Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

The Sum Of All Fears

A film bemutatójával egyidőben a játék is napvilágot látott.

2002.08.22. 00:00 | szerző: Lacko | Ismertető/teszt

Az amerikaiak megnyerték a hidegháborút. Ez nem csak a hadiiparukra mért csapást – ki lesz most az ellenség? – de úgy látszik a filmiparukra is. Persze ott vannak az arabok, meg a kínaiak. Ők elég jó ellenség. Tom Clancy azonban furmányosabb ponyvaíró annál, hogy beérje egy sárga vagy füstös gonosszal. Hiszen itt vannak az európaiak is. Miért ne utáljanak minket? Ez lett a központi szála a The Sum of All Fears-nek. A filmnek is és így természetesen a belőle készült játéknak is.

The Sum Of All Fears
Ebédosztás kommandóséknál

Hiszen Tom Clancy házi fejlesztőcsapata, a Red Storm nem hunyhatott szemet a fölött, hogy nélkülük kerüljön piacra egy film, amit a „mester” készített. Ezért aztán nekiugrottak és egy kommandós játékba adaptálható átirattal elkészítették a játékot. Nagy hajtás volt, ugyanis Amerikában a játék egy napon jelent meg a filmmel. Ez persze nem is biztos, hogy annyira nehéz volt, hiszen a szeptember 11-ei események miatt el kellett halasztani a film bemutatását, mert a jenki nézőket sokkolta volna egy amerikában robbanó atombomba látványa.

Ez a haladék elég volt a Red Stormnak. Elkészítették a filmtől eltérő sztorit, hiszen a játékban nem Ben Afflecket irányíthatjuk, tehát csak a nagyobb események azonosak a filmmel, aztán mindezt berakták a Ghost Recon lebutított motorjába úgy, hogy minél egyszerűbb legyen az irányítás és a legátlagosabb mozinéző is el bírjon játszadozni vele. Nincs benne kommandós erőforrás-menedzsment, hogy mi magunk válogathassuk össze a csapatunk. Ezek után persze nem is fejlődnek a katonáink és nincsenek is tulajdonságaik. Megkapjuk a játék elején a három G.I. Joe-t, és ha valamelyik kidől, akkor beugrik helyére egy másik tök ugyanolyan. Ez persze elég jól emulálja a valóságot: senki sem pótolhatatlan.

The Sum Of All Fears
Hülye európaiak, hát ezen még kilátni se lehet.

Ezen kívül nincs a játékban irányító rendszer. Mind a két fajta Red Storm-os irányítást kioperálták a játékból. Se a Rouge Spear-es akció előtti tervezgetés, se a Ghost Recon-os akció közbeni irányító panel. Tehát a játékos és a két embere arra mennek a terepen amerre akarnak, de egy fejlesztők által eleve elkészített tervet azért megjelenít a mini térképünk. Ezért a legegyszerűbb, ha ezt a vonalat követjük, és az utunkba eső összes ellent kipancsoljuk közben. Ez azonban legalább két szempontból nem túl jó megoldás. Az egyik, hogy követve a beégetett tervet simán kijuthatunk úgy a terepről, hogy mondjuk nem öltünk meg minden őrt, pedig ez a feladatunk. Ilyenkor – már minden irányítási segítség nélkül – vissza kell mennünk, és elveszetten bolyonganunk, amíg rá nem akadunk az elkóricált őrökre. A másik ok az, hogy nem mi adhatjuk meg (go code-dal), hogy a kisegítő csapatok mikor törjenek be egy nagyobb terembe, hanem ez is eleve elrendel. Ezért néha nagy mészárlás áldozatai lesznek. Persze ők sem pótolhatatlanok...

A játék ezen a két hiányosságon kívül a Ghost Reconra hasonlít. Gyönyörű grafika, lenyűgöző modellek és tereptárgyak (az osztrák náci lakása lélegzetelállító), fantasztikusan élethű mocap mozgások. A hangok szintén Ghost Recon-osak, és ezért csillagos ötösök. Ezek a hangok a grafikával együtt olyan hangulatot teremtenek, ami miatt igazán érdemes a Rouge Spear és Ghost Recon sorozatokkal játszani.

The Sum Of All Fears
Ezt a papírmunkát nagyon rühellem...

A segítőink mesterséges intelligenciája szintén a Ghostból való. Ugyanazt produkálják: néha valódi elit módjára képesek támadni és megvédeni magukat. Néha azonban egy ajtófélfa is leküzdhetetlen akadályt jelent a számukra. Ilyenkor ugyan az a teendő, mint a Ghostban: átváltani az adott karakterre és kihozni a „csapdából”.

A játék hangulata Tom Clancy izgalmas története és a Ghost Recon motorja miatt nagyon jóra sikeredett. Az egész játék azonban valahogy leegyszerűsítettnek tűnik. Tényleg nagyon jó, hogy az ember a mozi előtt vagy után végignyomja, de aztán nincs nagyon folytatás. Lehet, hogy az egész a Red Storm (és az őket birtokló francia kiadó, a Ubi Soft) marketingfogása volt? A film miatt sokan megveszik és megtetszik nekik a stílus, aztán már rendelik is meg a két Ghost Recon játékot? Marketingfogásnak kiváló, játéknak – a Ghosthoz képes – visszalépés. ■

The Sum Of All Fears
Ha tudom, hogy sövényt nyírunk, elhoztam volna a SAW-t.
The Sum Of All FearsThe Sum Of All FearsThe Sum Of All FearsThe Sum Of All FearsThe Sum Of All FearsThe Sum Of All FearsThe Sum Of All FearsThe Sum Of All FearsThe Sum Of All FearsThe Sum Of All FearsThe Sum Of All FearsThe Sum Of All FearsThe Sum Of All FearsThe Sum Of All FearsThe Sum Of All FearsThe Sum Of All FearsThe Sum Of All FearsThe Sum Of All Fears

értékelés

The Sum Of All Fears

Pozitívumok
  • Ghost Recon grafika
Negatívumok
  • Nincs tervezés és emberi erőforrás-menedzsment
7,5
grafika 9
hangok 8
játszhatóság 6
hangulat 8
The Sum Of All Fears
A legutóbbi The Sum Of All Fears cikkek, hírek

hozzászólások (20)

Osmium
Osmium 2002.09.06. 11:30
Csatlakozom a fikázók táborához!
Rövid véleményem róla:
gagyi
szar
fos
gyenge
béna
buta
rossz
szemétre való
minek csinálták.
Bocsánat, de ilyen szennyet rég láttam. Hol van ez akár a rainbow six-hez képest?
Sok kritikát olvastam róla ebben a topicban és mást már én sem tudnék hozzáfűzni, mint ti.
Csak azt hogy megkaptam-Installáltam-Kipróbáltam-Röhögőgörcsöt kaptam. Ebben a sorrendben. Tényleg a mozisoknak készült. De minek pocsékolták erre a drága idejüket?
okoska3000
okoska3000 2002.09.06. 15:09
Mert gyorsan megcsinálták és gondolom jött belőle bevétel rendesen...
okoska3000
okoska3000 2002.09.06. 15:10
Szerintem nem tartott sokáig összedobni...
Martin bátyó
Martin bátyó 2002.09.15. 10:02
Ámen
okoska3000
okoska3000 2002.09.16. 10:33
Nem Ámen...

Omen...
cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.