Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Tömegközlekedés

3225 levél
Válasz 15.04.13. 19:03 #930
sHarris
A regisztrációs hetet kihasználandó, újabb kört megyek - aztán egy időre elég is lesz, mert úgy volt, hogy félrerakom a pénzemet jogsira. Főbb megállások: Nyíregyháza, Miskolc, Balassagyarmat, Kiskunfélegyháza, Szeged; opcionális és kisebb megállások: Szerencs, Taktaharkány, Vác, Kecskemét, Kunszentmárton, Hódmezővásárhely, Makó. Örömteli, hogy most a jegykiadó automata gondolta azt, hogy vicces lesz, ha kitol velem, így nem került rá a jegyre a a Kecskemét - Félegyháza - Lakitelek kitérő, hanem lezavarta magának átszállás nélküli Kecskemét - Lakitelek útvonalként. Mondjuk nagyon meglepődnék, ha bármelyik jegyvizsgáló ebbe igazán belekötne, de nem örülök neki.

Ja, az előző túráról mégse írtam beszámolót... hát, a lényeget levésem, azazhogy bemásolom egy másik fórumról.

Na, hát minden adott volt ahhoz, hogy jó legyen a menet. Hát hogy a 3,14csába ne! Rögtön azzal kezdtünk, hogy úgy fél órányi késéssel érkezett a záhonyi selejtsor. Miért? Mert a munkások inkább a ...ukat ...ték előtte levő nap, amikor Abonynál elromlott a bizber kábelje. Lett volna rá 24 órájuk, hogy kijavítsák. Nem tették meg.

A környéken nem járatosaknak mondom, hogy a Karcag-Tiszafüred vonalon két pár vonat közlekedik, hivatalosan mind a kettő csatlakozó vonat. Ez azt jelenti, hogy csatlakoznak egy másik vonathoz. Egyszerűnek tűnik, nemde? Hát, úgy látszik, ezt egy-két forgalmista nem érti, vagy az oktatáson ők is inkább a bohócukkal voltak elfoglalva. A következő párbeszéd zajlott le a záhonyi vonat jegyvizsgálója és a karcagi "forgalmista" között (nevezzük szakbarbár, szaknemértő pötschnek):
-Te figyeljél már, a záhonyit megvárja a füredi vonat? Lenne átszálló.
-Nem.
-Nem?
-Nem.

"Nem." Ennyi. Nem. Nem és kész. Eszébe se jutott volna elgondolkozni azon, hogy esetleg netalántán lenne egy fizető utas. Lenne egyetlen olyan utas azon a kikúrt vonaton, aki nem nyugdíjas vagy vasutas, hanem fizetne az utazásért. Lenne egyetlen olyan utas, aki még bízik ebben a trágya cégben. Lenne egy utas, aki van annyira naiv, hogy elhiggye, hogy kap a pénzéért szolgáltatást. Nem, nem azt kap, hanem máshova, valami egészen mást...

40 percnyi idegeskedés után azt kellett tapasztalni, hogy tényleg nem várt meg az a fostaliga. A jegyvizsgáló kedves volt, segítőkész, és találtunk megoldást. Azt, hogy miképpen jutottam el végül Egerbe, nem osztom meg nyilvánosan, mert a végén inkább a jó szándékú vasutasokat sodornám bajba, míg az ilyen karcagi álforgalmista senkiházi szärjänkók vígan élnék az életüket továbbra is. Természetesen csak ráfizetéssel, borítva az egész aznapi menetrendemet tudtuk megoldani a dolgot. Csomó idő és szerencsére nem sok pénz (pár száz forint) úszott el ezzel a kényszermegoldással. Viszont ez annyi idő és annyi pénz, amit soha, senki nem fog nekem visszaadni.

Miért háborít föl ennyire, és miért nem fogom vissza magamat? Mert én fizettem azért, hogy a redves kürvä vonatjaikkal utazhassak. A pénzt megkapták, én viszont a szolgáltatást nem. Oké, menesszék el a vonatot - de akkor legyen oly kedves a szärrágó bagázs és biztosítson nekem -mondanom sem kell, felár nélkül- közvetlen eljutási lehetőséget. Vigyen el valamelyik nagyokos kocsival, vagy rendeljenek különbuszt. Pont leszärom. Én fizettem, innentől kezdve nem érdekelnek a kifogásaik és a megoldásaik. Igazából ha egy pesti elővárosi roncshalmazt késtem volna le (amiknek az ötperces késéseiért állandóan megy a hiszti a százas vonal topikjában), nem érdekelt volna, mert fél óra múlva jött volna a másik. De nem, itt nagyjából 8 óra múlva jött a másik. Ne bässzä már meg az isten, hogy egy órával hamarabb, hajnalok hajnalán kell elindulni itthonról, csak azért, hogy biztosan elérjek egy olyan vonatot, amit egyébként ha törik, ha szakad, el kéne érnem...

