Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Helyzetjelentés

7863 levél
Válasz 20.05.23. 00:48 #152870
Lovi Tommy
még novemberben foglaltam, ezzel előlegeztem meg a diplomaajándékot magamnak (na meg ösztönöztem is magamat hogy meglegyen ha már megvettem a jegyet)
végigsátraztam, nomádoltam volna, meg beutaztam volna az egész országot. majd jövőre hátha összejön
32812 levél
Válasz 20.05.22. 23:34 #152869
szbszig
Azért most egy kicsit irigyellek. Neked legalább volt egy foglalásod oda már, még ha végül törölték is. Viccet félretéve, még a téli szünetben elég sokat olvastam Grúziáról és Örményországról is, és eléggé meghozta a kedvemet, hogy a közeljövőben megnézzem mindkettőt. Ja, meg meg akartam kérdezni, hogy a tkemali az tényleg mindig ilyen kurva savanyú, vagy ez csak a nálunk árult, üveges, tartósított változatokra jellemző.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
32812 levél
Válasz 20.05.22. 23:25 #152868
szbszig
Pont ma jutott eszembe, már akartam kérdezni, mi van veled. Mármint nem az államkincstáros regisztrációddal, hanem a fejeddel. De ez nagyon nem hangzik jól, ha még mindig nem múlt el, meg be kell feküdnöd a kórházba vele.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
16924 levél
Válasz 20.05.22. 21:30 #152867
david139
A hónapban végig táppénzen voltam, a hétfőn befekszem a neurológiára, hogy legyen valami ezzel a fejfájósdival.
Az államkincstárba pedig ennyi idő alatt sem sikerült belépnem, ez már gyanús azért
You do the hokey pokey and you turn yourself around, and that’s what it’s all about.
7863 levél
Válasz 20.05.18. 10:33 #152866
Lovi Tommy
na ryanair törölte a grúziai járatomat bolognából júni végére, szerencsére van refund, nem csak átfoglalás. sajnálom, de covid miatt most amúgy se lett volna plusz pénzem arra az egy hónapra, amibe került volna a nyaralás :/
52609 levél
Válasz 20.05.17. 23:47 #152865
Barthezz
Köszi a tippeket, okmányiroda honlapján is közben megtaláltam, hogy semmilyen irat nem kell. Már ha jó fajta ügyre jelentkeztem, mert ez kissé kaotikus, hogy melyik is az, ami nekem kell, főleg, ha többféle ügyről van szó (személyim is lejár hamarosan, szóval azt is újítom akkor már egy füst alatt). Remélem nem hajtanak el, ha a 70 féle ügytípus közül nem a jót választottam ki... A 10 éves adásvételi amúgy sztem semmit nem igazol, ennyi idő alatt rengetegszer tulajdonost cserélhet egy lakás, a tulajdoni lapot pedig le kell, hogy tudják kérni a rendszerből (ha én kérnék hiteleset, az díjköteles lenne). A parkolás esetén pedig inkább a kerületi önkormányzattól érdeklődök e-mailben, kell a forgalmin is átvezetni a lakcímet, vagy nem, mert + 6.000 Ft, ha átvezetem és cseréltetem emiatt a friss forgalmit. Bár persze így is sokkal többet spórolok vele és spóroltam már a biztosításon, hogy vidéki állandóval kötöttem.

Amúgy ma lementünk Keszthelyre a mólóra, aztán beültünk a strand büfésorán egy étterembe. Tele van emberekkel minden, senkin sincs maszk, ezek a nyitott teraszos éttermek is tele vannak, de tényleg tele. Ha nem tudom, hogy koronavírust volt, abszolút észre sem lehetne venni, hogy bármi történt volna. Ugyanaz a május közepi nyüzsgés, mint bármely évben. Szóval vidéken már úgy beindult újra az élet, mintha mi sem történt volna. Egyrészt fura és kissé óvatosabbnak kellene sztem lenni, másrészt 2 hónap után jó volt végre újra ezt látni, úgy érezni, hogy ismét van élet. Pünkösdtől Budapest is itt fog tartani sztem.

A fentiek után viszont nem értem, 1-2 korlátozás miért maradt meg, amikor pl. a fenti helyzetből is látszik, mennyire vegyülnek az emberek pl. a Balaton-parton. Ilyen erővel a mozik, színházak is nyithatnának vidéken (nem teljes kapacitáson persze, üléseket és sorokat kihagyva), akárcsak az uszodák, fürdők belső medencéi, de legalábbis az úszómedencék, mert sztem egy beltéri úszómedence, ahol az emberek úsznak távolságot tartva, tízszer kevésbé kockázatos, mint a szabadtéri pancsoló medence, ami pedig mégis nyitva lehet. Elég vicces sztem, hogy pancsolni, labdázni, hülyülni lehet mostantól a strandokon, de úszni, ami egészséges és sokkal értelmesebb ennél, azt nem. Egy étterem pedig, ami tele van emberrel, (persze távolabbra helyezett asztalokkal), ahol már maszkot sem kell viselni, sőt, a kiszolgáló személyzeten sincs (pedig nekik kellett volna, mégsem volt), semmivel sem kockázatosabb, mint egy mozi, vagy színház, ahol ráadásul maszk is lenne az embereken. De ugyanígy, miben más egy 199 fős lagzi, mint bármilyen más kisebb létszámú szabadtéri rendezvény, ami viszont továbbra is tilos lesz? Vagy miért nem kockázatos egy 199 fős, maszk nélküli, alkoholos, az alkohol miatt a higiéniai és távolságtartási szabályokat nyilván leszarós, ölelkezős, táncolós lagzi és miért kockázatos 50 embert maszkban, egymástól távol leültetve beengedni egy moziterembe? A határt is mi a szarnak nyitjuk ki június 15-től az osztrákok és rajtuk keresztül fél Európa felé, miközben nem engedünk még kizárólag hazai közönségű mini-fesztiválokat sem megtartani? Szóval nem értem, mi alapján döntik el, hogy mi jelent járványügyi kockázatot és mi nem, mert látszólag a fenti ellentmondásokban semmi logika nincs. Örülök, hogy lassan visszaáll az élet, csak tényleg jó lenne valami következetesség ebben, mert most sok olyan dolog, ami kevésbé veszélyes, még tiltva van, sok olyan dolog pedig, ami pedig kockázatosabb, azt meg szabad, vagy szabad lesz nemsokára...
20937 levél
Válasz 20.05.17. 14:39 #152864
Pyrogate
Az űrlapon kell aláírni a másik tulajdonosnak, egyébként mást nem kértek. Feleségem 3 hónapja jelentkezett át.
Szenvedély nélkül a foci halott.
455 levél
Válasz 20.05.17. 14:05 #152863
Trufa
Ártani nem árt, ha viszel tulajdoni lapot, illetve akár 10 éves az adásvételi, akár nem, gondolom ott is kellett, az is jó.

