25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Egyéb

Ezek voltak a mi kedvenc játékaink 2021-ben

Az Év játéka díjazottak kihirdetése előtt íme munkatársaink kedvencei.

Írta: PlayDome

Ezek voltak a mi kedvenc játékaink 2021-ben

Tavaly a szokásos év játéka szavazásunk mellé közzétettük szerkesztőségünk tagjainak kedvenceit is. Úgy döntöttünk, ebből hagyományt csinálunk, és idén is megkértük minden munkatársunkat, hogy aki tud, állítson össze egy saját Top 3-as listát a tavalyi év játékai közül. Alább olvashatjátok ezek összefoglalóját.

m_anger
Sokan azt mondják az idei választék gyenge volt, én meg azt hogy 2021 az indie-k éve. Éppen ezért nem láttam értelmét, hogy ugyanazt a pár játékot írjam le, amit majd szinte mindenki más is (It Takes Two, Ratchet & Clank: Rift Apart, Little Nightmares II), inkább azokat a kis címeket emelném ki, amelyek végén fülig érő szájjal álltam fel a stáblista után.

  • Sir Lovelot
    Pixelgrafika-rajongóknak kötelező darab. Tud igazán szadista lenni, de ez (is) adja meg a báját. Telitalálat.
  • Labyrinth City: Pierre the Maze Detective
    Akik szeretnek keresgélni és már 50-60 éve is a Füles magazint bújták, valamint értékelik, ha valami olyan aprólékosan ki van dolgozva, mint ez a gyöngyszem, ne menjenek tovább.
  • Death's Door
    Egy játék, amelyben szinte minden klappol: zene, grafika, level design és ráadásul mindössze két ember munkája. A kihívás is rendben van. Aki mindent be akar gyűjteni és látni akar, az kösse fel a gatyeszt.

Szoros versenyben lemaradtak: Lost in Random, F.I.S.T.: Forged In Shadow Torch, Tails of Iron, Heavenly Bodies.

Cikkajánló
Death's Door teszt – Hullajó senyvedés

Death's Door teszt – Hullajó senyvedés

A Varjúdombi mesék már csak egy távoli kellemetlen emlék lesz ezek után.

Sityi
Lehet, bennem van a hiba, de valahogy nem éreztem olyan erősnek 2021-et, mint 2020-at – talán a home office vagy a járvány miatti kiesések nyomták rá a bélyegüket a felhozatalra. Azért csak akadt pár cím, amit kiemelnék.

  • Death Stranding Director’s Cut
    Egy 2019-es játék PlayStation 5-re kipofozása, mint egyik legjobb 2021-es cím? Bizony, ez is valahol jellemzi ezt az évet. Kojima pedig jó érzékkel nyúlt a játékhoz, és tette jobbá az élményt. Megosztó játék, nem is jön be mindenkinek – de akinek igen, az nagyon elégedett vele.
  • Legend of Zelda: Skyward Sword HD
    Nahát, még egy újrázás... Tegyük hozzá, az eredeti már 10 éves, és egy azóta már lezárt platformra jött ki, így teljesen érthető és jogos a frissített verzió – és nem okozott csalódást, sőt! A Zelda-faktor természetesen megmaradt, a grafikán is csak annyit tuningoltak, hogy az ma is vállalható legyen – és nem mellékesen szép, művészi lett mindent összevetve.
  • Mechwarrior 5: Mercenaries
    Most már tudjuk, hogy az idei Call of Duty és Battlefield részek nem váltották meg a világot – de nyáron, amikor benga robotokkal harcoltam, nem volt ez olyan egyértelmű. Az alapul szolgáló társasjáték is a taktikára helyezte a hangsúlyt, ami itt is kiválóan érvényesül – de persze a képességeinken is sok múlik. Ha unod a pörgős, agyatlannak ható hentelést a két nagy franchise multijában, az MW5 nyújtja azt, amire vágysz: az „agyas”, megfontolt csatákat.

Cikkajánló
Death Stranding Director’s Cut teszt – Amerika futárjai, egyesüljetek!

Death Stranding Director’s Cut teszt – Amerika futárjai, egyesüljetek!

Mit lehet még hozzátenni a 2019-es sikerjátékhoz?

TheHolyOne

  • Pathfinder: Wrath of the Righteous
    A Pathfinder: Wrath of the Righteous pont olyan lett, mint amilyennek egy jó folytatásnak lennie kell. Megtartotta, ami az elődben működött, és kibővítette azt új fajokkal és karakterosztályokkal, a mythic path-ok által pedig új döntések és játékstílusok nyílnak meg előttünk.
  • Solasta: Crown of the Magister
    A Baldur’s Gate 3 árnyékában megjelent Solasta tavaly elhagyta az early accesst. A D&D legújabb kiadását használó RPG azáltal igyekszik kitűnni versenytársai közül, hogy a taktikai harc során sokkal nagyobb szerepet kapnak a magaslatok és a fényviszonyok. Bár grafikailag kissé elavultnak tűnik, az egész játéknak mégis van valami egyedi bája, ami könnyen beszippantja a játékost.

