Eléggé nehezemre esett nem látni az iróniát abban, hogy bár az E3 idén elmaradt, a megszokott bemutatók és online közvetítések közül pont az évek során konzisztensen gyenge PC Gaming Show volt az, amit szinte minimális módosításokkal és megkötésekkel megtartottak idén is (természetesen minden interjúalany és műsorvezető otthonról jelentkezett be). A PGS egy indokolatlanul elnyújtott két órás kínszenvedésként élt emlékeimben, amelyet jellemzően csak két-három érdekesebb bejelentés miatt érte meg nézni, az utóbbi egy-két év során pedig már ignoráltam is, és csak később futottam át az összesítéseket.
Idén azonban ez gyökeresen másképp alakult. Talán ehhez hozzájárult az is, hogy a többi show hiányában sokkal több bejelentés sűrősödött a PC Gamer magazin által szervezett online eseménybe, sőt tartom azt is, hogy az előre felvett, online jellegből kivétel nélkül profitáltak a kiadók (ez még megérdemel majd néhány alaposabb kivesézést, de személy szerint nekem nem hiányoztak sem a fél órás–órás csúszások, sem a bakik, sem az indokolatlan sztárvendégek, a kínos feszengések vagy táncos bemutatók a színpadon). A szervezők nem kevesebb, mint 40-50 bejelentést és legalább 10 interjút ígértek, amelyeket heteken keresztül gyűjtöttek – az eredmény pedig egy hihetetlenül ütős két óra volt, amelynek bár nem minden eleme volt új bejelentés, közel sem éreztem azt, hogy unatkoztam volna ez alatt az idő alatt. [31:33-nál kezdődik a show az alábbi videóban.]
A Totally Game nevű, elhivatottabb, hobbijaikat a videojátékok iránti szenvedélyükkel kombináló játékosokra fókuszáló új csatorna/műsor előzetesét követően bemutatkozott három házigazdánk, Greg Miller, valamint a korábbi évek veteránjai, Sean „Day<9>” Plott és Frankie Ward. Inkább utóbbi kettő konferálta fel a játékokat és interjúvolta a készítőket, és bár a humort néha picit erőltetettnek éreztem (főleg az animált prezentációs robotra fókuszáló gegeket), összességében egy nagyon dinamikus és pörgős show-t prezentáltak, amelynek megnyitásában kitértek a játékiparon kívüli eseményekre, az Amerikában zajló tüntetésekre, és felhívták a nézők figyelmét mind az itch.io által összerakott Bundle for Racial Justice and Equality csomagra, valamint a PC Gamer oldalán elérhető támogatási lehetőségekre, amennyiben valaki egyéb módokon is szeretné segíteni és támogatni a különböző társadalmi szervezeteket és a rendőri brutalitás értintette áldozatokat. A show során jellemzően minden bejelentett játék vagy a közeljövőben meg is jelenik, vagy a bemutatóval egy időben elérhetővé vált early accessben, esetleg letölthetővé vált a demója.
A sort az Iron Gate Studios által fejlesztett, Coffee Stain által kiadott vikinges túlélőjáték, a procedurálisan generált pályákkal operáló Valheim nyitotta, amely ugyan első ránézésre nem tűnt túl extrának (a Rune II-vel pedig nemrég hasonló koncepcióval koppant egy nagyot mindenki, aki ilyen kombinációról álmodozott), elképzelhető, hogy a stílus rajongói jól szórakoznak majd vele. [Trailer a fenti videóban 38:07-nél.]
