25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Forma 1 2012

Eric
#28 Eric [20761]
Végleges, ami már korábban is tudható volt:az MTV-é lett a Forma-1.
A közvetítési jogokat 2012-2016 között birtokolja a közszolgálati csatorna.
A Kossuth Rádión is közvetítik élőben. Ez jó azoknak, akik kocsiban kénytelenek tölteni a vasárnap délutánokat.

"Dilisek ezek a rómaiak...!"

Válasz erre

goodboy007
#27 goodboy007 [9170]
Hülkenbergre kíváncsi leszek, hogy mit tud egy jobb autóval, az a tavalyi +1 seces köre nagyon durva volt . Bár Sutil-lal se volt semmi bajom.

A Toro Rosso-s ügy meg durva, itt látszik, hogy a nagyok diktálnak.

Válasz erre

Előzmény: balays82 2011.12.16. 19:31
ufodani
#26 ufodani [17698]
+1
Bala toljad csak, innen informálódok.

Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)

Válasz erre

Előzmény: Madrac 2011.12.16. 21:02
balays82
#25 balays82 [14276]
Jó tudni, hogy nem teljesen fölöslegesen írogatok.

Válasz erre

Előzmény: Madrac 2011.12.16. 21:02
Madrac
#24 Madrac [4263]
Ne aggodj, en olvasom.

Quoth the raven, `Nevermore.'

Válasz erre

Előzmény: balays82 2011.12.16. 19:31
balays82
#23 balays82 [14276]
Igaz, hogy csak magamnak firkálgatok, de még kitartok:

Sahara Force India - Paul di Resta és Nico Hülkenberg

Sutil így jelenleg ülés nélkül, nagyon megfiatalodik jövőre a mezőny.

Válasz erre

balays82
#22 balays82 [14276]
A Toro Rosso kirúgta Buemit és Alguersuarit is, helyettük a Daniel Ricciardo és Jean-Eric Vergne párossal kezdik a jövő évi szezont. Enyhén szólva meglepő döntés, azt gondoltam, főleg Alguersuari helye szilárdult meg a szezon végére. Azért szomorú, hogy a Red Bull érdekeit szolgálva választja ki a versenyzőit a Toro Rosso, itt ugyanis nyíltan bevallották, hogy erről van szó.

Érdekesen alakul a következő évi pilótafelállás, sok az újonc, franciából pedig már három is van (Grosjean, Pic, Vergne), sőt elterjed a hír, hogy a Ferrari kérésére a Sauber is megszabadul Kobajashitól, hogy a szintén francia Bianchi ülhessen a helyére, de ezt azóta már cáfolták. Remélem, később sem jelentik be, hogy mégis igaz. A másik dolog, hogy Vergne is a WSR sorozatból érkezik, ami az utóbbi időben egyértelműen a Forma 1 előtti fontos előszobává nőtte ki magát.

Válasz erre

balays82
#21 balays82 [14276]
Sid Watkins professzor nyugdíjba vonul

Egy igazi fogalom a Forma 1 világában. Sok dolgot megélt az elmúlt évtizedekben, köztük Senna halálát is, akivel nagyon jó viszonyban volt, le is akarta beszélni a versenyzésről azon a tragikus imolai hétvégén. Nagyon sokat tett érte, hogy azóta nem volt újabb haláleset a pályán.

Nemrég az is hivatalossá vált, hogy Grosjean megkapta a második esélyét a Forma 1-ben, Raikkönen csapattársa lesz. Majd kiderül, mennyit fejlődött, mert az első próbálkozása szörnyen gyenge volt.

Válasz erre

balays82
#20 balays82 [14276]
A koreai teles egészében épített pálya, nem mennek utcai részen rajta. Ettől függetlenül tényleg nem egy sikertörténet ez a nagydíj. Már a kezdet is nevetséges volt, tegyük hozzá, az első futam legalább valamennyire érdekesre sikerült az eső miatt. Ehhez képest Ecclestone továbbra is az európai futamokat akarja ellehetetleníteni. Ha tényleg 5 európai pálya marad, az tragédia lesz.

