Túl sok új információt nem közlök, amikor azt mondom: a kalandjátékok műfaja haldoklik. Már évek óta. Évente alig jelenik meg pár darab, s ezek közül jobb esetben is csak 1-2 igazán kiemelkedő van. A 2002-es évben ez az „igazán kiemelkedő” darab minden kétséget kizárólag a Syberia volt. Nem akarom önmagamat ismételni, így nem kezdem el dicsérni a játékot, főként azért sem, mert bő egy hónapja teszteltem a nemrég boltokba került magyar feliratos változatát. Aki netán nem ismerné az Syberia első részét - van ilyen ember egyáltalán? -, az olvassa el a tesztet.
A Syberia végén sejteni lehetett, hogy a kalandoknak itt még nincs vége, a java még csak ezután jön. S ez így is van. A Microids gőzerővel készíti a folytatás, mely ha minden igaz, az év végén meg is fog jelenni.
A történet ott folytatódik, ahol az előző részben abbamaradt. Kate úgy dönt, hogy Hans Voralberggel tart, s segít neki felfedezni Szibériában a legendás Youkol törzset. Az alapkoncepció megmaradt: mechanikus vonatunkkal utazgatunk egyik városból a másikba, s ott különféle kalandokba bonyolódunk, s ezek valamilyen módon kapcsolódnak a cselekmény fő szálához. Első állomásunk Romandbourg, egy kicsiny orosz falu. Másodikként az Északi Átjárót látogatjuk meg, melynek érdekessége, hogy teljesen a szabadban fogunk kalandozni. A harmadik állomásunk a Youkol törzs faluja lesz, a negyedik pedig a játék nevét is adó Syberia, melyről azon kívül, hogy a történet itt fog lezárulni, mást nem lehet tudni.
Ha a készítők semmit sem változtatnának az előző részhez képest, a Syberia 2 alighanem akkor is learatná babérjait mind a szakma, mind a közönség körében, de szerencsére ettől - mármint hogy nem lesz változás - nem kell tartanunk. A grafikus motort továbbfejlesztik, így Kate, és a többi karakter jelentős poligonszám-emelkedést mondhat majd magáénak. Részletesebb lesz a környezet ábrázolása is, valósághűbb árnyékokkal és időjárással is gazdagodik a Syberia 2. Ötletes újítás, hogy Kate ruházata minden helyszínen megváltozik, így nem kell ugyanazt a ruhát bámulnunk az egész játék során. A városok sokkal inkább élőek lesznek, mint az előző részben, így járókelőkkel is találkozhatunk majd.
Sajnos azonban - legalábbis a jelenlegi információk szerint - a készítők nem változtatnak a tárgyhasználaton: a tárgyakat továbbra sem tudjuk kombinálni. Mobilunk ezúttal nem lesz velünk, így az ezen lefolytatott beszélgetések nem fogják színesíteni a történetet. Jó hír viszont, hogy Hans végig társunk lesz utunk során, s így folyamatosan tanácsokkal fog ellátni minket, s vele fogunk fényt deríteni Syberia titkára.
Mindez több mint ígéretes, s ha a fejlesztők tartani tudják magukat a megjelenési határidőhöz, akkor a 2003-as év legjobb (s majdhogynem egyetlen...) kalandjátékával nagyjából fél év múlva már játszhatunk is.