Ezt követte az Oobletes, egy pokémonok által inspirált, kellemes kis farmolós, menedzselős indie játék a Glumberland gondozásában, amely végre a megjelenés előtt áll, ennek örömére pedig egy új gameplay videóval örvendeztették meg a nagyérdeműt (és maradék rajongóikat, a hirtelen Epic Games Store-exkluzivitásra váltás után ugyanis az Ooblets körül robbant ki az egyik legélesebb rajongói válasz a store váltás miatt). [40:34]
A Torchlight harmadik részéből nemcsak egy új játékmenet videót kaptunk, de egy röpke interjú erejéig bejelentkezett a fejlesztőcsapatból Max Schaefer is, aki mesélt végre kicsit a meglehetősen nyakatekert, szokásos kliséket felforgatni szándékozó kasztokról (az egyik egy steampunk robot, a másik egy Railmaster nevű harcos, aki többek között vonatok megidézésével pusztít a harcmezőn), és a játék történetéről is. 100 évvel az előző rész eseményei után járunk majd, a Birodalom hősei meglehetősen ellustultak, amikor váratlanul ismét feltámadnak a túlvilági erők. Fény derült az erődítmények rendszerére is, melyeket a játékosok a begyűjtött loot segítségével építhetnek, szépíthetnek majd különböző hangulatos és hasznos elemekkel, a játékosok pedig véletlenszerűen meglátogathatják majd egymás erődítményeit is az egyes pályák közötti átjárokban, ahol igénybe vehetik az építő játékos által felhúzott buffoló és crafting állomásokat is. Az erődben továbbá igazi kisállatkereskedést és felhúzhatunk, itt gyűlnek majd össze ugyanis az összeszedett, az előző résznél is több funkcióval bíró petek. A legnagyobb meglepetés a prezentáció végén következett, a Torchlight III ugyanis a bemutatóval egy időben Early Access állapotba lépett Steamen és bárki által kipróbálható. [42:19]
Torchlight Frontiers – gamescom próbakör
A gamescom előtt nem sokkal bejelentett játékot mindjárt ki is próbálhattam a show-n.
A Frontier Games szintén interjút is mellékelt az új bejelentés mellé, így a nagy bejelentés mellett Piers Jackson mesélt is arról, hogyan fogja a jövőre érkező új fejezet, az Odyssey vadonatúj elemmel bővíteni az Elite Dangeroust a felszíni kalandozás formájában. A játékosok mind régi, mind új bolygókon lehetőséget kapnak majd rá, hogy elhagyják járműveiket, és felfedezzék a felszínt, mely egyúttal új típusú küldetéseket és feladatokat is elérhetővé tesz majd a játékban. [48:30]
A napokban szivárogtak már híresztelések arról, hogy a Persona sorozat negyedik részének kibővített Golden kiadása, amely a PS Vita egyik legjobb exkluzív címe volt, minden tartalmával és bővítésével PC-re látogat. Arra azonban nem sokan számítottak, hogy erre a PGS alatt sor is kerül, igen baráti, alig 20 eurós áron, ráadásul az eddigi visszajelzések alapján bravúrosan jól sikerült a port. [53:21]
Túlélőhorror nélkül sem fogunk maradni az elkövetkező hónapok során, az ikonikus, Nightmare House 2 című Half-Life 2 mod fejlesztői bemutatták 2021-ben érkező önálló pszichológiai horroruk, az In Sound Mind játékmenetét, ráadásul a bemutatóval demót is elérhetővé tettek. [55:22]
A The Wandering Band csapata igen hangulatos, Airborne Kingdom című játékukba engedtek bepillantást, amelyben magasan a föld felett lebegő hajókkal kalandozhatunk és harcolhatunk majd szintén a felszín felett lebegő hatalmas erődítmények között. Még 2020 őszén meg fog jelenni az Epic Games Store kínálatában. [58:03]
A Pineleaf Studios is megmutatta már korábban bejelentett, Dwarfheim című RTS-ét, amelynek egyik nagy újítása, hogy a játékosok kooperatív módon megoszthatják egymás között a szokványos RTS feladatokat, mint az építés, sereggyártás, ütközetek lebonyolítása. A demó már elérhető, június 19-én pedig multiplayer béta fog indulni. [59:19]
Kedvenc elmebeteg retro-FPS kiadónk, a New Blood Interactive, akik hírhedten gyűlölik a pénzt, nem egy játékkal, hanem rögtön hattal érkeztek és egy rövid interjúval érkeztek – minden eddig kiadott és fejlesztés alatt álló játékuk kap ugyanis valamilyen frissítést. A DUSK teljeskörű modtámogatást kap, az Amid Evil RTX opciót, az Early Accessben fejlődő Maximum Action vadonatúj pályákat és fegyvereket, míg a The Thing és Alien filmek által inspirált Unfortunate Spacemen 16 fős kooperatív módot és free-to-play modellt (bár őszintén szólva erről a címükről a prezentáció során hallottam először). Játszható demót kapott Gloomwood című, a régi Thief játékok által inspirált fejlesztésük, és bemutatkozott a Devil May Quake kódnévvel emlegetett új projektjük, az Ultrakill, amelynek demo változata szintén kipróbálhatóvá vált a prezentáció alatt. [1:00:31]
Ismét tiszteletét tette az ambíciózus Humankind című RTS is, amelynek fejlesztői felhívást intéztek a rajongókhoz: ha valaki szeretne aktívan részt venni a játék fejlesztésében (az úgynevezett közösség alapú fejlesztés keretein belül), azokat tárt karokkal várják, a részletekért az opendev.humankind.com oldalon lehet érdeklődni. [1:05:00]
Dean Hall, a DayZ fejlesztője új csapata, a Rocketworks élén szintén interjúval egybekötve leplezte le új játékát, az Icarus című sci-fi multiplayer túlélőjátékot. A játékosok egyedül vagy csapatban indulhatnak majd bevetésre egy veszedelmes idegen bolygó felszínére, ahol az ismerős túlélőjáték elemek segítségével kell megvédeniük magukat és értékes nyersanyagokat zsákmányolniuk. A játék kulcsfontosságú eleme a bevetések hossza lesz – minden küldetés és generált pálya időre megy, amelynek tartama alatt a játékosok felsegíthetik, kimenthetik egymást még akkor is, ha esetleg egyiküknek elfogy az oxigénkészlete, ám ha az idő lejártával nem menekülnek el a bolygóról, a karakterek a teljes felszereléssel együtt odavesznek majd. Míg eleinte csak alig fél-egy órás bevetések lesznek elérhetőek, később a játékosok már akár napokon át elhúzódó missziókra is indulhatnak majd. A játék maga nagyon ígéretes, elvileg már jövőre meg fog jelenni, ráadásul azóta kútba dőlt projektjei után a műsorvezető is Hallnak szegezte a kérdést, hogy ezúttal mennyire bízhatnak a játékosok új projektjében – amire a válasz inkább kissé kínos és kerülő volt, mintsem megnyugtató. Mindenesetre amit láthattunk, az ígéretes, remélhetőleg egy befejezett játék is születni fog belőle. [1:07:05]
Végre gameplay videót villantott a Rebellion berkeiben készülődő Evil Genius 2: World Domination. Bár maga a játékmenet első ránézésre nem sokat változott a 2004-es eredetihez képest, a játékbeli lehetőségek száma elég jelentősen bővült, nem is beszélve a továbbfejlesztett, kényelmesebb kivitelezésről, apróbb újításokról, mint például a többszintes bázisok, amelyekkel a jelek szerint kezelhetőbb lesz az első részben igen domináns folyamatos helyhiány. A fejlesztők még 2020-ra megjelenést ígérnek. [1:14:55]
Bemutatkozott az Evil Genius 2: World Domination
Ismét felépíthetjük egy gonosztevő főhadiszállását.
A PlayStation 5 leleplezés során jómagam is megfeledkeztem arról az információmorzsáról, hogy a Counterplay Games által fejlesztett, Gearbox által kiadott Unreal 5-ös, bombasztikusan festő játék, a Godfall bizony a konzolos megjelenéssel együtt érkezik majd PC-re is. Ennek apropóján nyerhettünk alaposabb bepillantást a játékmenetbe és a játék történetébe is. Elementális síkokon játszódik majd a cselekmény, karaterünk pedig egy misztikus lovag lesz, aki a magára aggatott páncél speciális képességeivel veheti majd fel a sötét erők elleni harcot. A játék elsősorban a közelharcra fókuszál majd, a Counterplay csapata ezért egy új, hibrid műfajként, looter slasherként emlegetik. [1:17:29]
A Humble Games kiadói kezdeményezés rögtön négy bejelentéssel támadt, amelyek közül az első a Prodeus, egy ígéretes retro FPS, amelyről már 2018 tavaszán cikkeztem, ám azóta különösebb nyomok nélkül eltűnt. Az azóta eltelt idő során úgy tűnik, a fejlesztők némileg merészebben merítettek az újabb Doom-ok tempójából és stílusából a retro esztétika megtartása mellett, ráadásul még idén őszre Early Access változatot ígérnek. [1:20:19]
Nightmare Reaper, Wrath és Prodeus – a Doom és Quake nyomdokain
Újabb retro-FPS körkép Zoo_Lee kollégánktól.
A további három játék a gameboyos JRPG stratégiákat (pl. Final Fantasy Tactics Advance) idéző Fae Tactics: The Girl Who Destroyed The World [1:21:18], a térképösszerakós Carto című kalandjáték [1:22:51], és egy egylőre pontos cím nélküli, igen addiktív légi csataszimulátor, a Project Wingman [1:23:23] voltak (bár ezzel a fedőnévvel személy szerint inkább asszociálnék valamilyen túltolt randiszimulátorra).
Egy pillanatra betört az adásba a NOD rettegett vezetője, Kane, vagyis Joe Kucan is, új bejelentés helyett megköszönni a játékosoknak és rajongóknak a kitartó támogatást, amelynek hála megszülethetett a napokban megjelent Command & Conquer Remastered Collection. [1:24:24]
A Blankos Block Party volt a műsor első olyan bemutatója, amelyet nem tudtam teljesen értelmezni, és végig az az érzésem támadt, mintha valamilyen kulcsfontosságú információból kimaradtam volna. A korábban már bejelentett MMORPG-ben a játékosok gyűjtögethető műanyag játékfigurák bőrében küzdhetnek meg egymással, a játék pedig lehetőséget kínál saját világok, pályák, kihívások létrehozására is. Számomra az sem volt teljesen világos, hogy a Blankos vonal esetleg egy a játékon kívül is létező sorozat-e, a fejlesztők által emlegetett lehetőségekből, szezonális tartalmakból, közösségi lehetőségekből nagyon úgy tűnik, mintha a hosszútávú cél itt a versengés a Fortnite sikerével, lehetőségeivel és népszerűségével. Az év végén elvileg meg fog jelenni, remélhetőleg addig többet is megtudunk róla. [1:25:53]
Viszonylag kevés körítéssel láthattuk mozgásban az Everspace 2-t, amelynek június 15-én indul a zárt alfája [1:31:00], majd bemutatkozott egy elviekben már 2018-ban bejelentett meglehetősen furcsa körökre osztott stratégia, az Inkulinati, amely megjelenésében egy középkori kódex illusztrációit veszi alapul, emberi öltözékbe és szerepekbe bújt állatokkal. [1:32:58]
Everspace 2 pre-alpha próbakör – Egy úr az űrben
Másodjára is teljes a Kickstarter siker.
Természetesen a sorból nem maradhatott ki az augusztus 13-án érkező A Total War Saga: Troy, amely megjelenését követően 24 órán át ingyenesen beszerezhető lesz az Epic Games Store-ban. A friss előzetesben különböző taktikákat vehettünk szemügyre, amelyek mindegyike azon alapult, vajon a valóságban mi is lehetett és hogyan működhetett a legendás trójai faló. Az Intel és a Creative Assembly együttműködésének hála a Total War rajongók és elhivatott PC-sek egy kis vérbeli eye candy-ben is részesedhetnek majd, ugyanis Bryan Carter veterán PC-moddert megbízták, hogy egy epizódokban megjelenő modder stream keretein belül készítsen egy bivalyerős, a játék által inspirált case modba szerelt PC-t, amelyet egy szerencsés játékos meg is nyerhet. [1:34:12]
A Perfect World és a Gunfire Games csapata bejelentette, hogy augusztus 20-án érkezik majd a Remnant: From the Ashes következő DLC-je, a Subject 2923, amelyben egy vadonatúj világ, ellenfelek, küldetések és felszerelések mellett a játék cselekményének lezárása is lesz egyben, számtalan elvarratlan szálra pontot téve. [1:40:05]
Ugyan játékmenetet végül nem kaptunk a Mafia: Definitive Editionből, egy hangulatos előzetesben megcsodálhattunk néhány ikonikus, remasterelt pillanatot a cselekményből, valamint a fejlesztőcsapatból Hayden Blackman is adott egy rövid interjút, amelyben kifejtette, pontosan milyen kihívásokkal kellett szembenézniük, milyen szempontok szerint alakítgattak olyan alapvető elemeken, mint például a város és az utcák felépítése, a tömegek mérete a modern igényekhez illeszkedő játékélmény érdekében. [1:41:48]
Mafia: Definitive Edition sztori trailer
Rá sem ismerni az egykori főszereplőkre, akkora a különbség!