[...]

A túra többi része egyébként zökkenőmen... aaaaaa fäszt! Bajáról 40 perces rajtbüntetéssel jöttem haza, így még azon is izgulhattam, hogy egyáltalán hazajuthatok-e még aznap, vagy éjszakázhatok a hidegben az utcán - mert feltételezem, eszükbe se jutott volna betartani a szerződés azon pontját, hogy az utolsó vonatnak kutyakötelessége csatlakoznia, ha pedig ez elmarad, akkor szállást kell biztosítani. Viszont megy a vállveregetés és a buksisimogatás a többi vonat miatt, mert ezeknél a pöcsjänkóknál ki kell emelni, ha valami pontosan és üzemszerűen jár.


Nem voltam túlzottan vidám, az szerintem látszik. Nem gyakori részemről az ilyesfajta megnyilvánulás, de szerintem érthető. Az, hogy valaki vasútbúza, nem jelenti azt, hogy a MÁV-ot is szereti - az én esetemben pont ez a helyzet áll fönn. Ha rajtam múlna, már nagyon régóta nem lenne MÁV, hanem maszekok végeznék a személyszállítást is. Nem a jegyvizsgálókkal van problémám, mert a legnagyobb részük segítőkész és tényleg jól végzi a munkáját. Nem a vonatokkal van problémám, mert sokkal jobban szeretem a jó kis műbőrös kocsikat, mint az ultrahiperszupermodern gerinctorna-üléseket. Na jó, mondjuk a klozet víztartályát föl lehetne tölteni indulás előtt, de az más kérdés. Nekem a forgalomirányítással, az állandó, vérlázító késésekkel, a szabályzat be nem tartásával és az üzletpolitikával van bajom: az utas van a vállalatért, ha pedig valamit elrontanak (lásd: csatlakozó vonat egy alibimenetrendes vonalon nem csatlakozik), akkor az utas a gyökér.

Ja, mondanom sem kell, hogy én voltam a gyökér a másik fórumon is - nem csak és kizárólag a hangnem miatt, amin most se változtatnék, hátha lenne valami foganatja. Nem lesz, de azért még reménykedek. Vonatozni jó, de nem így.
"A baribibasz söprögessen meg téged te barisutyi temető.Pieszmokáár te Gettlow."
3225 levél
Válasz 15.02.14. 09:33 #929
sHarris
Na, az a 3-4 nem is rossz eredmény, ezek szerint csak vannak még páran rajtam kívül. Mondjuk persze hogy vannak, Index fórumon van külön topicja az ötszázplusznak. Igazából így, hogy automatából vettem, nem volt gond se a vásárlással, se az utazással (azon túl, hogy ez egy B terv volt, mert pont aznap, amikor megvettem volna, kikerült Elvirából a Déli és borult az egész eredeti felállás). Ha űrjegyet kaptam volna, mint az előző két túránál -amikor a poén kedvéért ráadásul négyen voltunk egy darab jeggyel-, akkor lett volna igazi a meglepetés, a pénztárosnak meg a másfél órás procedúra során hatszor durrant volna el az agya. Merthogy a múltkor ennyi ideig tartott megvenni. Utána az volt a végső csapás a pénztárnál, hogy még megköszönték, hogy színt hoztunk a napi kismillió "teljes árú Szolnok-Nyugati oda-vissza, ma jövök vissza" típusú jegy közé.
Az egyik jegyvizsgáló mondjuk mutatott egy ennél szebb jegyet is, Pécstől Tornanádaskáig, hasonlóan szép kerülőúton, vagy 25 érintőponttal. Meg is lepett, mert én úgy tudtam, hogy a VMAEF csak 15 érintőpontot képes megjeleníteni (ezért kellett az űrjegy kétszer is).

