Szeretnék egy számomra nagyon kedves indie projektről beszámolni és megkérni a Dome szerkesztőket, hogy egy hír formájában népszerűsítsétek, ha nem probléma.
Ez a játék a 4 napja megjelent
Quarion Zejoant-tól, aki teljesen egyszemélyben fejlesztette és ez az első Steam-es játéka. Mindössze 1 EUR, de simán kérhetne érte többet is, ennyiért végképp bárkinek megéri és cserébe egy minőségi retro platformert kap.
Zejoant egy játékos és level creator a Geometry Dash-ben, amit most már 2 és fél éve nyüstölök mobilon, mint már párszor írtam róla. Zejoant az egyik legkreatívabb level creator-ok közé tartozik, mivel már a játék 2.2-es frissítése előtt (amiben beemelték a platformer mode-ot) is olyan szinten maxolta ki a pályaszerkesztő adottságait, hogy normál platformer pályákat és teljes játékokat írt rá. Aztán a 2023. decemberi 2.2 -es frissítéssel a Geometry Dash tulajdonképpen egy game engine-né vált, a level editor adottságai brutálisan kibővültek, Zejoant pedig ezt követően fél év múlva, 2024 júniusában feltöltötte Quarion nevű pályáját, ami tulajdonképpen játék volt a játékban és már akkor írtam és írták mások is kommentekben, youtube videokban, hogy ez egy standalone game is lehetne simán. A Quarion továbbá megkapta a Geometry Dash legerősebb reward-ját, a mythic rating-et (amit nagyon kevés user level kaphat csak meg évente) és jelölték a Geometry Dash 2024 Awards-on a legjobb beginner platformer demon kategóriában (a játékon belüli nehézsége medium demon, de igazából kicsit overrated a difficulty, mert a közösség jó része életében nem játszott még metrodivaniával és egy ilyen level nehéz részükre).
Magáról a játékról. Ahogy írtam, a Quarion egy metroidvania, ami nettó játékidőben kb. 1-1,5 óra alatt végigjátszható, de ha ki akarjuk acsizni, úgy kb. 2-2,5 óra. A Geometry Dash verzióhoz képest Zejoant kibővítette a játékot, nagyobb lett a térkép és több boss került bele, a végső boss-t is több elemében módosította és felturbózta. A grafika pixel art és egy igazi nosztalgiabomba, mintha egy Amiga / NES / PC DOS játékkal játszanánk. A hangok, effektek úgyszintén ezt a korszakot idézik. Zejoant a Geometry Dash-ben is többek között klasszikusokat dolgozott fel, mint pl. a Mario Bros. sorozat, a Gameboy-os Super Mario Land, a Zelda sorozat vagy a VVVVV / Hyper Gravitron és ez a játék is ezt a korszakot idézi meg, ami amúgy szintén egy régi klasszikus, a kevésbé ismert You Have To Win feldolgozása.
A sztori szerint főhősünk űrhajója egy ismeretlen, mocsaras bolygóra zuhan, tele mindenféle veszedelemmel és feladatunk, hogy visszajussunk a lezuhant űrhajóhoz és erőforrást találjunk a megjavítására. De lesz egy csavar is a sztoriban, ami majd a végső bossfight-nál derül ki. Kapunk térképet is, ami segít a tájékozódásban, de egyben magunknak is kell felfedeznünk. Metroidvania révén rengetegszer visszatérhetünk korábbi helyekre, ahol az újonnan megszerzett képességeket használva korábban elérhetetlen helyszínek is megnyílnak részünkre, amik egy része a fő küldetésünkhöz szükséges, a többi pedig opcionális collectable-öket takar. Ezek egy részét nagyon nehéz megszerezni és szükséges lesz minden platformer tudásunkra benne. Bárkinek ajánlom, aki szereti ezt a stílust, egy este alatt végigpörgethető és simán megéri az 1 EUR-t.
Előre is köszönöm, ha foglalkoztok a játékkal.

Csácsi Csecsődi csicsás csecse csúcsán csecsen csecsszopó csacsi csicskák csüngnek Csádban. (saját nyelvtörő)