Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Blackguards

A drogos tünde esete a nőcsábász varázslóval – a Daedalic Entertainment a kalandjátékok után RPG-vel próbálkozik.

2014.02.21. 13:00 | szerző: Sityi | Ismertető/teszt

A német Daedalic Entertainment úgy látszik, úgy döntött, hogy immáron nemcsak kalandjátékokban fog utazni, hanem bepróbálkozik a szerepjátékok műfajával is. Mivel a Das Schwarze Auge/The Dark Eye szerepjátékrendszer amúgy is népszerű Németországban, valamint két (nem is rossz) kalandjátékot amúgy is sikerült rittyenteni ebbe a világba (Chains of Satinav és Memoria), gyakorlatilag adva volt minden ahhoz, hogy próbálkozásukat siker koronázza.

Blackguards

A történet azzal kezdődik, hogy a karakterünkre bízott Elanor hercegnőt egy farkas megöli, és minket tesznek felelőssé a haláláért. Egy Lysander nevű szemüveges fazon a kínzókamrában egy névre kíváncsi tőlünk, amit persze nem tudunk, aztán hogy-hogy nem, sikerül kiszabadulnunk egy érdes modorú törp és egy bájgúnár varázsló társaságában. Klisésnek tűnik? Nos, kissé az is, de a karakterek legalább érdekessé teszik. A készítők büszkén hangoztatják, hogy ezúttal bűnözőket irányítva kell kalandjainkat abszolválni – de ez az én meglátásom szerint nem igaz. Jó, az igaz, hogy Naurimot gyújtogatásért ítélték el, valamint Niam, a fél-elf gyógyíthatatlan drogfüggő, meg hát Zubaran sem épp az ártatlanság megtestesítője, amikor férjes asszonyok fejét tekeri el; de alapvetően úgyis szívességeket fogunk tenni általában a közjó és a világ megmentése érdekében. Nem mondom, meglesz ebből az anyagi hasznunk is, illetve messze nem ünnepelt hősökként fogunk végigmasírozni a játékon (ami egyébként újfent érdekes ízt ad a helyzetnek), de messze nem arról van szó, hogy egy fantasy GTA-t vagy Payday-t játszunk.

Blackguards

Az RPG, mint műfaji meghatározás is kissé nehezen illeszthető a játékra. Szó se róla, szerepjátékelemek jócskán találhatóak a Blackguardsban. Saját karakterünket meg kell alkossuk a játék elején, csapatunk tagjai fokozatosan fejlődnek, mind tulajdonságok, mind képzettségek terén, képességfa is van – sőt, a csata is körökre osztott, ahogy a klasszikusokban... Miért nem teljesen szerepjáték akkor ez? Nos, pont a csata miatt. Ugyanis a játékmenet gerincét pont ezek a hadakozásaink a gaz ellennel jelentik, minden más csupán körítés. Persze ez nem baj, nehogy félreértsetek, de a Blackguards így inkább fest egy X-COM vagy egy Jagged Alliance-féle körökre osztott taktikai játéknak, semmint igazi szerepjátéknak. Ezen kívül ha nem harcolunk, akkor vagy a térképen mozgunk, vagy a városokban vásárlunk/gyógyulunk, esetleg beszélgetünk (ez csaták előtt és után is sokszor megtörténik), így gurítva előre a történetet. Csakhogy láthatóan-érezhetően ezek a részek amolyan körítés benyomását keltik, nincsenek olyan aprólékosan kidolgozva, mint maguk a harcok.

Blackguards

Maguk a csaták viszont nagyon élvezetesek. Már közepes nehézségi fokozaton is kellő kihívást jelentenek a megfelelő ellenfél esetében – tehát pár mocsári majmot simán le tudunk nyomni, míg mondjuk a gyíkemberek ostrománál már bizony előfordulhat könnyű fokozaton is, hogy a Try again gombra kell kattintsunk. További érdekesség, hogy a terepet kihasználhatjuk a magunk javára, tehát a síkos kőre csalva az ellenséget az simán elcsúszhat (de mi is, ha nem vigyázunk!), vagy akár a fejükre ejthetünk egy csillárt. Ugyanakkor ők sem restek csapdákat állítani nekünk, szóval csak óvatosan. A készítők 180 helyszínt készítettek el, és ezek mindegyike egyedi, tehát soha nem fogunk kétszer ugyanazon a csatatéren harcolni.

