25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Megújul a M.A.G.U.S.



Írd ide hozzászólásod:

Sufa
Sufa [1491]
Hali!

A téma adott, kezdetnek beszúrnám ide a főbb újításokat tartalmazó FAQ-t a hivatalos oldalról, ami ITT érhető el!

Mi a véleményetek így elsőre?Nekem tetszik, főleg, hogy a hivatalos fórumon is írtak 1-2 jó dolgot már róla!Úgy tűnik, csúszni fog márc végére, de már kész van, és megy a nyomdába!

Nah, itt az írás!

Magus Alapkönyv Fejlesztés GYIK

Azt hallottam, hogy az új Magus D&D rendszerű lesz. Igaz, hogy egy D&D klónt csináltok?

Nem!
Bár tényleg az AD&D rendszeréből kiindulva hozták létre a d20 és OGL (Open Gaming Licence) rendszereket, azonban én inkább úgy fogalmaznék, hogy a DnD 3e is ezt a rendszert vette át, akárcsak a Star Wars és sok egyéb d20-as rendszer. Mi is ezt tesszük. A rendszer tehát nem fog jobban hasonlítani a D&D-re, mint bármely más d20-as kiadványra.

Az alapkönyvön kívül milyen kiegészítőket kell megvennem majd ahhoz, hogy játszhassak? Kalandmesterek Kézikönyvét, esetleg világleírásokat?

Az Alapkönyv, akárcsak az eredeti Magus esetében - önmaga teljes egészet alkot, és tökéletesen játszható mindenféle kiegészítő nélkül. Megtalálható benne a karakter-generálás, a szabályok, a világleírás, a Kalandmesterek könyve és egy kisebb Bestiárium is. Ennek ellenére az alapkönyv nem tartalmazza az elmúlt tíz évben a Magushoz megjelent összes szerepjátékos ínyencséget.

Mikor jelenik meg az Alapkönyv, milyen lesz kívül és belül, és mennyibe kerül majd?

Az alapkönyv várható megjelenését 2004. február végére tervezzük. A borítót megtalálod itt a honlapon a Galéria részben . Az alapkönyv terjedelme 400 oldal körül várható. A lapok fekete-fehérek lesznek, hangulati elemként azonban lesz egy harmadik szín (arany) is, amely majd jobban kiemeli a képeket és iniciálékat. Úgy éreztük, hogy egy D&D típusú színes kiadvány nem éreztetné jobban a Magus hangulatát, mint e háromszínű. A térképek természetesen színesek lesznek. Az alapkönyv ára (bár ezt nehéz így előre kikalkulálni) várhatóan 6000 forint körül fog mozogni.

Mely korok kerülnek kidolgozásra, és milyen kiadványok vannak tervbe véve?

Az alapkönyv teljes egészében a hetedkorra épül. A hivatalos indulás dátuma a korábbiakhoz képest kicsit eltolódott: P.sz. 3703 lesz. A későbbiekben először majd egy Toronnal foglalkozó kiegészítő jelenik meg (mely a felmérések szerint Krán után a második legnépszerűbb terület), utána pedig várhatóan egy, az alapkönyvbelinél részletesebb Bestiárium lát napvilágot. Ezután elképzelhető még egy szabálykönyv-kiegészítő, amelyben esetleg új képességek, fajok, kasztok és jelennek meg, valamint egy valamelyik déli nagyhatalmat - Pyarront vagy Shadont - tárgyaló könyv (Shadon valószínűbb).
A későbbiekre nézve tervbe van véve - a Star Wars univerzum éráihoz hasonlóan - más korok kidolgozása is, a közönség igényei szerint: például Nyolcadkor, Kyria, Fajháborúk kora.

Térjünk rá az alapkönyv fejezeteire.

Hány tulajdonság lesz?

Az OGL 6 tulajdonságra épít, s ettől mi sem óhajtottunk eltérni. Az Ügyesség + Gyorsaság, valamint az Egészség + Állóképesség összevonásra került. Nem lesz továbbá a régi Szépséggel megegyező tulajdonság, az Asztrál helyett pedig a már ismert Karizmát használjuk (amely bizonyos szinten több, bizonyos szinten kevesebb)
A tulajdonságok tehát: (Erő, Ügyesség, Állóképesség, Intelligencia, Akaraterő, Karizma)
[Erről bővebben a Fórumok / Magus Szerepjáték / Fejlesztés témakörben - daviator írásában olvashatsz (2003.12.04. 04:01)]

Milyen fajok várhatók?

Az alapkönyvben a fajok két csoportba lesznek sorolva. Lesznek a régi alapkönyvből ismert fajok, és lesznek egzotikus fajok, melyekről a KM döntheti el, hogy elérhetővé teszi-e őket a játékosok számára. A fajok: Ember, Elf, Félelf, Törpe, Ork (Udvari és Vad is), Gnóm, Goblin, Amund, Dzsenn, Khál, Kyr-vérű, és egy meglepetés faj [Kentaur nem lesz!]

Mit tudhatunk meg a kasztokról? Mely kasztok kapnak helyet az alapkönyvben?