@Pras
Persze, azért mentem. Annyi a különbség, hogy 2013-hoz képest most már legalább annyira tudok is értelmes képeket készíteni, hogy nem csutak ellenfénybe fordulva kattogok egy krumplival. Vannak akik bélyegeket gyűjtenek, mások női bugyikat, én élményeket, jegyeket és buszos/vasúti képeket, a meglévő 7k mellé. Elsődleges most Kaposvár volt, mert ott a teljes helyi járatos buszflottát le fogják cserélni valamikor a közeljövőben hibrid MAN-okra, nekem meg a ráncajtós 200-as és E94-es Ikarusokról kellett kép. Ez egyébként nincs rajta a jegyen, mert külön jeggyel mentem, gyorsabban odaértem Dombóvárról, mint a Balatonról, igaz, kis többletköltséggel. Ha végeztem a szerkesztéssel, fölrakom őket a Flickr-ömre. Mondjuk egy helyről, egy szögből lett majdnem minden, de megyén kívül mindig a statisztikára megyek. Megyén belül törekszek a változatosságra a kellemeset a kellemessel összekötve biciklitúrákon falujárásokra menve, de ilyen időben ezt inkább hanyagolom. Esetleg majd ide is rittyentek valami kis összefoglalót, ha nagyon unatkozok.
"A baribibasz söprögessen meg téged te barisutyi temető.Pieszmokáár te Gettlow."
415 levél
Válasz 15.02.14. 00:46 #928
Bozotszály
Ajjajaj, nem csoda hogy meglepődtek, nem sűrűn látni ilyet. Ennél már gondolkodni kell hogy az adott vonatra érvényes-e
5 Éves pályafutásom alatt, 3-4 hasonlóval találkoztam összesen.
"Whore" is just another way to say "I love you"!
5255 levél
Válasz 15.02.13. 23:53 #927
Pras
Ezúttal is készültek képek?
3225 levél
Válasz 15.02.13. 21:38 #926
sHarris
Az annuális háromnapos vonatos túrám ma ért véget. A legtöbb jegyvizsgáló igencsak meglepődött, amikor ezt a jegyet meglátta.
"A baribibasz söprögessen meg téged te barisutyi temető.Pieszmokáár te Gettlow."
6676 levél
Válasz 14.09.23. 09:36 #925
GustyX
Hihetetlen az a pofátlanság, hogy a MÁV-ra akarják az embereket rákényszeríteni, az fogja kapni a támogatást...
De miért???????
Továbbra is az egyik legrosszabb szolgáltatást nyújtó vállalat.

Óvodától kezdve minden évben oktatni kellene, hogy ilyet, így nem szabad csinálni.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
52271 levél
Válasz 14.08.23. 22:42 #924
Barthezz
Mondasz vmit, lehet ez volt akkor az oka, azt hiszem a Szentlélek téren vártam az 1-est és onnan nincs messze a végállomás. Ugyanakkor tényleg pontatlan a rendszer, persze hozzávetőlegesen azért nagy segítség. Csak mint írtam korábban, elég sok forgalmas megállót kihagytak. Persze tudom, így is sokba került és később valószínűleg bővíteni fogják.

Germi: Különben mi értelme lenne? Menetrendre ott vannak a kihelyezett táblák.
29281 levél
Válasz 14.08.23. 14:22 #923
Germinator
Ja, hopsz...
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
20676 levél
Válasz 14.08.23. 13:44 #922
Pyrogate
pont ilyen van itt is
EU-s pénzből építették ki a rendszert, most van a tesztüzem
Szenvedély nélkül a foci halott.
29281 levél
Válasz 14.08.23. 11:46 #921
Germinator
Londonban például (meg gondolom máshol is, csak onnan van tapasztalatom) GPS van a buszokon, és tényleg real time látod a kijelzőkön, hogy melyik hány percre van. Ilyen formán ha egy-egy busz beelőzi egymást, akkor ez feltűnik a kijelzőn is... mondjuk egy ilyen rendszer kiépítési itthon kicsit nagyobb költségvetést igényelne, gondolom
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
20676 levél
Válasz 14.08.23. 11:43 #920
Pyrogate
Nekem eddig mindig jót mutatott, igaz, én itt kint a külvárosban használom. Néha késik, mert a végállomásról nem indul el időben a busz és akkor van az, hogy percek óta mutatja, hogy 3 perc. Mert ha elindul onnan, akkor annyi idő kell neki. De hát a futár honnan tudná megmondani, hogy a fasz sofőr mikor fog végre elindulni???

