Az első gameplay-montázs az EA Sports WRC-ből
Erre mondom azt, hogy ez már valami.

A felvételeken Jon Armstrongot láthatjuk vezetni, aki egyrészről kipróbált rally-pilóta, másrészt a Dirt Rally 1-2 vezetési modelljét is az ő segítségével dolgozták ki, így vélhetőleg van lövése a rallyhoz. Azon persze lehet vitatkozni, meg vérre menő kommentháborút folytatni, mennyire voltak realisztikusak a Dirt Rally-k, ahogyan ezt a vitát sokan a mai napig nem hagyták abba. Én mindenesetre szerettem, és a mai napig jól megvagyok vele.
Na de vissza a gameplay-hez, ez így már majdhogynem telitalálat. Figyeljétek a sofőr kezét! Ezt még sehol máshol nem láttam így kidolgozva, tényleg úgy mozognak azok a kezek, ahogy a valós ralipilóták forgatják a perecet. A cockpit is végre normálisan ki van dolgozva. Maga a vezetési rész a látottak alapján nagyon is rendben van.
A grafika... hát... azt kell mondjam, az előző trailerekben sokkal korszerűtlenebbnek tűnt, amikben csupa külső felvételt mutattak. Továbbra sem mondanám szépnek, de a gameplay meggyőzött, hogy egyrészt vezetés közben úgy sem lesz időnk figyelni a részletekre, másrészt tonnányi effekt és egyéb sufni megoldás van, amivel elfedték a készítők, hogy ez a játék nem szép. Az eső sajnos nagyon gyatra, de legalább a közönség most már előkapja az esernyőit. A felvétel végén, amikor Jon az éjszakában begurul a célegyenesbe, elég látványosan nincs árnyéka kb. semminek. Kövezzetek meg, de én a Dirt Rally 2.0-t mai napig szebbnek látom, mint ezt. Jó, igaz, abban meg a cockpit volt ronda.
Az FPS dropokat viszont nem tudom mire vélni szűk egy hónappal a megjelenés előtt, egy hivatalos gameplay-videóban. Tényleg szinte alig volt olyan rész, ahol végig folyamatos lett volna a mozgás.
És bár végre többet hallhattuk a navigátorokat, de mind a férfinél, mind a nőnél azt éreztem, mintha egy stúdiószobából vették volna fel előre a felvételeket. Nyilván nem ez a baj, hogy így vették fel, hanem hogy nem hitetik el velem az ellenkezőjét; kicsit sem érezni azt, mintha a verseny hevében ott ülnének mellettünk az anyósülésen.
Phil Mills esetében anno ez a rész is jobb volt.
Nekem sajnos-nem sajnos, de még egy darabig marad Phil Mills, mert enyhén szólva nem bírná el a konfigom a
Dirt Rally 3 EA Sports WRC-t. Nemrég megleptem magam egy TH8A H-váltóval, elképesztő sokat dob az élményen, hiába 4 éves, még mindig az egyik legjobb a kategóriájában a Dirt Rally 2.0. Lehet, hogy kissé leszóltam a fenti videót, de az ember legyen kritikus azzal, ami fontos neki. Másrészt minden jel arra mutat, hogy ami eddig is jól működött, ahhoz nem nyúltak: minden esély megvan rá, hogy az év nagy durranása legyen és a no. 1 rally-játékká váljon. Ha nem is rögtön a megjelenés napján...
„A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni.”