26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Need for Speed: Most Wanted

A Criterion ismét egy klasszikusig nyúlt vissza, hogy modernizálja. Vajon milyen sikerrel járt?

Írta: Sityi

Pár éve az Electronic Arts úgy döntött, hogy az egyik legrégebbi és legpatinásabb franchise-ának fejlesztését csiki-csuki módon oldja meg: a Criterion Games és az EA Black Box felváltva fogják hozni az évenkénti kötelező Need for Speedet. Tavaly a Black Box próbált valami forradalmit letenni az asztalra a The Run képében, és bár ötleteknek nem voltak híján (sőt, nekem kifejezetten szimpatikus volt az elgondolás), sajnos a kivitelezés tönkrevágta a játékot, így közepesnél jobb értékeléseket nem nagyon kapott sehol (tőlem sem). Egy év eltelt, most a Criterion a soros, lássuk tehát, mit sikerült alkotniuk!

Need for Speed: Most Wanted

Ami a külcsínt illeti, panaszra nincs különösebb okunk. Ahogy a mellékelt képeken is látszik, az új város, Fairhaven gyönyörűen néz ki, és kellő változatosságot is nyújt Rockport után... Álljunk csak meg egy pillanatra! Ez a hosszú híd nekem nagyon ismerős... Ez a spirális autópályarámpa is rémlik valahonnan az utána következő szakasszal együtt... Nahát, ez a hegyoldal a lépcsőzetes ugratójával hogyan került ide? Bizony, a brit fejlesztők kicsit lustára vették a figurát, és egyes helyszínelemek ismerősek lesznek a 2010-es Hot Pursuit Seacrest megyéjéből és a Burnout Paradise Cityjéből. Ugyan nem pont ugyanolyan minden, de feltűnő a hasonlóság. Tetszik viszont, ahogy a napszakok váltakoznak, és ezzel együtt a forgalom ritmusa is. A hangokra sem lehet panaszunk, minden úgy morog, visít, csörömpöl, ahogy kell. A zenei választék pedig az Electronic Arts hagyományához híven pazar.

A Criterion összegyúrt két klasszikust: az eredeti Most Wantedet a Burnout Paradise-zal.Merész dolog egy régi címet feldolgozni. A fejlesztőkön külön nyomás volt az a tény, hogy sokak szerint az eredeti Most Wanted volt az utolsó jól sikerült Need for Speed játék. Ráadásul nem is volt az olyan régen: egy 2005-ös játékban már sok olyan játékmechanikai elem megtalálható volt, amely a mai napig is megállja a helyét. A Criterion pedig nem csinált mást, mint összegyúrt két klasszikust: az eredeti Most Wantedet a Burnout Paradise-zal. Ez abból áll, hogy maguk a versenyek, játékmódok a Most Wantedet idézik, a körítés viszont ugyanaz, mint a Burnoutban. Megmagyarázom: akadnak sima versenyek, rendőri kísérettel ellátott futamok, átlagsebesség-csúcsbeállítás és Usain Bolt emlékmenekülés a fánkzabálók testülete elől. Amikor épp nem versenyben vagyunk, akkor lehet hirdetőtáblákat lezúzni, biztonsági kapukat rombolni, traffipaxoknál sebességrekordot beállítani és persze megcibálni a fakabátok bajszát némi pajkos fogócska reményében. Mint látható, egész ügyesen összegyúrták a két játékot...

Need for Speed: Most Wanted

Ami újdonságot jelent, az az, hogy ezúttal nincs pénz a játékban: verdáinkra az egyes versenyeken elért helyezéseinktől, valamint a rend dőre őreivel való küzdelmeink alapján pakolhatunk fel mindenféle powerupot. Igen, powerupot, ugyanis tuning sincs. Cserébe választhatunk például pálya-, offroad- vagy defekttűrő abroncs vagy akár ütközésvédelmi vagy könnyített karosszéria között – értelemszerűen a soron következő futam alapján érdemes belőni a felszerelést. Az se baj, ha épp futam közben vagyunk, az EasyDrive gyorsmenüvel menet közben is cserélgethetjük cuccainkat. És ha már EasyDrive: ez szolgál tulajdonképpen a navigálásra, autóválasztásra, az autó konfigurálására; szóval nem árt begyakorolni, mi merre van benne, mert adott helyzetben életet menthet. És ha már a kocsik szóba kerültek: ha jól számoltam, 33 verda van a játékban, köztük olyan kuriózumokkal, mint a BAC Mono vagy a Tesla Roadster. Pénz híján nem megvenni, hanem a városban megkeresni kell őket – bár az igazi nyalánkságokat a (nem kenyérre kenhető) körözöttek top tízes listájának módszeres legyőzésével és lezúzásával kaphatjuk meg.