Mondjuk olyat nem tapasztaltam, hogy 15 perc volt kiírva, és 30al később jött. Reméljük az ilyeneket javítják.
Szenvedély nélkül a foci halott.
7803 levél
Válasz 14.08.23. 08:30 #919
Lovi Tommy
nem. ilyenkor en szuggeralom a tablat hatha hamarabb erkezik
az ejszakaiak meg mindig problemasak. egyszer 17 percet jelzett, kb. 30 perc mulva jott, de ugy, hogy azt allitotta, meg 11perc mig odaer.

amugy ha jol mukodik, tenyleg jo a rendszer, sokat segitett mar
52271 levél
Válasz 14.08.22. 09:15 #918
Barthezz
Az ötlet tényleg jó, de borzalmas hibák fordulnak elő, ez meg hazavágja az egészet, mert sosem tudhatod, tényleg a valós információkat látod-e. Múltkor 10 percen keresztül jött 3 perc múlva a villamos, de volt, hogy a 3 perccel később jövő másik járat ért be előbb, és még lehetne sorolni... Nem beszélve arról, hogy több, meglehetősen forgalmas megállóba ki sem telepítették, pedig olyan esetekben kimondottan jól jönne, amikor villamossal és busszal is tovább tudnék menni, de a megállókat elválasztja egy forgalmas út, ahol lehetetlen átmenni annyi idő alatt, ha épp a másiknál állsz, így random kell beállni az egyikhez. Ilyenkor pl. segíthetne a Futár, ha tettek volna oda és akkor a megfelelő jármű megállójában állnál, ahelyett, hogy nézed, hogy az orrod előtt megy el a másik, mert nem tudsz átmenni az autóktól...

De pl. metrónál a mozgólépcsők tetején is lehetne kijelző (nem Futár, hanem ami lent is van), hogy lásd, érdemes-e lefelé rohanni a lépcsőn, konfrontálódva másokkal, vagy tök feleslegesen futsz, mert úgyse éred el. Annál frusztrálóbb nincs, mikor futsz lefelé a lépcsőn, hogy aztán elmenjen az orrod előtt a metró és sorra érnek be melléd azok az emberek, akiket lehagytál és az az önelégült vigyor az arcukon, hogy "nah megszívtad geci, te is ugyanazzal a metróval mész, mint mi".
20676 levél
Válasz 14.08.22. 08:09 #917
Pyrogate
Még tesztüzemben van a futár.
Egyébként vannak hibái de elég fasza ez a rendszer, nagyon kellett már egy ilyen újítás. Reméljük ezeken csiszolnak
Szenvedély nélkül a foci halott.
52271 levél
Válasz 14.08.22. 01:36 #916
Barthezz
Nem lemaradt, csak nem fért ki. Van ugye a hiperúj FUTÁR-rendszerben egy kb. 5 soros szuper kijelző és valamilyen oknál fogva úgy gondolták, hogy elképesztő érdeklődés mutatkozhat a fél óra múlva elmenő járatok iránt is! Fésüld össze a kettőt! Szóval a kb. 4-5 további azonos járatszámú busz indulása egy kijelzőre nem fér ki, így görget egyet. Utána persze visszaugrik az elejére, csak pont rosszkor néztél oda és többször már nem néztél rá. Pech. Én is egy hasonló esetből tanultam amúgy meg.
6676 levél
Válasz 14.08.21. 20:18 #915
GustyX
Volt a híradóban, hogy a GYSEV vonalán, itt-ott között vonatpótló autóbuszok közlekednek és óriási tömeg, túlzsúfoltság volt rajta. Mutattak egy felvételt és vicces volt, amit tömegnek neveztek rajta. Ez tömeg???? Maximum sokan voltak rajta.

Tények.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
7803 levél
Válasz 14.08.21. 12:18 #914
Lovi Tommy
Mellékesen amúgy az mi a f@szom, hogy ki van írva a digitális menetrend táblára, hogy 13perc múlva indul végállomásról a busz, erre 2 perc múlva fogja magát s nekivág az útnak. megnézem az analóg menetrendet, s valóban, volt egy járat, ami a kijelzőről valahogy lemaradt...wtf.
2794 levél
Válasz 14.07.25. 21:35 #913
Aryx
Hasznos.
"A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni."
52271 levél
Válasz 14.06.12. 09:58 #911
Barthezz
Ez alapján elég érdekes, kissé zavaros a felvetésedre a válasz.

