4 évvel ezelőtt a Relic Entertainment már beírta a nevét a képzeletbeli nagykönyvbe Homeworld című stratégiai játékával. A játék - méltán - óriási sikert aratott, és a készítője a várakozásokkal ellentétben (Homeworld 2, vagy valami hasonló) ismét járatlan terepre merészkedett, amikor bejelentette az akkor még Sigma névre hallgató Impossible Creatures játékát.
A játék a valós idejű 3 dimenziós stratégiai játékok vonalába tartozik, ám egy érdekes csavarral. Nem gépek és emberi katonák küzdenek egymás ellen, hanem a játékos szabadon szárnyaló fantáziája alapján megálmodott állatok, amelyek a készítő elképzelése alapján, létező állatok kombinációjaként állíthatók elő. Hasonlóan a gyerekkorunkban játszott "rajzolj egy fejet, egy törzset és egy lábat" jellegű alkotásokhoz, itt is szabadon keverhetjük az "alkatrészeket", bár itt a cél a szórakozáson kívül még az, hogy a játékos által megálmodott állat sikeresen vegye fel a harcott az ellenség teremtményeivel. Szó szerint több ezer lehetséges kombináció állítható így elő, ami persze a játék készítőinek és a tesztelőknek komoly feladatot és felelősséget jelent, hogy a túl erős és túl gyenge kombinációkat még a játék piacra dobása előtt lehetőség szerint megtalálják, és a megfelelő módosítást elvégezzék rajtuk.
A játék szórakoztató voltát emeli, hogy az így kitenyésztett állatcsodák az eredeti állatok nevének kombinációját kapják majd elnevezésül (egyelőre persze csak angolul), így pl. készíthető olyasmi, mint Zsifiba (zsiráf liba), Fargris (farkas tigris), vagy Delfólyom (delfin sólyom) :-). Valószínűleg a számtalan kombináció az oka annak, hogy a már évek óta tartó fejlesztés ellenére a játék várhatóan csak jövőre kerül majd a polcokra. Az Impossible Creatures-t kiadó Microsoft pedig remélhetőleg továbbra is minden támogatást megad a fejlesztőknek ahhoz, hogy valóban forradalmi újdonsággal rukkolhassanak elő, amely ismét mérföldkövet jelent a játékok történetében, ahogyan ezt egyszer már megtették. Az eddigi képek alapján a grafikára már most sem lehet panaszunk.