Pokemon Let's Go
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Zarvot

Zarvot

Atari Adventure 2.0.

2018.10.31. 11:45 | szerző: Dr. Zaius | Ismertető/teszt

Nagyon kíváncsi voltam a pár főt számláló snowhydra games (igen, kisbetűvel) első játékára, mert a képeit nézegetve furcsa érzéseim voltak. Annyit tudtam, hogy egy arcade lövöldözős cucc, amelynek kockák a szereplői, ám a helyszínei realisztikusak. Nem tűnt túl mélynek és megkapónak a koncepció (Ráadásul milyen értelmetlen cím az már, hogy Zarvot?), de puding próbája az evés, gondoltam. És nem is csalódhattam volna kellemesebben, úgyhogy köszönöm a lehetőséget Dinónak, valamint üdvözölnék minden kedves PlayDome olvasót első itteni cikkemmel.

Zarvot

A Zarvotban három kocka kalandját követhetjük nyomon, amiben is ketten (a kék színű Charcoal, akit irányítunk és a sárga Mustard) születésnapi ajándékokat igyekeznek eljuttatni barátjuknak, a piros Rednek. Az odavezető úton sajnos egy gördeszkabaleset következtében elvesznek, illetve eltörnek az olyan ajándékok, mint például gumikacsa, CD, zsírkréta – és akkor még a banánt be sem szerezték Rednek (igen, jól olvastad ezt a mondatot). Ennek következtében elhatározzuk, hogy újra beszerzünk minden összetevőt a tökéletes szülinap érdekében.

Zarvot

El nem tudtam képzelni, hogy egy ekkora zagyvaságból mit lehet majd kihozni, de – szinte hihetetlen módon – működik a koncepció. Eleinte azt hittem, csak költségcsökkentés vagy lustaság a kockák ilyesfajta használata egy néha már fájóan élethűen megrajzolt világban, de rá kellett jönnöm, tévedek. Minden kis lény teljesen más természetű és személyiségű, a párbeszédeik bájosak, együgyűek, megkapóak és szívbemarkolóak is tudnak lenni. A játék felénél már el sem tudtam képzelni más szereplőkkel a Zarvotot. Hús-vér, számunkra befogadhatóbb entitásokkal nem ugyanezt kaptuk volna. Na, de mit is kell csinálnunk?

Zarvot

A sztorimód tizenkét fejezetből áll, amelyeken át kell lövöldöznünk magunkat, mindegyik szint végén egy főellenféllel. Ellenfeleink a legtöbb esetben szintén kockák, akik változatos módokon próbálnak eltenni minket láb (vagy mi) alól, lövéssel, tüskékkel, forgó támadással stb., de akadnak gömb- és rakétaalakúak is. Mi is sokféleképpen vehetjük fel a harcot. Az alap lövésen kívül tudunk nagyobb sugarat lőni, pajzsot felállítani, tüskékkel pörögni és általunk megadott nagyságú kör alakban robbantani is. Ha ügyesen kombózunk, akkor pedig lehetőségünk nyílik harapni is, és ezzel még életerőt is tölthetünk vissza. Az irányítás egészen kézre álló, van célzásrásegítés is. A harc mellett elvétve találni nagyon alap logikai feladatokat, valamint platform elemeket is, de a hangsúly a „puffogtatáson" van.

Zarvot

A grafikára nem lehet panasz. Mint írtam, némely helyszín teljesen reálisnak hat, és még frankó effektekbe is bele lehet futni. Az eső, a mélységélesség és a speciális fényeffektek (amikor például a mellettünk elhaladó metró ablakain kiszűrődő fények bevilágítják a pályát) mind ügyes húzások. Ehhez hozzájön még a keserédes történet a melankolikus és szép zenei betétekkel, ami egy igazi hangulatbombát eredményez.

Zarvot

Van lehetőség többjátékos mókára is, igaz csak egymás ellen és csak offline. Több játékmód közül válogathatunk, amelyek elsőre nem is mind elérhetőek, ugyanis meg kell nyitni őket. A szokásos Deathmatch és Last Man Standing módokon kívül van lehetőség sushigyűjtögetősre és szumósra is. Előbbinél aki előbb összegyűjt harmincat, az nyer (lehet lopni öléssel), míg az utóbbinál ki kell lökni a másikat. Egészen jól elszórakoztunk a fiammal, de nem ez lesz a partik középpontjában, az biztos, hiába van sokféle és viszonylag változatos pálya (bár négyen nem tudtuk kipróbálni). A harmadik játékmód egy úgy nevezett Arcade móka. Ezeket a sztori közbeni gyűjtögetéssel lehet megnyitni. Hullámokban támadó ellenfeleket kell arénákban levadásznunk.

Zarvot

Tartalom téren a fő mód nem tart tovább 4-5 óránál, a gyűjtenivaló is könnyen megtalálható, és ha nincs társad a multizásra, a lélektelen Arcade mód sem fog lekötni sokáig, így én a szavatosságát nem érzem eléggé acélosnak. Sajnos egy-két meggondolatlan döntés is tarkítja a játékot. Ha nem éppen arénaharc van, akkor simán tovább lehet suhanni, vagy átugrálni támadóinkat, és tovalibbenni a következő helyszínre, ami kiábrándító, mint ahogyan az is, hogy teljesen véletlenszerűen van kitalálva, hogy hol lehet leesni és hol nem. Bug is volt sajnos nem kevés (beestem a föld alá, de nem haltam meg, átmentem a falakon, ahol nem lehetett volna, pause után eltűnt a boss stb).

Zarvot

Ezeket leszámítva, összességében egy aranyos és szerethető produktum a Zarvot, szép grafikával és kedves, érzelmes történettel. Nincs semmi kirívóan rossz eleme. Ha patch formájában foltozzák, akkor már csak a rövidséget és az online szegmens hiányát lehet majd felróni neki. (A címét pedig onnan kapta, hogy a fejlesztő orosz barátja elszörnyülködött az eredeti „Cubexplosion" néven, mire megkérdezték, hogy van oroszul a „robbanás", majd ő mondott valamit, amit úgy értettek, hogy „Zarvot".) ■

Zarvot
ZarvotZarvotZarvotZarvotZarvotZarvotZarvot

A tesztpéldányt a játék fejlesztője biztosította.

Zarvot
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Zarvot

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló