Az 1930-as években alapított CRL (Central Research Labs) volt az egyik feltalálója a sztereó hangfelvételnek, ők szabadalmaztatták a technológia egy részét. A társaság legújabb kutatásainak eredménye a Sensaura névre keresztelt technológia, mely a 3D hangvisszaadás terén jelentős előrelépés. A Sensaura lényege, hogy egy hagyományos, két hangszórós rendszeren is képesek 3D hanghatásokat generálni. Ehhez hosszasan kutatták az emberi fül viselkedését különböző hangok érzékelésekor, és így folyamatosan tökéletesítették a technológiát. A módszert kezdetben egyáltalán nem számítógépekkel kapcsolatban használták. Eredetileg ugyanis a hagyományos zenei felvételekben kezdték alkalmazni, például Frank Sinatra is készített lemezt ezt a technológiát használva. Az évek folyamán a technológiát tovább fejlesztették, finomították, majd a multimédiában is elkezdték felhasználni, élethű hanghatások megszólaltatásához. Ma már a PC-s hangkártyák jelentős részében alkalmazzák a Sensaura technológiát, mint például a Yamaha és az ESS, valamint a Cirrus Logic.
A CRL október 21-én jelentette be, hogy a Cirrus Logic is az ő Sensaura technológiájukat választotta PC-s hangkártyájához, a Crystalhoz. A Cirrus Logic egyik vezető személyisége így nyilatkozott: "A hangminőség és a játékfejlesztők támogatása volt a két legfontosabb ok, ami miatt a Sensaura mellett döntöttünk. A közeljövőben PCI-os hangkártyáinkat ezzel a technológiával fogjuk szállítani."
A technológia tehát adott, számos cég készít vele hangkártyát, melyek felhasználásához szoftver oldalról is megvan minden, ugyanis a Sensaura támogatja a Microsoft DirectX-ében lévő DirectSound3D-t, tehát az ezt kezelő játékok kihasználhatják a kártya képességeit. Jelenleg mintegy 130 játék van, mely használja a DirectSound3D adta lehetőségeket, ezek egy része ugyan még fejlesztés alatt áll. Az előbbiek közé tartozik például az Unreal, a Need for Speed III és a Plane Crazy.
A 3D positional audio területén konkurenciája is van a Sensaurának, az egyik legnagyobb hangkártya-gyártó, a Creative Labs személyében, ugyanis annak SoundBlaster Live! hangkártyája is tökéletes 3D hangzást ígér, igaz, hogy azt 4 hangszórós rendszerhez tervezték. Mindenesetre kíváncsian várjuk mindkét hangkártyát, hogy beszámolhassunk azok összehasonlításának eredményeiről.