26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

The Elder Scrolls III: Bloodmoon

A Morrowind második kiegészítője egy északi havas szigetet ad a játékhoz.

Írta: Madrac

A Bethesda Sotfworks jóvoltából megjelent a Morrowind második kiegészítője is. A Bloodmoon egy északi, havas szigetet ad a játékhoz, a nordok földjét, ahol új kalandok, szörnyek és tárgyak várják a játékost.

Solstheim szigetére visz el minket a játék, de rengeteg fejlesztést eszközöl már a korábbi részben is. Tartalmazza az új napló funkciókat, melyek már a Tribunal-ban is bent vannak, így sokkal könnyebb követni feladatainkat. Elhelyezhetünk feliratokat a helyi térképen duplaklikk segítségével. Valamint került az árusok ablakába egy új gomb, a Seller Max, mely automatikusan beállítja a boltos összes pénzét eladáskor.

Az új szigetre nem nehéz eljutni, de ajánlott nem a kezdő karakterrel nekiindulni, mert az ott lévő ellenfelek elég erősek. Legegyszerűbben és gyorsabban hajóval juthatunk el oda Khuul-ból egy újonnan megjelent hajós segítségével, vagy akár át is úszhatunk oda. Visszafele is vezet hajóút, így nem kell aggódni, hogy ott reked az ember és nem tudja befejezni félbe hagyott feladatait.

A szigetre megjelennek a játék más részein is utalások, főleg ha a legfrissebb pletykák után érdeklődünk. Ezen kívül az ald’ruhn-i varázslócéh előtt áll egy öregember, aki egy, az új területre vezető küldetést ad nekünk: egy eltűnt léghajót kell megkeresni. Magán a szigeten is rengeteg új feladat vár: segíthetünk azonnal az ottani birodalmi helyőrségnek, illetve a Keleti kereskedelmi cégnek. Később kapunk majd küldetéseket a nordoktól is, és az erődben lévő birodalmi szentélyben is. Nagyon kellemes nyomozós küldetés például az első birodalmi küldetés, melyben azt kell kideríteni mi az oka a katonák elégedetlenségének.

További – a küldetésekhez kötődő – érdekesség Raven Rock település. Mikor először érünk a szigetre, itt csak pár szikla található, melyekből ebony bányászható. Ha elkísérjük a munkásokat ide, akkor hamarosan egy falucska alapjai jelennek meg. Ennek a falunak a fejlődését tudjuk elősegíteni, vagy a nordok oldalára állva ellenük fordulhatunk.

Az alapjátékban megkaphatunk egy betegséget, melynek eredményeként vámpírrá változunk. Ez a lehetőség tovább bővül itt, és megjelent egy új kór, melynek következtében farkasemberek leszünk. Ha elkaptuk a Sanies Lupinus-t és három napig nem gyógyulunk ki belőle, akkor a következő alváskor már farkasemberként ébredünk álmunkból. Innentől kezdve bármikor átváltozhatunk, de vigyázni kell arra, hogy ha bárki meglát, akkor tudni fogják, hogy mivé lettünk, és megtámadnak minket. Farkas alakban minden éjjel meg kell ölnünk egy NPC-t, vagy minden órában veszítünk az életerőnkből. Nem tudunk varázsolni, tárgyakat használni vagy felvenni és nem férünk hozzá a hátizsákhoz se. Csak a karmainkkal tudunk támadni, melyek a szokásos Fatigue helyet az életerőt fogyasszák. További veszélye a farkaslétnek, hogy az ezüst fegyverek dupla sebzést okoznak rajtunk. Ha már immunisak vagyunk a betegségekre, a fő küldetésszálat követve még így is választhatjuk ezt.

Új ellenfelek is helyet kaptak természetesen. Medvék és farkasok mellett rengeteg egyedi lény található meg itt. A páncéloknál nagy hiányt pótol a Nordic páncélfajta, mely a közepes vértek amúgy szegényes kínálatát bővíti. A fegyverek kötött főleg a fejszék dominálnak, ami nem meglepő az itt lakó népcsoportot figyelembe véve. Rengeteg sír és más labirintus található a szigeten, köztük egy olyan is, mely csak a megfelelő szó ismeretében járható be.

A grafikában a fő változást a havas táj jelenti, melyet nagyon jól kidolgoztak a készítők. Hóesés, havas fák és tájak, északabbra pedig komoly hóviharok jellemzik a környéket. Délen a birodalmi helyőrség táján meg ilyen zord az idő, ott füves, fás terep van. Ezen kívül nem történt komolyabb fejlesztés ezen a téren, a hangok terén még ekkora módosulás sincs szinte.

Összességében kellemes élményt jelentett a Morrowind kiegészítője, remek küldetésekkel és sok új ellenféllel, tárggyal. Bár a grafika és a hang nem fejlődött komolyabban, kellemes változás a havas táj Vvardenfell kopár és különös helyszínei után.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

90%
grafika
9
hangok
8
játszhatóság
9
hangulat
9
Pozitívumok
  • Javított napló
  • Új helyszínek más környezetben
Negatívumok
  • Túl erős gépet igényel még mindig

További képek

  • The Elder Scrolls III: Bloodmoon
  • The Elder Scrolls III: Bloodmoon
  • The Elder Scrolls III: Bloodmoon
  • The Elder Scrolls III: Bloodmoon
  • The Elder Scrolls III: Bloodmoon
  • The Elder Scrolls III: Bloodmoon
  • The Elder Scrolls III: Bloodmoon
  • The Elder Scrolls III: Bloodmoon
  • The Elder Scrolls III: Bloodmoon
  • The Elder Scrolls III: Bloodmoon
  • The Elder Scrolls III: Bloodmoon
  • The Elder Scrolls III: Bloodmoon
  • The Elder Scrolls III: Bloodmoon
  • The Elder Scrolls III: Bloodmoon
  • The Elder Scrolls III: Bloodmoon
  • The Elder Scrolls III: Bloodmoon

The Elder Scrolls III: Bloodmoon

Platform:

Kiadó: Ubisoft

Forgalmazó: Automex

Megjelenés: 2003. július 7.

Minimális rendszerigény: Pentium III/Athlon 500 MHz, 128 MB RAM (Win XP/2000: 256 MB), 32 MB-os 3D kártya, 1 GB HDD

Ajánlott konfiguráció: Pentium III/Athlon 800 MHz, 256 MB RAM, GeForce2 GTS/Radeon 7500 vagy újabb videokártya

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!