Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Tömegközlekedés

7796 levél
Válasz 14.08.21. 12:18 #914
Lovi Tommy
Mellékesen amúgy az mi a f@szom, hogy ki van írva a digitális menetrend táblára, hogy 13perc múlva indul végállomásról a busz, erre 2 perc múlva fogja magát s nekivág az útnak. megnézem az analóg menetrendet, s valóban, volt egy járat, ami a kijelzőről valahogy lemaradt...wtf.
2759 levél
Válasz 14.07.25. 21:35 #913
Aryx
Hasznos.
"A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni."
52022 levél
Válasz 14.06.12. 09:58 #911
Barthezz
Ez alapján elég érdekes, kissé zavaros a felvetésedre a válasz.

"Az építési ütem előreláthatóan ősz elejéig tart, azonban ősszel is tovább folytatódik a felújítás a Kacsóh Pongrác út és a Puskás Ferenc Stadion M között, várhatóan november végéig. Ebben az időszakban az 1-es villamos két szakaszra osztva közlekedik majd, egyrészt a Bécsi út/Vörösvári út és a Lehel utca/Róbert Károly körút, másrészt a Puskás Ferenc Stadion M és a Közvágóhíd H között."

Tehát a középső szakasz biztosan nem lesz még kész iskolakezdésig (persze meglepődnék, ha a többi nem csúszna ).

A projekt véghatáridejét nem ismerem, de lesz lehetőség gondolom itt is hosszabbítást kérni. Annyi, hogy a rendelkezésre álló forrást 2015 végéig legkésőbb mindenképp le kell hívnunk, ez a legutolsó lehetőség a 2007-2013-as tervezési ciklust illetően, különben végleg bentragad a pénz. Ha idén év vége a felújítási szakasz határideje, csúszás esetén egy 2015 félévi időponttal még mindig beleférünk a véghatáridőbe. Szóval gondolom ezért szabták ilyen szűkre, mert belekalkulálták a csúszást is. A hosszabbítás viszont nem tudom, hogy áll, az a nagyobb munka.
20612 levél
Válasz 14.06.12. 08:09 #910
Pyrogate
Figyeld meg, hogy hatalmas káosz lesz, mert most 3 hónap alatt akarnak 3x annyi részt felújítani. Ha több ezer ember is dolgozna rajta, akkor is képtelenség lenne...Mivel a határidő szorít az első csúszás miatt, így valószínűleg elsőre megint silány munkát fognak végezni. Csak tényleg az a furcsa, hogy 5 megállót készítettek egy évig(!), akkor most 15-t hogy fognak befejezni 3 hónap alatt (bár valahol már novembert is olvastam, de akkor is minimum 2 év kellene nekik)?

Az is durva, hogy most majdnem a teljes szakaszt lezárták...lehetett volna még darabokban folytatni, de akkor ugye kicsúszunk a véghatáridőből.
52022 levél
Válasz 14.06.11. 20:11 #909
Barthezz
Ebben dolgozom én is, szóval persze, ismerem a folyamatot. Ez is valóban egy lehetséges magyarázat, a lényeg tényleg az, hogy garanciális.

A BuBi informatikai része is kontár munka lett, ott meg napi több mint más félmillió Ft kötbért kap a főváros a Siemenstől. Persze ott nem tudni, a jegyárbevételek mínusz az üzemeltetés költsége ehhez az összeghez hogyan viszonyult volna, de nem hinném, hogy napokra lebontva ekkora nyereség jönne ki, pláne, hogy a tömegközlekedés alapból veszteséges ágazat. Szal ezzel még valószínűleg jól is járt a város.
20612 levél
Válasz 14.06.11. 19:00 #908
Pyrogate
Annyira egyébként nem para, megcsinálják gariba.
(minden nap közlekedem rajta)

Ami fura, hogy nagyon lassan haladtak, pedig még éjjel is dolgoztak és vasárnap is láttam, hogy a hídon baszakodnak, nem csak 10 ember nézi az egyet. Ehhez képest fél évet csúsztak és egy hónappal az átadás előtt sem lehetett látni, hogyan fognak végezni. A végét úgy adták át, hogy összecsaptak mindent, sőt a megállókon még MOST is, két hónappal később is építenek. (ezért is írtam korábban, hogy a beázás idején nem volt kész a dolog, hiába járt már a vili...)

