25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Egyéb

Év játéka 2003

Kiértékeltük olvasóink szavazatait, melyek alapján kihirdetjük az elmúlt év legjobb játékait.

Írta: PC Dome 36 hozzászólás

Január második felében ismét meghirdettük olvasóink között „Év játéka” szavazásunkat, melyben az elmúlt 12 hónap játékai között választhatott mindenki, melyik tetszett a legjobban. Az eddigi módszerünknek megfelelően csak azok közül a játékok közül neveztünk a díjra, melyek hozzánk is eljutottak tesztelésre. Szerencsére a jelentősebb játékokból a kiadón vagy a forgalmazón keresztül előbb-utóbb általában azért kaptunk legalább pár hét erejéig egy példányt, így nem kellett kihagynunk túl sok játékot a szavazásból :). Az elmúlt napokban megtörtént a beérkezett közel 1800 érvényes szavazat kiértékelése is, lássuk hát, hogy is alakultak az egyes kategóriák virtuális dobogói!

FPS
Ahogy azt már megszoktuk, a játékfejlesztők továbbra is az akciójátékokat preferálják leginkább, így idén is két csoportra osztottuk ezeket. A first-person shooterek között a háborús téma vitte a pálmát, de más szép akciójátékot is láthattunk idén. Az első három helyet pedig a következő játékok kapták:
1. Call of Duty (Activision) - 50,0%
2. Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy (LucasArts/Activision) - 18,4%
3. XIII (Ubi Soft) - 9,2%

TPS
Bár a rengeteg színvonalas külső nézetes akciójáték között nagy harcra számítottunk, mégse lett túl szoros a végeredmény. Az első két helyet korábban már Év játéka díjat nyert játékok folytatásai kapták, a harmadik pedig egy igazi játékklasszikus felújítása lett.
1. Grand Theft Auto Vice City (Take 2) - 41,4%
2. Max Payne 2: The Fall of Max Payne (Take 2) - 29,9%
3. Prince of Persia: The Sands of Time (Ubi Soft) - 14,4%

RPG/kaland
Szép számmal jelentek meg különböző kaland és RPG játékok is. Az első helyezett elsöprő fölénnyel nyerte a mezőnyt, míg a klasszikus kalandjáték kategóriába sorolható Broken Sword 3 negyedannyi voksot kapott.
1. Star Wars: Knights of the Old Republic (LucasArts/Activision) - 55,0%
2. Broken Sword: The Sleeping Dragon (THQ) - 13,2%
3. Beyond Good & Evil (Ubi Soft) - 12,2%

Stratégia
A Command & Conquer sorozat legújabb része kapta a legtöbb szavazatot, második helyen pedig a hazai méltán elismert Digital Reality űrstratégiájának önálló küldetéslemeze végzett.
1. Command & Conquer: Generals (Electronic Arts) - 46,3%
2. Haegemonia: A Solon hagyaték (Digital Reality) - 17,3%
3. Rise of Nations (Microsoft) - 16,6%

Szimulátor
Több színvonalas szimulátor is napvilágot látott az elmúlt évben, elsősorban repülőgép-szimulátorok, melyek közül az orosz Maddox Games fejlesztette, végül önálló játékként kiadott IL-2 Sturmovik folytatás kapta a legtöbb szavazatot.
1. IL-2 Sturmovik: Forgotten Battles (Ubi Soft) - 24,8%
2. Microsoft Flight Simulator 2004: A Century of Flight (Microsoft) - 21,0%
3. F1 Challenge 99-02 (Electronic Arts) - 20,7%

Sport/verseny
Sokat gondolkodtunk, hogy vajon be merjük-e rakni a sportjátékok közé a Need for Speed sorozat legújabb részét. Mivel arcade játék révén a szimulátorok közül igencsak kilógott volna, végül mégis úgy döntöttünk, hogy – tekintve, hogy külön kategória létrehozásának se láttuk értelmét – a sportjátékok mellé rakjuk, hiszen végülis az autóversenyeket szokták „technikai sportnak” is nevezni. Az eredmény az lett, hogy az NFS Underground elsöprő szavazati többséggel megelőzte az eddigi évek nyertesét, a FIFA sorozat aktuális részét.
1. Need for Speed Underground (Electronic Arts) - 68,4%
2. FIFA Football 2004 (Electronic Arts) - 18,0%
3. Pro Evolution Soccer 3 (Konami) - 6,9%