A kasztok közül a régiek nagy része megmarad, és nem csak a régi alapkönyvből (tehát Bajvívó, Amazon és Barbár is lesz például), és lesznek új kasztok is. Vannak olyan kasztok, amelyek terjedelmi okok miatt kimaradnak (például a Sámán), és természetesen az alkasztoknak is csupán egy igen kis részére jut hely az alapkönyvben. A régi Harcosok-Barbárok kiegészítőből ismert harcos kasztok tehát épp úgy egy későbbi kiegészítő részét képezik majd, mint a Papok-Paplovagok összes kasztja. Természetesen - akárcsak a régi Magusban is - most is szemezgetünk ezekből.
Amiatt sem kell aggódni, hogy olyan kasztok jönnek ki később, amit a már meglévő karakterhez ideálisnak gondoltok, mivel a d20 moduláris kasztrendszere révén igen könnyű többkasztolni.
[És végül: Yneven pedig nincs Druida!]

Az egyes kasztoknak menyire van lehetőségük specializálódni?

A fejlődés az új rendszerben minden eddiginél szabadabb lesz. A képzések is több lépcsősek lesznek, s így biztosítva lesz, hogy például az átlagos fejvadász is - ha eléri a kellő tapasztalatot - specializálódhasson: mondjuk Gorviki Vértestvérré. Így elérhető lesz, hogy az azonos kasztok különböző képviselői a rendszer szintjén is eltérőek legyenek.

Lesz-e maximális szint, ahogyan a D&D-ben vagy bármeddig lehet fejlődni, akárcsak régen?

Az alapkönyvben a szabályok úgy lettek belőve, hogy 20. szintig biztosítsák a kiegyensúlyozott játékot, így az általunk ajánlott játéktér az 1-20. szint lesz. Tervezünk természetesen olyan kiadványt, melyben a magasabb szintű karakterekre vonatkozó szabályok lesznek kitárgyalva.

Mi lesz a képzettség rendszerrel, megmarad az Af-Mf, vagy ötfokozatú lesz, esetleg másképp oldjátok meg?

A képzettségrendszert formailag teljes egészében az OGL rendszerére alapozzuk.(Skill + Feat).
Lesznek egyfelől Képzettségek(Skill), melyek értéke pontokban mérhető, és 0-tól a végtelenségig lehet növelni őket. Itt egy 10-es érték már jónak számít.
Lesznek továbbá a Képességek(Feat), melyek a régi Af-Mf hagyományát követik, és a karakter különlegesebb, egyedibb képességeit jelzik (akárcsak a régiben a képzettségekre, ezekre közvetlenül nem kell dobni)

Mi értelme annak, hogy kétfelé bontottátok a képzettségeket? Nem lett volna egyszerűbb és jobb egyféleképpen?

A képzettségek olyan jártasságok, amelyek több szinten is elsajátíthatóak, ezért érdemes kozzájuk értéket rendelni.
A képességek azonban vagy a képzettségeken belüli, vagy a harccal kapcsolatos specializációk. Ezek a képzettség értékét vagy a harcértékeket módosítják, esetleg olyan dolgokra teszik képessé a karaktert, amit amúgy nem tudna. A képességenek ezért nincs értékük per se.

Mennyiben változik a harcrendszer és az életerő? Megmarad-e az Ép / Fp, az SFÉ / MGT, a Ké / Té / Vé / Cé, a Túlütés? Vagy esetleg más lesz helyettük? Lesznek e kritikus táblázatok?

Az Ép, Fp, Túlütés, SFÉ, MGT, Ké / Té / Vé megmarad, a Cé azonban máshogy lesz megoldva. A Té-hez lesz köze, és képességek módosítják, de ez nem fogja azt jelenteni, hogy aki jól harcol, az jól is lő, és viszont. A harcrendszert befolyásoló tényezők főleg képességekkel lesznek megoldva.
Kritikus táblázatok nem lesznek.

Sikerült-e értelmesen definiálni a Belső Idő és Chi-harc féle diszciplínákat, valamint lesz e önálló, használható Pszi hatalom Yneven?

Igen! A diszciplínákat meghagytuk, és a kritikusabbakat megpróbáltuk egyértelműen definiálni. Továbbá kidolgoztuk egy önálló, és játszható, pusztán a Pszi hatalmára alapuló kasztot (Pszi mester), a hozzá tartozó diszciplínákkal egyetemben.

Milyen lesz a mágia? Memorizálni kell, vagy a régi manapontos rendszer marad? Hogy nyerik vissza a manát az egyes kasztok képviselői?[b]

Természetesen megmaradnak a manapontok, és a mana visszaszerzése hasonlóan történik majd, mint eddig. A boszorkánynál és a boszorkánymesternél megpróbáltuk kicsit csökkenteni a korlátozásokat, a játszhatóság növelésének érdekében, alapvetően azonban minden hasonlítani fog a régihez.

[b]Mi a helyzet a mozaik-mágiával? Még mindig az marad a leghatékonyabb megoldás, ha a varázsló csinál egy tűznyilat vagy kitörést, vagy sikerült megoldani ezt a kérdést? Továbbá megmaradnak-e a sebzésben tapasztalt eddigi eltérések a varázsló és harcos között?


A sebzéseket megpróbáltuk egységes skálára hozni, hogy azonos szinten ne legyen nagy eltérés az egyes kasztok között. A varázsló rá lesz kényszerítve a specializálódásra, s nem lesz azonosan erős minden mágiában. Továbbá nem tudja majd minden manáját beleölni egy hatalmas, pusztító tűzkitörésbe - ennek ellenére a saját területén elég hatékonyan fog tudni majd ténykedni. A varázslatok nagy része megmarad (hisz ez az egyik alapköve a világhűségnek) azonban történtek finomítások: például a papoknál is (egy Antoh pap pédául ne "Szent Tüzet" csináljon!).

SAS

Vissza