Blackguards

Mindehhez a jó öreg Unity Engine adja az alapokat, ami egyszerre jó és rossz. Jó, mert nem kell atomerőmű a játék futtatásához, de rossz, mert olyan sokat azért nem lehet ebből a játékmotorból kihozni, és ez sajnos itt látszik is. Az effektek nem rosszak, de a karakterek közelről nézve már eléggé baltával faragottnak tűnnek, főleg az átvezető jelenetek során. A zenére egy rossz szavam nem lehet, a hangulathoz sokat hozzátesz, és önállóan hallgatva is megállja a helyét. A hangokról ennyire jókat már nem írhatok: a színészek többsége a kötelezőt hozza csak játékával. Akad ugyan pár jobban sikerült alakítás is (Niam és Zubaran szerintem jól hozzák a karakterüket), de akad ripacs is sajnos szép számmal. Azért mindent egybevéve nem vészes a helyzet, az összbenyomás egész kellemesre sikerült.

Blackguards

Ha azt vesszük, hogy a Blackguards RPG-nek állítja be magát, úgy nem sikerült neki igazán felnőnie a feladathoz – ahhoz túlzottan is korlátolt, és hiányzik belőle még pár játékelem, mint például a fejtörők vagy a (relatíve) békés felfedezés-helyszínbejárás lehetősége. Ha viszont úgy nézünk a játékra, hogy ez tulajdonképp egy szerepjátékelemekkel felturbózott fantasy taktikai játék, akkor azt kell mondjam, hogy ilyen szempontból viszont jól sikerült. Saccra olyan 40 óra játékidő tuti benne van, a sztori – még ha nem is túl eredeti elemekből építkezik, de – élvezetes, főszereplőink sem épp a megszokott karakterek (már amelyik, persze), a harci rendszer jól kidolgozott (egyszer nem éreztem úgy, hogy csalna a gép), maguk a csaták élvezetesek és kellő kihívást nyújtanak. A külcsín ugyan messze van a tökéletes szépségtől, de az elfogadható szintet megüti. No de kit érdekel, ha egyszer maga a játék kellemesen szórakoztató? ■

Blackguards
BlackguardsBlackguardsBlackguardsBlackguardsBlackguardsBlackguardsBlackguardsBlackguardsBlackguardsBlackguardsBlackguardsBlackguards

értékelés

Blackguards

Pozitívumok
  • Élvezetes taktikai csaták
  • Kellemesen hosszú játékidő
Negatívumok
  • RPG-nek van bekategorizálva, holott ez sokkal inkább taktikai játék
Minimális rendszerigény: 2 GHz-es, kétmagos processzor, 4 GB RAM, GeForce 8600 GT/Radeon HD 2600 XT, 20 GB HDD, Windows XP 32 bit
Ajánlott konfiguráció: 2,4 GHz-es, négymagos processzor, 4 GB RAM, GeForce GTX 275/Radeon 4770, 20 GB HDD, Windows Vista SP2/Win7 SP1/Win 8
8,0
grafika 7
hangok 7
játszhatóság 9
hangulat 8
Blackguards
A legutóbbi Blackguards cikkek, hírek

hozzászólások (0)

cikkajánló

Shadow Tactics: Blades of the Shogun videobemutató

A játék első küldetésébe pillanthattok be videónkban.

Planet Coaster

Végre megjelent egy modern elvárásoknak megfelelő vidámparképítő játék

Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Modern hadviselés posztmodern köntösben?

Assassin's Creed: The Ezio Collection

A sorozat talán legmeghatározóbb trilógiája megérkezett a legújabb konzolokra.

Adam Wolfe 3-4. epizód

A két újabb epizóddal befejeződött az izgalmas kaland.