Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Ki mivel játszik mostanában?

20528 levél
Válasz 17.12.08. 10:07 #6291
Peace
Csak akad majd valami varázsló is a kis csapatban, aki jól megba**kodja a száját az ilyen physical resistes köcsögöknek.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
1027 levél
Válasz 17.12.08. 08:44 #6290
ivanova36
Diablo 2 physical immun mobok? - nem lennék meglepődve a SpellForce 3-ba is bekerült volna pár.
20528 levél
Válasz 17.12.08. 07:58 #6289
Peace
Kétkezes harcos vagyok. Egy méretes pallosra csak nem lesz immunis senki.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
1027 levél
Válasz 17.12.08. 06:50 #6288
ivanova36
Megvolt a hangulata az első résznek is, igaz annak a grafikája mára már megkopott.

Magasabb szinten ott a sereged állhatott törpékből, emberekből, tündékből. Namármost, egy olyan sereget ahol az első vonalat Pajzsos-pörölyös törpék, másodikat ember paplovagok (healerek), a harmadikat fagyos nyilakat használó tünde rangerek alkotják, nem sok minden állítja meg. Hja,és igyekeztek méretarányosak lenni a sereg tagjai. Törpe az a tünde derekáig ért csak fel, stb..Plusz napszakváltozások és a fények is rátettek bőven annyit hogy kevés rts-ben volt olyan hangulatos látvány. Alkonyatkor a "bázis" házainál fények gyúltak, de még a seregben résztvevő lángoló pallossal rendelkezők fénye is szépen világított.
Ennyire jó hangulat a még később érkező Battle for Middle Earthben sem volt.

A hősfejlődés már más tészta volt. Könnyen tévútra lehetett menni és nem volt skillreset. Földmágiával könnyen ki tudtad lőni a közepes ellenfeleket, vagy tűzzel felgyújtani őket, de később jött jó pár olyan aki immunis volt rá, és meg is lettem így fogva.
20528 levél
Válasz 17.12.08. 06:40 #6287
Peace
Nem ismertem az első két részt, ebbe is csak véletlenül futottam bele. Láttam róla képeket talán valamikor véletlenül, de valami stratégiának tűnt. De ebbe vannak hősök meg lehet fejlődni, úgyhogy jó lesz ez! Még csak most csináltam meg a karakterem, de eddig jópofa.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
28003 levél
Válasz 17.12.07. 23:29 #6286
LordMatteo
Ott vett meg a trailer engem, mikor először láttam.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
20528 levél
Válasz 17.12.07. 22:28 #6285
Peace
Spellforce III:

A főhős Geralt hangján szólalt meg, már most imádom!
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
3358 levél
Válasz 17.12.06. 20:17 #6284
Raistlin666
Super Mario Odyssey

Azért hihetetlen profi az N! Nem keveset pörgött nálunk a Yooka-Laylee mostanság, de az új Mario lába nyomába sem érhet! Bárcsak más stílusban és platformon is lenne ilyen hozzáállás és kreativitás.

Felkészül az új Zelda...
6702 levél
Válasz 17.12.01. 17:45 #6283
GustyX
Borderlands 2 - kifejezetten jól esik ez az agyatlan lövöldözés, bár néha tud kifejezetten kellemetlen pillanatokat is okozni, mint pl. amikor meghalok és pont az utolsó élő ellenfél vitt a túlvilágra.... Viszont a mesterséges intelligencia dicséretes, mivel az arénában figyeli a játék milyen csúzlit használok és ahhoz biztosan nem fogok lőszert találni. Már nem sok van hátra, lvl 25 vagyok, úh mostmár csak a történetre koncentrálok.

Shadow Warrior 2 - ez zseniális és nagyszerű! Csak annyi a gondom, hogy ebben is benne van a szerepjátékos beütés, mondhatni szabadon bejárható területekkel, fejleszthető képességekkel, fegyverekkel. Ez nekem jelenleg sok.

Quantum Break - nem rossz. Első játék, amelyet 720-ban fogok tolni, de itt nem is tűnik annyira fel.

Ha végeztem a Borderlands 2-vel, majd a QB-kel, jöhetnek a Witcher 3 kiegészítők.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
16397 levél
Válasz 17.11.28. 20:06 #6282
ufodani
Sry, elqrtam a linkelést
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
16397 levél
Válasz 17.11.28. 19:47 #6281
ufodani
Sprintines: MudRunner
Gondoltam kilépek, pihenek egy pöttyöt az őszi menő orgiákból. Hát bakker többet szopok mint mondjuk Sunny Leone. Egy remastered, 2014 az eredő. Szocreal járművekkel A-ból B-be szállíts ezt azt a tundratajgán, ami egy idő elteltével monoton is lehet ( az is ). Viszont a dagonya és a különböző extrém helyek/helyzetek megoldása hatalmas kihívás és ezért mégis élvezhetővé teszik ( lófaszt ) a játékot. Az irányítás okés, a kamera mozgás viszont gáz.