Szóval fura nekem ez, valószínűleg kurva gyorsan kellett kezdeni az EU támogatás miatt, a határidők fontosak és inkább összecsapták, csak ne bukjuk el a pénzt. Viszont a közbeszerzés későn indult jóval, szóval kevés idejük volt rá. Valszeg a gépek/anyagok sem érkeztek meg időben emiatt. Remélhetőleg most jobban felkészültek, mivel gondolom ugyanaz a cég csinálja az egészet. Így az elsőt megnyerték és rohamtempóban elkezdték, átadták és közben bevállalták, hogy gariban javítanak...Sajnos ilyen nálunk is van cégnél, csak azon nem múlik több ezer ember napja

A közbeszerzések miatt van sok ilyen csúszás, valaki megtámadja, megy a mutyi, utána a kivitelezőnek meg a határidőt tartania kell
52022 levél
Válasz 14.06.11. 16:16 #907
Barthezz
Óriási lyuk tátong az 1-es villamos felújított vonalán.

Jelenleg 10 km/h-val haladhatnak a villamosok az Árpád-hídnál, de a botrányos sín-összeillesztések miatt már korábban visszavették 30-ra. Ha hozzávesszük a megállók beázását, elmondható, hogy csapnivaló munkát végeztek a kivitelezők.
52022 levél
Válasz 14.05.27. 09:02 #906
Barthezz
A pofátlanságnak nincs határa a bliccelésben. Megérdemelné, hogy a bejegyzés megjelenése után valaki lerúgja a mozgólépcsőről.
27808 levél
Válasz 14.03.29. 12:58 #905
LordMatteo
Nem egy délutánra megyek fel Bp-re. A 72 órás jegy a turistáknak van, oké, de ha rábasznának egy diákkedvezményt az okosok, azzal áthidalnának egy elég nagy rést etéren.

Ha előfordul, hogy egy hónapban kétszer megyek fel több napra, akkor már diákbérletet veszek, mert úgysem ellenőrzi a kutya sem. Azért ha ebbe belegondolunk, akkor rámutat, hogy valahol nem megfelelőek az árszabások.

Jó, hogy írod a Mávot, tegnap este nem fogtam fel különösebben az utolsó vonat figyelmeztetését, hogy megváltozik a menetrend.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
6553 levél
Válasz 14.03.29. 12:39 #904
GustyX
Vagy veszel 5 jegyet és azzal utazhatsz 5 alkalommal és azon agyalsz, hogy akkor merre, hogyan vagy veszel egy ilyet és arra mész amerre akarsz. Nekem jól jött arra az egy napra, mikor ott kellett lennem.

Amúgy erre a MÁV menetrendjét úgy basszák el, ahogy lehet.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
14258 levél
Válasz 14.03.29. 08:40 #903
Babykiller
A legnagyobb probléma az átszervezéssel, hogy aki a bosnyákra/újpalotára megy budáról, minimum egyszer át kell szállnia, és/vagy tötymöröghet a buszokkal. Nekem bérletem van és még csak nem is érint, de rengeteg embernek nincs rá két jegye, aki éppen hogy vidékről jött és azt se tudja mi a helyzet.
52022 levél
Válasz 14.03.29. 03:04 #902
Barthezz
Igen, pont a rendszertelen menetrend miatt nem jó, meg azért figyelmet is igényel, hogy mire szállsz fel. Másrészt nem csupán a két végállomásban kell gondolkodni, hanem a köztes megállók elérhetőségéről. Kényelmesebb lesz, mint a 7-es busszal vergődni a dugóban.
27808 levél
Válasz 14.03.29. 02:10 #901
LordMatteo
Az zsír, nekem a Kálvin tér pont kapóra jön, nagyon jó lehetőség!