Cikkajánló
Pathfinder: Wrath of the Righteous teszt

Pathfinder: Wrath of the Righteous teszt

Megérkezett a 2018-as Kingmaker folytatása.

GeryG

  • Ready or Not
    Itt, a Dome-on is rengetegszer írtam arról, hogy mennyire szerettük a barátaimmal a SWAT 4-et annak idején. De ennek már jócskán másfél évtizede, és nem csak mi, de a játék más rajongói is világszerte azóta csak arra várnak, hogy készüljön egy hasonló játék csak épp a mai színvonalon. Voltak is próbálkozások, de valahogy soha egyik sem jött össze. De most itt van a Ready or Not, a Volition új játéka, amely az utolsó előtti pillanatban esett be 2021-ben. Egy ízig-vérig SWAT szellemi örökös, ami szó szerint mindent tud, amit a nagy klasszikus tudott. Mármint játékmenetben. Egy kőkemény taktikai FPS, amiben nem rohangálunk fejetlen csirke módjára, hanem lassan araszolunk előre társainkkal a hátunk mögött, hogy a hatalmas (talán túlságosan is nagy) pályákon minden helyiséget, folyosót és szobát apránként megtisztítsunk. A Ready or Not még nincs kész, de nagyon nincs. Az early access megjelenés is inkább egy béta előtti állapotban lévő alkotást takar, ám az, hogy ez is bő húszezer szavazat alapján 94%-os tetszési indexet tudhat magáénak a Steamen, azt hiszem, mindent elárul arról, mi is lapul az egyelőre kissé szedett-vedett külső alatt. Egy igazi csiszolatlan gyémánt.
  • Thunder: Tier One
    Ha a Ready or Not kapcsán azt emeltem ki, hogy végre egy igazi taktikai akciójáték, akkor ugyanezt hatványozottan el lehet mondani a Thunder: Tier One-ról. A játékban izometrikus nézetben irányíthatunk egy kommandós csapatot vagy épp kooperatív módban annak egy tagját. Mi állíthatjuk össze a felszerelést, a csapat tagjait, valamint akció közben ezernyi parancsot oszthatunk ki a többieknek. Piszok kemény kihívás elé vagyunk állítva még árkád, vagyis könnyű fokozaton is, de reálisra állítva a nehézséget, már tényleg fedezékről fedezékre fogunk kúszni-mászni, mert elég egy bekapott találat és game over. Ráadásul a látvány is elég pofás egy indie fejlesztéshez képest, arról nem is beszélve, hogy a pályák is érdekesek. Van egyszemélyes kampány, kooperatív és kompetitív mód is, illetve a mod-támogatás sem hiányzik. Az egyetlen gond talán csak az, hogy egyelőre nem fedezték fel maguknak igazán a játékosok, ami az elég üres szervereknél érhető tetten. De ha van egy-két haver, akik értékelik a taktikus-lopakodós akció-szerepjátékokat, akkor a Thunder: Tier One lehet az új kedvenc!
  • Insurmountable
    Ezzel a játékkal valószínűleg eléggé kilógok a sorból, de ezt meg is értem. Én magam régóta vonzódom a falmászáshoz és így a sziklamászásba is többször belekóstoltam, bár tény, hogy a tériszony győzött... Ugyanakkor a téma iránti rajongásom nem lankadt az évek során, ezért is külön örültem, amikor erre épülő játék akadt a kezeim közé. Még akkor is, ha valójában az Insurmountable csak látszatra hegymászós játék. A hangsúly inkább a túlélésen van, ami játékmenet szempontjából a szűkös készleteinkkel és erőforrásainkkal való zsonglőrködést jelenti. Minden megtett méter előre és felfelé extra igénybevételt jelent, így mindig törekedni kell a legegyszerűbb út vagy a legtöbb útba eső erőforrás megtalálására. Mindezt egy piszkosul hangulatos körítésben kapjuk a játéktól, ahol a hegyek ugyan hexagonokból épülnek fel, de ez csak az első tizenöt másodpercben tűnik illúziórombolónak. Onnantól beszippant az a sajátos atmoszféra, amit 2021-ben, de azt megelőzően se nagyon tudott egyetlen játék sem felmutatni.

Cikkajánló
Insurmountable teszt – Hegymászás egy kicsit másképp

Insurmountable teszt – Hegymászás egy kicsit másképp

Nehéz meghatározni, milyen műfajú játék is ez, de az biztos, hogy zseniális.

B_Renato97

  • F1 2021
    Az idei év Forma-1 szempontból nem csak a való életben volt mindent felülmúlóan izgalmas. A versenysorozathoz készült legújabb videojáték is megannyi újítást kapott, ami sokak örömére még szimulátorosabbá tette az élményt. Ráadás képpen pedig a Breaking Point névre hallgató sztori alapú játékmód is kifejezetten jól sikerült extra, ami több órára rabul ejtett.
  • Resident Evil Village
    A Capcom sokadjára is letette a névjegyét az asztalra. Elképesztően addiktív és hidegrázós lett az új Resident Evil, ami még azokat is képes beszippantani, aki nem rajongóra a sorozatnak. Mesteri horror stuff, amit minden idősebb játékosnak kötelező kipróbálnia.
  • Forza Horizon 5
    2021-ben az ötödik Horizon autós fesztivál is elstartolt, ezúttal Mexikóban. Teljesen az alapoktól újra felvett hangok és még több lemodellezett kocsi miatt ez a rész is kihagyhatatlan. Egészen hihetetlen mennyiségű tartalmat kaptunk ismét, a folyamatos frissítésekről nem is beszélve. Még jó pár hónapon keresztül ömleni fog az új tartalom a virtuális pilóták számára.

