Néhány hónappal ezelőtt debütált a Six Days in Fallujah, amely igen rögös utat járt be odáig. Eredetileg még 2009-ben jelentették be, de rögtön akkora botrány lett a témája miatt belőle, hogy pár nappal később le is állították a projektet. Lényegében ezzel a történet véget is érhetett volna, de mint kiderült, csak tizenkét év pihenőre vonult, ugyanis 2021-ben kiderült, hogy mégis elkészül a játék, csak épp már új kiadóval és fejlesztőkkel.
A játék egyelőre még nem ért révbe, hiszen idén nyáron csak early accessben jelent meg, vagyis a kiteljesedésig még hosszú az út. Viszont már az első változat is kifejezetten ígéretesnek mutatkozott, bár tartalom terén még elég karcsú volt, az ötletek jól működtek benne.
A fejlesztők természetesen nem sokat lazsálnak, a napokban elkészültek az eddigi talán legfontosabb frissítéssel, amely a szokásos hibajavításokon túl tartalmi bővítéseket is hozott magával. Ezek közül is egyértelműen az új Wargame játékmód a legfontosabb. Ebben a játékosok picit belenyúlhatnak a küldetésekbe, de nem túlságosan (hiszen az egész játék lényege az ismeretlen és váratlan). Küldetéstípust választhatnak, kioszthatják a csapaton belüli szerepeket, illetve beállíthatják a napszakot, az időjárási körülményeket, a procedurális pályagenerátor néhány paraméterét, illetve az MI-t is.
Mivel immár éjszakai küldetések is vannak, megjelent a játékban a flare, vagyis a fáklya is. Ezt az égbe fellőve átmenetileg a pálya egy elég nagy területét bevilágíthatjuk, ami kétségtelenül komoly taktikai előnyhöz juttathatja a katonákat. Ez már csak azért is fontos, mert a fegyverekre szerelt zseblámpák és a torkolati tűz bizony könnyen felfedheti a sötétben osonó katonákat az ellenség előtt.
Az időjárás is új elemekkel bővül, köztük a legdurvább a homokvihar lesz. Ez nem csak drasztikusan lecsökkenti a látótávolságot a levegőben keringő homok, por és törmelék miatt, de a kommunikációs csatornákat is hazavágja. Az pedig, hogy mikor és milyen intenzitással csap le, kiszámíthatatlan (oké, az előzetes beállításokkal egy picit azért piszkálható).

Six Days in Fallujah early access próbakör
Végtelen lehetőséget és végtelen szórakozást kínáló taktikai FPS.
Szintén izgalmas újdonság a FUBAR, vagyis kemény nehézségi fokozat bevezetése. A Six Days in Fallujah már eddig sem volt sétagalopp, megfelelő létszám, csapatmunka és óvatosság nélkül gyakorlatilag képtelenség teljesíteni a küldetéseket. De az új fokozat még őrültebb kihívást jelent: az MI komplex manőverekkel csalja tőrbe a játékosokat, nincs respawn és a No KIA Allowed szabálynak köszönhetően ha bárki meghal a küldetés során, az automatikus kudarcnak számít.