Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Tömegközlekedés

6618 levél
Válasz 09.10.20. 18:42 #530
GustyX
Ez az útvonal bezárás bizonyítja, hogy mennyire "hozzá nem értők", az egyszerű halandókra magasan pottyantó emberkék is ülnek ott a közlekedési minisztériumban...
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
5021 levél
Válasz 09.10.19. 19:47 #529
Gump
Ugye nem mondod, hogy a drága jó gaskót is támogatod...
6388 levél
Válasz 09.10.19. 18:30 #528
Beny12
Hja persze, hogy kifelejtettem: Minden egyes sztrájkkal egyetértek (még ha rohadtul nem tisztességes az emberekkel szemben), de ugyebár mindenért a vezetőséget kell okolni, és nem a sztrájkoló kalauzt, vagy mozdonyvezetőt. Mert mindig "fent" csesznek el valamit.
6388 levél
Válasz 09.10.19. 18:25 #527
Beny12
Ugyan már. A MÁV vezetőségét alapjában véve fel kellene akasztani a halál faszára. Sóher köcsög az összes, csak lejjebb húzzák az államot, meg a tömegközlekedést. A MÁV a büdös életben nem volt és nem is lesz nyereséges. Mert ami veszteséget termel, azt az állam pótolja neki, hogy egálban legyen. A sok faszkalap meg minden egyes mozdítható forintot prémiumra, meg juttatásokra költ el. Így sokkal nagyobb költségeket termel és nagyobb kölcsönök, ill. állami kiadás kell a fenntartásához. (A MÁV esetében ugyebár monopóliumról beszélünk. Tehát van egy bizonyos egyezsége az állammal, hogy minden jegyet költségen alul kell adnia, lehetővé téve az "olcsó" tömegközlekedést. A keletkezett veszteséget pedig az állam pótolja)
6618 levél
Válasz 09.10.19. 15:22 #526
GustyX
Máv sztrájk lehet jogos, de ugyanakkor óriási nagy kibaszás!
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
32154 levél
Válasz 09.10.19. 15:17 #525
szbszig
Igaz, hogy ma a MÁV-ról kellene írni, nem a BKV-ról, de ezzel a körlevéllel pont most találkoztam:

panasz

Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
4472 levél
Válasz 09.10.18. 16:58 #524
-007-
Védi a bré. Ha védeném, akkor nagy betűvel írnám a mávot! Na de jogos lesz a sztrájk.
Na meg a mávnál tényleg azt hiszik, hogy a bezárt vasútvonalra nem kell költeni? Ugyan úgy fennt kell tartani. VIgyázni rá, karbantartani. Ugyan úgy elmegy rá a pénz... Sok okos tojás.
Asus K53SC / Nikon Coolpix P510
14026 levél
Válasz 09.10.18. 16:41 #523
Martin 19
Te most komolyan véded a MÁV-ot?
"Es ist nicht zu wenig Zeit, die wir haben, sondern es ist zu viel Zeit, die wir nicht nutzen."
4472 levél
Válasz 09.10.18. 16:38 #522
-007-
Na de én csak a külső hiteles tartozást írtam. Tudom már olvastam, hogy 1000 milliárd kellene.
Nemrég meg még azt mondták, hogy nyereséges. Mikor volt a máv nyereséges? Amikor alapították?
Asus K53SC / Nikon Coolpix P510
52192 levél
Válasz 09.10.18. 16:20 #521
Barthezz
60 milliárd tartozás? A belső tartozásokkal együtt eléri az 1 billiót (1000 mrd) a cég adósságállománya, ember!
13844 levél
Válasz 09.10.18. 15:53 #520
powerhouse
Igazából a MÁV egy bazinagy pénznyelő és -elosztó az aktuális kormánypártnak.
If I look back I am lost
4472 levél
Válasz 09.10.18. 15:46 #519
-007-
Na a holnapi üzemkezdéstől máv sztrájk! Mennyien is fognak sztrájkolni? Szerintem rengetegen. Mivel: elbocsájtás, pénz elvonás, vasútvonalak bezárása...
Elég szomorú, hogy ebben az országban csak a sztrájk a megoldás.

40milliárdot vonnak el a mávtól! Öcsém. alapból 60milliárd tartozása van. A vonalak is sz@rok. Jövőre örülhetünk ha lesz 1-2 járat. Mivel nem lesz pénz többre!
Asus K53SC / Nikon Coolpix P510
32154 levél
Válasz 09.10.16. 16:17 #518
szbszig
Hát, ez kurva jó megint...