Az austini pálya építése nem igazán nemzeti érdek, az amerikaiakat most sem érdekli jobban a Forma 1, mint régen. Úgy hallottam, hogy elég sokan fölösleges pénzkidobásnak tartják a pálya építését. Ezzel együtt két év múlva már New Jersey is futamot fog elvileg rendezni, egy városon belül kialakított pályán.

Válasz erre

Előzmény: goodboy007 2011.12.07. 21:24
goodboy007
#19 goodboy007 [9170]
Ja hogy most épül. Az nem semmi, hogy egy ekkora nemzetnek, mint az USA is szüneteltetnie kell az építkezést.

A Dél-Korea meg elég nagy FAIL, más versenyt nem is tartanak ott, ha jól rémlik, mert egy része az utcán megy? Az F1 meg nem hoz a konyhára, mert sok a rendezési díj? Megérte megépíteni

Remélem Gyula röpülni fog, Walter Csaba többet ért, mint ő. Bár Paliknak a nyomába nyilván egyik se érhet, ennél csak jobb lehet a színvonal.
A "hát nem tudom" "ez valami hihetetlen" "az akkor érdekes" és hasonló, futamonként rengetegszer elhangzó sablondumákat egyszerűen nem akarhatja az MTV, bár nyilván ami van, abból lehet válogatni és Gyulánknak a lexikális tudása elég nagy.

Válasz erre

Előzmény: balays82 2011.12.07. 21:03
balays82
#18 balays82 [14276]
Szerintem viszonylag kevés rá az esély, hogy Texasban essen a hó akár novemberben is. Másrészt annak a futamnak a megrendezésére van jelenleg a legkisebb esély, nem igazán haladnak jól az austini pálya építésével, egészen konkrétan le is állították a múlt hónapban.

A szünet a szurkolók szempontjából nem túl szerencsés, viszont mivel ilyenkor kötelezően be kell zárni a gyárakat néhány hétre, a csapatok dolgozói pedig szabadságra tudnak menni, ezért érthető.

Én még nem hallottam, kik fognak közvetíteni az M1-en.

Válasz erre

Előzmény: goodboy007 2011.12.07. 20:51
goodboy007
#17 goodboy007 [9170]
Ezt az egy hónapos szünetet még mindig nem értem július-szeptember között, október-november pedig jó sűrű lesz.
Bár annak örülök, hogy a mi pályánk az utolsó a szünet előtt, az ottani események talán jobban megmaradnak a pilótákban, mint a hétről-hétre változó pályák.

Nem ismerem az USA időjárási viszontagságait, de november 18-án akár még hóesés is lehet, itthon is volt már példa novemberi havazásra.


Az ideális íves szabály tényleg egy vicc!

Azt lehet már tudni, hogy ki(k) lesz(nek) a kommentátor(ok) az M1-nél?

Válasz erre

Előzmény: balays82 2011.12.07. 20:17
balays82
#16 balays82 [14276]
Elfogadták a hivatalos 2012-es Formula–1-es versenynaptárt:

Március 18. Ausztrál Nagydíj
Március 25. Maláj Nagydíj
Április 15. Kínai Nagydíj
Április 22. Bahreini Nagydíj
Május 13. Spanyol Nagydíj
Május 27. Monacói Nagydíj
Június 10. Kanadai Nagydíj
Június 24. Európa Nagydíj
Július 8. Brit Nagydíj
Július 22. Német Nagydíj
Július 29. Magyar Nagydíj
Szeptember 2. Belga Nagydíj
Szeptember 9. Olasz Nagydíj
Szeptember 23. Szingapúri Nagydíj
Október 7. Japán Nagydíj
Október 14. Koreai Nagydíj
Október 28. Indiai Nagydíj
November 4. Abu-Dzabi Nagydíj
November 18. Amerikai Nagydíj
November 25. Brazil Nagydíj

Bahrein, USA, és Korea azért elég kérdőjeles, de reméljük a legjobbakat.

Az FIA bejelentette a 2012-es új szabályokat

"A döntéshozó testület egyúttal azt is megerősítette, hogy lesz egy háromnapos teszt a szezon során, amin a versenyzők az évad közepén vehetnek részt." - Még nem az igazi, de a semminél azért több.

