Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Tömegközlekedés

20640 levél
Válasz 12.01.24. 14:04 #730
Pyrogate
Alig volt benne összeesküvés. Hiába, padavan is látszik melyik körhöz tartozik politikailag
52189 levél
Válasz 12.01.24. 11:42 #729
Barthezz
Hmm, mire akadtam az imént, ide linkelem, bár a poltopicba is beillene (persze számunkra az írója miatt a legérdekesebb ):

a jó öreg padavan
52189 levél
Válasz 12.01.15. 19:08 #728
Barthezz
Nah, ez elég fasza video, ki is teszem fészre. ^^
32148 levél
Válasz 12.01.15. 18:31 #727
szbszig
Na, ha már ennyit beszéltünk a BKV-ról:

BKV 0-24h – Budapest egy napja.

Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
32148 levél
Válasz 12.01.15. 18:28 #726
szbszig
Akkor lehet nyereségesnek lenni, ha ilyen kihasználtság van állandóan, mint a videón, és még az is elérhető, hogy ezek az emberek mind fizessenek a jegyért. Mert hogy ezek itt nem fizetnek, akik a mozgó busz tetejére másznak fel, meg az oldalán csimpaszkodnak, az biztos.

Nálunk is így megy sajnos. Paradox módon a buszok és villamosok egy bizonyos normális szint feletti kihasználtsága a jelenlegi keretek között nem növeli a bevételt, mert az emberek nem férnek oda ahhoz a néhány lyukasztóhoz, és nem tudnak jegyet érvényesíteni; illetve az ellenőrök nem férnek fel a járműre, és nem tudják a bérleteket ellenőrizni, ezt látva pedig megnő a bliccelők száma.

Szóval mi kéne először is a hatékonyság javításához? Egyrészt több jármű, másrészt több ellenőr és beléptetőkapuk, ahova lehet. Persze ehhez pénz kéne legelőször, ami nincs...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
19406 levél
Válasz 12.01.14. 10:02 #725
sipec
fffffffuuuuuuuuu, nyiltnap lekesve. 52re volt kiirva egy busz, 40kor elment es nem is vart semmit. ajlav körös volan.
827 levél
Válasz 12.01.11. 21:10 #724
_Sun_
Na ja, ilyen kihasználtsággal lehet nyereségesnek lenni.
Azért a régi 7-es is legendás volt (de ott csak belülről ), mikor még nem volt annyi autó és a bkv-s utazást is testvériségi alapon kellett megfizetni. Új buszok (ma is részben még ezekkel utazunk), tiszta ülések (pvc bőrrőll slaggal is le lehet csapatni), sűrű járatok, új metrók, új villamosok. A BKV aranykora.
Gaming is about killing time, not killing people
5245 levél
Válasz 12.01.11. 20:59 #723
Pras
Na ja, de ott hidraulikus munkahengerekkel zömítik bele az embereket a marhavagonokba.
DVCVNT VOLENTEM FATA, NOLENTEM TRAHVNT - Lucius Annaeus Seneca
32148 levél
Válasz 12.01.11. 20:56 #722
szbszig
Bocs, hogy a világ több ezer, Budapesthez hasonlítható méretű nagyvárosából az az 5-6 nyereséges tömegközlekedés éppen elkerülte a figyelmemet.