Mazochisták előnyben ( egyenlőre még kitartok..)
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
9206 levél
Válasz 17.11.25. 08:54 #6280
davkar9
Május óta játszok a hots-mal szóval nem tudom volt e már ilyen korábban, de az eheti brawllal nagyon betalált a blizz! Kis variáció, nehézségi szintek és mehet is a teljesbe ez a pve mód! A játék nagy ereje az univerzumok összemosásából fakad, jobban kihasználhatnák ezt a "lore" részét.
Simple. Eternal. Beige.
2988 levél
Válasz 17.11.12. 16:37 #6279
Dilizs
CoD WWII:

Nagyon az elején vagyok még, de eddig baromira tetszik!
GigaByte GA-H77M-D3H ¤ Intel Core i5-3340 LGA1155 BOX ¤ ASUS GTX 1060/6 GB/GDDR5 ¤ 2*8GB 1600Mhz CORSAIR Vengeance DDRIII
1 levél
Válasz 17.10.28. 17:34 #6278
Libra
Én is most álltam neki folytatni de még egyszer sem értem a végére a storynak.
10352 levél
Válasz 17.10.28. 10:56 #6277
MattMatthew
Abba szegénybe mindig belefulladok egyedül. Tudom co-opra van kihegyezve, egyedül némelyik bossfight elég rázós, pedig nagyon feelinges játék.
29300 levél
Válasz 17.10.27. 12:05 #6276
Germinator
Nálunk retrózás folyik: haverokkal megvettük a Borderlands humble bundle-t pár napja, közösen ki akarjuk tolni a Pre-Sequelt (pár éve már megtettük), és én közben szólóban elkezdtem a Borderlands 2-t csak úgy poénból... azt is kitoltuk már kétszer legalább, de annyira hihetetlenül jó játék, hogy amikor egy picit már elfelejtődik, akkor mindig újra lehet venni. Kegyetlen jó sorozat.
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
20528 levél
Válasz 17.10.27. 08:22 #6275
Peace
Kíváncsi vagyok Wolfenstein-ra, feltoltam über-re grafikát, de sajnos reggel ki kellett lépnem a videó alatt már, mert indulás volt melóba. Meglátjuk majd hogy bírja a masina.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
3605 levél
Válasz 17.10.27. 05:50 #6274
Sucee
32734 levél
Válasz 17.10.27. 02:35 #6273
Creativ3Form
Az előzetes gépigény "versenyt" ugyan az AC: Origins nyerte, az optimalizáltságot azonban már a Wolfenstein II. Durván 1-1 órát játszottam mindkettővel, és a New Colossus rohadt jól van optimalizálva, magasabb beállítások mellett is simán döccenő mentesen hasít. Ellenben az AC esetében össze-vissza ugrál az FPS, hol 30 hol 40, csak nagy ritkán karcolja a 60-at, a harcok valamint a nagyobb embertömegek között viszont szívbaj nélkül lezuhan 20-ra is. Hatalmas taps az Ubisoftnak, hogy a +1 év fejlesztési idő is kevés volt nekik, hogy egy normális PC-s portot összehozzanak. Komolyan mondom nevetséges, amit művelnek.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
6702 levél
Válasz 17.10.18. 18:29 #6272
GustyX
Path of Exile - néha-néha, de kétféle módon: 1-2-3.... órára leköt, van sikerélmény és élvezetes a játék, mert lehet haladni és nem történik semmi, ami miatt idegből kilépek a pi*sába. Mert a másik véglet az. Hogyan, mitől és miért haltam meg és vesztettem el 3 percen belül, három halálozással 3 óra játékidőnek megfelelő XP mennyiséget a büdös nagy semmiért???

Borderlands 2 - ingyen hétvégén nem jött be, most beszereztem és határozottan tetszik. Tetszett. Tetszene, de.... Loot-loot hátán (ráadásul még csépeljem az interact gombot is, mert a magától felvétel nem - mindig - működik) játékmenet nem igazán fekszik, kezdetben jónak tűnt, de a lelkesedés hamar elfogyott, de nem is az ami miatt hagyni fogom: a jármű irányítása. Idióta, barom, seggarc, aki ezt így beleparancsolta a játékba.

Dragonball Xenoverse 2 - illetve csak végigtoltam, annyi volt. Tervezem még elővenni, hisz a dragonball hangulat megvan a Super miatt. Lényegesen könnyebb, mint az első rész, de itt is megmaradt(ak) az előd hülyesége(i).

Wolcen - csak próbálgattam, rengeteget fejlődött, javult a ~fél évvel ezelőtti állapothoz képest, de a karakterünk még mindig egy ősembert idézi, a passzív képességfa elment a PoE irányába, továbbá a "legyél harcos, hogy varázsolhass" játékmenet sem jön be, ez inkább zavaró, mint élvezetes. A páncélzat feldarabolása meg tökre felesleges.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
32734 levél
Válasz 17.09.18. 10:29 #6271
Creativ3Form
Bakert meglehet szokni, az elején nekem is fura volt. Bailye viszont szerintem nagyon jó Macskanőnek, a hangja tökéletesen illik a karakterhez.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
9206 levél
Válasz 17.09.18. 09:46 #6270
davkar9
Ez elég gyengére sikerült. Leginkább ott csúszott meg az egész, hogy a batman mítosz elég sok alapvető elemét kiforgatták, csak azért, hogy meglegyen a TT féle A vagy B "döntés", amiknek igazából megint nem volt semmi jelentősége. Ráadásul ennyi játék után most már jó lenne a reskinnél egy kicsivel mélyebben belemenni a játékmenetbe is. Oké, pont emiatt tudnak évente 10 játékot kiadni, de elég zavaró volt, hogy a wd1 óta ugyanazokat az animációkat látom. És nem csak az animációk, de még a helyzetek is ugyanazok. Beszélnek, beszélnek, egyre gyorsabban, mert amire most kattintasz arra valaki emlékezni fogsz. Villámgyors döntéshelyzet, hogy érzékeld egyre hangosabban beszélnük sőtmÁRKIABÁLUNKDÖNTSMÁR!!!4. Bamm, epizód vége.