Bár nagyon példálóznak, hogy mennyire jó a Kelenföld-Keleti (itt is írtátok), de vonattal ez úgy szokott kinézni (még gyorsvonattal is, pedig az szar, és nem jó), hogy a Keleti előtt a rendezőben rendszeresen áll a vonat 3-4-5 perceket, hogy időben érjen be, ne korábban. Ha jól tudom, Budapest BKK bérlettel az is ingyenesen használható, csak hát nem jár gyakran, és ki is kell jutni a peronra, szóval nem alternatíva.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
29184 levél
Válasz 14.03.29. 01:21 #900
Germinator
Nem vagyok művészetszakértő (akkor minek írok ilyeneket?), de én ezt nem futurisztikusnak, inkább csak modernnek mondanám.
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
52022 levél
Válasz 14.03.29. 00:00 #899
Barthezz
Én még csak 2 állomást láttam élőben, de képeken a többit is és az alapján nekem nagyon bejöttek. Egyértelműen a futurisztikusságra törekedtek, ez vagy bejön vkinek, vagy nem. Tetszik, hogy minden állomás egyedi.

Funkcióját tekintve sztem nem mindegy, mennyi idő alatt érsz be Kelenföldről a Keletibe. Csúcsban azért a piros 7-es és 173-as is csak araszolgatni szokott az Erzsébet-hídtól az Astoriág, valamint a Móricz - Szent Gellért tér között. De a Blahán is van, hogy beáll az egész. Nem utolsósorban a metrón azért kényelmesebb is, meg ott az ellenőrzés miatt nem kell csövesekkel, kosszal és mindenféle mocsokkal beterített járműveken utaznod.

Tény, hogy igazán akkor töltené be funkcióját, ha az eredeti tervek szerint a Bosnyák térig épült volna meg, ez esetben teljes mértékben kiválthatná a 7-es buszcsaládot.
16105 levél
Válasz 14.03.28. 23:58 #898
ufodani
Para van a leendő kihasznàlatlanságtól, ugyanis uniós támogatàst úgy kapott a projekt ha sok lesz a vakond. Különben visszacsengetés esetének fenforgása. Felszinen ritkítás lesz.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
20612 levél
Válasz 14.03.28. 23:53 #897
Pyrogate
Azon kívül, hogy jól néz ki, semmire sem jó, hatalmas üresség lesz itt.
De örülök, hogy végre befejezték, nekem is a fél életem azzal telt, hogy kerültem az építkezéseket, sőt...Gimim a Móriczon volt, az ablak alatt volt az első hatalmas luk, folyamatosan fúrtak, ütötték, aztán a PSZF-re sem tudtam rendesen menni az építkezések miatt (a 47 villamos pótlója a házunk előtt fordult, mert a villamos vonalán ugye gödör volt két megálló miatt is...). Aztán most végre, annyi év után kész lett.

De tök felesleges És épp ezért lett különleges, hogy legalább valami haszna legyen. Az emberek viszont úgy csodálják, mint valami múzeumot, nagyon vicces Tényleg kurva nagy dolog, hogy végre kész lett.