Felbukkant pár pillanatra a Rogue Lords is, egy újabb körökre osztott stratégia, melynek érdekessége, hogy magát az Ördögöt játszhatjuk majd benne, seregünket pedig ikonikus történelemből és horrortörténetekből ismerős szörnyek és gonosztevők alakítják majd. [1:47:42]
Vadonatúj, Call of the Void című kiegészítővel bővül a közeljövőben a free-to-play Monster Hunter-klón Dauntless is, amely vadonatúj helyszínekre kalauzolja majd a játékosokat új, veszedelmes prédák nyomában. [1:50:55]
Az Among Trees egy elsőre kissé furcsa természetjáró túlélőjáték lesz, amelynek szintén elérhetővé vált az Early Access változata az Epic Game Store-ban. [1:52:44]
Ezeket követte az XSeed Games, akik lerántották a leplet a Voracious Games csapata által fejlesztett Potionomics című fantasy paródiáról. Főhősnőnk Sylvia lesz, egy peches, leégett boszorkány, aki bájitalok keverésével és árusításával próbálja helyrehozni anyagi helyzetét, ám ennek érdekében nemcsak tökéletes hozzávalókra lesz szüksége az igen nagy igényű vásárlóközönség igényeinek kielégítéséhez, de különböző eladói taktikákat is el kell majd sajátítania. [1:54:17]
Nem maradhatott ki a jóból a Mortal Shell sem, amelyről alig pár napja jelentették be, hogy július elején indul az első, zárt bétatesztje PC-n. Egy új előzetes mellett megismerkedhettünk a Hadernnel is, aki a játékban karakterünk állandó ellenlábása lesz, és rendszeresen össze kell csapnunk vele a játék során, miközben saját shelljeinkkel párhuzamosan fog fejlődni, és egyre veszedelmesebb trükkökkel gazdagodik. Az új játékmenet-videóban az egyik korai összecsapást csodálhattuk meg ellene. [1:56:16]
Közeledik a Mortal Shell PC-s zárt bétája
Július 3-án indul a Cold Symmetry látványos soulslike-jának zárt tesztje.