Ja és a shift+E/Q qte-ért nyakon tudnék vágni valakit.
Simple. Eternal. Beige.
9206 levél
Válasz 17.09.15. 22:21 #6269
davkar9
TT Batman

Steames backlogomból (~30 tétel) szemezgettem, hogy legyen már végre 28.-a, erre esett most a választás. Időeltöltés miatt kicsit alapból "kényszer", így az elején, amikor átment az egész 'Bruce Wayne - the telltale series'be akkor majdnem kinyomtam. Szerencsére az epizód végére egész jó lett, be is fogom fejezni. A grafika végre javult, de a szokásos TT hülyeség - a "döntések" - azért belerondított. Pl kikaptam Alfredtól amiért kicsit megropogtattam a rosszfiút. Ugyanazt a közös szöveget kaptam, ami eredetileg azért jár ha félholtra verjük a fickót... Ami még nem tetszik az a szinkron. Troy Baker nem vészes, de egyszerűen nem Conroy. Laura Baileynek is megvan a maga helye (és most kéne mondanom példát ahol szeretem), viszont Catwomannek nagyon nem jó.
Simple. Eternal. Beige.
4177 levél
Válasz 17.09.15. 22:10 #6268
gothmog
A mostani kieget egy karakterrel vittem végig idáig (mivel SSF-ben játszom, olyan karaktert terveztem, amely bármilyen cuccal elmegy, nincs hozzá kötelező elem: egy Slayer-t csináltam, kétkezes fegyveres Cyclon-ra specializálódva. A játék végén Act10-es Kitavát már facetankoltam, pedig nagyjából szar sem esett az egész játék alatt.)

Úgyhogy az XP mizériára nincs összehasonlítási alapom. Csak azt tudom, hogy régen ugye háromszor mentél végig a 4 Act-on, most egyszer a 10 Act-on és ugyanott vagy kb. szintben, míg időben az utóbbi kicsit gyorsabb.

Annyit tudok, hogy ha a saját szintednél alacsonyabb szintű térképen kóborolsz, akkor büntetés van a kapott xp-re, valamint jobb tárgyak is kisebb eséllyel esnek.

Amúgy igazad van, a Diablo3 elkényelmesítette az embert az ott bevezetett intelligens droppal. Könnyebb volt közel ideális állapotra cuccolni a karaktereket.
Itt alapból totálisan random faktor működik (vagy olcsón bevásrlás más játékosoktól). Ám ha beletanulsz a játék kraftolós részének a mechanikájába, úgy gyakorlatilag akár egy-egy fehér tárgyból kiindulva is nagyon jó cuccokat készíthetsz magadnak. Persze kellenek hozzá a megfelelő orbok, no meg a tudás, hogy mit milyen sorrendben, hogyan érdemes. (Ebben én sem vagyok jó; elég alapszinten szoktam csak kraftolgatni.)

Mondjuk a POE alapvetően a hc játékosoknak készült, de idővel azért olyan szintre rázták, hogy olyan emberek is, akik nem akarnak a feneketlen mélységig elmerülni a játékmechanika, kraftolás stb. bugyraiban (én is ilyen vagyok különben, tehát ez nem magas lóról duma), azok is élvezni tudják. Láttam, hogy most a Fall of Oriath kiegészítővel egészen normális tutorial is beépült a játékba, amely folyamatosan adagolja az infókat. (Régebben ilyen nem volt. Ha nem olvasott utána az ember, akkor állt csak mint a díszf*sz, hogy milyen gem mire jó, mit kell vele csinálni stb.)

Különben nekem is csak időkitöltő cucc most a játék.
Endure. In enduring, grow strong.
6702 levél
Válasz 17.09.15. 21:20 #6267
GustyX
Ugyanazon a szinten, ugyanazon a térképen több szörny után érem el pl. az egységnyi tapasztalatot. Én ebből indulok ki és a chatet olvasgatva, más is tapasztalta ezt.

Én általad említett one shotolást ismeretlennek hívom, mert nem is látom mi történt, csak meghaltam. És ez azért mezei szörnyeknél is előfordul, hogy full HP-ról hirtelen pár HP-m marad, ami elegendő ahhoz, hogy a leggyengébb szörnyike pár ütése is nullára vigye az életemet. Szívesen folytatnám a játékot, de valahogy elment a kedvem tőle. Ráadásul továbbra sem jutalmaz egy-egy nehezebb harc után, mint pl. a Diablo 3-ban (Rift, Greater Rift-ben mindig találtál valami ritka cuccot, igaz esetek többségében nem a legjobbat, de azért csak jobb érzés látni a kis barna cuccot a földön.
Meg a remény megvolt, hogy na következő körben hátha... Itt meg? Fog a faszom szívni a semmiért.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
4177 levél
Válasz 17.09.15. 21:04 #6266
gothmog
Szintúgy Path of Exile megy nálam. Gondoltam, hogy megnézem az új fejezeteket. (Kevés időm van játszani, de azért napi bő fél óra szörnyaprítás bele szokott férni a programba. Bár ha lesz egy kis időm, akkor hanyagolni fogom, s belekezdek a Divinity 1-2-be.)