Kiegészítő
Mivel számos komolyabb kiegészítő jelent meg az év során, külön kategóriát hoztunk létre számukra. Az első három helyet pedig a következők nyerték:
1. Warcraft III: The Frozen Throne (Vivendi) - 33,1%
2. Battlefield 1942: The Road to Rome (Electronic Arts) - 20,8%
3. C&C Generals: Zero Hour (Electronic Arts) - 14,9%

 

Az év játéka 2003
A legizgalmasabb kategória természetesen most is a globális „Év játéka” díj. Két éve a Max Payne, tavaly a Mafia vitte a pálmát, idén egy második világháborús akciójátéké lett a kitüntető cím.
1. Call of Duty (Activision) - 12,9%
2. Need for Speed Underground (Electronic Arts) - 10,0%
3. Grand Theft Auto Vice City (Take 2) - 9,8%
4. Max Payne 2: The Fall of Max Payne (Take 2) - 8,2%
5. Star Wars: Knights of the old Republic (LucasArts/Activision) - 7,7%

 

Az év DVD-je
A DVD kiadványok versenyében a tavalyi évhez hasonlóan idén se történt semmilyen meglepetés: a leadott szavazatok nagy része a Gyűrűk ura második részének bővített változatára érkezett, mellyel igazából semmi más nem vette fel a versenyt.
1. A gyűrűk ura: A két torony - bővített változat (Warner) - 44,9%
2. Mátrix: Újratöltve (Warner) - 6,7%
3. Halálosabb iramban (Universal) - 4,1%

Az év hardvere
Új kategóriának vettük fel éves szavazásunkba az elmúlt év legjobbnak tartott hardver eszközére történő jelölést. Az eredmény pedig egyértelműen az NVIDIA korábbi egyeduralmának megrendülését jelzi: az első helyen az ATI Radeon 9800 XT grafikus chipje végzett, szorosan utána pedig a második helyen a 9800 Pro változat.

Ezek voltak tehát a 2003-as év legjobbjaira történő szavazás eredményei. Köszönjük a rengeteg szavazatot, és külön örülünk annak, hogy olvasóink nagy része kitöltötte a statisztikai adatokat is, ezzel segítve minket, hogy többet tudjunk látogatóinkról. Egy év múlva pedig jön a folytatás, addig is pedig lelkesen várjuk az olyan – idén remélhetőleg boltokba kerülő – játékokat, mint a Doom III, Half-Life 2 vagy a Far Cry, melyek között minden bizonnyal nagy verseny várható majd 12 hónap múlva.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

HOZZÁSZÓLÁSOK

MagicMoment
MagicMoment [17778]
Szvsz az a játék a grafikája miatt nem is igen kerülhetett bele.
Hiszen ha már az év játékát választjuk akkor annak minden szempontból megkéne felelnie. Nem?
Eddie
Eddie [2519]
Splinter Cell-t hiányolom a dobogókról.az egy igazán cool gamma.
darkforce
darkforce [2151]
Nem ennyire a végletekben kell gondolkozni. Amiről egypáran beszélünk az az, hogy a mai tömegjátok tényleg semmiféle kreativitást vagy taktikai érzéket nem követelnek meg. Azok a játékok, amik nekem is tetszenek nem szükségeltetek sokórás gondolkodást egy egy részük elvégzéséhez. Én olyan játékokra gondolok, mint pl. a Hidden & Dangerous 2 ahol pl. nem lehet henttel nyerni (ugye ez is 2003-as?).

A dolog egyszerüen arról szól, hogy a játékosok nagyrésze fiatal és a fiatalok nagyrésze az ilyen egyszerü játékokért rajong. Bár én is még a fiatalabb generációba tartozom, mégis számomra azok a játékok jobbak, melyek nem a nehézségükben hanem a rendszerükben emelik a kihívást a játékos számára.

Még mielőtt elkezdek túl dúrva dolgokat beszélni abbahagyom =)
Szücsi
Szücsi [902]
Azert mondhatnal egyket ellenpeldat is hogy mivel kene jaccanom!! Probalj meg elteriteni a gonosztol!:-P
Egyebkent en nem azert jaccok a geppel hogy megmozgassam az agyam hanem hogy jol szorakozzak. Es ezt en azzal nem erem el hogy orakat agyalok hogy valamit hogyan kene csinalni. Multiban pedig sztem kifejezetten ezek a "tucatfps"-ek a jok. Ha pedig az agyamat akarom hasznalni akkor inkabb leulok sakkozni (a hagyomanyos modon).
MagicMoment
MagicMoment [17778]
Igen csak éppen ha már ilyen nagy múltu játék ismerettel rendelkezel,akkor biztosan az is feltünhetett,h egy játék nem csak azért jó,mert megyek és ölök wasd-vel meg ráketdzsámppal...
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (36 db)