"Az építési ütem előreláthatóan ősz elejéig tart, azonban ősszel is tovább folytatódik a felújítás a Kacsóh Pongrác út és a Puskás Ferenc Stadion M között, várhatóan november végéig. Ebben az időszakban az 1-es villamos két szakaszra osztva közlekedik majd, egyrészt a Bécsi út/Vörösvári út és a Lehel utca/Róbert Károly körút, másrészt a Puskás Ferenc Stadion M és a Közvágóhíd H között."

Tehát a középső szakasz biztosan nem lesz még kész iskolakezdésig (persze meglepődnék, ha a többi nem csúszna ).

A projekt véghatáridejét nem ismerem, de lesz lehetőség gondolom itt is hosszabbítást kérni. Annyi, hogy a rendelkezésre álló forrást 2015 végéig legkésőbb mindenképp le kell hívnunk, ez a legutolsó lehetőség a 2007-2013-as tervezési ciklust illetően, különben végleg bentragad a pénz. Ha idén év vége a felújítási szakasz határideje, csúszás esetén egy 2015 félévi időponttal még mindig beleférünk a véghatáridőbe. Szóval gondolom ezért szabták ilyen szűkre, mert belekalkulálták a csúszást is. A hosszabbítás viszont nem tudom, hogy áll, az a nagyobb munka.
20676 levél
Válasz 14.06.12. 08:09 #910
Pyrogate
Figyeld meg, hogy hatalmas káosz lesz, mert most 3 hónap alatt akarnak 3x annyi részt felújítani. Ha több ezer ember is dolgozna rajta, akkor is képtelenség lenne...Mivel a határidő szorít az első csúszás miatt, így valószínűleg elsőre megint silány munkát fognak végezni. Csak tényleg az a furcsa, hogy 5 megállót készítettek egy évig(!), akkor most 15-t hogy fognak befejezni 3 hónap alatt (bár valahol már novembert is olvastam, de akkor is minimum 2 év kellene nekik)?

Az is durva, hogy most majdnem a teljes szakaszt lezárták...lehetett volna még darabokban folytatni, de akkor ugye kicsúszunk a véghatáridőből.
Szenvedély nélkül a foci halott.
52271 levél
Válasz 14.06.11. 20:11 #909
Barthezz
Ebben dolgozom én is, szóval persze, ismerem a folyamatot. Ez is valóban egy lehetséges magyarázat, a lényeg tényleg az, hogy garanciális.

A BuBi informatikai része is kontár munka lett, ott meg napi több mint más félmillió Ft kötbért kap a főváros a Siemenstől. Persze ott nem tudni, a jegyárbevételek mínusz az üzemeltetés költsége ehhez az összeghez hogyan viszonyult volna, de nem hinném, hogy napokra lebontva ekkora nyereség jönne ki, pláne, hogy a tömegközlekedés alapból veszteséges ágazat. Szal ezzel még valószínűleg jól is járt a város.
20676 levél
Válasz 14.06.11. 19:00 #908
Pyrogate
Annyira egyébként nem para, megcsinálják gariba.
(minden nap közlekedem rajta)

Ami fura, hogy nagyon lassan haladtak, pedig még éjjel is dolgoztak és vasárnap is láttam, hogy a hídon baszakodnak, nem csak 10 ember nézi az egyet. Ehhez képest fél évet csúsztak és egy hónappal az átadás előtt sem lehetett látni, hogyan fognak végezni. A végét úgy adták át, hogy összecsaptak mindent, sőt a megállókon még MOST is, két hónappal később is építenek. (ezért is írtam korábban, hogy a beázás idején nem volt kész a dolog, hiába járt már a vili...)