Eddig (korábban) nekem nagyon bejött a játék, úgy konkrétan a stílus csont nélküli legjobbjának tartom. Viszont ez a kiegészítő nálam megtorpanás. Szvsz nem lett jobb tőle a játék, igaz, rosszabb sem. (Egyedül a történet alakulása nem tetszett. Az első négy act sötét, kissé misztikus hangulatát (a gemek, emberkísérletek, rég letűnt korok maradványai stb.) most teleszórták mindenféle visszatért istenekkel, köztük egy nem túl nagy meglepetés, és nem túl izgalmas "főgonosszal". Persze ez csak a saját véleményem.)

Solo Self Found módban játszom, nincs különösebb célom, csak elszórakozgatni.

Viszont kijavítanálak egy-két helyen. A fejlődés egyáltalán nem lett lassabb. Az első karakteremmel Act1-Act10 vonalon felértem a 71. szintre. (Már nem emlékszem pontosan, de anno a normal-cruel-merciless végigjátszások végére jutott el nagyjából ide az ember, amely némileg talán több időbe került.)

Másrészt nincsenek ismeretlen okból bekövetkező halálok, legfeljebb játékosi tapasztalatlanság (az a POE-nél még 120 óra játék után is simán adott) vagy a pillanatnyi figyelem hiánya. Mapozásnál vagy act végi bossoknál simán előfordul one-shotolás. (Viszont minden boss fight mechanikus, szóval odafigyeléssel, a bosst kitapasztalva halál nélkül letudható bármelyik figura. Mondjuk Avarius azért g*ci kemény volt elsőre...)
Endure. In enduring, grow strong.
3605 levél
Válasz 17.09.15. 16:39 #6265
Sucee
Pedig de, már a prológusban érdemes fülessel játszani, ha nem akarsz magyarázkodni a többi embernek, aki a lakásban tartózkodik.
6702 levél
Válasz 17.09.15. 16:31 #6264
GustyX
Dehogy. Imádtam azt a részt, de egyáltalán nem rémlik, hogy ott is már az elején ennyit nyög, ekkorákat esik, ennyi mindent sértetlenül túlél, ha igen, ott mégsem ilyen unott, fapofával izgultam érte.
Itt meg folytatni sem volt kedvem
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
20528 levél
Válasz 17.09.15. 16:16 #6263
Peace
Kimaradt a 2013-as Tomb Raider ???!!!!!
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
6702 levél
Válasz 17.09.15. 15:42 #6262
GustyX
Ide is, meg a végigjátszós topicba is illene, de ide írom:

Shiness: the Lightning Kingdom - bájos, mesés, színes világ, megjelenés, ígéretesnek tűnő harcrendszerrel, szerethető karakterekkel. Érződik rajta, hogy kickstarteres projekt volt és nem sokból gazdálkodhattak a fejlesztők. Amennyire imádtam, annyira utáltam is. Remélem a kiadó lát benne fantáziát és elkészít hozzá egy folytatást.

Stories: Path of Destinies - leginkább egy lightos akció-RPG-hez tudnám hasonlítani, de ami miatt figyelmet érdemel, az a történetmesélés. Nagyon ötletes: több kisebb történetet (inkább végkifejlet) megismerve hozhatjuk meg azokat a döntéseket, amelyekkel eljutunk végéhez, megismerve az igazi történetet. Döntünk, megtudjuk a következményt és ennek ismeretében elölről, más döntést meghozva kell elkezdeni megint a sztorit. Hátránya a gyakran ismételt helyszínek, beszélgetések narráció. A mesélőnek plusz pont, hogy minden cselekedetünket kommentálja, így pl. ha csak körbe-körbejárunk, azt is megjegyzi. Sőt, ezért még achievement is jár

Path of Exile - kijött a kiegészítő, plusz 5 fejezet, szebb térkép, de mégsem jön be. 120 óra után meguntam, hogy az ismeretlen okból bekövetkező elhalálozáskor akár több órás XP mennyiséget is elvesz. Ráadásul lassabb is lett a fejlődés az 5 plusz fejezetet egyből elérhetővé tették.

Naruto Ultimate Ninja Storm 4 - egy random harc, továbbra is szeretem az egyszerűségét

Rise of Tomb Raider - elkezdtem és hihetetlen!!! Még csak Szíriában vagyok (pontosabban most kerültem oda, vagyis túl vagyok a bevezetőn), de ezalatt a 15-20 perc annyira izgalmas események történtek, meg annyira aggódtam Laráért hogy húúú.... Előző részben is így volt elején????
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
5051 levél
Válasz 17.09.03. 15:03 #6261
Gump
A Forza Horizon 3 fasza.
3605 levél
Válasz 17.09.03. 13:30 #6260
Sucee
TWD első évad szerintem az egyik legjobb Telltale játék, persze tipikus Telltale hülyeségekkel, de Lee és Clementine kapcsolata hiteles és egész jól ábrázolt, Clem pedig egyike a kevés gyerekkarakternek, aki egyáltalán nem idegesítő, sőt.
16323 levél
Válasz 17.09.02. 23:03 #6259
david139
Mi most a legjobb autóversenyzős single player játék?
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
29300 levél
Válasz 17.09.01. 22:27 #6258
Germinator
Valamelyik utóbbi Humble Bundle-ben megvettem Telltale játékokat, úgyhogy Sam & Maxezek, illetve elkezdtem a Walking Dead játékot is. Mindegyik király, de a Walking Dead kifejezetten izgi! Episode 1-et toltam ki az imént, kíváncsi vagyok a többire.
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
581 levél
Válasz 17.09.01. 19:39 #6257
Bomc.
Hüüü ez az uj GTA Online dlc mekkora fos lett...
1229 levél
Válasz 17.08.24. 10:26 #6256
Baracklekvár
Kipróbáltam az új scenario-t (DLC), az ukrán tagköztársaság irányítását. Sokkal egyszerűbb, igazából tanoncoknak inkább ezzel érdemes kezdeni, mintsem a teljes Szovjetunióval. S haloványan éreztem, hogy ha többet fordítottam bizonyos dolgokra, akkor az azt mutató érték lassú javulásnak indult. Kivétel az emberek elégedettsége, az valahogy mindig csak esik. Marha elégedetlenek lehettek az emberek a rendszerváltás előtt. Végül itt is megbuktam - valójában ott rontottam el végleg, hogy megengedtem a szólásszabadságot. Ez nagyon nagy hiba, mindenki kerülje.