Az biztos, ha más tulajdonos is van, akkor vinned kell egy papírt, hogy ő is hozzájárul.
i5-8600 - RTX 2060 - 16Gb - Windows 10 x64
20937 levél
Válasz 20.05.17. 13:58 #152862
Pyrogate
Nem is fontos, inkább csak érdekességként gondoltam. Amikor indult, a kekkh-ban dolgoztam és nagyon ment ott a marketingje...de én még sosem próbáltam.
Ellenben, hogy most promózzam az e-közigazgatást, hamarosan telefon és chipes személyi elég lesz aláírásként hivatalos iratokra, ergo sok olyan ügytípus lesz, amihez be se kell menni a kormányablakba.
Szenvedély nélkül a foci halott.
28406 levél
Válasz 20.05.17. 13:32 #152861
LordMatteo
'szkúzi, összességében értettem az egészre, részfeladatokat annyira nem követtem, és most nem kerestem rá, de a név talán mindegy is.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
20937 levél
Válasz 20.05.16. 19:59 #152860
Pyrogate
1818 Deutsch Tompika projektje volt.

Lakcím bejelentéshez csak egy űrlap kell, semmi más. A rendszerben minden adatuk benne van (földhivatalhoz hozzáférnek)

A forgalmin van lakcím? Mindenesetre az biztosan nem fontos, hogy egyezzen.
Szenvedély nélkül a foci halott.
28406 levél
Válasz 20.05.16. 16:47 #152859
LordMatteo
Én átvágnám a gordiuszi csomót azzal, hogy írok a kormányablakok általános mailjére. (1818@1818.hu).

Az utóbbi években bármi miatt kellett a bürokratikus útmutatás, mindig segítettek (kormányablak, önkormányzat, mindenféle hivatalok, nav). Leírtam hogy ki vagyok, mit akarok, mi a kérdésem, és 3-4 nap alatt válaszoltak mindenre, mindig. Telefont, chatet nem ajánlom, mert jellemzően ide-oda kapcsolgatás van, mire lesz kompetens kolléga, az emailt meg a Te várakoztatásod nélkül fogják továbbpasszolgatni.

Ezt az egyet nem lehet elvitatni Lázártól (nagyrészt ugye ez hozzá köthető), hogy az elektronikus kapcsolattartás sokkal könnyebb lett a kormányzati hivatalok felé.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
52609 levél
Válasz 20.05.16. 14:20 #152858
Barthezz
Valaki mostanában intézett esetleg kormányablakban lakcímbejelentést? Jövő hétre foglaltam időpontot és nem tudom, kell-e vinnem valamit magammal annak igazolására, hogy a bejelentkezni kívánt ingatlan a saját lakásom. (Eddig nem voltam a budapesti címemre bejelentve, de most végre vettem autót magamnak és a parkolás miatt muszáj a budapesti címemre átjelentkeznem állandóra.) Adásvételit tudok vinni, de az 10 éves, gondolom nem bizonyítja, hogy most is én vagyok a tulajdonos. Tulajdoni lapot pedig nem hiteleset tudok csak letölteni alapból. Úgy tudom, hogy integrálva vannak a kormányablakok minden nyilvántartási rendszerbe, így le tudják kérni ők is ügyintézés közben a hiteles tulajdoni lapot, ez alapján sztem nem kell vinnem semmi ilyesmit, jól gondolom?

