25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Játékhírek

A fejlesztők mesélnek a Shadow Gambit: The Cursed Crew-ról

Milyen ihletből született meg a kalózos taktikai játék ötlete? És ki az a Toya?

Írta: GeryG 13 hozzászólás

A Mimimi Games ma már a valósidejű, lopakodós taktikai játékok elsőszámú fejlesztőjének számít. Először a szamurájok korába, majd a vadnyugatra repítettek minket. A következő megálló pedig a kalózok korszaka lehet a január végén bejelentett Shadow Gambit: The Cursed Crew-val. A játékhoz most érkezett egy vadonatúj előzetes, amelyben a fejlesztők mesélnek egy picit a háttérről.

Az alábbi videóban a kreatív vezető, Dominik Abé, valamint a vezető designer, Moritz Wagner mesélnek az ihletről, amelyből a játék alapötlete megszületett. Hallhatunk a vízióról, vagyis arról, hogy voltaképpen milyen játék is készül a stúdiónál. A video második felében már inkább a játékmenet a téma, a játékosok nagyobb szabadsága és a mágia megjelenése a játékban.

Talán a video legérdekesebb része a legvége. Ebben ugyanis bemutatkozik egy vadonatúj játszható karakter, Toya. Ő is egyike a Red Marley elátkozott legénységének, méghozzá egy igen fontos tagja. Ő ugyanis a szakács, de persze nem csak annyi képessége lesz, hogy nem sózza el a vacsit. Többek közt képes megjelölni egy tetszőleges pontot a pályán, ahová aztán bármikor, bárhonnan vissza tud teleportálni. Ez nem csak szorult helyzetben hasznos, de bizony igen hatásos taktikai elem is tud lenni. Ahogy a fütyülés is, amivel az ellenséget el tudja csalni.

A Shadow Gambit: The Cursed Crew a tervek szerint még idén meg fog jelenni PC-re, PlayStation 5-re és Xbox Series X/S-re.

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Lassan 15 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

GeryG
GeryG [2289]
Sőt, a Soldiers alapvetően néhány fős kis szabotázsakciókra épült emlékeim szerint. Máig vissza is sírom azt a játékot. Jó a Men of War, de azért én mocskosul örülnék egy sima Soldiers Remake-nek (vagy legalább egy normális remasternek). :)
AndrewT
AndrewT [197]
Kampányonként egy-egy pálya erejéig emlékeim szerint fordult elő egy-két fős lopakodás már a Soldiersben is:
https://www.youtube.com/watch?v=GyTER6TWVxI&t=2m28s

A MoW2 tesztben a viewcone a frászt hozta rám, mert úgy tűnt, hogy a falakon is átlátnak vele a járőrők :)
GeryG
GeryG [2289]
Érdekes tapasztalat volt ma délután. Épp fut a Men of War II multiplayer technikai tesztje, ahol van némi tutorial rész is. Itt az egyik fejezet a felderítőkről szól, kapunk egy árva scoutot, akivel aztán fel kell térképezni a közeli ellenséges egységeket és tüzérségi támogatást kérni rájuk.
Bár alapvetően egy RTS-ről van szó, a scout játékmenet kimondottan emlékeztet a valósidejű lopakodós taktikai játékokra. Pl. csak a scoutot irányítva jelenik meg az ellenséges katonák view cone-ja. Messze nem ugyanolyan, de hasonló játékélmény, hogy egy szem katonával inkább el kell osonni az ellenség elől, mert tűzharcban fikarcnyi esélye sincs.

Őszintén nem tudom, hogy hasonló volt-e a Men of War előző részeiben, de ez itt nagyon kellemes meglepetés volt. Bár ez még csak egy teszt, nagyon kíváncsivá tett, hogy a teljes játékban lesz-e olyan küldetés, amely pl. a scoutra épít, még jobban várom a játékot. :)
Aryx
Aryx [3514]
Volt egy börtönös próbálkozás is magyar fejlesztőktől, a 2000-es években, Rebels volt a címe, bár nem tudom, mennyire lett a végeredmény "commandosos". Csak olvastam róla, de sajnos nem lett belőle jó játék.
----
Várom én is, de ami engem zavar ebben a kalózos settingben, hogy az ízlésemhez képest túl vidám, színes, csiricsáré, főleg a Shadow Tactics után. Valamiért ez a setting kötelező velejárója. A Shadow Tacticsben mégis csak volt némi dráma, amit nehezebb lesz átadni ilyen bolondos dizájnnal... bár az is igaz, ez a műfaj sosem a hitelességről szólt, nem volt túl realisztikus az sem, hogy a kislány sokkal nagyobb OP gyilkológép volt, mint a szinte semmire se jó nindzsa. :D
Shadowguard
Shadowguard [4235]
Én pont az ellenkező oldalon vagyok a jelek szerint, én pont, hogy örülök annak, hogy ez az epizód nem annyira földhöz ragadt. A kalózos téma csak hab a tortán. Aztán ha jól sikerül jöhet egy komplett fantasy epizód is később :D
Attól még nem kell mindenkinek varázslónak lennie, de azért érdekesen megbolondítaná a dolgokat egy-egy misztikus lény az ellenfél táborában. Akit akár a mezei bakák ellen is fel lehet használni és akkor ő elvégzi a piszkos munkát helyettünk.
Vagy esetleg van a pályán 1-2 őrvarázsló is és ha egy mezei őr mondjuk hullát talál akkor nem futkosni kezd, hanem siet a varázslóhoz aki rögtön megtalál minket mágiával és riasztja a többieket. És akkor ezt lehet a saját hasznunkra is fordítani.

Viszont hétvégén már tényleg be kell pótolnom az Aiko's Choice-t, kedvet kaptam hozzá :D
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (13 db)