Watch Dogs 2
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

szbszig blogja

Warcraft Adventures: Lord of the Clans

szbszig | 2010.07.21. 03:31 | kategória: Warcraft | 3 hozzászólás

Varázsszövő nemrég elindította blogját, melyben a Warcraft 3 történetét dolgozza fel folytatásos regény formájában. Ennek hatására pedig én is kedvet kaptam kicsit a Warcraft történelmével kapcsolatos ismereteim felfrissítéséhez.

Természetesen ehhez a WoWWiki-t használtam, mely a legrészletesebb forrás ebben a tekintetben. Napokon át olvasgattam szabadidőmben az oldalt. Jellemzően úgy, mint ahogy a rendes Wikipediát is szoktam: elindultam valahonnan, és sorban kattintgattam a cikkekben található, engem épp érdeklő hivatkozások valamelyikére. Rengeteg időt el lehet amúgy ezzel tölteni...

Elég hamar kiderült, hogy érdemes volt ily módon tájékozódnom. Mert bár a stratégiai játékok (Warcraft, Warcraft 2 és Warcraft 3) történéseire és az azt megelőző eseményekre elég jól emlékeztem, az azt követő korszakról azonban, azaz a World of Warcraft világáról az előzővel szöges ellentétben szinte semmit sem tudtam.

Ez persze önmagában nem lepett meg annyira, mondhatni erre számítottam. Amiket olvastam fejleményeket, azok azonban annál inkább. Nem tudom, mennyire spoiler, ha itt elkezdem leírni, konkrétan mikre gondolok, de a WoW immár harmadik nagy kiegészítőjének, a Cataclysmnek a közelgésével azt hiszem, Illidan (Black Temple instance, The Burning Crusade expansion) vagy Arthas (Icecrown Citadel instance, Wrath of the Lich King expansion) halála már nem számít nagy újdonságnak a nálam szerencsésebb rajongók körében.

Na mindegy, ennyit a bevezetőről. Ezt a bejegyzést ugyanis elsősorban nem önmagam sajnáltatására készítettem. Bár kétségtelen tény, hogy érdemesnek látnám feldolgozni a WoW főbb eseményeit, és külön bejegyzést, vagy sokkal inkább bejegyzéssorozatot érdemelne legalább a fontosabb dungeon instance-ek és killable karakterek felsorolása. Ezt viszont inkább meghagyom az aktív játékosoknak.

Eme bejegyzés fő témája a Warcraft Adventures: Lord of the Clans. A játék, melyet sosem adtak ki. Majdnem azt a jóval gyakrabban elhangzó fordulatot írtam, hogy sosem készült el, de mint a végén látni fogjuk, ez ebben a formában messze nem igaz. Előtte viszont összefoglalom röviden, amit feltétlenül tudni kell a játékról. A lustábbak kedvéért, mert a fenti linkről kiindulva ezzel kapcsolatban is fellelhető minden fontos információ.

Szóval egy ízig-vérig kalandjáték lett volna az RTS-ek és MMORPG-k között. 1996 végén kezdtek el dolgozni rajta, nem sokkal a Warcraft 2 kiegészítőjének, a Beyond the Dark Portalnak a boltokba kerülése után. Az eredeti megjelenési időpontot 1997 végére tűzték ki, amit előbb 1998 végére toltak ki, majd pontosan egy év fejlesztés után végleg töröltek. A hivatalos indoklásban nagyjából az állt, hogy bár a sztori remekre sikerült, a megvalósítás és a játékélmény elmaradt a kor által elvárt színvonaltól. És ezt a bizonyos színvonalat akkoriban ugyebár épp egy bizonyos The Curse of Monkey Island határozta meg...

Ami a játék történetét illeti, ugyebár Thrallt irányíthattuk volna benne. Ezen a ponton végképp lehetetlen lenne néhány bekezdésben összefoglalni mindent, de azért a legnélkülözhetetlenebb elemeket megpróbálom linkekkel együtt felvonultatni itt. Thrall apja Durotan volt, a Frostwolf klán vezetője. Durotan klánjával együtt nem volt hajlandó behódolni a Medivh-vel, valamint a Lángoló Légióval lepaktáló Gul'dannak, így utóbbi kiátkozta őket az orkok közül. Durotanék az első Dark Portal megnyitásakor még átvonultak Azeroth-ba, ott azonban különváltak a Hordától, és nem vettek részt a harcokban. Thrall itt született, az Első Háború vége felé. Mikor Durotan barátja, Orgrim Doomhammer a háború végén meggyilkolta az addigi fővezért, Blackhandet, és átvette a hatalmat a Horda felett, Durotan előmerészkedett rejtekéből, hogy figyelmeztesse a Gul'dan személyében leselkedő veszélyre, de utóbbi emberei rajtaütöttek, és a párjával együtt meggyilkolták. Doomhammer ezután kiegyezett Gul'dannal, és Azeroth inváziója folytatódott a második háború formájában.