A másik, hogy szerintetek az ingyenes parkoláshoz a forgalmin is át kell-e vezetnem a lakcímváltozást? Mert a kerületi önkormányzat honlapján lakcímkártyát kér igazolásként, valamint, hogy a forgalmin én legyek a tulajdonos vagy az üzemben tartó. Azt nem írják, hogy a forgalmin lévő lakcímnek is egyezni kellene a lakcímkártyán szereplő állandó lakcímmel. Csak mert ez eseteben nem fáradnék be még egyszer a kormányhivatalba a forgalmi átírása miatt, hanem amint megkapom a friss lakcímkártyát, intézném is a parkolást, hogy mire feloldják az egész országban az ingyenes parkolást (ez most már eléggé várható Budapest újranyitása után), addigra tudjak a pesti lakásom előtt ingyen parkolni. Lassan így vége lesz a home office-nak is, szóval vissza kell költöznöm nemsokára, addig pedig jó lenne mindent elintéznem.
1463 levél
Válasz 20.05.10. 09:21 #152857
Sityi
Mi most vezettük be a Teamset a Skype Vállalati verzió mellé (utóbbit ki fogjuk vezetni). Nekünk több technikai problémánk volt a Skype-pal (leginkább azzal, hogy külsős partnerek csatlakozása a webappon keresztül sokszor fulladt kudarcba), mint a Teamsszel a tesztidőszak alatt - jövő héttől élesben persze ez a kép még árnyalódni fog.
Nekem az az érzésem, hogy akik panaszkodtak rá, inkább amiatt tették, mert nem fűlik a foguk újat tanulni. Többet tud, emiatt más a kezelőfelülete - de nem bonyolultabb. Hívást fogadni ugyanúgy kell, chatelni sem nehezebb, a beépített naptár külön jól jön (nem kell Outlook értekezlet összehívásához, illetve ellenőrizni a már beütemezett értekezleteket). És persze az egész natívan megy Edge és Chrome alól, nem kell a külsősöknek piszmogni apptelepítéssel - de még ha meg is teszi, az se nyúl bele drasztikusan a rendszerbe és működik.
12707 levél
Válasz 20.05.10. 06:27 #152856
Gobiakos
A mobil verzió sem bonyolultabb semmivel. Ugyanaz effektíve.
20937 levél
Válasz 20.05.09. 22:24 #152855
Pyrogate
A Teams Mobilos alkalmazását nem használtam még, de a PC-s végtelenül egyszerű.
Szenvedély nélkül a foci halott.
52609 levél
Válasz 20.05.09. 21:53 #152854
Barthezz
Én nem próbáltam még, 1-2 kollégám mondta, hogy felejtős, mert érthetetlen volt számukra az egész. Ha a Skype mégsem működne, vagy tényleg a Skype helyett Teams lesz és én sem érteném, akkor persze szívesen kérdezek, de most ez egy egyszeri eset egyelőre és a Skype úgy tűnik, hogy megoldja. Aztán persze a vírushelyzet alakulásától függ majd, hogy kell-e még használnunk. Jelen állás szerint a home office hamarosan megszűnik, tippre júniusban valamikor (várhatóan a budapesti kijárási korlátozás feloldása után 1-2 héttel kell nekünk is újra az irodából dolgoznunk), de az ügyfeleinkkel egy ideig még lehet, hogy nem személyesen fogunk találkozni, legalábbis ha rajtam múlna, akkor ahol lehet, mellőzzük, a vírushelyzet után is ezzel időt spórolnánk meg, szóval nem ördögtől való ennek a folyamatosa beépítése a munkánkba, de persze ezt nem én döntöm el, hanem nálunk jóval feljebbi szinteken. Viszont ha már az irodában leszek és onnan dolgozunk mind, ott tudunk segíteni egymásnak a videohívások lebonyolításában, akinek már összejött, az megmutatja a többieknek is és az informatikusok is végső esetben tudnak segíteni. Itt otthonról mindenki maga kellett, hogy boldoguljon és ez nehezítette meg az egészet, egyikünk sem csinált még 2 személyesnél több résztvevős videohívást eddig és a home office és a karantén miatt nem nagyon volt, aki segítsen, még csak protokollunk sem volt a megfelelő kötelező alkalmazás kiválasztására és már az galibát okozott, hogy így valaki ezt, valaki azt akarta használni, valaki meg amazt kimondottan nem...
12707 levél
Válasz 20.05.09. 21:36 #152853
Gobiakos
A Teams bonyolultsága alatt mit értesz? Én abszolút nem élem meg annak. Mi a korona helyzet és vele együtt a HO kezdete óta azzal dolgozunk és abszolút nem érezzük bonyolultnak. De persze embere válogatja.

Ha esetleg kérdés lenne vele kapcsolatban, szívesen válaszolok, ha tudok.
52609 levél
Válasz 20.05.09. 21:15 #152852
Barthezz
Nekem a telefonhívások és a Hangouts van ott, nem látok ilyet. De mindegy is, mert privát gmail-fiókot nem vinnénk be úgyse, újat regelni pedig nem több, mint Skype-on regisztrálni. De thx a tippet!

Matt: Noooooooooooooooooo! De amúgy miért? Skype-ot legalább könnyű használni, Teams állítólag nagyon bonyolult, akitől eddig véleményt hallottam róla, ráadásul egyik kollégám privát beszélgetései váltak elérhetővé egy harmadik félnek, törölte is az egészet.
4487 levél
Válasz 20.05.09. 18:19 #152851
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Barthezz, ma belépve Gmail-be, feldobta, hogy van egy új funkciója. Bal alsó sarok környéke, Meet nevezetű csoport, és egy videó ikonnal megbeszélés indítása (ez is neve). Lehet megér ez is egy próbát. Kipróbálni nem tudtam, mert kamerát kérne, az meg nincs.
10491 levél
Válasz 20.05.09. 10:31 #152850
MattMatthew
Készülj fel, a Skype-ot meg a Teams-re cserélik le nemsokára!
“This is not going to go the way you think.”
1814 levél
Válasz 20.05.08. 23:19 #152849
Aribeth
A Witcher 3-ban egy párbeszédben szóba kerül egy tudós, egy bizonyos Covinarius. Mindenki félreolvassa a feliratot.
Shepard: She messed with my hamster, guys. Now it's personal.
52609 levél
Válasz 20.05.08. 21:19 #152848
Barthezz
Az milyen már, hogy a Corvinust, ami a volt sulim mellesleg, többedszerre is úgy olvastam el a hsz-edben, hogy Coronavirus? Alig esett le, hogy miről beszélsz, úgy 5-ödszörre olvastam el jól. Faszom ki van már ezzel a vírussal, a csapból is ez ömlik és tessék.