Viszont ez a sivár beton szerintem tök gáz Nagyon hamar beszürkül majd. Nem lehetett volna lefesteni? Olyan némelyik állomás, mint ha félkész lenne. Mondjuk a tágas tér meg kurvajó.
27808 levél
Válasz 14.03.28. 23:34 #896
LordMatteo
Kurva sok egy napért, már bocsánat. Valami diákos kedvezmény lehetne, akkor egy szavam se lenne.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
52022 levél
Válasz 14.03.28. 19:04 #895
Barthezz
Én befelé jöttem, Móricztól Keletiig és kurva nagy tömeg volt ebben az irányban! Hétvégén én is tervezem az összes megálló megsasolását, sztem kurva nagy ötlet volt, hogy egyen arculat helyett minden megállót egyedileg terveztek meg!
32038 levél
Válasz 14.03.28. 19:02 #894
szbszig
Na, voltam a 4-es metrón, és nem szorultam be az alagútba, meg össze se tapostak, hazaértem épségben, úgyhogy most már mehettek nyugodtan ti is. A Kálvin tértől utaztam Kelenföldig, és nem volt semmi különös. Igazából még tömeg se nagyon. Oké, a középső szerelvényeknél igen, mert az emberek többsége oda áll be, ahogy leér a lépcsőkön, de elsétáltam a vonat elejébe, és ott szinte kongott az egész, bántóan kevesen voltak. Pedig csúcsidőben jöttem, másrészt az utazóközönség nagy részét azok a fiatalok tették ki, akik körülöttem is tervezgették hangosan, hogy kiszállnak minden megállónál egyszer, aztán meg mennek vissza még egy kört. Szóval kíváncsi leszek, milyen kihasználtsággal fog üzemelni, ha lezajlik ez a hétvége, és már nem számít majd szenzációnak, illetve fizetni is kell érte...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
52022 levél
Válasz 14.03.28. 19:02 #893
Barthezz
Nem bírtam ki és kipróbáltam ma, hát ez kibaszott faszányos lett! ^^ Egy történelmi nap, melyet őszintén szólva, néhány éve egyáltalán nem gondoltam volna, hogy valaha is bekövetkezik.

Az időzítés pedig tökéletes, éppen 1 héttel a választások előtt.
6553 levél
Válasz 14.03.28. 14:23 #892
GustyX
24 órás jegy? 1700 ft és vásárlástól (vagy ahonnantól kéred) 24 órára jó.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
52022 levél
Válasz 14.03.28. 14:19 #891
Barthezz
Igen. Már nem tudom hol, de olvastam a héten, hogy a jegyek átszállási lehetőséget biztosítanak a többi vonalhoz hasonlóan.
27808 levél
Válasz 14.03.28. 14:00 #890
LordMatteo
Hát mittudjamén.

Nem átszállójegy, hanem sima alap jegy (vagy tömbjegy, ugyanaz). Ez sem éri meg, de ez a legolcsóbb, amikor kénytelen vagyok használni. Förtelmes ára van a 72 órás jegynek, pedig az lenne a legjobb nekem. Még a diák havibérlettel is jobban jövök ki.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
6553 levél
Válasz 14.03.28. 13:38 #889
GustyX
A 4-es miért lenne másabb?
Átszállójegy elég józan parasztésszel.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
27808 levél
Válasz 14.03.28. 12:59 #888
LordMatteo
4es metró.

A többi vonallal való csatlakozáskor (Keleti, Kálvin) újabb jegy használata nélkül lehet átszállni, ugye? Mint a Deákon.

Mivel nem sűrűn járok Bp-n, ezért nekem a bérletek nem játszanak, viszont ezt azért jó lenne tudni. Erre vonatkozó értelmes infót nem találtam a hírekben.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
27808 levél
Válasz 14.02.13. 20:59 #887
LordMatteo
Az ilyen felhasználói jogokban való kukacoskodáshoz most nincs kedvem.

Elvileg mire a BKK bevezeti az automatikus kapuit meg elektronikus jegyeit, addigra a MÁVnál is előtérbe kerül az elektronikus vásárlás (< 2 év).
A kibaszás társas játék, sose feledd.
6553 levél
Válasz 14.02.13. 20:44 #886
GustyX
Van olyan is.
De ha nincs telefon?