A Nightdive Studios is megvillantotta a készülődő Shadowman Remastered játékmenetét, amely a 4K-s felbontás támogatása mellett az eredeti számos bugját javítani fogja, valamint eredetileg kivágott tartalmakat is helyreállít majd. [2:01:12]
John Gibson, a Tripwire Interactive elnöke egy interjú erejéig csatlakozott be. Bár új bejelentés nem történt, kitért a Killing Floor 2 nyári frissítésére és az ennek apropóján egy hétig ingyenes kipróbálási lehetőségre (valamint elejtette, hogy 5 év után erősen gondolkodnak azon, hogy merre vigyék tovább az ikonikus zombis szériát). A nemrég megjelent Maneater is bővülni fog még a közeljövőben, az általuk kiadott Chivalry 2 pedig lehetővé fogja tenni a crossplayt a platformok között, aminek pontos részleteit, kihívásait is fejtegette kicsit. [2:03:14]
A Tripwire interjút követően szinte gyorstüzelő módban mutatkozott be egy csokor kisebb, ígéretes indie játék. Shadows of Doubt: PS1 stílusú, retro nyomozós FPS [2:09:53]. The Forgotten City: ikonikus Skyrim mod önálló, teljes játékká alakítva [2:10:29]. Paradise Killer: egy nyílt világú FPS detektívjáték, erősen Suda51-et idéző hatással és egy Lady Love Dies nevű főszereplővel [2:11:09]. Haven: két szerelmes egy elhagyatott bolygóra menekül, hogy együtt lehessenek, azonban ott sem a teljes béke vár rájuk, JRPG stílusú harcrendszerben kell megküzdeniük az életükre törő erőkkel [2:11:55]. Cartel Tycoon: drogbáró-szimulátor stratégia, ha szeretted volna következmények nélkül kipróbálni, milyen lehet Tony Montana vagy Pablo Escobar bőrébe bújni, ez valószínűleg a te játékod [2:12:38]. Trash Sailors: özönvíz sújtotta földön kell túlélnünk hőseinkkel egy rozoga tutajon, a vízben körülöttünk úszó különböző hulladékok kihalászásával és felhasználásával kell növelnünk túlélési esélyeinket [2:13:18]. Cris Tales: már a tavalyi E3-on bejelentett gyönyörű, időmanipuláláson alapuló JRPG, amely november 17-én érkezik [2:13:57]. Alaloth – Champions of the Four Kingdoms: Chris Avellone közreműködésével készülő fantasy szerepjáték [2:14:45]
Ez után mutatkozott be a Weird West, a Devolver Digital által kiadott vadnyugati horror-ARPG a Prey és Dishonored alkotóitól. A WolfEye Studios feje, Raphael Colantonio mutatta be a játékmenetet, amelyben öt különböző karaktert irányíthatunk majd. A játék lehetőséget biztosít majd a Dishonoredhöz hasonlóan számos módon végrehajtani a küldetéseket, amelyek végrehajtásához segédeket is fogadhatunk majd, ám az elveszített segédek végleges halált halnak és zombiként térhetnek vissza hogy életünkre törjenek. Ha valaki esetleg szeretné még a kihívás szintjét tovább növelni, az választhatja a végigjátszáshoz az extra nehéz, permadeath módot, melyben karakterünk halála végleges lesz. A megjelenés jövőre várható, néhány hónapon belül azonban érkezni fog egy demo változat. [2:15:53]
Weird West – akció-szerepjáték a szürreális vadnyugaton
Mi lenne, ha az egykori vadnyugaton a pisztolyhősök és a seriffek mellett fantasztikus lények is rótták volna a prérit?
Az XSeed Games még visszatért egy bejelentés erejéig a Story of Seasons: Friends of Mineral Town bemutatójával, egy Harvest Moon/Stardew Valley jellegű játékkal (olyannyira, hogy gyakorlatilag két kézikonzolos Harvest Moon játék egybegyúrt remake-je az eredeti licenc nélkül), amely már július 14-én meg is jelent, alig két hónappal a switches kiadás után. [2:21:51]
Az Amazon Games ambíciói a jelek szerint sajnos nem válltak be az igen felemás fogadtatású The Crucible-lel, ám ez kicsit sem sarkallta őket arra, hogy esetleg lassítsanak eredeti terveiken. MMORPG-jük, a New World, amelyben egy fekete mágiával átszőtt alternatív világban élhetjük át Amerika felfedezését, július 31-én lép majd zárt béta, majd augusztus 25-én meg is jelenik. A játék legnagyobb erősségei közé tartoznak majd a hatalmas, nagyszabású, akár 100 játékost is összefogó csaták. [2:23:59]
Rég hallottunk már a Dontnod Entertainment csapata felől, és azon belül is igen régen nem hallottunk még 2018-ban bejelentett epizodikus kalandjátékuk, a Twin Mirror alakulásáról, amely immár két éve csúszik, és még a Life is Strange hype csúcsán jelentették be. A PGS során ez megváltozott: a projekt életjelet adott magáról, még idén meg fog érkezni (egy éves Epic Games Store exkluzivitással), valamint elhagyja az epizodikus formát, és egy teljesértékű játékként kerül majd kiadásra.[2:25:50]
A napokban bejelentett Metal: Hellsinger is jelentkezett egy új játékmenet bemutatóval Davisd Goldfarb kreatív igazgató kommentárjával, melyben egy igen pörgős főellenfélharcot vehettünk szemügyre. [2:27:18]
Metal: Hellsinger - zenei ritmusjáték FPS-be öltöztetve
Matt Heafy és Alissa White-Gluz is hangját adta a különös shooterhez.