És egy jótanács: ha leolvad a 4-es blokk, akkor - úgy tapasztaltam - legjobb, ha nincs mellébeszélés és mindent tegyél meg, hogy korlátozva legyen a nukleáris katasztrófa. Bár, ekkor eléggé megorrolt rám Gorbacsov. Lehet, hogy emiatt is buktam meg?
pogessor.pcdome.hu
1229 levél
Válasz 17.08.23. 22:42 #6255
Baracklekvár
Crisis in the Kremlin

A nálam fiatalabbak legtöbbjének aligha mond sokat a Glasznoszty és a Peresztrojka - és igazából én is csak éltem ekkor, s nem megéltem az eseményeket. Az egészből arra emlékszem, hogy általános iskola első osztályban a rangidős tanárnéni elővett a szekrényből egy papírdobozt, ami tele volt kis vörös csillagos kitűzőkkel, s mindenki vehetett belőle. Sajnos már nincs meg, pedig az egyetlen igazi élményem és emlékem a rendszerváltásról, s a harmadik magyar köztársaság kikiáltásáról.

Ma már azért többet tudok a korról. A korról, amit idehaza Losonczy, Németh, Straub és Szűrös Mátyás neve fémjelzett; a korról, amikor még Orbán Viktor azt szónokolta Nagy Imre újratemetésén, hogy nem engedünk az '56-ból, ruszkik haza.

De szánom-bánom, valamiképp e korral kapcsolatban mégis inkább a szovjet világ vonz; ahol a tényleges politikát csinálták, tulajdonképpen számunkra is. Andropov erejét Csernyenko rövid reakciós regnálása követte. Erőtlen főtitkársága és halála felnyitott néhány szemet, s új szelek kezdtek fújni a szovjet szocialista köztársaságokban. A nagy öregek átadták helyüket az új korosztálynak, s Gorbacsovot '85-ben megválasztottak a Szovjet Kommunista Párt főtitkárának. Megkezdődött a Glasznoszty (nyíltság) és a Peresztrojka (átalakítás) időszaka.

Remélem sikerült megalapoznom a pártállami időt hangulatát; mert nagyjából ezen a ponton veszi fel a fonalat a játék, amit röviden bemutatni akarok. Illetve, egy pillanattal korábban kezdődik ennél a játék: mi döntjük el, hogy mely nagy politikussal kívánjuk játszani azt. Választhatunk egy igazi keményvonalas sztálinistát, de fordulhatunk akár a reformerek felé is. Minden egyes játszható ágazatot egy-egy neves politikus képvisel. Gyakorlatilag mi döntjük el, hogy ki legyen a főtitkár Csernyenko halála után - és ezt a főtitkárt megszemélyesítve kell újra felvirágoztatnunk a Szovjetuniót. Valójában nem csak '85-ös kampány van, később is lehet kezdeni a játékot - de hát minek.

A játékban megjelenő személyek közül legtöbb magyar embernek csak talán Gorbacsov, Csaucseszku, Sevardnadze és Jelcin lesz ismerős. Gorbacsov 'játszható' karakter is. Bárkit is alakítunk, a gárda többi élharcosa ott lesz velünk vagy ellenünk. Ligacsov, Gromiko, Grisin - a játék bizonyos tekintetben még aktív tanulásra is alkalmas, mert megismerünk neveket, korszellemet.

A játékmenet körökre osztott, de nem sorolható a nagy átlag közé. Minden egyes 'kör' alatt meg kell tennünk néhány dolgot - van, amit kötelező és van, amit érdemes.

Először is, a nemzeti összterméket el kell osztanunk. Úgy nagyjából a minden között. Külpolitikai aktivitástól az atomfegyverkezésen át a mezőgazdaságon át a körülbelül minden másra is. Alapként a játék felkínál egy elosztást, aztán a GDP változásokat ezen az alapértelmezett elosztáson kell elsimítgatni.

Ha van elég kutatási pontunk - például támogattuk az űrprogramot és a szárnyait bontogató számítástechnikát - akkor valami tudományos áttörést érhetünk el, ha egyéb kritériumokat is teljesítjük. Ez a tudományos áttörés is lehet több fajta; lehet mezőgazdasági hatékonyság növelés és lehet interkontinentális ballisztikus rakéták fejlesztése is.