Meg ha nekem csak foglaláshoz kellene, mert valszeg 99%-ba menni fogok és bejön az 1%?
Bukok az árán egy ezrest. Telefonos foglalásnál meg pápá
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
27808 levél
Válasz 14.02.13. 20:30 #885
LordMatteo
Nem-nem, van olyan eticket, amit QR-kód formájában kapsz meg a telefonodra, azt bemutatod, a kalauz megnézni a saját telefonjával-ketyeréjével, és ennyi. Nem kell nyomtatni sem.

Nem vettem még ilyet, szóval a menetét nem ismerem, de sokszor láttam már. Tegnapelőtt is ilyennel utazott egy srác mellettem.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
6553 levél
Válasz 14.02.13. 20:04 #884
GustyX
Lehet.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
555 levél
Válasz 14.02.13. 19:38 #883
Bomc.
Sms-ben ki lehet fizetni a parkolást meg autópálya matricát akkor vonatjegyet mért nem (vagy már azt is lehet)?
6553 levél
Válasz 14.02.13. 19:23 #882
GustyX
Logikus, meg ez az eticketre vonatkozik, amit otthon nyomtatsz, nem az otthon foglalt kioszkos jegyhez, amit a helyszínen fizetsz. Az gondolom pöcsölősebb lesz, a hibás készülékek arányáról ne is beszéljünk. Mert tuti hogy van.
De összevetve akkor is lúzerség megszüntetni a telefonos foglalást, mivel
1, nincs otthon nyomtatóm
2, nincs netes fizetésre alkalmas kártyám, bármim
3, ennyi regisztrációt igényel a MÁV-nál (ha felhasználóként lehet jegyet venni)
4, nagymamával, aki telefonbetyár volt és nagyon jól tudta kezelni a direktet, majd leírni a foglalási számát és a következő arra alkalmas helyen megvette, most mit fog tenni?

Szóval fuck MÁV...
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
27808 levél
Válasz 14.02.13. 19:09 #881
LordMatteo
Nem vettem még eticketet, de annak pont az a lényege, hogy otthonról megveszed, és mész a vonatra, sehol nem kell átvenni, vagy utólag pöcsölni vele.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
6553 levél
Válasz 14.02.13. 19:03 #880
GustyX
Need sürgős segítség!
Ez a szánalom kupac magyar vasút tényleg megszüntette a telefonos jegyfoglalás interszopás vonatokra?????
Mi van helyette?
Van ez az eticketes faszság oszt utazz be olyan helyre, ahol át tudod kioskból venni a rendelt jegyet?
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
52022 levél
Válasz 14.01.17. 23:09 #879
Barthezz
A gomba odabasz.

Csoda, hogy a régi széteső BKV buszokon még nem fedezni fel ilyeneket.
32038 levél
Válasz 14.01.17. 22:51 #878
szbszig
Győr: gomba nőtt a buszon.
Szeged: moha nőtt a trolin.

Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
16105 levél
Válasz 14.01.13. 12:04 #877
ufodani
"Valószínűleg a politikának v a közvéleménynek(devizahitel)" szólt a már terrorcselekménynek elkönyvelt állatság. Ennek ellenére a TEH közölte, nem vizsgálja a terrorcselekménynek elkönyvelt robbantást. Mivaan??...
Ja, most nem Orbán utcáját kell lezárni...
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
52022 levél
Válasz 14.01.13. 11:29 #876
Barthezz
Megvan a válasz, semmi köze a BKV-hoz.

Felrobbantottak egy bankfiókot a Béke úton, ezért a teljes környéket lezárták és átterelték a forgalmat.

Hát ez elég durva, az Aranykéz utca óta nem emlékszem, hogy lett volna robbantás Budapesten, ráadásul ez 1 km-re a lakásomtól...
52022 levél
Válasz 14.01.13. 09:50 #875
Barthezz
Nos, tényleg befejezték.

"Újabb üteméhez érkezett az 1-es villamosvonal felújítása: 2013. december 15-én – az előzetes ütemtervnek megfelelően – átadjuk a forgalomnak az Árpád híd M és a Lehel utca közötti szakaszt.

