25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Játékhírek

Így újul meg a World of Tanks 1.0-ban a grafikai engine

Hamarosan érkezik az új, Core engine-re épülő PC-s verzió.

Írta: Dino

Decemberben jelentette be a Wargaming, hogy idén márciusban jelentősen megújul a World of Tanks PC-s verziója, és megérkezik az 1.0-s verzió. A legfontosabb újítás az engine teljes lecserélése lesz: itt debütál az elmúlt négy év során fejlesztett Core grafikai motor, amelyben fizikai alapú renderelési megoldást alkalmaztak a minél látványosabb megjelenítéshez. Lássuk, milyen újdonságokat hoz ez az engine!

World of Tanks 1.0 Core engine
Összehasonlítás az eddigi és a Core engine-ről, ultra beállításon - kattints, és nagyban is összevetheted a két verziót!

Több mint 25 pályát újítanak fel teljesen, HD-s minőségűre, minden egyes elemét átalakítva, még realisztikusabb textúrákkal, és a terep sérülései és a nedves részek is jobban fognak kinézni. A globális megvilágítási technológiával pontosan szimulálják, ahogy a különböző felületek máshogy verik vissza a fényeket. Változatosabbá válik a növényzet is, és a járművek és a növények közti interakció effektje is változik. Újraírták a víz rendereléséhez használt modult is, így az eddiginél látványosabb és részletgazdagabb, reszponzív vizet kapunk, víz alatti effektekkel, habokkal. Az alábbi képen látható, milyen háromszögekből áll össze a víz felülete, és hogyan alakulnak ki belőlük a hullámok.

Így újul meg a World of Tanks 1.0-ban a grafikai engine

Itt pedig már a ténylegesen megjelenített víz tekinthető meg:

Így újul meg a World of Tanks 1.0-ban a grafikai engine

A Havok fizikai engine-t használták fel a rombolható objektumok megvalósításához. Fotorealisztikus eget kapunk, mozgó felhőkkel, továbbfejlesztették a dinamikus árnyékokat is (Adaptive Shadow Map technológiát alkalmazva), és megújulnak az utófeldolgozási effektek is, mint például a bloom, a felhők közül kiszűrődő fénysugarak vagy a kromatikus aberráció. A bokeh effekt pedig így néz ki a játékban:

Így újul meg a World of Tanks 1.0-ban a grafikai engine

A hírbe ágyazott két, középen megosztott képre kattintva összehasonlíthatod, hogyan változik meg az engine ultra beállításoknál, illetve hogy mekkora lesz a különbség a minimális és az ultra grafikai beállítások között. (A kattintás után megnyíló oldalon a középső sávot megfogva húzhatod jobbra-balra az elválasztóvonalat.) Pár további összehasonlító képet pedig korábbi hírünkben nézhetsz meg.

World of Tanks 1.0 Core engine
Core engine minimum és ultra beállításokon - kattints, és nagyban is összevetheted a két verziót!

Aki pedig kíváncsi, hogyan fog muzsikálni a gépén az új engine, a wotencore.net oldalról letöltheti az enCore névre keresztelt demót, amelyben egy párperces betekintést kapunk, egyben le is tesztelhetjük a különböző grafikai beállításokat.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Dino

Dino
Kb. 8 évesen ismerkedett meg egy ZX81-gyel, amit egy C64 követett. 1993-tól a Commodore Világnál és utódlapjainál, valamint a ZED-nél dolgozott, majd 1998-ban barátaival megalapította a PC Dome-ot. A többi már történelem...

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!