Szóval fura nekem ez, valószínűleg kurva gyorsan kellett kezdeni az EU támogatás miatt, a határidők fontosak és inkább összecsapták, csak ne bukjuk el a pénzt. Viszont a közbeszerzés későn indult jóval, szóval kevés idejük volt rá. Valszeg a gépek/anyagok sem érkeztek meg időben emiatt. Remélhetőleg most jobban felkészültek, mivel gondolom ugyanaz a cég csinálja az egészet. Így az elsőt megnyerték és rohamtempóban elkezdték, átadták és közben bevállalták, hogy gariban javítanak...Sajnos ilyen nálunk is van cégnél, csak azon nem múlik több ezer ember napja

A közbeszerzések miatt van sok ilyen csúszás, valaki megtámadja, megy a mutyi, utána a kivitelezőnek meg a határidőt tartania kell
Szenvedély nélkül a foci halott.
52271 levél
Válasz 14.06.11. 16:16 #907
Barthezz
Óriási lyuk tátong az 1-es villamos felújított vonalán.

Jelenleg 10 km/h-val haladhatnak a villamosok az Árpád-hídnál, de a botrányos sín-összeillesztések miatt már korábban visszavették 30-ra. Ha hozzávesszük a megállók beázását, elmondható, hogy csapnivaló munkát végeztek a kivitelezők.
52271 levél
Válasz 14.05.27. 09:02 #906
Barthezz
A pofátlanságnak nincs határa a bliccelésben. Megérdemelné, hogy a bejegyzés megjelenése után valaki lerúgja a mozgólépcsőről.
27974 levél
Válasz 14.03.29. 12:58 #905
LordMatteo
Nem egy délutánra megyek fel Bp-re. A 72 órás jegy a turistáknak van, oké, de ha rábasznának egy diákkedvezményt az okosok, azzal áthidalnának egy elég nagy rést etéren.

Ha előfordul, hogy egy hónapban kétszer megyek fel több napra, akkor már diákbérletet veszek, mert úgysem ellenőrzi a kutya sem. Azért ha ebbe belegondolunk, akkor rámutat, hogy valahol nem megfelelőek az árszabások.

Jó, hogy írod a Mávot, tegnap este nem fogtam fel különösebben az utolsó vonat figyelmeztetését, hogy megváltozik a menetrend.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
6676 levél
Válasz 14.03.29. 12:39 #904
GustyX
Vagy veszel 5 jegyet és azzal utazhatsz 5 alkalommal és azon agyalsz, hogy akkor merre, hogyan vagy veszel egy ilyet és arra mész amerre akarsz. Nekem jól jött arra az egy napra, mikor ott kellett lennem.

Amúgy erre a MÁV menetrendjét úgy basszák el, ahogy lehet.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
14261 levél
Válasz 14.03.29. 08:40 #903
Babykiller
A legnagyobb probléma az átszervezéssel, hogy aki a bosnyákra/újpalotára megy budáról, minimum egyszer át kell szállnia, és/vagy tötymöröghet a buszokkal. Nekem bérletem van és még csak nem is érint, de rengeteg embernek nincs rá két jegye, aki éppen hogy vidékről jött és azt se tudja mi a helyzet.
52271 levél
Válasz 14.03.29. 03:04 #902
Barthezz
Igen, pont a rendszertelen menetrend miatt nem jó, meg azért figyelmet is igényel, hogy mire szállsz fel. Másrészt nem csupán a két végállomásban kell gondolkodni, hanem a köztes megállók elérhetőségéről. Kényelmesebb lesz, mint a 7-es busszal vergődni a dugóban.
27974 levél
Válasz 14.03.29. 02:10 #901
LordMatteo
Az zsír, nekem a Kálvin tér pont kapóra jön, nagyon jó lehetőség!

Bár nagyon példálóznak, hogy mennyire jó a Kelenföld-Keleti (itt is írtátok), de vonattal ez úgy szokott kinézni (még gyorsvonattal is, pedig az szar, és nem jó), hogy a Keleti előtt a rendezőben rendszeresen áll a vonat 3-4-5 perceket, hogy időben érjen be, ne korábban. Ha jól tudom, Budapest BKK bérlettel az is ingyenesen használható, csak hát nem jár gyakran, és ki is kell jutni a peronra, szóval nem alternatíva.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
29281 levél
Válasz 14.03.29. 01:21 #900
Germinator
Nem vagyok művészetszakértő (akkor minek írok ilyeneket?), de én ezt nem futurisztikusnak, inkább csak modernnek mondanám.
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
52271 levél
Válasz 14.03.29. 00:00 #899
Barthezz
Én még csak 2 állomást láttam élőben, de képeken a többit is és az alapján nekem nagyon bejöttek. Egyértelműen a futurisztikusságra törekedtek, ez vagy bejön vkinek, vagy nem. Tetszik, hogy minden állomás egyedi.

