25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Metal Gear Solid 3: Snake Eater

2004-ben jön a nagyszerű sorozat harmadik része. Bízunk benne, hogy PC-re is kiadják majd.

Írta: Daedalus 2 hozzászólás

Míg az E3 PC-s részlegénél hosszú sorokba tömörülve várakozott a közönség a Half-Life 2 és a Doom 3 bemutatóját várva, ugyan ez a látvány fogadta a Sony konzoljára fejlesztett Metal Gear Solid 3 prezentációjára érkezőket. De hát ez nem is csoda. A Konami szárnyai alatt készülő MGS taktikai -akciójátékok ugyan olyan hírnevet és elismerést vívtak ki konzolon (főleg konzolon :), és számítógépen is, mint a PC-sek által istenített Doom és Half-Life FPS-ek.

A MGS sorozat azon kevés játék közé tartozik, amelyre irtózatosan nehéz előzetest írni. Mivel Kojima játéka főképp tökéletes, filmbe illő sztorijával és fordulatosságával híresült el leginkább, érthető, hogy a legfiatalabbik családtag „forgatókönyvét” is teljes homály borítja. Az E3 bemutatójára készített majd’ 12 perces összevágásból a leginkább szembetűnő, hogy az első illetve másik rész rideg acélkörnyezetét valamint keskeny folyosórendszereit a természet – pontosabban egy óriási trópusi őserdő, Vietnamban – váltotta fel. Ez bizonyára radikális változást hoz majd, és a játszhatóság, valamint a játékélmény eddig megszokott kereteit teljes mértékében megbontja.

A grafikai motor jóllehet hasonlít a második részben látottakhoz, de Kojima elmondása szerint ez már egy teljesen új engine, amely sokkal szebb és élethűbb környezetet fog tükrözni, mint elődje. A szögletes termeket és a sima fémpadlózatot dimbes-dombos talaj, vízesések, égbenyúló fák, bokrok és óriási sziklatömbök cserélik majd fel. Ezek a változatos környezeti tényezők kiváló rejtekhelyet biztosítanak majd hősünknek. Az óriásfák támasztógyökerein felkapaszkodva az arra járőröző katonák feje fölé kerülhetünk, és innen meglepve őket halálos csapást mérhetünk majd rájuk. Ellenfeleink leginkább négyes csoportokban fogják átfésülni a terepet, így figyelmük elvonása vagy összetartásuk felrúgása érdekében csapdákat is készíthetünk. Elég, ha egy kicsit szétszóródik a csapat, és a magas növényzetben pisszenés nélkül tűnnek majd el a bajtársak...

Milyen bajtársak? Az előzetes információk alapján a MGS3 története az 1960-as években játszódik majd, a hidegháború időszaka alatt, és várhatóan küldetésünk is ezzel kapcsolatos majd. Ami nem teljesen bizonyos, az főhősünk kiléte. Tényleg a jó öreg Snake az, akit a bemutatóban láttunk? Az interneten keringő pletykák szerint lehet, hogy ez maga a Big Boss, a félszemű FoxHound tag, aki még az 1960-70-es években vált híressé. Kojima ezt az állítást nem erősítette meg. Két dolog biztos: az egyik, hogy az új MGS3-ban találkozunk Big Boss-szal, a másik pedig az, hogy az egész játék során egy karaktert irányítunk majd (nem lesz csere, mint a Sons of Libertyben). Hogy ő lesz-e főhősünk, vagy legfőbb ellenfelünk, még nem tudni. Mivel a MGS3: Snake Eater cselekménye az előző részek előtt játszódik majd, amolyan prológust alkotva, kérdéses, hogy hogyan fog kapcsolódni a már ismert Metal Gearekhez. Hideo Kojima nagy nehezen elárulta még, hogy a bemutatóban láthatott motorbiciklit (és lehet hogy még más járművet is) saját kezűleg irányíthatunk majd. (A bemutatóban megjelenő katona beköpése hallatán: „This is no vice city...” majd lefordultam a székről! :-)

Két jellegzetes újdonság található még az új Metal Gear játékban. Az egyik a dinamikusan változó időjárás, illetve a napszakok váltakozása, a másik pedig a címben is szereplő „kígyókajálás”. Hogy ez mit is rejt maga mögött? A magyarázat egyszerű: főhősünk különböző tevékenységei energiaigényesek, tehát idővel elfáradunk, és ahhoz, hogy túléljük a vadon rejtette veszélyeket – finoman szólva – étkeznünk kell (gyakorlatban ezt inkább zabálásnak nevezném :-). Vadásznunk, halásznunk kel majd, de vigyázat! Nem mindegy hogy mivel nyomjuk el éhségérzetünket. Bizonyos állat- és növényfajok mérgező hatásúak. Főhősünk legtöbb energiáját egy új, „rejtőző módban” fogja elveszíteni, ami abban lesz érdekes, hogy ekkor ellenfeleink nagyon nehezen vesznek minket észre, így nagyon közel juthatunk hozzájuk.

A sok érdekes újdonság hallatán bizonyára már mindenki nagyon örül az új Metal Gear Solidnak, de sajnos el kell, hogy keserítselek benneteket. A Playstation 2-re megjelenő változat csak 2004-re várható. Remélem, a legfiatalabbik növendék egyetlen egy dologban NEM fogja követni testvéreit: az egy évnyi késésben, amelyet a PC-s konverzió igényelt eddig! (És külön bízom benne, hogy ez a rész is el fog készülni PC-re...)

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Metal Gear Solid 3: Snake Eater
  • Metal Gear Solid 3: Snake Eater
  • Metal Gear Solid 3: Snake Eater
  • Metal Gear Solid 3: Snake Eater
  • Metal Gear Solid 3: Snake Eater
  • Metal Gear Solid 3: Snake Eater
  • Metal Gear Solid 3: Snake Eater
  • Metal Gear Solid 3: Snake Eater
  • Metal Gear Solid 3: Snake Eater
  • Metal Gear Solid 3: Snake Eater
  • Metal Gear Solid 3: Snake Eater
  • Metal Gear Solid 3: Snake Eater
  • Metal Gear Solid 3: Snake Eater
  • Metal Gear Solid 3: Snake Eater
  • Metal Gear Solid 3: Snake Eater
  • Metal Gear Solid 3: Snake Eater
  • Metal Gear Solid 3: Snake Eater
  • Metal Gear Solid 3: Snake Eater
  • Metal Gear Solid 3: Snake Eater
  • Metal Gear Solid 3: Snake Eater
  • Metal Gear Solid 3: Snake Eater
  • Metal Gear Solid 3: Snake Eater
  • Metal Gear Solid 3: Snake Eater

HOZZÁSZÓLÁSOK

Engwar
Engwar [34]
Sziasztok, lenne egy kérdésem. A Metal Gear Solid 3-ban nem tudom, hogy hogyan lehet megszerezni azt a láthatatlan ruhát, vagy mit. Ha tudja valaki, örülnék a válasznak, köszönöm.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (2 db)