A „geek istennőként” emlegetett Felicia Day is bejelentkezett egy rövid bemutató erejéig, hogy prezentáljon egy rövid játékmenet videót a The Dungeon of Nahelbeuk – The Amulet of Chaos című körökre osztott fantasy paródiából, amelyben egyúttal a mágusnő szinkronhangját is kölcsönözni fogja. [2:29:17]
A Red Sailsből ugyan csak egy pár röpke másodpercnyi játékmenetet csodálhattunk meg, a jelek szerint egy nagyon atmoszférikus, nyílt világú indie kalandjáték lesz, amelyben hajónkkal egy végtelen sivatagban kell majd manővereznünk, túlélőket menteni, és biztosítani törzsünk túlélését. [2:31:10]
A műsor végéhez közeledve ugrott be a Bossa Studios és Mark Pick senior producer, hogy kiadós játékmenetet mutassanak be a Surgeon Simulator 2-ből, amely lényegében az első rész elmebeteg, szórakoztató játékmenetét próbálja majd többszörösére skálázni. Egyszerre több kétbalkezes játékos próbálhat kooperatív műtéteket végrehajtani egy méretes klinikán, amelynek helységei között is mozoghatunk majd, olyan elborult lehetőségekkel, mint a nagyüzemi művégtaggyártás, amelynek csodái révén akár (hellyel-közzel) azt is orvosolhatjuk, ha véletlenül az orvosi szakkönyv helyett a középkori kivégzések enciklopédiáját lapoztuk át, és lecsaptuk páciensünk fejét. A játékosok ráadásul hozzáférést kapnak majd a Creation Mode-hoz, amellyel teljesen egyedi pályákat és scenáriókat is építhetnek majd. A játék még augusztusban meg fog érkezni az Epic Games Store-ba. [2:33:00]
A No Man’s Sky-ról ismert Hello Games is villantott egy rövid játékmenet-bemutatót új fejlesztésükből, amely nagyszabású, nyílt világú kaland helyett egy kis kellemes egyjátékos fantasy kalandjáték lesz The Last Campfire címen. Több részletet sajnos nem tudhattunk meg, azon kívül, hogy a megjelenés szintén még idén várható. [2:38:39]
A Battlestate Games csapatát Nikita Buyanov képviselte, és bemutatta az Escape from Tarkov közelgő, eddigi legnagyobb frissítését, mely egy vadonatúj, komplex városi környezetben játszódó pályával várja majd a játékosokat. Egy rövid demo mellett szó esett még a közeljövőben várható skill-újrahangolásokról, játékmotor-bővítésekről, valamint közelgő új boss ellenfelekről is, akik a pályákon várják majd a menekülni próbáló játékosokat. [2:40:07]
Escape from Tarkov
Túlélés, majd egyszer talán menekülés Tarkov városából - csak úgy oroszosan.
A műsort végül (ha nem számolom a stáblista után bedobott Gloomhaven előzetest a New Blood Interactive-tól) a Red Barrells csapata zárta, akik egy új előzetessel végre kicsit több információt szórtak el a készülő The Outlast Trialsból. A játék a hidegháború során játszódik majd, karaktereink pedig szerencsétlen kísérleti alanyok lesznek, akik egy új, veszedelmes pszichológiai fegyver tesztelésében vesznek majd részt. Az előzetesben egyúttal megcsodálhattuk azt is, hogyan kerül beépítésre karaktereink koponyájába a megszokott kamera fekete-zöld színvilágát biztosító éjjellátó. [2:44:42]