Eközben az árván maradt Thrallra egy emberi hadnagy, Aedelas Blackmoore talált rá, akit a saját erődítményében, Durnholde Keepben nevelt fel. Blackmoore-t valójában azonban gonosz és önző célok motiválták: Thrallt rabszolgájaként tartotta, és gladiátorként versenyeztette. A második háború befejeztével a Szövetség elsöprő győzelmet aratott a Horda felett. A Dark Portalt lerombolták, az Azeroth-ban rekedt és életben maradt orkokat pedig szigorúan őrzött táborokba zárták. Eme táborhálózat élére Blackmoore-t nevezték ki, aki közben Thrallt taníttatni kezdte, és azt tervezte, hogy segítségével átveszi a hatalmat az orkok felett, és személyes hadseregévé alakítja őket. Blackmoore udvarában Thrall egyetlen igaz barátot szerzett, Taretha Foxtont, akivel kicsi koruk óta együtt, tejtestvérekként nőttek fel, és titokban akkor is tovább leveleztek, mikor Blackmoore Tarethát ágyasának választotta, és megpróbálta elválasztani őket egymástól. Később a lány volt az, aki segített Thrallnak megszökni Durnholde Keepből (lásd Escape from Durnholde Keep instance a WoW-ben).

Ezután kezdődött Thrall hosszú, magányos vándorlása, mely során többek között a természetben felfedezte ősei elhagyott, sámánisztikus gyökereit. A vadonban aztán találkozott népével, a még mindig bujkáló Frostwolf klán tagjaival, Grom Hellscreammel és az ő Warsong klánjával, akik az utolsó, emberi elnyomás ellen nyíltan dacoló ork csoportot alkották, valamint a legyőzött, megtört Doomhammerrel is. Születési jogánál fogva elfoglalta klánja vezéri címét, egyesítette a megmaradt orkokat, és vezetésével elkezdték felszabadítani a táborokba zárt társaikat. Mikor Doomhammer életét vesztette a csatározások közben, a warchief címet is Thrallnak adományozta. Thrall végül sikerrel járt, felszabadította és egyesítette az orkok nagy részét, valamint Durnholde Keephez is visszatért, melyet megostromolt, a csatában pedig megölte Blackmoore-t, személyes bosszút állva Taretháért, akit a zsarnok korábban miatta kivégeztetett.

A játék tehát a fenti sztori egy/nagy részét dolgozta volna fel. Legalábbis a trailer alapján erre következtethetünk:

Warcraft Adventures: Lord of the Clans - trailer

Természetesen ha a játék nem is került publikálásra, a történetet, mely később a Warcraft 3 létfontosságú előzményének bizonyult, nem hagyhatták veszni, így jobb híján kiadták könyv alakban. Ez lett a Lord of the Clans, azaz a címét a tervezett játék alcíméről kapta.

A fenti trailer persze csak egy rajzfilmszerű hangulatkeltő, mely a valódi játékképről semmit sem árul el. A következő kis kétperces videó már mélyebb betekintést enged a játékba:

Warcraft Adventures: Lord of the Clans - gameplay

Hát igen, kiköpött Monkey Island 3... A rajzolt grafikától kezdve a poénokon át ("Damn, I look good!") egyenesen az ott jól bejáratott kezelőfelületig, hiszen a használható tárgyak fölé víve a kurzor itt is ugyanolyan látványos animációval és ugyanazt a három lehetőséget kínálja fel: megnézni, beszélni hozzá, illetve felvenni/megmozdítani. Egyes elemek persze kritizálhatók, mert egy goblin például kifejezetten jól néz ki rajzfilmszerűen, a hatalmas és rettegett Deathwing viszont inkább röhejes látványt nyújt azt a vízipipát, vagy mit szívogatva.