Harmadik teendő a politikánk formálása. Kényes egyensúlyozás a politikai berendezkedésünk által elvárt viselkedés és a materialista világ valóságának megfelelés között. Ha egy reakciós sztálinistát személyesítünk meg és a pártvezetés is marxista-trockista, akkor jórészt nem is tudunk reformista döntéseket hozni, de ha mégis, akkor az nem nyeri el mindenki tetszését; s parányi politikai erőnk is kárba vész.

Külpolitikával is foglalkoznunk kell. Minden országot megpróbálhatunk bepolitizálni a kommunista blokkba, vagy akár szétszaggatni a NATO-t is; vesztegetéssel, lázadók támogatásával.. Bevallom, én annak örültem, hogy a Szovjetunióm nem megy csődbe azonnal, s nem azzal foglalkoztam, hogy szétziláljam a NATO-t...

Van még egy-két lényegtelenebb elem, de ugorjunk a legfontosabbhoz: a döntés. Minden egyes kör egy-egy döntést jelent. Olykor teljesen jelentéktelen, olykor pedig nem is igazi döntés, mert politikai beállítottságunk, a KGB és a hadsereg erőtlensége azt okozza, hogy csak egyféleképp dönthetünk. De általában van 2-5 döntési lehetőségünk, gyakorlatilag a sztálinista reakciótól egész a reformer-liberális megközelítésig választhatunk, hogyan is vélekedünk egy-egy eseményről. Legyen az belpolitikai tili-toli, vagy a INF/START egyezmény az Egyesült Államokkal.
Ezek a döntések határozzák meg a KGB és a hadsereg lojalitását, államkincstárunk helyzetét és néhány más mutatót; melyekről elmondható, hogy minél kisebb számot mutatnak, mi annál nagyobb bajban vagyunk.

Bevallom, még sosem vittem sikerre a játékot, mindig megbuktam. Nem sokszor próbáltam eddig, tehát lehet belejövök majd. De nemigen segít ebben a játék. Mert ez bizony egy nem tökéletes játék.

Az egész játékról lerí az, hogy oroszok fejlesztették a szocializmus bukásáról. Baltával faragott szocreál dizájn, ami még önmagában nem baj, mert a hangulathoz illik - de ez az elnagyoltság sajnos megjelenik máshol is. Bár van tutorial, de nemigen ad támpontokat a játék, hogy vajon mégis mekkora hatása van annak bármire is, ha megnövelem a gyógyszerimportra fordított pénzeket és az akármilyen politikai posztra egy másik kádert ültetek. Vagy észrevehetetlen a hatása, vagy csak én nem húztam merészeket, de valahogy nem éreztem azt, hogy én komolyan bele tudok nyúlni a gazdasági mechanizmusokba. Az uszkorenyije, a gazdaság fellendítése csak-csak sikerült, de nem tudom, hogy azért, mert jól döntöttem, vagy csak azért, mert nem nyúltam hozzá nagyon az alapból sem rossz beállításokhoz. Legnagyobb hiányosságnak tehát azt érzem, hogy valahogy itt csak mindent érzésre csinál az ember, aztán ki tudja, hogy mi sül ki belőle. Tulajdonképp olyan, mint az élet.

Hátránya a repetitív események sora. Bármint nem egy játékon belül, hanem ha újat kezd az ember. Ezzel nincs mit tenni, hiszen a történelmünk adott, s erre van felfűzve a játék is. Fiktív irányokba is el lehet mozdulni, csak hát elég jól kell játszani ahhoz, hogy az ember eljusson a fiktív eseményekhez.

Eddig a középutas irányt követtem - gondoltam, hogy Gromiko ki tud egyezni a régi sztálinistákkal és a reformerekkel is. Hát nem jött be. Amikor elkezdtek mozgolódni a csecsenek, aztán meg mindenki, akkor a középutas irányvonal zsákutcának bizonyult és úgy peregtek ki ujjaim közül a szovjet tagállamok, mint a homok. Talán Gorbacsov tehetségesebb lesz, mint Gromiko volt. Mert újra fogom kezdeni, Gorbacsovval.

Most rákeresve, a Steam közösség talán tud segíteni a kezdő játékosnak - meglehet én is belenézek majd.
https://steamcommunity.com/app/599750/guides/#scrollTop=120

Szóval, ez egy nem kimondottan jó játék. De a hangulata nagyon erős, s ebben nagy szerepet játszik a játék zenéje. Annyira kommunista, hogy teljesen belefeledkezek néha.

Aki szereti a döntéshozós játékokat és a történelmet, az nézzen rá, ha megengedheti magának.
http://store.steampowered.com/app/599750/Crisis_in_the_Kremlin/

ui.: Ugyanilyen néven létezik egy 1991-es játék is, azt nem ismerem.
https://en.wikipedia.org/wiki/Crisis_in_the_Kremlin
pogessor.pcdome.hu
2988 levél
Válasz 17.08.20. 15:38 #6254
Dilizs
>Observer_