Ezentúl nemcsak a késést kell bekalkulálni reggelente, meg hogy lerobban a jármű, hanem azt is, hogy utazás közben egyszer-kétszer félreállunk rendőröket várni...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
52192 levél
Válasz 09.10.05. 08:04 #517
Barthezz
Okés, csak akkor igazán szinkronban lehetne egymással a térképes megjelenítés, meg a szöveges leírás is...
16251 levél
Válasz 09.10.04. 23:04 #516
ufodani
Itt biztos írnák ha vmi változás lenne mint ahogy jó párnál van is.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
52192 levél
Válasz 09.10.04. 22:44 #515
Barthezz
20641 levél
Válasz 09.10.04. 21:50 #514
Pyrogate
A vérellátó szerintem soha nem is volt annak a busznak végállomása Úgyhogy ha engem kérdezel: végigmegy szerintem, bár amióta 212es én spec még nem jártam vele
52192 levél
Válasz 09.10.04. 20:13 #513
Barthezz
Nem tudja vki, hogy a 212-es busz közlekedik-e a teljes útvonalán? Elvileg Boráros tér - Fogaskerekű között jár, de a térképes megjelenítésen az Ortopédia, Vérellátó a végállomása. Fontos lenne tudnom, különben holnapra más útvonalat kell néznem egyik állásinterjúról a másikra való eljutáshoz.
52192 levél
Válasz 09.09.11. 21:38 #512
Barthezz
32154 levél
Válasz 09.09.11. 20:45 #511
szbszig
Google is your friend!
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
52192 levél
Válasz 09.09.11. 19:46 #510
Barthezz
Ma reggel jöttem haza Hősök teréről a 30-as busszal, erre mögöttünk megjelent egy "Különjárat - Potyabusz" feliratú busz és minden megállóban megállt utánunk, ahol mi is. Mikor leszálltam, megnéztem közelebbről, s "Potyabusz, Keleti pu. - Újpest Központ" felirat volt rajta, vagyis pont a 30-as útvonala, illetve oldalán vmilyen filmszemle reklámcsík. Ez most mi? Vki poénból ingyenes konkurenciát támaszt a BKV-nek?
52192 levél
Válasz 09.09.08. 14:42 #509
Barthezz
Okés. Bár mondom, máshol csak akkor fogok úgyis lyukasztani, ha ellenőrt látok.
20641 levél
Válasz 09.09.08. 14:28 #508
Pyrogate
Szerintem csak a metróra vonatkozik.
52192 levél
Válasz 09.09.08. 13:17 #507
Barthezz
Megnéztem a videot is, akkor ezek szerint nemcsak metrón igaz ez a 60 perc, hanem bármilyen felszíni járaton, ahol a régi kézi lyukasztók helyett automata gép van? (pl. Combino-k, újfajta buszok és trolik)
52192 levél
Válasz 09.09.08. 13:08 #506
Barthezz
Tudtam hogy te leszel a megmentőm a topicban. Köszi a választ, így akkor sztem áttérek a havibérlet helyett a 10-es gyűjtőjegyre. Metrón lyukasztok, máshol meg csak elvétve van ellenőr. (4-6-oson, 1-es villamoson, 7-es buszon azért nem árt állandóan figyelni.) Mivel még nem sikerült elhelyezkednem, kevesebbet vagyok Bp-n, mint terveztem, s nem érné így meg bérletet vásárolnom.
20641 levél
Válasz 09.09.08. 09:15 #505
Pyrogate
Nem kell még egyet lukasztanod, metrón egy óráig érvényes - akárhány átszállással (túl sokszor nem lehet). Az indexen volt erről egy cikk kb fél éve.

szerk: itt van
52192 levél
Válasz 09.09.08. 00:29 #504
Barthezz
Hát perpill nincs nálam vonaljegy, de megcsekkolom. Attól tartok viszont, hogy nem fog külön kitérni vele a metróra, ráadásul állítólag ez egy új szabály, hogy nem kell átszálláskor lyukasztani, s korábban meg kellett...

szbszig: Hát az oda ültetett alkalmazottnak csak annyi a dolga, hogy amit kérnek tőle, azt eladja, szal nem hinném, hogy profi információpultosnak is kiképezték volna őket.
12270 levél
Válasz 09.09.07. 23:47 #503
asas01
Nem írja a jegy hátulján?
i tell it like it is, cause im a bold figure
32154 levél
Válasz 09.09.07. 23:44 #502
szbszig
"Apró részletekkel"? Akkor mégis mit tudjon, ha nem azt, hogy hova érvényes a jegy, amit árul?

Mondjuk teljességgel megértem az aggodalmadat, mert szerintem se fogja tudni, csak ezért nem kéne felmenteni, ha egyszer ez a munkája.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
52192 levél
Válasz 09.09.07. 23:41 #501
Barthezz
Nah igen, pedig jó lenne ezt tudnom. A jegypénztárban meg hiába kérdezem meg, hiszen egy odaültetett alkalmazott nem biztos, hogy tisztában van ezekkel az apró részletekkel...