Többiek: Köszi a megerősítés, igazából már döntöttem a Skype mellett, remélem a többieknek is okés lesz. Kézenfekvő lett volna, csak annyira eltűnt róla mindenki a magánéletben és messengert, vibert használnak, hogy már évek óta nem használtam és feledésbe merült, valahogy a kollégáknak is inkább Zoom, Teams jutott az eszébe, ami azért mind bonyolultabb a Skype-nál. De ha magánéletből el is tűnt, céges csoportos videora tényleg jó lehet a Skype újból. Másrészt valahogy eddig haragudtam a Skype-ra amiatt, mert lecserélték rá az MSN-t, ami az imádott chatem volt 10-15 éve és számos nagyon kellemes emlék fűz hozzá.
1013 levél
Válasz 20.05.08. 19:17 #152847
Ricsi1976
Nálunk Skype-on mindent IS megoldunk.
8996 levél
Válasz 20.05.08. 18:58 #152846
goodboy007
Nekem Skype-on át megy a heti 2x1,5 óra angol már 1,5 hónapja.
Én iPad-el, kollegám iPhone-al, a tanárnő pedig laptoppal csatlakozik és eddig még mindig bevállt, ráadásul aki Air 2 (5-6 éves iPad) vagy újabbal csatlakozik, az a képernyőjét is meg tudja osztani. Feltételezem az Androidos verzió is gond nélkül megy.
In god we trust, all others we track!
16924 levél
Válasz 20.05.08. 17:09 #152845
david139
Mi webexet használunk, nincs azzal se gond. A zoom viszont nálunk tiltva lett az adatszivárogtatós mókáik miatt.
You do the hokey pokey and you turn yourself around, and that’s what it’s all about.
992 levél
Válasz 20.05.08. 13:54 #152844
dzsud
Szintén Teams tapasztalat, nemrég a Corvinus így folytatta le a doktori iskola felvételi kérdezz-feleleket (illetve egyes tárgyak oktatói is ezt használják távoktatásra). Részben az informatikában totál analfabéta boomer oktatókkal. Kicsit bátortalanok voltak a szokatlan helyzet miatt, de semmi probléma nem volt. Közvetlenül előtte FB live videókban mentek a bemutatók, közben ott is lehetett kommentben kérdezni, és ha már feljött az OKJ, a Penta is így (mármint FB-n) készítette el az utóbbi időben a mérlegképes könyvelő tanfolyamának videóit is.

Munkahelyen belső videokonferenciák Skypeon mennek, de nemrég interjúkra, külső egyeztetésekre Zoomot és Cisco Webexet láttam, hogy használnak kollégák, utóbbiakkal személyes tapasztalatom nincs, de különösebb problémákat ezekkel kapcsolatban sem hallottam, szóval szerintem csak bátran.
28406 levél
Válasz 20.05.08. 13:40 #152843
LordMatteo
Alapból nem értettem soha a voda gyakorlatát ezekkel az ideiglenes számokkal, nevetségesen szar technikai megoldás (érteni értem és tudom miért csinálják, csak épp ökörség). Viszont figyelj, a Telekomos kártyád az működik, továbbra is ugyanúgy él a régi számod, azzal nem történt még kvázi semmi! Tök megértem a frusztrációd, de a régi kártyáddal bürokratikus dolgokon kívül semmi sem történt, szóval ugyanúgy él a csomag, a szám, stb. Használd nyugodtan, a vodás ideiglenest meg engedd el.

Kártérítés...volt nem egy, nem kettő ilyen ügyfél, aki ilyen cipőben járt mint Te, én mindig törekedtem arra, hogy az üzleten belül oldjuk meg a problémát, szóval tőlem soha nem vittek tovább ilyesmit, de volt kollégáknál igen. Egyszer talán feljelentést is tett a csávó, nem tudtuk meg. Adatközlési és adatvédelmi okokból van ez a 30 nap amúgy (meg a hordozásnál az időkeret is, technikailag egy óra sem kell ahhoz, hogy egyik szolgáltatótól átvigyék a másikhoz a számot), amíg ez nem telik le, max. 5000 Ft-os jóváírást kapsz üzletpolitikai okokból.