Nem rossz kis játék, sőt. Bár még nagyon az elején vagyok.
GigaByte GA-H77M-D3H ¤ Intel Core i5-3340 LGA1155 BOX ¤ ASUS GTX 1060/6 GB/GDDR5 ¤ 2*8GB 1600Mhz CORSAIR Vengeance DDRIII
2988 levél
Válasz 17.08.20. 11:39 #6253
Dilizs
PC-n legalábbis.
GigaByte GA-H77M-D3H ¤ Intel Core i5-3340 LGA1155 BOX ¤ ASUS GTX 1060/6 GB/GDDR5 ¤ 2*8GB 1600Mhz CORSAIR Vengeance DDRIII
2988 levél
Válasz 17.08.20. 11:21 #6252
Dilizs
Pedig sajnos nem egyedi eset...tele van a net a problémával...
GigaByte GA-H77M-D3H ¤ Intel Core i5-3340 LGA1155 BOX ¤ ASUS GTX 1060/6 GB/GDDR5 ¤ 2*8GB 1600Mhz CORSAIR Vengeance DDRIII
3605 levél
Válasz 17.08.20. 10:04 #6251
Sucee
Én xboxon játszottam BF1 multit, mióta accessbe bekerült, de egyszer sem találkoztam még ezzel.
2988 levél
Válasz 17.08.20. 09:25 #6250
Dilizs
Nah mi a fene...

BF1 nálam állandóan "server disconnected" hibával kb 5-10 perc játék után kidob multiban...

Titanfall 2 miatt lehet befizetek majd az OA-re...
GigaByte GA-H77M-D3H ¤ Intel Core i5-3340 LGA1155 BOX ¤ ASUS GTX 1060/6 GB/GDDR5 ¤ 2*8GB 1600Mhz CORSAIR Vengeance DDRIII
16323 levél
Válasz 17.08.19. 23:00 #6249
david139
Ha esetleg nem csak én maradtam volna le róla: bekerült a Bf1 és a Titanfall 2 az Origin Accesbe.
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
32734 levél
Válasz 17.08.10. 09:11 #6248
Creativ3Form
Ma hajnalban a végére értem, és piszkosul elégedett vagyok, sőt. Ez az évadnyitó epizód konkrétan a teljes első évadot szarrá alázta. Ahogy lentebb is írtam, a játékmeneti újítások jót tettek neki, sokkal több így benne az izgalom és a kihívás. A grafika fejlődött, sokkal szebbnek hat, mint az első évad. A Soundtrack is jobban sikerólt, azt az elég erőtlennek éreztem korábban, de itt már voltak emlékezetes, kifejezetten erős témák. Az új karakterek jól sültek el, Amanda Waller behozatala jó húzás volt, hozza a szokásos stílusát. Riddlre remek ellenfél lett, aki végre nem csak az "egoista faszkalap, aki folyamatosan ugat Batmannek" énjét hozza, hanem bizony átment Jigsaw stílusba és eléggé félelmetesre sikerült a jelenléte. De a legjobb és legizgalmasabb karakternek John Doe tűnik, akit már az első évadban megismerhettünk, és aki a későbbiekben majd Jokerként lesz hírhedt Batman és Gotham életében. AZ ő megismerkedése Bruce Wayneval remekül sikerült az első évadban, és most csak tovább fokozták a kettőjük kapcsolatát, amiben már látszódik az a szikra, ami miatt ők legendás ellenfelei lesznek egymásnak.
A legnagyobb újítás azonban a karakterekhez való viszonyulásunk rendszere. Ezúttal nem csak néha kiírja a jázk a bal felső sarokba, hogy "XY emlékezni fog erre", hanem bizony az "XY-al megváltozott a kapcsolatod" funkció is bejött. Amikor a stáblista végén kiírja a játék, hogy mikor milyen döntéseket hoztál, akkor a karakterekkel való viselkedésed egy külön statisztikát kap. Példának okáért ezt az első fejezetet végig viheted úgy, hogy Gordon megharagszik Batmanre, és beszünteti az együttműködést mondván, innentől kezdve se segítőkészek, se elnézőek nem lesznek veled kapcsolatban. De úgy is végigviheted, hogy Gordonnal továbbra is "társak" vagytok, és együtt fogtok működni a továbbiakban. És ezek a viszonyulások az összes többi fontosabb karakternél is megjelennek, legyen szó Alfredról, Amandáról stb. stb. Remek újítás és ennek köszönhetően úgy néz ki, hogy a Telltale féle "a döntéseid befolyásolják a történet menetét" mondat már nem csaj egy jól hangzó kirakatszöveg, hanem a tetteinknek ezúttal tényleg súlya lesz. Kíváncsi vagyok átviszik e ezt a rendszert a későbbi játékaikba is.
Szóval remek lett az évadnyitó, ha szeretitek a Telltale játékokat és az első szezon is megvolt a Bőregérből, akkor mindenképpen adjatok neki egy esélyt.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
32734 levél
Válasz 17.08.08. 21:02 #6247
Creativ3Form
Batman The Telltale Series Season 2: The Enemy Within

