25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

gamescom 2013

gamescom 2013: Electronic Arts sajtótájékoztató

The Sims 4 bemutatással és Command & Conquer demóval kezdődött az idei prezentáció.

Írta: Zoo_Lee

Az Electronic Arts a korábbi évekhez hasonlóan idén is a tőle elvárt színvonalon nyitotta meg a gamescomos prezentációk sorát. Peter Moore könnyed, poénkodó kezdése után rögtön bemutatták a sokak által már régóta várt The Sims negyedik részét, és bemutatták a vadiúj SmartSim rendszert is, a legfőbb újítást a korábbi epizódokhoz képest. Ennek lényege, hogy simjeink életét jelentősen meg fogják határozni az érzelmek: a környezetükkel, a nekik kiosztott tevékenységekkel folyamatosan változtathatjuk hangulatukat, kedvüket, ami kihatással van minden tevékenységükre, a játékban pedig hosszú távú következményei is lehetnek. Egy dühös sim például automatikusan felsül flörtölési kísérleteivel, szíve választottja pedig a későbbi találkozások során is emlékszik a viselkedésére. A játékélmény így szinte teljesen dinamikussá válik, amihez hozzáadnak az új, még könnyebb és egyszerűbb házépítési, karaktermodellezési lehetőségek is.

gamescom 2013: Electronic Arts sajtótájékoztató

A könnyed, zöldes hatást követte a Command & Conquer csatazaja, a fejlesztők ugyanis a két előre kiválasztott játékos között lejátszott King of Köln meccs keretében végre egy hosszabb játékmenetet mutattak be a készülődő free-to-play folytatásból. A látottak igen meggyőzőek voltak, a fejlesztők ráadásul bejelentették, hogy a jelenleg alfa tesztfázisban tengődő játék a megjelenést követően is folyamatos bővítéseket fog kapni: új pályákat, parancsnokokat, egységeket, sőt, a játékosok követeléseinek engedve sztori mód is kerülni fog a programba, a történet epizodikus formában fog előrehaladni, 2014-től megjelenő kiegészítésekkel.

Feltűnt a Dragon Age: Inquisition is, játékmenetet viszont továbbra sem láthattunk belőle, csak egy új, hosszabb fejlesztői naplót, amely a játék alapjait tárgyalta. Röviden és tömören: a démonok elszabadulnak, az ellenük vívott harc érdekében pedig létrejön az inkvizíció, amelynek rettenthetetlen vezérét mi magunk fogjuk alakítani. Ez eddig sosem látott hatalmat jelent majd a sötét fantasy világban: küldetések manuális megoldása helyett ügynököket küldhetünk, hogy végezzék el helyettünk a piszkos munkát, döntéseinkkel akár egész települések sorsáról dönthetünk (határozhatunk akár úgy is, hogy porig égjenek). Kár, hogy mindezt csak a fejlesztők szájából, néhány koncepciós rajz és videó kíséretében láthattuk. Megjelenés jövő ősszel.

gamescom 2013: Electronic Arts sajtótájékoztató

A Plants vs. Zombies széria sem maradhatott el a kiállításról, főleg az után, hogy a jelenlegi eredmények szerint a nemrég elrajtolt Plants vs. Zombies 2: It's About Time minden idők egyik legsikeresebb mobilos játéka lett, amivel már játékosok milliói játszanak. Részben emiatt bukkant fel a nagygépekre készülő Garden Warfare is néhány új információval: a multis TPS-ben különböző elborult zombikat is irányíthatunk majd, valamint bemutatták a Kinect és Xbox Glass exkluzív Boss módot, amelyben egy játékos a Kinect vagy a Glass segítségével egy főellenfél bőrébe bújva (a zombik oldalán Dr. Zomboss, az őrült tudós) tarthatja ostrom alatt az ellenséges csapatot különböző taktikai lehetőségek, illetve csapdák segítségével.

Miután egy röpke előzetesben bemutatkozott az Xbox One-ra készülő, ám az első részhez képest nem sok újdonságot felmutató Peggle 2, következett a UFC új részének bemutatkozása. Az EA Ignite motorja az itt bemutatott rövid játékmenetben is igen látványosan tette a dolgát: a karakterek elképesztően részletesek, a csata során pedig szinte tökéletes realizmussal viselkednek: az erek és izmok kiduzzadnak, erőlködés hatására a harcosok kivörösödnek.

gamescom 2013: Electronic Arts sajtótájékoztató

A Need for Speed Rivals is felbukkant, szintén játékmenettel, és egy-két új játékelemmel. Láthattuk végre a garázsként szolgáló rejtekhelyünket, ahol a legapróbb részletekig testre szabhatjuk járműveinket, mielőtt kilépnénk az egyjátékos, kooperatív és multis kompetitív üzemmódokat keverő nagyvilágba. A rendőrök oldalán a bemutatót záró előzetesben megjelent egy új karakter is: a beépített rendőr, aki látszólag egyszerű versenyző, a verseny során azonban speciális szabályokat és feladatokat kap annak érdekében, hogy riválisait a rend erőinek kezére játszhassa.