Funkcióját tekintve sztem nem mindegy, mennyi idő alatt érsz be Kelenföldről a Keletibe. Csúcsban azért a piros 7-es és 173-as is csak araszolgatni szokott az Erzsébet-hídtól az Astoriág, valamint a Móricz - Szent Gellért tér között. De a Blahán is van, hogy beáll az egész. Nem utolsósorban a metrón azért kényelmesebb is, meg ott az ellenőrzés miatt nem kell csövesekkel, kosszal és mindenféle mocsokkal beterített járműveken utaznod.

Tény, hogy igazán akkor töltené be funkcióját, ha az eredeti tervek szerint a Bosnyák térig épült volna meg, ez esetben teljes mértékben kiválthatná a 7-es buszcsaládot.
16359 levél
Válasz 14.03.28. 23:58 #898
ufodani
Para van a leendő kihasznàlatlanságtól, ugyanis uniós támogatàst úgy kapott a projekt ha sok lesz a vakond. Különben visszacsengetés esetének fenforgása. Felszinen ritkítás lesz.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
20676 levél
Válasz 14.03.28. 23:53 #897
Pyrogate
Azon kívül, hogy jól néz ki, semmire sem jó, hatalmas üresség lesz itt.
De örülök, hogy végre befejezték, nekem is a fél életem azzal telt, hogy kerültem az építkezéseket, sőt...Gimim a Móriczon volt, az ablak alatt volt az első hatalmas luk, folyamatosan fúrtak, ütötték, aztán a PSZF-re sem tudtam rendesen menni az építkezések miatt (a 47 villamos pótlója a házunk előtt fordult, mert a villamos vonalán ugye gödör volt két megálló miatt is...). Aztán most végre, annyi év után kész lett.

De tök felesleges És épp ezért lett különleges, hogy legalább valami haszna legyen. Az emberek viszont úgy csodálják, mint valami múzeumot, nagyon vicces Tényleg kurva nagy dolog, hogy végre kész lett.

Viszont ez a sivár beton szerintem tök gáz Nagyon hamar beszürkül majd. Nem lehetett volna lefesteni? Olyan némelyik állomás, mint ha félkész lenne. Mondjuk a tágas tér meg kurvajó.
Szenvedély nélkül a foci halott.
27974 levél
Válasz 14.03.28. 23:34 #896
LordMatteo
Kurva sok egy napért, már bocsánat. Valami diákos kedvezmény lehetne, akkor egy szavam se lenne.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
52271 levél
Válasz 14.03.28. 19:04 #895
Barthezz
Én befelé jöttem, Móricztól Keletiig és kurva nagy tömeg volt ebben az irányban! Hétvégén én is tervezem az összes megálló megsasolását, sztem kurva nagy ötlet volt, hogy egyen arculat helyett minden megállót egyedileg terveztek meg!
32253 levél
Válasz 14.03.28. 19:02 #894
szbszig
Na, voltam a 4-es metrón, és nem szorultam be az alagútba, meg össze se tapostak, hazaértem épségben, úgyhogy most már mehettek nyugodtan ti is. A Kálvin tértől utaztam Kelenföldig, és nem volt semmi különös. Igazából még tömeg se nagyon. Oké, a középső szerelvényeknél igen, mert az emberek többsége oda áll be, ahogy leér a lépcsőkön, de elsétáltam a vonat elejébe, és ott szinte kongott az egész, bántóan kevesen voltak. Pedig csúcsidőben jöttem, másrészt az utazóközönség nagy részét azok a fiatalok tették ki, akik körülöttem is tervezgették hangosan, hogy kiszállnak minden megállónál egyszer, aztán meg mennek vissza még egy kört. Szóval kíváncsi leszek, milyen kihasználtsággal fog üzemelni, ha lezajlik ez a hétvége, és már nem számít majd szenzációnak, illetve fizetni is kell érte...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
52271 levél
Válasz 14.03.28. 19:02 #893
Barthezz
Nem bírtam ki és kipróbáltam ma, hát ez kibaszott faszányos lett! ^^ Egy történelmi nap, melyet őszintén szólva, néhány éve egyáltalán nem gondoltam volna, hogy valaha is bekövetkezik.

