Már egy ideje szemezgettem vele, még az oldalon is volt róla cikk (csak akkor még rajta volt az epic ragacsos mancsa). Tegnap csak nem bírtam megállni, hajnal négyig toltam
A koncepció érdekes, a játék egy soulslike-roguelike hibrid, de van benne egy kicsi az extraction shooterekből is, mert közben FPS és ami a legfontosabb meglehetősen szórakoztató.
Többen emlegették vele kapcsolatban a Painkillert is, azt nem látom benne, de a többi része rendben van.
A fejlődés érdekes, egyfelől az ellenfelek dobnak soult (mely itt a címadó witchfire névre hallgat, de mind tudjuk mi is ez valójában), ezt találhatunk mindenfelé eldobálva is kristályos formában (szia zseblélek), ebből tudunk fejlődni a központi bázison, illetve megtisztíthatunk vele átkozott ereklyéket vagy eltüntethetünk illúzió kapukat. Már ha kijutunk a pályáról, mert ha fűbe harapunk akkor eldobjuk. Természetesen mivel soulslike címről beszélünk vissza lehet szerezni, ha eljutunk odáig és a játék is rendes velünk (később).
A pályán lezárt ládákban találhatunk még aranyat is, ebből a bázison tudunk magunknak új fegyvereket, ereklyéket, varázslatokat rendelni, ez egyrészt idő, másrészt drága. És még szinthez is van kötve az elején. Plusz a fegyvert fejlesztő itemet is ebből rendeljük, ugyanis fegyvereink is fejlődnek. Ehhez egyrészt ölni kell vele, sokat... Másrészt kihasználni a különleges képességüket: például a kettes szintű shotgun lőszert nyer vissza, ha charged meleevel ölünk enemyt. Na és ezt kell hússzor ismételni.
Ez így leírva zavaros, de a rendszer egész intuitív és szépen apránként adagolja a dolgokat.
Például a Gnosis rendszert, ami egyfajta nehézségi szint. Ha emeljük a pályákon több és fejlettebb ellenfél van, de cserébe több mindent dobnak és bizonyos dolgokat addig nem tudunk megoldani, amíg a Gnosis szint nem elég magas. Például első szinten már kapunk egy kereskedőt is a szigetünkre.
És akkor a roguelike rész: a pályákon mindig ugyanott kezdünk (vagyis majdnem mindig, lehet megnyitni más kezdőhelyet is, akkor véletlenszerűen sorsol), a térkép minden ugyanaz. Ami változik:
- eventek helye: például az első pályán van egy obelisk, amit ha megvédünk három hullámnyi ellenféltől akkor az felgyógyít minket
- a ládák helye: ebből van zárt (kulcs az ellenfelektől szerezhető) és nyitott, előbbiben több a loot, kis szerencsével még toll is van benne. Plusz van lőszeres láda is, azokkal érdemes spórolni. Az ellenfelek is dobhatnak, de limitált a készlet.
- az ellenfelek csoportjai: ez egy érdekes megoldás, a térképen kezdéskor jelölve van hét nagy ellenségcsoport. Amikor egy csoportot teljesen megölünk kapunk egy fejlesztő kristályt és választhatunk két véletlenszerűen sorsolt képességből egyet. Kivéve ha van nálunk a korábban említett toll, amivel feloldhatunk egy harmadik választási lehetőséget is vagy esetleg mind a kettőt is egyszerre.
Az ellenséges csapatok helye fix, a konkrét összetételt viszont csapat erőssége és a Gnosis szint határozza meg. Egy idő után azért ki lehet tapasztalni, hol mi vár az emberre, de azért nem árt vigyázni.
Én buktam el kevés híján komoly mennyiségű XP-t, mert a második kezdőhelyre dobott be és tőlem kettő méterre volt egy ellenségcsapat és az eventes monolith is egyszerre.
Azt nem tudom meddig tart ki a játék, még továbbra is early accessben van és csak három helyszín elérhető (decemberre ígérnek plusz egyet), de én csak kettőt láttam és még csak egyes szinten van a Gnosis levelem. Meg a fegyvereket is fejleszteni kellene, van itt mit csinálni
...az élet álom, az álom halál, a halál megváltás, a megváltás élet...