Míg a negyedik (The Last Revelation) rész Lara zuhanásával végződött, az ötödik (Chronicles) epizódban pedig a halotti torra összegyűlő barátok és ismerősök emlékeztek meg Lara négy kalandjáról, két év után ismét jelentkezik a Core Design a Tomb Raider sorozat folytatásával, melyből kiderül, hogy Lara egyáltalán nem halt még meg. Az igen népszerűvé vált sorozat hatodik epizódja a The Angel of Darkness alcímet kapta. A kedvelt főhősnő, Lara Croft neve ismét belekerült a címbe, ki tudja, milyen megfontolásból, hiszen a játékosok már úgyis egyként kezelik a Tomb Raider és a Lara Croft neveket.
Az új történetben Lara egyszerre lesz üldöző és üldözött. Egy gyilkosságsorozat kapcsán Lara konfliktusba keveredik egy gonosz alkimistával és egy nagy hatalommal bíró, titokzatos egyénekből álló titkos szövetséggel. A konfliktus alapja öt XIV. századbeli festmény, melyeket mindannyian meg akarnak szerezni. Az alkimista, aki Eckhardt névre hallgat, Lara egykori mentorát, Von Croyt bízza meg a feladattal, aki telefonon kéri Croft kisasszony segítségét. Azonban amikor Lara Párizsba ér, Von Croyt holtan találja, a gyilkossággal pedig őt vádolják, így azonnal üldözötté is válik. Így aztán a rendőrök elől meneküléssel egyidejűleg kell megakadályoznunk a gonosz szövetséget, hogy a festmények birtokában sötét erőkkel lépjenek hatalomra. A kalandok egészen Prágáig visznek, és időközben megismerkedünk egy Larához hasonló kalandorral is, Kurtis Trenttel, aki Eckhardtot üldözi. A játékban az ő irányítására is lehetőségünk lesz.
A játék olyan elemekkel bővült, mint a kalandjátékokhoz hasonló párbeszédek, melyek kimenetele - és ez alapján kalandjaink folytatása is - választásainktól függ, vagy Lara képességeinek fejlődése a kalandokban való előrehaladás során. Tehát alapvetően kalandjáték- és RPG elemekkel kezdik tűzdelni a sorozatot. A feladványok sikeres megoldását és különböző felfedezéseinket a játék azzal jutalmazza majd, hogy például Lara erősebb, ügyesebb lesz, vagy távolabbra tud ugrani.
A fejlesztők szokás szerint egy egészen új engine-t ígérnek, reméljük, ezúttal tényleg jelentős fejlesztéseket láthatunk grafikai téren is. Az eddigi 500 sokszöggel szemben ezúttal 5000-ből fog Lara modellje állni, ami igen nagy változást jelent. Látványos grafikai effektekre számíthatunk, mint például fényekre, tükröződésekre, az időjárás változására. A karakter-animációk terén is jelentős változást ígérnek, az eddigi 25 helyett immár 180 különböző animációra számíthatunk Lara mozgása során. Megújul az irányítás is, és új mozgások is belekerülnek a játékba, mint a kétkezi harc, a lopakodás, vagy az utolsó pillanatban belekapaszkodás valamibe. A sorozatban először fordul elő, hogy másik szereplőt is irányíthatunk. Kurtis Trent azonban nemcsak külsejében, hanem mozgásaiban is más lesz, mint Lara.
A játék megjelenése novemberre várható, PC-re és PS2-re egyaránt, és legutóbbi információink szerint nem is fenyegeti semmi veszély ennek a dátumnak a megtartását.