A Titanfall is ismét megjelent, egy új pályával, amely a hét során kipróbálható lesz az EA standjánál, és igen részletesen bemutatta, hogy is értették a készítők az egyjátékos módra jellemző epikus momentumok és a multi keveredését. A feladat egy veterán pilóta kimentése volt, a rövid bevezető animációt követően ellenséges játékosok vették támadás alá a mentőcsapatot, a játék pedig ettől kezdve a Call of Duty és a Hawken keverékeként írható le a legkönnyebben: jetpackünkkel manőverezve tetőről tetőre folytattuk a harcot, egy idő után megjelentek az ellenséges titánok, akik elől sűrű fedezékváltással és intenzív rakétazáporral küzdhettünk hatékonyan. A számlálónk lejárta után megérkezett a saját hatalmas titánunk is, akit nem csak manuálisan irányíthattunk, hanem kiszállhatunk belőle, és megadhattuk neki, hogy kövessen és védjen minket. A hangulat eszméletlenül intenzív és pörgős volt, a látottak alapján továbbra is kíváncsian várjuk a megjelenést.

gamescom 2013: Electronic Arts sajtótájékoztató

A FIFA sorozattal kapcsolatban két fontos bejelentés érkezett a készülődő 2014-es rész bemutatója előtt: mobil eszközökre ingyenes FIFA játék fog érkezni, az Ázsiában népszerű FIFA Online sikerein felbuzdulva pedig hamarosan érkezik a free-to-play FIFAWorld, elsőként brazil és orosz nyelvterületekre. Magából a FIFA 2014-ből is láthattunk játékmenetet, megtudhattuk, hogy átmenthetjük állásunkat két konzolgeneráció között (Xbox 360-ét Xbox One-ra, PlayStation 3-ét PS4-re). Majd színpadra lépett Lotthar Matthäus, hogy beszéljen az Xbox-exkluzív Legends módról, melynek lényege, hogy Matthäussal együtt közel negyven futballegendát is felvehetünk majd csapatunkba. Szeptember elején, pár héttel a megjelenés előtt még demo is érkezik belőle.

A prezentációt végül a Battlefield 4 zárta, különös hangsúllyal a Levolution névre keresztelt játékelemre. Ebből a többség eddig csak az E3-as demó epikus ledőlő épületét, és elfoglalás helyett megsemmisült zászlaját láthatta, most viszont konkrét részleteket is megtudhattunk róla. Lényegében a sorozatban eddig sosem tapasztalt módon léphetünk interakcióba a pályelemekkel: a nagyobb épületek összeomlanak, az ellőtt elektromos vezeték hatására az épület sötétségbe borul és éjjellátókra kell váltani, a tengerparti ütközetet felkorbácsolhatja egy váratlan vihar (akár egy nagy hajót is a partra vetve), ha pedig egy ellenfél egy ismerős vonatvagont választ fedezékül, végre semmi sem akadályoz meg minket abban, hogy rázárjuk az ajtókat – szigorúan egy gránát beküldését követően. Egy előzetesben megszemlélhettük az új, Obliteration játékmódot, amely a gamescom során kipróbálható is lesz: időről időre a térkép egy véletlen pontján megjelenik egy bomba, amellyel minden csapat képes elpusztítani az ellenfél egyik célpontját, feltéve, ha megszerzi és rendeltetésszerűen használja. Végül szó esett a Premium változatról is, amely az öt várható kiegészítő korai hozzáférése mellett exkluzív tartalmakhoz és heti frissítésekhez is hozzáférést biztosít. A béta október elején kezdődik.

gamescom 2013: Electronic Arts sajtótájékoztató

Ennyi lett volna idén az Electronic Arts gamescomos sajtótájékoztatója. A látottakkal teljesen elégedettek voltunk, mind a Battlefield 4, mind a Titanfall, mind a The Sims 4 igen ígéretesen fest, és reméljük, hogy a hét folyamán ki is próbálhatjuk majd a röviden bemutatott játékmeneteket.

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!