A Ubisoft a napokban új frissítést adott ki az évek óta töretlen népszerűséggel futó Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege-hez. Ebben egy fontos technikai változás érkezett a játékhoz, amelyet sokan bizonyára észre sem fognak venni, de lesznek olyanok is, akiket talán érzékenyen érinthet.
A frissítéssel ugyanis kivették a játékból a Vulkan API támogatását. Ez azt jelenti, hogy jelenleg kizárólag DirectX 12 és DirectX 11 módban lehet futtatni a játékot. A dologban leginkább az a furcsa, hogy a Ubisoft kvázi fű alatt vette ki a Vulkan API-t a játékból, a frissítés részletes leírásában is csak szűkszavúan említi a lépést.
A Redditen már valamivel bővebben is beszéltek a döntés hátteréről, a magyarázat szerint így több erőforrás jut a játék további optimalizálására a jövőben. Ugyanakkor sokan a bejegyzés alatti hozzászólásokban jelezték, hogy bizony náluk a DirectX 11 módban rengeteg grafikai és teljesítménybeli hiba jött elő, eseteként még kékhalál is előfordult. Ez azonban aligha fogja megmásítani a kiadó álláspontját.
A frissítéssel egyébként beköszöntött a kilencedik év harmadik évada, a Twin Shells, amely sok újdonságot hozott. Ezekről és a frissítés egyéb változtatásairól, javításairól a hivatalos oldalon olvashattok bővebben.