Ha nem is 6-kor, de fél 7 fele már feltudtam telepíteni. Lenyomtam az első, főcím előtti szakaszt. Nagyon megvagyok elégedve, ugyan is fejlődött a játék! Legalább is a harc lehetőségeit tekintve mindenképpen. Reflex gombnyomogatás továbbra is, de sokkal sokrétűbb értelemben, mint a season 1 esetében. Pár példa...a lesből, hirtelen nekitámadok az ellenfélnek cselekvések előtt eldöntheted, hogy a puszta öklöddel teríted le a rossz arcot, vagy a környezetedet használván, teszem azt egy székkel vagy más tárgyal vágod arcon...a rossz arc le akar puffantani egy megkötözött túszt és te eldöntheted, hogy a túsz az elsődleges, azaz rá koncentrálsz és őt akarod kimenteni a szituból teszem azt a grapple gun segítségével, vagy rámész a rossz arcra, és őt támadod meg/fegyverezed le,mielőtt lelőné a túszt. De az 1v1 harcokban is alkalmazható ez a döntési lehetőség, hogy te most mivel adod meg az utolsó löketet, egy öklössel, vagy egy látványosabb, "fejem fölé emelem és levágom a földre" mozdulattal. Nagyon tetszik ez az újítás, mert a harcokat nem csak izgalmasabbá és látványosabbá teszi, de bizony a játék kihívás faktorát is nagyon keményen megtolja, ugyan is nem olyan egyszerű azért több lehetőség közül gyorsan és jól átgondoltan dönteni. Remélem a játékmenet többi részében, azaz a detektívesdiben is lesznek finom újdonságok. Mondjuk én azok közé tartozom, akik szeretik a Telltale féle interaktív film stílust, de minden ilyen játékmenetbeli újításnak örülök, mert azt azért elismerem, hogy tényleges játékmenet terén nem állnak azért olyan jól ezek a játékok. És meg is értem az ezzel kapcsolatos utálatot, ami a Telltale srácokat övezi. Ja, és még egy pozitívum, hogy a season 1 első fejezetével ellentétben, a season 2 első fejezete már jól van optimalizálva és nincsenek olyan katasztrofális FPS ingadozások.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
1027 levél
Válasz 17.08.08. 18:54 #6246
ivanova36
https://www.youtube.com/watch?v=C7HT8UyaBoU

Űrgolyhók: mikor vagyunk a mostban...

A játék még meg sem jelent, de már feltörve telepíthető.
32734 levél
Válasz 17.08.08. 17:17 #6245
Creativ3Form
Árulja már el nekem valaki, hogy lehet az, hogy egy játéknak már kora délelőtt óta fent van a tört verziója a neten, de az eredetit még mindig nem lehet telepíteni?!?!?! Vagy ez is ilyen "Amerikában már megjelent, de Európában majd csak a későbbi órákban" szarság? Konkrétan a Telltale féle Batman második évadáról van szó.Délelőtt 11 körül botlottam bele a tört verzióba, mondom fasza, megyek haza és telepítem a már 1 hete megvett verziómat Steamen. Erre fel belépek és még mindig nincs ott a játéknál a TELEPÍTÉS funkció. A Steam fórumokon nem találtam semmit, valaki vagy játszik már vele, vagy hozzám hasonlóan értetlenkedik.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
11125 levél
Válasz 17.08.06. 07:12 #6244
VodevilX
Az a játék már tavaly év elején is hatalmas volt, nagyon eltalálták a hangulatát
Apukám há te most nem engem vissza maga..ön...
20528 levél
Válasz 17.08.03. 09:21 #6243
Peace
Space Wolf még mindig, de lassan felkeresem személyesen a fejlesztőket és eretneknek bélyegezve az összes tagját, lemészárolom őket az Istencsászár nevében...

Szerintem ilyen őrült érzelmi hullámvasútba még egy játék alkalmával sem sikerült belecsöppennem. Az elképesztően k*rva jótól haladunk egészen a szétcsapok mindent és kiirtom a fejlesztők családját is irányba. Négy alkalommal buktam el egy pályán, ahol pár körönként lezuhan mögöttünk egy kis pályarész a lávába, és ha épp rajta állunk, akkor vége a küldetésnek. Egy adott pontra kell eljutni. Nagyon hamar rájöttem, hogy egy pillanatra sem szabad megállni harcolni, mert különben mindennek vége. Ez persze akkor mókás, mikor 3 káosz gárdista elállja az utat egy lépcsőnél. Ha éppen nincs kéznél egy jetpack kártya (nem nagyon szokott lenni...), akkor bizony kénytelen vagy legyilkolni az utadat elállókat. Ezzel nem is lett volna gond, tegnap szépen higgadtan nekiálltam ötödjére. Túljutottam két olyan ponton is, amin eddig soha nem sikerült, a két csatatestvérem már hősi halált halt, mert életüket nem sajnálva hátramaradtak, hogy a főhősömet védelmezzék és így eljuthasson a célba. Már ott vagyok a célegyenesnél, a hídon túl ott világít a célmező, erre odateleportál elé 3 káosz terminátor... Kínomban már besírtam és úgy nevettem, kicsit torzult is az arcom az idegtől. Erre egyszer csak megremeg a föld ismét és a két hátsó terminátor belezuhan a lávába. Egy pillanatra megörültem, de nem sokáig tartott az öröm. Mivel két mező konkrétan eltűnt, ahol a két terminátor lávába esett. Tehát a híd ott lebegett a semmiben én pedig ot voltam 3 mezőnyire a céltól csak éppen nem tudtam átmenni, jetpack kártyám meg természetesen nem volt. Azért mérgelődök igazából, mert hiába early access, kismillióan írták, hogy rengetegszer végigvitték már a kampányt legnehezebb fokozaton is, én meg easy-n itt szenvedek.

Van még 6 másik játék is telepítve, csak nem tudom minek. Úgysem fogom elindítani őket nagy valószínűséggel.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
16397 levél
Válasz 17.08.02. 23:58 #6242
ufodani
The Long Dark
( kijött a story mód )

Adventure, Indie, Simulation, Strategy, SURVIVAL
Hatalmas, mindig van mit csinálni...
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.