003.09.05. 18:43
Bismarck
#14 Bismarck [2342]
képek?

nem fogod kitalálni!

http://www.pcdome.hu

www.wargamer.hu

Válasz erre

Előzmény: "Jenci" 2003.09.05. 20:32
#13 "Jenci" [105]
Hi all!

Nekem is tetszik a leírás alapján de képeket nem találtam valaki megmondaná hogy hol találok!

Üdv:
Jenci

Haegemonia forever!!!!

Válasz erre

Haegemonia
#12 Haegemonia [422]
Nekem nagyon tetszett a Close Combat 4-5, ami szintén II. világháborús játék, és ahogy a képeket elnéztem ez is hasonló lesz.
De ha DR csinálta, akkor a grafika valószínüleg 100-szor jobb lesz, és a hangulat is király lesz. A Platoon is tök jó volt, de lehetett volna több pálya is.

Válasz erre

Diszkósajt
#11 Diszkósajt [2401]
Hmm...

A DR mindig tartogat meglepetéseket.
Amit elolvastam erről az új gaméről az nagyon tetszik. Bár a videót nem fogom letölteni. (kicsit sokat foglal)
Tudtok olyan oldalt ajánlani ahol lehet képeket nézni róla?

"Ha állat lennék nem tartanék embert a lakásban!"

Válasz erre

imq
#10 imq [1592]
Akkor remélem, hogy ki is használjátok az engine-t Sok-sok egységgel teletömve a monitoromat.

Az ígéret szép szó, de a Landwirtschaftausstellung még szebb.

Válasz erre

Előzmény: Dauby 2003.09.05. 16:10
Dauby
#9 Dauby [417]
Szerintem a 2 engine egész más játéktipusokra lett optimalizálva.

A Panzers egy közelebbi perspektivát használ és kevesebb egységet, a DRvsAK viszont jóval távolabbi kameranézeteket enged meg és több egység is van egyszerre a képernyőn, tehát mindkét motor a célnak megfelelő eszköz!

Válasz erre

Előzmény: imq 2003.09.05. 15:32
imq
#8 imq [1592]
Tényleg elég hangulatosnak tűnik a gém...A grafika sem rossz,de ha még nem láttál ennél realisztikusabb Rts-t, akkor csekkold le a Panzers-t, mert az azért ilyen téren büntetősebb.

Az ígéret szép szó, de a Landwirtschaftausstellung még szebb.

Válasz erre

Előzmény: NisMaster 2003.09.05. 12:35
NisMaster
#7 NisMaster [1956]
Megnéztem a video-t. Eszméletlen jó lesz a játék! Már csak az kell, hogy az irányítás is jó legyen.
A videó alapján a hangulat tényleg fantasztikus lesz. És nekem a grafika is első osztályúnak tűnt. (Még nem láttam ennyire realisztikus rts-t.)

Válasz erre

Warhawk
#6 Warhawk [1146]
Viszont elolvasva az infokat ket kerdes jott elo, elsore legalabbis. Leirom, aztan ha nem titok, akkor lehet valaszolni.
- A sztorit olvasgatva akaratlanul is a Ground Control jutott az eszembe. Itt is hasonloan csavarognak a foszereplok szemelyes torténetei a torténelemmel?
- Milyen strategia lesz ez? A video alapjan nagy csatakat kepzelek el, de az infok alapjan inkebb kisebb csapatokat vezethetunk.

Válasz erre

Warhawk
#5 Warhawk [1146]
Huuu, lecsekkoltam a videot. Istenes lesz ez, majdnem ereztem a homokot a szamban!
Csak meg mindig strategia...szegeny pici, strategiabol luzer Warhawkra senki nem gondol...szipp, szipp...

Válasz erre

Dauby
#4 Dauby [417]
Hali,

én a "nagy vetélytársat" nem látom igazi vetélytársnak, hiszen teljesen más jellegű a 2 játék, hiába a közös alap és néhány hasonlóság.

Másrészt a DRvsAK idén jelenik meg, mig a "nagy vetélytárs" talán jövő év közepén, tehát a játékosok csak jól járnak majd, hogy idén és jövőre is kézbevehetnek magyar fejlesztésű II. Világháborús játékot.

MÁS: Érdemes megnézni az E3-ra készitett videót, ahol mozgásban látszik a játék és az arányokról is elképzelést kaphattok, a statikus képeken nem jön át a hangulat. Másrészt ezért is adtunk ki zenei anyagot is a teaser-rel és az első képekkel egy időben: a hangulatnak kell megfognia a játékost!

Válasz erre

Előzmény: Tib 2003.09.04. 23:29
RatBaG
#3 RatBaG [6377]
Hol vannak róla képek? én nem találtam....

"Not everyone likes metal... FUCK THEM!!!" - Fat Ed

Válasz erre

Előzmény: Tib 2003.09.04. 23:29
Tib
#2 Tib [897]
Hehe, én is előbb cselekszek, aztán írok. Már találtam is Hi-Res képeket... Most tölti... tölti... tölti... tölti...

Hmmm, lehet, hogy nem ártana kicsit finomítani rajta, egyenlőre nekem olybá tűnik, hogy a "Nagy Vetélytárs" szebb lesz. (Persze ez csak a képek alapján)

A számítógép embertelen: egyrészt tökéletesen programozott és szabályosan működik, ráadásul teljesen őszinte. - Isaac Asimov

Válasz erre

Tib
#1 Tib [897]
Hmmm... Reméljük nem a Platoon sorsára jut a játék, mert eléggé aggaszt, hogy már idén decemberben megjelenik... Nameg lesz egy vetélytársa is, ha jól tudom, amire sokkal több időt fordítottak...

Sajnos a videót még nem sikerült letöltenem, de mindent megteszek az ügy érdekében. De majd ha sikerül, akkor majd írok többet...

A grafikára biztos nem lesz panasz, a többit pedig meglátjuk. Mióta készül egyébként? Mikor láthatunk Hi-Res képeket? Demó? MOD-olási lehetőség? Vagy még túl koraiak a kérdések?

A számítógép embertelen: egyrészt tökéletesen programozott és szabályosan működik, ráadásul teljesen őszinte. - Isaac Asimov

Válasz erre

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.