Remélem, te sem azokat tekinted reprezentatívnak.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
827 levél
Válasz 12.01.11. 14:12 #721
_Sun_
Az eladósodottság és a muzeális járműpark fenntartása jelentősen megnöveli a működési költségeket. Iszonyat pénzre lenne szükség, hogy kikerüljenek az ördögi körből.
Viktorék nem gondolják, mert gondolkozni nem szoktak.
Gaming is about killing time, not killing people
19406 levél
Válasz 12.01.11. 14:01 #720
sipec
bitch please, a vilagon van 5 vagy 6 "bkv", ami nyereseges, asszem mind azsiaban :Đ
32148 levél
Válasz 12.01.11. 00:20 #719
szbszig
És akkor mégis miből gondolják, hogy finanszírozza majd a működését a BKV? Emeljék meg három-négyszeresére a jegyek árát? Az se működőképes, mert még azok se fognak vásárolni eztán, akik most még megveszik a bérletet; az ellenőröket meg az utasok meglincselik, ha feltűnnek, és bírságolni próbálnak. Elárulom, hogy a tömegközlekedés lényegében a világon sehol, se nyugatra, se keletre, nem nyereséges. Mondjuk az tény, hogy ha tényleg 50 milliárd a BKV bevétele, és 140 milliárd a kiadása, az világviszonylatban elég rossz aránynak számít. De ennek sem valószínűleg a bevételi oldal alacsonysága az oka, azt már nem nagyon lehet növelni. Hanem a kiadások szaladtak nagyon el, ahogy folyamatosan adósodott el a vállalat a korábbi üzletpolitikájának köszönhetően, és a kiadási oldal nagy részét jelenleg az adósságszolgálat teszi ki.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
827 levél
Válasz 12.01.10. 23:06 #718
_Sun_
Már évek óta nem adja az állam a kedvezmény kiegészítést sem.
Gaming is about killing time, not killing people
7798 levél
Válasz 12.01.10. 22:32 #717
Lovi Tommy
Bkv helyett minden évben egy Középfölde film. a két Hobbit után pl egy 2 részes szilmarilok, kiegészítve a Gyűrű keresése című gyűjteményben olvasottakkal 3 részre
10326 levél
Válasz 12.01.10. 21:55 #716
MattMatthew
Off: gondoljatok bele, a Hobbit film költségvetése majdnem akkora mint a BKV egy éves működése.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
4472 levél
Válasz 12.01.10. 21:42 #715
-007-
Épp az, hogy a 4-es metró alagútja nem alkalmas atomtámadásra. Csak a 2-es 3-as.
A bkv idei működése 139milliárdba kerül. Ebből fedezve van 50milliárd a jegyek, bérletek, pótdíjakból. Állam ad 16milliárdot a kedvezmény kiegészítésre.(pl diákbérlet, nyugdíjas bérlet).
Marad 73mrd Ft ami lóg a levegőben. 73milliárdot kellene a bkv-nak saját erőből kifizetni. Itt a bibi.


szbszig:
A 2-es metró is 23évig épült...
Asus K53SC / Nikon Coolpix P510
8919 levél
Válasz 12.01.10. 21:00 #714
goodboy007
Jó lesz az bunkernek az atomháború idejére!

Mintha mostanában lett volna olyan hír, hogy most befejeztek egy újabb szakaszt és 1-2 éven belül befejezhetik.
Bár arról fingom sincs, hogy egy olyan vállalat hogy a retekbe lehet veszteséges, amelynek havonta több tízezer "előfizetője" van.
Tán ha nem tetszettek volna dobálózni a százmilliós végkielégítésekkel!
32148 levél
Válasz 12.01.10. 20:46 #713
szbszig
Szerintem az se fog elkészülni akkor soha. Ott van a cikkben, hogy valami 180 milliárdnyi EU-s támogatást vissza kell fizetni, ha időközben bedől a BKV. Mire azt teljesítik, azzal megint elmegy majd tíz-húsz év, és addig persze leáll az építkezés. Utána meg már olyan elavult lesz a jelenlegi metrótechnológia, hogy az eredeti tervek szerint nem is lesz érdemes befejezni.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
4472 levél
Válasz 12.01.10. 20:09 #712
-007-
Nem!
Lesz 4db alagutunk üresen.

Pont tegnap előtt kaptam meg melóban az éves bérletet. Nem kellett volna igényelnem?
Asus K53SC / Nikon Coolpix P510
8919 levél
Válasz 12.01.10. 12:31 #711
goodboy007
Most akkor lesz egy 4-es metrónk metró nélkül? WTF??
11786 levél
Válasz 12.01.10. 12:06 #710
Ghoost
Azóta valami? Emailt próbálj nekik írni, én úgy jelentettem egy panaszt a hajdú volán felé, amit amúgy a körös volán követett el, így áttették oda a panaszomat, és választ is kaptam rá. Igaz, nem hiszem, hogy bármilyen szankcióval járt volna a sofőr felé, de legalább utána kérdezősködtek nála, már ez is valami,
10326 levél
Válasz 12.01.10. 10:44 #709
MattMatthew
Hát ja, káosz. Még jó, hogy nem éves bérletet vettem.
"There are two types of beings in the universe: those who dance, and those who do not."
32148 levél
Válasz 12.01.10. 10:12 #708
szbszig
Mi lesz itt, ha leáll a BKV?