A multit tekintve a játékmódok tovább bővülnek: a minibajnokságok során az egyéni- és csapatversenyeken kívül olyan épületes műfajokban próbálhatjuk ki magunkat, mint a ki ugrik messzebbre, ki tud több majdnem kisasszonyt (near miss :-) ) összehozni, és persze a roncsderbi sem maradhatott ki. Engem tulajdonképpen ez zavar a legjobban: a játék folyamatosan jutalmazza azokat a játékosokat némi tapasztalati ponttal (itt SpeedPointnak hívják), akik a roncstelepre küldik a többieket, és emiatt bizony sokszor fulladnak a futamok káoszba. Lehetek őszinte? Ha ilyen rombolásra vágyom, előveszem a Flatoutot vagy a Dirt Showdownt; ennek a játéknak nem erről kéne szólnia (bár a Project Carsban és az F1 201x-ben is egyre jobban dívik az értelmetlen pusztítás, így ez nem feltétlenül csak a játék hibája).

Need for Speed: Most Wanted

Az új részhez kapcsolódó Autolog is némi fejlesztésen esett át: immáron SpeedPointjaink és Speed Levelünk átvihető egyik platformról a másikra, azaz ha a PC elől felállva lehuppanunk egy PS3 elé, ott folytathatjuk, ahol abbahagytuk.

Jó játék lett a Criterion Most Wantedja? Tulajdonképpen a brit srácok egy 2005-ös és egy 2008-as receptet gyúrtak össze, és adták el újra 2012-ben – eredetiségről tehát nem nagyon beszélhetünk. Alapjában véve nem lett rossz, igazából nincs különösebb okom fanyalogni, de egy Need for Speed rajongó tuti nem ezt várta. Élvezetes, szórakoztat; még a multi is egész jó, ha nem hagyjuk magunkat felidegesíteni a sok barbár IQ-huszáron (bár ehhez egy buddhista szerzetes rendíthetetlen nyugalmára van szükség) – de ez szerintem inkább egy Burnout folytatásnak fogható fel inkább, semmint egy új Need for Speednek.

A Need for Speed: Most Wanted PC-re, PlayStation 3-ra, PS Vitára és Xbox 360-ra jelent meg. A cikk a PC-s verzió alapján készült.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

70%
grafika
8
hangok
8
játszhatóság
7
hangulat
5
Pozitívumok
  • Kellemes grafika
  • Kellemes zene
  • Kellemes arcade élmény
  • Kellemes kihívás
Negatívumok
  • Ez egy kvázi átskinezett Burnout Paradise, nem Need for Speed
  • Nekem hiányzik a tuning

További képek

  • Need for Speed Most Wanted (2012)
  • Need for Speed Most Wanted (2012)
  • Need for Speed Most Wanted (2012)
  • Need for Speed Most Wanted (2012)
  • Need for Speed Most Wanted (2012)
  • Need for Speed Most Wanted (2012)
  • Need for Speed Most Wanted (2012)
  • Need for Speed Most Wanted (2012)
  • Need for Speed Most Wanted (2012)
  • Need for Speed Most Wanted (2012)
  • Need for Speed Most Wanted (2012)
  • Need for Speed Most Wanted (2012)

Need for Speed Most Wanted (2012)

Platform:

Fejlesztő: Criterion Studios

Kiadó: Electronic Arts

Megjelenés:
2012. november 1. PC
n/a: PS3, PSV, X360

Minimális rendszerigény: Kétmagos, 2 GHz-es processzor, 2 GB RAM, DirectX 10 kompatibilis videokártya 512 MB RAM-mal, 20 GB HDD, Windows Vista 32 bit

Ajánlott konfiguráció: Négymagos processzor, 4 GB RAM, DirectX 11 kompatibilis videokártya 1 GB RAM-mal, 20 GB HDD, Windows 7 64 bit

» Tovább a játék adatlapjára

Sityi

Sityi
Örökifjú hardvertudor, csúcsamatőr fotelpilóta, botcsinálta zenészkezdemény. De amúgy békés majdnemmindenevő. Vonzódik a kerek dolgokhoz: legjobban a kormánykerék és a DJ-kontrollerei mögött érzi magát.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!