"2012-től a biztonsági autós fázisokban minden lekörözött autó visszaállhat a helyére, mielőtt a biztonsági autó visszatérne a bokszokba, ezzel biztosítva a tiszta rajtot, ahol nem akadályozzák a lassabb autók a mezőny élén állókat." - Ennek viszont nagyon örülök, ideje volt visszaállítani a régi szabályt.

"Az FIA új szabályzata egyúttal azt is kimondja, hogy 2012-től a versenyzők nem húzódhatnak vissza az ideális ívre, miután onnan – pozícióvédés miatt – kimozdultak." -

Már kezdtem örülni az értelmes változtatásoknak, erre jött ez. Mi van, ezt hogy kell érteni? Hogyan kell akkor majd bevennie a kanyart annak, aki elhagyta az ívet? Mikor térhet vissza az ideális ívre? Remélem azért ennél pontosabban fogalmazták meg hivatalosan ezt a szabályt. Arról nem is beszélve, hogy már megint mesterségesen segítik elő az előzéseket, mert így bár biztosan nem lehet védekezni a hátulról jövővel szemben. Amit Schumi és Hamilton csinált Monzában, olyat ezek szerint nem fogunk látni jövőre. Szomorú ez, lassan telesen megtiltják a versenyzést a pályán. Nem lesz ennek jó vége.

Válasz erre

balays82
#15 balays82 [14276]
A Ferrari és a Red Bull kilépnek a FOTA-ból

Nem túl jó hír, mert ez lényegében a FOTA végét is jelenti, a csapatok erős szövetsége nélkül pedig még az eddiginél is nagyobb lehet az FIA befolyása a Forma 1 alakulására.

Válasz erre

Pomee
#14 Pomee [2550]
Csak emiatt a hír miatt már úgy várom a márciust, mint más a karácsonyt. Kb. biztos vagyok benne, hogy meg fogja mutatni, hogy mire is képes és remélem egy megfelelő verdát is alápakolnak ehhez.

A rally is csak azért nem ment neki, mert amolyan gagyi 120-130 km/h-s tempónál Ő tényleg elalszik... azért is borult annyit

Lényeg a lényeg: Üdv itthon Papa, megint a miénk lesz Spa!

Never underestimate the power of the Dark Side...

Válasz erre

Előzmény: Ghoost 2011.11.29. 10:21
joccc
#13 joccc [3023]
Ha hasonlóak maradnak az erőviszonyok jövőre is,mint idén,akkor szívesen elnézném a Schumacher-Raikkonen harcokat... De sztem a Mercedes jövőre beerősít kicsit,s lehet,h nem fog erre sor kerülni.

Az biztos,h jót tesz az F1-nek,h nem csak a 3 topcsapatba vannak világbajnokok már. Talán jövőre izgalmasabb versenyek lesznel,mint idén. Úgy látom a recept az meg van hozzá.

-

Válasz erre

Előzmény: balays82 2011.11.29. 11:25
balays82
#12 balays82 [14276]
Nem irigyelem őt, kevés csapat bánik mostohábban a pilótáival, mint a Lotus, ráadásul egy évvel ezelőtt már jól össze is kaptak, amikor Kimi szerint a Lotus-Renault csak ki akarta használni a nevét, amikor azt híresztelte, hogy szerződtetni fogják. Kérdéses, hogy milyen lesz a jövő évi autó, illetve az is, hogy Kimi mennyi idő alatt tud majd visszarázódni a Forma 1-be, az eredménykényszer viszont valószínűleg a kezdettől fogva rajta lesz. Azt gondoltam, nagyobb esély van rá, hogy a Williams színeiben tér vissza, bizonyos szempontból lehet, hogy jobban is járt volna.
A lényeg azonban, hogy jövőre már 6 világbajnok lesz a mezőnyben, amire szerintem nagyon régen lehetett példa, talán még soha sem. Remélem, a finn be fogja bizonyítani, hogy helye van még ebben a mezőnyben. Nem lesz könnyű dolga.