Cikkajánló
Resident Evil Village teszt – Ez nem a mi kis falunk...

Resident Evil Village teszt – Ez nem a mi kis falunk...

Ehhez képest a Baker-házi kaland vidám családi matinénak tűnik.

Zoo_Lee

  • Persona 5 Strikers
    Eleinte nem hittem, hogy a Strikers bármivel több lesz egy mezei, Dynasty Warriors-jellegű spinoffnál, a valóság viszont ettől távolabb nem is állhatott volna. Egy, a Persona 5 történetéhez teljes értékű folytatásként viszonyuló játékról van szó, mely a harcrendszert és pár komplexebb mechanikát leszámítva gyakorlatilag pár hónap elteltével ott folytatja Joker és a Fantom Tolvajok történetét, ahol az az eredeti játék végén abbamaradt. Külön öröm, hogy konzolok mellett egyből PC-re is megjelent... Már csak a P5 Royal kiadásának kellene átlátogatnia.
  • NieR Replicant ver.1.22474487139...
    A zseniális Nier Automata után csak még fájóbb pont volt, hogy az eredeti Nier szinte beszerezhetetlen volt, ezen viszont a 2021-es remaster nem is akármilyen formában segített. A Replicant az eredeti kultjáték legteljesebb, extrákkal megpakolt, újrakalibrált harcrendszerrel megtámogatott kiadása, mely szinte semmit sem veszített hangulatából és történetének erejéből az évek során.
  • The Medium
    Ugyan erősen gondolkodtam, hogy vajon a Tormented Souls, a Lust for Darkness vagy a The Medium kerüljön-e a listám végére a kötelező horrorjátékként, végül utóbbi nyert, már csak azért is, mert a kezdeti lelkesedést követően meglepően gyorsan feledésbe merült a Bloober Team zseniálisan hangulatos, kelet-európai horror/kalandjátéka. Ugyan akik az új Silent Hillt várták tőle, nagy valószínűséggel csalódtak, akik hozzám hasonlóan viszont csak egy, a csapat korábbi játékaihoz hasonlóan hangulatos és nyomasztó rémisztgetést vártak, mindent megkaptak ettől a játéktól, amit csak vártak.

Cikkajánló
NieR Replicant ver.1.22474487139... teszt – Jokoo Taró kultjátéka végre kibővített és felújított változatban érhető el új platformokon

NieR Replicant ver.1.22474487139... teszt – Jokoo Taró kultjátéka végre kibővített és felújított változatban érhető el új platformokon

A NieR Automata 2010-es elődje kultuszstátusza ellenére hosszú éveken át volt hozzáférhetetlen.

Puddle

  • Hades
    A Supergiant Games nem tud nem kiemelkedőt alkotni. Minden játékukat többször végigjátszottam, az egyiket meg a videójáték-történetmesélés úttörőjének tartom. A Hadest végig követtem korai hozzáférésű szakaszától egészen megjelenésig. Már az alapok is sziklaszilárdak voltak, és az évek alatt csak csiszolódott a pörgős harcrendszer, a markáns vonású grafika, a zseniális szinkron és a felejthetetlen zene. Számomra 2021 indie kincse.
  • Persona 5 Strikers
    A Persona 5 nagyon közel áll a szívemhez és bár kicsit féltem, hogy a Strikers szakít a zsánerrel és a körökre osztott JRPG-t felváltja a hack and slash, félelmem megalapozatlan volt. Az Atlus ebben az új köntösben is hibátlanul hozta a Persona 5 hangulatát, dinamikáját és vibráló színeit és változatos zenéit. Remélem, hogy a standalone Strikers PC-s megjelenése utal a kiadó terveire is a sorozat többi részét illetően...
  • Monster Hunter Rise
    A Monster Hunter Riseról nem lehetne három mondat keretében érdemben bármit is mondani, nem tennék vele igazságot. Legyen elég annyi szeretetem demonstrálásához, hogy csakis emiatt a cím miatt döntöttem 2021-ben, hogy megveszem a Switchet, nehogy lemaradjak a launchról. Több mint 500 óra játék után bátran mondhatom, hogy megérte.

Cikkajánló
Persona 5 Strikers teszt – Spinoffnak nevezték, folytatásnak is elmenne

Persona 5 Strikers teszt – Spinoffnak nevezték, folytatásnak is elmenne

A harcrendszer változott, pár dolog egyszerűbb lett, de a minőség nem csorbult.

Ezek voltak tehát munkatársaink kedvencei – hamarosan kiértékeljük az olvasói szavazatokat, és kihirdetjük a PlayDome 2021-es Év játéka díjazottakat is.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!