Szbszig: igen, lehet, hogy én vagyok a hülye, de én hiszek benne, hogy mindenkinek csak pont ennyire kellene hülyének lenni. Nem asztalt borogatni, hanem amit ügyfélként elvársz, azt megadni az ügyintézőnek is (vszg. Te pont nem az asztalcsapkodós fajta vagy amúgy, de érted, mit akarok mondani). Pyronál a pont, csak sok embernek nem esik le, hogy a pult mind a két oldalán ember ül. Persze van sok olyan eset is, amikor kifejezetten és konkrétan az ügyintéző elbasz valamit (mondom, ő is emberből van), és van amikor kifejezetten kretén az ügyintéző, igen. Ilyenkor nehéz ügy, de meg kell kérdezni, hogy esetleg valamelyik kollégája nem segítene-e, nem a kompetenciáját firtatod, csak épp elbeszéltek egymás mellett. Én rengetegszer vettem át így ügyfelet, mert sokszor annyira beáll egy rossz csatornába a kommunnikáció, hogy hiába mondja jól az ügyfél, mit akar, meg hiába tudná megtenni az ügyintéző is, már olyan nexus van közöttük, ami akadályozza a dolgokat.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
20937 levél
Válasz 20.05.08. 12:08 #152842
Pyrogate
"Ráborítani az asztalt" felesleges, mert ha indulatos vagy, akkor sokkal kevésbé lesznek együttműködőek az emberrrel. Az, hogy rámenős vagy, az megint más kérdés, ha mindezt feszültség nélkül teszed, higgadtan és magabiztosan, akkor én úgy vettem észre, hogy egyből partnerként kezelnek és hamarabb is segítenek. Az üvöltözés csak kontraproduktív. Viszont az is igaz, hogy, ha annyiban hagysz dolgokat, le is fogják szarni. Ezért kell erélyesen, de nem indulatosan fellépni.
Szenvedély nélkül a foci halott.
32812 levél
Válasz 20.05.08. 09:50 #152841
szbszig
Sajnos én sem vagyok az az asztalborogatós típus, de az idő előrehaladtával, ahogy egyre több ügyet kellett intéznem, szép lassan rájöttem, hogy tényleg szükség van rá időnként. Szerintem a te gondolatmenetedben alapvetően két hiba található.

Egyrészt abból indulsz ki, hogy mindenki olyan becsülettel és hatékonysággal végzi a munkáját, mint te magad. Nos, ez nem így van. Az ügyintézők egy része tojik bele az egészbe, és igyekszik inkább csak lerázni minél előbb ahelyett, hogy érdemben segítene, vagy megoldaná a problémádat. Ez ellen csak úgy tudsz védekezni, ha jelenetet rendezel, vagy belengeted, hogy hívod a felettesét, kéred a panaszkönyvet, esetleg ha van külön személyi értékelőrendszer az adott helyen, akkor jól lepontozod, akár többször egymás után.

Másrészt vannak olyan esetek, amelyekre egyszerűen nem lenne szabad alkalmazni az általános ügyintézési rendet és ügyintézési határidőket. Amit lentebb írtak, az konkrétan velem is előfordult, nem is egyszer már: egy droid valamikor téves adatot rögzített a rendszerben, és én emiatt aztán nem tudtam utalni, vagy nem fértem hozzá a saját pénzemhez. Ilyen esetben, ha a hibát ők maguk okozták, nekem semmi közöm hozzá, akkor soron kívül és haladéktalanul kellene azt javítaniuk, nem elkezdeni a szokásos 30 napos ügyintézési határidőre hivatkozni.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
3052 levél
Válasz 20.05.08. 07:51 #152840
RAI*DEN
Köszi, hogy írtál! Kénytelen leszek ma bemenni személyesen, mert most kezdem csak igazán megtapasztalni a hátulütőket. Legrosszabb esetben már konkrét anyagi károm is származik a telekom faszoskodásából kifolyólag. Szóval tegnap hazamentem, párom felvetette, hogy mi lenne ha rendelnénk kaját az egyik helyről. Mondom oksa, legyen. Netpincér appot felcsaptam telón, kiválasztottam az éttermet, kaja megrendel 2 főre, fizetendő 5000Ft, teljesítem bankkártyával. Írták, hogy késés várható a kiszállításban, ami kb 90 perc múlva jön meg. Párom kb 1 óra 40 perccel később kérdi, hogy mizu a kiszállítással, csekkolom az appot ami meg azt írja, hogy teljesítve. Egyből kérdések tömege ötlött fel bennem, hogy ez mégis hogyan lehetséges? Felnyitottam a megrendelési fület, ahol a megadott telefonszámot felhívtam és a kiszállító étteremnél vették fel. Az ottani ügyvezető rendkívül készséges volt és mondta, hogy ezt a netpincérrel kéne megdumálni, mert az ő futáruk vitte a kért ételeket. Mondom oké, akkor megpróbálom elérni őket. Chat-es opció volt még a megrendelésnél amit kapásból egy netpincéres ügyintézőhöz kapcsolt, felvázoltam a szitut, mondta, hogy utánanéz. Miután utánanézett, mondta, hogy nem tudták kiszállítani, e-mailt kaptam róla. Korábban is jött már ide futár, és nem kellett neki telefonos egyeztetés, sőt mikor először jöttem a címre lakásnézőbe, konkrétan elsőre odataláltam mindenféle gond nélkül. Ahogy olvastam, hogy telefonon nem tudtak elérni, egyből beütött a dolog, hogy persze, hisz a számhordozás a buzi telekom miatt nem valósult meg kedden. Felvázoltam a szitut a netpincéres ügyintézőnél, akitől jött a válasz, hogy nem az ő hibájukból nem történt meg a kiszállítás, és ilyenkor nem szokták kártalanítani az ügyfelet. Eléggé kiakadtam erre magamban, de higgadtan vázoltam a szitut, hogy nem érzem magam vétkesnek én sem, nem tehetek róla, hogy egy 3. fél miatt szopok és a 16 év megszokásából kurva nehéz kilépni(tehát, hogy van egy fix számom).

