25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Játékhírek

A Rainbow Six: Siege a Patriots veszte vagy utóda?

Az E3-on bemutatott játék után sokakban felmerült a kérdés, hogy miként tekintsen rá. A Ubisoft egy interjúban tette tisztába a dolgokat.

Írta: GeryG

Kezdjük egy kis kronológiával. Az első Rainbow Six játékhoz egészen 1998-ig kell visszamennünk, amelyet aztán egy sor kiegészítő, folytatás, majd azok kiegészítői követtek. A kezdeti nagyon komoly taktikai irányvonalat először a 2005-ös Lockdown bontotta meg, majd a 2006-os Rainbow Six: Vegas végérvényesen nyugdíjazta is - sok rajongó bánatára. A Vegas 2-re 2008-ig kellett várni, ám furcsa módon mind máig ez az utolsó küldetése a szivárvány hatos alakulatnak.
A Rainbow Six: Patriots bejelentésére 2011 novemberében került sor egy egész hangulatos trailer társaságában, ám szinte azonnal lejtmenetbe került a projekt. Hosszú hónapokig semmit sem lehetett hallani róla, a hónapok pedig lassan évekre duzzadtak. Bár az eredeti tervek szerint valamikor 2013-ban kellett volna a boltok polcaira kerülnie a komoly morális döntéshelyzeteket is felvonultató akciójátéknak, a premier helyett csak egy szomorú hír érkezett: a projektet visszazavarták a tervezőasztalra. Mára már azt is biztosan tudjuk, hogy soha nem fog megjelenni a Rainbow Six: Patriots.

A Ubisoft az idei E3-on mindenféle felvezetés nélkül jelentette be a Tom Clancy's Rainbow Six: Siege-t egy sokakat megosztó trailer formájában. A rajongók között azonnal felütötte a fejét a kérdés, hogy akkor ez most mi is lesz? A Patriots szellemi örököse, esetleg épp a Siege miatt kellett végül kukázni azt a projektet? A francia kiadó a napokban adott egy interjút a Rock, Paper, Shotgun magazin munkatársának, amelyben tiszta vizet öntöttek a pohárba. A kérdésekre Oliver Couture fejlesztő válaszolt.
"Hogy tiszta legyen, három és fél évig dolgoztam a Rainbow Six: Patriotson, de az egy előző generációs alkotás volt. Xbox 360 és PlayStation 3. Az új generáció viszont már a küszöbön állt, mi pedig úgy voltunk vele, hogy nem akartunk lecsúszni róla. Mit is tehettünk volna? Kísérletezni kezdtünk a rombolható környezettel és hamar rájöttünk, hogy ez alapjaiban változtatja meg a játékélményt. Megnéztük, mit lehet kihozni belőle az előző generáción, de sehogy sem akart működni a dolog. Így végül egyszerűbbnek tűnt lesöpörni az egészet és tiszta lappal indulni, hogy a játékosok a legjobbat kapják. Keményen dolgoztunk a Siege-n az elmúlt másfél évben." - magyarázta Couture, akit ezt követően arról kérdeztek, hogy felhasználnak-e bármit is a Patriots maradványaiból a Siege-hez - "Tudjuk, hogy az egyszemélyes kampány a Rainbow Six egyik legfontosabb része. Tisztában voltunk ezzel akkor is, amikor idén a többjátékos résszel voltunk elfoglalva, hiszen szerettük volna egymás közt tesztelni, hogy egyáltalán szórakoztató-e a játék. De tudjuk, hogy az egyszemélyes rész is nagyon fontos. Ezen is dolgozunk. Ennek mértéke viszont egyelőre nem tisztázott, úgyhogy egyelőre nem is bonyolódnék bele. De ott lebeg az üzenet a szemünk előtt, hogy az online közösség is állandóan az egyszemélyes kampányról beszél. Szóval nekik is készítünk valamit. De egyelőre nem tudnám megmondani, hogy olyan moziszerű lesz-e, mint a Patriots lett volna."

A Rainbow Six: Siege tehát egy teljesen új, az előző projekttől alapvetően független alkotás lesz, amely a jelek szerint egyaránt szeretné meghódítani az egyszemélyes kampány és a többjátékos mód iránt rajongó játékosok szívét. Hogy erre mekkora esélye van, az még a jövő zenéje, hiszen a premierre leghamarabb 2015-ben kerülhet sor PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra. Az pedig megint egy másik kérdés, hogy vajon a Siege elindíthat-e egy újabb divathullámot. Az elmúlt időszakra jellemző zombis téma kezd elcsendesedni és a modern hadviselés is egyre kevesebb szerepet kap. A Battlefield széria is a rendőrök munkája felé fordult - igaz, csak egy mellékág formájában -, így könnyen elképzelhető, hogy a következő években a SWAT vs. terroristák felállást fogja boncolgatni minden akciójáték.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Lassan 15 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!