Válasz erre

Előzmény: Ghoost 2011.11.29. 10:21
Ghoost
#11 Ghoost [11787]
HIVATALOS: Megjött az első nagy hír: Kimi 2012-ben a Lotus (ami eddig Renault néven futott) színeiben tér vissza, 2 éves szerződést kötött. Nagyon kíváncsian várom, hogy vajon mire fogja vinni, sok sikert kívánok neki!

Válasz erre

balays82
#10 balays82 [14276]
A francia Charles Pic jövőre a Marussia csapatában fog versenyezni Jérome d'Ambrosi helyett.

Ő lesz a harmadik Forma 1-es pilóta, akit láttam már előben versenyezni (Alguersuari és Ricciardo a másik kettő), úgy látszik, a WSR sorozat elég jó ajánlólevél a Forma 1-be jutáshoz.

Válasz erre

Nayrobi
#9 Nayrobi [2883]
Itt voltam, figyeltem, olvastam, de annyira semmilyen volt ez az év, hogy nem tudtam volna mit hozzátenni érdemben a topichoz Talán jövőre.

PSN: nayrobi11

Válasz erre

Előzmény: balays82 2011.11.27. 19:04
balays82
#8 balays82 [14276]
Ez igaz, sőt sokszor értelmetlen és parttalan viták is folytak miatta. Ugyanakkor rajta kívül is nagyon sok aktív fórumozó eltűnt, vagy sokkal kevésbé aktívan van jelen, mint eddig. Elég csak Eric, Nayrobi vagy éppen Marv (ő már nagyon régóta nem fórumozik) nevét említeni.

Válasz erre

Előzmény: Toki 2011.11.27. 18:55
Creativ3Form
#7 Creativ3Form [33858]
Igen, padavannal topiconként egy ezer hsz elment...filmes topicok, játékos stb.

Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!

Válasz erre

Előzmény: Toki 2011.11.27. 18:55
Toki
#6 Toki [5086]
Mondjuk padavan kirohanásai alapból plusz ezer hsz-t hoztak minden évben.

Válasz erre

Előzmény: balays82 2011.11.27. 18:51
balays82
#5 balays82 [14276]
Talán nem nagyképűség, de én is így gondoltam. Azt egyébként sajnálom, hogy nincs is túl nehéz dolgom. Néhány éve még 4-5 ezer hozzászólás született egy évben, most meg szűken lesz meg az ezer is. Persze nem ártana egy ideinél izgalmasabb szezon, talán az segítene.

Válasz erre

Előzmény: ufodani 2011.11.27. 18:43
Gobiakos
#4 Gobiakos [13218]
Mondtam én, hogy nem?

Válasz erre

Előzmény: ufodani 2011.11.27. 18:43
ufodani
#3 ufodani [17698]
Már bocs Gobi de a legaktívabb F1-es ezt megérdemli

Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)

Válasz erre

Előzmény: balays82 2011.11.27. 18:35
Gobiakos
#2 Gobiakos [13218]
Én is pont most szerettem volna megnyitni, de gondoltam, hogy lesz nálam gyorsabb. És lett!

Sok a kérdés, a válaszokat jövőre megkapjuk! Éljen soká' Vettel és a RBR!

Válasz erre

Előzmény: balays82 2011.11.27. 18:35
balays82
#1 balays82 [14276]
Remélem, nem előzött még meg senki.

Megtörhető-e Red Bull egyeduralma, vagy Vettel harmadszor is behúzza? Láthatunk-e a tavalyihoz hasonlóan izgalmas szezont, mennyit számít majd a befújt diffúzor hiánya? Feltámad-e végre a Ferrari, csatlakozik-e a Mercedes az élcsapatokhoz, meddig jut a Williams a Renault motorral? Visszatér-e Raikkönen, mikor tér vissza Kubica, maradhat-e Barichello, meddig maradhat Massa? Hosszabbít-e Schumacher? Hány futam lesz egyáltalán, milyen lesz az MTV Forma 1-es közvetítése, kiabálhat-e tovább Czollner Gyula, tovább csökken-e a topik népszerűsége?

Csak néhány a 2012-es szezon fontos és kevésbé fontos kérdései közül. Én már várom.

Válasz erre

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.