2010-2011-ben indult világhódító útjára a Wargaming tankos MMO-ja, a World of Tanks. Az évek során folyamatosan érkeztek hozzá a frissítések, fejlesztések – jelenleg a 0.9.21-es verziónál tart a játék –, a kiadó azonban mostanra úgy érezte, eljött az idő egy nagyobb, minden eddiginél alaposabb tatarozásra is. A megújulással pedig jövő márciusban megjelenik a World of Tanks 1.0, amely már egy teljesen új grafikai motorra épül.

A játék eddig az ausztrál BigWorld engine-jét használta, amelyet direkt MMO játékokhoz fejlesztettek ki (és amelynek fejlesztőjét a Wargaming pár évvel ezelőtt fel is vásárolta). Ezt most egy vadonatúj motor, a Core fogja felváltani, amely az ún. fizikai alapú renderelési megoldás (physically based rendering) segítségével ad majd minden eddiginél látványosabb képminőséget. És hogy pontosabban mit is jelent a grafikai megújulás? Lássuk tételesen!
- Fejlett megvilágítási rendszer – globális megvilágítási technológia kerül a játékba, pontosan szimulálva, ahogy a különböző felületek máshogy verik vissza a fényeket.
- Felújított terepek – realisztikus textúrák, sérülések és nedvesség effekt.
- Reszponzív víz – teljesen új rendszer a víz rendereléséhez, víz alatti effektekkel és a habzó tengervíz látványos megjelenítésével.
- Változatos növényzet – a járművek és a növények közti interakció effektjeivel.
- Fotorealisztikus ég, mozgó felhőkkel.
- Továbbfejlesztett dinamikus árnyékok (Adaptive Shadow Map technológia).
- Rombolható objektumok a Havok technológiájával.
- Új és továbbfejlesztett utófeldolgozási effektek (bloom, felhők közül kiszűrődő fénysugarak, kromatikus aberráció).
A fejlesztők mindent megtesznek annak érdekében, hogy a játék stabil framerate-et hozzon, még régebbi PC-k esetében is. Különböző megoldásokkal igyekeztek például a memóriahasználatot jelentősen csökkenteni.
Az új verzióban legalább 25 pálya lesz, amelyeket nagyfelbontásúra újjáalkottak a Core engine-nel, áttervezve minden egyes elemet. Realisztikusabb megvilágítás, dinamikusabb és aktívabb csatatér – többek közt ezt ígérik a Wargaming munkatársai ezzel kapcsolatosan.
Zene terén minden térképhez tartozik majd egy saját fő dallam, amely dinamikusan változik majd az aktuális történésekhez igazodva, attól függően, hogy csapatunkkal épp mi történik a csatatéren. A Wargaming különböző országok zeneszerzőivel dolgozott együtt, akik saját vidékük zenei örökségét is beleépítették a zenékbe.

És hogy már most látni lehessen, mit várhatunk az új engine-től, World of Tanks enCore 2018 néven egy korai demót tettek elérhetővé a fejlesztők, amelyben egy csata visszajátszását nézhetjük meg, egyben számítógépünk képességeit is tesztelve.