25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Rome Total War



Írd ide hozzászólásod:

Paladin73
Paladin73 [387]
Adós vagyok a tegnapi cikk végével.

"Konklúzió

A formációk továbbra is jelen vannak, és sok egységnek van speciális formációja. Például, a légiósok testudó, vagyis teknősbéka alakzatot vehetnek fel. Pajzsaikat maguk elé, fölé és alá (?) teszik a lövedékek elleni védelmül. A lovasság természetesen ék alakot formálhat, hogy könnyebben vághasson át az ellenséges alakzatokon. A hopliták leereszthetik félelmetes lándzsáikat, és a földel tehetnek egyenlővé mindent, ami az útjukba kerül.
Ahogy sejthető volt, az egységek annyira történelemhűek, amennyire csak lehetséges. Bár kérdéses, hogy milyen egységeket várhatunk az olyan kevésbé ismert civilizációktól, mint a párthusok, vagy barbárok, de jól meg lehet tippelni milyenek voltak, és mennyire hatékonyak – és azt, hogy végül hogyan győzte le őket Róma.
Végezetül van igazi ostrom-felszerelés, és már nem lesz helyhez kötve, mint a Medieval-ban. Még a félelmetes katapultok is manőverezhetőek lesznek, bár nagyon lassan – és bizony igen hatékonyak az összezsúfolt, alacsony morálú ellenséges egységekkel szemben. Egyéb ostromgépek is rendelkezésünkre állnak a nagyon dinamikus város ostromokhoz; több civilizáció tud katapultokat építeni a falak lerombolásához (vagy hogy elpusztítson valamilyen építményt a városban), valamint ostromtornyokat és természetesen létrákat. Ha sikerült rést ütni, a cél lerohanni a várost, és elfoglalni a központi plazat, így a város elfoglaltnak minősül.

A hódítás, természetesen nem minden. A tartományoknak saját kultúrájuk és populációjuk van. Hogy római egységeket építhessünk idegen tartományokban, a provinciát romanizálni kell. Ebbe beletartozik a népesség újratelepítése (kolonizálás), és római építmények építése a fővárosban. A saját egységeiken kívül, a rómaiak külföldi egységeket is alkalmazni tudnak majd zsoldosként.

Felesleges mondani, úgy néz ki, a Rome: Total War az év legjobban várt stratégiai játéka. A körökre osztott részét világszínvonalra hozták fel, hasonlóra a Civilization-höz, és a real-time része izgalmasabb és dinamikusabb lesz. Végül, a végjáték nem lesz unalmas, fárasztó pepecselés, amikor a játékos több időt tölt az üzenetablakok bezárásával, mint magával a játékkal. Bár rossz ötlet előre inni a medve bőrére, tényleg úgy tűnik, hogy a Creative Assembly jó munkát végzett ezzel a Total War játékkal. Meglátjuk 2004 őszén."

Vissza