Pyro vagy vki?
7 levél
Válasz 09.09.07. 23:21 #500
HayateLen
felénk a buszos tömegközlekedéssel egy a gond: a hely, mindig telt ház van a 14:20-as buszon...
16251 levél
Válasz 09.09.07. 23:10 #499
ufodani
Hoppá ilyen is van?Most megfogtál,akkor inkább passz.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
52192 levél
Válasz 09.09.07. 22:59 #498
Barthezz
Jaja azt olvastam, de ez amúgy tuti akkor hogy átszállhatok a 300-as vonaljeggyel? Mert van átszállójegy is 500 vmennyiért, az akkor mire jó, ha nem éppen erre?
32154 levél
Válasz 09.09.07. 22:24 #497
szbszig
Azt mindenesetre ne próbáld meg, hogy kijössz a metró területéről, és utána még vissza akarsz menni ugyanazzal a jeggyel egy órán belül, mert ilyenért már vertek meg embereket a BKV-figyelő szerint...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
16251 levél
Válasz 09.09.07. 21:56 #496
ufodani
Úgy tudom,h ezzel a legdrágábbal 1 óra a menet term az átszállásokkal együtt.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
52192 levél
Válasz 09.09.07. 21:53 #495
Barthezz
Vki nem tudja esetleg, hogy a 300 Ft-os BKV vonaljeggyel át lehet-e szállni a Deák-téren másik metróra új jegy érvényesítése nélkül? Mert olyat is hallottam, hogy újat kell lyukasztani és olyat is, hogy a vonaljegy a metró egész területén 1 óráig érvényes, s közben a Deák-téren szabadon át lehet szállni. A BKV honlapján természetesen semmi infot nem találtam erről.
32154 levél
Válasz 09.08.29. 16:09 #494
szbszig
"Érettségizz BKV-ból!
Mennyire vagy naprakész a BKV-s hírekben? Rövid kérdőívünk kitöltésével ellenőrizheted tudásod. (A betelefonálós játékokkal ellentétben itt tényleg van helyes megoldás.)
Az első három kérdés Szalainé Szilágyi Eleonórával kapcsolatos. Minden helyes válasz 3 pontot ér.

1,) Hány darab használt autóbuszt vásárolhatott volna a BKV, ha Szalainé 100 milliós végkielégítését, 1,2 milliós fizetését, és az ehhez járó 120 százalékos prémiumot, melyet közel 1 évig kapott, járműbeszerzésre költi, ha tudjuk, hogy egy ilyen busz ára 20 millió forint?

2,) Hány darab vonaljegyet (és/vagy bérletet) kell eladni a BKV pénztárosainak, hogy kitermeljék Szalainé fizetését és végkielégítését?

3,) Ki lehet a felelős azért, hogy Eleonóra az elbocsátást követően továbbra is a cégnél dolgozhatott? (Csak egy helyes válasz van):

a,) Az akkori vezérigazgató, Balogh Zsolt
b,) A BKV teljes vezetése. Mindenki, aki tudott erről, és nem szólt
c,) Magyarországon vagyunk, így senki

4,) Vajon hány másodperc alatt ég ki teljesen a Rákóczi úton azaz Ikarus 435-ös autóbusz, melynek a motorterében a karbantartás teljes hiánya miatt tűz keletkezett? A megoldáshoz függvénytáblázat használható. (10 pont)

5,) A Moszkva tér felé közlekedő 22-es busz a Szent János korháznál fékhiba miatt elszabadult. Számítsa ki, hogy az autóbusz hány perc alatt ér a Moszkva térre. (Amennyiben lehetséges adja meg a "becsapódás" helyét is) (12 pont)

5/a) Ön szerint ki lesz a hibás?

a,) A vezérigazgató
b,) A karbantartó
c,) Természetesen a buszvezető

6,) Ábrázolja koordináta-rendszerben a BKV jegy és bérletárainak növekedését 2000-től napjainkig. Másik színnel jelölje a szolgáltatás színvonalának csökkenését. Milyen arányosság figyelhető meg a jegyárnövekedés és a szolgáltatás színvonalának csökkenése között? (20 pont)

7,) A BKV 5 színésszel kötött szerződést a Nagykörúti villamosok és a 7-es buszcsalád utastájkoztató szövegeinek felmondására. Vajon hány darab autóbuszt lehetett volna teljesen kitakarítani, ha tudjuk, hogy a tájékoztatás „fejlesztésére” 5 millió forintot költött a cég, és azt is tudjuk, hogy egy busz kitakarítása 50 ezer forint. (10 pont)

