25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Kütyü

Az Oculus Rift, a Morpheus és a Vive VR

Érdekes technikai összehasonlítás bukkant fel a világhálón.

Írta: GeryG 1 hozzászólás

Az elmúlt évek egyik legígéretesebb videojátékos technológiai újítás a VR (virtual reality), vagyis a virtuális valóság lehet. Bár ez a fogalom már több évtizedes múltra tekint vissza, fejlettsége csak napjainkra érte el azt a színvonalat, hogy általános otthoni felhasználásra is alkalmas legyen. E téren az egyik legelső és legnagyobb úttörő az Oculus Rift, amelyet idő közben a Facebook felvásárolt, hiszen szerintük a videojátékokon túl számtalan egyéb területen lehet még hasznosítani a technológiát. Természetesen akad konkurencia is, nem is akármilyen. A Sony is régóta dolgozik a saját megoldásán, amit Morpheus névre keresztelt, valamint nem szabad szó nélkül elmenni a Vive VR mellett sem, amelyet a Valve és a HTC közösen fejleszt.
A Gamespot a hétvégén egy nagyon érdekes anyagot publikált, amelyben e három eszközt elsősorban technológiai szempontból hasonlította össze. Íme, a paraméterek.
Oculus Rift:

  • Képernyő: 5,7 colos OLED (ez még változhat)
  • Felbontás: 960x1080
  • Képfrissítés: 75 Hz, 72 Hz és 60 Hz
  • Látószög: 100°
  • Érzékelők: gyorsulásmérő, giroszkóp, magnetométer
  • Csatlakozók: HDMI, USB 2.0, USB 3.0
  • Megjelenés: 2016 második negyedéve

Morpheus:

  • Képernyő: 5,7 OLED
  • Felbontás: 1920x1080
  • Képfrissítés: 120 Hz, 60 Hz
  • Látószög: hozzávetőlegesen 100°
  • Érzékelők: gyorsulásmérő, giroszkóp
  • Csatlakozók: HDMI, USB
  • Megjelenés: 2016 első fele

HTC Vive:

  • Képernyő: nem ismert
  • Felbontás: 1200x1080
  • Képfrissítés: 90 Hz
  • Látószög: nem ismert
  • Érzékelők: gyorsulásmérő, giroszkóp, lézeres helymeghatározó
  • Csatlakozók: HDMI, USB 2.0, USB 3.0
  • Megjelenés: 2015 vége

A fenti paraméterek persze önmagukban csak száraz adatok, az általuk nyújtott élmény lesz az, ami a végső erősorrendet felállíthatja. És persze nem szabad megfeledkezni a megjelenési dátumokról sem, amelyek alapján a Valve eszköze elméletileg némi előnnyel indul, de a többiek premierjére még egy évet várnunk kell.
Az Oculus Rift esetében a napokban felfedték az ajánlott gépigényt is, amely meglehetősen komoly elvárásokat támaszt a játékosok felé:

  • Processzor: Intel i5-4590 vagy erősebb
  • Memória: 8 GB vagy több
  • Videokártya: Nvidia GeForce GTX 970 vagy AMD Radeon R9 290
  • Csatlakozók: HDMI 1.3, 2 db USB 3.0
  • Operációs rendszer: Windows 7 SP1 vagy újabb

Végül érdemes megnézni, hogy a három eszközt milyen játékok fogják támogatni (vagy támogatják már most is) a megjelenéskor. E téren természetesen az Oculus Riftnek jelentős előnye van a konkurensekkel szemben, de ez a későbbiekben változhat. A Sony nyilvánvalóan a PlayStation 4-et helyezi előtérbe, vagyis várhatóan a konzolra megjelenő játékok fogják támogatni az eszközt, de a tervek között a PS Vita is szerepel. A Valve megoldására pedig a Steam kínálatából kerülhet idővel egyre több cím a repertoárba.

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

További képek

  • Az Oculus Rift, a Morpheus és a Vive VR
GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Lassan 15 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

mákoska
mákoska [2]
A hivatalos gépigény bejelentésekor is z Oculusra nagyobb felbontást publikáltak:

"On the raw rendering costs: a traditional 1080p game at 60Hz requires 124 million shaded pixels per second. In contrast, the Rift runs at 2160×1200 at 90Hz split over dual displays, consuming 233 million pixels per second. At the default eye-target scale, the Rift’s rendering requirements go much higher: around 400 million shaded pixels per second. This means that by raw rendering costs alone, a VR game will require approximately 3x the GPU power of 1080p rendering."

https://www.oculus.com/blog/powering-the-rift/
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (1 db)