Káosz, az biztos. Ezt viszont úgysem merik hagyni Orbánék. A jegybanktörvény módosítása miatt nem fog kukákat borogatni az egyszerű nép, de ha gyalog kell sétálnia naponta tíz kilométert a munkába, akkor fog, és még többet is.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
16213 levél
Válasz 12.01.05. 17:40 #707
david139
Ma kimentünk a balatonszentgyörgyi buszmegállóba, ott vártuk a buszt, ami kellemesen elment az orrunk előtt, még csak nem is lassított.
A járat Hévíz-Kecskemét útvonalon közlekedik, így fölhívtam a hévízi Volánt, ahol nem vették föl, ezek után fölhívtam a kecskeméti volánt, ahol szintén nem vették föl, végső elkeseredésemben pedig a siófoki volánt, ahol ugyan úgy nem vették föl. Mindez alig valamivel 4 óra után.

Bekaphatják. Lehet valahol panaszt tenni?
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
11786 levél
Válasz 11.07.11. 22:15 #706
Ghoost
32148 levél
Válasz 11.07.11. 21:42 #705
szbszig
Horror utazni a MÁV-val nyáron...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
4472 levél
Válasz 11.05.23. 17:29 #704
-007-
Kivontak 43 metrókocsit a forgalomból! Kivonták a 2-es vonalról a Barbi szerelvényeket. Ugye a forgóvázak nem lettek cserélve ezért is mennek a bontóba. Pár kocsi a 3-as vonalról átraknak a 2-es vonalra.
Viszont fogalmam sincs, hogy a 100-104-es szerelvény(Tamara a beceneve és ő volt az első szerelvény ami megérkezett 70 akármennyiben) fut e még.
Asus K53SC / Nikon Coolpix P510
16246 levél
Válasz 11.05.01. 17:14 #703
ufodani
Mától a 4es és 6os tuja nonstop gurul.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
4472 levél
Válasz 11.05.01. 17:00 #702
-007-
Íme a bkv:
2,5éve 40-es lassú jelzés volt a nagyvárad térről népligetre vezető metró vonalon. 2,5év elteltével már a 40 is sok. Most már csak 25km/h-s sebességgel mehetnek. Szétrohadt a beton aljzat.
Asus K53SC / Nikon Coolpix P510
2774 levél
Válasz 11.04.26. 23:45 #701
Aryx
Eper, nem rózsaszín.
"A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni."
4472 levél
Válasz 11.04.26. 10:28 #700
-007-
Dehogy! Minimum 1milliárd!!

Amúgy hánynom kell ettől a bandától. Tegnap reggel és este is elfüstölt 1-1kocsi. Alattam is már füstölt el egy. Nem volt jó érzés...
Anno a 2-es vonalon lévő vonatokat elkezdték felújítani 2003-ban.(aminek rózsaszín a belseje) Eleinte még megérte. Aztán a végén már annyiba került egy szerelvény mint ha vettek volna az oroszoktól egy "0km-es" új 6lámpás szerelvényt. Na vajon miért is került annyiba a végén? Na??
Asus K53SC / Nikon Coolpix P510
9353 levél
Válasz 11.04.26. 08:42 #699
Kanduhrka
A BKV-nél minden másképp működik, mint a szokásos. Ha pl 200 millióba kerülne elvileg megcsinálni mindenhol a kapus megoldást, akkor náluk az úgy 700 millióra jönne ki...
horrorgeeks.blogspot.com
16213 levél
Válasz 11.04.25. 20:48 #698
david139
Volán ftw. Ma sem voltak gyors buszok (a tanítást megelőző utolsó munkaszüneti napon lévők), mert a középsulisoknak még szünet van, vagy ilyesmi. Nyilván a középsulisok járnak Kalocsáról Szegedre. Szóval egész nap 3 db 3 óra menetidejű busz volt. Én a 14:20-assal mentem, ami egy helyi járat busz volt (értsd: se kartámla, se csomagtartó, illetve menetiránynak háttal lévő székek). Ez még túlélhető, a mozgássérült parkolóba mindenki bevágja a csomagját, leülünk a kényelmetlen (ill 195 centis embernek igencsak szűk) helyeinkre és elindulunk. Aztán valamelyik megállóban mikor már úgy álltak a folyosón az emberek, mint a heringek, akkor tehermentesítő járatot indítottak azoknak, akik már tényleg nem fértek fel. Ezek után a zsúfoltságig lévő buszban elkezdett terjengeni a füst. Kb középtájon jött be erős égettt műanyag szag. 5 percig ezt így tűrtük, aztán megállt a busz. Kiszállunk, jobb hátsó kerék mögül dől a füst. Szerencsére ez már dorozsmán volt, szóval megvártuk a helyi járatot, és onnantól már tiszta ügy volt. És végül 18:25-re meg is érkeztem.

Szóval az a fasz volán igazán igazíthatná a menetrendjét az egyetemistákhoz, mert talán ők használják...
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
52189 levél
Válasz 11.04.09. 10:18 #697
Barthezz
32148 levél
Válasz 11.04.09. 09:44 #696
szbszig
"Az ember elhányja magát, ha végignéz az üléseken..."

Akkor ez egy öngerjesztő folyamat. Bocs.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
52189 levél
Válasz 11.04.09. 09:35 #695
Barthezz
Egyszerűen elegem van már a 20E Volvo buszokon uralkodó állapotokból. Az üléseknek több mint felét valamilyen odaszáradt emberi testváladék borítja: szarosak, hugyosak, összehánytak és még belegondolni sem merek, hogy mik találhatóak rajtuk. Komolyan mondom mostanában nemhogy leülni, még a táskámat letenni sincs gusztusom rájuk és olyankor is állva utazhatok, amikor a fél busz üres... Egyrészt hihetetlen, hogy ezeket az üléseket a BKV évek óta nem képes kitisztítani és intézkedéseket tenni az ellen, hogy a hajléktalanokat és az efféle "kárt" okozó, kulturáltan utazni nem képes embereket kitiltsa a járatairól. Vagy ha ezek közül egyik se megy, akkor a szövetülések helyett műanyag borítást alkalmazzanak és akkor nincs gond a tisztítással... Számos levél megjelent már ezügyben a BKV figyelőn, amelyeket a BKV-nak is továbbítottak, de abszolút semmi intézkedés. Havi 10.000 Ft-os bérletárral nonszensz, hogy ilyen emberinek nem nevezhető, putri körülmények között kell utazni. Az ember elhányja magát, ha végignéz az üléseken...
4472 levél
Válasz 11.02.04. 15:21 #694
-007-
Napi szinten szép. Amikor Bp-Kb között ingázok(odavissza 410km) a max késésem 20perc volt. Miskolcról indultam volna pestre de a körIC bekavart. Nővérem meg 1x 75percet késett. Azóta kerüljük a körIC-ket. Sima ic-vel max 5perc szokott lenni.
Asus K53SC / Nikon Coolpix P510
54 levél
Válasz 11.02.04. 13:46 #693
ey12
Én a Bkv-vel kapcsolatosan szólnék hozzá.
Tegnap szörnyedtem el már sokadjára, amikor a keletinél mentem le a metroba.
Fent állt 4-5 ellenőr, ebből kb kettő nézte is a jegyeket, bérleteket. ( azt nem írom le, hogyan )
Na, lemegyek,. erre lent is álltak négyen, ők a metroból kiszállókat ellenőrizték. Úgy elgondolkodtam rajta, hogy 8 ellenőr fizetése, ha számolunk mondjuk 1 hónapot, mennyire is éri meg, Még mindig nem jöttek rá, hogy a beléptetős rendszer,amit rajtunk kívül már szinte minden ország alkalmaz, sokkal hatékonyabb, ezért hosszabb távon, nyereséges lenne a Bkv-nek.
Külföldön ez úgy működik, hogy minden állomáson áll egy ember, aki ügyel a rendre és kész. Senki nem is próbál meg csalni, mert egyrészt nem is könnyű, másrészt egyből lebukás. Gazdaságosabb!
19406 levél
Válasz 11.01.25. 17:04 #692
sipec
mi azon rohogunk, ami satoraljaujhelyrol jon vonat pestre, az MINDIG kesik 10-15percet, es mindig bemondjak, h kesik... de evek ota. nem kellene atirni a menetrendet +15percre es akkor megoldodna?
27915 levél
Válasz 11.01.25. 16:30 #691
LordMatteo
Napi 45 km, de amikor Bp-re megyek (ami oda-vissza 220) sem szokott jellemző lenni az 5-10 percnél hosszabb késés.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
4472 levél
Válasz 11.01.25. 09:17 #690
-007-
Milyen távon? Az is függ! Azért egy kör IC-nél nem ritka a késés.
Asus K53SC / Nikon Coolpix P510
27915 levél
Válasz 11.01.24. 22:57 #689
LordMatteo
Ez megint olyan, hogy szerintem lakhely-függő.

