25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Játékhírek

JátszóDome: Shadow Tactics - Blades of the Shogun #21

Lassan, de biztosan araszolunk előre a kastély körüli udvaron, de Noboru még piszok messze...

Írta: GeryG 5 hozzászólás

Fura, hogy egy játék összesen tizenhárom pályából áll és mégis a 21. videó készül el róla. Pedig ez a helyzet a Shadow Tactics - Blades of the Shogun esetében, amelynek utolsó küldetése valóban sokkal hosszabb bármely másiknál. De sok újrapróbálkozás és morgolódós visszatöltögetés árán, csak haladunk előre Noboru felé...

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Lassan 15 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Barthezz
Barthezz [54014]
Kb. 15 perc híján végignéztem a videot. Az tűnt fel, hogy a térképen a vízbe dobott civilek helyén mégiscsak ott a piros pötty, így lehet nem fogja civil megölésének számítani a program. Viszont véleményem szerint ez teljesen mindegy, nyilván a statisztika makulátlan marad, de ettől még az a két civil vízbe fulladt általad. A video közepén mondod is, hogy nem öltél civilt és ezután sem fogsz, szóval ezzel sajnos nem tudok azonosulni, azzal a két civillel könyörtelenül végeztél.

A Desperadosban ez jól volt megoldva, ott civil halála esetén automatikusan mission failed lett, igaz, ott volt kötözési lehetőség is.

Egyébként célszerű lett volna előbb a kulcsot és vele együtt a ruhát megszerezned, hiszen a kútig való terület kitakarításával nem jutottál előrébb a kulcshoz, de minél előbb megvan Aiko álcája, annál könnyebb lett volna a többi rész a játékban. Én egyébként pont az ellenkező kúthoz mentem, a videot megnézve az általad választott volt kút a könnyebb, a fenti részen kétszer annyi őr nyüzsög egy jóval nagyobb területen.
szbszig
szbszig [33606]
Tényleg annyira adja magát pedig a hármas likvidálás ebben az esetben, amikor ott van három karaktered is, akiket egyszerre használhatsz... A hármas őrjáratok akkor jelentenek igazán nagy kihívást, ha: 1. csak két karaktert használhatsz; 2. más őrök folyamatosan látják őket, nincs olyan pont, ahol kikerülnének a többiek látómezejéből. Itt viszont egyik probléma sem merül fel igazán. Az 1-esre egyébként valóban az, vagy valami hasonló a megoldás, amivel GeryG kísérletezett, szóval Yuki csapdáját lehet megpróbálni használni "harmadik karakter" gyanánt. A 2-es helyzettel én az utolsó előtti pályán találkoztam többször, ahol ugye nem a lopakodós módszert választottam, így viszont el kellett takarítanom háromfős osztagokat is. Ehhez Yuki sípjával elcsaltam őket, és ott letámadtam egyszerre mindhármat. Egy esetben kombinálnom is kellett a kettőt, mert csak picit tudtam arrébb csalni őket a többiektől, és olyan helyre, ahol nem volt megfelelő fedezék ahhoz, hogy Yuki és Hayato elrejtőzzön a lesből támadáshoz. Ott végül úgy oldottam meg, hogy letettem a csapdát is; odaállítottam mellé Aikót álcában, ő a második őrt szúrta le, amikor az első belelépett a csapdába; a harmadikat pedig mindeközben Hayato intézte el egy dobócsillaggal biztonságos távolságból. Na, ezt viszont tényleg sokszor kellett újratöltenem, mire sikerült hibátlanul kivitelezni. Utána azért persze büszke voltam rá eléggé. :-)
Barthezz
Barthezz [54014]
+1

Azt a 3-as őrjáratot én a tetőről leugorva, utánuk futva likvidáltam Aikoval, Yukival és Hayatoval, közvetlen azután, mikor megfordultak. Nem volt nehéz kivitelezni. Egyedül a gyorsaság volt nehéz, hogy még a rájuk látó őr látómezején kívül tegyem meg.

10 percet tudtam eddig megnézni a videoból, aztán bealudtam tegnap este, de nagyon csalódtam az újabb civil megölése miatt. :-( Hiába mondod, hogy a vízbe dobva nem számít megölésnek, attól még nagyon is az, ráadásul elég kegyetlen is, hogy magatehetetlenül teszed velük. A játék egyébként beszámolja őket a civil áldozatok közé, ez elég egyértelmű szvsz. A térképen is láthatod, hogy eltűnik a piros pont, míg házba rejtve ott marad. Nem értem, ha eddig 12 pályán keresztül követted azt az elvet, hogy nem ölsz civilt, most miért változtattál ezen a legvégén. Tényleg macerás dolog életben hagyni őket, mert nincs semmilyen ház, ahova be lehetne dobni, de ez is a nehézségét adja ennek a pályának. Ahogy írtam, nekem is extrán megnehezítette a dolgomat az elinduláskor, de tartottam magamat az elvhez és leütöttem inkább 5-ször egymás után, megosztva a figyelmemet.

Szóval most ez sajnos nekem sem tetszett, egy ilyen játékban a civil megölése picit olyan, mintha cheat-elnél. :-(
szbszig
szbszig [33606]
Bocs, itt még nincs Aikónak álcája, elfelejtettem. Szóval a leszólítás kiesik, de még így is nyilván könnyebb lenne egy hármas likvidálást végrehajtani, ha odavinnéd a többiekhez, és őt is beállítanád shadow mode-ba, aztán mondjuk hátulról lerohanni és letámadni az őrjáratot, amikor elfordulnak tőled. ;-)
szbszig
szbszig [33606]
Csak az első negyedórát néztem egyelőre, de amilyen ötletes voltál az első videóban, ez itt most legalább annyi bénázással indul szerintem. És nem értem továbbra sem, Aikót miért nem viszed oda a többiekhez. Már az első videó után is írtam, és te magad is említed egy ponton, hogy talán ezt kéne, aztán mégsem. Pedig a hármas őrjáratok legegyszerűbb eltüntetési módja, ha Aikóval leszólítod őket, aztán ő leszúrja szemből a vezetőt, a másik kettő meg hátulról a másik két őrt. Amivel próbálkoztál sokáig: a csapda kihelyezése, plusz ráugrani szimultán a másik két őrre, elvileg szintén kivitelezhető lett volna, de sokkal több macera, igen nehéz pontosan időzíteni.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (5 db)