Na mindegy, az étterem vezetője kérte hívjam vissza a netpincéres ügyintézés után. Felvázoltam a sztorit és őt is kiakasztotta, hogy ennek tetejében a netpincértől nem hívták őket sem és nem jelezték feléjük, hogy az ételt nem sikerült kiszállítani. Jött a kérdés, hogy mi történt az ételekkel amikkel ők dolgoztak stb, de ekkor már megfogalmazódott bennem, hogy szerintem a futárnak meglett a vacsorája aznapra az én kontómra... Az ügyvezető sajnálta az esetet, meg mikor hívtam, addigra már zárás közben voltak, mert különben saját futárral küldte volna saját költségre a rendelt ételeket(mondjuk ezt el is hiszem, mert ismerem őket). Na mindegy, a netpincéres blamát követően felmerült bennem más dolog is. Egyrészt, ugye nem kapok sms értesítést újabban, mert ugye nem lépett életbe a számhordozás, de pont le is akarom mondani a banki sms értesítést, mert egyszerűbb lesz majd az otp smartbank appban csekkolni. Szóval úgy voltam vele, hogy akkor beállítom az otp smartbankot a telómra, de jött a slusszpoén. Az online banki ügyintézéshez szintén kell a régi számom, amire jön sms kód, amivel betudok lépni. A harag és elkeseredettség egy kombója ütött be nálam, ami nem gondoltam volna, hogy lehetséges. Magamban tomboltam és rohadtul kivoltam akadva. Szerencsétlen párom meg ott hallgatja, hogy mennyire ki vagyok akadva, mindezt amiatt, mert a Telekom elbaszta a dolgokat és a jelen állás szerint 30 napig vakarhatják a töküket, mielőtt bármi érdemi lépést tesznek, csak mindeközben én vagyok ellehetetlenítve, mert:
1: Ha bárki keres, nem ér el
2: Bármilyen banki ügyintézés ami eddig lehetséges volt pár pöccintésre, utalás, stb, minden el van lehetetlenítve és csak személyesen bankfiókban lehetséges intézni. Tehát 2020-ban ahhoz, hogy utaljak, be kellene mennem egy bankfiókba, ami azért akárhonnan is nézem, kibaszottul kurvára nem vicces.
3: Elég sok szolgáltatásom telefonszámhoz van kötve ezeken felül. Gmail fiókok, utolsó védvonal battle.net és microsoft profilnál. Remélem nem történik semmi ezekkel a profiljaimmal a napokban. Eléggé kiszolgáltatott érzés ez...

Tehát dióhéjban itt tart a sztori, ma délután megyek a telekomhoz és remélem összekapják magukat. Nem tudom, ha az ő balfaszságukból kifolyólag bármilyen kár ér engem, kötelesek azt megtéríteni nekem? Mert nem azt mondom, hogy az 5k per pill földhöz vágna, mert az sokkal jobban fáj, hogy olyan szintű kellemetlenséget és rossz közérzetet okoztak a faszságukkal, amire abszolút nem volt szükségem és az amúgy kiegyensúlyozott közérzetemet kibaszottul megtoldották egy jó rakat frusztrációval. Ezek után már csak margóra jegyzem meg, hogy a tegnap este ez annyira elbaszta a hangulatomat, hogy a lefekvés előtti szexet is inkább bojkottáltam, aztán ez eléggé példa nélküli a részemről...
52609 levél
Válasz 20.05.07. 21:42 #152839
Barthezz
Köszi a tippeket, most nekem egyelőre egy alkalomhoz kell és csak 3-4 embernek, viszont külső fél is van közöttünk. Ezért nem akartunk nagyon ismeretlen appokat bevonni. A Zoom buktatóiról én is hallottam, bár itt semmi olyan info nem lesz, ami Kínának fontos lehetne. Kis halak vagyunk mi ehhez. De mint írtam, ezt nem igazán tudtuk összehangolni, mert a céges e-mail naptárjában jelent meg a meeting indítása, amit viszont Androidról, kívülről nem értem el, a céges gépemen meg nincs webcam.

A skype az egyszerűnek tűnik, bevallom, azt nem próbáltuk, mert elvetettük azzal, hogy a privát fiókját senki nem akarta bevonni, amit mondjuk ezer éve nem is használtam már. De végülis lehet regelni egy secondary fiókot erre a célra. Viber azért tűnt kézenfekvőnek, mert ott a céges számmal azonnal tudtunk másodlagos fiókot csinálni, viszont ott én csoportos beszélgetésben csak hanghívást tudtam indítani, a video ikon ott eltűnik.

Amúgy igen, asztali appokat simán kezelek, az Android nem megy, mert semmihez nincs odaírva, hogy mit csinál és sokszor olyan lehetetlen helyekre kell odabökni, aminek azt sem tudom, hogy funkciója van. Még az Androidos messengerben sem igazodom ki sokszor, annyira koncepciótlan az egész, hogy mit hol találok és mi mit csinál. Persze úgyis 99%-ban csak chatre vagy video-, hanghívásra kell, az meg egyértelmű. Bár a csoportos videot még ott sem próbáltam, hogy lehet-e.
10491 levél
Válasz 20.05.07. 20:53 #152838
MattMatthew
https://jitsi.org/jitsi-meet/

A regisztráció kb. megspórolható. Meetinget nyitsz, jelszó, utána linket meg jelszót elküldöd a többieknek.
Azt nem tudom megígérni persze, hogy egyszerűnek fogjátok találni. Ugyan nem végeztem reprezentatív felmérést de azt látom sok esetben, hogy az ilyen jellegű dolgok bonyolultságát emlegető emberek nagyságrendileg 1.634 másodpercet fordítanak a problémák megoldására, utána eldöntik, hogy ez nem megy és bonyolult.
Gépen az a titka, hogy vagy elolvasod a menüsor opcióit, vagy fölé viszed az egeret és megmondja, hogy mit csinál. Mobilon trükkös mert ott néha bele kell böknöd, hogy a kezelőfelület megjelenjen, ne adj' isten a képernyő bal feléről kell behúzni a menüt.

