Az ACM sztoriját veterán írók szolgáltatják: Bradley Thompson és David Weddle. Mr. Thompson írta a Homályzóna, Star Trek és a Battlestar Galactica sorozatok történeteit. Mr. Weddle pedig ugyanezen szérián volt producer. Tengerészgyalogosok szakaszát irányítjuk a játékban, pakolgathatjuk a nálunk lévő cuccokat és képességeket állíthatunk. A mozifilmekben látott harci felszerelés mellett újak is benéznek. Helyszínek között lesznek természetesen az elhagyott Sulaco űrhajó szűk folyosói.
A GDC alkalmával kapta el Randy Pitchfordot, a Gearbox elnökét egy interjúra a GameTap. Randy elmondta, hogy még nagyon a fejlesztés elején járnak. Természetesen kapunk pittyegő radart, amelynek jeleiről nem nagyon tudjuk eldönteni, mekkora szörny jön vagy mindössze kóbor macskáról van-e szó. Bajtársainknak utasításokat osztogathatunk, mint például ahogy Hudson kinyitotta az ajtót az ALIENS 2-ben. Ettől függetlenül társaink önállóan is kiválóan akcióznak. A fejlesztők célja a hipergyorsan pörgő, vérpara akció. Ridley Scottot megkérték, magyarázza el, miféle ALIEN ugrott ki az idegen hajó pilótájának melléből. Scott előkapta a régi storyboard könyvet, leporolta és szépen kifejtette az általa rajzolt skiccek ábrázolta teljes előtörténetet. Ennek egy részét felhasználják az ACM-ben is. Várható emiatt, hogy kapunk nemsokára egy bolygófelszínre leszálló hajós trélert. A február 14-én megjelent, amerikai Game Informer magazin tele van gyönyörű Aliens: Colonial Marines képekkel!"
GEARBOX megcsinálja, ennyi. Oly mértékben komolyan veszik ezt a témát, mint azt a BiA-al is tették. Mélyen beleássák maguk a témába, hogy a lehető legtökéletesebb Alien környezetet/játékot vigyék a pixelek világába. Pitchford for president !
Kevés vagy, mint Celeronban az L2 cache!