Én naponta járok vonattal, és havonta, ha egyszer késünk 5 percnél többet összesen.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
6616 levél
Válasz 11.01.24. 21:41 #688
GustyX
"Biztos, de sokan fizetnének..."
Így gondolom.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
6616 levél
Válasz 11.01.24. 21:40 #687
GustyX
Talán, de gondolom sokan fizetnének többet, hogy fél+ órával hamarabb otthon legyenek és fél+ órával tovább alhassanak.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
27915 levél
Válasz 11.01.24. 21:36 #686
LordMatteo
Járj nyugodtan teljes árúval, akinek a napi oda-vissza utat jelenti munkahely/iskola között, biztosan más véleményen van.

A 12-15 felugrana kb 40-re, ha a vasutasok rokonainak nem lenne ingyenes, ez 100%.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
6616 levél
Válasz 11.01.24. 21:31 #685
GustyX
Ofc, az is jó lenne, de szívesebben járnék egész árúval péntek+hétvégén, de ne kelljen egy helyben várnom fél órát, ezzel téve másfél órássá a busszal/korábban 1 órás, kocsival 40 perces menetidőt...
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
4472 levél
Válasz 11.01.24. 21:29 #684
-007-
Sztem ha olcsóbb lenne a menetdíj, jobb lenne a helyzet. Tegnap néztem, hogy olcsóbb egy Bp-Bécs Railjet jegy oda-vissza mint egy Bp-Kbarcika oda-vissza.

Mind1. Én kifizetem a teljesárú jegyet. Ami 7900-8200ft között mozog.
Asus K53SC / Nikon Coolpix P510
6616 levél
Válasz 11.01.24. 21:05 #683
GustyX
Ha már szar a menetrendjük és folyton késnek, legyen nyugodtan ennyi kedvezmény (az említett 15%-on túl sokat kitesz a vasúti alkalmazottaknak és hozzátartozóiknak járó kedvezmény+a regisztrációs jegy is csökkenti az arányt). Bár mindig jobb, mint a Volánnál, ahol nincs 33%-os jegy. De az legalább nem szokott késni és sztrájk sem szokott lenni.

Legjobban inkább egy kis koordinációra lenne szükség a Volán és Máv között. Na, azzal mindenki jobban járna.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
32148 levél
Válasz 11.01.24. 20:36 #682
szbszig
"az utasok mindössze 12-15 százaléka utazik teljes árú jeggyel"

Azért ez nagyon durván hangzik! Kíváncsi lennék az arányra más országokban...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
4472 levél
Válasz 11.01.24. 19:16 #681
-007-
Túl sok a vasúti kedvezmény?
Igen! Felőlem átszervezhetik az egészet.
Asus K53SC / Nikon Coolpix P510

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.