Nem tudom, hogy mit dolgozol, de arra gondolj, hogy titkos infókat nem jó egy random kiválasztott rendszeren áttolni. Zoomról voltak elég érdekes dolgok azt illetően, hogy Kínából pl mennyire látnak be a szobádba.
“This is not going to go the way you think.”
2903 levél
Válasz 20.05.07. 20:37 #152837
Aryx
Nem értem a Teams-től való viszolygást. Mi az okj képzést most azzal fejeztük be. Semmivel sem bonyolultabb, mint a Skype v a Messenger, sőt. Azt nem tudom, milyen az androidos verziója.

szerk: azt nem tudom, segítség-e, de a Teamsen a csoportos videóhívást meg egy valaki elindítja, ahova a többiek sorra becsatlakoznak. Szerintem máshol sem működik máshogy.
"A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni."
52609 levél
Válasz 20.05.07. 19:55 #152835
Barthezz
Munkahelyemen kellene csoportos videohíváshoz tipp, mert mindannyian tök bénák vagyunk hozzá. A messenger nem jó, mert nem akar mindenki a privát fiókjával belemenni, a viberen az istennek se jövök rá, hogyan lehetne csoportos videohívást indítani, ebben a google sem segített, csak azt találtam, hogy már van benne ilyen funkció, de semmi leírás, hogy ezt hogy. A Zoom nekem kezelhetetlen volt, túl van bonyolítva, a Teams pedig ennél még bonyolultabb állítólag. A helyzetet az bonyolítja leginkább, hogy olyan app kellene, ami Windows és Android rendszeren is működik, mert van, aki asztali gépről vagy laptopról használná, van aki telefonról vagy tabletről. Amelyik appnak az android változata jó, annak az asztalija kezelhetetlen és fordítva.

Valami nagyon hülyebiztos, egyszerű app kellene, ahol regisztrál mindenki a céges számával vagy e-mailjével, utána felvesszük egymást vmiféle kontaktlistára, indítunk egy csoportos beszélgetést, valaki megnyomja a videohívás gombot és mindannyian megjelenünk osztott ablakban ezután. Mivel viszont a saját Androidról a céges e-mailem nem érem el, ez is bonyolítja a dolgot. Két oldalú videohívást simán tudok messengerben, viberen, skype-on, de háromoldalút vagy népesebbet az életemben nem csináltam még, kollégák sem, eddig azt hittük, ugyanolyan egyszerű ez is, mint a két oldalú, de senkinek sem megy... Vagyis akinek megy, az Zoom-mal csinálta eddig, de nekem az Androidon kezelhetetlen, asztalin meg nincs webcamom hozzá, amin működne.

Jövő hétig kellene ezt megoldanunk egy elég SOS feladat miatt.
992 levél
Válasz 20.05.07. 17:24 #152833
dzsud
Távközlési szolgáltatóval nincs elsőkézből tapasztalatom, de pl. banki ügyintézőkkel határozottan működik a dolog. A jelenlétemben nem egyszer megtörtént a "nem érdekel az átfutási időtök, ez az embereim fizetése és vagy a pénzzel távozok innen vagy a számla zárásával", nyilván ordítozva, az egész fiók figyelmét magára irányítva, biztonsági őr készenlétben stb. A dolog természetesen soron kívül el lett intézve, mert sok, addig merevnek hitt szabály is tud azonnal menni a kukába szorult helyzetben, de nyilván a te álláspontodat is megértem. Egyébként az asztalborítás sem szigorúan értendő, bőven elég, ha nem ordítozva, de ahhoz kellő mértékben az agyadra menjen az ügyfél, hogy már te is inkább szabadulni próbálj tőle. Szomorú, de a pofátlan, követelőző, türelmetlen, agresszív hozzáállás gyakorlatilag bármely szolgáltatóval szemben látványosabb, és legfőképp az ügyfél számára kedvezőbb eredményt ér el, mint a türelmes ügyfél mentalitás, akiről viszont pontosan tudják, hogy még a szolgáltató hibáit is gond nélkül fogja tűrni, mindent lenyel, és jó eséllyel nem is vált. Tényleg szomorú, de ez van. A jó hír viszont, hogy a szolgáltató ezen tud dolgozni.
28406 levél
Válasz 20.05.07. 16:30 #152832
LordMatteo
Persze ha bemész és rájuk borítod az asztalt, az kicsit megsürgetheti a dolgot. >> ezt amúgy sosem értettem, én ettől még soha nem csináltam semmit gyorsabban, sem sürgősebben egy ügyfélnek sem. Inkább úgy mondom, főleg nem, mert aki már alapból leüvölti az arcomat (jó eséllyel úgy, hogy nem is tehetek a bajáról), azzal szemben feltételezem, hogy problémás ügyfél lesz, következésképp minden gondjáról-bajáról levelezést archiválok, magamat védendő. Persze, értem én, van csomó ügyfélszolgálatos meg egyéb ilyen frontline emberke, aki akadékoskodik stb, de a leüvöltés hogy segítene már bárkin is?
A kibaszás társas játék, sose feledd.
28406 levél
Válasz 20.05.07. 16:23 #152831
LordMatteo
írok privátban, ez nem ilyen egyszerű, de lehet orvosolni
A kibaszás társas játék, sose feledd.
992 levél
Válasz 20.05.07. 16:11 #152830
dzsud
Félek, hogy bármivel is próbálkoznál, 30 napon belül semmivel sem érnél el sikert. Persze ha bemész és rájuk borítod az asztalt, az kicsit megsürgetheti a dolgot.