És akkor most érkeztünk el ahhoz a ponthoz, amely tulajdonképpen ihlette ezt az egész bejegyzést. A napokban YouTube-on megtaláltam a játék első helyszínének teljes, részletes végigjátszását. A végigjátszásbeli jelenetek több helyen is egybevágnak a fenti gameplay videóval, szóval nem valami fake-ről van szó, ez bizony a tényleges játék. Mely szemmel láthatóan nagyon is működőképes. Lehet, hogy bütykölni kell egy kicsit a jelenetek előcsalásához, de szinte minden, a rajzok, a feladványok, a beszélt szövegek rögzítve és készen állnak.

Nem tudom, mennyire ismert ez a videó warcraftos körökben, de az, hogy YouTube-ra idén került fel, és még mindig alig néhány tízezer ember látta, nem arra enged következtetni, hogy az interneten mindenhol agyba-főbe lenne linkelve. Úgyhogy igazi kuriózumot kínálok remélhetőleg a dome-os olvasóközönségnek.

Még annyit, miután ilyen szépen elmeséltem fent Thrall életét, hogy a videóban látottak egyáltalán nem illeszkednek a sztoriba... Nem tudni, a videóban Thrall pontosan honnan szökik meg, de valószínűleg nem Durnholde Keepből, hiszen ott szigorúan őrizték, és Taretha segítségére volt szüksége. Ez tehát valószínűleg nem az az esemény, melyről fent írtam, és amelyet egy WoW-s instance is megörökít. Thrallt a könyv szerint később még egyszer elfogták, és az egyik orkoknak fenntartott táborba zárták, de onnan is megszökött nemsokára. Igaz, ott is a társai terelték el az őrök figyelmét, de fogjuk fel úgy, hogy ezt csak utólag, a könyvben színezték ki, a játékban még egyszerűbben oldották meg. A tervezett kivégzésére, melyet elmondása szerint a hadnagy rendelt el, viszont még így sem találni semmilyen logikus magyarázatot, mivel Blackmoore sosem megölni akarta őt, hanem sokkal inkább visszakapni...

Na mindegy. Most már tényleg jöjjenek a videók! Élvezzétek!

Warcraft Adventures: Lord of the Clans - walkthrough 1

Warcraft Adventures: Lord of the Clans - walkthrough 2

Utolsó módosítás: 2010.10.13. 22:14

Hozzászólások

Gobiakos
1 | Gobiakos 2010.07.21. 11:25
Én pár éve olvastam a könyvet, egyik kedves barátom/nagy fantasy rajongó adta kölcsön. Nagyon jó hangulata volt, minden sorát élveztem.

Amúgy a bejegyzés is szép terjedelmes, és gazdagon illusztrált (a linkek mögött persze).
LordMatteo
2 | LordMatteo 2010.07.21. 14:19
"Rengeteg időt el lehet amúgy ezzel tölteni... " << Tudjuk :D

Amúgy köszi a bejegyzést, érdekes volt, bár nekem igen, meglepetés volt Arthas halála. :D Illidan pedig a TFT-ben meghalt már, a WoW-ban is meghal?
3 | SShark 2010.07.21. 21:22
Tetszett az írás! Érdekes volt. Nem is tudtam, hogy volt egy ilyen verzió. NAGYON furcsa Thrall fizimiskája. Sokkal karizmatikusabban nézett ki már a Warcraft 3-ban is de valószínű, hogy ez a részemről csak csőlátás. Lehet, hogy így szerettük volna meg ha a játékot kiadják. Nézz bele a WoW közben tovább alakult eseményekbe. Az „eredeti” alaptöténetek is rengeteget gazdagodtak az idők folyamán és ez bőven a javára szolgált a Warcraft univerzumnak. Őszintén javaslom a worldofwarcraft.hu „Történelemóra” rovatát. Tudom, hogy az írásod magáról a kalandjátékról szólt, de mégis. ;-)

Matt: Ott is meghalt. q:-D

Be kell jelentkezned, ha hozzá szeretnél szólni!

A blogokban szereplő bejegyzések és hozzászólások a felhasználók saját véleményét tükrözik.
Fenntartjuk a jogot, hogy az illegális tevékenységgel kapcsolatos vagy offenzív jellegű, valamint nem blogba való bejegyzéseket, hozzászólásokat előzetes figyelmeztetés nélkül töröljük.