25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

The Sum Of All Fears

A film bemutatójával egyidőben a játék is napvilágot látott.

Írta: Lacko 20 hozzászólás

Az amerikaiak megnyerték a hidegháborút. Ez nem csak a hadiiparukra mért csapást – ki lesz most az ellenség? – de úgy látszik a filmiparukra is. Persze ott vannak az arabok, meg a kínaiak. Ők elég jó ellenség. Tom Clancy azonban furmányosabb ponyvaíró annál, hogy beérje egy sárga vagy füstös gonosszal. Hiszen itt vannak az európaiak is. Miért ne utáljanak minket? Ez lett a központi szála a The Sum of All Fears-nek. A filmnek is és így természetesen a belőle készült játéknak is.

Hiszen Tom Clancy házi fejlesztőcsapata, a Red Storm nem hunyhatott szemet a fölött, hogy nélkülük kerüljön piacra egy film, amit a „mester” készített. Ezért aztán nekiugrottak és egy kommandós játékba adaptálható átirattal elkészítették a játékot. Nagy hajtás volt, ugyanis Amerikában a játék egy napon jelent meg a filmmel. Ez persze nem is biztos, hogy annyira nehéz volt, hiszen a szeptember 11-ei események miatt el kellett halasztani a film bemutatását, mert a jenki nézőket sokkolta volna egy amerikában robbanó atombomba látványa.

Ez a haladék elég volt a Red Stormnak. Elkészítették a filmtől eltérő sztorit, hiszen a játékban nem Ben Afflecket irányíthatjuk, tehát csak a nagyobb események azonosak a filmmel, aztán mindezt berakták a Ghost Recon lebutított motorjába úgy, hogy minél egyszerűbb legyen az irányítás és a legátlagosabb mozinéző is el bírjon játszadozni vele. Nincs benne kommandós erőforrás-menedzsment, hogy mi magunk válogathassuk össze a csapatunk. Ezek után persze nem is fejlődnek a katonáink és nincsenek is tulajdonságaik. Megkapjuk a játék elején a három G.I. Joe-t, és ha valamelyik kidől, akkor beugrik helyére egy másik tök ugyanolyan. Ez persze elég jól emulálja a valóságot: senki sem pótolhatatlan.

Ezen kívül nincs a játékban irányító rendszer. Mind a két fajta Red Storm-os irányítást kioperálták a játékból. Se a Rouge Spear-es akció előtti tervezgetés, se a Ghost Recon-os akció közbeni irányító panel. Tehát a játékos és a két embere arra mennek a terepen amerre akarnak, de egy fejlesztők által eleve elkészített tervet azért megjelenít a mini térképünk. Ezért a legegyszerűbb, ha ezt a vonalat követjük, és az utunkba eső összes ellent kipancsoljuk közben. Ez azonban legalább két szempontból nem túl jó megoldás. Az egyik, hogy követve a beégetett tervet simán kijuthatunk úgy a terepről, hogy mondjuk nem öltünk meg minden őrt, pedig ez a feladatunk. Ilyenkor – már minden irányítási segítség nélkül – vissza kell mennünk, és elveszetten bolyonganunk, amíg rá nem akadunk az elkóricált őrökre. A másik ok az, hogy nem mi adhatjuk meg (go code-dal), hogy a kisegítő csapatok mikor törjenek be egy nagyobb terembe, hanem ez is eleve elrendel. Ezért néha nagy mészárlás áldozatai lesznek. Persze ők sem pótolhatatlanok...

A játék ezen a két hiányosságon kívül a Ghost Reconra hasonlít. Gyönyörű grafika, lenyűgöző modellek és tereptárgyak (az osztrák náci lakása lélegzetelállító), fantasztikusan élethű mocap mozgások. A hangok szintén Ghost Recon-osak, és ezért csillagos ötösök. Ezek a hangok a grafikával együtt olyan hangulatot teremtenek, ami miatt igazán érdemes a Rouge Spear és Ghost Recon sorozatokkal játszani.

A segítőink mesterséges intelligenciája szintén a Ghostból való. Ugyanazt produkálják: néha valódi elit módjára képesek támadni és megvédeni magukat. Néha azonban egy ajtófélfa is leküzdhetetlen akadályt jelent a számukra. Ilyenkor ugyan az a teendő, mint a Ghostban: átváltani az adott karakterre és kihozni a „csapdából”.

A játék hangulata Tom Clancy izgalmas története és a Ghost Recon motorja miatt nagyon jóra sikeredett. Az egész játék azonban valahogy leegyszerűsítettnek tűnik. Tényleg nagyon jó, hogy az ember a mozi előtt vagy után végignyomja, de aztán nincs nagyon folytatás. Lehet, hogy az egész a Red Storm (és az őket birtokló francia kiadó, a Ubi Soft) marketingfogása volt? A film miatt sokan megveszik és megtetszik nekik a stílus, aztán már rendelik is meg a két Ghost Recon játékot? Marketingfogásnak kiváló, játéknak – a Ghosthoz képes – visszalépés.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

75%
grafika
9
hangok
8
játszhatóság
6
hangulat
8
Pozitívumok
  • Ghost Recon grafika
Negatívumok
  • Nincs tervezés és emberi erőforrás-menedzsment

További képek

  • Ebédosztás kommandóséknál
  • Hülye európaiak, hát ezen még kilátni se lehet.
  • Ezt a papírmunkát nagyon rühellem...
  • Ha tudom, hogy sövényt nyírunk, elhoztam volna a SAW-t.
  • The Sum Of All Fears
  • The Sum Of All Fears
  • The Sum Of All Fears
  • The Sum Of All Fears
  • The Sum Of All Fears
  • The Sum Of All Fears
  • The Sum Of All Fears
  • The Sum Of All Fears
  • The Sum Of All Fears
  • The Sum Of All Fears
  • The Sum Of All Fears
  • The Sum Of All Fears
  • The Sum Of All Fears
  • The Sum Of All Fears
  • The Sum Of All Fears
  • The Sum Of All Fears
  • The Sum Of All Fears
  • The Sum Of All Fears

The Sum Of All Fears

Platform:

Fejlesztő: Red Storm Entertainment

Kiadó: Ubisoft

Megjelenés:
2002. PC
n/a: PS2

» Tovább a játék adatlapjára

Lacko

Lacko
Még ZX Spectrumon kezdte stratégiai játékokkal. Azóta megkedvelte a taktikai FPS-eket, a point'n'click kalandjátékokat, a gazdasági- és társadalomszimulátorokat. Örök Arma-játékos és tartalomfejlesztő.

HOZZÁSZÓLÁSOK

okoska3000
okoska3000 [12750]
Nem Ámen...

Omen...
Martin bátyó
Martin bátyó [2774]
Ámen
okoska3000
okoska3000 [12750]
Szerintem nem tartott sokáig összedobni...
okoska3000
okoska3000 [12750]
Mert gyorsan megcsinálták és gondolom jött belőle bevétel rendesen...
Osmium
Osmium [2326]
Csatlakozom a fikázók táborához!
Rövid véleményem róla:
gagyi
szar
fos
gyenge
béna
buta
rossz
szemétre való
minek csinálták.
Bocsánat, de ilyen szennyet rég láttam. Hol van ez akár a rainbow six-hez képest?
Sok kritikát olvastam róla ebben a topicban és mást már én sem tudnék hozzáfűzni, mint ti.
Csak azt hogy megkaptam-Installáltam-Kipróbáltam-Röhögőgörcsöt kaptam. Ebben a sorrendben. Tényleg a mozisoknak készült. De minek pocsékolták erre a drága idejüket?
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (20 db)