Pár kérdés: amikor a cégkivonatot vitted, ők pedig arról átvezették a címet, azt a jelenlétedben csinálták? Megmutatták az rögzítést ott helyben? Alá kellett írnod? Mikor és hogy derült ki, hogy a házszám elírása a gond?
3052 levél
Válasz 20.05.07. 15:27 #152829
RAI*DEN
Hátha valaki tud segíteni, ezért leírom a problémámat. Szóval hazaköltöztem Pestről, elhelyezkedtem a családi vállalkozásban, emiatt a telefonszámomat szeretnénk elhozni a Telekomtól és átvinni a céges szolgáltatóhoz(Vodafone). Na ugye első lépésben a nevemről átírtuk a telefonszámot a cégre a Telekomnál, aki mint most kiderül, elkúrta az cég székhelyének a beírását és a számhordozás az ő hibájukból nem történt meg. Most kb 1 napja a vodás számot használom, de ugye ennek apropója, hogy senki nem ér el az ismerőseim közül (több mint 15 éve ezt a számot használom, konkrétan ez az első telefonszámom, amit anno még a Westeltől kaptam. Úristen, még leírni is retro, hogy Westel ). A lényeg, hogy tegnap beszéltünk valami telekomos ügyintézővel, hogy jelzi a számhordozással foglalkozó csoportnak, hogy javítaniuk kell a hibát, mert amíg a cég adatai nem egyezik a két szolgáltatónál, addig nem lehet a számot továbbhordozni. Ma újra felhívtuk őket, mert semmi válasz nem jött tőlük a tegnapi nap óta( kicsit türelmetlen vagyok az ügyben, mert baszki, nem fogom most mindenkinek elküldeni a számomat, másrészt ha fb-n meg is osztom és ha csak magamból indulok ki, simán elvész az info mindenki üzenőfalán a sok érdektelen baromság között, szal értelmetlennek találom...), és a mai napon az ügyintéző nagy kegyesen benyögte, hogy legfeljebb 30 nap alatt javítják a hibát. Na ez volt az a pont, ahol elszakadt a cérna bennem, mert ez úgy csapódik le nálam, hogy akár 30 napig senki sem fog elérni engem, de még a céges partnerek sem... Azért akárki akármit mondd ez kibaszott nagy suttyóság. Van bármi mód arra, hogy valahogy megsürgessem a folyamatot náluk, és feltudom hívni a figyelmüket, hogy rohadtul visszaélnek a keletkezett szituációval azáltal, hogy ők hibáztak az adatok rögzítésekor(a szám átírásakor konkrétan a cégkivonatot is vittük, hogy minden adat feketén-fehéren, hivatalosan ott legyen, és ehhez képest az utca neve még stimmelt, de 75-ből hogyan csinált 3-at, az kurva nagy rejtély számomra). Ilyenkor a Fogyasztóvédelem vagy bárki lehet rájuk fenyegető hatással, vagy ti mit javasoltok az ügy megoldásához?
32812 levél
Válasz 20.05.06. 22:13 #152828
szbszig
Ebben nagy igazság van. Én is főztem már néhányszor, mióta a kijárási korlátozások vannak, nem is akármilyen ételeket, olyat is, amiről nem is gondoltam volna előtte, hogy majd elsőre, egyedül meg fogom tudni csinálni. De aztán sokszor volt olyan is, hogy nem volt kedvem még az ennél jóval egyszerűbb ételnek sem nekiállni, hanem inkább leültem olvasni egy könyvet, és rendeltem kaját, vagy ettem hideget...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
20937 levél
Válasz 20.05.06. 21:36 #152827
Pyrogate
Nyilván. De nekem pl. az igényeim is teljesen mások, mint a feleségemnek.
Szenvedély nélkül a foci halott.
16924 levél
Válasz 20.05.06. 15:34 #152826
david139
Az én tapasztalatom az, hogy nagyon könnyű havonta 2x hatékonynak lenni (átlag férfi házimunka részesedés), kevésbé könnyű havonta 28x (nők).
You do the hokey pokey and you turn yourself around, and that’s what it’s all about.
20937 levél
Válasz 20.05.06. 13:31 #152825
Pyrogate
Tapasztalatból mondom, hogy a férfiak és nők mást értenek ezek alatt, hogy rend, tisztaság, étel stb
Szenvedély nélkül a foci halott.
23663 levél
Válasz 20.05.06. 11:19 #152824
Peace
Ez egyébként valami női betegség amúgy. Mármint a kifogás gyártás. Most már 3-4 kollégámtól is visszahallom, hogy ki van takarítva, el van mosogatva, van főtt kaja, mikor a gyerekekkel vannak otthon. Amikor meg az asszony, akkor úszik a ház és nincs semmi étel és mindig a "mégis mikor lett volna nekem erre időm???!!!!!!!"
1013 levél
Válasz 20.05.06. 11:08 #152823
Ricsi1976
Mi a kaja? És kitakarítottál, voltál boltba?
3718 levél
Válasz 20.05.06. 10:52 #152822
Raistlin666
Ha vicces kedvemben megyek haza mikor a párom a home officer (és még mielőtt elkezdem kibékíteni a feleket az egész napos együttlétük után) még rákérdezek hogy mi kaja és akkor lehet is menekülni...
52609 levél
Válasz 20.05.06. 10:52 #152821
Barthezz
Kollégákkal, főnökökkel beszélgetve rendszeresen hallom is a háttérben a gyerekeket. Mondjuk igen, nekem annyval könnyebb most, hogy nicns ez a nehezítő tényező legalább, akkor tényleg kikészülnék.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.