26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Dino Crisis

Írta: Dino 2 hozzászólás

A Capcom új játéka első ránézésre igencsak hasonlít a Resident Evilhöz, a készítők nem tagadhatják le, hogy az is az ő nevükhöz fűződik. Ezúttal egy női főhőssel indulunk el a kalandra, a történet azonban már alapjaiban más, mint az említett másik játéknál, itt ugyanis nem találkozunk zombikkal, helyettük inkább dinoszauruszokra vadászhatunk egy szigeten. Az engine - ugyancsak a RE-hez hasonlóan - külső nézetes 3D grafikát biztosít, melyben a kamerát a gép mozgatja a helyszínnek megfelelően.

A történet szerint egy kommandós alakultat tagjaként érkezünk egy szigetre. Néhány jelenettel később - miközben már az irányításba is bekapcsolódunk - főhősnőnk, Regina már szinte teljesen egyedül marad, és indul Dr. Kirk felkutatására. A kalandozás során a hangulat a Resident Evilhöz hasonló, soha nem lehet tudni, mikor számíthatunk egy újabb dinoszaurusz támadására, és ezt a különböző kamerabeállításokkal tovább fokozzák.

Mint külső nézetes kalandjáték, hasonlíthatnánk a Dino Crisist például a Tomb Raiderhez, de míg ott a sűrű akción van a hangsúly, ennél a játéknál jóval több megy a félelemkeltésre. Persze nem hiányzik a szokásos "keresd meg a megfelelő tárgyakat és használd azokat a megfelelő helyen" játékrész se, itt például az ajtók kinyitásához kell megtalálni egy-két mágneskártyát, de egy dokumentumot vagy egy monitoron lévő e-mailt elolvasva tudhatjuk meg a többi kódot is, illetve azt, hogy hogyan is kell használni ezeket. A kalandok elején rádión is kapunk utasításokat, ugyanis míg mi a területen rohangálunk, munkatársunk a számítógépes rendszerrel foglalkozik, így néha szól, hogy sikerült kinyitnia egy-egy újabb ajtót, esetleg feladatot ad számunkra. Az egyes helyszínek között pedig ezek érdekében sokat mászkálhatunk.

A játékon nagyon látszik, hogy nem más, mint egy Playstation átirat. A grafika 640*480 felbontású, a szereplők és a környezet pedig igen pixeles, egyszóval nem az, amit egy hasonló 3D akciójátéknál elvárnánk manapság. Az irányítás is egyértelműen a konzolos múltra mutat: a menürendszerben még véletlenül se használhatunk egeret, billentyűzetünk vagy gamepadünk gombjaira kell hagyatkoznunk. Ez pedig sajnos egy kissé körülményes, például ha a nálunk lévő tárgyakat szeretnénk felhasználni. Emellett a feliratozáson is igencsak látszik, hogy nem PC-re találták ki. A betűk nagyok és rondák, ráadásul egy kérdés jelenik meg olyan esetekben is, amikor például egy gombot szeretnénk megnyomni. (Azaz nem nyomhatunk meg azonnal egy gombot, csak ha igennel válaszolunk a kérdésre.) Ami még igen zavaró, az a helyszínek közötti átvezető jelenet. Egyik szobából másikba sétálva ugyanis fekete háttér közepén jelenik meg az ajtó, amin keresztüllép szereplőnk. Ez egy idő után már nagyon unalmas és zavaró. Az átvezető képsorokba szinte teljesen észrevétlenül visz át a játék, ami jó megvalósítása a dolognak. Ezekben a jelenetekben is ugyanazt a grafikai engine-t használja a program, tehát nem előre renderelt képsorokat láthatunk animációként.

A Dino Crisis a Capcomtól megszokott stílusú játék, követve a Resident Evilben megszokott félelmetes hangulatot. A történet elég érdekes ahhoz, hogy a gép előtt tartsa az embert. Kár, hogy a grafika a PC-n is Playstation színvonalú maradt, és az irányítás változtatása se fordult meg a fejlesztők fejében. Talán majd a második részben...

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

77%
Pozitívumok
  • Izgalmas történet
Negatívumok
  • Gyenge grafika
  • Rossz irányítás

További képek

  • Dino Crisis
  • Dino Crisis
  • Dino Crisis
  • Dino Crisis
  • Dino Crisis
  • Dino Crisis
  • Dino Crisis

Dino Crisis

Platform:

Fejlesztő: Capcom

Kiadó: Virgin Interactive Entertainment

Forgalmazó: Ecobit Rt.

Minimális rendszerigény: Pentium 200, 32 MB RAM, 4xCD-ROM

Ajánlott konfiguráció: Pentium II, 64 MB RAM, 3D gyorsító

» Tovább a játék adatlapjára

Dino

Dino
Kb. 8 évesen ismerkedett meg egy ZX81-gyel, amit egy C64 követett. 1993-tól a Commodore Világnál és utódlapjainál, valamint a ZED-nél dolgozott, majd 1998-ban barátaival megalapította a PC Dome-ot. A többi már történelem...

HOZZÁSZÓLÁSOK

froginator
froginator [167]
az első értelmes játék 2000-ben ps1-re.Csak ennyit tudok mondani.
:-D
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (2 db)