8,) Tippelős feladat: Ön szerint hány embert foglalkoztatnak feleslegesen az Akácfa utcában? Tippelje meg azt is, ha ezeket kirúgnánk, mennyi plusz bevételhez jutna a BKV. (7 pont)

A BKV-figyelő blog tulajdonosának hozzájárulásával."
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
4472 levél
Válasz 09.08.18. 00:56 #493
-007-
ehh
és szeptembertől én is vastagítani fogom a zsebüket
Asus K53SC / Nikon Coolpix P510
32154 levél
Válasz 09.08.12. 13:12 #491
szbszig
Most olvastam:

BKV = Barátok Közösen Vagyonosodnak

Áááh!...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
20641 levél
Válasz 09.08.11. 22:08 #490
Pyrogate
Sajnos nem csak a BKV-nál megy ez így...
Nemrég épp az anyacégünknél, az MVMnél volt ez a Kocsis és szép summával távozott...
9354 levél
Válasz 09.08.11. 10:43 #489
Kanduhrka
Kb 4 éve, épp utaztunk vonattal, és diákjegyet vettem, hisz volt diákom. Egyetlen gond volt, hogy elfelejtettem rárakatni az érvényesítő matricát, amit a kalauz is észrevett. Nekem viszont mákom volt, azt mondta, most elengedi a 8000 ft-os büntetést, de máskor jobban figyeljek.
horrorgeeks.blogspot.com
32154 levél
Válasz 09.08.11. 09:51 #488
szbszig
Érdekes összehasonlítás...

Attól függetlenül, hogy nekem felettébb gyanús. Például az amerikai elnök fizetésével vicc összehasonlítani, mert nála nyilván nem az számít, mennyi pénzt kap kézhez, amit elkölthet a sarki közértben.

De a munkakeresős rész is furcsa. Hogy egy "Senior Professional in Human Resources" diplomával és egyéb hasonlókkal rendelkező menedzser átlagosan évente 1-1,5 millió forintot keressen New Yorkban. Egyesek meg ezek szerint még kevesebbet. Ebből ott igencsak felkopna az álla, azt hiszem.

És valóban, New Yorkban az óránkénti minimálbér 6,75 dollár. Ezzel és 8 órás munkanapokkal számolva az éves minimálbér mintegy 2,5 millió forint. És ez még csak a minimálbér, ami bármilyen szakképesítetlen munkásnak jár! Szóval az az 1-1,5 millió nem tudom, hogyan jött ki...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
20641 levél
Válasz 09.08.10. 09:32 #487
Pyrogate
ja, annyira telik rá, hogy évekig (ha hól emlékszem 3 évig) állt az építkezés. Nálunk legalább folyamatos
32154 levél
Válasz 09.08.10. 09:30 #486
szbszig
Jaja, én is akartam linkelni, csak félúton elfelejtettem. Mondjuk a különbség annyi, hogy a németeknek telik arra is, hogy ennyi pénzt kibasszanak az ablakon, miközben mi belerokkanunk a 4-es metróba...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
20641 levél
Válasz 09.08.10. 09:24 #485
Pyrogate
Nahát van nálunk bénább metróépítés is

én tegnap óta ezen röhögök
52192 levél
Válasz 09.07.17. 11:51 #484
Barthezz
Nah ezek után aztán végképp nem fogok vonatozni egyszer sem, nekem is ugyanilyen igazolványom van egyébként, szal én is járhattam volna ezek szerint így. A kalauzt meg falhoz állítatnám és... Tökéletes példája annak, mennyi aljadék, söpredék ember van jelen társadalmunkban.
32154 levél
Válasz 09.07.17. 10:05 #483
szbszig
Szóhoz sem jutok...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
20641 levél
Válasz 09.06.04. 23:41 #482
Pyrogate
kb Persze mindenki tudja, hogy ezt bevezetni egy pofon lenne a szarnak, hiszen régen működnie kéne a csipkártyás rendszernek, nem kéne biztonságiakkal utazni pl. éjszaka (gyakran többen vannak mint az utasok). Csak az is sok időt venne el, ahogy egy hatoson mindenki dugdosná a csipkártyáját (meg hányan furakodnának be közben). Szóval nincs jó rendszer, szopatni kell a népet, hátha megváltozik a morál. Vagy jobb közlekedés elérhető áron...

előbb utóbb járhatatlan lesz autóval a város és mindenkinek bkvzni kell ha ha ha
12270 levél
Válasz 09.06.04. 21:06 #481
asas01
Ennek a módszernek Pesten kb az első napon 10 halálos áldozata lenne, amiből 6 leszállni nem szándékozó utas, 4 pedig elindulni nem akaró vezető.
i tell it like it is, cause im a bold figure

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.