Az Electronic Arts az elmúlt évek hagyományainak megfelelően az idén se képviselte magát közvetlenül az ECTS-en, helyette inkább meghívta az újságírókat új főhadiszállására. Az épület igen modern, csupaüveg falakkal, mellette pedig egy kis tó hattyúkkal, ráadásul este még lézerfényeket is bekapcsoltak, amitől aztán igencsak jól nézett ki az egész. A látogatók szórakoztatásáról több DJ gondoskodott, folyamatosan nyomatva a zenét, persze jó hangosan, hogy beszélgetni csak kiabálva lehessen.
Az előcsarnokban PC-ken és konzolokon mutatták be a játékújdonságokat, mégpedig az alábiakat:
Igazi újdonságként szerepelt a Theme Park Inc., mely első ránézésre és a hallottak alapján sokkal inkább a menedzseri feladatokra helyezi a hangsúlyt. Feladatunk az, hogy a park irányításával minél hamarabb 51%-os tulajdonrészt szerezzünk, és így indulhassunk a cégvezetői posztért. Alapjaiban a bemutatott verzió nem sokban különbözött a korábbi játéktól, ugyanúgy építhettünk benne mindenfélét, és ki is próbálhattuk az egyes játékokat.
A The Sims kiegészítése, a Livin Large is bemutatásra került, ez már hamarosan a boltok polcain is megjelenik, és a korábban beígért újításokat tartalmazza.
Az Alice-ból csak egy Making of video volt látható, mivel a Lewis Carrol regényét feldolgozó játék még elég korai fázisban van. A játékot úgy kommentálták, hogy benne Alice elég rossz hangulatban van, egy késsel a kezében...
Az EA Sports folytatja megszokott sorozatait. Az F1 2000 után jön az F1 Championship 2000 (először Playstation 2-re), és jön a FIFA 2001, az NBA Live 2001, az NHL 2001 és a többi sportprogram. A FIFA-nál megszokhattuk, hogy a főcímzenét mindig valami híres együttes/énekes szolgáltatja, ezúttal Mobyra esett a készítők választása, aki egy exkluzív számot készít a játékhoz.
A Fox Interactive két PC-s játékkal képviseltette magát: az egyik a No One Lives Forever, amely egy 60-as évekbeli kémtörténetre épül FPS akció stílusban. A másik az Aikens Artifact, korábbi nevén Sanity, egy külső nézetes akció-kalandjáték, melyben nagy szerepet kapnak főhősünk ún. pszionikus képességei, amik tulajdonképpen valamiféle varázslásra teszik őt képessé. E két játék közös tulajdonsága a bennük használt LithTech engine.
Nagy érdeklődés vette körül a Red Alert sorozat második részét, amelyben a szovjet hadsereg támadásait kell visszavernünk az amerikai kontinensen, illetve sikerre vinni ugyanezeket a hadműveleteket a másik oldalon. A játék grafikája még tovább fejlődött az előző C&C óta, illetve rengeteg új egységgel és épülettel találkozhatunk mindkét oldalon. A játékmenet lényege nem sokat változott, továbbra is nyersanyagok kitermelésével kell megteremteni az anyagiakat a bázisunk felépitéséhez, majd pedig a támadó hadsereg felállitásához. A jobb oldali menüsorban külön csoportok lettek létrehozva az épületekhez, a támadó és védekező harci eszközökhöz, illetve a katonákhoz - ezek közt kis fülek segitségével váltogathatunk. Egy másik újítás, hogy a terület radarképnek helyén egyes köztes feladatok elérésekor rövid animációkat láthatunk. A helyszínek kimondottan változatosra sikerültek, továbbá egyes pályákon civil épületekkel jócskán telezsúfolt területeken kell ügyködnünk. A látottak alapján nyugodtan mondhatjuk, hogy a C&C sorozat töretlen sikere ezzel a résszel még tovább fog fokozódni.
Az est fénypontja kétség kívül Peter Molyneux, a Lionhead alapítójának bemutatója volt. Már csak pár hónap van a Black and White megjelenéséig, így egy, a készhez elég közeli verziót lehetett látni. A grafika lenyűgöző volt, a készítők tényleg odafigyeltek minden apró részletre. A játékot magát talán a Populoushoz lehetne hasonlítani, de ahhoz képest már igen sok újítás van benne. Istenként kell népünket vezetni, segítve őket, vagy megnehezítve feladatukat. A mintegy negyven különböző varázslat közül a pajzsot és a tűzlabdát mutatta be Peter. Az előbbi a kijelölt terület fölé szép színes búrát rak, melyben embereink energiája megnő, míg az utóbbi igen sokrétűen használható: felgyújthatjuk vele az erdőt, a házakat, de akár el is hajíthatjuk azt ellenségünk felé. Népünk irányítása mellett saját állatokat is nevelhetünk. Ezek embereinkhez képest igen nagyméretű lények, és ha megfelelően irányítjuk őket (pórázon vezetve), segítségünkre lehetnek. Multiplayer módban ráadásul mások lényei ellen harcolhatunk velük, vagy akár össze is barátkoztathatjuk őket. Nevelésünk pedig sokat számít, mert fejlődésük során ennek megfelelően alakul viselkedésük, immár teljesen maguktól. Érdekesség még, hogy táncolni is meg tudnak tanulni, ha MP3-at vagy zene CD-t hallgatunk, annak ritmusának megfelelően fog ugrálni. A játék kezelése is igen egyszerűnek lett kitalálva, nincs semmilyen ikon a képernyőn, egyetlen kéz ikonnal végezhetünk el mindent, a varázslatokat például megfelelő jelek rajzolásával hívhatjuk elő. A világ folyamatosan alakul ténykedésünk során. Ha jók vagyunk népünkhöz, akkor előbb-utóbb nyulak ugrándoznak a réteken, galambok röpködnek tornyunk körül, népünk pedig vidám lesz. Ellenkező esetben viszont teljesen a másik irányba változik a grafika és a zene is, az előbbi inkább a pokolhoz hasonlatos lesz.