25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Blitzkrieg: Burning Horizon

28 új küldetést ad az eredeti játékhoz az önállóan is működő küldetéslemez.

Írta: Viper 2 hozzászólás

Mint azt az alapjátékról készült ismertetőmből is le lehetett szűrni, nem voltam túlságosan oda a Blitzkrieg-ért – annak ellenére, hogy Sudden Strike rajongóként nagy várakozással tekintettem erre a játékra –, most mégis megpróbáltam minden előítélet nélkül nekirugaszkodni ennek az önmagában is játszható kiegészítésnek. Alapigazság, hogy az első benyomás sokat számít, így még el sem kezdtem játszani, máris kútba dőlt az előítélet-mentes tesztelés ötlete: se egy új intro, se új kezdőképernyő, de még csak a kiegészítés nevét sem tették a készítők a Blitzkrieg logó után. Meg aztán hiába keresgéltem a többszemélyes játékmódot, azt úgy ahogy van, kihagyták a készítők. Valószínűleg azért, hogy az eredeti játék is fogyjon. Márpedig én azt vallom, hogy az igazán nagy és élvezetes ütközeteket több játékos egymásnak feszülésével lehet előidézni.

Ennyi ajakbiggyesztő tény után lássuk magát a játékot. A Blitzkrieg: Burning Horizon kiegészítőjének hadjáratában Erwin Rommel küldetésein vehetünk részt, kezdve a belgiumi ütközetektől a nagy afrikai csatákon át egészen a partraszállást követő hadjáratokig. A 28 rendelkezésünkre álló küldetés közt szerepel még az amerikaiak és a japánok közti pár ütközet is, ezeket az önálló küldetések közt találhatjuk.

Maga a játékmenet egyáltalán nem változott. Nincs nyersanyagtermelésen alapuló egységépítés, azokkal az egységekkel kell győzelmet aratnunk, ami az egyes küldetések elejétől a rendelkezésünkre áll, illetve olykor még kapunk utánpótlást, de addigra általában már minden el is dőlt. A főbb egységek a gyalogság, a páncélos egységek, különböző ágyúk, és a légierő, mindegyiknek megvan az erős és a gyenge oldala. Akinek ez a sommás összefoglaló a játék lényegéről nem elégíti ki a kíváncsiságát, olvassa el az eredeti játékról készült ismertetőmet.

Az alapjátékhoz képest ha lehet, még fontosabbá vált a taktika, ugyanis a készítők jócskán továbbfejlesztették az ellenfelet alakító számítógép viselkedését. Általánosságban elmondható, hogy ez egyes küldetések bizony eléggé meg tudják izzasztani a játékost. Ennek köszönhetően ez a kiegészítő lemez kellemesen sok extra játékidőt ígér. Főként a nagy, történelmi csaták jelenthetnek igazán nagy élvezetet (Maginot vonal, partraszállás, El Alamein, Ardennek). A taktikát tekintve nekem úgy tűnt, hogy az ellenséget gyakorlatilag képtelenség meglepni. A készítők most nem hagytak egyetlen kiskaput sem, aminek kiaknázásával egyszerűen és könnyedén le lehet tarolni az ellenfelet, így a sniper irreális képességeit is szépen lecsökkentették. Igaz, a számítógép nem sok mindent tesz, minthogy védekezik, ugyanis ellentámadást nem indít, még ha sikeresen visszaveti is a játékos támadását, akkor sem tesz mást, minthogy szépen feltöltögeti az egységeit. Merthogy az ellenfél oldalán elég gyakran kapni erősítést.

Az alapjátékban szereplő közel 300 egység ezzel a kiegészítővel további ötvennel bővült, köztük példának okáért a Panzer IV tank és számos német tüzérségi ágyú, amerikai tengerészgyalogosok, japán vadászgépek, valamint ausztráliai katonák.

Szintén nem változott semmit a játék 2D-s grafikája, amely bár próbál részletgazdagságával kitűnni, az egész játék kinézete mégis idejétmúltnak tűnik. A destruktív hajlamúak örömére az egész pálya fástul-házastul lerombolható, már ha van rá elég idő és lőszer. Hasonlóképpen semmit nem változtak a hanghatások, leszámítva az új egységek effektjeit.

Összefoglalásként elmondható, hogy ha már szép új csomagolásban, önálló játékként jelent meg a Burning Horizon, akkor a készítők igazán megerőltethették volna magukat, hogy egy kicsit több újdonságot vigyenek a játékba. Véleményem szerint lehetett volna mit javítani a parancsokat jelképező gombokon, annak ellenére, hogy a csata hevében úgysincs idő egérrel osztogatni a parancsokat. Hasonlóképpen lehetett volna tuningolni valamit a támadást jelző üzeneteken, ugyanis – főleg, ha több szálon futnak az események – néha észre sem vesszük, hogy valahol máshol is támadás alatt állnak az egységeink.

A fenti negatívumoktól eltekintve biztos vagyok benne, hogy a nagy Blitzkrieg rajongóknak már pusztán az újabb küldetések tényes is megdobogtatja a szívüket.

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

70%
grafika
7
hangok
7
játszhatóság
7
hangulat
8

További képek

  • Blitzkrieg: Burning Horizon
  • Blitzkrieg: Burning Horizon
  • Blitzkrieg: Burning Horizon
  • Blitzkrieg: Burning Horizon
  • Blitzkrieg: Burning Horizon
  • Blitzkrieg: Burning Horizon
  • Blitzkrieg: Burning Horizon
  • Blitzkrieg: Burning Horizon
  • Blitzkrieg: Burning Horizon
  • Blitzkrieg: Burning Horizon
  • Blitzkrieg: Burning Horizon

Blitzkrieg: Burning Horizon

Platform:

Fejlesztő: Nival Interactive

Kiadó: CDV

Forgalmazó: Automex

Megjelenés: 2004. április 30.

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

BB Shockwave
BB Shockwave [1]
"annak ellenére, hogy a csata hevében úgysincs idő egérrel osztogatni a parancsokat."

Csata hevében?!? A Blizkrieg egyik legnagyszerűbb eleme hogy a játék a SPACE-el bármikor lepauzolható ami alatt parancsokat lehet kiadni... Másképp nem is tudom hogy lehetne komoly veszteségek nélkül győzni benne.
donsam
donsam [27]
Blitzkrieg Bop :-D:-D:-D
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (2 db)