...

A Róbert Károly körút Lehel utca és Pap Károly utca közötti szakaszán mindkét irányban megszűnik a belső sáv lezárása és az ideiglenesen létesített autóbuszsáv.

A Róbert Károly körút Lehel utcai, Teve utcai és Váci úti csomópontjában visszaáll a korábbi forgalmi rend: ismét lehet balra kanyarodni."


Akkor mégis mi a f*szért közlekedik még mindig a teljes autóforgalom a Béke/Lehel út helyett Reitteren?
52022 levél
Válasz 14.01.13. 09:46 #874
Barthezz
Az 1-es villamos felújításával mi van? Nem úgy volt, hogy december közepéig befejezik az Árpád-híd - Lehel út közötti szakaszt? Erre ma reggel újra fél kilométeres dugó fogadott a Reitteren, negyed óra alatt jutottunk át a busszal...
20612 levél
Válasz 14.01.07. 20:34 #873
Pyrogate
dettó. Ahogy én is mindig a Népstadionba megyek, bár ezek azért változnak. A Moszkvát is simán lehet, hogy elfelejted később.
7796 levél
Válasz 14.01.07. 20:21 #872
Lovi Tommy
Tudom, de én sose hallottam de ha hallottam volna se hívnám valószínűleg így, mert körülöttem senki.
Nagyanyám még mindig osztyapenkózik
20612 levél
Válasz 14.01.07. 20:17 #871
Pyrogate
Az idősebbeknek meg KALEF, sose volt Moszkva
52022 levél
Válasz 14.01.07. 13:38 #870
Barthezz
És örökre az is marad.
5013 levél
Válasz 14.01.07. 13:08 #869
Gump
7796 levél
Válasz 14.01.07. 12:48 #868
Lovi Tommy
ja, de a Moszkva még mindig Moszkva
52022 levél
Válasz 14.01.07. 12:45 #867
Barthezz
Jah, így már értem, meg nyilván ugyanúgy megszokjuk majd, mint a Corvin-negyed vagy 32-esek tere elnevezést a 4-6-os vonalán, de elsőre így, nem 11. kerületi lakosként elég wtf-ként csengett a neve.
20612 levél
Válasz 14.01.06. 19:30 #866
Pyrogate
Egy ideje Tétényi út néven futott, de az egy elég hosszú út és sok megállója van a hetesnek, ami lehetne Tétényi út.

A kelenföld városkp nevet két dolog miatt vesztette el: egyrészt teljesen lezüllött az a hely, semmi városkp jellege nincs, már a piac is gyakorlatilag bezárt, üzletek nincsenek. Totál szégyen az egész hely. És egyébként is le akarják dózerolni, mert (és ez a kettes indok) a Kelenföld Pályaudvarnál egy nagy plázát terveznek. Gondolom azt akarják városkp-nak

Egyébként meg az ottaniak mindig is Bikás Parknak hívták a helyet (én is, mivel mindig is a környéken laktam és sokat jártam oda gyerekként).

Totál hülyeségek vannak ebben a tervben egyébként, főleg a 14-es buszcsalád útvonalait illetően. De a 33-ast is érdekesen vezetnék, kis utcákon keresztül. Az meg, hogy mindennek a Móricz v. a Kelenföld Pu legyen a végállomása, szintén hülyeség.
52022 levél
Válasz 14.01.06. 18:51 #865
Barthezz
A 4-es metró tavaszi indulása miatti jelentős felszíni járat-átszervezések társadalmi egyeztetése.

Mindenki figyelmébe ajánlom a linket, akit érint, hiszen most van lehetőség elmondani a saját ötleteket, javaslatokat. Én már írtam is nekik egyet.


Amúgy Kelenföld városközpont mi a fenéért lett Bikás park? Fingom nem volt eddig, az melyik megálló lesz, most a térkép alapján derült ki számomra. (Nem, nem ezt írtam észrevételbe. )

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.