Az időzítés pedig tökéletes, éppen 1 héttel a választások előtt.
6676 levél
Válasz 14.03.28. 14:23 #892
GustyX
24 órás jegy? 1700 ft és vásárlástól (vagy ahonnantól kéred) 24 órára jó.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
52271 levél
Válasz 14.03.28. 14:19 #891
Barthezz
Igen. Már nem tudom hol, de olvastam a héten, hogy a jegyek átszállási lehetőséget biztosítanak a többi vonalhoz hasonlóan.
27974 levél
Válasz 14.03.28. 14:00 #890
LordMatteo
Hát mittudjamén.

Nem átszállójegy, hanem sima alap jegy (vagy tömbjegy, ugyanaz). Ez sem éri meg, de ez a legolcsóbb, amikor kénytelen vagyok használni. Förtelmes ára van a 72 órás jegynek, pedig az lenne a legjobb nekem. Még a diák havibérlettel is jobban jövök ki.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
6676 levél
Válasz 14.03.28. 13:38 #889
GustyX
A 4-es miért lenne másabb?
Átszállójegy elég józan parasztésszel.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
27974 levél
Válasz 14.03.28. 12:59 #888
LordMatteo
4es metró.

A többi vonallal való csatlakozáskor (Keleti, Kálvin) újabb jegy használata nélkül lehet átszállni, ugye? Mint a Deákon.

Mivel nem sűrűn járok Bp-n, ezért nekem a bérletek nem játszanak, viszont ezt azért jó lenne tudni. Erre vonatkozó értelmes infót nem találtam a hírekben.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
27974 levél
Válasz 14.02.13. 20:59 #887
LordMatteo
Az ilyen felhasználói jogokban való kukacoskodáshoz most nincs kedvem.

Elvileg mire a BKK bevezeti az automatikus kapuit meg elektronikus jegyeit, addigra a MÁVnál is előtérbe kerül az elektronikus vásárlás (< 2 év).
A kibaszás társas játék, sose feledd.
6676 levél
Válasz 14.02.13. 20:44 #886
GustyX
Van olyan is.
De ha nincs telefon?

Meg ha nekem csak foglaláshoz kellene, mert valszeg 99%-ba menni fogok és bejön az 1%?
Bukok az árán egy ezrest. Telefonos foglalásnál meg pápá
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
27974 levél
Válasz 14.02.13. 20:30 #885
LordMatteo
Nem-nem, van olyan eticket, amit QR-kód formájában kapsz meg a telefonodra, azt bemutatod, a kalauz megnézni a saját telefonjával-ketyeréjével, és ennyi. Nem kell nyomtatni sem.

Nem vettem még ilyet, szóval a menetét nem ismerem, de sokszor láttam már. Tegnapelőtt is ilyennel utazott egy srác mellettem.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
6676 levél
Válasz 14.02.13. 20:04 #884
GustyX
Lehet.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
574 levél
Válasz 14.02.13. 19:38 #883
Bomc.
Sms-ben ki lehet fizetni a parkolást meg autópálya matricát akkor vonatjegyet mért nem (vagy már azt is lehet)?
6676 levél
Válasz 14.02.13. 19:23 #882
GustyX
Logikus, meg ez az eticketre vonatkozik, amit otthon nyomtatsz, nem az otthon foglalt kioszkos jegyhez, amit a helyszínen fizetsz. Az gondolom pöcsölősebb lesz, a hibás készülékek arányáról ne is beszéljünk. Mert tuti hogy van.
De összevetve akkor is lúzerség megszüntetni a telefonos foglalást, mivel
1, nincs otthon nyomtatóm
2, nincs netes fizetésre alkalmas kártyám, bármim
3, ennyi regisztrációt igényel a MÁV-nál (ha felhasználóként lehet jegyet venni)
4, nagymamával, aki telefonbetyár volt és nagyon jól tudta kezelni a direktet, majd leírni a foglalási számát és a következő arra alkalmas helyen megvette, most mit fog tenni?

Szóval fuck MÁV...
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
27974 levél
Válasz 14.02.13. 19:09 #881
LordMatteo
Nem vettem még eticketet, de annak pont az a lényege, hogy otthonról megveszed, és mész a vonatra, sehol nem kell átvenni, vagy utólag pöcsölni vele.
A kibaszás társas játék, sose feledd.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.